Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Erikoismatsien laatu vaatii tietyt painijat

Heittäkää pois, jos ei ole sopiva teksti täne, mutta tästä lähtee.

Eli olemme kokeneet muutamia fiaskoja viime vuosina erikoisottelumuotojen osalta, jotka ovat syystä tai toisesta olleet aivan kamalaa katsottavaa. Ja usein niissä on syypäänä ollut joku/jotkut painijat:

Triple H vs Kevin Nash, Hell in a Cell, Armageddon 2003

Voi kun oli kamalan tylsä ja harvinaisen surkea matsi. Ottelussa ei kertaakaan poistuttu edes häkistä, saati tehty mitään muuta hienoa. Tietysti muutama hieno spotti ottelussa oli, mutta muuten ottelu oli minusta täysi katastrofi. Kevin Nash ei sovellu tälläiseen otteluun, vaikka otti jotain liikkeitä mukavasti vastaan, mutta silti.

Elimination Chamber 2

Eikös tämä ollut se, jossa Goldberg oli mukana? Goldberg pilasi tämän ottelun tyypillisellä tavalla. Mies tuli viimeisenä kehään. Minusta ottelu meni alussa ihan hyvin. Mutta kun Goldberg tuli mukaan otteluun, kävi täsmälleen niinkuin odotin. Goldberg aloitti jyräävän tuhoamisen, jonka jälkeen Triple H otti taas tylsällä tavalla voiton. Oikeasti, kamalin EC niistä kolmesta minun mielestäni. Goldberg pois, Flair, Batista ja Orton pois, jotkut muut, tälläiseen otteluun paremmin soveltuvat tilalle, niin saisi jotain aikaankin.

Barbed Wire Steel Cage match, JBL vs Big Show

Herrajumala sentään. Ottelumuoto perfect, mutta ottelijat väärät. Ottelu oli pelkkää p**kanjauhamista, se oli juuri sitä, mistä minunlainen painifani ei voi innostua. Odotin tämän menevän edes hiukan vanhan CZW:n puolelle ottelutyylinsä perusteella, mutta kun ei niin ei. JBL ei todellakaan sovellu tälläisiin matseihin.

Pyydän anteeksi, jos tuossa korostin kovasti hardcoreutta, mutta noissa otteluissa, varsinkin noin kovan hehkutuksen jälkeen, sitä todella odottaisi jotain raakaa. Mutta ei, onhan sitä hyvääkin tarjottu:

TLC match, Wrestlemania XVII

Ahh, bumppia bumppia ja bumppia. Pöytiä hajosi, tikapuita kaatui ja miehiä tippui taivaan täydeltä. Juuri sitä tämä matsi tarjosikin, mitä sen pitikin. Minun mielestäni paras TLC-matsi kautta aikojen. Ja ottelijat olivat juuri niitä, mitä pitikin: Dudley Boyz, Hardy Boyz, Edge, Christian.. Onneksi tuo ottelu on tallennettuna tietokoneeseeni.

Cactus Jack vs Randy Orton, No Holds barred match, Backlash 2003

Kun latasin ottelua ensimmäisen kerra, odotin näkeväni, miten Ortonin kaltainen onnistuu tälläisessä ottelussa. ja hyvin näytti onnistuvan. Ainakin minut Orton vakuutti siinä, että hän pystyy painimaan näinkin raa'assa ottelussa. Tietenkin Cactus Jack ansaitsee myös kunnianosoituksia, koska niiden kaikkien vuosien jälkeen hän vielä kykeni vetämään yhden näinkin hienon ottelun.

Sitten on vielä useita, useita indymatseja, mutta pidän tässä viestissä WWE-linjan, jotta ei tule liian pitkää viestiä.. Kuitenkin voin mainita yhden Ladder-ottelun IWS:stä, mutta en muista varmasti ottelijoita enkä tapahtumaa. Nyt toivon vastauksia ja kaikkea muuta.
"JeffHardy87" kirjoitti:



Triple H vs Kevin Nash, Hell in a Cell, Armageddon 2003

Voi kun oli kamalan tylsä ja harvinaisen surkea matsi. Ottelussa ei kertaakaan poistuttu edes häkistä, saati tehty mitään muuta hienoa. Tietysti muutama hieno spotti ottelussa oli, mutta muuten ottelu oli minusta täysi katastrofi. Kevin Nash ei sovellu tälläiseen otteluun, vaikka otti jotain liikkeitä mukavasti vastaan, mutta silti.


Njoo, kyllä se olttelu oli aikamoinen... floppi. Itse häkkiä ei käytetty juuri ollenkaan, ei nyt mitenkään erityisesti bumppeja, ei kehäpsykologiaa, ei huikeita liikeitä. Main Eventtinä ja HIAC-matsina aivan surkeus.


Elimination Chamber 2

Eikös tämä ollut se, jossa Goldberg oli mukana? Goldberg pilasi tämän ottelun tyypillisellä tavalla. Mies tuli viimeisenä kehään. Minusta ottelu meni alussa ihan hyvin. Mutta kun Goldberg tuli mukaan otteluun, kävi täsmälleen niinkuin odotin. Goldberg aloitti jyräävän tuhoamisen, jonka jälkeen Triple H otti taas tylsällä tavalla voiton. Oikeasti, kamalin EC niistä kolmesta minun mielestäni. Goldberg pois, Flair, Batista ja Orton pois, jotkut muut, tälläiseen otteluun paremmin soveltuvat tilalle, niin saisi jotain aikaankin.


Goldbergillä on ihmeellinen taito tuhota matsi. Goldbergiä ei olisi KOSKAAN pitänyt päästää tähän matsiin mukaan, mutta eipä se muutenkaan ollut paras Chamber...


Barbed Wire Steel Cage match, JBL vs Big Show

Herrajumala sentään. Ottelumuoto perfect, mutta ottelijat väärät. Ottelu oli pelkkää p**kanjauhamista, se oli juuri sitä, mistä minunlainen painifani ei voi innostua. Odotin tämän menevän edes hiukan vanhan CZW:n puolelle ottelutyylinsä perusteella, mutta kun ei niin ei. JBL ei todellakaan sovellu tälläisiin matseihin.


Eipä siltä ollut mitään odotettavissakaan. En ole erityisemmin barberwire matseista pitänytkään, mutta tämä oli kyllä jo aika naurettava ... Kyllä minut vähän yllätti, oli se ehkä keskivertoa parempi matsi, mitä JBL:tä olen nähnyt (ei mitenkään painillisesti), muta silti täyttä kuraa. Big Show:n osuus matsissa onkin sitten vähän toinen... jos vastustaja olisi ollut oikea, olisi se ollut täydellinen, mutta Big Show vs JBL... ei tule mitään... ... Olen ehkä hokenut tätä, mutta minulle tuli tästä matsista HETI mieleen Hogan vs Bundy in cage, WM2, mutta tosin olin siinä ihmeissäni, että matsi oli kyllä enemmänkin Show:n pushaamista, kuin JBL:än... anyway, olisi matsi voitu jättää toteuttamatta.




Cactus Jack vs Randy Orton, No Holds barred match, Backlash 2004

Kun latasin ottelua ensimmäisen kerra, odotin näkeväni, miten Ortonin kaltainen onnistuu tälläisessä ottelussa. ja hyvin näytti onnistuvan. Ainakin minut Orton vakuutti siinä, että hän pystyy painimaan näinkin raa'assa ottelussa. Tietenkin Cactus Jack ansaitsee myös kunnianosoituksia, koska niiden kaikkien vuosien jälkeen hän vielä kykeni vetämään yhden näinkin hienon ottelun.

Sitten on vielä useita, useita indymatseja, mutta pidän tässä viestissä WWE-linjan, jotta ei tule liian pitkää viestiä.. Kuitenkin voin mainita yhden Ladder-ottelun IWS:stä, mutta en muista varmasti ottelijoita enkä tapahtumaa. Nyt toivon vastauksia ja kaikkea muuta.


Jeah, siinäpä vasta ottelu (paitsi, että se oli vuoden 2004 Backlash )! Ehdottomasti klassikko, WWE todisti, että se pystyy vielä myös kunnon hardcoreen, eikä pelkästään tuolilla hakkaamiseen.


Tottahan se on, tietysti erikoismatsit ja pidemmän matsit vaativat oikeat ottelijat. Esim. Kevin Nash vs Mark Henry, No DQ, ei toimisi ollenkaan... , mutta jos laitettaisiin Kurt Angle vs Chris Jericho samanlaiseen matsiin, niin OMG, se olisi klassikko! Tai jos No Way Outin piikkilankahäkki-matsissa olisivat kohdanneet esim. Eddie Guerrerro ja Kurt Angle, olisi ollut matsin taso jotain ihan muuta! Ja Big Show olisi varmasti pystynyt parempaan matsiin, mutta minkäs teet, jos vastustaja on JBL...

(ensimmäinen viesti laatukeskusteluun, joten se laatu on mitä on .)
"JeffHardy87" kirjoitti:
Ottelussa ei kertaakaan poistuttu edes häkistä, saati tehty mitään muuta hienoa. Tietysti muutama hieno spotti ottelussa oli, mutta muuten ottelu oli minusta täysi katastrofi.

Jos Foley jotain huonoa teki urallaan niin se oli se, että hän pilasi Hell in a Cellin idean täydellisesti.

En lähde puolustelemaan Triple H vs. Kevin Nash -ottelua joka ei ollut keskitasoa parempi brawl mutta Celliä käytettiin ottelussa juuri niin kuin pitikin. Se piti molemmat miehet eristettyinä ja varmisti että ottelussa saadaan voittaja ilman mitään hylkäyksiä, häirintöjä tai muuta sellaista. Tietysti tämä toimi paremmin Triple H vs. Shawn Michaels HiaC -matsissa, mutta sellin käyttö oli kuitenkin oikeaoppista.

Eikös tämä ollut se, jossa Goldberg oli mukana? Goldberg pilasi tämän ottelun tyypillisellä tavalla.

Tyypillisellä tavalla? Koko Elimination Chamber 2:n idea oli pushata Goldbergia hirviönä, missä se onnistui täydellisesti aivan loppua lukuunottamatta.

Ottelu on huonoin EC, mutta syy ei ole täysin Goldbergin. Ottelu kyhättiin kasaan niin hätäisesti kesken HHH vs. Goldberg -feudia että kaikki arvasivat että siinäkin on kyse pelkästään Hunterin ja Goldbergin välisestä vihanpidosta. Ottelun muut osallistujat eivät myöskään onnistuneet muuttamaan tätä käsitystä (saati sitten bookkaus), koko ottelu tuntui pelkältä odottelulta ja ajanpeluulta kunnes Goldberg tuli kehään. Tämä menee täysin laiskan bookkauksen piikkiin mutta Goldberg ei todellakaan ollut ottelun pilaaja, päinvastoin minun silmissäni hän oli ottelun ainoa kunnon valopilkku.

Syy miksi Elimination Chamber 2 on huonoin lajissaan ei ole Goldbergin. Se oli huonoin yksinkertaisesti sen vuoksi että se ylipäätänsä järjestettiin (mikäli ymmärrätte).

Ja se tosiasia että EC2 oli melkein ainoa kerta (jälleen kerran, aivan loppua lukuunottamatta) kun Goldbergia käytettiin juuri niin kuin häntä olisi pitänyt käyttää nostaa sen osakkeita aina minun silmissäni.
"Silly Cow" kirjoitti:
1. Jos Foley jotain huonoa teki urallaan niin se oli se, että hän pilasi Hell in a Cellin idean täydellisesti.

2. Syy miksi Elimination Chamber 2 on huonoin lajissaan ei ole Goldbergin. Se oli huonoin yksinkertaisesti sen vuoksi että se ylipäätänsä järjestettiin


1: Ihan tosi, Hiac ei vaikuta enään koskaan niin mahtavalta idealta kun tuskin kukaan pistää Foleysta paremmaks. Aivan liika odotuksia

2. Totta tämäkin. Sopii kyllä moneen muuhunkin eeppiseen Goldberg matsiin. Jos matsi kestää yli 5 minuuttia, on Goldberg siinä turha, koska sen tarkotus on lyhentää matsia niinpaljon ettei ehdi haukotus tuleen
1: Ihan tosi, Hiac ei vaikuta enään koskaan niin mahtavalta idealta kun tuskin kukaan pistää Foleysta paremmaks. Aivan liika odotuksia

Foleyta paremmaksi?

Foley ei tehnyt mitään hyvää koko matsityypille, tuhosi koko idean.
Matsin alkuperäinen idea on pitää tunkeilijat ulkona ja antaa kahden toisiinsa vittuuntuneen painijan mitellä vastakkain mano a mano.

Foleyn bumpit vuonna 1998 jättivät niin suuren jäljen historiaan, että niitä ei unohdeta varmastikaan koskaan painimaailmassa, mutta se takasi myös sen että nyt kaikki odottavat celleistä olematonta spottihuorailua ja sick bump -festiä.
Onnistuneesta HIAC:sta käy loistavana esimerkkinä viime kesäinen Hunter vs. HBK. Siinä cellin rooli oli juuri se mikä sen pitääkin olla. Herrat saivat otella rauhassa ja ottaa selvää siitä kumpi on se kovempi muthafuckah. Toki isoja spottejakin nähtiin, mutta ulos ei menty häkistä ja siitä olen todella iloinen.

Joten tässä teille mahdoton suositus: Kun seuraavan kerran on HIAC-matsi, keskittykää siihen. Älkää muistelko mitä joku sick bump -kone teki vajaat kymmenen vuotta sitten. Se häkki ei ole mukana sen takia, että sieltä pitäisi jonkun tippua joka helvetin kerta tai jonkun pitäisi päästä sinne katolle leikkimään. Se on mukana jotta kukaan ei pääse sisälle, eikä kukaan ulos.
Cell on teh ultimate ratkaisukeinooh~!
"Genghis Khan" kirjoitti:
Foleyn bumpit vuonna 1998 jättivät niin suuren jäljen historiaan, että niitä ei unohdeta varmastikaan koskaan painimaailmassa, mutta se takasi myös sen että nyt kaikki odottavat celleistä olematonta spottihuorailua ja sick bump -festiä.

Triple H vs. Chris Jericho varsinkin joutui tämän uhriksi. Ensimmäinen kunnon Hell in a Cell (jokainenhan on poistanut UT vs. Bossman -ottelun muististaan, itsehän en ole sitä edes nähnyt) aikoihin ja se sai aikanaan hyvin laimean vastaanoton juuri siitä syystä että mitään erikoisen dramaattista ja uusinnanansaitsevaa spottia ei tapahtunut. Sitä taidettiin pitää aika lamerina otteluna juuri koska kumpikaan osallistujista ei rymähtänyt katon lävitse tai hypännyt reunalta alas.

Otteluhan ei sinänsä ollut mikään erikoinen mutta yhdellä tavalla se oli hyvin tärkeä HiaC-ottelu. Ilman sitä yleisö olisi ehkä ollut hyvin pettynyt seuraavaan HiaC-otteluun, eli UT vs. Lesnar. Sehän oli sinällään erittäin hyvä ottelu ja toteutti nimenomaan matsityypin perusidean mutta mikäli se olisi ollut seuraavana sarjassa Cactus vs. HHH ja Armageddonin sekametelisopan jälkeen, yleisö olisi pitänyt sitä suurena pettymyksenä. Eli samalla kun Jericho vs. HHH toimi uutena suunnannäyttäjänä sellimatsin paluussa takaisin juurilleen, se toimitti myös uhrilampaan virkaa. Se uhrasi oman näyttävyytensä jotta yleisö tottuisi uudelleen siihen oikeaan Hell in a Cell -matsiin.
Minun mielestä juuri nämä HIAC:it ovat olleet parhaita jossa (melkein) koko matsi ollaan sisällä. Kolme parasta HIACia on mielestäni HBK vs. UT , Jericho vs. HHH & HHH vs Michaels. Niissä kaikissa on ollut pohjalla hyvä ja vähän pidempi tai lyhyempi feudi.

Kaikkien aikojen ensimmäinen HIAC toimi erittäin hyvin ja HBK:n kätyrit eivät päässeet tulemaan sisään. Loppu ehkä vain pilattiin vähän Kanen interferencellä, mutta ei sekään paljoa haitannut loppujen lopuksi. Ottelu oli hyvin bookattu ja UT:kaan ei päässyt dominoimaan ylivoimaisesti Michaelsia. Tälläisia kaikkien HIAC:ien pitäisi olla!

Judgment Dayn Triple H vs. Chris Jericho oli hyvä päätös parin kuukauden mittaiselle feudille. Itse ostin Judgment Day 2002 DVD:n melkein pelkästään tämän matsin takia ja se kyllä kannatti. Ottelussa käytettiin monipuolisesti häkin seiniä , tuoleja , tikkaita jne. Uloskin mentiin, mutta sitä ei vedetty överiksi millään bumbeilla. Loppu brawl häkinpäällä oli ihan jännittävä, vaikka varmaan kaikki odottikin jomman kumman lentävän häkin katosta läpi, mutta onneksi näin ei käynyt vaan matsi pidettiin puhtaasti ns. normaalina.

Triple H vs. Shawn Michaels oli myöskin loistava ja luultavasti MOTY 2004 monen mielestä. Eikä syystä koska matsi oli hyvin rytmitetty ja siinä oli sellaista armottoman murjomisen makua ettei sellaista usein näe. Lopussa molemmat olivat ansiokkaan matsin jälkeen aika väsyneitä, tai ainakin molemmat myivät matsia hyvin. Ja loppu oli hyvä eikä liian ennalta arvattava.

Historia on nähnyt monta huonoa ja hyvää HIAC:ia, ja itse olen nähnyt ne kaikki paitsi Bad Bloodin HHH vs. Nashin.
No tämä meni vähän yksipuoliseksi HIAC viestiksi, mutta ei kai se ketään häiritse...
HIAC:it ovat hyviä matseja, jos niissä on oikeat ottelijat, sekä hyvä feudi takana. Ensimmäinen HIAC Shawn Michaels vs Undertaker oli todella hyvä matsi, jossa oli hyvä feudi takana ja oikeat ottelijat ja he sopivat vielä hyvin tähän matsi tyyppiin ja kaiken lisäksi siitä alkoi Kanen ja Undertakerin feudi.

Noniin, Elimination Chamber 1 oli todella hyvä matsi ja omistan tuon tapahtuman DVD:llä, joka on muuten yksi parhaita tapahtumia ikinä. Tuossa matsissa oli hyvä feudi takana ja hyvä tarina myös Triple H:n ja Shawn Michaelsin välillä. Vaikka lähes kaikki arvasivat että Michaels tai Triple H voittaa matsin. Mutta matsi oli mahtavaa brawlia, eikä siinä ollut tylsiä kohtia, mutta Elimination Chamber 2 oli pelkkää Goldbergin pushausta ja matsia pilasi se että painijat tulivat kopeista liian aikaisin. Siinä matsissa kusi buukkaus pahasti. Olihan matsi kyllä ihan ok, mutta välillä kävi tylsäksi. EC3:sta en ole nähnyt joten en sano siitä mitään.

Three Stage of Helliin tarvitsee myös oikeanlaiset painijat. Ne ovat kyllä todella hyviä matsi muotoja ainakin viimeisin joka taisi olla Armageddon 2002:ssa Shawn Michaels vs Triple H. Todellakin mahtava matsi, aluksi oli Street Fight jossa oli hyvää brawlaista ja pari spottia, toisena muotona tulee Cage jossa oli myös hyvää brawlausta ja lopun hieno spotti. Lopulta matsin viimeinen muoto on Ladder, joka oli hyvä ja lopun spotti kruunasi kaiken. Tässä feudissa oli tarina hyvä, koska matsissa oli mukana Street fight ensimmäisenä kuten Summerslam 2002:ssa, Cage kuten oltiin häkissä Survivor Series 2002:ssa, sekä ladder matsi, koska Shawn Michaels mullisti ladder matsit.

Mutta huono matsi oli esim. viime vuodelta Kane vs Snitsky. Tylsää brawlia, eikä muuta kuin hinkkausta ketjulla. Tässä matsissa naurettava tarina. Mutta lopun isku jatkoi feudia. Tälle matsille olisi saanut antaa vähemmän aikaa, koska tämä ei ollut hyvä matsi.
Wresstlemania X8 Hogan vs Rock
Otteliat kaksi yleisön palvomaa ikonia. Ottelu paikka parasmahdollinen WMX8. Ottelun odotus ja ylistys aivan mahtava. Ottelu tyyppi ihan kohtuulinen. Sitten ottelu... TÄYTTÄ PAS... ROSKAA Ottelu oli minusta hirveä floppi ja petyin kovasti nähdessäni
Painillisesti en keksi mitään hyvää sanomista matsista.
Eikä siinä ollut mitään muutakaan viihdyttävää.


Backlash 2004 Randy Orton(c) vs Cactus Jack Hardcore match IC mestaruudesta

Minusta matsi oli hyvä ja pidin siitä paljon. Orton pääsi näyttämään kuinka korkea kipukynnys on ja ilmeisesti aika korkea.
Foley otti bumbia aika paljon tosin vähemmän kuin ylensä main-eventeissä.
Ottelu oli kokonaisuutena hyvä ja viihdyttävä toisinkuin muut saman shown matsit.

Summer Slame 2000 TLC match Dudley Boyz(D-Von ja Bubba) vs Hardy Boyz vs Edge ja Christian(c)Tag Team mestaruudesta

Matsi oli yksi suosikeista ja se oli erittäin viihdyttävä.
Bumbeja oli paljon ja siitä minä pidän.
Loppu tulos olisi voinut olla toinen mutta ei se niin paljon harmita koska matsi oli muuten hyvä.
Ottelun painillinen toteutus oli aikalailla Dudleyden ansioita koska he olivat aikalailla ainoat jotka käyttivät brawler tyyliä.
Bumbit oli sitten jätetty Hardyjen ja E&C huoleksi.
Hieman säälitti kun Edge ja Christian putosivat tikailta köysiin kalu eellä.

Jeff Hardy vs Undertaker(c) Lader match panoksena Undisputed mestaruus RAW.issa joskus vuonna 2002.

Tämä matsi oli ihan hyvä vaikkakin painillisesti se olisi voinut olla parempi. Matsi koostui alussa Hardyn hallitsien matsia kunnes tuli pitempi "Taker jyrää" kausi. Bumbia jeffiltä matsissa ei nähty paljon vain yksi leg drop portailta, Cros Body ja "kuiskaus tuuleen".
Taker hoisi homman kotiin parilla tuolilla lyönnilla ja Hardyn tönäisyllä tikkailta jota sitten kutsuttiin kuristusjuntaksi.
Jeff sai lopuksi taas uuden nimen " minua on kehunut suurinimi" listaan Hoganin ja Flairin perään.


Kurt Angle vs Chris Benoit Steel Cage match Smackdownissa joskus 2001

Tämä ottelu oli aivan mahtava. Painillinen taso oli aivan huippua ja Austinin läsnä olo toi mukavaa tunelmaa(Austin oli tuolloin lempi painiani)
Ottelussa ei ollut mitään huonoa. Kohokohtana Matsissa oli ikimuistoinen Anglen Moonsault häkin päältä joka meni ikäväkyllä ohi. Benoit otti hänkin bumbia kun hän yritti paeta häkistä, mutta kun Austin odotti alhaalla tuoli kädessä. Siksi hän kääntyi ja teki Flying Swandiven joka osui.
Sitten kuin hän yritti paeta Austin tuli ja pieksi hänet.
Tällä välin Angle pääsi häkistä ja voitti.
Chris taas jäi kehään Austinin pieksittäväksi.
"Live for the Moment" kirjoitti:
Wresstlemania X8 Hogan vs Rock
Otteliat kaksi yleisön palvomaa ikonia. Ottelu paikka parasmahdollinen WMX8. Ottelun odotus ja ylistys aivan mahtava. Ottelu tyyppi ihan kohtuulinen. Sitten ottelu... TÄYTTÄ PAS... ROSKAA Ottelu oli minusta hirveä floppi ja petyin kovasti nähdessäni
Painillisesti en keksi mitään hyvää sanomista matsista.
Eikä siinä ollut mitään muutakaan viihdyttävää.

Öh... Painillisesti ei mitenkään erikoinen, mutta ne kaikki muut osapuolet tekivät tuosta matsista sen, minkä takia se muistetaan vielä vuosien päästä. Etkö huomannut ottelussa olevaa uskomatonta tunnelmaa, joka jätti painin täysin varjoonsa. Tätä ottelua oli odotettu, toivottu ja rakennettu niin pitkään, että pelkästään näiden kahden välinen stand-off räjäytti paikan päällä olevan yleisön. Näin hyvin rakennettu feudi hakkaa kaikki Malenkon ja Benoit'n kohtaamisetkin.
"JeffHardy87" kirjoitti:

Triple H vs Kevin Nash, Hell in a Cell, Armageddon 2003

Voi kun oli kamalan tylsä ja harvinaisen surkea matsi. Ottelussa ei kertaakaan poistuttu edes häkistä, saati tehty mitään muuta hienoa. Tietysti muutama hieno spotti ottelussa oli, mutta muuten ottelu oli minusta täysi katastrofi. Kevin Nash ei sovellu tälläiseen otteluun, vaikka otti jotain liikkeitä mukavasti vastaan, mutta silti.

Barbed Wire Steel Cage match, JBL vs Big Show

Herrajumala sentään. Ottelumuoto perfect, mutta ottelijat väärät. Ottelu oli pelkkää p**kanjauhamista, se oli juuri sitä, mistä minunlainen painifani ei voi innostua. Odotin tämän menevän edes hiukan vanhan CZW:n puolelle ottelutyylinsä perusteella, mutta kun ei niin ei. JBL ei todellakaan sovellu tälläisiin matseihin.



Minusta HIAC Bad Blood Kevin Nash vs. Triple H oli HYVÄ MATSI!
Tuota... Hardcore matsina.
Mutta kun häkillä ei ollut siinä mitään virkaa, niin kai se on sitten Hiac:ina floppi.

Barbed wire steel cage match JBL vs. Big Show
Tämä matsi oli minusta hyvä! Mitä whinetätte? Tämä ylitti odotukset! Tämä matsi oli kiinnostava, siinä oli jännitystä, ja hyvä bumppi JBL:ltä.
Lisäksi voitto oli shokeeraava, kun luulin jo että -piip- oli voittanut niin -piip- voittikin matsin.
Lisäksi Barbed wire vaikeutti häkistä poispääsyä.

SPOOOOOIIILLL!!!!!!


Spoiler JBL:hän ei oikeastaan voittanut matsia kun hän pakeni kehän alta, eikö niin? Eihän RVD:kään voittanut Cage-matsia Rawissa kun hän meni Kanen heitosta häkin läpi. Täytyi nimenomaan KIIVETÄ, PAETA häkistä, tai PIN:ta vastustaja. Ei mennä häkistä läpi eikä millään muilla keinoilla


"Austin 3:16 valehdellessaan itselleen" kirjoitti:
Näin hyvin rakennettu feudi hakkaa kaikki Malenkon ja Benoit'n kohtaamisetkin.


Et voi olla tosissasi. Ei se nyt niin ylhäälle yllä.
Malenkon ja Benoitin kohtaamiset ovat kyllä paljon enemmän kuin suurikin yleisönhurraus/huuma.

Bottom line^
"Velocity" kirjoitti:
Barbed wire steel cage match JBL vs. Big Show
Tämä matsi oli minusta hyvä! Mitä whinetätte? Tämä ylitti odotukset! Tämä matsi oli kiinnostava, siinä oli jännitystä, ja hyvä bumppi JBL:ltä.
Lisäksi voitto oli shokeeraava, kun luulin jo että -piip- oli voittanut niin -piip- voittikin matsin.

Spoiler JBL:hän ei oikeastaan voittanut matsia kun hän pakeni kehän alta, eikö niin? Eihän RVD:kään voittanut Cage-matsia Rawissa kun hän meni Kanen heitosta häkin läpi. Täytyi nimenomaan KIIVETÄ, PAETA häkistä, tai PIN:ta vastustaja. Ei mennä häkistä läpi eikä millään muilla keinoilla



Turha sitä on etukäteen tehtyä mielipidettä muuttaa faktojen perusteella. Matsihan oli todella hyvä. En uskonut että se edes voisi olla mutta se oli. Tosin toiset haluaa olla oikeassa niin valehtelevat itselleen.

Toivottavasti piip ottaa sen aiemman tapauksen esiin ennakkotapauksena ja kiistää piipin voiton, nimittäin piip olisi hyvä mestari
Kun ruvetaan puhumaan erikoisotteluista ja sopivista ottelijoista, niin täytyy muistaa aina muutamia tiettyjä otteluita, jotka olivat tarkoituksensa mukaisia, loistavia erikoisotteluita.

The Undertaker vs. Jeff Hardy, Ladder Match For WWE Undispudet Championship

Ottelu oli kokonaisuudessaan loistava. Siinä nähtiin paljon hyviä kohtia, vaikkeikaan varsinaisia spotteja. Mielestäni yksi parhaista Jeff Hardyn otteluista. Ottelussa käytettiin monipuolisesti terästuolia ja jännitys oli koko ajan tasainen. Mielestäni erittäin hyvä ottelu.


Chris Jericho vs. Triple H, Hell In The Cell Match For WWE Undisputed Championship

Ottelu oli todella hyvä, sillä se toi esiin HIACin alkuperäisen idean. Miehet pieksivät toisiaan rauhassa ja mielestäni ajoittain jopa varsin näyttävästi. Ottelussa käytettiin hyvin aseita ja jopa häkin katolla käytiin.


Edge vs. Eddie Guerrero, No DQ (SD!:ssä joskus vuonna 2002, pari viikkoa Summer Slamin jälkeen)

Harva varmaankaan muistaa tätä ottelua, joka valittiin ansaitusti jopa yhdeksi vuoden parhaista. Miehet panivat parastaan, käyttäen tikapuita ja tuoleja. Ottelussa nähtiin ainakin kolme hyvää spottia tikapuiden kanssa. Tämäkin ottelu oli mahtava ja osoitti, kuinka hyvin No DQ - ottelu toimii ottelutyyppinä oikeilla ottelijoilla.


Triple H vs. HBK, Street Fight (Summer Slam 2002)

HBK oli palannut WWE:hen ja yleisö näki jatkoa tälle loistavalle feudille, vielä loistavammassa ottelussa. Ottelussa käytettiin lähes kaikkia WWE:n historian tuntemia aseita ja spotteja oli runsaasti. Lisäksi ottelun loppu oli hyvä ja Tripe Hn vastaisku ottelun jälkeen tarjosi hyvät edellytykset feudin jatkumiselle myöhemmin samana vuonna.

Tästä puuttuu nyt vielä muutama ottelu (kuten TLC 1 &2), jotka kaikki tuntevat varmasti ilman mitään sen suurempia muisteluita ja tietävät varmasti, miksi ne pitäisi muistaa ikinmuistoisina erikoisotteluina.[/b]
"Loce" kirjoitti:
Chris Jericho vs. Triple H, Hell In The Cell Match For WWE Undisputed Championship


Anteeksi viilaaminen, mutta tuo matsi oli pelkkä HiaC. Siinä ei siis ollut mitään mestaruutta pelissä.
"JeffHardy87" kirjoitti:
Triple H vs Kevin Nash, Hell in a Cell, Armageddon 2003


Mutta eikös tämä HIAC -matsi käyty Bad Bloodissa?
(Anteeksi tämä turha pilkunviilaus.)
"Velocity" kirjoitti:

Spoiler JBL:hän ei oikeastaan voittanut matsia kun hän pakeni kehän alta, eikö niin? Eihän RVD:kään voittanut Cage-matsia Rawissa kun hän meni Kanen heitosta häkin läpi. Täytyi nimenomaan KIIVETÄ, PAETA häkistä, tai PIN:ta vastustaja. Ei mennä häkistä läpi eikä millään muilla keinoilla


RVD voitti ottelun, mutta muistaakseni Bischoff kävi aloituttamassa ottelun uudelleen koska RVD:n voittotapa oli mitä oli. Cage-ottelutyypin tarkoitus on tietääkseni vain päästä ulos häkistä, keinolla millä hyvänsä. Eli sama kuin rumble ottelussa, molemmat jalat maahan.