Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Liikkeet elokuvissa

Mietin yhtenä päivänä, kun olin eri elokuvia seuraillut, että minkälaisia liikkeitä olen bongannut. No en mitään. Mutta se olikin esimerkki.
Tässä ei ole tarkoituksena keskustella mistään perusliikkeistä, kuten esimerkiksi lyönnistä tai potkusta, joten toivotaan ettette tee niin. Aloitetaan!
Suurta osaa liikkeistä treenataan paljon, ja aina varoitetaan ettei kokeilla kotona. Vaan että elokuvissa sitten. Selvä, kyllä minä uskon, että esimerkiksi Adam Sandlerin Powerbomb elokuvassa Waterboy on varmemmin turvallinen kuin vaikkapa 11-vuotiaan lapsen tekemä.
Mutta misä jos joku näistä epäonnistuu? Niskat murtuvat ehkäpä helpostikkin. Huomasin eilen, kun päätin illemmalla katsoa Indiana Jones-elokuvia, että Viimeisessä ristiretkessä tankin päällä Natsi tekee Indylle German Suplexin. Okei, siinä oli taas yksi. The Rock on tainnut tehdä elokuvassaan "Pako Viidakkoon" Rock Bottomin.
Mutta kertokaa itse, mitä mieltä olette liikkeiden käytöstä elokuvissa? Nehän eivät suurina spotteina tule esiin, mutta minulle tulee aina sellainen tarkka olo kun huomaan jonkun vähemmän käytetyn liikkeen. Ja ei, ei tarvitse mainita painielokuvia.

Jos topicin aihe vaikuttaa turhalta, modeilla on lupa poistaa/lukottaa.
Blade taisi olla 2:ssa, Blade tekee suplexin. Ihan hauskoja lisiä ne ovat elokuviin näin fanin kannalta.
Ainakin Pako Viidakkoon elokuvassa olen nähnyt The Rockin tekevän Rock Bottomin.
Painiliikkeitä on todella hauskaa bongata. Itse olen huomannut parissa piirretyssä aika hulppeita juttuja. Shrek 1:ssähän on kokonainen pidempi jakso wrestlingiä, ja vielä "kehässä". Yleisön kommentti "Use the chair!" herätti melkoisesti hilpeyttä. En edes muista montako eri liikettä siinä näkyy, mutta useampia joka tapauksessa. Samoin Keisarin uusissa kuvioissa Yzma tekee näppärän Elbow Dropin Pachalle.
"meredith" kirjoitti:
Shrek 1:ssähän on kokonainen pidempi jakso wrestlingiä, ja vielä "kehässä".
Totta, ja jos en väärin muista niin käyttikö Shrek vielä oikein Tombstonea vai Chokeslamia? Hienolta se joka tapauksessa näytti
"Tebacka" kirjoitti:
"meredith" kirjoitti:
Shrek 1:ssähän on kokonainen pidempi jakso wrestlingiä, ja vielä "kehässä".
Totta, ja jos en väärin muista niin käyttikö Shrek vielä oikein Tombstonea vai Chokeslamia? Hienolta se joka tapauksessa näytti
Heh, muistan tuon itsekin, Shrek käytti ainakin Tombstonea, Full Nelsonia(Masterlock), jotain Clotheslinea ja Top rope Splashia
"meredith" kirjoitti:
Painiliikkeitä on todella hauskaa bongata. Itse olen huomannut parissa piirretyssä aika hulppeita juttuja. Shrek 1:ssähän on kokonainen pidempi jakso wrestlingiä, ja vielä "kehässä". Yleisön kommentti "Use the chair!" herätti melkoisesti hilpeyttä. En edes muista montako eri liikettä siinä näkyy, mutta useampia joka tapauksessa. Samoin Keisarin uusissa kuvioissa Yzma tekee näppärän Elbow Dropin Pachalle.


Tuolin käyttö tekee hallaa tälle lajille. Pikku-siskoni kertoi, että kun he olivat katsoneet tätä elokuvaa koulussa (8 luokka), pojat huusivat välittömästi "smackdounii!", kun Shrek huitaisi tuolilla. Sitä ennen he eivät sanoneet mitään painiin viittaavaa.
"Flexih" kirjoitti:
Ainakin Pako Viidakkoon elokuvassa olen nähnyt The Rockin tekevän Rock Bottomin.


Pitäsköhän kaikkien saman leffan nähneiden se tänne kirjoittaa?
Shanghai Knights elokuvassa Owen Wilson tekee yhdessä tappelukohtauksessa clotheslinen yhdelle jätkälle ja huutaa vielä Jackie Chanille siinä: "näitkö minun upean clotheslinen"?!
Dark Angelissa tv-sarja, eikä leffa juujuu... Lita vierailee viimeisessä jaksossa ja heittelee siinä hurracanranoja ja muistaakseni jonkinlaisen moonsaultinkin.

Kuninkaan paluussa örkki tiputtaa toisen örkin alas tornista dropkickillä. Sinänsä huvittava kohtaus niinkin tosissaan tehdyssä leffassa.


E: Eikös muuten tuossa DAn kuvauksissa Lita oikein loukaantunutkin? Muistelisin että hajotti niskansa tai jotain sellaista..
E: Eikös muuten tuossa DAn kuvauksissa Lita oikein loukkantunutkin? Muistelisin että hajotti niskansa tai jotain sellaista.

Polven.
Blade 3:sen trailerissa Triple H tekee Oklahoma Slammin jollekkin.
"DeadManWalking" kirjoitti:
E: Eikös muuten tuossa DAn kuvauksissa Lita oikein loukkantunutkin? Muistelisin että hajotti niskansa tai jotain sellaista.

Polven.


Kyllä noissa kuvauksissa juuri tuli se Litan niskavamma, joka vaati ihan leikkauksenkin. Vanha kunnon Spinal Fusion...
Spy Kids -2(?) elokuvassa penskojen isä tekee suplexin ja yrittää tehdä myös headlock takedownin.
Elokuvassa Not Another Teen Movie joka loppui hetken aikaa sitten joku jalkapallojoukkueen valmentaja teki jonkinlaisen backbreakerin pelaajalle. Ja sitten itse pelissä pelaaja teki toiselle pelaajalle shoulderblockin (?) pöydästä läpi.
"Fozzy" kirjoitti:
Elokuvassa Not Another Teen Movie joka loppui hetken aikaa sitten joku jalkapallojoukkueen valmentaja teki jonkinlaisen backbreakerin pelaajalle. Ja sitten itse pelissä pelaaja teki toiselle pelaajalle shoulderblockin (?) pöydästä läpi.

Perhana, itse olin juuri tulossa kertomaan tuosta. Se shoulderblock pöydän läpi oli kyllä aika cool
"Volga" kirjoitti:
Perhana, itse olin juuri tulossa kertomaan tuosta. Se shoulderblock pöydän läpi oli kyllä aika cool
Kuten myös se kohta, jossa se baseball-pelaaja leikattiin kirjaimellisesti kahtia "Spearillä".

Liikkeet elokuvissa, hmm... Itse en juurikaan toimintaleffoja katso, missä niitä pääosin nähdään, mutta kyllähän niihin aina nähtäessä kiinnittää huomiota. En missään nimessä pidä niitä kuitenkaan tarpeellisina, ihan pelkkä nyrkin heiluttaminen ajaa asian oikein hyvin, ellei kyse ole komediasta.
Ei tosin leffa, mutta joskus kun tuli katsottua Simpsonit-jakso jossa perhe on Japanissa, niin Homer ja Bart pieksevät sumopainijan wrestlingtyyliin. En nyt ole aivan varma käyttivätkö he mitä liikkeitä, mutta ainakin naurut silloin sain. Homer tai Bart (en muista kunpa) huitaisee ainakin tuolilla ja tuleepi jokin tag-vaihtokin. Kyllä tuli tuolloin revettyä, sillä olihan se aika huvittavaa näin wrestlingfanin kannalta.
Anteeksi, hieman epäselvä postaus, mutta en nyt oikein osannut selittää/muistanut tarkkaan.
Road tripissähän on lopussa suoranainen matsi, siinä tehdään vielä FU (tosin silloin se oli Death Valley driver tms.) pöydän läpi. Wrestling on siinä leffassa oleville nuorille muutenkin kova sana.
Black Knight elokuvassa, eletään keski-aikaa, mikä on sinänsä huvittavaa, koska eräässä tappelu kohtauksessa ritarit jne. alkavat vähän niinkuin painia. Eräässä kohdassa huomasin Dropkickin, ja Closelinen.
"DeadManWalking" kirjoitti:
Road tripissähän on lopussa suoranainen matsi, siinä tehdään vielä FU (tosin silloin se oli Death Valley driver tms.) pöydän läpi. Wrestling on siinä leffassa oleville nuorille muutenkin kova sana.


Koska kyseessä oli amatööri, oli liike vain "fireman's carry" (mikä lienee vastaava termi suomessa). Kyseessä on yksi tavallisimmista liikkeistä missä tahansa painimuodossa, jossa heitot ja juntat on sallittuja (mikä taitaa sulkea pois peukalopainin ja kädenväännön)

Painiliikkeitä näkee elokuvissa paljon, koska kyseessä on melko tavallisia liikkeitä erilaisista taistelulajeista, usein karrikatyyrisesti toteutettuna. Koska elokuvat ovat näyteltyjä, ja yhteen liikkeeseen voikaan käyttää huomattavasti enemmn aikaa ja resursseja, tapahtuu ne yleensä elokuvissa jotakuinkin samoin kuin ammattilaispainissa.

Ehkäpä siis yleisin elokuvissa nähty painiliike on low blow
Blade Trinityssä leffa alkoi kiinnostamaan minua kun Triple H oli kyseisessä leffasa vamppyyri. Sitten siinä lopussa otti Blade sitä Master homoa vastaan matsia ja sitten Triple H sitä jotain hyvistä vastaan, niin tuli bodyslam Tripsulta ja muistaakseni aika paljon painiliikeittä Tripsulta.

Jotenkin oli mukava katsoa.
"aLoe" kirjoitti:
Blade Trinityssä leffa alkoi kiinnostamaan minua kun Triple H oli kyseisessä leffasa vamppyyri. Sitten siinä lopussa otti Blade sitä Master homoa vastaan matsia ja sitten Triple H sitä jotain hyvistä vastaan, niin tuli bodyslam Tripsulta ja muistaakseni aika paljon painiliikeittä Tripsulta.

Jotenkin oli mukava katsoa.


Sanoin kyllä jo aikaisemmin että Triple H teki Oklahoma/Bodyslammin.
Stefa, jep sanoit, mutta kyllä Tripsu teki muutakin, hänellä oli vamppyyreistä toisessa pääosassa.

Hän Brawlasi ja heitti pari mowea.
Juomahemmossa Sandler iskee dropkickin ja powerbombin jenkkifutismatsissa ja vielä kattoo vapaapainia. (Captain Insano =Big Show esiintyy siinä.)Jenkkifutistaklausta ei varmaan lasketa speariksi?
No kyllä lasketaan. Sillä sieltähän se juuri tulee, sillä WCW:ssä Goldbergin Spearia sanottiin silloin tällöin Football Speariksi.
No ensimmäisenä mieleen tulee ainakin Skorpioni kuningas ja Doom joissa Rock teki kai Scoop slamin ja Ready to Rumblessa nyt oli vaikka mitä liikkeitä.
http://www.youtube.com/watch?v=dpDckbqhpW8

1:50 kohdassa Frog Splash. Logokin näkyy.
Eipä tämä elokuva ole, mutta Salatuissa Elämissä Kalle lukitsee Sleeperin Ismoon.
En tiedä lasketaanko tämä, mutta ihan sama. Scrubsissa Dr. Cox tekee ex vaimolleen aeroplane spinnin:P
Tämähän nyt ei elokuviin periaatteessa liity, mutta Resident Evil 4:ssä (PS2, Gamecube, Wii) voi tehdä jonkinlaisen belly2belly- variaation. Tosin siinä lähtee pää irti
Condemnedissä Austin teke jollekkin snap suplexin jossain välissä. Näin jossain mainoksessa.
Monissa kung fu-leffoissa on headscissors (tai miten nyt kirjoitetaankaan) ja usein on tullut niissä nähtyä Samoandropin tapaisia liikketiä myös. Ja kuten joku jo mainitsi, niin Shanghai Knightsissä Owen Wilson tekee clotheslinen, jonka huomasin viimeksi kun katoin... en nimittäin oo kattonu sitä sen jälkeen, kun aloin seuraan vapaapainia. Ja The Marinessa on myös muutama Cenan käyttämä liike, ainakin Flying shoulderblock ja sit siinä on se yks liike, jonka nimee en edes tiedä, mutta se on joku potku jota cruiserit ainakin käyttää joskus... ja Spearinkin se tekee siinä. Muita ei nyt tuu mieleen muita kun noita mitä on jo sanottu
Heroesin toisen tuotantokauden alussa eräs tyttö tekee hampurilaisravintolaa ryöstävälle miehelle 619:n. Oppi sen telkkarista, kun Mysterio teki sen Ortonille.
"Tzei-em" kirjoitti:
Heroesin toisen tuotantokauden alussa eräs tyttö tekee hampurilaisravintolaa ryöstävälle miehelle 619:n. Oppi sen telkkarista, kun Mysterio teki sen Ortonille.


http://www.youtube.com/watch?v=EXucPb2CGKg

BTW don't try this at home.
Mission Impossible III:ssa Tom Cruise tekee enzuigirin jollekkin pahikselle.
James Bond elokuvassa 'Never Say Never Again' melko alussa yksi Bondin vihollisista iskee tälle F-5'n/Cyclonen kaappia päin, jossa oli jotain kemikaali pulloja.
Kohtauksessa James oli juuri nostamassa painoja punttiksella kun mies tuli paikalle ja tästä syntyi tappelu.