Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Ihmisten liian helppo kääntyminen

Vega, kaikella kunnioituksella, Hogan ei yksin vienyt WWE:tä. Kuten taidettiin jo aiemmin sanoa, McMahon olisi voinut laittaa kenet tahansa miehen tilalle. WWE perustettiin vuonna 1963 nimellä WWWF (World Wide Wrestling Federation). Hogan voitti mestaruuden 1984. Sitä ennen Hogan oli ollut managerina WWWF:ssä ja paininut muualla. Hän oli WWE:ssä siitä eteenpäin 10 vuotta, kunnes meni WCW:hen.

Vapaapaini on ollut monta kymmentä vuotta suosittua Amerikassa, varmasti jo ennen Hoganin syntymistä. Hogan on ollut varmasti yksi historian tunnetuimmista painijoista, mutta yksin mies ei tätä lajia ole kuuluisuuteen tuonut.
Näin Austin käyttäytyy fanejaan kohtaan...
kuva

...ja näin Hogan
kuva

En ole missään vaiheessa väittänyt Austinin olevan huono. Ei vain niin hyvä kuin Hogan
One word: Gimmick.
Jos Austin ja Hogan tekisivät nyt comebackin molemmat Faceina niin kummalle odottaisitte enemmän poppia ja chantteja annettavan?
Minä kallistuisin sille Austinin puolelle tässä asiassa. Taas kerran tuodaan tämä esille, että miten paljon Austin on tuonut rahaa WWE:lle jne.
Ja Hogan taas...noh, mies on vain niin over, mutta niin on Austinkin.
Veikkaisimpa vain, että jos Austin ja Hogan olisivat kehässä vastatusten ja herjaisivat toisiaan niin uskoisin että Austin saisi paremmat popit ja Hogan buuattaisiin maanrakoon (ehkä vähän liioiteltua) Sitten vielä siihen Stunner Hoganille ja kaljat niin olisi yleisö sulaa vahaa. Ja vielä Austinin kuuluisat sanat "That is the bottomline becouse Stone Cold sayd so"
Niin eiköhän Austin jäisi päällimäisenä mieleen?!
En tiedä, mutta täällä päin mä hyppisin riemusta kattoon jos Hulkster palaisi!
"Vega" kirjoitti:
En tiedä, mutta täällä päin mä hyppisin riemusta kattoon jos Hulkster palaisi!


Mitäs hyvää siinä olisi?
Mies veisi 15-20min kehä aikaa toisilta ja sitten kun olisi matsin aika niin se olisi vain tätä samaa "ensin turpiin, sitten hulkit, big boot ja leg drop"
Tuota se vain on. Saman asian ajaa kun Cenaa katselee 20min kehässä.
Paitsi, että Cena osaa vetää heel roolin todella hyvin, toisin kuin Hogan ja silloin hänen mikki työskentelykin on loistavaa.
Austin paluusta minä hyppisin kattoon. mies vetää roolinsa todella hyvin, mikki puheet on loistavaa ja Austinia katsoessa aika kuluu kuin siivillä, toisin kuin Hoganin katselu.
Mies veisi 15-20min kehä aikaa toisilta ja sitten kun olisi matsin aika niin se olisi vain tätä samaa "ensin turpiin, sitten hulkit, big boot ja leg drop".

Oh, the irony.

Sama asia se olisi, jos Austin palaisi. Hän veisi vähintään yhtä paljon kehäaikaa sekä backstage kuviot veisivät puolet show'sta. Totta puhuen Austin veisi vielä enemmän aikaa, kuin Hulk. Ja kun päästäisiin sinne kehään, niin nähtäisiin harvinaisen kuivaa "kick-wham-stunner" -painia. Anteeksi, kirjoitusvirhe... tarkoitin "painia". Hulk on kuin pahalaatuinen syöpä, joka saastuttaa kaikkia osa-alueita. Samaa voi sanoa myös Austinista eli yksinkertaisesti he ovat kaikkea muuta, kuin hyvää bisnekselle.

Ja sitten Vega saapi lukea säännöt. Ei alle kolmen rivin postauksia eikä liian pitkiä lainauksia. Toisaalta, kyllä joku ihq-muhq-mode-setä tulee ja editoi/poistelee mielen mukaan tuubaa.
Hogan WWE:n monster Heelinä!! Sehän sen alkuperänen rooli oli. Hogan taitaa olla (undertakerin kanssa) syy siihen miks nitä isoja sällejä palkataan niin kauheesti
Sama asia se olisi, jos Austin palaisi. Hän veisi vähintään yhtä paljon kehäaikaa sekä backstage kuviot veisivät puolet show'sta. Totta puhuen Austin veisi vielä enemmän aikaa, kuin Hulk.


Mutta Austinin käyttämä aika olisi edes hyödyllistä. Jos Austin nyt palaisi niin eihän sillä olisi Raw:n katsojille mitään väliä vaikka mies olisi kehässä yli puolet show:sta.

Hulk on kuin pahalaatuinen syöpä, joka saastuttaa kaikkia osa-alueita. Samaa voi sanoa myös Austinista eli yksinkertaisesti he ovat kaikkea muuta, kuin hyvää bisnekselle.


What? Austin huonoa bisnekselle? Ei Hulksterkaan kaikkia osa-alueita syövytä. Austin vielä vähemmän! Kuinka voit sanoa noin, että Austin ja Hulk ovat huonoksi bisnekselle?
Austin takoisi rahaa vaikka kuinka paljon ja kyllä Hulksterkin toisi vähän rahaa.
Kyllä varmasti jenkkilässä tykättäisiin jos nämä kaksi herraa palaisivat, eikä he olisi mitään syövyttäjiä.
Mutta Austinin käyttämä aika olisi edes hyödyllistä. Jos Austin nyt palaisi niin eihän sillä olisi Raw:n katsojille mitään väliä vaikka mies olisi kehässä yli puolet show:sta.

Ei, siinä ei ole mitään hyödyllistä jos/kun yksi painija ahmaisee puolet show'sta. Näin ei jää muille yhtään aikaa. Etenkään niille, jotka eivät muutenkaan saa aikaa, kuten cruiserit ja naispainijat. Samalla jää puolet koko rosterista käyttämättä ja saman jauhaminen tiputtaa buy-rateja. Näin kävi viime Hulk-visiitin aikana. Hulkin juonikuviot veivät niin paljon tv-aikaa, että painijat backstagella alkoivat kinaamaan johtoa vastaan. Ja kun nähtiin Austinia aivan tapeeksi RAW:n puolella, niin kritiikkiä tuli mukavasti. Etenkin nuo loppupuolen GM häröilyt tiputtivat koko show'n tasoa aivan liikaa. Kaksi matsia ja loppu sheissen jahamista.

What? Austin huonoa bisnekselle? Ei Hulksterkaan kaikkia osa-alueita syövytä. Austin vielä vähemmän! Kuinka voit sanoa noin, että Austin ja Hulk ovat huonoksi bisnekselle?

Saletisti syövyttää. Hulk pääsee main-event'iin, illan tärkeimpään matsiin ja samalla pilaa sen totaalisesti. Illan viimeinen matsi on tärkein matsi. Se on se matsi, josta tapahtuma muistetaan. Ja kun tämä on täyttä tuubaa, niin helposti jää koko tapahtumasta huono vaikutelma. Toki lyhyt "spurttivisiitti" käy, mutta jos mennään jakamaan mestaruutta, jonkinlaisen title-runin kera, niin ei siitä mitään tule. Sama asia Austinin kanssa. Hän ei ole enään kovin kummoinen kehässä. Kunto ei ole kovin hyvä, vanhat vaivat haittaavat menoa ja suhteet muiden kanssa eivät ole parhaimmasta päästä. Hulk on egopullistuman huippu, mutten menisi Austiniakaan täysin rehdiksi sanomaan.

Sitäpaitsi he ovat niin "yesturday" kuin olla ja voi. Hulk oli 80 -luku, Austin oli 90 -luvun loppu. Nyt eletään vuotta 2000 ja pitää nostaa uusia tähtiä esille.
Ei, siinä ei ole mitään hyödyllistä jos/kun yksi painija ahmaisee puolet show'sta. Näin ei jää muille yhtään aikaa. Etenkään niille, jotka eivät muutenkaan saa aikaa, kuten cruiserit ja naispainijat.


Kuinka te vähä älyiset ääliöt voitte pitää cruisereista?! Naisten sarjassakin on vain yksi hyvä nainen, Lita.
Cruiserit muka tekevät hienoja temppuja, mutta 1)Heistä ei ole ottelemaan isompia vastaan WHC titlestä, koska eivät edes jaksa nostella heitä. 2)Yksi spotti ottelun aikana, onko se niin hienoa?

Saletisti syövyttää. Hulk pääsee main-event'iin, illan tärkeimpään matsiin ja samalla pilaa sen totaalisesti. Illan viimeinen matsi on tärkein matsi. Se on se matsi, josta tapahtuma muistetaan. Ja kun tämä on täyttä tuubaa, niin helposti jää koko tapahtumasta huono vaikutelma. Toki lyhyt "spurttivisiitti" käy, mutta jos mennään jakamaan mestaruutta, jonkinlaisen title-runin kera, niin ei siitä mitään tule


Kuka on puhunut, että Hulk sinne ME:hin pitää tukkia? Tarkoitin Hulkilla vain yhtä tai kahta showta. En mitään puolen vuoden paikkaa SD:n rosterissa ja viemässä lopunkin mielenkiinnon SD:stä, vaikkakin onhan se nyt vähä mielenkiintoisempaa jo kuin puolivuotta sitten.

Sama asia Austinin kanssa. Hän ei ole enään kovin kummoinen kehässä. Kunto ei ole kovin hyvä, vanhat vaivat haittaavat menoa ja suhteet muiden kanssa eivät ole parhaimmasta päästä


Ja edelleenkin, nyt ei olla puhuttu Austinin osalla mitenkään, että mies alkaisi painia jälleen.
Ja jos alkaisi niin olisihan se ainakin hetken mukavaa vaihtelua Raw:n kuvioihin. Sitten vaikka kolmen kuukauden päästä joku "Loser walk away from WWE match" The Rockia, Ortonia, Benjaminia tai jotain muuta nuorukaista vastaan joka saisi tästä loistavaa pushia, en toki väitä, että The Rock on nuori. Austin häviäisi tämän ja alkaisi tehdä samaa kuin Rock tekee nykyään.
"rossatron" kirjoitti:
Kuinka te vähä älyiset ääliöt voitte pitää cruisereista?! Naisten sarjassakin on vain yksi hyvä nainen, Lita.
Cruiserit muka tekevät hienoja temppuja, mutta 1)Heistä ei ole ottelemaan isompia vastaan WHC titlestä, koska eivät edes jaksa nostella heitä.


Kommetoidakseni tähän. Cruiserit tekevät hienoja temppuja mm. 619 ja Shooting Star Press. Monet cruisarit ovat viihdyttäviä näistä parhaita maintakseni: Rey Mysterio, Tajiri, Billy Kidman, The Hurricane ja Chavo Guerrero. Ei tietenkään kaikki cruisarit loistavia ole, esim. itse inhoan aivan suunnattomasti jostain syystä Paul London.

Ja ehkä ei ole viisasta alkaa haukkumaan foorumilaisia vähä-älyisiksi ääliöiksi...
Cruiserit tekevät hienoja temppuja mm. 619 ja Shooting Star Press. Monet cruisarit ovat viihdyttäviä näistä parhaita maintakseni: Rey Mysterio, Tajiri, Billy Kidman, The Hurricane ja Chavo Guerrero


Kyllähän monet muutkin pystyisivät SSP:hen (Lesnar) ja 619:iin (Melkein kaikki paitsi Big Show) ja kyllähän Big Show osaa Moonsaultinkin tehdä ja varmasti on paljon hienompi kuin mikään SSP cruiserin tekemänä.
Kurt osaa tehdä moonsaultin, ja se onkin bisneksen hienoin. Ja tälle ei vedä vertoja edes Showsault, vaikken sitä ole koskaan nähnytkään niin tiedän, että se on hieno näky.
Jos tuota cruiser painorajaa ei olisi nostettu niin laskettaisiinko Chavoa edes cruiseriksi. Minun mielestä Chavo oli ylipainoinen Cruiserweight mestaruuteen jo ennenkuin painorajaa nostettiin.
Chavo saisi siirtyä U.S kuvioihin, samoin Rey.
Kyllä sellaisia cruisereitakin löytyy , jotka osaavat nostella ja muuta. En näkisi mitään syytä miksei vaikka AJ Styles voisi otella jotain Triple H:ta vastaan. Mieshän veti todella hyvän feudin Jarrettin kanssa.
Kuinka te vähä älyiset ääliöt voitte pitää cruisereista?! Naisten sarjassakin on vain yksi hyvä nainen.

Itseasiassa en pidä heistä kovinkaan paljoa, mutta silti he ovat olennainen osa show'ta. He tekevät show'sta värikkään. Näin ei tarvitse katsoa kahden punttisian brawlausta koko ohjelman ajan. Se vasta olisikin harvinaisen kuivaa. Sitäpaitsi, heistä on ottelemaan isompia vastaan ja kyllä, he jaskavat nostaa yhtä helposti Triple H:n kuin muutkin. Vincen on vain niin asennevikainen, ettei hän halua pistää "pomppivia papuja" isojenpoikienkerhoon. Ehkä sitten Shanen aikana. Ja yksi spotti ottelun aikana? Cruiserweightit ovat tunnettuja spottiapinoita. He eivät osaa tehdä mitään muuta kuin spotteja. Duh.

Ja jos alkaisi niin olisihan se ainakin hetken mukavaa vaihtelua Raw:n kuvioihin

Siinä ei olisi mitään vaihtelua. Samaa roskaa jauhetaan, mitä muutama vuosi sitten? Austin veisi taas puolet tv-ajasta, jättäen muille harvinaisen vähän aikaa ja samalla tiputtamalla matsien määrää huikeasti. Kaikki underdog, mid-carder, lower mid-carder ja naispainijat olisivat aivan turhaan WWE:n palkkalistoilla.
Itseasiassa en pidä heistä kovinkaan paljoa, mutta silti he ovat olennainen osa show'ta. He tekevät show'sta värikkään. Näin ei tarvitse katsoa kahden punttisian brawlausta koko ohjelman ajan


No ehkä se voi ollakkin hyvä, että on yksi cruiser ottelu jossain vaiheessa show'ta. En itsekkään kovin paljoa pitänyt Mysteriosta, mutta nyt tämä Tag Team Van Damin kanssa on nostattanut miehen osakkeita minun salkussa. Kyllä minä silti mielummin katson Austinia 15min kuin cruiser ottelua 15min.

Siinä ei olisi mitään vaihtelua. Samaa roskaa jauhetaan, mitä muutama vuosi sitten? Austin veisi taas puolet tv-ajasta, jättäen muille harvinaisen vähän aikaa ja samalla tiputtamalla matsien määrää huikeasti


No kyllähän se vaihtelua toisi tähän Evoluutio/Orton/Edge/Benoit. Kuvioihin.
Ja eikös juuri nämä HHH:t sun muut jo tiputa aivan kiitettävästi ottelujen määrää?
"rossatron" kirjoitti:
Kyllähän monet muutkin pystyisivät SSP:hen (Lesnar) ja 619:iin (Melkein kaikki paitsi Big Show) ja kyllähän Big Show osaa Moonsaultinkin tehdä ja varmasti on paljon hienompi kuin mikään SSP cruiserin tekemänä.

Kurt osaa tehdä moonsaultin, ja se onkin bisneksen hienoin. Ja tälle ei vedä vertoja edes Showsault, vaikken sitä ole koskaan nähnytkään niin tiedän, että se on hieno näky.


Olen vähän huuli pyöreänä: et ole nähnyt Showsaultia mutta tiedät että se on hieno näky. Minä en usko siihen Showsaultiin ennenkuin saan vahvistuksen joltakulta, joka sen on joskus vastaanottanut. Hyvin todennäköisesti pelkkä huhupuhe koko sousaultti.

SSP on hyvin vaikea liike ja on liioiteltua sanoa monen muun pystyvän siihen. Chris Jericho fanittaa tuota liikettä kovasti mutta kun hän kerran oikeasti koetti tehdä sen, hän onnistui murtamaan kätensä.

Sitten on-topiciin (jos sitä nyt on vähän aikaan ollutkaan): Totta että Hulk vei paljon TV-aikaa Smackdownissa ja että se useita ihmisiä kyrsii. Mutta itse olin aivan huumassa Hulkin paluun jälkeen ja hänen Backash-mestaruusvoittonsakin tuntui lähes unelmien täyttymykseltä - siitä huolimatta, että kun smark-lasein tuon matsin katselin, niin olihan se aika hirvittävä "paini"ottelu (kelpaako?). Hulkin tagvyö-voittokin maistui vielä hyvältä mutta kun hän sitten aikanaan lähti, en oikeastaan edes huomannut, että samalla unohdin tyystin kaivata häntä. Lesnar, Angle, Heyman, Show ym. osasivat paikata Smackin juonikuviot ihan tyydyttävästi, ettei Hulkia edes minun taloudessani kaivattu.

Jos tuo jotain todistaa niin sen, että Hulk saattaa vetää hyvin huomiota ja rahaa yhtiölle mutta hän ei ole 2000-luvulla enää mitenkään välttämätön WWE:lle. Tai ei varmaan kukaan teistä häntä siksi luulekaan mutta turha häntä on takaisin haikailla siksi, että uusia katsojia tulisi - tai edes vanhoja hulkamaanikoita. Rest in peace Hulkamania, sinusta voivat tulevat sukupolvet oppia vain Tagged Classicseista ja muistelmista
"Worst Technical Wrestler" kirjoitti:
SSP on hyvin vaikea liike ja on liioiteltua sanoa monen muun pystyvän siihen. Chris Jericho fanittaa tuota liikettä kovasti mutta kun hän kerran oikeasti koetti tehdä sen, hän onnistui murtamaan kätensä.

Ja tuo oli joskus vuonna 1991, harjoituksissa... selvennettynä siis siinä vaiheessa, kun uralla oli kestoa jo huimat Noin Vuosi.
Kyllä minä uskon, että se on vaativa liike, ja näyttävä syystäkin, mutta it can't be that special.
"Worst Technical Wrestler" kirjoitti:


Olen vähän huuli pyöreänä: et ole nähnyt Showsaultia mutta tiedät että se on hieno näky. Minä en usko siihen Showsaultiin ennenkuin saan vahvistuksen joltakulta, joka sen on joskus vastaanottanut. Hyvin todennäköisesti pelkkä huhupuhe koko sousaultti.

SSP on hyvin vaikea liike ja on liioiteltua sanoa monen muun pystyvän siihen. Chris Jericho fanittaa tuota liikettä kovasti mutta kun hän kerran oikeasti koetti tehdä sen, hän onnistui murtamaan kätensä.

Sitten on-topiciin (jos sitä nyt on vähän aikaan ollutkaan): Totta että Hulk vei paljon TV-aikaa Smackdownissa ja että se useita ihmisiä kyrsii. Mutta itse olin aivan huumassa Hulkin paluun jälkeen ja hänen Backash-mestaruusvoittonsakin tuntui lähes unelmien täyttymykseltä - siitä huolimatta, että kun smark-lasein tuon matsin katselin, niin olihan se aika hirvittävä "paini"ottelu (kelpaako?). Hulkin tagvyö-voittokin maistui vielä hyvältä mutta kun hän sitten aikanaan lähti, en oikeastaan edes huomannut, että samalla unohdin tyystin kaivata häntä. Lesnar, Angle, Heyman, Show ym. osasivat paikata Smackin juonikuviot ihan tyydyttävästi, ettei Hulkia edes minun taloudessani kaivattu.

Jos tuo jotain todistaa niin sen, että Hulk saattaa vetää hyvin huomiota ja rahaa yhtiölle mutta hän ei ole 2000-luvulla enää mitenkään välttämätön WWE:lle. Tai ei varmaan kukaan teistä häntä siksi luulekaan mutta turha häntä on takaisin haikailla siksi, että uusia katsojia tulisi - tai edes vanhoja hulkamaanikoita. Rest in peace Hulkamania, sinusta voivat tulevat sukupolvet oppia vain Tagged Classicseista ja muistelmista


Oma kantani on se, että ei Hulkamanian ole vielä kuollut, se tarvitsee vielä muutaman juoksun, esnin käynti TNA:sa, kampailu NWA titlestä Jarretia vastaan, voitto ja lyhyt NWA-mestaruuskausiI (1-3KK), sitten takaisin WWE:hen, voittamaan WWE title ja vielä jopa WHC title. Tämän jälkeen hän voi puolestani eläköityä, jos haluaa, mutta ennen tätä ei Hulkamania tule lepäämään rauhassa.

Ja itse en edes huomannut Hulkin viime visiitillä tuota Show:n viemistä kokonaan, koska Hulk teki Smackdownista laatua. SD! oli vuodesta 2002 vuoteen 2003 se paras show. Oli Rock, oli Hogan, oli Triple H, oli Matt Hardy, oli Jericho, SD!:lä oli lähes kaikkea. Vuosi 2003 muutti kaiken. Rock Raw:hon, Hogan pois, Triple H lähti jo 2002 pois, Hardy siirtyi Raw:hon yms. 2004 taso laski taas, kun Benoit "loikkasi" Raw:hon, kuten myös Tajiri.

Ja Hogan on sentään hyvä viihdyttjä, niitä juttuja jaksaa kuunnella (kohta joku tulee: "Joo, hei siis sä tykkäät nIiQ guunella niitä syö vitamiinisi juttuja", niin minä tykkään.).

Ja Austinin fyysisestä kunnosta: Vaikka Austin onkin nuorempi, en usko hänen olevan kovinkaan paljoa Hogania paremmassa kunossa, mm. niskaongelmat takia.

(Mitenköhän jokainen topic tuntuu menemän riitelyksi Hulksterista )
"punkkiz" kirjoitti:


Oma kantani on se, että ei Hulkamanian ole vielä kuollut, se tarvitsee vielä muutaman juoksun, esnin käynti TNA:sa, kampailu NWA titlestä Jarretia vastaan, voitto ja lyhyt NWA-mestaruuskausiI (1-3KK), sitten takaisin WWE:hen, voittamaan WWE title ja vielä jopa WHC title. Tämän jälkeen hän voi puolestani eläköityä, jos haluaa, mutta ennen tätä ei Hulkamania tule lepäämään rauhassa.


Haluat siis antaa viisikymppiselle, kankealle, hitaalle ja naurettavalle painijankuvatukselle bisneksen kolme suurinta vyötä vain sen takia, koska hän oli 'jotain' 20 vuotta sitten?

punkkiz, reality check! Nyt eletään vuotta 2005 ja bisnes kehittyy koko ajan. Joten unohda Hulkamania, se on kuollut. Se ehkä toimi aikoinaan, mutta ei enää.

Kaikella on aikansa ja thank god, Hulkin aika tuntuu olevan auttamatta ohitse.
Do you suffer from Hulkamania?