Varastettuna tuolta Jäbän foorumilta, mutta haluaisin nähdä vastauksia tällaiseen aiheeseen.
Itseäni erilaiset promootiot ovat aina iskeneet omalla tavallaan ja promootioiden vaihtelun huomaa rosterin lisäksi buukkaamisesta ja erilaisista segmenteistä. Jotkut pitävät enemmän äijämeininkisestä ECW'stä, kun taas jotkut turvautuvat tuttuun WWE'hen. Jotkut puolestaan valitsevat vauhdikkaat ja menoa täynnä olevat indyt, mutta mikä on sinun valintasi? Perustele vastauksesi huolellisesti ja jos promootio on hiukan pienempi ja uskot sen olevan pimennossa osalle käyttäjistä, voit ihan hyvin vaikkapa kertoa hiukan menneistä vuosista ja sen tyylistä.
Itselläni on suoraansanoen aikakausi joka miellytti aivan omalla tavallaan ja sen hetkiset kolme suurinta promootiota nousevat helposti yli kaikkien muiden ja jopa tämänkin hetkisten promootioiden. Tämä aikakausihan siis on 1990-luvun loppuvuodet ja 2000-luvun alku, jolloin painimaailmaa hallitsivat kilpailevat promootiot, joista pienin oli
EC F'n W:
- Olen perehtynyt tähän promootioon melko syvällisesti ja tunnen kyseisen lafkan tähtiä lähes yhtä hyvin kuin tämänkin hetkisen ECW'n. Tästä promootiosta sen yhden suuren ja mahtavan teki lähinnä hardcorella katsomoihin saatu yleisö, joka on kertakaikkisen loistava siinä äijämäisyydessään. Kovat chantit ja hardcoren himo saavat halliin aivan loistavan tunnelman ja parantavat näin ollen kiinnostusta katsella hyvä tunnelmaista ja loistavaa painitapahtumaa, jossa ei säästellä aseiden kuin kirosanojenkaan käyttöä. Täällaisesta äijämäisyydestä painin osalta pidän aivan tolkuttomasti. Roster ei koskaan ollut kirjaimelliselle painille kaikista paras, mutta kehäpsykologia ja muu loistava kirjavuus värittivät homman uuteen uskoon.
ECW'n jälkeen mieleen tulee kaikille ehkä se tärkein promootio, jonka toimesta on nähty monia loistavia feudeja ja otteluita niin PPV'issäkin kuin viikottaisissa hiukan lyhyempinä vääntöinä. Tämä promootiohan on kaikille se niin tutuksi tullut
WWF:
- WWF'n touhua kirkastivat pääosin erilaiset gimmickit ja huippukarismaattiset painijat kuten Steve Austin, The Rock ja myöhemmin sitten myös Hulk Hogan. Tämä promootio tuo esiin lähinnä niitä koko painin historian suurimmiksi nimiksi todettuja katsomon suosikkeja, joista ei voi kuin pitää. Useat hyvät juonikuviot ja segmentit antoivat suurta potkua WWF'n meininkiin. Näistä segmenteistä tulevat mieleen useat Chris Jerichon humoristiset promot ja Steve Austinin tempaukset. Suurempiin ja tunnelmaikkaisiin otteluihin kyettiin todella hyvin ilman suurempia poikkeuksia.
Sitten aletaan vähitellen päästä aikakauden kolmanteen promootioon, jonka toimintaan olen tutustunut enemmän vasta lähipäivinä ja kyseessähän on WWF'lle myyty lafka, joka ikävä kyllä kaatui rahan huonoihin sijoituksiin. Hyvät naiset ja herrat....
WCW:
- WCW on toinen promootio joka toi esille loistavan karismaattisia nimiä rosterissaan. Kukapa ei muistaisi tältä aikakaudelta esimerkiksi Stingiä, Ric Flairia, Hulk Hogania ja vaikkapa win streakillaan maata järisyttänyttä Goldbergiä. Nämä kaikki nimet kuvasivat Main Eventin kokoa, joka ei tosin nWo'n ansiosta liikkunut lähes minnekkään missään vaiheessa, sillä nWo vei helposti yli puolet WCW'n showajoista aikakaudesta tietenkin riippuen.
Sitten asiaan, joka minua WCW'ssä kiinnosti kaikkein eniten ja sai minut jännittämään otteluiden tuloksia: Midcard
WCW'llä oli läpi vuosien aivan uskomaton painijaosasto kortin alkupäässä. Kaikki ketterät cruiserweight painijat taisivat tulla suurelle yleisölle tutuiksi parhaiten juuri WCW'n kautta. Billy Kidman, Shane Helms, Shannon Moore, Vampiro, Chavo Guerrero, Rey Misterio Jr. ja todella monet muut käyttivät WCW'n ensiluokkaista lightweight-divaria ponnistuslautanaan loistavalle uralleen. Oma mielipiteeni on, että WCW olisi ratingeja mitenkään loukkaamatta nostaa muutaman kevyemmän kokoluokan painijankin nostaa ylemmäs kortissa ja jättää nWo'n lihaskimppujen näyttämisen vähemmälle.
____________________
Jos tämä vanha aikakausi jätetään kokonaan taakse, tulee mieleeni vain yksi promootio, joka auttoi minut loistavasti indyjen pariin. Tämä kyseinen lafka tarjoaa joka showssaan aivan mielettömän hyvää painia ja näin ollen on yhä suosikkipromootioni ja katselen sitä mieluiten....
ROH:
- Jokunen henkilö saattaa tuntea jopa liiankin hyvin markitukseni ROH'in miehekästä ja nopeaa painia kohtaan. Tunnelma, spotit, teknisyys, Bryan Danielson... kaikki samassa paketissa! Ring Of Honor on suorastaan loistava promootio, josta löytyy painijaa jos toistakin jokaisen painiluokan fanille. Isompaa painijaa vilahtaa aina silloin tällöin loistavalla menestyksellä, pienemmän kokoluokan edustajat pörräävät show'eissa lähes tauotta ja hardcoremiehiäkin löytyy. Tag Team divari tarjoaa usein vauhdikkaan starttauksen jaksolle tai muuten vaan viihdyttää joko väliotteluna tai Main eventinä. Jos ette ole ennen katsout yhtäkään ROH'n showta kokonaan, suosittelen tekemään sen ehdottomasti mahdollisimman pian, sillä ette todellakaan tule katumaan!
Itseäni erilaiset promootiot ovat aina iskeneet omalla tavallaan ja promootioiden vaihtelun huomaa rosterin lisäksi buukkaamisesta ja erilaisista segmenteistä. Jotkut pitävät enemmän äijämeininkisestä ECW'stä, kun taas jotkut turvautuvat tuttuun WWE'hen. Jotkut puolestaan valitsevat vauhdikkaat ja menoa täynnä olevat indyt, mutta mikä on sinun valintasi? Perustele vastauksesi huolellisesti ja jos promootio on hiukan pienempi ja uskot sen olevan pimennossa osalle käyttäjistä, voit ihan hyvin vaikkapa kertoa hiukan menneistä vuosista ja sen tyylistä.
Itselläni on suoraansanoen aikakausi joka miellytti aivan omalla tavallaan ja sen hetkiset kolme suurinta promootiota nousevat helposti yli kaikkien muiden ja jopa tämänkin hetkisten promootioiden. Tämä aikakausihan siis on 1990-luvun loppuvuodet ja 2000-luvun alku, jolloin painimaailmaa hallitsivat kilpailevat promootiot, joista pienin oli
EC F'n W:
- Olen perehtynyt tähän promootioon melko syvällisesti ja tunnen kyseisen lafkan tähtiä lähes yhtä hyvin kuin tämänkin hetkisen ECW'n. Tästä promootiosta sen yhden suuren ja mahtavan teki lähinnä hardcorella katsomoihin saatu yleisö, joka on kertakaikkisen loistava siinä äijämäisyydessään. Kovat chantit ja hardcoren himo saavat halliin aivan loistavan tunnelman ja parantavat näin ollen kiinnostusta katsella hyvä tunnelmaista ja loistavaa painitapahtumaa, jossa ei säästellä aseiden kuin kirosanojenkaan käyttöä. Täällaisesta äijämäisyydestä painin osalta pidän aivan tolkuttomasti. Roster ei koskaan ollut kirjaimelliselle painille kaikista paras, mutta kehäpsykologia ja muu loistava kirjavuus värittivät homman uuteen uskoon.
ECW'n jälkeen mieleen tulee kaikille ehkä se tärkein promootio, jonka toimesta on nähty monia loistavia feudeja ja otteluita niin PPV'issäkin kuin viikottaisissa hiukan lyhyempinä vääntöinä. Tämä promootiohan on kaikille se niin tutuksi tullut
WWF:
- WWF'n touhua kirkastivat pääosin erilaiset gimmickit ja huippukarismaattiset painijat kuten Steve Austin, The Rock ja myöhemmin sitten myös Hulk Hogan. Tämä promootio tuo esiin lähinnä niitä koko painin historian suurimmiksi nimiksi todettuja katsomon suosikkeja, joista ei voi kuin pitää. Useat hyvät juonikuviot ja segmentit antoivat suurta potkua WWF'n meininkiin. Näistä segmenteistä tulevat mieleen useat Chris Jerichon humoristiset promot ja Steve Austinin tempaukset. Suurempiin ja tunnelmaikkaisiin otteluihin kyettiin todella hyvin ilman suurempia poikkeuksia.
Sitten aletaan vähitellen päästä aikakauden kolmanteen promootioon, jonka toimintaan olen tutustunut enemmän vasta lähipäivinä ja kyseessähän on WWF'lle myyty lafka, joka ikävä kyllä kaatui rahan huonoihin sijoituksiin. Hyvät naiset ja herrat....
WCW:
- WCW on toinen promootio joka toi esille loistavan karismaattisia nimiä rosterissaan. Kukapa ei muistaisi tältä aikakaudelta esimerkiksi Stingiä, Ric Flairia, Hulk Hogania ja vaikkapa win streakillaan maata järisyttänyttä Goldbergiä. Nämä kaikki nimet kuvasivat Main Eventin kokoa, joka ei tosin nWo'n ansiosta liikkunut lähes minnekkään missään vaiheessa, sillä nWo vei helposti yli puolet WCW'n showajoista aikakaudesta tietenkin riippuen.
Sitten asiaan, joka minua WCW'ssä kiinnosti kaikkein eniten ja sai minut jännittämään otteluiden tuloksia: Midcard
WCW'llä oli läpi vuosien aivan uskomaton painijaosasto kortin alkupäässä. Kaikki ketterät cruiserweight painijat taisivat tulla suurelle yleisölle tutuiksi parhaiten juuri WCW'n kautta. Billy Kidman, Shane Helms, Shannon Moore, Vampiro, Chavo Guerrero, Rey Misterio Jr. ja todella monet muut käyttivät WCW'n ensiluokkaista lightweight-divaria ponnistuslautanaan loistavalle uralleen. Oma mielipiteeni on, että WCW olisi ratingeja mitenkään loukkaamatta nostaa muutaman kevyemmän kokoluokan painijankin nostaa ylemmäs kortissa ja jättää nWo'n lihaskimppujen näyttämisen vähemmälle.
____________________
Jos tämä vanha aikakausi jätetään kokonaan taakse, tulee mieleeni vain yksi promootio, joka auttoi minut loistavasti indyjen pariin. Tämä kyseinen lafka tarjoaa joka showssaan aivan mielettömän hyvää painia ja näin ollen on yhä suosikkipromootioni ja katselen sitä mieluiten....
ROH:
- Jokunen henkilö saattaa tuntea jopa liiankin hyvin markitukseni ROH'in miehekästä ja nopeaa painia kohtaan. Tunnelma, spotit, teknisyys, Bryan Danielson... kaikki samassa paketissa! Ring Of Honor on suorastaan loistava promootio, josta löytyy painijaa jos toistakin jokaisen painiluokan fanille. Isompaa painijaa vilahtaa aina silloin tällöin loistavalla menestyksellä, pienemmän kokoluokan edustajat pörräävät show'eissa lähes tauotta ja hardcoremiehiäkin löytyy. Tag Team divari tarjoaa usein vauhdikkaan starttauksen jaksolle tai muuten vaan viihdyttää joko väliotteluna tai Main eventinä. Jos ette ole ennen katsout yhtäkään ROH'n showta kokonaan, suosittelen tekemään sen ehdottomasti mahdollisimman pian, sillä ette todellakaan tule katumaan!