Näihin aikoihin tulee kuluneeksi viisi vuotta siitä, kun Nash kaatui Hoganin sormeen ja antoi mestaruutensa mennä... Samalla WCW ilmoitti, että ihan turha kääntää WWFn puolelle, sillä he tiesivät, että Mankind voitti mestaruusottelun (koska siihen aikaan joka toinen Raw oli valmiiksi nauhoitettu).
Lopputulos: Sadattuhannet ihmiset käänsivät kanavaa, koska näkivät mieluummin kuinka Foley vei vyönsä ottelulla, kuin nWo:n leikkejä...
Miksi otan tämän esiin?
No, koska tästä alkoi (mielestäni, ja joidenkin muidenkin) WCW:n lopullinen alamäki. Ja tämä alamäki johti lopulta siihen, että Vince osti pilkkahinnalla WCW:n arkistoineen ja siihen, että WWE jäi yksin maailmankartalle...
No, onko tämä hyvä vai huono asia?
WWE tarvitsee kilpailua. Muuten se ei kehity. Lisäksi kilpailu tuo aina uusia katsojia, joten siitä saattaa hyvinkin olla hyötyä molemmille osapuolille. Lajin katsojaluvut ovat pudonneet selvästi, koska ilmeisesti WCW:n yleisö ei sittenkään siirtynyt seuraamaan Raw'ta, kuten oli odotettu... Lisäksi 6.0 katsojaluvut ovat kaukaista menneisyyttä ja 4.0 on jo hyvä... nykystandardeilla.
Selvästikään sotakaan ei ollut pelkästään hyvä juttu. Vuonna '99 WWEn vyö vaihtoi omistajaa 12 kertaa... vastaavana aikana se vaihtoi omistajaa WCWssä 11 kertaa... Vyö menetti siis arvoaan koko ajan... Molemmat ohjelmat menettivät uskottavuuttaan..
WCW:n ostot tekivät toisaalta monta uutta tähteä... Kun WCW osti kaikki suuret tähdet WWFltä, WWF, jolla ei ollut varaa ostaa isoja tähtiä WCWstä, joutui luomaan uusia. Tällä tavoin Bret Hart ja Shawn Michaels saivat vihdoin mahdollisuutensa... samoin Nash ja Hall, jotka olivat jo suhteellisen vanhoja, pääsivät vihdoin isoihin liigoihin... Myöhemmin WWF tuotti Mankindin, Stone Cold Steve Austinin, HHH:n (kaikki WCWn hylkäämiä tähtiä) ja The Rockin... Miksei myös Kurt Anglen ja niin edelleen...
WWE tarvitsee siis selvästi kilpailua, mutta ei ehkä samassa muodossa kuin nyt... Nyt WWE on enemmänkin kuin WCW aikoinaan, koska sillä on tarvittavat resurssit kenen tahansa ostamiseen, joka vain on ostettavissa. AJ Stylesia tai AMW VKM ei saanut...
Onko TNAsta kilpailijaksi? Ehkä, jos se tajuaa tutkia historiaa ja ymmärtää, että se on enemmänkin samassa heikommassa asemassa kuin WWF aikoinaan... TNAn ei siis pitäisi jäädä käyttämään hyväkseen menneiden vuosien isoja nimiä (paitsi ehkä Lex Lugeria ), vaan sen pitäisi keskittyä kehittämään omia uusia nimiään... Tähän mennessä Esim. Ron Killings näyttää jälleen tulleen haudatuksi midcardiin, vaikka hän sai valtaisin reaktion aikaan...
Paljon ajatusvirtaa, niin vähän ajatusta....
Wankie2004-01-09 16:32
W
No, koska tästä alkoi (mielestäni, ja joidenkin muidenkin) WCW:n lopullinen alamäki.
... ja se alkoi, kun Hogan teki sopimuksen WCW kanssa '94. Tästä olemme samaa mieltä tai ainakin 'hope so'. Aluksihan se oli hyvä juttu, kun Mr. Bollea pisti nimensä papereihin. WCW sai lisää katsojia sekä esim. Flair-Hogan oli erinomainen matsi (totta puhuen Hoganin uran paras koskaan). Huono juttu oli Hoganin "kaverit". Jim Duggan, Honky Tonk Man, Avalache, Beefcake... Hogan vei paljon ohjelma-aikaa ja loput veivät hänen kaverit. Kuka tosiaan haluaa nähdä Duggania taistelemassa U.S. Titlestä? Jumaleissön mitä beiskaa...
*klik*
... "Welcome to RAW is WAR, I'm Jim Ross and..."
Lisäksi 6.0 katsojaluvut ovat kaukaista menneisyyttä ja 4.0 on jo hyvä... nykystandardeilla.
Eikös jossain vaiheessa kumpikin show hipaissut 10.0'n rajaa. Se on jo aikas paljon, sanon minä. Tosin se(kin) oli vain piikki ja seuraavalla kerralla katsojia olikin luokkaa 2.1.
Onko TNAsta kilpailijaksi?
Ei ainakaan tällä tahdilla. Viime vuoden loppu oli niin kamalan näköistä, että Russo on luultavimmin todella ylpeä itsestään. Niin, ja jos haluaa todellakin "kilpailla" WWE'n kanssa, niin tv-sopimus olisi 'ihan hyvä juttu'. Jenkit maksavat 10$ yhdestä TNA show'sta ja se pirusti (~40$/kk). En kyllä tiedä, mitä yksi WWE PPV maksaa, mutta mitä väliä, kun näkee neljää eri show'ta viikottain ilmaiseksi. Vielä pitää huomioida Confidental + Tough Enough lisä'krääsät', jotka ovat myös ilmaisessa (tv)verkossa.
TNAn ei siis pitäisi jäädä käyttämään hyväkseen menneiden vuosien isoja nimiä (paitsi ehkä Lex Lugeria ), vaan sen pitäisi keskittyä kehittämään omia uusia nimiään...
Eh, kyllä Lugerikin pitäisi heittää ulos, sillä alkaa olla hitusen vaikeaa puolustella häntä (damn you, Butkus+One&Only). TNA'n pitäisi samantien unohtaa sopimus Hulksterin kanssa ja antaa kenkää Lugerille. Kun Luger saa kenkää, niin Sting lähtee vapaaehtoisesti ulos (huonona puolena se, että silloin hän luultavimmin liittyisi WWE'hen ja veisi pirusti tv-aikaa). Dusty on myös todella 'ei-viihdyttävä' vanha pieru, eikä häntä jaksa katsoa edes managerina. Ainoa kenelle en antaisi monoa, on Roddy. Hän on pirun viihdyttävä kaveri, jolla on enemmän karismaa, kuin TNA'n rosterilla yhteensä. Hän ei WWE visiitin aikana viihdyttänyt, mutta esim. esiintymiset UPW'ssa olivat loistavia.
Ares2004-01-09 16:57
A
"Wankie" kirjoitti: ... ja se alkoi, kun Hogan teki sopimuksen WCW kanssa '94. Tästä olemme samaa mieltä tai ainakin 'hope so'.
Osallistun aina Hoganin bashaamiseen jos se on mahdollista... ja tässä tapauksessa se on vieläpä hyvin helposti perusteltavissa.
Hogan vei paljon ohjelma-aikaa ja loput veivät hänen kaverit.
WCWllähän oli tosiaan se kumma tapa, että isot nimet saivat hoitaa bookkaamista itse... sehän takaa tasapuolisesti ohjelma-aikaa... John Tentalle...
Kuka tosiaan haluaa nähdä f'n Duggania taistelemassa U.S. Titlestä? Jumaleissön mitä 'beiskaa'...
Hei, legendaarinen Jim Duggan... ensimmäisen Royal Rumblen voittaja...
Jenkit maksavat 10$ yhdestä TNA show'sta ja se pirusti (~40$/kk). En kyllä tiedä, mitä yksi WWE PPV maksaa,
Pakollinen pilkunviilausosio:
TNA maksaa $10 viikossa, mutta heillä on myös paketti, jolla saa kuukauden ohjelmat hintaan $35. Tämä ei kuulosta alkuun niin hyvältä, mutta vuodessa löytyy aina silloni tällöin kuukausia, joissa on 5 show'ta...
WWE:n yksi PPV maksaa yleensä tietääkseni $35, WM on sitten kalliimpi.
Aikoinaan In Your Houset olivat erikoishintaisia ja maksoivat vain $10, mutta sittemmin asiat ovat muuttuneet... pahempaan. Miksi h**vetissä kukaan ostaisi PPVtä, kun sen voi ostaa myöhemmin DVDnä... No, ajankohtaisuus ehkä...
TNA'n pitäisi samantien unohtaa sopimus Hulksterin kanssa
Toivottavasti he ovat tämän jo tajunneet tehdä, mutta taivaalla on uusia pilviä: Outsiders... Nash on nyt ulkona WWEstä ja etsii uutta työtä.. mahdollisesti Hallin kanssa... Kaksi ikäloppua, joista toinen on alkoholisti ja toisen ruumis ei enää kestä...
Mutta pointti on selvä... uudet nimet kehään... Rick Steiner ulos.
Wankie2004-01-09 17:26
W
John Tentalle...
... who?
Hei, legendaarinen Jim Duggan... ensimmäisen Royal Rumblen voittaja...
Yeah, siinä kaveri, jonka matsit ovat vähintäänkin aivan liian viihdyttäviä. Brawlia, huudetaan "HO'ta", aloitetaan "U-S-A" -chantit (ihan sama missä show on, vaikka Irakissa) ja lopuksi "lyödään" vastustajaa 2x4'lla. Jim oli todellakin yksi kaikkien aikojen (yli)pushatuimmista "painijoista". Ei siinä mitään, good shit? Meh.
Nash on nyt ulkona WWEstä ja etsii uutta työtä.. mahdollisesti Hallin kanssa... Kaksi ikäloppua, joista toinen on alkoholisti ja toisen ruumis ei enää kestä...
No hey, Hulk+Luger+Sting+Hall+Rhodes+Nash+Roddy ~ TNA ei ole enään tulevaisuuden WCW, vaan uudelleen syntynyt WCW. Vielä pistetään pari-kolme jenkkifutis/koripallo -pelaajaa main eventiin, niin show'n taso alkaa olla "mitä mahtavin". Niin, ja vielä pitäisi hankkia Macho (jota oltiin jo aiemmin kysytty TNA'n riveihin, käsittääkseeni), niin kaikki olisi kuin ennen.
Who needs AJ, Ki, Lynn & Daniels, when you got "old-fart-a-mania" STILL runnin' wild?
Ares2004-01-09 17:55
A
"Wankie" kirjoitti:
John Tentalle...
... who?
Earthquake/Avalanche/Shark/Golga... saattoi olla joitain muitakin gimmickejä, joita en nyt muista...
No hey, Hulk+Luger+Sting+Hall+Rhodes+Nash+Roddy ~ TNA ei ole enään tulevaisuuden WCW, vaan uudelleen syntynyt WCW. Vielä pistetään pari-kolme jenkkifutis/koripallo -pelaajaa main eventiin, niin show'n taso alkaa olla "mitä mahtavin".
Ja sitten Seann William Scottille mestaruusvyö ja kaikki on valmista...
Flairia tuskin enää saavat...
...mutta tottahan se on, että TNA on panostanut aivan järjettömästi vanhoihin partoihin, kun he olisivat voineet paljon helpommin, ja aikaa myöten tuottavammin, hyödyntää laajoja indymarkkinoita, josta löytyy hyviä painijoita vaikka muille jakaa... jotka ottelevat halvalla...
Who needs AJ, Ki, Lynn & Daniels, when you got "old-fart-a-mania" STILL runnin' wild?
Niin ja missä on John Tenta, Horace Hogan ja Ed Leslie...
Fallen Angel2004-01-09 18:59
F
"Ares" kirjoitti:
WWE tarvitsee siis selvästi kilpailua, mutta ei ehkä samassa muodossa kuin nyt... Nyt WWE on enemmänkin kuin WCW aikoinaan, koska sillä on tarvittavat resurssit kenen tahansa ostamiseen, joka vain on ostettavissa. AJ Stylesia tai AMW VKM ei saanut...
Ihan vain selvennykseksi AJ Styles ei aikoinaan tehnyt sopimusta WWE:n kanssa koska WWE ei maksanut tarpeeksi jotta Styles saisi elätettyä perheensä.
Ares2004-01-09 19:06
A
Kuinka iso perhe AJ:llä on? Neljä lasta collegessa?
Siis WWE olisi varmasti maksanut paremmin kuin TNA, mutta WWE olisi vaatinut huomattavasti enemmän aikaa tien päällä ja tietenkin push olisi loppunut siihen...
Fallen Angel2004-01-09 21:03
F
WWE tarjosi Stylesille 500$ viikossa sopimusta. AJ nimenomaan mainitsee että syy oli se ettei se ollut tarpeeksi, ei se että hän on “big bad AJ Styles” mitä sitten sillä tarkoittaakaan.
En kyllä tiedä paljon Indy piireissä tienaa mutta Styles painii NWA-TNA:n lisäksi myös ROH:ssa säännöllisesti.
Ares2004-01-09 21:38
A
$500 viikossa kuulostaa aika heikolta... Developmental Contract? Mikä tarkoittaisi sitä, että hän painisi jonkin aikaa OVWssä ennen kuin pääsisi isoihin piireihin... $500 viikossa ei kyllä jenkkilässä ketään elätä perhettä... Toki OVWssä painija voi tienata hiukan enemmän WWEn dark matcheillä, jobbaamalla Velocityssa ja Heatissa, sekä ottelemalla OVWn omassa ohjelmistossa. Ei näilläkään varmasti rikastu, mutta esim. Nick Dinsmore näyttää niillä pärjäilevän... AJ olisi todennäköisesti päässyt melko nopeasti ylöspäin, tai toinen vaihtoehto on, että VKM olisi vain halunnut TNAn tähden pois ja haudannut hänet sitten OVWhen parhaansa mukaan... tai Velocityyn ottelemaan Spankya vastaan...
Pienet indyfedet maksavat aivan h**vetin vähän painijoilleen. 'Isotkin' tähdet voivat joutua tyytymään pariin sataan dollariin esiintymisestä. TNA onkin sitten hiukan eri luokkaa... Todennäköisesti tähtiaines saa pari tuhatta taalaa per ottelu, mikä tarkoittaa jo ihan mukavaa summaa rahaa vuositasolla.. tämä kuitenkin tarkoittaa todennäköisesti nimenomaan muutamaa huippunimeä, kuten AJ... TNA jättää heille sitten toki runsaanlaisesti aikaa tehdä muuta työtä, jota WWEn developmental ei antaisi.
Tuo 'Big Bad AJ Styles' todennäköisesti tarkoitti sitä, että hän halusi sanoa, että ei jättänyt sopimusta ottamatta sen takia, että haluaisi pysyä indytähtenä... ja onhan se selvää, että elämä TNAssa ei ole herkkua, kun Jeff on aina valokeilassa, ja sitten hän on raahannut mukaan vielä paljon vanhoja partoja, joita hemmotellaan näkyvyydellä (kun rahaakaan ei ole).
ROHista en sano mitään, mutta todennäköisesti se ei maksa aivan yhtä paljon kuin TNA, mutta ei se aivan indyfedekään ole...
Onko sinulla lähdettä, josta voin itse lukea tarkemmin AJ Stylesin päätöksestä?
Hyvin on mennyt taas täysin off-topiciksi mutta ei se mitään kun on AJ kyseessä.
Mick Foley2004-01-10 08:58
M
"Ares" kirjoitti: $500 viikossa kuulostaa aika heikolta... Developmental Contract? Mikä tarkoittaisi sitä, että hän painisi jonkin aikaa OVWssä ennen kuin pääsisi isoihin piireihin... $500 viikossa ei kyllä jenkkilässä ketään elätä perhettä
AJ olisi todennäköisesti päässyt melko nopeasti ylöspäin, tai toinen vaihtoehto on, että VKM olisi vain halunnut TNAn tähden pois ja haudannut hänet sitten OVWhen parhaansa mukaan... tai Velocityyn ottelemaan Spankya vastaan...
24 000 $ vuodessa ei nyt mahdottomaltakaan kuulosta - vaikka jenkkilän elintason sekä Stylesin ruokakunnan määrän, koon ja muiden tulonlähteiden tunteminen ei olekaan vahvimpia osa-alueitani.
WWE:n siipien alla AJ varmaan olisi juuri päässyt nousemaan tikapuita ylöspäin, sen sijaan että hänet sinne hautausmielessä olisi palkattu - käsittääkseni AJ:lle tuota WWE-sopimusta tarjottiin ennen TNA-aikoja/silloin kun TNA ei vielä ollut mitään.
Ares2004-01-10 11:22
A
"Mick Foley" kirjoitti: 24 000 $ vuodessa ei nyt mahdottomaltakaan kuulosta - vaikka jenkkilän elintason sekä Stylesin ruokakunnan määrän, koon ja muiden tulonlähteiden tunteminen ei olekaan vahvimpia osa-alueitani.
$24 000 on jenkkilässä todella vähän (itse asiassa 26 000, mutta pari tonnia sinne tai tänne). Sillä ei pysty rakentamaan juuri mitään... Tässä täytyy ottaa huomioon, että jenkkilässä esim. terveydenhuolto ei ole ilmaista, samoin kuin koulutus... ja jos AJllä on lapsia, niin hän varmasti haluaa kerätä heille rahastoja jo varhaisessa vaiheessa, eläkerahat on kerättävä jostain itse... Cincinnati ei varmaan ole ihan halvimpia paikkoja (AJ mainitse sen paikaksi johon hänen olisi pitänyt siirtyä Fallen Angelin lähteissä)... Toki tuosta olisi ollut mahdollista nousta, mutta WWEn cruiserit eivät kyllä mitenkään pääse rikastumaan... 50 000 dollaria vuodessa taattua rahaa ja jos vuosi on hyvä, niin siitä pääsee vielä jonkin verran yli, mutta ei mitenkään erityisen paljon. 50 000 kuulostaa paljolta, mutta siitä pitää tiputtaa pois sitten vielä kulut, jotka painijat joutuvat itse maksamaan.
WWE:n siipien alla AJ varmaan olisi juuri päässyt nousemaan tikapuita ylöspäin, sen sijaan että hänet sinne hautausmielessä olisi palkattu - käsittääkseni AJ:lle tuota WWE-sopimusta tarjottiin ennen TNA-aikoja/silloin kun TNA ei vielä ollut mitään.
Kuka WWEn cruisereista on päässyt koskaan kovin ylös? AJ on aivan liian pieni saadakseen koskaan kunnon pushia WWEssä... Jos nyt verrataan vaikka Jimmy Yangiin (eli Akioon), jota WWE piti ensin aikansa developmental contractilla, kunnes sitten eräänä päivänä vain lopetti sen. Sitten vuotta myöhemmin hankkikin Yangin takaisin saman sopimuksen alle ja pisti hänet melko pian TVseen... mutta hautasi saman tien melko tunnetun indypainijan uuden nimen alle Velocityyn... AJn kohtalo olisi todennäköisesti ollut hyvin samankaltainen.
Mick Foley2004-01-10 13:31
M
Luonnollisesti tähän nousee lisäkysymys, että kuinka paljon AJ ansaitsi indyissä noihin aikoihin, kun WWE developmental contractia tarjosi, ja kuinka paljon hän nykyään ansaitsee. Mahdollista ekonomista tappiota on tosin mahdoton laskea, sillä - olettaen että AJ olisi hyväksynyt WWE:n tarjouksen - hänen nykyistä asemaa WWE:ssä on mahdoton arvoida.
Mutta eiväthän ne indy-promootiotkaan mitään turvallisimpia (saatika suurimpia) tulonlähteitä ole. Sikäli AJ teki sangen itsevarman ratkaisun, kun kieltäytyi alan kaikinpuolin suurimman promootion tarjouksesta, ja päätti luoda uransa indy-piireissä.
Ja kun puhutaan AJ:n kokoisten painijoiden tikapuiden kiipeamisestä WWE:ssä, niin eikös se ole itsestäänselvää että silloin käytetään WWE:n cruiseri-kriteeriä 'huipulle pääsemisessä?'
No kuitenkin, tuskinpa kyvykkäät indy-cruiserit määrätietoisesti WWE:hen pyrkisivät, jos siellä leijonanosa sen kokoluokan painijoista tekisi persnettoa.
Niin, olisi mielenkiintoista nähdä jostain WWE:n ajankohtaisia palkkataulukoita.
Ares2004-01-10 13:58
A
WWEn palkkaushan toimii niin, että painijalle luvataan sopimuksella vähintään joku tietty summa rahaa vuodessa...
Cardilla alimmille tuo summa on noin 50.000, siitä hiukan ylemmäs ja summa on 75.000... vanhat vakionaamat saavat sitten jo enemmän... upper midcarderit, jotka ovat olleet jo pidempään firmassa saavat pari sataa tuhatta vuodessa...
Sitten on erikseen todella isot nimet, kuten BG, joka saa noin 1,5 miljoonaa taalaa... Nashkin sain 600-700 tuhatta vuodessa... HHH ja HBK saavat varmaan myös ihan kiitettäviä summia, samoin kuin UT, joka pysyi uskollisena WWElle koko Monday Night Warsin ajan... Yksi poikkeus on Mark Henry, joka sai aikoinaan uskomattoman 10 vuoden sopimuksen 10 miljoonasta dollarista... Big Show'llakin on kuulemma kiitettävän kokoinen summa joka vuosi tiedossa...
Homma toimii siis niin, että esiintyjä saa jokaisesta show'sta johon osallistuu tietyn osuuden riippuen siitä minkälainen esiintyminen on... eli palkkio riippuu aina siitä, kuinka paljon yleisössä on katsojia ja mikä buyrate on... TVstä tulee sitten tietenkin jotain bonusta...
Sitten aina sopimusvuoden lopussa, jos näitä palkkioita ei ole tullut ennalta sovitun summan verran, WWE kuittaa loput.
Omituiset pushaukset aina silloin tällöin johtuvat juuri tästä... jos sopimuskaudella ei ole tullut tarpeeksi fyrkkaa, WWE ei halua antaa ilmaista rahaa, vaan yrittää repiä loput irti painijasta...
Tietenkin moni painija, erityisesti HHH, ylittää oman takuusummansa selvästi... toiset taas, kuten Nash, eivät pääse sitä lähellekään...
Mick Foley2004-01-10 15:10
M
Jees, siis tuon verran tiesinkin, mutta olisi mukava nähdä jostain ihan konkreettisia esimerkkejä; esim. kuinka paljon Tajiri ansaitsi vuonna '03 verrattuna vaikkapa Farooqiin. Provikoineen päivineen.
Lance Storminkin palkka kiinnostaisi, sillä mies on omissa kommentoinneissaan antanut ymmärtää, että tällä hetkellä jää sangen mukavasti säästöön eläkepäivien varalle (vaimo + kaksi lasta...antaisi myös vähän osviittaa tähän aiheeseen palkan riittävyydestä).
Ares2004-01-10 16:37
A
Tarkkojen lukujen saaminen taitaa olla aika hankalaa... Kumpikaan osapuoli ei taida olla kovin halukas kertomaan mitään... Farooq on varmaan aikoinaan tienannut ihan kivasti... entisenä WCW-mestarina (kysykää vaikka Wankielta, Ron Simmons oli WCW-mestari joskus vuonna 1992...), mutta tuskin enää nykyään.
Kannattaa myös muistaa, että Lance Storm on Kanadan kansalainen, joten hän nauttii myös sitä kautta eläkettä vastaavaan tapaan kuin me suomalaiset...
Lux2004-01-10 17:31
L
Ja mm. Storm, Yang (Akio), Val Venis jne. ovat näitä, jotka painivat house showeissa niin paljon, pari kertaa viikossa, että sitä kautta ansaitsevat suurimman osan siitä palkasta, joten maksettavaa ei paljoa jää.
Wankie2004-01-20 16:51
W
Se o todella sääli noita ihmisiä , jotka loivat esim..NWO ja muita hienoja matseja(world war 3 matsit,hardcore matsit,hienot juonet NWo white&black, WCW ja NWO wolfpack välillä,spesiaalimatsit (streetfight ulkona,bat match,nwo leadership match,jne..)
a) Okei nWo oli ihan katsottavaa alussa, mutta lopulta siihe liittyi liikaa sakkia ~ ei hyvä.
b) Hardcore matsit eivät olleet kovin hardcorea WCW'ssä. Se oli hitusen, kuin ei-stiffiä, bothcattua ECW'tä, ECW'n vahnoilla painijoilla. He eivät päässeet näyttämän kaikkia taitojansa, koska 'risk level' oli niin korkealla. Siksi WCW'n HC -matsit olivat about kaikki huonoja. (-Cactus materiaali)
c) Erikoismatsit? Rick Steiner vs. Goldberg in an anal penetration match. Siis, nämä 'erikoismatsit' olivat kauheita. Luultavimmin Russon mestaritöitä, tai ainakin hänen päässään.
Totta osa matsit ppv:ssä ovat ns. lisäysmatseja mutta main eventit ja special matches oli cool.
Pistetään [insert famous name] ME'hen Hulkin kanssa ja hyvää tulloo? Ei, ei todellakaan. Tietty jos pitää surkeasta painista, niin mikäs siinä.
Ajatella WCW oli välillä jopa suositumpi kuin WWF mutta sitten kaikki kaatui kehnosti rakennettu korttikasa.
WCW oli painillisesti parempaa, kuin WWF about vuoteen '92. Tosin suosiosta en tiedä, enkä sitä, miten sitä mitataan. Ratings? NOT.
Ares2004-01-21 05:53
A
"Wankie" kirjoitti:
a) Okei nWo oli ihan katsottavaa alussa, mutta lopulta siihe liittyi liikaa sakkia ~ ei hyvä.
Alkuun tämä oli yksi kaikkien aikojen parhaista angleista/storylineista... Ainut asia, jonka Hogan on saanut tehtyä oikein... Harmi vain, että Nashin ja Hoganin egot tuhosivat senkin....
b) Hardcore matsit eivät olleet kovin hardcorea WCW'ssä. Se oli hitusen, kuin ei-stiffiä, bothcattua ECW'tä, ECW'n vahnoilla painijoilla. He eivät päässeet näyttämän kaikkia taitojansa, koska 'risk level' oli niin korkealla. Siksi WCW'n HC -matsit olivat about kaikki huonoja. (-Cactus materiaali)
Turnerillahan oli sääntö, jonka mukaan hänen kanavallaan ei saanut näyttää verta... HC - bleidaus = (Wankien sanoin) kuraa.
Ajatella WCW oli välillä jopa suositumpi kuin WWF mutta sitten kaikki kaatui kehnosti rakennettu korttikasa.
Nitro tosiaan oli jossain vaiheessa katsotumpi kuin Raw... PPV-rintamalla WWF voitti kuitenkin aina...
Totta kai WCWn johto oli syypää ainakin osittain yhtiön tuhoutumiseen... Mitäs antoivat Hoganin ja Nashin tehdä mitä heitä huvitti... Huono booking oli kuitenkin se varsinainen syy ja kun itsekeskeiset painijat päästetään sitä hoitamaan, niin kyllähän sitä tiedetään mikä on lopputulos...
Ares2004-04-20 20:04
A
Eiköhän se alamäki alkanut kauan aikaisemmin. Oikeastaan siitä, kun mitään uutta ei enää keksitty vanhalla kolmikolla, joten ryhmään otettiin lisää jäseniä...
Jos nWo oltaisiin haluttu pitää mielenkiintoisena, jonkun olisi pitänyt pystyä vastustamaan sitä ja taistelemaan sitä vastaan uskottavasti... mutta jos Four Horsemenillä vain leikitään ja muut vastustajat ovat aina vain yksittäisiä painijoita (Goldberg, DDP), niin on selvää, että ennen pitkää homma alkaa luisua käsistä.
Hyvä yleismaallinen sääntö: Kun jostain tulee massojen suosimaa, se tuhoutuu kuin itsestään.
Tee2004-04-21 06:07
T
"Ares" kirjoitti: Jos nWo oltaisiin haluttu pitää mielenkiintoisena, jonkun olisi pitänyt pystyä vastustamaan sitä ja taistelemaan sitä vastaan uskottavasti... mutta jos Four Horsemenillä vain leikitään ja muut vastustajat ovat aina vain yksittäisiä painijoita (Goldberg, DDP), niin on selvää, että ennen pitkää homma alkaa luisua käsistä.
Hyvä yleismaallinen sääntö: Kun jostain tulee massojen suosimaa, se tuhoutuu kuin itsestään.
Kyllä yksittäiset henkilötkin olisivat pystyneet uskottavasti vastustamaan nWo:ta, mutta yleensä Hoganin tai Nashin pikku politikointi johti siihen, että vastustaja saatiin yleensä näyttämään täysin hölmöltä (vrt. Sting vs Hogan). nWo olisi elänyt huomattavasti pitempään, jos ns. team WCW olisi joskus edes onnistunut voittamaan nWo:n, nyt kuitenkin yleisö kyllästyi nWo:n ylivertaisuuteen. Lopullisesti nWo:n tuhosi kuitenkin kaksi henkilöä joille ei mikään riittänyt, ja he suorastaan vaativat että heistä piti tehdä promootion tähdet joita kukaan ei voittaisi. Minä puhun Kevin Nashistä, ja Hollywood Hoganista. Lopullisen kuoliniskun WCW:lle antoi kuitenkin lahja New Yorkista koko mailmalle: Vince "Minä tuhosin WCW:n" Russo.
Ares2004-04-21 06:21
A
Annettakoon herra Russolle sen verran kuitenkin krediittiä, että hän ainakin yritti tuoda muitakin painijoita kuin Nashia ja Hogania esiin... vaikkakin surkeissa (tai russomaisissa) gimmickeissä ja angleissa (The Artist Formerly Known As Princee Iaukeau (tai mitä lie), GI Bro...).
Yksi henkilö olisi voinut vastustaa hetken nWota, mutta lopputulos olisi ollut se, että suurin ja suosituin heel-ryhmittymä olisi menettänyt uskottavuutensa ja koska koko firman menestys pohjautui melko pitkälti tuon ryhmän suosioon, sen uskottavuutta ei olisi saanut syödä millään tavoin... (esim. pistämällä ketään heistä rinkiin...)
Worst Technical Wrestler2004-04-21 06:48
W
"Ares" kirjoitti: Annettakoon herra Russolle sen verran kuitenkin krediittiä, että hän ainakin yritti tuoda muitakin painijoita kuin Nashia ja Hogania esiin... vaikkakin surkeissa (tai russomaisissa) gimmickeissä ja angleissa (The Artist Formerly Known As Princee Iaukeau (tai mitä lie), GI Bro...)
Kivaa, luulin jo jossain vaiheessa olevani ainoa, joka ei vihaa Vince Russoa sydämensä pohjasta Vaikka hän toikin promootioon surkeita juonikuvioita, osasi hän myös pushata tulevaisuuden tähtiä - ja muissakin kuin surkeissa gimmickeissä. Russo teki Booker T:stä maailmanmestarin (eikä siinä GI Bro-muodossa) sekä toi New Bloodin muodossa monia lupaavia kykyjä WCW:iin, joista jotkut pääsivät myös jatkamaan uraansa suht. menestyksekkäästi WWE:ssä tai TNA:ssa.
Vaikka siis Russo tuhosikin WCW:n maailmanmestaruuden arvokkuuden, niin tulevaisuuden hyväksi hän sentään teki työtä. Siksi olen kieltäytynyt täysin tuomitsemasta häntä, vaikka useat wrestlingfanit näkevätkin asian kauhean mustavalkoisena. Kyllä WCW:n kaatumiseen vaikutti niin moni muukin asia kuin VR.
Tee2004-04-21 08:18
T
"Worst Technical Wrestler" kirjoitti:
Kivaa, luulin jo jossain vaiheessa olevani ainoa, joka ei vihaa Vince Russoa sydämensä pohjasta Vaikka hän toikin promootioon surkeita juonikuvioita, osasi hän myös pushata tulevaisuuden tähtiä - ja muissakin kuin surkeissa gimmickeissä. Russo teki Booker T:stä maailmanmestarin (eikä siinä GI Bro-muodossa) sekä toi New Bloodin muodossa monia lupaavia kykyjä WCW:iin, joista jotkut pääsivät myös jatkamaan uraansa suht. menestyksekkäästi WWE:ssä tai TNA:ssa.
Vaikka siis Russo tuhosikin WCW:n maailmanmestaruuden arvokkuuden, niin tulevaisuuden hyväksi hän sentään teki työtä. Siksi olen kieltäytynyt täysin tuomitsemasta häntä, vaikka useat wrestlingfanit näkevätkin asian kauhean mustavalkoisena. Kyllä WCW:n kaatumiseen vaikutti niin moni muukin asia kuin VR.
Russo oli syöpä, joka tuhosi WCW:n lopullisesti. Hän käytti parina viimeisenä vuonna vaatimattomat 60 miljoonaa dollaria tehdäkseen WCW:sta ykkösen huonolla menestyksellä. Sen lisäksi Russon New Blood ryhmä oli täysin typerä ida, jossa pushattiin nuoria aivan liian nopeasti, vaikka hitaampi eteneminen olisi ollut paikallaan. Booker T:n nostaminen mestariksi olikin Russo aikakauden ainoa hyvä tapaus, muuten koko tuote oli sysimustaa sontaa, jota syystäkin vihataan.
Myös Russon aikakaudelle mahtuvat enemmän tai vähemmän kuuluisat Comissioner seikoilut, jossa nähtiin melkein joka viikko vähintään yksi mies hoitamassa sitä jopia. Pelleilyä, josta kukaan ei ollut kiinnostunut paitsi Russo itse.
Kun Russo teki itsestään koko yhtiön kovimman pahiksen, ja vielä WCW WHW-mestarin, joka voitti itse Ric Flairin, niin voidaan kyllä puhua miehestä, joka yksinään vei WCW:tä kohti turmiota. Jos Russoa ei olisi koskaan palkattu WCW'hon, niin uskoisin koko lafkan olevan vielä heikosti pystyssä. Russo tuhosi lähes yksinään sen WCW:n, jota minä rakastin, ja samalla hän tuhosi NWA/WCW perinteen lähes kokonaan.
Russo on minulle saatana, ja pysyy myös sellaisena. Se mies ei osaa muuta, kun luoda p*kaa tuutin täydeltä.
Ares2004-04-21 08:40
A
Russo tosiaan teki kaikenlaista, mutta kyllä tuhon siemenet kylvettiin jo nWo:n valtakautena. Vaikka Russo ehkä toteuttikin monta sellaista ideaa kuin Arquetten mestaruuskausi, niin tuskin hän oli esim. fingerpoken takana... Se oli (tietääkseni) ihan Hoganin ja Nashin oma idea...
Onneksi RD Reynolds ratkaisee kaikki tähän liittyvät kysymykset pikapuoliin... Hänellä oli myös mielenkiintoisia näkökantoja erään Russoa puolustaneen kommentteihin... ja kyllä RD on samalla linjalla kuin minä, eli WCWn tuho oli monien tekijöiden summa, joista Russo oli ehkä suurin ja näkyvin, mutta oikeastaan oli ihme, että yhtiö oli yleensä pystyssä, kun Russo ja Ferrara sen saivat hallintaansa.
Otetaanpa vaikka Four Horsemen. NWAn perinnettä aidoimmillaan. Ja mitä Bischoff teki sille? Leikki sillä ja pilasi jotain, mikä tosiasiassa jätti nWon selvästi varjoonsa. (nWo vain sattuu olemaan sen verran uudempi, että se on paremmin muistissa.)
Tee2004-04-21 10:01
T
"Ares" kirjoitti: Russo tosiaan teki kaikenlaista, mutta kyllä tuhon siemenet kylvettiin jo nWo:n valtakautena. Vaikka Russo ehkä toteuttikin monta sellaista ideaa kuin Arquetten mestaruuskausi, niin tuskin hän oli esim. fingerpoken takana... Se oli (tietääkseni) ihan Hoganin ja Nashin oma idea...
Eihän Russo ollut vielä yhtiössä, kun tämä sattui. Tämä oli taas osoitus siitä miten Eric antoi Hulkin, ja Nashin päättää asioista, mitkä heille eivät kuuluneet. Tämäkin johti siihen, että WCW:n selkäranka lähti, jota Russo eikä Bischoff osannut arvostaa. Siihen aikaan WCW:ssa kaikki tekivät mitä halusivat, ja missään ei ollut mitään kontrollia. Russosta tälläistä kontrollia toivottiin huonolla menestyksellä...
Onneksi RD Reynolds ratkaisee kaikki tähän liittyvät kysymykset pikapuoliin... Hänellä oli myös mielenkiintoisia näkökantoja erään Russoa puolustaneen kommentteihin... ja kyllä RD on samalla linjalla kuin minä, eli WCWn tuho oli monien tekijöiden summa, joista Russo oli ehkä suurin ja näkyvin, mutta oikeastaan oli ihme, että yhtiö oli yleensä pystyssä, kun Russo ja Ferrara sen saivat hallintaansa.
Mitä? Onko RD:ltä tulossa uusi kirja? Niin, ja missäs olet törmännyt RD:n puolustavan Russoa? WrestleCrapissäkö? Minä olen aina kunnioittanut RD:tä, ja hän muistaakseni hän sanoikin WrestleCrap kirjassa hyvin osuvasti WCW:sta: "WCW oli yritys, joka oli aina kahden askeleen päässä konkurssista, ja Vince Russo otti ne askeleet". Olisi todella mukava saada kirja WCW:n noususta, ja tuhosta. Russon, ja Bischoffin näkökannat mukaanottaen, sekä haastatteluja entisiltä WCW:n supertähdiltä.
Otetaanpa vaikka Four Horsemen. NWAn perinnettä aidoimmillaan. Ja mitä Bischoff teki sille? Leikki sillä ja pilasi jotain, mikä tosiasiassa jätti nWon selvästi varjoonsa. (nWo vain sattuu olemaan sen verran uudempi, että se on paremmin muistissa.)
Four Horsemen ei myynyt Bischoffin mielestä tarpeeksi, ja toisekseen sain sellaisen kuvan, että Bischoff ei arvostanut mitään sellaista mitä hän ei itse luonut. Ellen ihan väärin muista, niin Bischoffilla, ja Flairillä oli aina todella kylmät välit. Flairin mielestä Bischoff ei arvostanut niitä uhrauksia mitä Flair oli tehnyt WCW:lle. Kuitenkin Flair oli katkeraan loppuun saakka, vaikka hän halusi lähteä enemmän kuin useasti.
EDIT: Pitäisi lukea hieman tarkemmin WrestleCrapin nettisivustoa. RD tekee hyvin mielenkiintoisen kirjan WCW:n kuolemasta. Pistin kyseisen kirjan jo ennakkotilaukseen. Pitäisi tulla hyviä lukuhetkiä.
Bushmeister2004-04-21 11:29
B
Sivuhuomautus: minä rakastan teitä täällä foorumilla. Ihan oikeasti rakastan. Tämä pitäisi uudelleennimetä "Ares Flairin, Wankie Roman ja Tee Andersonin Kolmen Ratsumiehen Talliksi".
WCW:stä sanon sen verta, että munakkaan päätöksen (ja onnekkaan Konnan-sopimuksen) takia luchadorejen ryöppy USA:han isoille televisioille on ihasteltava asia. Muusta en sitten paljoa menekkään sanomaan..
Mutta eivätkös WCW:n viimeiset vuodet ruvenneet olemaan jo ihan katsottavaa materiaalia?
Wankie2004-04-21 12:06
W
Four Horsemen ei myynyt Bischoffin mielestä tarpeeksi, ja toisekseen sain sellaisen kuvan, että Bischoff ei arvostanut mitään sellaista mitä hän ei itse luonut.
Miksi uudelleen koottu wannabe-horsemanit myisi? Korvataan tuo kaveri tuolla ja tuo kaveri tuolla ~ ei hyvä. Horsemanit eivät olleet enään horsemaneja Arnin ja Tullyn WWF visiitin jälkeen, period. Toki samaa "yritettiin" taas kylvätä uudelleen, mutta se iHQ 80 -luvun nostalginen huuma ei enään ollut jäljellä. Eihän nWo'kaan toiminut enään WWE:ssä.
WCW:stä sanon sen verta, että munakkaan päätöksen (ja onnekkaan Konnan-sopimuksen) takia luchadorejen ryöppy USA:han isoille televisioille on ihasteltava asia. Muusta en sitten paljoa menekkään sanomaan..
Kyllä, pitkä kiitos siitä etenkin Rey Mysteriolle. Ei tietenkään Rey-Rey, vaan Rey, Rey-Reyn setä (tarpeeksi sekavaa, anyone?). Hän ei ollut nykypäivien cruiserweightien tapainen, sillä hän oli hieman... iso ja kömpelo, mutta hän toi luchadore perinteet WCW:n. Mysterio ja Konnan toivat aivan erilaisen tyylin, josta ei oltu nähty 90 -luvun alussa. Ihmisten leuat tippuivat, kun huomasivat, että Rey osaa tehdä komeamman "frankensteinerin", kuin nuori Scotty. Tietenkin vielä enemmän kiinostusta toi käsite mies ja maski. Anyways, 90 -luvun puolen välin paikkeilla WCW:ssä oli jo koko suku luchadoreja, mofo.
+ ECW ei todellakaan tuonut cruisereita ensimmäisenä jenkkien televisioon, vaan WCW toi. Rey Mysterio (sr) taisteli loistavia matseja WCW:ssä jo 90-91, kun ECW:n luchadore debyytti tapahtui vasta 94 tai 95, kun Psicosis ja nuori Rey-Rey kohtasivat. Johtopäätös, Joey Styles = Wanker.
Mutta eivätkös WCW:n viimeiset vuodet ruvenneet olemaan jo ihan katsottavaa materiaalia?
Bleh, vieläkin käsitys "94 > Crap" pätee tähän väliin. Tietty '94 jälkeen nähtiin vaikka mitä hienoa, niin cruisereita ja loistavaia painijoita kuten Malenko, Benoit, Raven, Jericho ja Lance. Loistavia feudeja, loistavia matseja... tosin vain mid-cardissa. ME't olivat uskomatonta sontaa ja loppujen lopulta ME "is teh thing that counts".
Tee2004-04-21 12:35
T
"Wankie" kirjoitti: Miksi uudelleen koottu wannabe-horsemanit myisi? Korvataan tuo kaveri tuolla ja tuo kaveri tuolla ~ ei hyvä. Horsemanit eivät olleet enään horsemaneja Arnin ja Tullyn WWF visiitin jälkeen, period. Toki samaa "yritettiin" taas kylvätä uudelleen, mutta se iHQ 80 -luvun nostalginen huuma ei enään ollut jäljellä. Eihän nWo'kaan toiminut enään WWE:ssä.
Kyllä neljän hevosmiehen paluusta olisi saatu hyvinkin myyvä konsepti, mutta valitettavasti Eric Bitchchoff ei tajunnut sen arvoa, mitä kyseisellä ryhmällä oli. Taisi myös olla niin että Ericin kauna Flairiä vastaan vaikutti aikasen negatiivisesti Four Horsemenin toimintaan WCW:ssä.
Bleh, vieläkin käsitys "94 > Crap" pätee tähän väliin. Tietty '94 jälkeen nähtiin vaikka mitä hienoa, niin cruisereita ja loistavaia painijoita kuten Malenko, Benoit, Raven, Jericho ja Lance. Loistavia feudeja, loistavia matseja... tosin vain mid-cardissa. ME't olivat uskomatonta sontaa ja loppujen lopulta ME "is teh thing that counts".
Jep, heti kun herra Bollea pisti nimen sopimuspaperiinsa alkoi todellinen Hogan show, jossa Hulk pilasi Vaderin maineen totaallisesti, toi kaikkien rakastaman Ed Leslien, ja vielä Jim Duggankin osallistui Hoganin riemuralliin. Show saavutti kuitenkin pisteen, kun uusi tirehtööri nimeltä Vince "Minun pitäisi mennä käsikirjoittamaan Sabrina the Teenage Bitch... Witchiä" Russo tuli kuvioihin. Kaikki painijat joilla on taitoa heitettiin mäkeen, tai annettiin niin hoonoja gimmickejä, että kaikki vahingossakin alkavat vihata painijaa. Russo myös vihastutti Hoganin, ja siinä sivussa tuhlasi 60 miljoonaa dollaria hieman yli vuodessa. We want Russo to the WWE. Uuuuhh, I just love that man.
Olisi muuten hienoa saada Russolta haastattelu hänen WCW sekoiluistaan. Mitähän lööperiä mies keksisi puolustukseksi?
The King of Harts2004-04-21 12:59
T
IMO, yksi isoimpia mokia minkä Russo ja wCw teki oli, miten he käyttivät Bret Hartia. Chris Jericho sanoi kerran todella hyvin, hän sanoi jotenkin näin: "WcW'llä oli 'kulta' käsissään (tuo kulta oli siis Bret Hart) ja häntä vain istutettiin monta vuotta."
Oikein käytettynä Bret olisi ehkä voinut pelastaa koko WcW'n. Juttu mikä minun silmissä oli viimeinen naula World Championship Wrestlingin arkkuun oli Starcade 1999'n main-event, Bret Hart vs. Bill Goldberg, WCW'n mestaruudesta. Jos tuosta matsista oltaisiin buukattu ihan kunnon matsi, eikä mitään tuolien kanssa riehumista ja tuomarien hakkaamista, mikä päättyi naurettavaan Montreal screw job rip-offiin. Olisi vain annettu Hitmanin tehdä sitä missä hän on maailman paras, olisi tuo matsi voinut käntää WcW'n syöksykierteessä olleen lentokoneen takaisin ylöspäin.
Ja tuo siis IMO.
Worst Technical Wrestler2004-04-22 11:32
W
Bret Hart olisi tod. voinut pitää mestaruutta kauemmin. Olen BTW kerran lukenut, että hankkiessaan WCW:n WWE sai joltakin isolta TV-firmalta (olisko ollut Turner tms.) sitoumuksen, että se ei pistä telkkuun pystyyn WWE:n kanssa kilpailevia painiohjelmia. Mutta tuon sopimuksen kerrottiin päättyvän v. 2006, joten olisiko parin vuoden päästä alkamassa taas uusi "iso" sota WWE:ia vastaan?
Ja sitten vielä
"Tee" kirjoitti: Show saavutti kuitenkin pisteen, kun uusi tirehtööri nimeltä Vince "Minun pitäisi mennä käsikirjoittamaan Sabrina the Teenage Bitch... Witchiä" Russo tuli kuvioihin.
Kyllä tuli jo ainakin minulle selväksi että VR:a vihaat En tiedä hänen itsensä lausunnoista, mutta ainakin miehen aktiiviset fanit ovat kirjoittaneet puolustuslausuntoja: www.vincerusso.net
Tee2004-04-22 12:04
T
"Worst Technical Wrestler" kirjoitti: Bret Hart olisi tod. voinut pitää mestaruutta kauemmin. Olen BTW kerran lukenut, että hankkiessaan WCW:n WWE sai joltakin isolta TV-firmalta (olisko ollut Turner tms.) sitoumuksen, että se ei pistä telkkuun pystyyn WWE:n kanssa kilpailevia painiohjelmia. Mutta tuon sopimuksen kerrottiin päättyvän v. 2006, joten olisiko parin vuoden päästä alkamassa taas uusi "iso" sota WWE:ia vastaan?
En usko. Minä en usko, että Turnerilla on mitään aikomuksia aloittaa sotaa McMahonia vastaan, vaikka Turner on vieläkin käärmeissääni WCW:n kohtalosta. Jos Turner yrittää jotain, niin hän todenäköisesti kääntyy TNA:n puoleen, ja pistää siellä haisemaan rahan voimalla.
Kyllä tuli jo ainakin minulle selväksi että VR:a vihaat En tiedä hänen itsensä lausunnoista, mutta ainakin miehen aktiiviset fanit ovat kirjoittaneet puolustuslausuntoja: www.vincerusso.net
Ongelmana tuossa sivustossa on se, että WWF aikana se isompi Vince ohjaili Russoa, ja todenäköisesti osasi poimia Russon ideoista parhaat, ja vielä muokata niitä siten, että ne takoivat kultaa. On typerää väittää Russon keksineen Austinin, Mankindin, ja The Rockin. Myönnän Russo oli se mies, joka toi hieman haaaardcoreeaaah WWF:n ohjelmistoon, ja muutti tuotteen lapsilta nuorille suunnatummaksi. No jaa onhan WWE:ssä eräs toinenkin käsikirjoittaja, joka on minun toinen antisankarini eli Brian Gerwitz, jota jopa Russo ei päihitä huonoissa juonikuvioissa. Olenkin muuten ruvennut kasvattamaan partaa hyvin Russomaiseen tapaan. Russon ulkonäössä sentään on iätöntä tyyliä.
RKO Orton2004-11-18 16:18
R
So The Monday Night War Begins
Tämä oli sitten hieno homma en ikinä unohda Monday Night Warsia. Tilasin DVD:eenä Monday Night Warsin ja täällä takana lukeepi täleen.
No it can be told
In 1995, two wrestling companies squared off on Monday night television to compere heah to head in an unprecedented confrontation
One one Side, Vince McMahon, the promoter who created WWE and made the industry what it is today
On the other, WCW owned by media giant Ted Turner, and run by an ambitious man named Eric Bischoff
This is the whole strory, told by those who created it, lived it, and survived it.
The Monday Night War!
Juu niin katsoin tämän niin WCW teki monta virhettä ,mutta WCW oli vuosina 1996-1998 suositumpi kuin Raw. Siinä sanotiin että katsoja luvut olivat Nitrossa paremmat. WCW teki pari pientä virhettä. Ensimmäinen oli erotaa Stuning Steve Austin toinen oli että aina samat maailman mestarit.. Siis ei annettu uusille painijoille mahdolisuutta vuosina 1995-1998 ,mutta sitten tuli mies joka sai pushia and he's name was GoldBerg!
Niin ,mutta sen jälkeen WCW toista samaa virhettä ja lopulta WWF osti WCW:een. Mutta ilman Steve Austinia, Shawn Michaelsia, UnderTakeria ei olisi WWE:tä ja tämä jokaisen on myönettävä. Olihan WWE:llä tämä Hitman ,mutta hänkin lähti WWE:stä ja Owen kuoli and so on.. Niin haluasin kysy kumpi teidän mielestänne olisi saanut voitta tämän Suuren
Monday Night Warin..
NWO Wolfpac2004-11-29 15:37
N
"RKO Orton" kirjoitti: WCW oli vuosina 1996-1998 suositumpi kuin Raw.
Totta, mutta...
"RKO Orton" kirjoitti: Siinä sanotiin että katsoja luvut olivat Nitrossa paremmat.
Nitro oli suositumpi kuin RAW. Tietääkseni PPV-saralla WWE kahmaisi aina voiton.
"RKO Orton" kirjoitti: WCW teki pari pientä virhettä. Ensimmäinen oli erotaa Stuning Steve Austin toinen oli että aina samat maailman mestarit..
Eka virhe taisi kyllä olla Hoganin palkkaaminen.
Silly Cow2004-11-29 16:11
S
"NWO Wolfpac" kirjoitti: Eka virhe taisi kyllä olla Hoganin palkkaaminen.
Niin, Hoganhan ei tuonut yhtään katsojia WCW:lle...
Ares2004-11-29 16:27
A
Hogan toi ehkä katsojia, mutta hän toi myös järjettömästi kuluja. Ennen nWo:ta hän ei todennäköisesti ollut lainkaan tuottava. Hänen palkkionsa olivat aivan järjettömiä niihin aikoihin.
Hogania edeltäviä virheitä oli ainakin Bill Wattsin päästäminen valtaan... hän palautti WCWn heti reilut 10 vuotta ajassa taaksepäin, mm. kieltämällä topropet, kun hänellä oli mm. Steamboat ja Pillman rosterissa... hän määräsi myös, että painijan tiputtaminen kehästä maahan asti oli DQn arvoinen...
Silly Cow2004-11-29 16:36
S
"Ares" kirjoitti: Hogan toi ehkä katsojia, mutta hän toi myös järjettömästi kuluja. Ennen nWo:ta hän ei todennäköisesti ollut lainkaan tuottava. Hänen palkkionsa olivat aivan järjettömiä niihin aikoihin.
Mutta olisiko nWo toiminut yhtä hyvin ilman Hogania? Ja olisiko WCW ollut niin pitkään WWE:tä edellä katsojaluvuissa ilman nWo:a?
Facha2004-11-29 17:31
F
"Silly Cow" kirjoitti:
Mutta olisiko nWo toiminut yhtä hyvin ilman Hogania? Ja olisiko WCW ollut niin pitkään WWE:tä edellä katsojaluvuissa ilman nWo:a?
Niinpä.
nWo oli WCW:n kantavavoima, jonka avustuksella WCW menestyi. Toi Hogan kulujakin aikamoisesti, mutta hän ja hänen sakkinsa toi myös kiitettävästi katsojia ja sen mukana myös rahaa.
RKO Orton2004-11-29 18:19
R
Oliko nWo oli alun perin Kevin Nashin ja Razorin stable johon Hogan liittyi?
Niin joo paha virhe oli myös siinä että WCW otti kaikki "vanhat koirat" yhtiöönsä. Eikä "vanhoille koirille" voi opettaa uusia temppuja. Niitä oli mm. Razor, Kevin Nash, Hogan. Muitakin oli ,mutta en tähän hättän muista enempää. Mutta loppu vaiheilla eikös nWo ollut isokin stable?
Siinä DVD:eessä sanottiin jotain että lopussa nWo:ssa oli paljon porukkaa.
Tota WCW teki jotain mitä mikään muu pani yhtiö ollut tehnyt aikaisemmin. He laitoivat Kevinin ja Hallin niin, kuin kullisien takana. En oikein osaa selittää tätä, mutta 96 tämä tapahtui. Ja sielä kullissien takana Kevin ja Hall antoivat pataan Rey Mysteriota ja jotain muuta vastaan ja Eric sanoi jotenkin näin, Se oli niin toden mukaista että jotkut luulivat ,että sielä oli menossa jengi tappelu ja loppujen lopuksi sielä oli poliisit jne.. Pitääkö tämä paikaansa???
Siinä DVD:eessä sanoittiin ,mutta varmaan mahtava Ares tietäisi mistä puhun...
NWO Wolfpac kirjoitti:
Nitro oli suositumpi kuin RAW. Tietääkseni PPV-saralla WWE kahmaisi aina voiton
Siinä DVD:eessä sanottin ,että ensin WCW otti 7 PPV:tä vuodessa ja kaikki ajattelivat, että Eric aikoo tappaa PPV markinat. Tämän jälkeen WWF otti käyttöön 7 PPV:tä vuodessa. Sen jälkeen WCW otti käytöön 10 PPV:tä, jonka jälkeen WWF seurasi perässä. Ja pian tuon jälkeen Eric sanoi kekkonen haluan PPV joka kuukausi ja taas jäleen kerran WWF tuli perässä.
Joten ajattelin miten WWF voitti PPV:llä WCW:n???
Siinä olisi vuoden kysymys???
Siinä sanottiin että jossain tossa 1997 lopussa ihmiset halusivat ostaa enemmän WWF:n PPV:tä kuin WCW:n. Silloin varmasti WWF voitti WCW:n. Juu te tiedätte paremmin taas jälleen kerran luotan sinuun Ares.
Mutta oli miten oli Ted Tuner oppi läksynsä älä ikinä suututa McMahonia...
The Blasterpiece2004-11-29 18:23
T
Niitä oli mm. Razor, Kevin Nash, Hogan.
Itse asiassa Nash & Hall ei minusta vielä edes täysin pieruja olleet, koska kuitenkin tuosta heidän siirtymisestään on lähes 10 vuotta.
Silly Cow2004-11-29 18:31
S
"RKO Orton" kirjoitti: Siinä DVD:eessä sanoittiin ,mutta varmaan mahtava Ares tietäisi mistä puhun...
Jotenkin minulla on epäilykseni, ellei sitten yliopiston koulutusohjelmaan ole otettu uusia kieliä...
Ares2004-11-29 18:44
A
WWE voitti PPV-kilvassa, koska toisin kuin WCW, WWEn PPVt myivät hyvin. Molemmilla oli ehkä yhtä monta, mutta se nyt ei ole niin olennaista.
Hogan ehti olla kaksi vuotta WCWssä ennen nWo:ta. Siinä ajassa hän tuotti varmasti huomattavia määriä tappioita. Vaikea sanoa, oliko hän kokonaisuudessaan hyvä vai huono sijoitus. Toki WCWn arvo paperilla nousi, mutta kukaan ei oikein päässyt hyötymään siitä... paitsi Hogan ja Nash.
Olisiko Hogan voitu korvata jolla kulla muulla? Mikä ettei. Sting olisi voinut toimia paremminkin.
Nash ja Hall olivat jo silloin luonnollisen uransa loppupuolella. Hall oli 38 ja Nash 37. Eivät siis todellakaan kahvilan tuoreimmat munkit, erästä tuttuani lainaten.