Olen viime aikoina lueskellut Painijat-foorumia, ja kohdalleni osui Super Dragon -topic. Taas ne normaalit hehkutukset: Vetää hienoa high flyingiä, taitava mattopainija, erittäin stiffi...
Hetkinen. Erittäin stiffi? Tämä on pistänyt silmään usean muunkin painijan kohdalla. Mistä lähtien on ollut hienoa, että painija tekee liikkeensä turhankin kivuliaasti?
Tarkistin sanan varsinaisen merkityksen, jotta voisin olla aivan varma, ja kas kummaa:
Aloin pohtimaan, tietävätkö nämä smarkit, jotka ilmaisua käyttävät, mistä puhuvat? Vai onko kyse siitä, että he haluavat painijoiden oikeasti telovan toisiaan. Kyllähän MMAssa ja vastaavissa on hyvin ymmärrettävää, että voiman käyttö on etu, mutta että ihan vapaapainissakin?
Tietysti olen samaa mieltä siinä, että vapaapainiin ei sovi Backyard Wrestling Tuusula -tyyliset läpsäykset ja "vähän sinnepäin" meiningillä lyödyt kyynärpääiskut. Mutta oikeasti, pidämmekö me Heidenreichiä hyvänä, koska hän on telonut vastustajiaan? Varmastikin hänkin on ollut sitten aika stiffi.
Kuulisin mielelläni muidenkin mielipiteitä ja korjauksia siltä varalta, että olen jossain kohtaa väärässä.
Hetkinen. Erittäin stiffi? Tämä on pistänyt silmään usean muunkin painijan kohdalla. Mistä lähtien on ollut hienoa, että painija tekee liikkeensä turhankin kivuliaasti?
Tarkistin sanan varsinaisen merkityksen, jotta voisin olla aivan varma, ja kas kummaa:
"VP.comin sanasto" kirjoitti:
stiff / stiffi
Kun jokin liike tehdään (tarpeettoman) kovaa voimaa käyttäen.
Aloin pohtimaan, tietävätkö nämä smarkit, jotka ilmaisua käyttävät, mistä puhuvat? Vai onko kyse siitä, että he haluavat painijoiden oikeasti telovan toisiaan. Kyllähän MMAssa ja vastaavissa on hyvin ymmärrettävää, että voiman käyttö on etu, mutta että ihan vapaapainissakin?
Tietysti olen samaa mieltä siinä, että vapaapainiin ei sovi Backyard Wrestling Tuusula -tyyliset läpsäykset ja "vähän sinnepäin" meiningillä lyödyt kyynärpääiskut. Mutta oikeasti, pidämmekö me Heidenreichiä hyvänä, koska hän on telonut vastustajiaan? Varmastikin hänkin on ollut sitten aika stiffi.
Kuulisin mielelläni muidenkin mielipiteitä ja korjauksia siltä varalta, että olen jossain kohtaa väärässä.