Kauan on tämmönen idea mielessä pyöriny, mutta en vain oo saanu aikaseks tehä. No, nyt se tulee: Elikkä mikä oli juuri SINUN ensimmäinen showpaini-ottelusi? Ketkä siinä ottelivat? Missä sen näit? Kuka/Ketkä voitti ottelun ? Ja miten tuo ottelu vaikutti sinuun? Aika hyvin repästy, vai mitä? Oma ensim. Wrestling-matsini oli vanha 80-luvulta säilynyt videotallenne sen aikaista " Superstars of Wrestling"- ohjelmaa jonka opener oli Single "The Widowmaker" Barry Windham VS Frankie DelFaco(ilmeisesti jobberi) Ottelu oli aika tasaista, vanhaa kunnon traditionaalista Wrestlingiä, kunnes Barry Windham ratkaisi ottelun Superplexillä kulmauksesta. Kyseinen jakso polkaisi käyntiin jo kohta kymmenen vuotta kestäneen Wrestling-innostukseni! Joka sai vain bensaa liekkeihin kun keväällä 2002 alkoi talossani näkyä SubTV!
Mikä oli ensimmäinen Wrestling-ottelusi?
Ensimmäinen matsi minkä näin oli Survivor Series(?) 2001 Cage Match - Dudley Boyz vs Hardy Boyz. Katsoin kaverilla, kun oikein vaati minun katsovan. Matsista jäi mieleen se Jeffin hyppy häkin päältä ja Stacyn pepun heilutus, jolla hän sai varastettua avaimet joilla avasi häkin oven ja laittoi pöydän häkin sisälle. Niin Jeff hyppäsi häkin päältä sisällä olleen pöydän päälle, jolla oli D-von, joka ehti väistää juuri ennen kuin Jeff osui, Dudleyt selättivät. Tässä vaiheessa en vielä oikein "pellepainista" välittänyt.
En tarkalleen vuotta muista mutta se oli ennen kuin Raw näkyi Subilla. Kavereilta olin kuullut SmackDownista! ja ajattelin katsoa. Ensimmäinen ottelu minkä näin oli Booker T vs. Rikishi. Ottelussa Rikishi teki Stink Facen Bookerille ja Booker "oksensi" sen takia Colen päälle.
EDIT: Tämän näin siis Sub TV:ltä.
EDIT: Tämän näin siis Sub TV:ltä.
Ensimmäinen matsini tuli SubTV:ltä jossa oli Liittoutuman Battle Royal. Tämän voitti Booker T.
Ensimmäisen matsini näin Amerikassa, en kyllä muista siitä oikein mitään paitsi sen, että se oli joku Battle Royal.
Joskus talvella/keväällä 2002 katsoin pelireissulla hotellin TV:stä ottelun Maven vs. The Undertaker, joka käytiin Hardcore-mestaruudesta. The Rock sekaantui otteluun, ja hänen avullaan Maven otti yllätysvoiton. Olin tätäkin ennen nähnyt yksittäisiä otteluita, mutta ne eivät silloin kiinnostaneet.
Joitakin yksityisiä ja mitään sanomattomia otteluita on tullut katottua elämän varrella. Niitäkään en paljon muista, joten sanonpa ekan matsin jonka näin SubTV:ltä.
Undertaker vs Brock Lesnar & Big Show - SmackDown! 2003
Tuo matsihan oli Handicap -matsi viikkoa ennen vuoden 2003 Survivor Seriesiä. Siinä jaksossa kun Paul Heyman aloitti GM:nä.
Undertaker vs Brock Lesnar & Big Show - SmackDown! 2003
Tuo matsihan oli Handicap -matsi viikkoa ennen vuoden 2003 Survivor Seriesiä. Siinä jaksossa kun Paul Heyman aloitti GM:nä.
Joskus 90 luvun lopulla WCW:n matsi Rey mysterio , Konnan Vs. ??? ???
Katoin oikeestaan koko 3 tuntia kestäneen homman , siinä oli paljon muita matsejakin Ja siitä jaksosta jäi Sting hyvin mieleen..
Katoin oikeestaan koko 3 tuntia kestäneen homman , siinä oli paljon muita matsejakin Ja siitä jaksosta jäi Sting hyvin mieleen..
Minä näin sen jakson kun Stone Cold piledriverasi Anglen betoniin.
Tosin ensimmäinen MATSI taisi olla Edge vs. Kanyon.
Siinä jaksossa oli myös loistava 6-man tag, jossa oli osallisina Rhyno, Test, Booker T, The Rock, Bradshaw ja Faarooq.
Tosin ensimmäinen MATSI taisi olla Edge vs. Kanyon.
Siinä jaksossa oli myös loistava 6-man tag, jossa oli osallisina Rhyno, Test, Booker T, The Rock, Bradshaw ja Faarooq.
Joku matsi, Booker T vs. Stone Cold Steve Austin. Ihmettelimme, miksi hitossa Austin ei voisi jo luovuttaa, koska ottelu oli selvästi häntä vastaan, Booker oli leiponut häntä turpaan aika melkoisesti, oli vahingossa juossut päin teräsportaita ja nilkutti ja Booker oli tehnyt Spinaroonin ja yleisö oli aivan villinä. Steve Austin kumminkin voitti ottelun kun sai tehtyä Stunnerin.
Kun taas nykyään tajuan jo, mitä se voitto merkitsee...
Kun taas nykyään tajuan jo, mitä se voitto merkitsee...
Mikä ikinä olikin ensimmäinen matsi ensimmäisessä Subin Smackdownissa. En muista ensimmäisestä jaksosta muuta kun, että Team RECK kinasteli siitä kuka voittaa King of the Ringin.
EDIT: Se taisi olla tämä Smackdown, mutta en mene takuuseen:
June 21, 2001: The Big Show defeated Spike Dudley...
Kane and The Hardy Boyz defeated Albert, X-Pac, and Justin Credible...
Kurt Angle and Rhyno defeated Edge and Christian...
Hardcore Champion, Test, defeated Perry Saturn...
Tajiri defeated Taka Michinoku...
The Dudley Boyz defeated Chris Jericho and Chris Benoit to win the World Tag Team Titles.
EDIT: Se taisi olla tämä Smackdown, mutta en mene takuuseen:
June 21, 2001: The Big Show defeated Spike Dudley...
Kane and The Hardy Boyz defeated Albert, X-Pac, and Justin Credible...
Kurt Angle and Rhyno defeated Edge and Christian...
Hardcore Champion, Test, defeated Perry Saturn...
Tajiri defeated Taka Michinoku...
The Dudley Boyz defeated Chris Jericho and Chris Benoit to win the World Tag Team Titles.
Eka matsi jonka näin oli "kuuluisa" Undertaker vs. Mankind - HIAC... Kaveri kerto et wrestling on vähän siistiä ja se oli jossain nähny Undertakerin matsin ja sano et se on hyvä painija ja sitten vaan pistin DC:n hakuun WWF + Undertaker ja toi pisti ekana silmään... Vuosi oli 2001...
No Takerhan tuon voitti kuten kaikki luultavasti hyvin tietää. Kuten varmaan tekin tajuatte mulle jäi vähän hardcorempi käsitys WWF:stä ku näin ton ekana
EDIT: No en ole varma oliko se DC vai joku muu... esim. WinMX
No Takerhan tuon voitti kuten kaikki luultavasti hyvin tietää. Kuten varmaan tekin tajuatte mulle jäi vähän hardcorempi käsitys WWF:stä ku näin ton ekana
EDIT: No en ole varma oliko se DC vai joku muu... esim. WinMX
Oliko DC jo olemassa tuolloin?
Joku kuuden miehen tag matsi, josta en muita osallistujia muista kuin Yokozunan. Jotain isoja karvasia sällejä (siis keskenään ihan saman näkösiä, juntteja) siinä kans oli, mutta en osaa yhistää niit kehenkään tunnettuun 90 luvun alun tähtiin.
Se ol ennen kun painia varsinaisesti fanitin tai aktiivisesti katoin. Ensimmäinen mikä subilta tulee mieleen, oli Brock Lesnar vs. Hulk Hogan, ihan lopusta. Tosin en oo varma oliks se eka minkä subilta näin
Se ol ennen kun painia varsinaisesti fanitin tai aktiivisesti katoin. Ensimmäinen mikä subilta tulee mieleen, oli Brock Lesnar vs. Hulk Hogan, ihan lopusta. Tosin en oo varma oliks se eka minkä subilta näin
"Kameli" kirjoitti:
Oliko DC jo olemassa tuolloin?
Kyllä se vuonna 2001 oli käsittääkseni jossain muodossa olemassa, koska jotkut hubit ovat mainostaneet olleensa jo tuolloin pystyssä tms. DC++ -ohjelmaa ei ole välttämättä ollut vielä silloin, eikä DC:tä ainakaan tunnettu silloin vielä niin laajalti kuin nykyisin.
Taisi olla ottelu Booker T vs. John Cena US-mestaruudesta, tuolloin Kurt Angle oli toimitusjohtaja. Cena sen hävisi, kun Booker T väisti hänen hyökkäyksen, ja Cena lensi Kurtin päälle, ja siten Cena hävisi mestaruuden.
Ensimmäinen otteluni minkä näin oli joku ennen WrestleMania XIX tapahtumaa tullut Triple H & ?? vs. Kane & ??. En oikein muista ketä siinä oli mutta pieni muistikuva minulla ainakin noista kahdesta. Voi olla, että siinä olivat HHH ja Flair vs. Kane ja RVD mutta en ole yhtään varma kuin Kanesta ja HHH:sta.
Cena ei muuten hävinnyt sitä mestaruutta, se riistettiin häneltä tuon tapauksen johdosta.
Cena hävisi mestaruuden.
Cena ei muuten hävinnyt sitä mestaruutta, se riistettiin häneltä tuon tapauksen johdosta.
"Delta" kirjoitti:
Cena hävisi mestaruuden.
Cena ei muuten hävinnyt sitä mestaruutta, se riistettiin häneltä tuon tapauksen johdosta.
No sitä minä tarkoitin. Eli Cenalta riistettiin mestaruus.
"Trollhammaren" kirjoitti:"Delta" kirjoitti:
Cena hävisi mestaruuden.
Cena ei muuten hävinnyt sitä mestaruutta, se riistettiin häneltä tuon tapauksen johdosta.
No sitä minä tarkoitin. Eli Cenalta riistettiin mestaruus.
Mutta kirjoitit että hävisi. Korjasin vain kun tuli tuossa mieleen tuo epäkohta...
...Okei, se oli turhaa pilkunnussintaa. Jos on katsonut sen jakson niin kyllä sen tajuaa, että Cenalta riistettiin se vyö.
Kumma juttu, että tuota pilkkua pitää aina jonkun tulla viilaamaan. Pelkkää spammausta sanon minä.
"Vega" kirjoitti:
Kumma juttu, että tuota pilkkua pitää aina jonkun tulla viilaamaan. Pelkkää spammausta sanon minä.
Liitin tuon pilkunviilauksen asiaviestin loppuun. Ei sitä spammauksena voi pitää. Tätä taas voi.
Olen todella pahoillani jos jotakuta tuolla pilkunnussinnalla häiritsin. Yritän parantaa.
Antaa olla.
Eka näkemäni matsi taisi olla Booker T vs. John Cena. En ottelusta muista paljoakaan, mutta John Cenan luuvitos-kuvio jäi mieleen.
RAW'n puolelta en ensimmäistä ottelua muista, mutta ensimmäisiä oli Chris Benoit vs. Kane. Ideasta oli muistaakseni vastuussa Evoluutio. XD Benoit voitti ottelun, mutta Kane jatkoi hakkaamista ottelun jälkeenkin. Sitten tuli Lita ja ojensi Benoitin mestaruusvyön Kanelle, vaikka tämä hävisi. Kun Kane nosti vyön kaksin käsin ilmaan, Lita potkaisi Kanea p*rseelle ja ojensi vyön Benoit'ille. Myöhemmin Kane meinasi tehdä Chokeslamin Litalle, mutta muutti mielensä, koska Lita oli jo silloin raskaana. Tämä jäi hyvin mieleen.
Tietysti Angle/Cena feudi on myös mielessä, varsinkin kun Cena heitti Lutherin seinän läpi.
RAW'n puolelta en ensimmäistä ottelua muista, mutta ensimmäisiä oli Chris Benoit vs. Kane. Ideasta oli muistaakseni vastuussa Evoluutio. XD Benoit voitti ottelun, mutta Kane jatkoi hakkaamista ottelun jälkeenkin. Sitten tuli Lita ja ojensi Benoitin mestaruusvyön Kanelle, vaikka tämä hävisi. Kun Kane nosti vyön kaksin käsin ilmaan, Lita potkaisi Kanea p*rseelle ja ojensi vyön Benoit'ille. Myöhemmin Kane meinasi tehdä Chokeslamin Litalle, mutta muutti mielensä, koska Lita oli jo silloin raskaana. Tämä jäi hyvin mieleen.
Tietysti Angle/Cena feudi on myös mielessä, varsinkin kun Cena heitti Lutherin seinän läpi.
"Marizki" kirjoitti:
Eka näkemäni matsi taisi olla Booker T vs. John Cena. En ottelusta muista paljoakaan, mutta John Cenan luuvitos-kuvio jäi mieleen.
RAW'n puolelta en ensimmäistä ottelua muista, mutta ensimmäisiä oli Chris Benoit vs. Kane. Ideasta oli muistaakseni vastuussa Evoluutio. XD Benoit voitti ottelun, mutta Kane jatkoi hakkaamista ottelun jälkeenkin. Sitten tuli Lita ja ojensi Benoitin mestaruusvyön Kanelle, vaikka tämä hävisi. Kun Kane nosti vyön kaksin käsin ilmaan, Lita potkaisi Kanea p*rseelle ja ojensi vyön Benoit'ille. Myöhemmin Kane meinasi tehdä Chokeslamin Litalle, mutta muutti mielensä, koska Lita oli jo silloin raskaana. Tämä jäi hyvin mieleen. XD
Tietysti Angle/Cena feudi on myös mielessä, varsinkin kun Cena heitti Lutherin seinän läpi.
Olet siis seurannut Wrestlingiä about 5-7 kuukautta. Itse aloin seuraamaan vuonna 2002. Muistan ainoastaan ensimmäisestä jaksostani sen että Rock oli loukkaantunut ja NWO ilmestyi screenille. Vähän aikaa riideltyään NWO tuli ja hakkasi Rockin potkien hänen ''haavaansa.'' Samassa jaksossa poliisit veivät Ric Flairin pois.
"Shocka" kirjoitti:
Olet siis seurannut Wrestlingiä about 5-7 kuukautta.
No juuri näin. Olen aika uusi fani, mutta koneelle on vanhempiakin matseja tullut latailtua.
Undertaker vs jimmy snuka, en nyt muista mikä wrestlemania mutta siellä se kuiteskin oli.
Ensimmäinen otteluni oli vuonna 2000 elokuusta WCW:n megaklassikko Nitrosta. Ottelijoina oli Lance Storm ja Mike Awesome Kanadan Heavyweight vyöstä. Oli muuten siihen tavalliseen RussoCrapiin verrattuna varsin siedettävä matsi WCW:n standardeilla. Muistakaa, että realimailmassa se Nitron taso oli parhaimmillaankin varsin alhaista.
Eka mikä tulee mieleen ois maven vs Goldust hardcore championship... Tai sit jo sitä ennen ku maven voitti Undertakerin... No kuitenkin Goldust sumuttaa vaahtosammuttimella silmiin ja he tappelevat jonkin aikaa maven voittaa ja hän joutuu tutkittavaksi paareille Mutta kohta Goldust tulee tuomarin kanssa kaataa paarit peittää ja voittaa...
Ja samassa jaksossa Austini jalka murjotaan tiilellä. Sen tekee hulk hogan ja loput nwo:stä (eli Kevin Nash ja Scott Hall)
Mutta ensimmäinen pätkä jaksosta oli sellainen jossa Stone Cold hakkasi jotain "liiton miehiä" nämä jaksot tulivat TvTv-kanavalta... ja se liitto tais olla Vince McMahonin perseennuolija liitto
Ja samassa jaksossa Austini jalka murjotaan tiilellä. Sen tekee hulk hogan ja loput nwo:stä (eli Kevin Nash ja Scott Hall)
Mutta ensimmäinen pätkä jaksosta oli sellainen jossa Stone Cold hakkasi jotain "liiton miehiä" nämä jaksot tulivat TvTv-kanavalta... ja se liitto tais olla Vince McMahonin perseennuolija liitto
Ensimmäistä matsia en kyllä muista, mutta ensimmäinen ns. tapahtuma oli kun The Rock oli kehässä ja pilkkasi Goldbergiä. Sitten hän pyytää Goldbergiä kehään, mutta kehään saapuu joku feikki Goldberg(en muista kuka?) ja alkaa pilkata oikeaa Goldbergia. Oikea Goldberg tulee kehään ja pistää The Rockille turpaan.
"Jeff Hardy's fan" kirjoitti:SubTV:ltä tuli ensimmäiset jaksot.. TVTV ei niitä ehtinyt näyttää..
TvTv-kanavalta...
En tiedä olenko jo vastannut tähän mutta ensimmäinen matsini jonka näin oli Sting vs DDP WCW-mestaruusmatsi. Kyseessähän oli siis kokonainen Nitro, ja viimeisessä Nitrossa nähtyyn tyyliin myös tässäkin oli World title matsi heti ensimmäisenä...
SubTv:ltä juuri Backlashin jälkeisen jakson katsoin kokonaan. En nyt ole varma, mutta jaksosta jäi mieleen HHH vs. Jericho.
en tiedä sanoisinko tätä nyt niin matsiksi, mutta se oli se Booker T ja Stone Coldin kauppa segmentti. Siitä kiinnostukseni vapaapainiin lähti.
Ensimmäinen matsi oli Doink the Clow vs. Lex Luger, jenkeissä vuonna '93/'94. Ei pakolla ensimmäinen, mutta ensimmäinen josta on muistikuva. Kyseessä oli tuolloisen WWF:n pitämä show, josta en kyllä sen kummemmin osaa sanoa, että oliko kuvattu vai ei. Vuoden tosiaan asuin jenkeissä ja siellä tuli seurattua vapaapainia aina kun sattui olemaan television ulottuvilla. Myöhemmin, kun tulin takaisin kotoiseen Suomeen, niin Eurosportin, TVTV:n ja SubTV:n kautta pidettiin vapaapainin kipinää yllä.
Voi himpura...
Se oli 04 kesäkuussa, enkä muista muuta kuin että Edge paini siinä, ei tule nyt edes mieleen että ketä vastaan. Ja taisi olla ihan tavallinen matsi.
Harmittaa etten sen paremmin muista.
Se oli 04 kesäkuussa, enkä muista muuta kuin että Edge paini siinä, ei tule nyt edes mieleen että ketä vastaan. Ja taisi olla ihan tavallinen matsi.
Harmittaa etten sen paremmin muista.
Eka matsi jonka näin oli todellinen tekniikkaklassikko, jota ei hevillä unohda.
OWW:stä tongittuna 9.6.2003 Rawn suomenesitys subilla, ja ottelijoina...
Rosey ja Goldberg!!!
Otteluhan sai minut niin myydyksi wrestlingille, etten ole seuraamista lopettanut sitten sen. Olihan se jämerää, kun olin aivan varma että Rosey voittaa, koska ei ole mitään mahdollisuutta että kaljupää olisi saanut nostettua moisen läskin. Noh, lopussa Jackhammer pamahti, ja olin myyty.
Samassa jaksossahan nähtiin mm. Mick Foleyn paluu, joka minua ihmetytti suuresti: "Miksi yleisö hurraa noin hervottomasti tuollaiselle karvanaamaiselle läskille?"
OWW:stä tongittuna 9.6.2003 Rawn suomenesitys subilla, ja ottelijoina...
Rosey ja Goldberg!!!
Otteluhan sai minut niin myydyksi wrestlingille, etten ole seuraamista lopettanut sitten sen. Olihan se jämerää, kun olin aivan varma että Rosey voittaa, koska ei ole mitään mahdollisuutta että kaljupää olisi saanut nostettua moisen läskin. Noh, lopussa Jackhammer pamahti, ja olin myyty.
Samassa jaksossahan nähtiin mm. Mick Foleyn paluu, joka minua ihmetytti suuresti: "Miksi yleisö hurraa noin hervottomasti tuollaiselle karvanaamaiselle läskille?"
Ensimmäinen ottelu pätkä jonka näin oli The Giant vs Goldberg, jonka muuten Goldberg voitti Spearilla ja Jackhammerilla. Ensimmäinen kunnon ottelu oli Big Show vs Hurricane jonka Big Show taisi hävitä koska ei selättänyt vaan otti uloslaskennan.
Ensimmäinen ottelu jonka muistan oli Booker T vs. Stone Cold Steve Austin. Olisikohan ollut hardcore -matsi. Muistelen myös että Booker T oli "epätietoisuudessaan" allekirjoittanut sopimuksen siihen otteluun.???
Tais olla Wrestlemania X8 The Rock vs Hulk Hogan. En oo varma mutta epäilen vahvasti.
WCW videosta Goldberg vs joku tuntematon. WWE:ssä eka otteluni minkä näin taisi olla Test vs Booker T jos oikein muistan..
Chris Benoit vs Kurt Angle vs Undertaker #1 haastaja mestaruudesta. Ottelun katsoin SubTV:ltä. Taisi juuri kyseisessä jaksossa Undertaker tehdä paluun Smackdowniin.
Ensimmäisen wrestling-matsin näin joskus 2001, mutta en siitä mitenkään erityisesti innostunut. Oli joku 6- tai 8-man tagteam matsi. Sitten joskus 2002 näin subilta (vai oliko se silloin vielä TVTV?) SD-jakson, josta muistan ainakin Jericho vs Triple H #1 Contender matsin jonka Jericho vei Takerin avulla.
Ensimmäinen ottelu oli v.2001 tai 2002 jonkinnäköinen Tag-Team ottelu, jossa olivat RVD & ??? vs. Kane & ???. Toisia painijoita en muista, mutta taisivat olla Y2J ja Booker T. En ole varma.... Sitten se katsominen loppui ja taas v.2003 alkoi (?) Backlashin jälkeen/ennen.
Hmm... Miun (huom. Pohjois-Karjalan murretta! ) eka matsi tais olla Eddie ja Chavo vs. Haas ja Benjamin SmackDown! : ista silloin kun Brock oli mestari ja kun Eddien ja Chavon Los Guerreros hajosi.
Hmm..
Muistelisin, että ensimmäinen matsi oli battle royal, jonka voittaja muistaakseni pääsi johonkin mestaruusotteluun Anglea vastaan. Booker T voitti BR:n ja myöhemmin hävisi Anglelle. Aivan, niin se oli!
Muistelisin, että ensimmäinen matsi oli battle royal, jonka voittaja muistaakseni pääsi johonkin mestaruusotteluun Anglea vastaan. Booker T voitti BR:n ja myöhemmin hävisi Anglelle. Aivan, niin se oli!
Jos en nyt aivan väärin muista, ensimmäinen wrestling ottelu jonka näin oli tuossa about 4-5 vuotta sitten. Juuri hieman ennenkuin SubTV oli aloittamassa TVTV:n tilalla ja alkaisi näyttämään amerikkalaista viihdepainia.
Mutta matsi jonka näin oli jokin WCW:n kasetilta katsottu, ja niitä kasettejakin oli muutama. Kaverini ne silloin minulle näytti ensimmäistä kertaa. Matseissa olivat mukana mm. Goldberg, Lex Luger, Bam Bam Bigelow, Sting, Hogan... jne. Katsoin vähän aikaa suu pyörällä, mutta siitä se sitten lähti. Wrestling ansaitsi paikan sydämessäni, vaikka noissa matseissa ei välttämättä mitään erikoista ollutkaan painillisessa merkityksessä mutta meno oli sitä luokkaa että alta pois.
Sitten odotimme innolla SD!n alkamista SubTV:ltä ensimmäistä kertaa.. Silloin oli vielä vuosi 2001 ja wcw&ecw vs wwf juonikuvio menossa. Ja tottakai silloin olin ihan n00b fani enkä tiennyt asioista paljoakaan (kyllä, tunnustan sen). Ensimmäisessä jaksossa oli mukana mm. Eddie ja Benoit.. Ja Stone Cold kävi kehäkuuluttajaa, vai oliko se sittenkin Michael Colea.. No kumminkin, SCSA kävi vähän kouluttamassa häntä ja sai vähän minulta chanttia.
Mutta nykyään on jo siis katsottu melkein joka ikinen SD! jakso subilta, muutama on tullut skipattua jostakin unohduksesta tai esitysajan muuttumisesta johtuneesta syystä. Ja odotin myös joskus että RAW alkaisi näkymään Suomessa roster splitin takia, ja koska silloinen "lempipainijani" Stone Cold oli siellä puolella.. Ja arvatkoos olinko kuin Hangon keksi ja Naantalin aurinko kun sain tiedon että RAW alkaisi näkymään myös Suomen maaperällä!
Joo mutta ei siitä enenmpää.. Pikkaisen tuli muisteltua asioita vain.
Mutta matsi jonka näin oli jokin WCW:n kasetilta katsottu, ja niitä kasettejakin oli muutama. Kaverini ne silloin minulle näytti ensimmäistä kertaa. Matseissa olivat mukana mm. Goldberg, Lex Luger, Bam Bam Bigelow, Sting, Hogan... jne. Katsoin vähän aikaa suu pyörällä, mutta siitä se sitten lähti. Wrestling ansaitsi paikan sydämessäni, vaikka noissa matseissa ei välttämättä mitään erikoista ollutkaan painillisessa merkityksessä mutta meno oli sitä luokkaa että alta pois.
Sitten odotimme innolla SD!n alkamista SubTV:ltä ensimmäistä kertaa.. Silloin oli vielä vuosi 2001 ja wcw&ecw vs wwf juonikuvio menossa. Ja tottakai silloin olin ihan n00b fani enkä tiennyt asioista paljoakaan (kyllä, tunnustan sen). Ensimmäisessä jaksossa oli mukana mm. Eddie ja Benoit.. Ja Stone Cold kävi kehäkuuluttajaa, vai oliko se sittenkin Michael Colea.. No kumminkin, SCSA kävi vähän kouluttamassa häntä ja sai vähän minulta chanttia.
Mutta nykyään on jo siis katsottu melkein joka ikinen SD! jakso subilta, muutama on tullut skipattua jostakin unohduksesta tai esitysajan muuttumisesta johtuneesta syystä. Ja odotin myös joskus että RAW alkaisi näkymään Suomessa roster splitin takia, ja koska silloinen "lempipainijani" Stone Cold oli siellä puolella.. Ja arvatkoos olinko kuin Hangon keksi ja Naantalin aurinko kun sain tiedon että RAW alkaisi näkymään myös Suomen maaperällä!
Joo mutta ei siitä enenmpää.. Pikkaisen tuli muisteltua asioita vain.
Aika mahdotonta ainakin itseni kohdalla muistaa, kun niin pienenä näin ekan kerran painia.. Joskus näin pieniä pätkiä kaseteilta, mutta ensimmäinen kokonainen ottelu on ollut 80% joku Hoganin otteluista, koska yleistäen kaikissa serkkujen kaseteissa oli Hoganin ottelu, ja niitä katsottiin eniten. Hoganin fanitus ajoi minut ostamaan joskus vuonna peruna myös "The Best of Hulkamania" VHS:n.. Se tuli myös katsottua ennen vanhaan moneen kertaan läpi, en ole enää uskaltanut koskea kasettiin enää pitkällä tikullakan. (Hogan vs. Bossman häkissä on ikuisesti mielissä)
Ensimmäinen juttu jonka näin telkkarista oli, kun Lance Storm haukkui Kurt Anglea ja potkaisi Super Kickillä. Muistan ihmetelleeni, että kuinka paini oli muuttunut aidommaksi ja nopeammaksi, Lance Storm vs. Angle oli niin hieno ottelu.
Ensimmäinen juttu jonka näin telkkarista oli, kun Lance Storm haukkui Kurt Anglea ja potkaisi Super Kickillä. Muistan ihmetelleeni, että kuinka paini oli muuttunut aidommaksi ja nopeammaksi, Lance Storm vs. Angle oli niin hieno ottelu.
En kyllä muista, joskus avasin subin ihan sattumalta ja siinä oli se yksi painija, edes sen nimeä enään muista, isoin kokoinen tyyppi kuitenkin, joku batlle royal, mistä muistan vaan sen kohdan kun RVD lentää hienolla powerbombilla kehästä alas, läpi Dudleytten pöydän.
Joskus WWE oli siis niin paljon parempaa kuin tällä hetkellä.
Joskus WWE oli siis niin paljon parempaa kuin tällä hetkellä.
"Memory" kirjoitti:
En kyllä muista, joskus avasin subin ihan sattumalta ja siinä oli se yksi painija, edes sen nimeä enään muista, isoin kokoinen tyyppi kuitenkin, joku batlle royal, mistä muistan vaan sen kohdan kun RVD lentää hienolla powerbombilla kehästä alas, läpi Dudleytten pöydän.
Joskus WWE oli siis niin paljon parempaa kuin tällä hetkellä.
Muistan tuon.
Awesome heitti Dreamerin Awesome-bombilla kehän ulkopuolelle pöydän läpi(matsi oli tosiaankin battle royal) Dudleyitten pöydän läpi. Tuota kelailin nauhurillani todella monta kertaa ees taas.
Olisko joku 2001 ihan tavallinen subilta tullut Smackdown! Lähetys, Siinä ottelivat The Rock & SCSA vs Kurt Angle & Y2J. Siitä se innostus lähti
Ensimmäinen matsi jonka näin, tuli joskus vuonna 2003 Subtv:ltä Smackdownissa, ja siinä ottelivat muistaakseni vastakkain A-Train ja John Cena.
Olen nähnyt matseja netistä aikaisemmin, mutta ekan Rawin näin Tv:stä 2002, siinä alussa näytettiin kun edellis jaksosta kun Triple H sekaantu Shaw Michaelsin matsiin ja Michaelsille selänmurtajan tuolille (ennen Armageddonia).