Tästä tuli keskustelua kaverin kanssa mesessä, ja ajattelin kysyä teidän kantaanne. Itse olin aiemmin sitä mieltä että kyseessä on täysin feikki homma, mutta kun rupesin asiaa miettimään, tulin lopulta toiseen tulokseen. Viesti on copypastettu suoraan mesestä.
Eli, katselen jokaista viimevuotista ottelua paperilla, ja turisen niistä jotain.
1st match: IC title: Jericho vs. ?
Vaikka tuossa olikin 20 eri vaihtoehtoa, oli Benjamin buildattu selväksi äänenkerääjäksi. Hän oli koko ajan saanut pushia kohti titteliä, ja hän vielä voitti ennen 'Tuesdayta Rawssakin pari tähän johtanutta matsia. Eli, ei mitään tarvetta feikata, koska WWE oli saanut muokattua fanien mielet (minäkin äänestin Benjaminia).
2nd match: Fullfill your fantasy battle royal for the women's title
Koska tässä valittiin vain pelkkä puku, ei mitään tarvetta feikata. Divoille annettiin tulos 10 min ennen matsia ja he ehtivät hyvin pukea ylleen oikeat vaatteet.
3rd match: Weapon of choice: Kane vs. Snitsky
Ensimmäinen kunnon merkki siitä että äänestys on aito, loppu kertoo kaiken. WWE oli kai olettanut, että tuoli saisi eniten ääniä, koska tuoliniskustahan tämä kamala feudi lähti. Sen sijaan yleisö olikin valinnut ketjun. Noh, backstagella ei menty paniikkiin vaan päätettiin vain että ottelu on no dq, joten vanha loppu voidaan toteuttaa.
4th match: Hair vs. Hair: Eugene vs. Eric Bischoff
Taas kerran, ei mitään väliä mikä valittaisiin, koska Eugene voittaisi joka tapauksessa. Luultavasti sekä Eric Bischoff mekossa, että Eric palvelijana storylinet oli myös kirjoitettu, varmuuden vuoksi.
5th match: tag team titles: losers of the voting for the world title match vs. La Resistance
Tämä kertoo taas aitoudesta. WWE ei nähnyt mahdollisuutta että jo ennen Taboota heelmäisesti käyttäytynyt Edge voittaisi äänestystä (vaikka minä häntä äänestinkin), varsinkin, kun vastassa on kaksi sen hetken suosituinta facea Rawssa. WWE:lle oli aivan sama voittaako Benoit vai Michaels, koska HHH retainettaisi joka tapauksessa. Ja näin, Edge kykeni tekemään heel turninsa tag ottelussa. Yhtä hyvin olisimme voineet nähdä Shawn Michaelsin yksin tag mestarina TT:n jälkeen.
6th match: Choose the match type: Christy vs. Carmella
Taas kerran, ei yhtään mitään väliä mikä ottelutyyppi valittaisiin lopputulos olisi kuitenkin sama. Aivan sama onko kyseessä tyynysota, iltapuku vai jokin ihme aerobic challenge.
7th match: World title: HHH vs. Michaels
Tämä taas minusta kertoo siitä että tulokset olivat aitoja. Miksi ihmeessä WWE olisi laittanut oikeasti leikkausta vaativan polven kanssa nilkuttavan Michaelsin WHC matsiin, jos olisivat voineet korvata hänet yhtä hyvin Benoitilla (tai miksei vaikkapa Edgellä). HHH voittaa joka tapauksessa, eli äänestyksellä ei ole väliä.
8th match: Choose a match type: steel cage, falls count anywhere or submission: Orton vs. Flair
Ei mitään väliä mikä valitaan, koska Ortonille annettaisiin voitto joka tapauksessa. Kaiken lisäksi submission matsia siitä tuskin tulee, koska se olisi Flairin eduksi. Steel Cage taas hakkaa falls count anywheren mennen tullen, sen klassisuuden ja perinteiden vuoksi. FCA myös "mahdollistaisi" liian helposti Batistan interferencen, eli Steel cage oli selvä ja paras vaihtoehto.
Eli, minusta äänestystulokset ovat koskemattomia, mutta WWE johdattelee fanit hyvin pitkälle tällaisiin vähän enemmän merkitseviin tuloksiin, kuten ottelijoihin.
EDIT: Hmm...kukahan, ja miksi, on poistanut tästä sen pollin, vai olenko minä onnistunut ryssimään jotain?
Eli, katselen jokaista viimevuotista ottelua paperilla, ja turisen niistä jotain.
1st match: IC title: Jericho vs. ?
Vaikka tuossa olikin 20 eri vaihtoehtoa, oli Benjamin buildattu selväksi äänenkerääjäksi. Hän oli koko ajan saanut pushia kohti titteliä, ja hän vielä voitti ennen 'Tuesdayta Rawssakin pari tähän johtanutta matsia. Eli, ei mitään tarvetta feikata, koska WWE oli saanut muokattua fanien mielet (minäkin äänestin Benjaminia).
2nd match: Fullfill your fantasy battle royal for the women's title
Koska tässä valittiin vain pelkkä puku, ei mitään tarvetta feikata. Divoille annettiin tulos 10 min ennen matsia ja he ehtivät hyvin pukea ylleen oikeat vaatteet.
3rd match: Weapon of choice: Kane vs. Snitsky
Ensimmäinen kunnon merkki siitä että äänestys on aito, loppu kertoo kaiken. WWE oli kai olettanut, että tuoli saisi eniten ääniä, koska tuoliniskustahan tämä kamala feudi lähti. Sen sijaan yleisö olikin valinnut ketjun. Noh, backstagella ei menty paniikkiin vaan päätettiin vain että ottelu on no dq, joten vanha loppu voidaan toteuttaa.
4th match: Hair vs. Hair: Eugene vs. Eric Bischoff
Taas kerran, ei mitään väliä mikä valittaisiin, koska Eugene voittaisi joka tapauksessa. Luultavasti sekä Eric Bischoff mekossa, että Eric palvelijana storylinet oli myös kirjoitettu, varmuuden vuoksi.
5th match: tag team titles: losers of the voting for the world title match vs. La Resistance
Tämä kertoo taas aitoudesta. WWE ei nähnyt mahdollisuutta että jo ennen Taboota heelmäisesti käyttäytynyt Edge voittaisi äänestystä (vaikka minä häntä äänestinkin), varsinkin, kun vastassa on kaksi sen hetken suosituinta facea Rawssa. WWE:lle oli aivan sama voittaako Benoit vai Michaels, koska HHH retainettaisi joka tapauksessa. Ja näin, Edge kykeni tekemään heel turninsa tag ottelussa. Yhtä hyvin olisimme voineet nähdä Shawn Michaelsin yksin tag mestarina TT:n jälkeen.
6th match: Choose the match type: Christy vs. Carmella
Taas kerran, ei yhtään mitään väliä mikä ottelutyyppi valittaisiin lopputulos olisi kuitenkin sama. Aivan sama onko kyseessä tyynysota, iltapuku vai jokin ihme aerobic challenge.
7th match: World title: HHH vs. Michaels
Tämä taas minusta kertoo siitä että tulokset olivat aitoja. Miksi ihmeessä WWE olisi laittanut oikeasti leikkausta vaativan polven kanssa nilkuttavan Michaelsin WHC matsiin, jos olisivat voineet korvata hänet yhtä hyvin Benoitilla (tai miksei vaikkapa Edgellä). HHH voittaa joka tapauksessa, eli äänestyksellä ei ole väliä.
8th match: Choose a match type: steel cage, falls count anywhere or submission: Orton vs. Flair
Ei mitään väliä mikä valitaan, koska Ortonille annettaisiin voitto joka tapauksessa. Kaiken lisäksi submission matsia siitä tuskin tulee, koska se olisi Flairin eduksi. Steel Cage taas hakkaa falls count anywheren mennen tullen, sen klassisuuden ja perinteiden vuoksi. FCA myös "mahdollistaisi" liian helposti Batistan interferencen, eli Steel cage oli selvä ja paras vaihtoehto.
Eli, minusta äänestystulokset ovat koskemattomia, mutta WWE johdattelee fanit hyvin pitkälle tällaisiin vähän enemmän merkitseviin tuloksiin, kuten ottelijoihin.
EDIT: Hmm...kukahan, ja miksi, on poistanut tästä sen pollin, vai olenko minä onnistunut ryssimään jotain?