Foorumiarkisto

← Roskakori

Yleinen musiikkitopic

Arvostelkaa kappaleita mitä kuuntelette nyt jne. Voitte myös myös antaa muille käyttäjille vinkkejä arvosteltaviksi. yms.

Vapaat kädet, topic on teidän. :salut:
Sarjassamme arvostele edellisen kappale:

Ajattara - ...putoan
T-t-this sucks!

Musiikista päivittäin täällä keskustelevat, suunnatkaa vaikka basson foorumeille. Ei tule ikävä.
Ajattara - ...putoan


En tykännyt. Laulu oli aivan liian mörisemistä kaikkialla muualla paitsi kertosäkeessä eli en saanut kunnolla selvää, mikä on selvästi miinusta. Lisäksi, kun musiikki ja laulu eivät välillä tunnu sopivan yhteen, ei kappaleesta oikein hyvää makua jäänyt. Kertosäe ole ehdottomasti biisin parhaimmat osat ja loppu kappaleesta alkoi saamaan muutenkin kiinni musiikista, mutta ei vain jäänyt hyvä maku suuhun. Yksi syy on se etten ole koskaan pitänyt tämän kaltaisesta metallista.

Seuraavaksi power metallia kehiin Seinäjokilaisen bändin muodossa. Musiikki tuntuu aina silloin tällöin todella eeppiselta ja on hyvin melodista. Videon laatu ei kyllä tuo oikeutta bändille kunnolla. :/

Celesty - Reign of Elements
MR.Off Topic kirjoitti:
Celesty - Reign of Elements

Aika perus menevää power metallia kulkee hyvin eteenpäin. Kitarasoolo perus power metallia. Laulu on hyvää mutta soolon jälkeistä osaa en ymmärtänyt oikeastaan. Hieman haiskahti Sonata Arcticalta mikä ei sinänsä ole paha asia. Ihan jees materiaalia.
7/10

Stratovarius - Higher We Go
Äänenlaatu hieman heikko.
The Rocker kirjoitti:

Stratovarius - Higher We Go
Äänenlaatu hieman heikko.


Ei varmaan haitanne, että pistin Spotifysta soimaan.

Kyllähän tämä Stratovarius on aina uponnut. Ihan hyvää sankariheviä. Menevää ja energistä. Eeppistä jopa. Kertosäe rokkaa. Siisti, vaikkakin aika lyhyt soolo. Diggaan. Vähän enemmän syvyyttä saisi kuitenkin olla. Vähän sellainen pinnallinen biisi kuitenkin. Darien Fawks approves.

8/10


Antti Kleemola - Kriisi

http://www.youtube.com/watch?v=xIacwNPV7b8
Juups, sama paska eri paketissa.. Lots have changed. Oo

Itse biisiin, olihan tämä iha menevää, aika paljon miinusta tosin täytyy heittää. Yksi näitä tapauksia jotka todistaa että suomi ei ole aina mikään paras kieli laulella. Jotenkin tuntui vähän väkisinväännetyltä tuo kertosäe ja pisti ärsyttämään sen jatkuva toisto. Vihasin myös tuota pianon pimputusta. Ei oikein iskenyt, vähän näitä lauluja joita kuulee harvaseen radiosta, novalta tai jostain. Pientä miinusta on myös annettava tuosta järkyttävästä lookista, tympeän näkösiä nuo lätsäpääpopparit. Video oli muuten iha ok ja hyvin toteutettu.

6/10

Vaihteeksi tämmöstä.. Harvoja rapkipaleita joista pidän.
Button kirjoitti:
King Geedorah - I Wonder


Rap-biisi, joten sopiva minulle arvosteltavaksi. Okei en ole englanninkielisen räpin ystävä, koska englanninkielen taitoni ei pysy sanoje perässä. Mukavan slungi meininki kuitenkin ja mukavaa kuunneltavaa, mutta enemmän tällainen taustalla soiva biisi. Lisäksi kertosäe on hyvä kaikessa yksinkertaisuudessaan ja biitti sopii musiikin rauhalliseen tyyliin. Pitäisi kyllä tutustua myös Suomen ulkopuoliseen räppiin enemmän, mutta juurikin huonon englanninkielen taidon takia en saa kaikkea irti.

7/10

Pistetään lisää musiikkia rap-artistilta, mutta biisi ei ole yhtään rap-tyylinen. Hiukan masentava kappale, mutta yksinkertaisuudessaan minusta erittäin nerokas.

Steen Christenseen - Näkymätön mies
Button kirjoitti:
King Geedorah - I Wonder

Hieman erilasita räppiä mitä aiemmin olen kuunnellut. Herkkää tunnelmointia joka eroaa MTV räpistä kaikin mahdollisin positiivisin tavoin. Hieno ja kaunis kappale. Tässäkin vannotaan taas pyhän yksinkertaisuuden nimiin yksinkertaisella biitillä ja sävelmällä. 9/10

Rage Against the Machine - Killing in the Name of
Antti Kleemola - Kriisi

On rikollista, että tuollaisella tyypillä on Rhodes ja minulla ei.

En jaksa RATMIa just nyt kuulostella, mutta täällähän sai spämmiä musiikista mitä halusi. Siispä:

New Order - Temptation
Hienoimpia kasaripoppisbiisejä koskaan. Tästä, kuten monesta muustakin biisistä, bändi on tehnyt miljoona versiota, mutta vuoden 1987 Substance-kokoelmalla oleva versio on paras. Sitä ei tietenkään näköjään löydy juutuubista, mutta tyytykää tuohon.
Mr.Off Topic kirjoitti:
Steen Christenssen - Näkymätön mies

Hmmm... mitäs tästäkin kipaleesta sanoisi. Suomalaiset eivät osaa tehdä kappaleita jotka nojaavat pelkästään akustiseen kitaraan. Ainakaan en yhtään sellaista ole. Sanathan tässä ovat etusijalla kuten räpissä kai kuuluukin. Mutta tämä ei ole räppiä jonka tekijä in ilmeisesti unohtanut. Melodia itsessään on ihan hyvää mutta pelkkä melodia ilman komppausta ei toimi. 6/10

Alice In Chains - Check My Brain
Sattui tulemaan radiosta niin laitoin tähän.
Äsken kuuntelin radiota ja sieltä tais tulla Popedaa, biisiä en muista.

Btw, tämä ketju on ihan perseestä.
What kirjoitti:
Äsken kuuntelin radiota ja sieltä tais tulla Popedaa, biisiä en muista.

Btw, tämä ketju on ihan perseestä.

Know your role and shut yuor mouth!
The Rocker kirjoitti:
Alice In Chains - Check My Brain

Radio Rock tosiaan soi töissä ja tämä biisi sieltä taitaa muutaman kerran päivässä tulla. Kun tämän ensimmäistä kertaa kuuli, niin samantien oli sellainen "ei vittu ikinä" -fiilis - mutta ajan myötä biisi paranee. Toivotaan, ettei kumminkaan parane liikaa, sillä yleensä tehosoittobiiseistä tulee nopeasti paskoja. Uusin levy kylläkin on ihan ookoo, vaikka vanhan tuotannon tietty särmyys puuttuu.

Tapetaan se rokkilinja taas...

Jori Hulkkonen feat. Jerry Valuri - Lo-Fiction
What kirjoitti:
Btw, tämä ketju on ihan perseestä.

Ja kuinka niin? Ihan hyvin tämä mielestäni asiansa ajaa, vaikka itsekin aluksi olin sitä mieltä, että ne kaksi erillistä musiikkitopicia olivat hyvä juttu. Jos käyttäjät haluavat biisinsä arvosteltavan, voi sitä aina kirjoittaa viestin loppuun vaikka "Mitäs mieltä olette tästä biisistä?".
Tzei-em kirjoitti:
What kirjoitti:
Btw, tämä ketju on ihan perseestä.

Ja kuinka niin? Ihan hyvin tämä mielestäni asiansa ajaa, vaikka itsekin aluksi olin sitä mieltä, että ne kaksi erillistä musiikkitopicia olivat hyvä juttu. Jos käyttäjät haluavat biisinsä arvosteltavan, voi sitä aina kirjoittaa viestin loppuun vaikka "Mitäs mieltä olette tästä biisistä?".

Joo, sori.

En huomannutkaan, että tuo toinen on lukittu. Eipä tässä sitten mitään valitettavaa ole. :)
Wankie kirjoitti:
Radio Rock tosiaan soi töissä ja tämä biisi sieltä taitaa muutaman kerran päivässä tulla. Kun tämän ensimmäistä kertaa kuuli, niin samantien oli sellainen "ei v***u ikinä" -fiilis - mutta ajan myötä biisi paranee. Toivotaan, ettei kumminkaan parane liikaa, sillä yleensä tehosoittobiiseistä tulee nopeasti paskoja. Uusin levy kylläkin on ihan ookoo, vaikka vanhan tuotannon tietty särmyys puuttuu.

Tapetaan se rokkilinja taas...

Jori Hulkkonen feat. Jerry Valuri - Lo-Fiction

Check My Brain on selkeästi uuden AIC:n tasapaksuin biisi, vaikka hyvä se onkin. Kuitenkin levyltä löytyy paljon parempiakin ralleja. On se mielestäni viime vuoden parhaita levyjä, edelleen.

Wankien biisille plussa, oli aika jämerän kuuloista elektroa. Periaatteessa melko tavanomaista jumputusta, mutta jokin siinä viehätti enemmän kuin normaalit tumtum biisit. Jotain outoa hypnoottisuutta. Ja videosta plussaa, kerrankin video missä on oikeasti jokin tarina mukana ja jätti mukavasti miettimään mistä siinä on oikein kyse. Pitää laittaa bändi korvan taa. 8/10

Sitten fiilistelyä:

http://www.youtube.com/watch?v=hwWDQFq5UlQ

Ja pistetään nyt samaan syssyyn:

np. Nick Cave & The Bad Seeds - Henrys Dream

Vähemmälle kuuntelulle jäänyt tämä levy bändin tuotannossa, mutta lukeutuu kyllä parhaisiin levyihin mitä nyt olen kuullut. Let Love In ja Murder Ballads edelleen toki ykkösinä. On se kova bändi, harmi että viime kesän keikka jäi väliin.
Tricky - Bad Dreams

Mikäli joku ei ole kuullut, niin tsekatkoon. Todella hämmentävä biisi ja video.
Blur:in Song 2

Sopii aika hyvin fiiliksiini kun tätä topiccia selasin.
Nirvana forever <3
The Hardy Boy kirjoitti:
Nirvana forever <3

Vaikka tämä onkin "yleinen musiikkitopic" ja vielä roskiksessa, voisi tänne kirjoittaa kuitenkin jotain muuta kuin kahden sanan ylistyksiä sydämen kera. Muuten menee lukkoon tämäkin vielä jossain vaiheessa.
Tzei-em kirjoitti:
The Hardy Boy kirjoitti:
Nirvana forever <3

Vaikka tämä onkin "yleinen musiikkitopic" ja vielä roskiksessa, voisi tänne kirjoittaa kuitenkin jotain muuta kuin kahden sanan ylistyksiä sydämen kera. Muuten menee lukkoon tämäkin vielä jossain vaiheessa.


Noh, ei saa siis kertoa mitä mieltä on Nirvanasta, okei :|

Itse pidän Nirvanan biiseistä Smells Like Teen Spirit, In Bloom, Lithium, joku Nevermindin levyllä oleva seiskakappale ja Something in the Way(<3)
Pakko sano että olet selvästi kova fani, kun tunnet Nevermindilta jopa neljä biisiä! :)
The Hardy Boy kirjoitti:
Tzei-em kirjoitti:
The Hardy Boy kirjoitti:
Nirvana forever <3

Vaikka tämä onkin "yleinen musiikkitopic" ja vielä roskiksessa, voisi tänne kirjoittaa kuitenkin jotain muuta kuin kahden sanan ylistyksiä sydämen kera. Muuten menee lukkoon tämäkin vielä jossain vaiheessa.


Noh, ei saa siis kertoa mitä mieltä on Nirvanasta, okei :|

Itse pidän Nirvanan biiseistä Smells Like Teen Spirit, In Bloom, Lithium, joku Nevermindin levyllä oleva seiskakappale ja Something in the Way(<3)


Omistat siis pelkän Nevermind-levyn?

Omasta mielestäni se on Nirvanan huonoin levy.
Hautsi_ kirjoitti:
Pakko sano että olet selvästi kova fani, kun tunnet Nevermindilta jopa neljä biisiä! :)


5, vittu sä olet sokea.

Ja kyllä ne muutkin (esimerkkinä Heart-Shaped Box) on hyviä.
Neljähän sinä tunnet. Yhdestä kun et tiedä edes nimeä (Territorial Pissings).
Hautsi_ kirjoitti:
Neljähän sinä tunnet. Yhdestä kun et tiedä edes nimeä (Territorial Pissings).


Sehän se oli, kiitos.
Mahti Ankka kirjoitti:
Sitten fiilistelyä:

Bohren und der Club of Gore - On demon wings


Tämä biisi olisi tarvinnut hiukan erilaisen fiiliksen, jotta olisi saanut kaiken kipaleesta irti. Oikein rauhoittava kappale kuitenkin ja mukavastihan tämä soi taustalla datatessa, mutta tosiaan tarvisi sen erilaisen fiiliksen.

8/10

Pistetäänpä fiilistely biisiä fiilistely biisin jälkeen. Tosin hiukan erilaista:
DJ Shadow - Stem - Long Stem (Transmission 2)
randomdude kirjoitti:
Blur:in Song 2

Sopii aika hyvin fiiliksiini kun tätä topiccia selasin.

Vallan mainio ralli, vaikka Blur onkin Oasiksen kanssa Brittien historian yliarvostetuimpia bändejä. Kyllä Blurilta silti muutama helmi löytyy.

np. Blur - Crazy Beat
Hieman uudempaa tuotantoa, vuoden 2003 Think Tank -levyltä, joka on muuten kokonaisuutena varsin toimiva teos. Siitä ei löydy mitään mestariteoksia, ei todellakaan - sen sijaan se on chilli lätty, josta voi nauttia täysin rinnoin vaikkei yksittäisiä kultakimpaleita paljoa olekaan. Suosittelen kaikille jotka pitävät edes etäisesti brittirockista, ja tahtovat ns. taustamusiikkia johon ei tarvitse pahemmin paneutua ja kuunnella ajatuksella.
Tuleekohan se Detox koskaan ulos. Pärkele!
np. Rush - Red Barchetta
Eihän sille mitään voi, että tämä on aivan helvetin tiukkaa kamaa. Hyvä fiilis kun voi rentoutua työviikon jälkeen kaljaa juoden ja Rushia kuunnellen. Hyvä tapa ladata akkuja lauantaita sekä ensi viikon töitä varten.
Captain Charisma kirjoitti:
Tuleekohan se Detox koskaan ulos. Pärkele!

Totta viserrät! Montakohan vuotta sitäkin on tässä odoteltu?
Captain Charisma kirjoitti:
Tuleekohan se Detox koskaan ulos. Pärkele!

No, jos Only Built 4 Cuban Linx 2:kin lopulta julkaistiin (ja kiitos luojalle siitä), niin eiköhän rakas Tohtorimme Detoxinkin julkaise - ehkä joskus seuraavalla vuosikymmenellä.

En tosin odota edes siltä mitään erityistä, kun messissä tulee olemaan G-Unitin runkkareita ja muita veteliä scheisseläjiä - eri asia oli vuosina '92 ja '99, kun Snoop, Xzibit, Nate Dogg ja kumppanit olivat vielä huippuvedossa. Onhan se toki mukava saada vihdoinkin isähahmon (Dr. Dre) ja oppipojan (The Game) ensimmäinen(kö?) virallinen yhteisbiisi, mutta... meh, Detoxista tulee mitä luultavimmin Dren heikoin lätty.
Nodachi kirjoitti:
No, jos Only Built 4 Cuban Linx 2:kin lopulta julkaistiin (ja kiitos luojalle siitä), niin eiköhän rakas Tohtorimme Detoxinkin julkaise - ehkä joskus seuraavalla vuosikymmenellä.

Eh, niin siis OB4CL2 on Raekwonin lätty, eikä suinkaan Dr. Dren - toisin kuin tuosta voisi luulla. >_>
Jospa kokeillaan tätä arvostelua ihan asiallisesti. :)

MR.Off Topic kirjoitti:
Pistetäänpä fiilistely biisiä fiilistely biisin jälkeen. Tosin hiukan erilaista:
DJ Shadow - Stem - Long Stem (Transmission 2)


Alkuvaiheessa tulee mieleen Fahrenheit-peli, lumisateessa kävely. Eikä ollenkaan huonossa mielessä. Toimii suhteellisen hyvin. 7/10

Sitten läväytetään oma biisi arvosteluun. Jimmy Eat World - Work. Enjoy.
On kyllä monen rap-artistin tyyli muuttunut vuosien varrella todella merkittävästi. Hyvänä esimerkkinä Warren G. Nykyäänhän se on aikalailla sellaista RnB-schaissea, ettei uusimmalta The G Files -albumilta löydy kuin korkeintaan kolme kuunneltavaa kappaletta.

Eminemkin teki suuren virheen kun teki kappaleen Draken, Lil' Waynen ja Kanye Westin kanssa. Marshall, minkä menitkään tekemään?
Eminemin Till I Collapse Nate Doggin kanssa on varsin onnistunut kipale ainakin omasta mielestäni. En nyt sitten tiedä miltä levyltä tuo on kun en ole Eminemiin kovinkaan kovasti perehtynyt, mutta tuosta pidän.
TupsuVeitikka kirjoitti:
Eminemin Till I Collapse Nate Doggin kanssa on varsin onnistunut kipale ainakin omasta mielestäni. En nyt sitten tiedä miltä levyltä tuo on kun en ole Eminemiin kovinkaan kovasti perehtynyt, mutta tuosta pidän.

Taisi olla The Eminem Show -albumilta. Encore on muuten omasta mielestäni kyseisen artisti huonoin albumi. Mockinbird on ainut kappale jossa tuntuu olevan tunnetta mukana. Kyllä se The Marshall Mathers LP on se ikuinen ykkönen miehen tuotannosta.
Static kirjoitti:
On kyllä monen rap-artistin tyyli muuttunut vuosien varrella todella merkittävästi. Hyvänä esimerkkinä Warren G. Nykyäänhän se on aikalailla sellaista RnB-schaissea, ettei uusimmalta The G Files -albumilta löydy kuin korkeintaan kolme kuunneltavaa kappaletta.

The G Files -lättyä kesti kuunnella neljän biisin verran kunnes oli pakko puhdistaa se äänijäte kokonaan pois mielestä Nasin Illmatic-klassikolla. Oli nimittäin aivan uskomatonta paskaa.

Eminemkin teki suuren virheen kun teki kappaleen Draken, Lil' Waynen ja Kanye Westin kanssa. Marshall, minkä menitkään tekemään?

Noo, Eminem teki suuren virheen jo siinä vaiheessa kun hän otti muuan Fiddyn suojatikseen ja auttoi tämän nousemaan yhdeksi rap-maailman huippunimistä. Hän ja Lil' Wayne summaavat aika hyvin yhteen syyn siihen, miksi kaikki jotka eivät hiphopia kunnolla kuuntele, haukkuvat koko genren täydeksi paskaksi.

Ja hei, Kanyen ensimmäiset kaksi lättyä olivat oikeasti hyviä! Tosin sitten tuli Graduation josta ei ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa, ja... joo, en aio edes aloittaa 808s & Heartbreakin puimista. :E
Pitäisi ehkä tutustua tuohon Kanyen vanhempaan tuotantoon, ei ole tullut vielä vastaan. Joskus kuuntelin Graduationia ja ei oikein innostanut. Eikös siinä levyn kannessa ole joku nalle joka lentää? :D
Darien Fawks kirjoitti:

Antti Kleemola - Kriisi

http://www.youtube.com/watch?v=xIacwNPV7b8


Spoilaa Euroviisujen äsken mennyttä 2. esikarsintaa:

SpoilerKleemola pääsi finaaliin! Jiihaa!
Darien Fawks kirjoitti:
Darien Fawks kirjoitti:

Antti Kleemola - Kriisi

http://www.youtube.com/watch?v=xIacwNPV7b8


Spoilaa Euroviisujen äsken mennyttä 2. esikarsintaa:

SpoilerKleemola pääsi finaaliin! Jiihaa!


Niin kuka? Miks jotain randomeita pitää olla mukana. :?
Tosiaan Kanyen The College Dropout on parhaita hip hop lättyjä ikinä. Todellinen klassikko ja sen takia onkin sääli, että mies on nykyään tuollainen Gayfish.

np. Kanye West - Jesus Walks
np: Velvet Revolver - Libertad
Onpas huono levy. Harmittaa että tämäkin piti mennä ostamaan. Contraband ja Chinese Democracy pieksevät tämän mennen tullen. Ainoa hyvä kappale kun on She Builds Quick Machines. Toki myös Slashin soolot ovat hienoja mutta se ei oikein riitä.
MR.Off Topic kirjoitti:

Pistetäänpä fiilistely biisiä fiilistely biisin jälkeen. Tosin hiukan erilaista:
DJ Shadow - Stem - Long Stem (Transmission 2)


Joo tämä iski aika hyvin meikään. Mukavaa rauhallista soittoa, sopii taustalle soimaan täydellisesti pelatessa tai mitä tahansa vastaavaa puuhastellessa. Vähän tämän tyylistä musiikkia on tullut etsiskeltyäkin. Tämmöisellä konspetilla on vaikea epäonnistua.

9/10

Jawbreaker - First Step
Nappi prkl. Arvosteltu jo.
No arvostellaan sitten sinunkin kappale prkl.

Smark kirjoitti:
Sitten läväytetään oma biisi arvosteluun. Jimmy Eat World - Work. Enjoy.


En jaksanut paneutua niin paljon tähän kappaleseen, ottaen huomion kellonajan ja sen että tein vastaavan vähän aikaa sitten. Ihan jees kamaa oli tämäkin, toimiva biisi varsinkin sanoitukseltaan. Tuttua JEW (heheh) laatua, vaikken tuotantoon ole kuitenkaan jostain syystä sen pahemmin tutustunut. Eli hyvän arvosanan kipale saa, mutta ei ensikuuntemalla kuitenkaan niin paljon säväyttänyt, että saisi täysiä pinnoja.
MR.Off Topic kirjoitti:

Tämä biisi olisi tarvinnut hiukan erilaisen fiiliksen, jotta olisi saanut kaiken kipaleesta irti. Oikein rauhoittava kappale kuitenkin ja mukavastihan tämä soi taustalla datatessa, mutta tosiaan tarvisi sen erilaisen fiiliksen.

8/10

Juu ei ole Bohren kaikkien tilanteiden musiikkia. Itseasiassa toimii helvetin huonosti jos pitää vain keskittyen tillittää ruutua ja kuunnella tuota "doomjazz" soljumista. Täyteen oikeuksiinsa pääsee nuppiin vaikuttavien aineiden (miten kukin sitten haluaa tämän lukea) vaikutuksen alaisena taustamusana.
Captain Charisma kirjoitti:
Tosiaan Kanyen The College Dropout on parhaita hip hop lättyjä ikinä. Todellinen klassikko ja sen takia onkin sääli, että mies on nykyään tuollainen Gayfish.

The College Dropout todellakin on loistolätty, mutta "New Workout Plan" pilaa fiiliksen. Se on nimittäin aivan uskomattoman karmeata scheissea.

Lähiaikoina on tullut kuunneltua hiphopin puolelta paljon Mobb Deep -kaksikkoa sekä KRS-Onea, joista ensimmäiseksi mainittu vie selkeästi voiton - KRS:llä kun on ongelmana se, että hän toistaa itseään biiseissään, ja pahasti. "Step Into A World (Rapture's Delight)" ja "H.I.P.H.O.P" ovat upeita, mutta kun sama teema ("meitsi tekee oikeet, raakaa hiphoppia - te ootte kaupallisii levy-yhtiöiden huoria, tsiahh~") toistuu ja toistuu kappaleesta toiseen, se fiilis ikään kuin katoaa. Toki minulla on vielä lähes kymmenkunta lättyä häneltä kuuntelematta (diskografia kun kattaa materiaalia '80-luvun lopusta nykypäivään saakka), mutta ainakin '95-'99 akselilla KRS:n sanoma tuntuu olevan sitä samaa.

Mobb Deep sen sijaan on vallan mainio duo. Tai no, oli - arvostus nimittäin katosi kun vuonna 2006 he pudottivat G-Unitin perseennuolenta -lätyn, ja vaihtoivat legenda-statuksensa rahanahneuteen. Mulkut. Tuosta huolimatta kaikki matsku mitä Havoc ja Prodigy ovat ennen vuotta '06 pudottaneet on pääpiirteittäin oikein hyvää settiä. Hell On Earth -albumi tietysti ansaitsee kunniamaininnan, yksi todellisista hiphop-klassikoista kun on.
Nodachi kirjoitti:
Mobb Deep sen sijaan on vallan mainio duo. Tai no, oli - arvostus nimittäin katosi kun vuonna 2006 he pudottivat G-Unitin perseennuolenta -lätyn, ja vaihtoivat legenda-statuksensa rahanahneuteen. Mulkut. Tuosta huolimatta kaikki matsku mitä Havoc ja Prodigy ovat ennen vuotta '06 pudottaneet on pääpiirteittäin oikein hyvää settiä. Hell On Earth -albumi tietysti ansaitsee kunniamaininnan, yksi todellisista hiphop-klassikoista kun on.

Eikä kuulu unohtaa yhtyeen The Infamous -albumia, jolla on myös muutamia legendaarisia kappaleita, tunnetuimpana varmasti Shook Ones Pt. 2, joka on myös kuultavissa 8 Mile -elokuvan soundtrackilla.

Mobb Deepin ensimmäinen albumi, The Juvenile Hell, ei sen sijaan iskenyt niin kovaa kuin kaksi seuraavaa plattaa. Debyyttialbumin tyyli oli hieman liian old schoolia minun makuuni, vaikka vanhemmasta tuotannosta pidänkin enemmän, en kuitenkaan liian vanhasta. Ja levyllä on myös huomattavissa poikien silloinen nuoruus, ääni on aivan eri tasoa kuin myöhemmissä tuotannoissa. Hieman korkeampaa, eikä korkea ääni kyllä sovi räppiin ollenkaan.