Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Tummaihoinen WWE-mestari (jatkuu ohjelmakeskustelusta)

"Kratos" kirjoitti:
"Riveni" kirjoitti:
"Kratos" kirjoitti:
Tuossa lukaisin wwe.comista "Life after the crown" kirjoituksen, ja näyttää vähän siltä että tässä "vihjattaisiin" King Bookerin mestaruusvoittoon.
Sinänsä olisi ehkä ihan hyvä jotta saisi vähän mielenkiintoisuutta tuonne SD!:n mestaruuskuvioihin ja Bookerista saataisiin vihdoinkin jotain muuta kuin pelkkä haastaja.
Tästä sitten vaikka Batista voisi viedä mestaruuden eteenpäin.


Five time, five time, five time, five time, five time WCW champion...and WWE champion! Hehhee, ei toimisi enään.


Mutta jos vielä Regal jatkaisi Bookerin kanssa heilumista niin Regalin huutamana tämä voisi toimiakin oikein tauotettuna..
Mutta kuitenkin..

Nyt saattaa olla Bookerin kohdalla voiton mahdollisuus voimakkaimmillaan kuin koskaan.
Jos Booker T ei nyt voita, niin tuskin sitten enään koskaan tulee yhtä hyvää mahdollisuutta.

Tuli tässä muuten mieleen, että Booker T taitaisi olla ensimmäinen tumma ihoinen painija, joka on voittanut WWE:n suurimman mestaruuden. Olenko oikeassa? Ainakaan en muista, että kukaan tumma olisi koskaan voittanut kyseistä mestaruutta.

Tuli tässä muuten mieleen, että Booker T taitaisi olla ensimmäinen tumma ihoinen painija, joka on voittanut WWE:n suurimman mestaruuden. Olenko oikeassa? Ainakaan en muista, että kukaan tumma olisi koskaan voittanut kyseistä mestaruutta.


Farooq
"Kratos" kirjoitti:

Tuli tässä muuten mieleen, että Booker T taitaisi olla ensimmäinen tumma ihoinen painija, joka on voittanut WWE:n suurimman mestaruuden. Olenko oikeassa? Ainakaan en muista, että kukaan tumma olisi koskaan voittanut kyseistä mestaruutta.


Farooq

The Rock.
"JP" kirjoitti:
"Kratos" kirjoitti:

Tuli tässä muuten mieleen, että Booker T taitaisi olla ensimmäinen tumma ihoinen painija, joka on voittanut WWE:n suurimman mestaruuden. Olenko oikeassa? Ainakaan en muista, että kukaan tumma olisi koskaan voittanut kyseistä mestaruutta.


Farooq

The Rock.


Minä en ainakaan Rockia lukisi tummaihoiseksi.
Hänhän on samoalais-sukua osakseen, eikä hänestä erota todellakaan tummaihoisuutta. Lähinnä näyttää rusketukselta.
Mutta onkos Farooq voittanut WWE:n suurinta mestaruutta? Eikös hän voittanut sen WCW:ssä. Voin olla väärässäkin...
"Kratos" kirjoitti:
"JP" kirjoitti:
"Kratos" kirjoitti:

Tuli tässä muuten mieleen, että Booker T taitaisi olla ensimmäinen tumma ihoinen painija, joka on voittanut WWE:n suurimman mestaruuden. Olenko oikeassa? Ainakaan en muista, että kukaan tumma olisi koskaan voittanut kyseistä mestaruutta.


Farooq

The Rock.


Minä en ainakaan Rockia lukisi tummaihoiseksi.
Hänhän on samoalais-sukua osakseen, eikä hänestä erota todellakaan tummaihoisuutta. Lähinnä näyttää rusketukselta.

Minäkään en The Rockia tumma ihoiseksi kutsuisi. Arvasin, että joku yrittää häntä thän tarjota.. Faroog ainakin jonkun vyön on itselleen saanut, mutta en ole varma minkä?
Eipä ole Farooq saanut WWE:ssä sitä suurta.
Mutta tuskinpa Booker T tuota mestaruutta voittaa, hieman näin aavistelen.Aletaanpas sitten erottelemaan vielä onko yksikään painija puerto ricosta tai indokiinasta voittanut suurinta, aight?

P.S. Eikös se ole tummaihoinen ihan yhteen.
Vähän faktoja peliin. Ron Simmons ja Booker T ovat voittaneet WCW World Heavyweight -mestaruuden, joka periaatteessa on nykyinen WWE:n käyttämä World Heavyweight -mestaruus. The Rock taasen on puoliksi tummaihoinen, puoliksi samoalainen. Täysin tummaihoista nyky-WWE:n aikaisen päämestaruuden haltijaa ei siis ole.
Lashley saattaa hyvinkin voittaa World Heaviweight- vyön.
Niin, muttei Lashley sitä ihan lähiaikoina voita. Survivor Series 2006 tai No Way Out 2007 voisi kuullostaa sopivalta, sillä vastahan mies on ollut U.S vyön kanssa tekemisissä, joten en usko sen olevan järkevää, että samantien nostetaan Main Eventiin. Mutta mikäs siinä jos Lashley MEhen pääsisi, koska SmackDown tarvitsee niitä ja Lashleyssa on potentiaalia siihen.

Booker T, hän voisi saada hyvinkin sen suurimman kullan. Kenties jo GABissa. T on kyllä hyvä vaihtoehto siihen vyöhön, sillä hänellä alkaa tulla jo ikää ja hänelle kyllä soisin yhden pushin...
"TM" kirjoitti:
Vähän faktoja peliin. Ron Simmons ja Booker T ovat voittaneet WCW World Heavyweight -mestaruuden, joka periaatteessa on nykyinen WWE:n käyttämä World Heavyweight -mestaruus. The Rock taasen on puoliksi tummaihoinen, puoliksi samoalainen. Täysin tummaihoista nyky-WWE:n aikaisen päämestaruuden haltijaa ei siis ole.

Juuri tätä lähinnä tarkoitin, kun "aloitin" kyseisen keskustelun. Tarkoitin, että kukaan tummaihoinen ei ole voittanut suurinta mestaruutta WWE:ssä. Kuten sanoin The Rockia en laskisi tummaihoiseksi. Ihmettelen kovasti miksi WWE ei ole antanut tummien painijoiden voittaa päämestaruuttaan, vaikka varmasti monta varteen otettavaa vaihtoehtoa on ollut. En tarkoita, että WWE olisi "rasistinen" yritys, koska kyllä tummaihoisetkin painijat ovat menestyneet urallaan. Mutta jokin siinä on, että heille ei ole sitä vielä annettu. Toivon todella, että jonain päivänä myös tummaihoinen painija voittaa WWE:n mestaruuden. Tietenkin tämän miehen pitää myös osata painia ja olla uskottava.

WWE:llä on tällä hetkellä muutama hyvä tulevaisuuden "tumma"-mestari. Booker T saattaa olla ensimmäinen tummaihoinen painija, joka voittaa WWE:n päämestaruuden. Mielestäni hän tuon vyön ansaitsee. Ainakin hän mielestäni sopisi paremmin mestariksi kuin Rey Mysterio. En ymmärrä mitä järkeä on pitää häntä edelleen mestarina. Ei ole kovin uskottavaa, että Rey voittaa Mark Henryn kokoisen painijan jatkuvasti. Näkisin, jopa Henryn mielummin mestarina kuin Reyn. Rey on kyllä todella lahjakas, mutta ei ole uskottavaa pitää häntä mestarina.

Toinen loistava tulevaisuuden mestari on Bobby Lashley. Miehellä on voimaa ja kokoa ja hänestä tulee vielä suuri mestari. Monia varmaan ärsyttää, kun häntä verrataan jatkuvasti Lesnariin, mutta mielestäni heillä on paljon yhteistä. Ainakin se on yhteistä, että molemmilla on voimaa ja kokoa. Toivon jonakin päivänä näkeväni, kun Brock Lesnar kohtaa Bobby Lashleyn samassa kehässä. No tämä tuskin tapahtuu ainakaan vielä, mutta jos Lesnar joskus saisi selvitettyä asiansa WWE:n kanssa, niin ehkä sitten. Bobbylle en vielä annataisi suurinta vyötä, mutta muutaman vuoden kuluttua hän varmasti ansaitsee kyseisen mestaruuden.
Kun Zero tuossa viestissä mainitsi, niin se miksei WWE ei nosta ketään tummaihosita mestariksi, johtuu osaksi ainakin siitä että tummaihoiset eivät myy yhtä hyvin, kuten vaikkapa Triple H.
Ei se aivan noin yksiselitteistä ole.

Ala ON rasistinen. Vielä 70-luvun lopulla jotkut promootiot eivät antaneet mustien otella valkoisia vastaan, vielä 80-luvulla mustat olivat pääasiassa noveltyja (Koko B. Ware Frankien kanssa ja Junk Yard Dog nostamassa koipeaan vastustajan päällä). Jostain luin, että vielä 90-luvullakin ainakin Flair ja muutama muu varhaisen WCWn päättävä elin olisi sanonut joillekin mustille painijoille (esim. Booker T:lle), että heidän pitäisi vain osata sopeutua omaan osaansa, koska mustia ei kaivata MEhen. Siinä vaiheessa WWEssä ei ollut yhtäkään mustaa painijaa lähelläkään ME-kuvioita ja Ron Simmons oli saanut vasta sen lyhyen kauden maailmanmestarina ja hänet tiputettiin nopeasti sen jälkeen takaisin alas cardissa. Vielä muutama vuosi takaperin Triple H/Booker T -feudissa oli selvästi rasistisia piirteitä ja sittemminkin monia painijoita on pistetty humoristisiin rooleihin perustuen rotustereotyyppeihin. Eddiestä ei tullut suuren luokan tähteä, koska hän olisi saanut hyvän roolin, hänestä tuli suuren luokan tähti, koska hän oli tarpeeksi karismaattinen päästäkseen stereotypian yli. Siinä miten esim. Umagaa, Visceraa tai Great Khalia pushataan, loistaa edelleen vaikka mitä rasistisia näkemyksiä läpi.

The Rock ei ehkä näytä keskiverto mustalta, mutta pitää muistaa, että hän kuului Nation of Dominationiin, eli 90-luvun puolessavälissä häntä markkinoitiin mustana, vieläpä hyvin stereotyyppisenä sellaisena. Se tuskin oli kadonnut useimpien fanien mielestä, kun hän voitti ensimmäiset mestaruutensa. Niinpä hänet pitäisi laskea mukaan siihen pieneen joukkoon mustia, jotka ovat sen ykkösvyön voittaneet.

Syy siihen, että mustaa mestaria ei ole vähään aikaan ollut, on katsojaryhmissä. Mustat eivät katsele painia, joten heidän odotuksiaan ei juuri palvella. Toisaalta, ehkä mustat katsoisivat painia, jos heitä kohdeltaisiin paremmin, mutta se on asia erikseen. Sekä Eddie, että Rey on mestari sen takia, että latinot ovat nousseet suureksi katsojaryhmäksi, joten heitä kannattaa houkutella katsomaan ohjelmia.

[EDIT] Keskustelusta ei kannata unohtaa muita ihmisryhmiä, jotka WWE on täysin unohtanut. WWEn aasialaiset mestarit ovat myös melko vähissä. Huomauttaisin myös, että ECW, jonka pitäisi olla edelläkävijä monissa asioissa, ei Heymanin aikana antanut mestaruutta yhdellekään mustalle. TV-mestaruus taisi tosin mennä 2 Cold Scorpiolle jossain vaiheessa.
Ares puhuu kyllä asiaa. Booker on varmaankin seuraava WHC, mutta hänkin on heel, enkä usko hänen valtansa kauan kestävän jos voitto tulee. Jos nyt The Rock halutaan laskea mukaan niin hän on ainoa WWE:n aikainen tumma face mestari. Melkein uskoisin että kun Lashley jossain vaiheessa nousee mestaruus kuvioihin niin hänetkin käännetään heeliksi.
"Ares" kirjoitti:

Huomauttaisin myös, että ECW, jonka pitäisi olla edelläkävijä monissa asioissa, ei Heymanin aikana antanut mestaruutta yhdellekään mustalle. TV-mestaruus taisi tosin mennä 2 Cold Scorpiolle jossain vaiheessa.

Taz ei ole ilmeisesti musta?
"mörkö" kirjoitti:
Taz ei ole ilmeisesti musta?

Onhan se 'vähän' sanoisin että hiukan The Rockia tummempi ihonväriltään.
Taz on italialainen, kuten hänen oikea nimensäkin (Peter Senerca) antaa ymmärtää. Chris Chetti on hänen (oikea) serkkunsa ja hän on selvästi valkoinen. On tietenkin olemassa mahdollisuus, että Tazz kantaa jossain määrin myös mustaa verta, mutta ei hänen ulkonäkönsä vielä siihen kovin vahvasti viittaa. Hänellä on vain aika vahva rusketus.
Usassa asuneena (lesoleso) voin kyllä todeta, että jenkit pitävät The Rockia tummaihoisena. Jenkeissä kun latinot,irkut, saksalaiset, italialaiset,intiaanit, afrikkalaiset, jne. sekoittuvat, niin tummaihoisia voi löytää vaikka minkä tummuisia. Ensinnäkin, The Rock puhuu hiemankuin mustat (sori stereotypia, mutta niin se vain on) ja huomaahan hänen naamastaan aika paljon ameriikanafrikkalaisten piirteitä. Sitä en sano, että The Rock 100 % african on, koska hänestä samoalaisverta löytyy, mutta melkeempä vähiten se valkoinen on.

Sitten vielä selvennykseksi, että tässähän sitten puhutaan ameriikanitalialaisista ja ameriikanirlantilaisista, että ei esim. Nunziokaan ole oikeasti italialainen, omaa vain italialaiset sukujuuret.
Ron "The Truth" Killings on ollut TNA:ssa NWA World Heavyweight -mestari, joten hänetkin lasketaan tummaihoiseksi maailmanmestariksi.

EDIT: Perkele, olin ihan ajatuksissani.
"Slfex" kirjoitti:
Ron "The Truth" Killings on ollut TNA:ssa NWA World Heavyweight -mestari, joten hänetkin lasketaan tummaihoiseksi maailmanmestariksi.

Tässä puhuttiin WWE'n suurimmasta mestaruudesta

Mutta kai The Rock sitten musta on, jos kerran beer on USAssa asunut ja asiaan ilmeisesti hieman tutustunut. Booker T'sta tulisi sitten toinen musta WWE'n suurimman mestaruuden voittanut painija, jos hän Reyn päihittää.