Elikkä siis, aiheen tarkoituksena on vain tiedostella sitä asiaa mikä on monesti tuotu esille Ohjelmat ja PPV:t alueella.
Mikä WWE:n brändi on paras? RAW, ECW vaiko SmackDown? En ole tämäntapaista aihetta ainakaan vielä nähnyt, joten päätin sellaisen tehdä.
Itse aloitan hieman vertailu kohdilla.
[list]
[*:mw0efo30]RAW
Mikäs RAW:ssa nyt on hyvää ja huonoa? Ensinnäkin, aloitetaan rosterista.
RAW:n rosteri on erittäin monipuolinen, sillä sieltä löytyy niin brawlereita(Umaga, Cade & Murdoch jne.), kuin myös teknisiä painijoita(WGT, Flair) sekä paljon spottareita, kuten Jeff, Super Crazy, ehkäpä Kenny Dykstrakin. Lisäksi Main Event tasolta löytyy monia painijoita, kuusi jos oikein laskin. Eli ykköshaastajuuden paikka ei pitäisi olla yhden miehen hallussa.
Se tuokin meidät mestaruuksiin. RAW:ssa ainakin päämestaruus on mielestäni WWE:n overein, koska siitä käytävät feudit ja ottelut ovat olleet aina hyviä. Tag mestaruuskin on suuremmassa arvossa, koska RAW:ssa on niin paljon parempi ja suurempi tag-divisioona kuin muissa brändeissä. Lisäksi vyötä puolustetaankin suht paljon. IC-mestaruus on viime-aikoina kadottanut huikeasti näkyvyyttään, siitä lähtien kun Umagan vyön voitti. Noh, se "italialainenhan" sen häneltä voitti pari viikkoa sitten, eikä miestä tai vyötä ole sen jälkeen näkynyt. Naisten mestaruutta ollaan puolustettu kiitettävästi, vaikka mitään parhaita naispainijoita ei paljoa ole.
Lisää positiivista RAW:ssa on sen monipuoliset ja hyvät juonikuviot. Kuka nyt voisi unohtaa BotB:tä, tai sitä hienoa McMahonism juttua viime vuonna. RAW:ssa on mielestäni aina ollut mielenkiintoisimmat feudit, vaikka niitä tällä hetkellä ei niin paljoa olekkaan. Itse painin taso on ihan kiitettävällä korkeudella, sillä onhan koko ns.IC-divisioona täynnä painitaitoisia jannuja, eikä Main Event tasokaan heikko ole. Silti, pitää antaa RAW:lle hieman miinusta tylsästä bookkaustavasta, sillä melkein joka viikko näemme samoja painijoita samoja vastustajia vastaan. Vrt. Lukuisat Michaels vs. Cena ja Orton vs. Edge ottelut. Ennen Wrestlemaniaa oli täysin samanlainen tilanne Main Eventissä, tosin Tag Team muodossa.
[/*:m:mw0efo30]
[*:mw0efo30]ECW
Noh, Ensimmäinen suuri plussa ECW:lle on sen tunnin lähetysaika. Minulle ainakin tunnin lähetysaika sopii paremmin, sillä siinä ei ehdi tulla niin paljon surkeita otteluita, tai jotain fillereitä. Tunti on muutenkin sopivampi omalle aikataululleni.
ECW:hän palasi siis viime vuonna, ja silloin tämä brändi oli suoraansanoen perseestä. Parhaana esimerkkinä käy se surkea November to Dismember. ECW toimi alkuaikoina vain Lashleyn pushausalustana. Nykyään ECW on parantanut huikeasti, ja uskallan väittää että se on WWE:n paras brändi. Miksikö? Ensinnäkin, siinä on todella hyvä rosteri, sillä 24 painijan rosterissa ei ole ketään jonka heittäisin pois. ECW:n rosterissa on todella paljon taitoa, ja se jakautuukin hyvin tekniseen/spottailuun sekä brawlaukseen. Eikä rosterissa todellakaan ole ketään niin poisheitettävää, paitsi ehkä Lashley. Lashley on nykyään ihan liian over ECW:hen, hänet pitäisi mielestäni siirtää muualle. Tag divaria ei niin paljoa ECW.ssä ole, mutta stableja on sen edestä. ECW:tä suorastaan revitään tämän New Breed vs. Originals feudin avulla, ja se on loistavaa. Varmastikkin WWE:n paras tämänhetkinen feudi. Lisäksi voisi antaa Major Brotherseille lisää lähetysaikaa. Mestaruuski on kiitettävästi puolustettu, ja saa nähdä mitä tapahtuu kun Vince pääsee vauhtiin. Toki sitä Extremeä saisi olla enemmän, mutta hienot elonmerkit nähtiin viimeviikon Originals matsissa.
Joka ECW on painillisesti ainakin hyvä, sillä kuten jo sanoin, rosteri on tännä lahjakkuuksia. Iso miinus kuitenkin siitä perkeleen Extreme Exposesta, todella tyhmä idea, jossa ei järkeä kyllä olekkaan.
[/*:m:mw0efo30]
[*:mw0efo30]SmackDown!
Tämä onkin mielestäni WWE:n tämänhetken heikoin brändi. Se johtuukin muutamasta asiasta. Ensiksi, SD!:n Main Event-taso on hyvin pieni, sillä se lukuisien loukkaantumisien takia on kahden miehen varassa. Elikkä Undertakerin ja Batistan taisteluja on nähty jo ihan liikaa. Lisäksi, nyt kun Mark Henry korvaa UT:n, pysyy SD!:n main event yhtä karuna. Ykköshaastaja on viime aikoina aina ollut sama, ja se potuttaa minua. Jos Batista ei ole mestari, on hän joka kerta ykköshaastaja, great. Ei SD:ssä ole ketään joka Main Eventille voisi nykyään noiden kahden lisäksi päästä, sillä Kennedy ei ole lähellekkään niin over. Toinen syy on alempien mestaruuksien tuhoutuminen. Elikkä, Tag-divarissa on sama juttu kuin ME:ssäkin, taistelevia pareja on vain kaksi. D&D vs. London & Kendrick, joka helvetin viikko eri muodoissa. Tuo oikeasti kävi surkeaksi jo muutama kuukausi sitten, muttakun ei SD!:ssä olekkaan muita Tag teameja. Toinen alasarjavyö joka tuhoutuu on Cruiserweight. Olen jo monesti tästä maininnut, elikkä CW vyötä ei olla puolustettu reiluun kuukauteen, vai onkohan siitä jo enemmän? Feudit SD!:ssä ovat vähintäänkin tylsiä, ja mielikuvituksettomia. toki onhan SmackDownissa lahjakkaitakin henkilöitä, kuten MVP, Benoit ja monet cruiserit, mutta ei se paljoa lohduta.
[/*:m:mw0efo30][/list:u:mw0efo30]
Kuten kannastani näkyi, olen selvästikkin ECW:n puolella.
Nyt pitääkin kysyä teidän mielipidettänne, mikä on WWE:n paras brändi?
Mikä WWE:n brändi on paras? RAW, ECW vaiko SmackDown? En ole tämäntapaista aihetta ainakaan vielä nähnyt, joten päätin sellaisen tehdä.
Itse aloitan hieman vertailu kohdilla.
[list]
[*:mw0efo30]RAW
Mikäs RAW:ssa nyt on hyvää ja huonoa? Ensinnäkin, aloitetaan rosterista.
RAW:n rosteri on erittäin monipuolinen, sillä sieltä löytyy niin brawlereita(Umaga, Cade & Murdoch jne.), kuin myös teknisiä painijoita(WGT, Flair) sekä paljon spottareita, kuten Jeff, Super Crazy, ehkäpä Kenny Dykstrakin. Lisäksi Main Event tasolta löytyy monia painijoita, kuusi jos oikein laskin. Eli ykköshaastajuuden paikka ei pitäisi olla yhden miehen hallussa.
Se tuokin meidät mestaruuksiin. RAW:ssa ainakin päämestaruus on mielestäni WWE:n overein, koska siitä käytävät feudit ja ottelut ovat olleet aina hyviä. Tag mestaruuskin on suuremmassa arvossa, koska RAW:ssa on niin paljon parempi ja suurempi tag-divisioona kuin muissa brändeissä. Lisäksi vyötä puolustetaankin suht paljon. IC-mestaruus on viime-aikoina kadottanut huikeasti näkyvyyttään, siitä lähtien kun Umagan vyön voitti. Noh, se "italialainenhan" sen häneltä voitti pari viikkoa sitten, eikä miestä tai vyötä ole sen jälkeen näkynyt. Naisten mestaruutta ollaan puolustettu kiitettävästi, vaikka mitään parhaita naispainijoita ei paljoa ole.
Lisää positiivista RAW:ssa on sen monipuoliset ja hyvät juonikuviot. Kuka nyt voisi unohtaa BotB:tä, tai sitä hienoa McMahonism juttua viime vuonna. RAW:ssa on mielestäni aina ollut mielenkiintoisimmat feudit, vaikka niitä tällä hetkellä ei niin paljoa olekkaan. Itse painin taso on ihan kiitettävällä korkeudella, sillä onhan koko ns.IC-divisioona täynnä painitaitoisia jannuja, eikä Main Event tasokaan heikko ole. Silti, pitää antaa RAW:lle hieman miinusta tylsästä bookkaustavasta, sillä melkein joka viikko näemme samoja painijoita samoja vastustajia vastaan. Vrt. Lukuisat Michaels vs. Cena ja Orton vs. Edge ottelut. Ennen Wrestlemaniaa oli täysin samanlainen tilanne Main Eventissä, tosin Tag Team muodossa.
[/*:m:mw0efo30]
[*:mw0efo30]ECW
Noh, Ensimmäinen suuri plussa ECW:lle on sen tunnin lähetysaika. Minulle ainakin tunnin lähetysaika sopii paremmin, sillä siinä ei ehdi tulla niin paljon surkeita otteluita, tai jotain fillereitä. Tunti on muutenkin sopivampi omalle aikataululleni.
ECW:hän palasi siis viime vuonna, ja silloin tämä brändi oli suoraansanoen perseestä. Parhaana esimerkkinä käy se surkea November to Dismember. ECW toimi alkuaikoina vain Lashleyn pushausalustana. Nykyään ECW on parantanut huikeasti, ja uskallan väittää että se on WWE:n paras brändi. Miksikö? Ensinnäkin, siinä on todella hyvä rosteri, sillä 24 painijan rosterissa ei ole ketään jonka heittäisin pois. ECW:n rosterissa on todella paljon taitoa, ja se jakautuukin hyvin tekniseen/spottailuun sekä brawlaukseen. Eikä rosterissa todellakaan ole ketään niin poisheitettävää, paitsi ehkä Lashley. Lashley on nykyään ihan liian over ECW:hen, hänet pitäisi mielestäni siirtää muualle. Tag divaria ei niin paljoa ECW.ssä ole, mutta stableja on sen edestä. ECW:tä suorastaan revitään tämän New Breed vs. Originals feudin avulla, ja se on loistavaa. Varmastikkin WWE:n paras tämänhetkinen feudi. Lisäksi voisi antaa Major Brotherseille lisää lähetysaikaa. Mestaruuski on kiitettävästi puolustettu, ja saa nähdä mitä tapahtuu kun Vince pääsee vauhtiin. Toki sitä Extremeä saisi olla enemmän, mutta hienot elonmerkit nähtiin viimeviikon Originals matsissa.
Joka ECW on painillisesti ainakin hyvä, sillä kuten jo sanoin, rosteri on tännä lahjakkuuksia. Iso miinus kuitenkin siitä perkeleen Extreme Exposesta, todella tyhmä idea, jossa ei järkeä kyllä olekkaan.
[/*:m:mw0efo30]
[*:mw0efo30]SmackDown!
Tämä onkin mielestäni WWE:n tämänhetken heikoin brändi. Se johtuukin muutamasta asiasta. Ensiksi, SD!:n Main Event-taso on hyvin pieni, sillä se lukuisien loukkaantumisien takia on kahden miehen varassa. Elikkä Undertakerin ja Batistan taisteluja on nähty jo ihan liikaa. Lisäksi, nyt kun Mark Henry korvaa UT:n, pysyy SD!:n main event yhtä karuna. Ykköshaastaja on viime aikoina aina ollut sama, ja se potuttaa minua. Jos Batista ei ole mestari, on hän joka kerta ykköshaastaja, great. Ei SD:ssä ole ketään joka Main Eventille voisi nykyään noiden kahden lisäksi päästä, sillä Kennedy ei ole lähellekkään niin over. Toinen syy on alempien mestaruuksien tuhoutuminen. Elikkä, Tag-divarissa on sama juttu kuin ME:ssäkin, taistelevia pareja on vain kaksi. D&D vs. London & Kendrick, joka helvetin viikko eri muodoissa. Tuo oikeasti kävi surkeaksi jo muutama kuukausi sitten, muttakun ei SD!:ssä olekkaan muita Tag teameja. Toinen alasarjavyö joka tuhoutuu on Cruiserweight. Olen jo monesti tästä maininnut, elikkä CW vyötä ei olla puolustettu reiluun kuukauteen, vai onkohan siitä jo enemmän? Feudit SD!:ssä ovat vähintäänkin tylsiä, ja mielikuvituksettomia. toki onhan SmackDownissa lahjakkaitakin henkilöitä, kuten MVP, Benoit ja monet cruiserit, mutta ei se paljoa lohduta.
[/*:m:mw0efo30][/list:u:mw0efo30]
Kuten kannastani näkyi, olen selvästikkin ECW:n puolella.
Nyt pitääkin kysyä teidän mielipidettänne, mikä on WWE:n paras brändi?