Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Pitäisikö rosterit yhdistää?

Alkoi mennä niin off-topiciksi, että siirsin tuolta K&V topicista tänne.///Jack


En tajua mitä järkeä on edes pyörittää Smacdownia, kun se kerää niin huonoja lukuja. Nyt kun WWE yhdistäisi rosterin, sillä olisi taas kaksi menestyvää showta, tai ainakin ECW on paremmin menestyvä, kuin Smackdown.Tosin silloin jäisi melkoisesti painijoita yli ja heidän sopimukset purettaisiin, jolloin vaikkapa TNA saisi napattua heistä ainakin osan?

Onko tällä kolmen shown systeemillä tarkoitus laajentaa WWE'tä vai mitä he yrittävät?

EDIT: Lisäsin äänestyksen.
"Nevis" kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on edes pyörittää Smacdownia, kun se kerää niin huonoja lukuja. Nyt kun WWE yhdistäisi rosterin, sillä olisi taas kaksi menestyvää showta, tai ainakin ECW on paremmin menestyvä, kuin Smackdown.Tosin silloin jäisi melkoisesti painijoita yli ja heidän sopimukset purettaisiin, jolloin vaikkapa TNA saisi napattua heistä ainakin osan?

Onko tällä kolmen shown systeemillä tarkoitus laajentaa WWE'tä vai mitä he yrittävät?


Hiukan liian laaja kysymys tähän topiciin.

Kommentoitakoon kuitenkin sen verran, että Raw on kaapelikanavalla, joten sen katsojaryhmä rajoittuu niihin, joilla on sopivat kaapelikanavat saatavilla. SD! taas on kansallisella kanavalla, joten sillä on paljon enemmän potentiaalista katsojakuntaa. Vaikka Raw'n rating olisikin korkeampi, niin SDllä on yleensä enemmän katsojia, koska rating on vain suhdeluku.

Mikä ohjelma oli WWF Superstars, mihin se perustui? Milloin ohjelma lopetettiin ja miksi se lopetettiin?


Alunperin Superstars oli recapshow, joka näytti ajoittain matseja sieltä täältä ympäri jenkkilää. Sen tarkoitus oli lähinnä testata painijoita yleisön edessä, jotta Vince sai tietää kenet kannattaa varastaa. Aikanaan se muuntui ohjelmaksi, jossa storylinet aloitettiin ja niitä vietiin eteenpäin PPV-matseja varten. Siinä nähtiin myös paljon squasheja, kun midcarderit pieksivät enhancement talentia. Joskus harvoin myös main eventerit pieksivät jonkun tai jos heistä oltiin rakentamassa kunnon hirvioitä, heillä oli peräti kaksi tai kolme vastustajaa. Joskus harvoin siellä nähtiin myös oikeita PPV-tasoisia matseja (tuolloin siis ero TV- ja PPV-matsin välillä oli moninkertainen tähän nähden).

Raw'n ilmestyttyä kehiin Superstars muuttui ohjelmaksi, joka kertasi viikon tapahtumia. Tämä liittyi jotenkin siirtymiseen kanavalta toiselle. Sitten se vain aikanaan lopetettiin, kuten aika monelle ohjelmalle on käynyt (aivan viime vuosina mm. Velocity ja Confidential ovat kadonneet, samoin kuin Byte This! on edelleen tauolla).
"Nevis" kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on edes pyörittää Smacdownia, kun se kerää niin huonoja lukuja. Nyt kun WWE yhdistäisi rosterin, sillä olisi taas kaksi menestyvää showta, tai ainakin ECW on paremmin menestyvä, kuin Smackdown.Tosin silloin jäisi melkoisesti painijoita yli ja heidän sopimukset purettaisiin, jolloin vaikkapa TNA saisi napattua heistä ainakin osan?

Onko tällä kolmen shown systeemillä tarkoitus laajentaa WWE'tä vai mitä he yrittävät?


Itsekin kaipailisin rostereiden yhdistystä. Sille on varmaan montakin syytä ettei sitä tehdä eikä varmaan tulla tekemäänkään lähiaikoina (never say never...), mutta SmackDownin huono ohjelmapaikka ei varmasti paranna WWE:n kiinnostusta panostaa ohjelman laatuun yhtään nykyistä enempää.
"Deve" kirjoitti:
"Nevis" kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on edes pyörittää Smacdownia, kun se kerää niin huonoja lukuja. Nyt kun WWE yhdistäisi rosterin, sillä olisi taas kaksi menestyvää showta, tai ainakin ECW on paremmin menestyvä, kuin Smackdown.Tosin silloin jäisi melkoisesti painijoita yli ja heidän sopimukset purettaisiin, jolloin vaikkapa TNA saisi napattua heistä ainakin osan?

Onko tällä kolmen shown systeemillä tarkoitus laajentaa WWE'tä vai mitä he yrittävät?


Itsekin kaipailisin rostereiden yhdistystä. Sille on varmaan montakin syytä ettei sitä tehdä eikä varmaan tulla tekemäänkään lähiaikoina (never say never...), mutta SmackDownin huono ohjelmapaikka ei varmasti paranna WWE:n kiinnostusta panostaa ohjelman laatuun yhtään nykyistä enempää.

Yksi syy on ainakin se, että taloudellisesti SmackDown on kannattava vaikka se ei pysty tällä hetkellä kilpailemaan RAW:n kanssa. WWE:llä on sen verran varaa, että pystyvät pyörittämään SmackDownia ihan kelvollisesti ja kohta myös ECW:tä. Toinen positiivinen asia siinä, että rostereita ei ole yhdistetty on se, että nuoret lahjakkuudet saavat enemmän TV aikaa ja saavat näin ollen tarpeeksi huomiota, jota he tarvitsevat menestymiseen. Esim. Randy Orton, John Cena ja Shelton Benjamin ovat saaneet menestystä tämän takia. WWE:llä on monta lahjakasta painijaa, jotka joutuisivat "tappelemaan" keskenään TV ajasta, koska WWE:llä ei olisi aikaa tarjota kaikille tähdille yhtä paljon huomiota. Tämä takia on hyvä, että on muitakin brandeja, missä lahjakkuudet pääsevät tasapuolisesti esittämään taitojaan.

Jos brandit joskus yhdistettäisiin, niin positiivista siinä olisi ainakin se, että emme välttämättä näkisi enään surkeita matseja. Toki hyvistäkin matseista tulisi silloin huonoja, koska parempiakin olisi tarjolla. Aluksi olin sitä mieltä, että SmackDown ja RAW pitäisi yhdistää keskenään, mutta en enään. Tämä juuri siksi, että myös nuoret lahjakkuudet saavat enemmän huomiota ja pääsevät näin helpommin huipulle.
No joo, mutta ei noita taida pystyä edes laillisin keinoin enää kaikkia seuraamaan...Jossei sitten omista sateliittia.

Jos RAW ja SD yhdistyisivät, niin toisaalta RAW laatu voisi jossakin määrin tippua, koska he voisivat antaa ohjelma-aikaa sellaisille tyypeille, joita he "arvostavat" ja joita minä en. En esim. haluaisi nähdä takeria ja hänen outoa entranceaan...toisella gimmickillä takeria voisi jaksaa katsoakkin. Booker T:kään ei kiinosta. Kennedykään ei ole vakuuttanut. Batistaa voisi silloin tällöin seurata, kuten myös Reytä ja JBL vetää hyviä promoja. Eli jos brändit pysyvät tälläisinä, niin voisi hyvällä omalla tunnolla jättää seuraamatta SD:tä ja seurata RAW:ta. Brändien yhdistymisen jälkeen voisi joutua taas skpippaamaan matseja...Harmi, että Angle ja Show vaihtoivat brändiä. RVD:tä en jää jostakin syystä kaipaamaan.

Kyllä wwe:llä pitäisi aivan tarpeeksi olla tilaa nuorille lupauksille. RAW, SD, ECW, Velocity ja HEAT ja onko vielä joku Ohio Wrestling jotakin...
Ja jos pitäisi, niin mitkä rosterit. RAW & SD vai SD & ECW.
"FinCoder" kirjoitti:
Kyllä wwe:llä pitäisi aivan tarpeeksi olla tilaa nuorille lupauksille. RAW, SD, ECW, Velocity ja HEAT ja onko vielä joku Ohio Wrestling jotakin...

Totta, mutta Velocity:stä tai HEAT:sta tuskin mihinkään maailman maineeseen noustaan. Näiden kahden tehtävänä onkin etsiä uusia kykyjä. Tämän jälkeen on mahdollista nousta suurempiin brandeihin. Ohion ideana on ilmeisesti kouluttaa painijoita ja tämän jälkeen painijat voivat nousta pää rostereihin. Velocity, HEAT tai Ohio eivät koskaan tule kilpailemaan SmackDownin tai RAW:n kanssa, sillä noiden kolmen kautta siirrytään isoihin rostereihin. Mutta, jos rosterit yhdistettäisiin, niin moni lahjakas painija jäisi huomiotta, koska WWE:llä on jo monta lahjakasta painijaa ja tämän takia kaikille ei olisi "tilaa". Tämä takia on hyvä, että painijat on sijoitettu eri brandeihin. Nuoret pääsevät näyttämään taitojaan ja tämän takia on hyvä, että WWE tarjoaa katsojilleen mahdollisuuden nähdä uusia kykyjä.
No voisihan tästä muodostaa aivopähkinänkin ja Ares tämän meille varmaan vielä laskeekin tämän päivän aikana.

a) Montako ihmistä maailmassa on?
b) Montako näistä haluaisi vapaapainijaksi?
c) Monessako näissä olisi potentiaalia nousta tulevaisuuden tähdeksi?
d) Montako vapaapainikoulua wwe:llä on?
e) Kuinka monta vapaapainijaa näissä kouluissa voidaan optimaalisesti opettaa?

f) Montako brändiä ja painijaa wwen tulee pitää, jotta mahdollisimman moni nuorukainen, tulevaisuuden lupaus saisi tv aikaa ja samaan aikaan kassat kilisisivät optimaalisesti? Ilmoita vastauksessasi ihmisten määrät kohdissa a-e. Ja perustele f) vastaus.
"FinCoder" kirjoitti:
Ja jos pitäisi, niin mitkä rosterit. RAW & SD vai SD & ECW.


Ehkä RAW ja SD sillä ne ovat suht koht samanlaisia, kun taas ECW on ja tulee ehkä aina olemaan kuitenkin Hardcorempi. Ja nyt kun se taas alkoi, saatiin sinne rosteri, joten SD & RAW minun mielestä.
Ei rostereita pitäisi yhdistää, järkevämpää olisi käyttää niissä oleva potentiaali kunnolla. SD:ssäkin on painijoita vaikka millä mitalla, jos vain heitä päätettäisiin käyttää johonkin kunnolliseen. Ja voihan sitä aina tuoda OVW:stä kavereita undercard-miehiksi ilman sen kummempaa pakollista instant-pushia tai typerää gimmickiä.
Itsekin olen nyt sillä kannalla ettei rostereita kannata yhdistää. Haluaisin että SD:ssä panostettaisiin enemmän cruiserweighteihin ja heille annettaisiin enemmän aikaa sekä mestaruuksia. Nyt kun esim. Roderick Strong on erotettu TNA:sta (ainakaan hän ei enää ole listattuna TNA:n rosteriin), niin WWE voisi esim. palkata hänet. Ja tuskin Austin Arieskaan enää TNA:ssa kauan viihtyy kun ei hänelle aikaa ole kauheasti annettu. Eli jos Strong ja Aries saataisiin SD:hen ja muutama näistä isoista miehistä siirrettäsiin Rawhan niin ainakin mun mielestä se kuulostaisi hyvältä. Mutta toisaalta.. se olisi sitten kiinni siitä miten WWE osaisi cruisereita käyttää..
SD, ehkä kannattaisi yhdistaa RAW:iin, koska SD:llä menee aika huonosti nykypäivinä. Jos RAW ja SD yhdistetään saadaan aikaiseksi iso rosteri ja tietysti sen myötä isommat ottelut. Ja mitä ECW:n rosteriin tulee..se saisi ja täytyisi pitää erillään muista. Sillä jos ECW:n rosteri yhdistetään RAW:iin tai SD:iin niin ECW ei ole enään hardcore!
"Astireloth" kirjoitti:
Sillä jos ECW:n rosteri yhdistetään RAW:iin tai SD:iin niin ECW ei ole enään hardcore!

ECW ei tule olemaan pelkkä hardcorea, niin kuin ennen vanhaan. ECW:ssä tullaan myös näkemään "kunnon" painia. Ensinnäkään pelkkää hardcorea ei jaksa koko ajan katsoa ja juuri tähän entinen ECW kaatui. Jos ECW:n tyyliin lisätään myös normaalia painia saadaan loistava kokonaisuus, jossa on jokaiselle jotain katseltavaa. Nyky WWE ei ole yhtä mielenkiintoista kuin 2000 luvun alussa, jolloin nähtiin vielä hardcorea ja muita saman tyyppisiä matseja. Mielestäni ECW:n kannattaa käyttää hardcorea ja painia yhdessä. Tällä tavalla saataisiin katsojat katsomaan kyseistä brandia. Kurt Anglen mukaan tulo ECW kuvioihin nostaa varmasti ECW:n tasoa ylös päin. Toivon kovasti, että ECW ei luovu kokonaan hardcoresta, vaan osaisi hyödyntää sitä oikealla tavalla.
Empä tiedä, mitä hienoa tuossa HC painissa muka on. Onko teillä kotonakin veitsitappeluja keittiössä, normaalipainia olohuoneessa, vessassa häviäjä saa paskat niskaan, pihalla backyard wrestlingiä...Tuli vaan mieleen, mutta sitten itse siihen kritisoimaani asiaan.

Tahallisesti yritetään vahingoittaa toisen vartaloa, pahimmassa tapauksessa tai lievemmässä yritetään matsi saada näyttämään pahemmalta kuin se on, kummassakin tyylissä saattaa toinen loukkaantua, vakavastikkin. En tiedä, oliko ONS tapahtumassa SABUN ja REYn tapaturma aito vai näytelty, veikkaisin jälkimmäistä, mutta tätäkö kansa haluaa? Ei väliä, vaikka ura tai niskat menee, kunhan näyttää hienolta ja on HC? Pojat katsoneet hieman liikaa Duudsoneja? Ei minusta ollut mikään hieno hetki kun Funk valittaa silmäänsä ja samaan aikaan painikansa chanttaa ECW:tä tms.
Jos rosterit yhdistettäisiin joko tulisi pidentää showta tai sitten yksin kertaisesti kaikki ''vähemmän'' nimekkäät miehet jäisivät kokonaan pois.
Ei ainakaan nykyään. Kummallakin brändillä menee ihan hyvin, ja SmackDown antaa aikaa uusimmillekkin nimille. Raw ja SmackDown pärjää nykyään ihan hyvin 'yksinkin', joten äänestin ei.
Kyllä pitäisi, ja sitten ohjelmat voisivat olla tuplasti pidempiä, siis jos yhdistettäisiin...
"Weeve" kirjoitti:
Kyllä pitäisi, ja sitten ohjelmat voisivat olla tuplasti pidempiä, siis jos yhdistettäisiin...


Mutta aika moni painija lähtisi.
"Inkfish" kirjoitti:
"Weeve" kirjoitti:
Kyllä pitäisi, ja sitten ohjelmat voisivat olla tuplasti pidempiä, siis jos yhdistettäisiin...


Mutta aika moni painija lähtisi.


No joo... Mutta olisihan se ihan kivaa jos ne yhdistyis ja ois tuplasti pidempi show, mutta on varmaan parempi näin