Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Minkä mestaruuden haluaisit takaisin?

Jos leikitellään ajatuksella että saisit tuoda yhden vanhan mestaruuden takaisin, niin minkä valitsisit? WWE:n mestaruuksia siis kyseessä. Itse valitsin Hardcore-mestaruuden. 24/7 stipulaatio oli välillä hiukan ärsyttävä, mutta siltikin yksiä muistettavimpia asioita WWF:n ajoilta. Kaikkihan alkoi vuodesta 1998, jolloin Mankind kruunattiin mestariksi. Erikoiseksi asian teki, että mestari voi vaihtua missä tahansa paikassa minä hetkenä hyvänsä, kunhan tuomari on paikalla. Tämähän nähtiin useasti, kun mestaruus vaihtui mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Siinä oli syitä miksi haluaisin Hardcore-mestaruuden takaisin.

kuva

Siinä tuon mestaruuden kuva, mikä on mielestäni aika hieno.

Tarpeen mukaan voin lisätä äänestykseen vaihtoehtoja mikäli se on mahdollista.

Pikaisella selauksella en löytänyt vastaavaa aihetta.
Kyllä on pakko yhtyä tuohon Hardcore-mestaruuteen. Nuo 24/7 stipulaation seurauksena yllättävät mestaruusvaihdot piristivät kummasti. Oli myös aina mukava nähdä Crash Hollyn karkaavan jälleen mestaruuden kera. Ja käytiinhän mestaruudesta aivan hyviä hardcoremättöjäkin.

Toisena vaihtoehtona valitsisin Cruiserweight-mestaruuden, sillä WWE:ssä tuntuu olevan aivan liikaa Cruiserweight-painoisia painijoita, joille ei tunnuta keksivän niin mitään tekemistä. Toisaalta, en kyllä ole kaivannutkaan kyseistä mestaruutta.
Nämä Hardcore-ottelut kannattaa katsoa:

Hardcore Battle Royal - Hardcore Championship at Wrestlemania 2000
Rob Van Dam vs. Undertaker - Hardcore Championship at Vengeance 2001

Nuo erityisesti muistan Hardcoresta, Cruiserweight-mestaruudesta suosittelen Royal Rumble 2006:n 6 miehen ottelua Cruiserweight-tittelistä, mielestäni parhaimpia Cruiser-otteluita.
"Panu5" kirjoitti:
Nämä Hardcore-ottelut kannattaa katsoa:

Hardcore Battle Royal - Hardcore Championship at Wrestlemania 2000

Tuohan oli yksi karmeimpia HC-otteluita, varmaan jokainen muu WM:n HC-mestaruusottelu oli parempi. Tuo oli loistava esimerkki siitä, mihin HC-mestaruus jatkossa meni ja miksi koko Hardcore-mestaruus menetti kaiken arvostuksen. Joo, 24/7-sääntö oli ehkä lyhyen ajan hauskaa tai näin jälkikäteen satunnaisia tapahtumia seuraamalla piristävän oloista, mutta ei kyllä mestaruudella mitään arvoa ollut kun se vaihtoi omistajaa kymmeniä kertoja show'n aikana. HC-mestaruus toimi niin kauan hyvin kunnes se pilattiin tuolla 24/7-säännöllä, en kyllä itse tajua mitä hyvää siinä loppujen lopuksi oikeastaan oli. Tosiaan esim. WM X8:n sekoilu tuon mestaruuden osalta oli aika huvittavaakin katsottavaa, mutta kun joka ilta tuosta mestaruudesta "kamppailu" oli samaa sontaa.. blah. Jälleen tullaan siihen, että yleensä en mistään mestaruuden arvosta tms. jaksa smarkkeilla, mutta tässä tultiin jo siihen ettei ketään kiinnostanut, kuka on HC-mestari.

Pakko silti myöntää, että jotain loistavia yksittäisiä juttuja (ikimuistoisia hetkiä, kuten Al Snow vs. Al Snow ja Kennel From Hell) tuo mestaruus ehdottomasti toi tullessaan Attitude-aikana, ja toki mukaan mahtui pari oikeasti tosi viihdyttävää ottelua. Ja olihan se HC-mättö aina välillä ihan vain yleisesti mukavaa seurattavaa. Mutta en minä silti tuota mestaruutta todellakaan takaisin tahtoisi.

Oikeastaan en noista tahtoisi mitään takaisin. Meinasin jo äänestää Cruiserweight-mestaruutta, mutta kun vuosien ajan on jo nähty, ettei WWE:llä nykyisin ole enää kiinnostusta (ja tarvetta) panostaa millään tavalla tuohon vyöhön, niin turha sitä on tuoda takaisin. Mielummin tmää ratkaisu, että näitä joitakin CW-divisioonalaisia pidetään sitten muulla tavalla pinnalla, on paljon viihdyttävämpi ja kaikille parempi. European-mestaruus olisi tänäpäivänä ihan turha, samoin nuo ECW-mestaruudet.
"Kenitys" kirjoitti:
"Panu5" kirjoitti:
Nämä Hardcore-ottelut kannattaa katsoa:

Hardcore Battle Royal - Hardcore Championship at Wrestlemania 2000

Tuohan oli yksi karmeimpia HC-otteluita, varmaan jokainen muu WM:n HC-mestaruusottelu oli parempi. Tuo oli loistava esimerkki siitä, mihin HC-mestaruus jatkossa meni ja miksi koko Hardcore-mestaruus menetti kaiken arvostuksen. Joo, 24/7-sääntö oli ehkä lyhyen ajan hauskaa tai näin jälkikäteen satunnaisia tapahtumia seuraamalla piristävän oloista, mutta ei kyllä mestaruudella mitään arvoa ollut kun se vaihtoi omistajaa kymmeniä kertoja show'n aikana. HC-mestaruus toimi niin kauan hyvin kunnes se pilattiin tuolla 24/7-säännöllä, en kyllä itse tajua mitä hyvää siinä loppujen lopuksi oikeastaan oli. Tosiaan esim. WM X8:n sekoilu tuon mestaruuden osalta oli aika huvittavaakin katsottavaa, mutta kun joka ilta tuosta mestaruudesta "kamppailu" oli samaa sontaa.. blah. Jälleen tullaan siihen, että yleensä en mistään mestaruuden arvosta tms. jaksa smarkkeilla, mutta tässä tultiin jo siihen ettei ketään kiinnostanut, kuka on HC-mestari.


Hyvä pointti. Ei tosiaan ollut painillisesti mikään ihmeellinen ja antoi tyhmän kuvan, mutta oli viihdyttävä ja Hardcore-pitoinen. Nyt oikeastaan mieleen tuli tuo Big Show vs. Kane vs. Raven WrestleMania X-7:stä mikä muistaakseni oli Hardcore-mestaruudesta. Se ainakin kannattaa katsoa.
Äänestin HC vyötä sillä se toi aikoinaan hauskoja hetkiä WWE ohjelmiin. ja tuo vyö voisi toimia nykäänkin. esim toinen suosikkini Euroopan mestaruus ei toimisi nykyään sillä US vyö vie kaiken huomion. mutta HC vyö toisi uutta kipinää WWEhen ja vanhat jannut sekä Uudetkin saisivat aivan uudenlaista käyttöä.
Ilman muuta Hardcore -mestaruuden toisin takaisin, jos joku näistä täytyisi palauttaa. Onhan se tarjonnut lukemattomat naurunpyrskähdykset lukuisine 24/7 -säännön tuomien pikku venkuloiden kera. Etenkin muistan otteluita, jossa harhailtiin milloin missäkin, tai kun ottelu alkoi kehässä, kävi välissä aivan jossain muualla ja loppui jälleen kehään - eri mestarein ja ottelijoin varustettuna tietenkin. Niin, ja kun katsomme listaa, ketkä ovat hallinnut Hardcore -mestaruutta, niin huomaa heti että tämä vyö oli keventämässä tunnelmaa aina siellä lowcardissa, vaikka tästä vyöstä olisi ehkä nimen ja säänöksien mukaan pitänyt taistella puolituntisia, verisiä, fyysisesti vaativia otteluita, mutta Hardcore -vyö muutti kaikki ennakot ja teki siitä juuri omanlaisensa, se siinä mielestäni oli hienoa. Ja vielä, European, ECW Tag Team ja Cruiserweight -mestaruudet olisivat nyky-WWE:ssä luultavasti yhtä näkyviä kuin sääskenpaska itämeressä...
Ei mitään noista takaisin kiitos, jos tarvitaan lisää vöitä niin mieluummin haluaisin uuden vyön enkä mitään loppuunkulutettua tai raiskattua vyötä takaisin.