Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Loukkaantumiset painissa...

Elikkäs loukkaantumisista keskustelua.

Jonkin verran kiinnostaa se jokaisen jakson alussa tuleva "Dont try this at home" varoitus ja siinä näkyvät pätkät.

Ovatko nämä kaikki todellisia tapahtumia?

Jostain olen kuullut jopa kuolemantapauksesta kun aikoinani katsoin jonkun dokumentin...taisi olla "Beyond the mat" onko kuinka "faktapitoinen" dokkari, vaikoi vain lajin hypetystä?

toinen dokkari joka tulee mieleen tuli teeveestä kakkoselta muistaakseni ja siinä kerrottiin muutamasta tyypistä jolla oli kropat aika heikoissa hapessa....

Eli mitkä ovat pahimpia tapauksia, ja kuinka ne esitetään teeveessä? onko leikattu pois esim jos jotain OIKEASTI viedään paareilla ja on pelko jopa vakavasta vammasta?
"The Knob" kirjoitti:

Jostain olen kuullut jopa kuolemantapauksesta kun aikoinani katsoin jonkun dokumentin...taisi olla "Beyond the mat" onko kuinka "faktapitoinen" dokkari, vaikoi vain lajin hypetystä?


Ainut kuoleman tapaus taitaa olla Owen Hartin kuolema. Mutta tämähän ei tapahtunut ottelussa vaan sisääntulossa, kun Owenia kannatelleet vaijerit(?) katkesivat. Siis ihan selvennykseksi Owen roikkui vaijerin avulla korkealla ilmassa, josta hän sitten putosi.
jokin hämärä muistikuva on jostian Häkin päältä putoaminen? mutta olisiko ollut sitten vain muuten vaan vakava tapaus.

Kuinka tähän Owenin kuolemantapaukseen suhtauduttiin WWE:ssä ja koska se tapahtui ja missä?
"The Knob" kirjoitti:
Jonkin verran kiinnostaa se jokaisen jakson alussa tuleva "Dont try this at home" varoitus ja siinä näkyvät pätkät.

Ovatko nämä kaikki todellisia tapahtumia?


Ovat ne, kaikki ne ovat oikeasti joskus kärsineet samasta hommasta, ja tämä Don't Try This At Home juttu tarkoittaa esim. tätä backyard vapaapainia. Kun et osaa välttämättä painia kunnolla niin siinä saattaa nopeasti olla luut hellänä.
juu, onhan noita tullut vastaan jotain "Backyard wrestling" materiaalia varsinkin tuolla konsolipelimaailmassa, mutta ne on just semmosta ihan överiä touhua joka ei mua henk koht oikeen kiinnosta....jonkun videonkin olen nähnyt jossa talonkatolta tyypi hypää toisen päälle ja pian tuleekin ambulanssia paikalle...
"The Knob" kirjoitti:
jokin hämärä muistikuva on jostian Häkin päältä putoaminen? mutta olisiko ollut sitten vain muuten vaan vakava tapaus.

Häkin päältähän on tiputti monestikkin tosin epäilisin sinun tarkoittavan tätä suurinta eli Mick Foleyn silloisen Mankindin lentoa niskapersotteen tapaisella heitolla HiaC katolta suoraan selostuspöydälle kyljelleen. Tästä ei mitään suurempia loukkaantumisia käynyt vaan itseasiassa matsi jatkui vielä lähemmäs 15 minuutin verran.

"The Knob" kirjoitti:
Kuinka tähän Owenin kuolemantapaukseen suhtauduttiin WWE:ssä ja koska se tapahtui ja missä?


Seuraava Raw oli kokonaan pyhitetty Owenin muistolle, mutta ei tämmöinen bisnes kuin wrestling voi jäädä paikoilleen vaan pikkuhiljaa jatkettiin eteenpäin. Over the Edge 1999 oli tapahtuma. Tämän onnettomuuden jälkeen ei kuitenkaan ole enää vastaavaa sisääntuloa käytetty.

Nämä kaikki Dont try this at home jutun pätkät ovat tietääkseni ihan WWE:n sisältä eivätkä kaikki sisällä oikeita loukkaantumisia.

Koko topic on kyllä vähän ikävä ja kun 4 Real vei sen vieläkin pitemmällä minun täytyy valitettavasti valaista tulokasta 2-3 viikontakaisesta kuoleman tapauksesta. Chris Candido joutui epäonnistuneen hyppypotkun johdosta leikkaukseen ja menehtyi muutama päivä leikkauksen jälkeen jonkinnäköiseen veritulppaan. Vielä kerran rauha sinulle Chris.

Ja taas kerran joku minua viisaampi voinee valaista esim. japanin indypiireissä sattuneista onnettomuuksista kuten epäonnistuneesta moonsaultista köysiltä(vertaa Jerichon Lionsault) joka myöskin johti kyseisen lähimmäisen kuolemaan.
Onhan noita loukkaantumisia jos monenlaisia. Esim. GB:n loukkaantuminen silloin kun Batista mursi hänen nilkkansa. Tämmöisiä käytetään alituiseen storylineissa. Sitten on myös niitä ihan aitoja kuten vaikka Austinin niskan murtuminen Owenin Piledriverista. Eli kaikki eivät ole aitoja, mutta jotkut taas ovat, eli se "Don't Try This at Home" ei ole ihan turhan takia.

"TheKnob" kirjoitti:
jokin hämärä muistikuva on jostian Häkin päältä putoaminen? mutta olisiko ollut sitten vain muuten vaan vakava tapaus.

Viitannet Mankindin ja UT:n väliseen HIAC -matsiin KoTR 98 -tapahtumassa. Siinä ei käynyt mitään vakavampaa, vaan matsi jatkui.

EDIT: Hidas.
Koko topic on kyllä vähän ikävä ja kun 4 Real vei sen vieläkin pitemmällä minun täytyy valitettavasti valaista tulokasta 2-3 viikontakaisesta kuoleman tapauksesta. Chris Candido joutui epäonnistuneen hyppypotkun johdosta leikkaukseen ja menehtyi muutama päivä leikkauksen jälkeen jonkinnäköiseen veritulppaan. Vielä kerran rauha sinulle Chris.


missä tämä tapahtui?


Over the Edge 1999 oli tapahtuma. Tämän onnettomuuden jälkeen ei kuitenkaan ole enää vastaavaa sisääntuloa käytetty.


nyt on muistikuva HBK:n (tai jonkun muun) sisääntulosta vaijereita pitkin? ja vielä ihan hiljattain jossain sen näin, olisiko ollut sitten joku vanha pätkä...muisti pätkii tässä asiassa nyt. Mutta jotain tällasita muistan jossain nähneeni....valaiskaa jos asiasta tiedätte.
"The Knob" kirjoitti:
missä tämä tapahtui?

Kyseessä oli TNA Lockdown PPV. Voi sitä noinkin pienen liikkeen botchaamisesta lähteä parin päivän päästä henki, ikävää.
"The Knob" kirjoitti:
missä tämä tapahtui?


TNA - Lockdown 2005 PPV

"The Knob" kirjoitti:
nyt on muistikuva HBK:n (tai jonkun muun) sisääntulosta vaijereita pitkin? ja vielä ihan hiljattain jossain sen näin, olisiko ollut sitten joku vanha pätkä...muisti pätkii tässä asiassa nyt. Mutta jotain tällasita muistan jossain nähneeni....valaiskaa jos asiasta tiedätte.


Todennäköisesti Kurt vs. Michaels faudin yhteydessä nähty hypytyspätkä eli vanha pätkä jostain 90-luvulta.
Luin jostain, että Jushin Liger olisi joskus 90-luvun alussa tappanut jonkun painioppilaistaan Shooting Star Pressillä. Onko tämä muka totta?
ECW:ssä Benoit teki Sabulle yliheiton, mutta Sabun kierähdys jäi vajaaksi ja herra tipahti niskoilleen mattoon, jolloin häneltä murtui niska. Hayabusa (?) botchasi aikoinaan Japanissa Shooting Star Pressin ja taisi murtaa niskansa. Siihen taisi hänen uransa tyssätä, vaikken ole aivan varma onko hän paininut enää sen jälkeen. Sid Vicious hyppäsi WCW:ssä hyppypotkun köysiltä Scott Steinerille, mutta alastulo epäonnistui ja hänen jalkansa kääntyi rujosti, kun hän tuli koko painollaan sen jalan päälle. Todella ikävän näköisesti se jalka kyllä murtui.

Onhan noita vielä vaikka kuinka paljon, mutta tuossa pari joita tuli mieleen.
"Facha" kirjoitti:
Hayabusa (?) botchasi aikoinaan Japanissa Shooting Star Pressin ja taisi murtaa niskansa. Siihen taisi hänen uransa tyssätä, vaikken ole aivan varma onko hän paininut enää sen jälkeen.
Pääsen pätemään.

Hayabusa botchasi lionsaultin oliko nyt 9.10.2001 ja halvaantui. Tuon jälkeen hän on kovasti kuntouttanut itseään, ja pystyy nyt jo kävelemään jonkin verran. Hän kuulemma yrittää jopa palata kehään jossain vaiheessa, painimaan edes yhden ottelun. Asenne on ainakin Ezaki-kunilla kunnossa.
Ikävin painionnettomuus lienee muutama kuukausi takaperin jossain pienessä mexicolaispromootiossa tapahtunut botchattu, pahasti botchattu dive. Eräs tuntematon (niin tuntematon, etten minäkään tiedä nimeä vaikka tämän uutisen jostain lueskelin) painija yritti tehdä springboard divea kehän ulkopuolelle, mutta toinen hänen jaloistaan lipesi köydeltä ja hän lensi betonilattialle pää edellä ja halkaisi kallonsa. Lienee helppoa arvata, että henkihän siinä lähti.

Vielä ikävämmäksi onnettomuuden tekee se, että hänen perheensä oli katsomossa ja hän vieläpä paini tuossa viimeisessä ottelussaan veljensä kanssa...
"Facha" kirjoitti:
ECW:ssä Benoit teki Sabulle yliheiton, mutta Sabun kierähdys jäi vajaaksi ja herra tipahti niskoilleen mattoon, jolloin häneltä murtui niska. Hayabusa (?) botchasi aikoinaan Japanissa Shooting Star Pressin ja taisi murtaa niskansa. Siihen taisi hänen uransa tyssätä, vaikken ole aivan varma onko hän paininut enää sen jälkeen. Sid Vicious hyppäsi WCW:ssä hyppypotkun köysiltä Scott Steinerille, mutta alastulo epäonnistui ja hänen jalkansa kääntyi rujosti, kun hän tuli koko painollaan sen jalan päälle. Todella ikävän näköisesti se jalka kyllä murtui.

Onhan noita vielä vaikka kuinka paljon, mutta tuossa pari joita tuli mieleen.


Se oli "Second rope moonsault (tjs.)" alias "Lionsault" minkä Hayabusa botchasi. Liikkeen jälkeen vastustaja (Mammoth Sasaki) yrittää vielä jatkaa ottelua vaikka Hayabusalla oli jo niskat nurin. Voi olla, että tästä siitä syntyi lisää vaurioita niskalle.

Ei, kyllä ne siihen lopetti //Hyppynen

Edit: Muistaakseni sama mies on aikoinaan tullut myös "Shooting star press":n niskoilleen. En tosin ole ihan varma.

Edit2: Hidas minä.
"Kumiorava" kirjoitti:
"Facha" kirjoitti:
Hayabusa (?) botchasi aikoinaan Japanissa Shooting Star Pressin ja taisi murtaa niskansa. Siihen taisi hänen uransa tyssätä, vaikken ole aivan varma onko hän paininut enää sen jälkeen.
Pääsen pätemään.

Hayabusa botchasi lionsaultin oliko nyt 9.10.2001 ja halvaantui. Tuon jälkeen hän on kovasti kuntouttanut itseään, ja pystyy nyt jo kävelemään jonkin verran. Hän kuulemma yrittää jopa palata kehään jossain vaiheessa, painimaan edes yhden ottelun. Asenne on ainakin Ezaki-kunilla kunnossa.


Ai niin se taisi ollakkin. Kokeilin vain tarkkaavaisuuttanne.

Kuitenkin minulla on muistikuvia, jossa joku olettavasti japanilainen kiskaisee Shootin Star Pressin aika karun näköisesti. En ole varma oliko hän joku tunnettu japskipainija vai joku ei tunnettu tyyppi, jonka loukkaantumisesta ei kukaan jaksanut välittää..

Vielä ikävämmäksi onnettomuuden tekee se, että hänen perheensä oli katsomossa ja hän vieläpä paini tuossa viimeisessä ottelussaan veljensä kanssa...


Tuo on paha. Aika vitun karua.
"Facha" kirjoitti:
Kuitenkin minulla on muistikuvia, jossa joku olettavasti japanilainen kiskaisee Shootin Star Pressin aika karun näköisesti. En ole varma oliko hän joku tunnettu japskipainija vai joku ei tunnettu tyyppi, jonka loukkaantumisesta ei kukaan jaksanut välittää..
Hayabusa tuoki oli. Hänellä näemmä oli ongelmia SSP:n kanssa, kun muutaman kerran melko vaivalloisesti sen teki ja nyt tällä kertaa sen botchasi. Onneksi sai kädet eteen, muuten olisi tullut pahaa jälkeä.
Todennäköisesti Kurt vs. Michaels faudin yhteydessä nähty hypytyspätkä eli vanha pätkä jostain 90-luvulta.


Hahaa, pääsen itsekin pätemään. Se oli muistakseeni Wrestlemania 17, eli joku 97 vuoden PPV, kun Michaels tuli vaijereitten varassa jostain 50 metristä alas rinkiin, mutta se oli ennen Hartin kuolemaa.


Tuo kallomurtuma on kyllä todella surullinen tapahtuma, jos vielä perhe on katsomossa.
"Trollhammaren" kirjoitti:
Todennäköisesti Kurt vs. Michaels faudin yhteydessä nähty hypytyspätkä eli vanha pätkä jostain 90-luvulta.


Hahaa, pääsen itsekin pätemään. Se oli muistakseeni Wrestlemania 17, eli joku 97 vuoden PPV, kun Michaels tuli vaijereitten varassa jostain 50 metristä alas rinkiin, mutta se oli ennen Hartin kuolemaa.


Tuo kallomurtuma on kyllä todella surullinen tapahtuma, jos vielä perhe on katsomossa.

Joten se ei voinut olla Wrestlemania 17, vaan aikaisempi.
"Trollhammaren" kirjoitti:
Se oli muistakseeni Wrestlemania 17, eli joku 97 vuoden PPV, kun Michaels tuli vaijereitten varassa jostain 50 metristä alas rinkiin, mutta se oli ennen Hartin kuolemaa.

Itseasiassa tuo Michaelsin vastaava sisääntulo oli WrestleMania 12'ssa, ennen Ironman-otteluaan Bret Hartia vastaan.

Ja WrestleMania X7 oli vuonna 2001, eikä 1997.
No, ei kuin neljä vuotta pieleen...
"Facha" kirjoitti:

Vielä ikävämmäksi onnettomuuden tekee se, että hänen perheensä oli katsomossa ja hän vieläpä paini tuossa viimeisessä ottelussaan veljensä kanssa...


Tuo on paha. Aika v***n karua.


Muistan itekin lukeneeni saman uutisen. Mielestäni veljesten isäpappa oli ottelussa tuomarina.
Tässä vielä se kamala korkeus mistä owen tippui :

http://homepage.mac.com/knarley/owenhart/owen_hartdistance150N.jpg

Korjattu -TM
Jep, niinhän se oli että Wrestlemania X7 oli 2001 vuonna. Virheitä sattuu.
"Velocity" kirjoitti:
Tässä vielä se kamala korkeus mistä owen tippui :


Kuules Velocity. En viitsinyt leikkiä modea ekalla kerralla kun tuon kuvan tälle boardille pistit mutta nyt sain tarpeekseni. Tekijä nimenomaan tuolla sivulla sanoo:

5. I once again ask that you do not post these pictures in your forums. If you want to post the link, that is fine. The reason I ask you not to post the pictures is because it should be a choice to view them. People should be able to decide based on what they read in the forums if they want to view the page or not. They shouldn't be confronted with them there.


Eli ÄLÄ postaa tuon sivun Owen-kuvia suoraan. Jos todella haluat sen esittää, pistä vain linkki. Jotkut meistä, allekirjoittanut mukaanlukien, suhtautuvat aika tunteikkaasti tuollaisiin tragedioihin ja haluamme itse valita, katsommeko kuvia.

Eli pyydän Velocity tai joku modeista: poistakaa kuva ja laittakaa linkki tilalle.
Olenko nyt aivan väärässä kun muistin sellaista kuulleeni, että ennen kuin Owen tippui, hän varoitti alapuolella olevia jäämästä alle? En kyllä muista yhtään, että mistä tälläistä luin.
Itsekin olen kuullut saman, mutta uskoakseni alla ei ollut ketään (ihan turvallisuussyistä). Luultavasti tuo on vain tarina, jolla yritetään korostaa sitä kuinka hieno ihminen Owen oli.

En väitä, etteikö Owen olisi ollut hieno ihminen, mutta vapaapainiin liittyy paljon, mitä ei kannata niellä sellaisenaan.
Hmm. Ei siinä kyllä paljoa sanoja kerkiä sanoa kun on jo maassa? Onko Owen sitten ollut niin nopea puhuja? Okei, anteeksi pelleilyni. Olihan Owen hieno ihminen, mutta minustakin vähän tuntuu että tuo on keksittyä.
Niin, hän kuulemma huusi koko matkan kun hän tuli alas. Ei siinä kerkeä mitään puhumaan enään, kun oma elämä on kyseessä.
Onhan näitä loukkaantumisia aika paljon. Melkeiin jokaviikko joku jobberi teloo kätensä tai jalkansa.
Vakavampia vammoja on onneksi vähemmän. Hardcore Hollyn niska murtui parivuotta sitten kun hän/Lesnar meni kämmimään power bombin.
Foley loukka itsensä yleensä aina matsissa.
Minusta näyttävin loukkaantuminen oli NWO:issa vuonna 2000 kun HHH teki Foleylle back body dropin ja Foley tipahtaa verkon läpi kehään. HHH:n ilme oli aivan mahtava. ECW:ssä oli tarkoituskin teloa painiat ja siinä he kyllä onnistuivatkin. King of the Ringissä Taker vs Foley tapahtui aika paljon, Foleyn kannalta ikäviä kämmäyksiä. Siinä muutama.
"Live for the Moment" kirjoitti:
ECW:ssä oli tarkoituskin teloa painiat ja siinä he kyllä onnistuivatkin.


Ei ollut. Turhaa WWEn propagandaa.
"Ares" kirjoitti:
"Live for the Moment" kirjoitti:
ECW:ssä oli tarkoituskin teloa painiat ja siinä he kyllä onnistuivatkin.


Ei ollut. Turhaa WWEn propagandaa.

Aamen! Kyllä taisi olla niin, että ECW:ssä välitettiin(/uritettiin ehkäistä) enemmän noista onnettomuuksista. Vaikka ECW:n tyyli oli rankempaa, niin ei se tarkoita, että he yrittivät teloa painijoita. WWE:ssä niitä loukkaantumisia taitaa suhteessa olla enemmän, eikä ihme. Äijät ja naiset laitetaan ottelemaan 50 kertaa viikossa (kuvainnollisesti sanottuna). Siinä kyllä heikkenee kovempikin karju.
Katoin tässä vähän aikaa sitten jonkun ohjelman jossa käsiteltiin painijoiden kuolemia ja kuinka he kuolivat muita ihmisiä aikaisemmin. Siinä mm. kerrottiin kuinka painijat vetivät kaikenlaisia pillereitä eivätkä esim. tienneet missä olivat ja sun muuta. Ohjelma oli joku Real Wrestling Deaths.
Kipulääkkeitä monet painijat ovat vetäneet(ja varmasti vetävät edelleen) runsain mitoin. Ravenhan aikoinaan sanoi kuinka hän yhdessä vaiheessa söi, olisiko ollut jopa, kymmenittäin kaiken maailman kipulääkkeitä päivässä.
Fyysisessä lajissa kipu on olennainen osa ja kun aikaa parannella 'haavoja' ei ole riittävästi, niin silloin turvaudutaan painkillereihin.
en minä sitä tarkoittanut että ECW:ssä olisi ollut oikeasti tarkoitus teloa painioita. Oli tarkoitus laittaa lainausmerkit sanaan "tarkoituskin"
Entäpä tuo
Spoiler mysterion jalan loukkaantuminen, ja yleisön edustajan juokseminen kehään ja triple h:n puuttuminen asiaan. Ja miten homma oikeastaan meni....uutinen ei kerro juurikaan yksityiskohtia


onko se jossain ohjelmassa tulossa tulevaisuudessa? vai oliko kyseessä live show jota ei televisioida?
"The Knob" kirjoitti:
Entäpä tuo
Spoiler mysterion jalan loukkaantuminen, ja yleisön edustajan juokseminen kehään ja triple h:n puuttuminen asiaan. Ja miten homma oikeastaan meni....uutinen ei kerro juurikaan yksityiskohtia


onko se jossain ohjelmassa tulossa tulevaisuudessa? vai oliko kyseessä live show jota ei televisioida?


Siis kyseessähän oli House-show, joten ei tuota televisoida.
"4 Real" kirjoitti:
"The Knob" kirjoitti:
Entäpä tuo
Spoiler mysterion jalan loukkaantuminen, ja yleisön edustajan juokseminen kehään ja triple h:n puuttuminen asiaan. Ja miten homma oikeastaan meni....uutinen ei kerro juurikaan yksityiskohtia


onko se jossain ohjelmassa tulossa tulevaisuudessa? vai oliko kyseessä live show jota ei televisioida?


Siis kyseessähän oli House-show, joten ei tuota televisoida.


Paitsi että joskus näkyy klippejä house show'ssa tapahtuneista asioista, kuten esimerkiksi silloin, kun JBL jotenkin satutti Eddien mummia.
"Hatebreeder" kirjoitti:
Paitsi että joskus näkyy klippejä house show'ssa tapahtuneista asioista, kuten esimerkiksi silloin, kun JBL jotenkin satutti Eddien mummia.

Paitsi, että tuo Eddie-JBL incident kuului juoneen, mutta tuo rail jumper ei kuulunut. Suurin osa House show'eista kuvataan, ellei jopa kaikki, mutta kuvamateriaalit päätyvät pääasiassa WWE:n arkistoon. Ainakin tässä viimeisessä Helsingin House show'ssa (L&L), oli mukana WWE:n omat kameramiehet, jotka tallensivat kaikki matsit.
"Hatebreeder" kirjoitti:
"4 Real" kirjoitti:
"The Knob" kirjoitti:
Entäpä tuo
Spoiler mysterion jalan loukkaantuminen, ja yleisön edustajan juokseminen kehään ja triple h:n puuttuminen asiaan. Ja miten homma oikeastaan meni....uutinen ei kerro juurikaan yksityiskohtia


onko se jossain ohjelmassa tulossa tulevaisuudessa? vai oliko kyseessä live show jota ei televisioida?


Siis kyseessähän oli House-show, joten ei tuota televisoida.


Paitsi että joskus näkyy klippejä house show'ssa tapahtuneista asioista, kuten esimerkiksi silloin, kun JBL jotenkin satutti Eddien mummia.


Tämä on kyllä totta, mutta tuskin WWE tuota pätkää näyttää. Sillä kuten jo jossain muussa topicissa aikaisemmin taidettiinkin mainita, niin ei tuota ole järkevää näyttää TV:ssä. Tuosta voisi vaikka joku muukin saada saman idean päähänsä. Ja vielä yhdeksi syyksi siksi, että tuota ei aika varmasti tulla näyttämään on se, että se ei kuulunut mitenkään storylineihin, toisin kuin tuo Eddie ja JBL:n juttu.

EDIT: Ja tuo ei muistaakseni ollut Eddien mummi ketä JBL satutti vaan Eddien äiti. (Korjatkaa jos olen väärässä.)
"4 Real" kirjoitti:
EDIT: Ja tuo ei muistaakseni ollut Eddien mummi ketä JBL satutti vaan Eddien äiti. (Korjatkaa jos olen väärässä.)


Joo ihan sama muistikuva itsellä mutta en viitsynyt aikaisemmin mainita. Sekoitit varmaan siinä kohdassa katsos kun Eddie kielessä (espanjassa) "Mam(m)a" tarkoittaa äitiä.
Juu eipä tuota kannattaisi teeveessä näyttää. Se on muuten yllättävän matala se aita, ihmettelenkin ettei tätä enemmän tapahdu noissa piireissä....vai tapahtuuko?
"Risbe" kirjoitti:
Ja taas kerran joku minua viisaampi voinee valaista esim. japanin indypiireissä sattuneista onnettomuuksista kuten epäonnistuneesta moonsaultista köysiltä(vertaa Jerichon Lionsault) joka myöskin johti kyseisen lähimmäisen kuolemaan.
Ettei olisi http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/hayabusaneck.gif
Kuolemantapauksistahan vieläkin tuoreempi oli nuoren amerikkalaisen indypainijan Spiderin (Spyderin?) kuolema kun hän otti vastaan Moonsaultin kehän puolella. Spider sai vastustajansa kiinni, mutta kaatui ja löi päänsä lattiaan. Spider kuoli myöhemmin aivoverenvuotoon.

Painijoilla tuntuu olemaan se juttu, että jos mitään ei ole varsinaisesti suoraan poikki tai muuten erittäin vakavasti loukkaantunut, he painivat vamman kanssa. Polvi- ja selkävaivoista kärsii varmaan jokainen, lisäksi ainakin hartioiden ja niskojen luulisi olevan kovassa kulutuksessa oli painin taso mikä tahansa. Tiedän itse että jopa kolmen kuukauden mahtavalla treenaamisellani polvet ehtivät kärsiä sen verta damagea että kovan urheilupyrähdyksen jälkeen ei hirveästi enää tee mieli kävellä loppuiltana.
On ne "Don't try this at home"-varoitukset asiallisia..
Itselläni kun sattuu olemaan huonomman pään kokemusta..
Päätittii testailla näitä heittjoa yms. parin kaverin kaa trampoliinilla. Siinä double chokeslam:ssä kävi sitte vähä hassummin. Komeasti niskalleen trampoliiniin ja siinä samalla polvi nenään aika pirun lujaa (ihme kun se ei murtunut), siinä oli sitte pari kuukautta nikat ja hartian alue paskana ei pysytynyt juoksee kunnolla, saati hyppimään.
Siinä sitä oppii kantapään kautta.

Tuon jälkee ei ole pahemmin trampoliinilla tullut testailtua mitään muuta kuin takaperinvolttia (siinäkin onnistuin laskeutumaan niskalleni, ei vain käynyt noin pahasti)

Kyllähän noita loukkaantumisia tulee tiheään, ja siinä saa painkillereitä popsia.


<Benoit voisi popsia porkkanaa hampaita se vahvistaa?>
Niiden pitäisi laittaa backyardaajien huonoja kokemuksia niiden ohjelmien alkuun. Vaikka joku halvaantunut 13-vuotias sanomassa muutaman sanan mustalla taustalla. Varmasti tekisi samanikäiseen poikaan iskevämmän vaikutuksen kuin ammattilaispainijan ääni siellä takana ja ruudulla bumppeja jotka menevät ohi niin nopeasti ettei niistä saa selvää.

siinä saa painkillereitä popsia.


Lucky you
"Hyppynen" kirjoitti:
Niiden pitäisi laittaa backyardaajien huonoja kokemuksia niiden ohjelmien alkuun. Vaikka joku halvaantunut 13-vuotias sanomassa muutaman sanan mustalla taustalla. Varmasti tekisi samanikäiseen poikaan iskevämmän vaikutuksen kuin ammattilaispainijan ääni siellä takana ja ruudulla bumppeja jotka menevät ohi niin nopeasti ettei niistä saa selvää.
Kyllä, tuolla olisi ideaa, mutta veikkaan, että 13-vuotiaat uhoavat niin kovasti, että ei auttaisi. "Nuo ovat aivan surkeita, eihän nuo osaa painia alkuunkaan ja HAAHHAHA...". Kyllä mieluummin jonkun Mass Transitin kokenut voisi sanoa asiaa. Ei liian hyvä, ei liian huono vaan siltä väliltä = indypainija.
Siitä pätkästä pitää vaan tehdä vaikuttavampi. Voisivat vaikka heittää siihen jonkun satunnaisen jätkän ja sille valkoisen takin päälle, ja panna sen raksauttelemaan muovisia selkärankamalleja halki, poikki ja pinoon.
"Hyppynen" kirjoitti:
Siitä pätkästä pitää vaan tehdä vaikuttavampi. Voisivat vaikka heittää siihen jonkun satunnaisen jätkän ja sille valkoisen takin päälle, ja panna sen raksauttelemaan muovisia selkärankamalleja halki, poikki ja pinoon.
Niin.... Niinkuin Titanicissa se partamies selittää laivan katkeamisen/muut juttuun liittyvät. Tai sitten näyttää joku todella paha backyard -loukkaantuminen. Esim. talon katolta jollekin Muscle Buster.
Mutta sellainen johtaisi varmasti jossain vaiheessa kopioimiseen vaikka samalla selostettaisiin tempun vaarallisuutta. Subliminaalinen jälki jää välttämättä takaraivoon, ja kun potentiaalinen yardtard jonain kauniina päivänä näkee yhtä aikaa kaksikerroksisen talon ja itsemurhakandidaatti-kaverin, uhkarohkeus nousee pintaan ja katolle lähdetään kiipeämään.

Se mitä pitää tehdä on jättää alitajuntaan päinvastaisia viestejä. Sellaisia Manaaja-tyylisiä yhden ruudun välähdyksiä Corporal Robinsonin otsasta tai silmän läpi tungetusta loisteputkesta. Tai Goldbergin räjähtämisestä.
"Hyppynen" kirjoitti:
Se mitä pitää tehdä on jättää alitajuntaan päinvastaisia viestejä. Sellaisia Manaaja-tyylisiä yhden ruudun välähdyksiä Corporal Robinsonin otsasta tai silmän läpi tungetusta loisteputkesta. Tai Goldbergin räjähtämisestä.
No tuo olisi jo jotain, mutta herää kysymys, että käyttäävätkö backyardaajat loisteputkia sun muita Amerikassa? "Njoo... Eihän me noita käytetä". Viesti pitää olla selvä, selvempi, selvin! Mutta off-topic... Sanooko Shane McMahon tuossa "don´t try this at home" -jutussa, että "I even broken a hand"? Miten minusta tuntuu, että niin olisin kuullut, sillä en kuule niitä kovin hyvin, kun pitää olla pienellä, ettei porukat herää.