Haluaisin tietää siitä. Miten se oikein tapahtui? Joku, joka tietää asiasta, on oikeutett kirjoittamaan pari tuntia kestäviä jättimäisiä postauksia, sillä ei ole vaaraa, että kyllästyisin lukemiseen. Jos taas on asiaan liittyen joitain hyviä linkkejä, niin tervetulleita ovat nekin.
WWE:n steroidioikeudenkäynti
Tässä lyhyesti oikeudenkäynnin pääkohdat:
USA:n kongressi kielsi anabolisten steroidien käytön 1991. WWE:n johtajan Vince McMahonin arveltiin edelleen välittävän steroideja painijoilleen, joten hän joutui liittovaltion tuomioistuimen eteen marraskuussa 1993. Oikeudenkäynnin aikana McMahonin vaimosta Lindasta tehtiin WWE:n toimitusjohtaja. Useat WWE:n painijoista todistivat pomoaan vastaan. Myös Nailz, jonka naurettavan "todistuksen" arveltiin ratkaisseen jutun McMahonin eduksi... Oikeudenkäynnin kohutuin uutinen oli kuitenkin se, että ensimmäisen kerran supersuosittu, monien lasten idoli Hulk Hogan myönsi käyttäneensä steroideja. Hogan oli aiemmin kuuluisassa Arsenio Hall-shown lähetyksessä kieltänyt tämän, mistä McMahon kantoi hänelle vuosikausia kaunaa.
McMahon vapautettiin syytteistä. Hänen oli kuitenkin monen huippunimen hylättyä hänet löydettävä uusia tähtiä WWE:iin ja pienen alkuvaikeuden jälkeen se onnistuikin. Myös McMahonin aiemmin erottama Jim Ross palasi auttamaan WWE:n rakentamisessa.
VAROITUS: Ylläolevat tiedot saattavat sisältää epätarkkuuksia ja jos joku tuntee tapauksen yksityiskohtia paremmin, Kovistus kuulee varmaan mielellään lisääkin.
Lähteitä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anabolic_steroid
http://www.obsessedwithwrestling.com/co ... op/05.html
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_64061217
http://en.wikipedia.org/wiki/Vince_McMahon
Hulk Hoganin todistajanlausunto oikeudenkäynnissä
USA:n kongressi kielsi anabolisten steroidien käytön 1991. WWE:n johtajan Vince McMahonin arveltiin edelleen välittävän steroideja painijoilleen, joten hän joutui liittovaltion tuomioistuimen eteen marraskuussa 1993. Oikeudenkäynnin aikana McMahonin vaimosta Lindasta tehtiin WWE:n toimitusjohtaja. Useat WWE:n painijoista todistivat pomoaan vastaan. Myös Nailz, jonka naurettavan "todistuksen" arveltiin ratkaisseen jutun McMahonin eduksi... Oikeudenkäynnin kohutuin uutinen oli kuitenkin se, että ensimmäisen kerran supersuosittu, monien lasten idoli Hulk Hogan myönsi käyttäneensä steroideja. Hogan oli aiemmin kuuluisassa Arsenio Hall-shown lähetyksessä kieltänyt tämän, mistä McMahon kantoi hänelle vuosikausia kaunaa.
McMahon vapautettiin syytteistä. Hänen oli kuitenkin monen huippunimen hylättyä hänet löydettävä uusia tähtiä WWE:iin ja pienen alkuvaikeuden jälkeen se onnistuikin. Myös McMahonin aiemmin erottama Jim Ross palasi auttamaan WWE:n rakentamisessa.
VAROITUS: Ylläolevat tiedot saattavat sisältää epätarkkuuksia ja jos joku tuntee tapauksen yksityiskohtia paremmin, Kovistus kuulee varmaan mielellään lisääkin.
Lähteitä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anabolic_steroid
http://www.obsessedwithwrestling.com/co ... op/05.html
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_64061217
http://en.wikipedia.org/wiki/Vince_McMahon
Hulk Hoganin todistajanlausunto oikeudenkäynnissä
Sen verran kommentoisin, että syyte ei ollut siis anabolisten steroidien myynti, vaan "conspiracy to sell". Kukaan ei siis väittänyt, että Vince itse olisi tehnyt mitään, vaan enemmänkin hän olisi ollut vastuussa sellaisen ympäristön luomisesta, jossa myyminen oli mahdollista.
Tuollaisen todistaminen on ylipäätänsäkin vaikeaa ja sinänsä ei ole mitenkään ihmeellistä, että syytteet hylättiin, vaikka WWE onkin sitä hehkuttanut välillä suurenakin voittona (vrt. Harry Simonin 50 Dumbest Wrestler Moments -listan sija 10.).
Mainittakoon myös, että WWE otti tuon jälkeen käyttöön testausjärjestelmän, mutta se poistettiin pari vuotta myöhemmin, kun WWE huomasi, että WCWllä ei ole vastaavaa.
Tuollaisen todistaminen on ylipäätänsäkin vaikeaa ja sinänsä ei ole mitenkään ihmeellistä, että syytteet hylättiin, vaikka WWE onkin sitä hehkuttanut välillä suurenakin voittona (vrt. Harry Simonin 50 Dumbest Wrestler Moments -listan sija 10.).
Mainittakoon myös, että WWE otti tuon jälkeen käyttöön testausjärjestelmän, mutta se poistettiin pari vuotta myöhemmin, kun WWE huomasi, että WCWllä ei ole vastaavaa.
Eikös Billy Graham liittynyt asiaan jotenkin?
"Hyrkanos" kirjoitti:
Eikös Billy Graham liittynyt asiaan jotenkin?
Tietääkseni vain siten, että hän McMahonin lailla raivostui Hoganille tuosta Arsenio Hall-show'ssa valehtelusta. Graham kun oli jo aloittanut oman steroidien vastaisen ristiretkensä. Nyttemmin Graham ja Hogan ovat tehneet sovinnon.