Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Off-Topikkia (Bryan Danielson, pienikokoiset painijat)

"Gerweck" kirjoitti:
Dark Match:
- Former Ring of Honor champion Bryan Danielson defeated Lance Cade via with the Cattle Mutilation. They billed Danielson from Oakland, CA probably to help him get over.


Ennen tämän viikon RAW:ta siis.
Siis tuo oli RAW:n Dark Match?
"Captain Charisma" kirjoitti:
"Gerweck" kirjoitti:
Dark Match:
- Former Ring of Honor champion Bryan Danielson defeated Lance Cade via with the Cattle Mutilation. They billed Danielson from Oakland, CA probably to help him get over.


Ennen tämän viikon RAW:ta siis.

Eiköhän se olisi Dragoninkin jo aika tulla WWE:hen. Hän on saavuttanut muualla jo kaiken, joten maailman parhaan painijan soisi tulla maailman parhaaseen promootioon.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"Captain Charisma" kirjoitti:
"Gerweck" kirjoitti:
Dark Match:
- Former Ring of Honor champion Bryan Danielson defeated Lance Cade via with the Cattle Mutilation. They billed Danielson from Oakland, CA probably to help him get over.


Ennen tämän viikon RAW:ta siis.

Eiköhän se olisi Dragoninkin jo aika tulla WWE:hen. Hän on saavuttanut muualla jo kaiken, joten maailman parhaan painijan soisi tulla maailman parhaaseen promootioon.


Se on sitte eri asia asia et minkälaisen roolin saa WWEssä. Kyllä aluksi varmaan pushia tulee, mutta ei USA-markit niin paljo innostu Danielsonista. Vaikka on maailman taitavin painija, ei se takaa menestystä WWEssä. Se on Entertainmentia, ja en tiedä löytyykö sitä kyseiseltä mieheltä kun ajattelee minkämoinen faniryhmä on WWEllä.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"Captain Charisma" kirjoitti:
"Gerweck" kirjoitti:
Dark Match:
- Former Ring of Honor champion Bryan Danielson defeated Lance Cade via with the Cattle Mutilation. They billed Danielson from Oakland, CA probably to help him get over.


Ennen tämän viikon RAW:ta siis.

Eiköhän se olisi Dragoninkin jo aika tulla WWE:hen. Hän on saavuttanut muualla jo kaiken, joten maailman parhaan painijan soisi tulla maailman parhaaseen promootioon.

Tämä olisi tietenkin hyvä vaihtoehto, mutta sopii muistaa, miten kävi Christianin ja monen muun painijan juuri kokonsa takia. On tietenkin suuriakin poikkeuksia kuten Rey Mysterio, mutta pahoin pelkään, että american Dragon päätyisi ennen pitkää Heatiin.
Omasta mielestäni Bryania voisi todellakin katsella WWE'ssä, mikäli hänellä oliskin hyvä menestys ja mies jahtaisi esimerkiksi ECW mestaruutta ja kenties myöhemmin yltäisi jopa WWE mestaruuteen. Liikkeiden supistamisista en ole varma, mutta osa liikearsenaalista tulisi varmaankin jäämään pois.

Ring Of Honorilla ei varsinaista käyttöä miehelle ole, vaikka Morishiman kanssa feudia vetääkin. Hän on saavuttanut jo päämestaruuden, eikä häntä ole näkynyt Takeshin mestaruudenhäviämisen jälkeen mestaruuskuvioissa. (Jos ei lasketa best of seriesiä Austin Arieksen kanssa)
Ring Of Honorilla ei varsinaista käyttöä miehelle ole, vaikka Morishiman kanssa feudia vetääkin. Hän on saavuttanut jo päämestaruuden, eikä häntä ole näkynyt Takeshin mestaruudenhäviämisen jälkeen mestaruuskuvioissa. (Jos ei lasketa best of seriesiä Austin Arieksen kanssa)


Älä viitsi. Bryan Danielson = ROH. On näkynyt mestaruuskuvioissa Morishiman tappion jälkeenkin ja on todella tärkeä painija ROH:lle. Oli jonkun aikaa kiertueella NOAHin kanssa, joten siksi ei hetkeen näkynyt. Mahdollisesti WWE diilin tehdessään valtava menetys promootiolle, mutta onhan näistä ennenkin toivuttu. Dragon kuitenkin tulee olemaan ensimmäinen kaksinkertainen ROH World mestari mikäli siellä pysyy ja Gabe lopettaa pelleilyn.

Gerweckistä vielä lisää asiasta.

- Last night prior to Raw former ROH Champion Bryan Danielson worked a dark match defeating fellow Shawn Michaels trained wrestler Lance Cade. Mike Johnson reports that ROH booker Gabe Sapolsky had the following to say when reached for comment "I have no comment about everything." Danielson at one time was under a WWE Developmental deal with things were based out of Memphis but was released and had not worked for the company since until last night.
"Captain Charisma" kirjoitti:

Älä viitsi. Bryan Danielson = ROH.

Age Of The Fall = ROH

No joo. Pistin äsken hiukan överiksi, mutta hyvin selviää ROH ilman Bryaniakin ja toivon ettei taso laskisi tämän takia yhtään. Myös uusia palkkauksia (esim. Japanista) voisi tulla lisää. Toivon myös ettei siirto WWE'hen pilaisi miehen uraa tyystin.
"Coca" kirjoitti:
Tämä olisi tietenkin hyvä vaihtoehto, mutta sopii muistaa, miten kävi Christianin ja monen muun painijan juuri kokonsa takia. On tietenkin suuriakin poikkeuksia kuten Rey Mysterio, mutta pahoin pelkään, että american Dragon päätyisi ennen pitkää Heatiin.
Omasta mielestäni Bryania voisi todellakin katsella WWE'ssä, mikäli hänellä oliskin hyvä menestys ja mies jahtaisi esimerkiksi ECW mestaruutta ja kenties myöhemmin yltäisi jopa WWE mestaruuteen. Liikkeiden supistamisista en ole varma, mutta osa liikearsenaalista tulisi varmaankin jäämään pois.

Pieni koko... Christian... Heat... liikearsenaali... USA-markit...Huoh... tuo nyt on taas niin hirveää wannabe-smarkkailua, etten jaksa edes kommentoida erikseen joka kohtaa. Aivan turhaa muutenkin verrata johonkin "Kapteeni Karismaton" Christianiin, josta nyt heti näki, ettei hänestä ole mihinkään. Danielson on maailman paras painija, eikä se ole vain pelkkä gimmick. Muutenkin on turha väittää, etteikö parhaat painijat olisi saavuttaneet ollenkaan menestystä WWE:ssä tai etteikö WWE:n yleisö arvostaisi hyvää painia.

Vaikka monen mielestä Dragon onkin ehkä 100% tekninen painija, on hän kuitenkin pohjimmiltaan "sports entertaineri", toisin kuin monet geneeriset indy-uikkarit. Minulla ei ole epäilystäkään, etteikö Danielson tulisi saamaan menestystä WWE:n leivissä.
"Coca" kirjoitti:
"Captain Charisma" kirjoitti:

Älä viitsi. Bryan Danielson = ROH.

Age Of The Fall = ROH

No joo. Pistin äsken hiukan överiksi, mutta hyvin selviää ROH ilman Bryaniakin ja toivon ettei taso laskisi tämän takia yhtään. Myös uusia palkkauksia (esim. Japanista) voisi tulla lisää. Toivon myös ettei siirto WWE'hen pilaisi miehen uraa tyystin.


Age of The Fall > ROH. Okei lopetan . Eihän yksi dark match tietenkään vielä mitään tarkoita, mutta eiköhän se varmaa ole että Danielson parin vuoden sisällä pääsee WWE:hen yrittämään. Miehestä on kuitenkin kasvanut indyissä (ja Internetissä) jo melkoinen tähti jota voi verrata jo Punkkiin aikoinaan. Vince ei häviä mitään kokeilemalla saisiko miehestä overin Punkin tapaan WWE:ssäkin.

Niin ja mitä ROHiin tulee niin uusia nimiä pienemmistä indyistä otetaan mukaan jatkuvasti ja kun joku lähtee, saa joku muu mahdollisuuden. Suuremmat japsinimet käyvät välillä vierailemassa ja sitten voimme saada tälläisiä Shingon, Morishiman ja Shiozakin kaltaisia pidempää viihtyviä vierailijoita. Eihän taso oleellisesti varmaankaan putoisi, mutta kyllä se voisi olla outoa, kun enää ei Final Countdown soisi, 'Best in the world' chantit eivät kaikuisi ja Danielson ei olisi vetelemässä huippumatseja liukuhihnalta. Danielson kuitenkin on tänäkin vuonna vetänyt eniten hyviä matseja ROHissa. Oudolta tuntuivat tämän vuoden Dragon Gate Challenge ja Supercard of Honor vaikka olivatkin loistavia, niin tuntui että jokin puuttui. Se jokin oli maailman paras painija, Bryan Danielson.

"Dididiidii didididdidii dididiiii IT'S THE FINAL COUNTDOWN"
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"Coca" kirjoitti:
Tämä olisi tietenkin hyvä vaihtoehto, mutta sopii muistaa, miten kävi Christianin ja monen muun painijan juuri kokonsa takia. On tietenkin suuriakin poikkeuksia kuten Rey Mysterio, mutta pahoin pelkään, että american Dragon päätyisi ennen pitkää Heatiin.
Omasta mielestäni Bryania voisi todellakin katsella WWE'ssä, mikäli hänellä oliskin hyvä menestys ja mies jahtaisi esimerkiksi ECW mestaruutta ja kenties myöhemmin yltäisi jopa WWE mestaruuteen. Liikkeiden supistamisista en ole varma, mutta osa liikearsenaalista tulisi varmaankin jäämään pois.

Pieni koko... Christian... Heat... liikearsenaali... USA-markit...Huoh... tuo nyt on taas niin hirveää wannabe-smarkkailua, etten jaksa edes kommentoida erikseen joka kohtaa.

Kaikki tämä johtuu siitä, että kaikki tämä on totta! Moniko oikeasti pinikokoinen henkilö on menestynyt todella suuresti WWE'ssä voittamalla lukuisia päämestaruuksia Triple H'n tavoin? Kuinka moni kooltaan pieni on ollut WWE'ssä jonakin mestarina tai ykköshaastajana jo lähes kymmenen vuotta putkeen? Kuinka moni kooltaan massaton painija on saavuttanut jotakin oikeasti muistettavaa WWE'n historiassa?

Christian Cagen otin vain lentäväksi esimerksiksi, joka on varsin hyvä tässä kohtaa. Hyvä allrounder, joka painiikin todella hyvin. Danielsonin tasolle ei kuitenkaan yllä, mutta miksi american Dragon tulisi olemaan poikkeus? Samanlaisia nevareita ne ovat kaikki WWE'n johtoportaan edessä.

Heat... On WWE'n promootio, jonka kautta ei ole lähiaikoina ainakaan nostettu uusia painijoita kummemmin rosteriin, (Jos Kozlow ei tullut sitä kautta?) vaan ennenminkin kerran käytetyt painijat haudataan tämän kautta pois päiväjärjestyksestä, joten Miksi Danielsonkaan ei sinne joutuisi jos WWE-uransa menisi mönkään?

WWE'llä on todellakin tapana supistaa henkilöiden kehäosaamisen lahjoja ankaralla kädellä. Lähimpänä muistettavana ovat esimerkiksi Bobby Lashley ja John Cena, joiden varastot puolitettiin helposti. (En nyt todellakaan puhu siitä tosiasiasta, etteikö hyvät painijat pystyisi vetämään ottelua hyvään ja priimakuntoon vain muutamalla liikkeellä.)

USA'n markeista puolestaan en ole puhunut pätkääkään, mutta sen tiedän, että smarkit osaavat arvostaa American Dragonin taitoja todella suuresti ja niin osaan myös minä. En todellakaan vähättele Bryanin teknistä osaamista, vaan hänen mahdollisuuksiaan pärjätä WWE'ssä menestyksekkäästi.
Täytyy kuitenkin muistaa, että Triple H oli aika laiha poika WWE:hen tullessaan, miltei Christianin kokoinen. Ja Edge on myös Christianin kokoinen yhä ja taitaa mestaruuksia olla plakkarissa nelisen kappaletta? Kovaa pushia saanut Jeff Hardykään ei loppujen lopuksi kovin iso mies ole, pituutta tosin löytyy. Punk on aina potentiaalinen nimi tulevaisuudessa. HBK ei myöskään ole se kaikista suurikokoisin painija. Ja tietenkin Mysterio.
"Coca" kirjoitti:
Moniko oikeasti pinikokoinen henkilö on menestynyt todella suuresti WWE'ssä voittamalla lukuisia päämestaruuksia Triple H'n tavoin? Kuinka moni kooltaan pieni on ollut WWE'ssä jonakin mestarina tai ykköshaastajana jo lähes kymmenen vuotta putkeen? Kuinka moni kooltaan massaton painija on saavuttanut jotakin oikeasti muistettavaa WWE'n historiassa?

Jaa, ettei herrat kuten Shawn Michaels, Bret Hart, Chris Benoit, Chris Jericho, Kurt Angle, Eddie Guerrero, Rey Mysterio ikinä saavuttaneet pienen kokonsa vuoksi yhtään mitään. Ja kaikki noista on suunnilleen Danielsonin kokoluokkaa, monet jopa lyhyempiä. Koko ei ole WWE:ssäkään mikään este, mikäli vain on tarpeeksi hyvä. Yhtä lailla voisin kysyä, että kuinka moni isokokoinen jättiläispainija on saavuttanut menestystä sen enempää kuin nuo kenet äsken mainitsin.

mutta miksi american Dragon tulisi olemaan poikkeus? Samanlaisia nevareita ne ovat kaikki WWE'n johtoportaan edessä.

Danielson = Rahaa, WWE = rahaa

WWE'llä on todellakin tapana supistaa henkilöiden kehäosaamisen lahjoja ankaralla kädellä. Lähimpänä muistettavana ovat esimerkiksi Bobby Lashley ja John Cena

Ja paskat. Kumpikaan ei ole paininut WWE:n ulkopuolella yhtään katsottavaa ottelua, vaan kaikki huippumatsit ovat päärosterin ajoilta.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
Jaa, ettei herrat kuten Shawn Michaels, Bret Hart, Chris Benoit, Chris Jericho, Kurt Angle, Eddie Guerrero, Rey Mysterio ikinä saavuttaneet pienen kokonsa vuoksi yhtään mitään. Ja kaikki noista on suunnilleen Danielsonin kokoluokkaa, monet jopa lyhyempiä. Koko ei ole WWE:ssäkään mikään este, mikäli vain on tarpeeksi hyvä. Yhtä lailla voisin kysyä, että kuinka moni isokokoinen jättiläispainija on saavuttanut menestystä sen enempää kuin nuo kenet äsken mainitsin.



Kukaan heistä ei ole niin sanotusti pieni tyyppi normaalissa elämässä ainakaan painonsa mukaan, eikä samoin myöskään voi Edgen sanoa olevan Christianin kokoinen. Tietenkin siis WWE:n mittapuulla nämä tyypit ovat olleet pienempää luokkaa.

Kyllä silti suhteessa massaltaan suuremmat saavat enemmän televisio-aikaa kuin varsinkaan pienikokoiset sekä gimmickittömät painijat. Yleisössä on kuitenkin, ainakin paikan päällä, monia sellaisia, jotka varmasti ihmettelevät esimerkiksi Big Show'n kokoa enemmän kuin geneerisen indy-uikkarin nopeutta sekä tekniikkaa.


Itse en ole erityisemmin nähnyt Bryan Danielsonin otteluita, joten en voi sanoa, onko hän hyvä lisä WWE:iin vai ei. Lykkyä tykö kuitenkin hänelle, ja toivottavasti ei jumitu mihinkään Haasin rooliin sitten, jos pääseekin viralliseen rosteriin mukaan. Tietenkään, jos miehellä on yhtään ammattiylpeyttä, näin ei tule tapahtumaan. Riippuu kai silti rahastakin, että kai sitä jonkinlaista pelle-rooliakin voi vetää, jos pokkaa riittää.
Jaa, ettei herrat kuten Shawn Michaels, Bret Hart, Chris Benoit, Chris Jericho, Kurt Angle, Eddie Guerrero, Rey Mysterio ikinä saavuttaneet pienen kokonsa vuoksi yhtään mitään. Ja kaikki noista on suunnilleen Danielsonin kokoluokkaa, monet jopa lyhyempiä. Koko ei ole WWE:ssäkään mikään este, mikäli vain on tarpeeksi hyvä. Yhtä lailla voisin kysyä, että kuinka moni isokokoinen jättiläispainija on saavuttanut menestystä sen enempää kuin nuo kenet äsken mainitsin.

Rey Mysterion ja harvat poikkeukset jo mainitsinkin, mutta esimerksiksi Chris Benoitia ja Kurt Anglea en pidä kovin pieninä miehinä, sillä heiltä löytyy lihasmassaa, vaikkei tuota pituutta olekaan paljon. Jerichokin on yli sata kiloinen karju, jota ei nyt vapaapainimaailmassa lasketa silti kovin kokoaomaavaksi, mutta ihan kiitettävä painoäärä tuokin on.

Danielson = Rahaa, WWE = rahaa

Ummm... Danielson toki tuo lahjoillaan paljon kahisevaa käpälään, mutta eihän esimerkiksi Benoit varsinaisesti kerännyt faneja katsomoon muulloin kuin feudinsa aikana HBK'ta ja HHH'ta vastaan.


Ja paskat. Kumpikaan ei ole paininut WWE:n ulkopuolella yhtään katsottavaa ottelua, vaan kaikki huippumatsit ovat päärosterin ajoilta.

John Cena ja Bobby Lashley olivatkin esimerkkejä, mutta minne tipahti muunmuassa pitkänpäälle mentäessä Kid Kashin tai Monty Brownin liikemäärä?
"Coca" kirjoitti:
Rey Mysterion ja harvat poikkeukset jo mainitsinkin, mutta esimerksiksi Chris Benoitia ja Kurt Anglea en pidä kovin pieninä miehinä, sillä heiltä löytyy lihasmassaa, vaikkei tuota pituutta olekaan paljon. Jerichokin on yli sata kiloinen karju, jota ei nyt vapaapainimaailmassa lasketa silti kovin kokoaomaavaksi, mutta ihan kiitettävä painoäärä tuokin on.

Kaikki mainitsemani painijat ovat luokkaa n. 180 senttiä ja n. 100 kiloa. Pieniä miehiä painijoiksi ja muutenkin melko kääpiöitä, vaikka lihasta löytyykin. Eikä WWE:ssä pienen miehen menestyminen ole mikään poikkeustapaus. On vain ja ainostaan harmaluuloa, että isot miehet pelkästään menestyisivät. Vaikkei Dragon koolla pilattu juuri olekaan, ei hänen menestyminen tai sen puute tule olemaan pienuudesta kiinni.

John Cena ja Bobby Lashley olivatkin esimerkkejä, mutta minne tipahti muunmuassa pitkänpäälle mentäessä Kid Kashin tai Monty Brownin liikemäärä?

Käytit itse ensin muotoa "henkilöiden kehäosaamisen lahjoja", mutta nyt puhutkin liikemääristä. En tiennytkään, että parin fallaway slamin heittäminen tekisi Monty Brownista "kehäosaamiseltaan lahjakkaamman", kuin se mitä Marcus Cor Von oli.
Noh... Lainaukset vähenee, joten väittely alkaa häämöttää loppuaan. Toivottavasti.

Kaikki mainitsemani painijat ovat luokkaa n. 180 senttiä ja n. 100 kiloa. Pieniä miehiä painijoiksi ja muutenkin melko kääpiöitä, vaikka lihasta löytyykin.

100 kiloa perus hyväkuntoiselle normaalille perheenisälle, joka on 180 senttiä pitkä ei todellakaan ole vähän. Jos kunto on oikeasti hyvä eikä lisäkiloja ole kertynyt, on kyseessä jo normaalista poikkeava tapaus.

Käytit itse ensin muotoa "henkilöiden kehäosaamisen lahjoja", mutta nyt puhutkin liikemääristä. En tiennytkään, että parin fallaway slamin heittäminen tekisi Monty Brownista "kehäosaamiseltaan lahjakkaamman", kuin se mitä Marcus Cor Von oli.

Kysehän olikin liikearsenaalista, jonka itse otit puheeksi. Itse en pistäisi pahakseni vaikka Danielsonilta muutama liike vietäisiinkin WWE'ssä, kunhan miehen liikearsenaali supistu liiaksi.
"Coca" kirjoitti:
100 kiloa perus hyväkuntoiselle normaalille perheenisälle, joka on 180 senttiä pitkä ei todellakaan ole vähän. Jos kunto on oikeasti hyvä eikä lisäkiloja ole kertynyt, on kyseessä jo normaalista poikkeava tapaus.

Mitä väliä jollain perus perheenisillä on kun puhutaan painijoista. Sitä paitsi 180 senttiä ja alle on kääpiö, puhutaan sitten millaisista ihmisistä vain. Varsinkin painijana se on todella vähän, mutta kuten jo olen sanonut, koolla ei ole väliä, jos vain on tarpeeksi hyvä.

Kysehän olikin liikearsenaalista, jonka itse otit puheeksi.

Sinä sen kyllä puheeksi otit, mutta whatever.
Koittakaa nyt jo ymmärtää että laaja liikearsenaali =/= loistavat painitaidot. Täällä kuulee ihan liikaa tuota väitettä siitä, kuinka painijat ovat mukamas huonontuneet WWE:ssä liikkeiden määrän supistamisen vuoksi - paskapuhetta, sanon minä. Kyllähän esimerkiksi John Cena on onnistunut painimaan "5 Moves of Doomistaan" huolimatta tasaiseen tahtiin hyviä otteluita, kuten myös kaikkien ylistämä herra Heartbreak Kid (ei sillä ettenkö pitäisi häntä itsekin yhtenä parhaista), jonka liikevarasto ei todellakaan ole sieltä laajimmasta päästä. Kehäpsykologia ja tarinanluonti ovat avainsanoja, ja ne jotka hallitsevat molemmat voivat painia neljän tähden matseja käyttämällä vaikka paria perkeleen choppia ja suplexia - ja taas ne jotka tarvitsevat hirveän kasan erilaisia übercooleja liikkeitä ovatkin niitä kehnompia painijoita. Ei painijan hyvyys ole kiinni hänen suorittamien liikkeiden määrästä.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
Sitä paitsi 180 senttiä ja alle on kääpiö, puhutaan sitten millaisista ihmisistä vain..


Mitä vittua?!??!!?
"Darien Fawks" kirjoitti:
Mitä v**tua?!??!!?

No okei, vertikaalisesti haasteellistunut taitaa olla nykyään poliittisesti korrektimpi muoto.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
180 senttiä ja alle on kääpiö, puhutaan sitten millaisista ihmisistä vain.


Troll. Suomalaisten miesten keskipituus taitaa sitäpaitsi olla muutaman sentin alle 180 cm.

Edelleenkin jostain syystä tunnutaan yleisesti ajateltavan että hyvän painijan pitäisi osata tehdä iso määrä erilaisia liikkeitä. No, joka painijan osaamat perusliikkeet pyykkinaruista sun muista lähtien tekevät jo yhteensä kohtalaisen monta liikettä, mutta ei niitä liikkeitä sen lisäksi ole pakko osata mitenkään hirveästi ollakseen hyvä. Loistavan painijan on minun mielestäni osattava mieluummin MYYDÄ iso määrä monenlaisia liikkeitä kuin TEHDÄ niitä muille. Tietysti se myyminen ei ole kaikki kaikessa sekään, mutta se, että painija myy liikkeen hienosti vaikuttaa ottelun laatuun yleisesti enemmän kuin se että minkälaisia liikkeitä siinä nähdään.
84 kilosta 100 kiloon ei nyt ole mikään mahdottomuus painoaan nostaa treenaamalla. 178 senttinen Danielsson voi aivan hyvin lisätreenillä saada massansa sinne sadan tuntumaan. Kuten aiemmin totesin, eivät Benoit, Guerrero, Jericho ja kump. olleet satakiloisia ECW/WCW:hen tullessaan. Painon nostaminen 15 kilolla ei ole Danielssonillekaan mikään mahdottomuus. Homma on vain niin, ettei siinä oikeasti mitään kovin näkyvää koon muutosta tule tapahtumaan. Esimerkiksi Santino Marellan painoksi ilmoitetaan 103 kiloa ja hän on yhtä pitkä kuin Danielson. Näyttääkö hän silti Danielsoniin verrattuna jättimäiseltä järkäleeltä? Austin Arieskin painaa liki 100 kiloa ja on jopa Danielsonia lyhyempi.

eikä samoin myöskään voi Edgen sanoa olevan Christianin kokoinen.


Miehillä on pituuseroa ~7 senttiä ja painoeroa 1,5 kiloa Edgen "eduksi". Massan kannalta hyvinkin samaa kokoa.
"Riveni" kirjoitti:
84 kilosta 100 kiloon ei nyt ole mikään mahdottomuus painoaan nostaa treenaamalla.


Ihminen pystyy lisäämään lihasmassaansa noin viiden kilon verran vuodessa, jos on normaalilla dieetillä sekä nostelee painoja optimaalisesti, mutta jos mukaan lisätään lisäravinteet sekä mahdollisesti myös jonkinlaiset hormonit, lihasta syntyy moninkertaisesti nopeammin. 100 kiloa lihasta on kyllä aivan normaaleilla keinoilla saatavissa, mutta siihen menee tietysti muutama vuosi aikaa. Danielsonilla kuitenkin uskoisi olevan jo tarpeeksi hyvä "pohja" lihasmassan lisäämiselle, joten hänelle on helpompaa kasvattaa lihasta kuin esimerkiksi urheilusta vieraantuneelle henkilölle.

Ikäkin on tärkeä seikka, joka täytyy ottaa huomioon, sillä, mitä vanhemmaksi tulee, sitä heikommin keho uusiutuu. Voidaankin sanoa, että 30 ikävuoden jälkeen ihmisen keho alkaa lopullisesti rapistumaan pikku hiljaa. Siten siis nuorempi kaveri pääsee helpommalla kuin häntä vanhempi. Hormoneihin yleensä tartutaan, jos halutaan aivan päästä oman fysiologiansa huipulle tai jos halutaan nopeasti esimerkiksi kerätä lihaskuntoa tulevaan painonnostokisaan, jos treenaaminen on jäänyt vähälle.


WWE:ssä on kyllä paljon, kuten muussakin vapaapainissa, runsaan lihasmassan omaavia kavereita, mutta kuinka monella heistä voidaan oikeasti sanoa olevan symmetrinen lihaskunto, eli, että kaikki lihakset erottuvat kunnolla. Triple H oli muun muassa, ainakin jossain vaiheessa, siinä kunnossa, että yleisö alkoi haukkua häntä "läskiksi", kun lihasmassaa oli, mutta ei niin sanotusti "kauniilla tavalla". Suurin syy tähän lienee WWE:n tiukassa kiertueaikataulussa, joten painijoilla ei ole kunnolla aikaa pitää itseänsä aivan huippukunnossa, mikä tietysti osittain riippuu myös painijan iästä sekä motivaatiosta lihaskuntonsa ylläpitämiseen.


Eräänlaisen legendan mukaan amerikkalaiset ovat fyysisesti muiden maanosien ihmisiä voimakkaampia sekä isompia, koska Amerikassa on jo, joidenkin mukaan, useiden vuosikymmenien aikana käytetty lihakarjan kasvattamisessa apuna hormoneja. Täten siis ruoan mukana olleet hormonit olisivat siirtyneet ihmisille, joten vuosikymmenien kuluessa amerikkalaiset olisivat tällaisen luonnonvalinnan kautta kehittyneet siis isoimmiksi sekä vahvemmiksi fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Tähän täytyy kuitenkin suhtautua vahvalla kritiikillä; uskoo ken uskoo.



"Riveni" kirjoitti:
eikä samoin myöskään voi Edgen sanoa olevan Christianin kokoinen.


Miehillä on pituuseroa ~7 senttiä ja painoeroa 1,5 kiloa Edgen "eduksi". Massan kannalta hyvinkin samaa kokoa.


Tarkoitinkin enemmän pituutta.
"Riveni" kirjoitti:
84 kilosta 100 kiloon ei nyt ole mikään mahdottomuus painoaan nostaa treenaamalla. 178 senttinen Danielsson voi aivan hyvin lisätreenillä saada massansa sinne sadan tuntumaan. Kuten aiemmin totesin, eivät Benoit, Guerrero, Jericho ja kump. olleet satakiloisia ECW/WCW:hen tullessaan. Painon nostaminen 15 kilolla ei ole Danielssonillekaan mikään mahdottomuus.

En tiedä sitten mitä tuo mainitsemasi "lisätreeni" sisältää, mutta pitää muistaa, että 2/3 noista kuoli steroideihin. Tuollainen lihasmassan nostattaminen on fyysisesti täysin mahdotonta ilman lisäaineita, kun otetaan huomioon WWE:n ottelu/matkustustahti. Jos Danielson vetäisi pelkkää salia vuoden verran ilman painia, voisi se olla mahdollista.