Draft kuuluu Royal Rumblen ja Wrestlemanian ohella painivuoden kiinnostaviimpiin hetkiin. Voisipa sen ajatella jopa WWE:n painivuoden alkupisteeksi: Mania-season on ohi ja draft merkitsee uutta alkua niin brändiä vaihtaneille kuin vanhaan kotiinsa jääneillekin. Vaikka rosterijaossa pitäytymisessä on viime vuosina on ollut monin paikoin toivomisen varaa ja draftin ulkopuoliset siirtymiset ovat himmentäneet draftin arvoa, on vuosittaisella perinteellä yhä paljon merkitystä. Feudirajat noudattavat lähes poikkeuksetta rosterirajoja (etenkin draftin jälkeisinä kuukausina) ja näin ollen siirtorumba asettaa raamit seuraavien kahdentoista kuukauden feudeille. Draftin merkityksen huomaa myös yksittäisten painijoiden kohtaloita tarkastellen. Olisiko CM Punk noussut kolminkertaiseksi maailmanmestariksi ja tähdeksi mikä nyt on jäämällä vuosi sitten Raw'hon? Entä olisiko The Miz yhtä vihattu heel kuin on, jos ei olisi päässyt Raw'hon käyttämään sanan säiläänsä John Cenaa ja guest hosteja vastaan? Vastaus molempiin kysymyksiin on kielteinen.
Ilmassa on lukuisia kuumia kysymyksiä. Vaihtaako tänä vuonna jotkin mestaruudet brändejä? Entä selostajat? Tai pudottaako WWE pommin ja siirtää jonkun kolmikosta Cena-HHH-Taker? Paljon kysymyksiä, joihin saamme vastauksen huhtikuun 26. päivä.
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, 26. päivän Raw'ssa näemme tusinan siirtoja ja myöhemmässä supplemental draftissa vähintään toisen mokoman. Heitänpä veikkaukseni päädraftin siirroista, saas nähdä kuinka kohdalleen ne sitten osuvat. Alla olevat ovat siis nimen omaan veikkauksia eivätkä niinkään toiveita, vaikka moni siirroista minulle kelpaisikin.
Raw'hon:
CM Punk
Cena pysynee Raw'n mestaruuskuvioissa vielä pitkän aikaa ja tarvitsee kipeästi tuoreita vastustajia. Ja kuka sopisikaan tähän rooliin paremmin kuin lafkan toiseksi paras (Jericho on yhä ykkönen) heel, CM Punk? Pelkkä miehen nimi kirkuu tällä hetkellä rahaa, enkä usko että WWE tohtii "tuhlata" tulikuumaa tulevaisuuden nimeään kakkosbrändissä enää kauempaa. Serena ja Gallows seurannevat messiastaan supplemental draftissa, tätä kolmikkoa tuskin vielä hajotetaan.
Edge
Jos WWE:n rosterista listattaisiin heel-turnin tarpeessa olevia painijoita, Edge löytyisi varmasti luettelon kärjestä. Miehen promot ovat olleet väljähtäneitä ja face-hahmon rakentuminen lopetusliikkeen ympärille lähes surkuhupaisaa. Jotkut vain ovat luontaisia heelejä, ja Äärimmäinen opportunisti on se Adam Copeland, jota yleisö rakastaa vihata.
Mutta miksi miehen tulee vaihtaa brändiä kääntyäkseen? Smackdownissa kääntyminen ei olisi kovin loogista, sillä silloin brändin pääheelit olisivat jälleen veriviholliset Edge ja Jericho. Ja mikä tärkeintä, siirtyessään Edge ja Christian päätyisivät samaan brändiin, ja tämän kaksikon teiden kohtaamista ovat fanit odottaneet kieli pitkällä Captain Charisman paluusta saakka. Itse näkisin lyhyen reunionin ja feudin Show'ta ja Miziä vastaan, jonka jälkeen Edge kääntyisikin veljeään vastaan.
Drew McIntyre
Mr. McMahonin "valittuna" McIntyrelle olisi luontevaa esiintyä siinä ohjelmassa, jossa Vincekin esiintyy. IC-mestarin viimeaikaisen bookkauksen perusteella on vähän vaikea sanoa, kuinka lujasti WWE miehen takana on, mutta uskoisin että luottoa mieheen edelleen löytyy. Puolen vuoden voittoputkia ei anneta tyhjästä. Feudia Hunteria vastaan pidän sangen mahdollisena. Huhujen mukaan HHH:han on ollut yksi suurimmista skotin pushin puolestapuhujista, ja tarvitseepa hänkin uusia vastustajia.
R-Truth
Raw'n midcard kaipaa terästystä, ja uskoisin että Truthin annetaan nyt puolentoista vuoden Smackdown-stintin jälkeen kokeilla siipiään ykkösbrändissä. Tiedä sitten kuinka suurta pushia Truthille siirron toteutuessa onkaan tiedossa, Raw on usein osoittautunut kovaksi paikaksi nouseville midcardereille. Hyvässä lykyssä mies nousee US-vyökuvioihin, huonossa taas miestä voi odottaa saman kaltainen unohtaminen, jonka MVP on saanut osakseen viime vuoden draftauksen jälkeen. Over Truth kyllä on ja saa yleisön sykkimään sisääntulollaan, mutta riittääkö se?
Kane
Kane on pomppinut viime vuosina brändistä toiseen kovalla tahdilla. Oikean sopen löytäminen on ollut hankalaa konkarille, eivätkä jatkuvat heel- ja face-turnit ole ainakaan helpottaneet asiaa. Luulisin kuitenkin, että mies sopisi isona miehenä paremmin Raw'n keskikorttiin kuin SD:n atleettisen midcardiin.
Dolph Ziggler
Ziggler palannee tänä vuonna juurilleen Raw'hon. Tämä siksi, että veikko on kyntänyt SD:n midcard-facet läpi varsin perusteellisesti Mysteriota ja Morrisonia myöten. Pushin saaminen tähdekkäässä ykkösbrändissä taas onkin toinen juttu, varsinkin kun miestä on SD:ssäkin alikäytetty raskaalla kädellä jo viime syksystä asti.
The Great Khali
Tämä on nyt vähän random-siirto. Mikään iso pushi Khalia tuskin enää odottaa, mutta koska Vinssi jostain syystä tuntuu pitävän tätä hongankolistajaa kovinkin hauskana, on järkevää siirtää hänet brändiin johon komediasegmentit keskittyvät. Guest host -skitteihin kuitenkin tarvitaan uutta materiaalia Santinon ja Hornswogglen rinnalle. Tag team Hornyn kanssa taas saisi varmasti lapset käymään kuumana.
Smackdowniin:
Randy Orton
Tässä on kenties tämän vuoden odotetuin siirto. Kovin järkeenkäypääkin Ortonin draftaus olisi. Face-turninsa myötä Randy on noussut koko lafkan kakkosfaceksi, mutta Raw'ssa mies joutuisi kuitenkin seisomaan aina Cenan varjossa. Muutenkin Ortonin olisi hyvä ottaa tässä vaiheessa etäisyyttä Cenaan ja Triple H:hon ihan vain viime vuosien toistamisen välttämiseksi. Face-vajeesta kärsivässä SD:ssä Ortonia taas odottaisi valmis ME-paikka ja mielenkiintoisia feudimahdollisuuksia mm. Swaggeria ja Jerichoa vastaan.
Sheamus
Sheamus siirtyi Raw'hon puolisen vuotta sitten ja on jo nyt feudannut niin Cenaa kuin Hunteriakin vastaan. Näin ollen ykkösbrändin huipulla ei ole irkulle enää uusia vastustajia, ja siksi mies on draftattava, jotta hänet voidaan pitää ME:n tuntumassa. Ja tarvitseehan Takerkin sen vuosittaisen feudinsa isoa miestä vastaan.
Kofi Kingston
Kofi on jäänyt Orton-feudin jälkeen täysin unholaan, mikä on suuri harmi - näyttihän ghanalainen tuolloin paljon potentiaalia niin kehässä kuin mikissä. Kaksi vuotta Raw'ssa riittänee Kofille, kun lasikaton rikkominen ja main eventiin nouseminen näyttää olevan punabrändissä miehelle mahdotonta.
MVP
MVP on jäänyt punaisessa brändissä niin paitsioon, että olen miehen vankkiintuneena faninakin jo melkein unohtanut kuinka karismaattisesta ja taitavasta hepusta on todella kyse. Osasyy pushin puutteeseen löytyy varmasti Montelin kuivakkaasta face-hahmosta, mutta siitäkin kuuluu loppupeleissä syyttää bookkaustiimiä. SD:ssä MVP voisi kuitenkin lähteä uuteen nousuun kaipaamansa heel-turnin voimin, vaikka Porterin maailmanmestariksi nousemiseen on minunkaan vaikea enää uskoa.
Cody Rhodes
Rhodesia pidettiin yleisesti jo edesmenneen Legacyn heikoimpana lenkkinä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Codyssa olisi potentiaalia ihan tulevaksi maailmanmestariksi saakka, etenkin kun mies on vasta 24-vuotias. Ja kun Ted junior nyt näyttää aloittelevan omaa heel-stableaan Raw'n puolella, on Codyn hyvä ottaa etäisyyttä. Draftin jälkeisessä Smackdownissa Rhodes voisikin nousta vahvaksi midcard-heeliksi, hyvässä lykyssä IC-mestaruuskuvioihin.
Ilmassa on lukuisia kuumia kysymyksiä. Vaihtaako tänä vuonna jotkin mestaruudet brändejä? Entä selostajat? Tai pudottaako WWE pommin ja siirtää jonkun kolmikosta Cena-HHH-Taker? Paljon kysymyksiä, joihin saamme vastauksen huhtikuun 26. päivä.
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, 26. päivän Raw'ssa näemme tusinan siirtoja ja myöhemmässä supplemental draftissa vähintään toisen mokoman. Heitänpä veikkaukseni päädraftin siirroista, saas nähdä kuinka kohdalleen ne sitten osuvat. Alla olevat ovat siis nimen omaan veikkauksia eivätkä niinkään toiveita, vaikka moni siirroista minulle kelpaisikin.
Raw'hon:
CM Punk
Cena pysynee Raw'n mestaruuskuvioissa vielä pitkän aikaa ja tarvitsee kipeästi tuoreita vastustajia. Ja kuka sopisikaan tähän rooliin paremmin kuin lafkan toiseksi paras (Jericho on yhä ykkönen) heel, CM Punk? Pelkkä miehen nimi kirkuu tällä hetkellä rahaa, enkä usko että WWE tohtii "tuhlata" tulikuumaa tulevaisuuden nimeään kakkosbrändissä enää kauempaa. Serena ja Gallows seurannevat messiastaan supplemental draftissa, tätä kolmikkoa tuskin vielä hajotetaan.
Edge
Jos WWE:n rosterista listattaisiin heel-turnin tarpeessa olevia painijoita, Edge löytyisi varmasti luettelon kärjestä. Miehen promot ovat olleet väljähtäneitä ja face-hahmon rakentuminen lopetusliikkeen ympärille lähes surkuhupaisaa. Jotkut vain ovat luontaisia heelejä, ja Äärimmäinen opportunisti on se Adam Copeland, jota yleisö rakastaa vihata.
Mutta miksi miehen tulee vaihtaa brändiä kääntyäkseen? Smackdownissa kääntyminen ei olisi kovin loogista, sillä silloin brändin pääheelit olisivat jälleen veriviholliset Edge ja Jericho. Ja mikä tärkeintä, siirtyessään Edge ja Christian päätyisivät samaan brändiin, ja tämän kaksikon teiden kohtaamista ovat fanit odottaneet kieli pitkällä Captain Charisman paluusta saakka. Itse näkisin lyhyen reunionin ja feudin Show'ta ja Miziä vastaan, jonka jälkeen Edge kääntyisikin veljeään vastaan.
Drew McIntyre
Mr. McMahonin "valittuna" McIntyrelle olisi luontevaa esiintyä siinä ohjelmassa, jossa Vincekin esiintyy. IC-mestarin viimeaikaisen bookkauksen perusteella on vähän vaikea sanoa, kuinka lujasti WWE miehen takana on, mutta uskoisin että luottoa mieheen edelleen löytyy. Puolen vuoden voittoputkia ei anneta tyhjästä. Feudia Hunteria vastaan pidän sangen mahdollisena. Huhujen mukaan HHH:han on ollut yksi suurimmista skotin pushin puolestapuhujista, ja tarvitseepa hänkin uusia vastustajia.
R-Truth
Raw'n midcard kaipaa terästystä, ja uskoisin että Truthin annetaan nyt puolentoista vuoden Smackdown-stintin jälkeen kokeilla siipiään ykkösbrändissä. Tiedä sitten kuinka suurta pushia Truthille siirron toteutuessa onkaan tiedossa, Raw on usein osoittautunut kovaksi paikaksi nouseville midcardereille. Hyvässä lykyssä mies nousee US-vyökuvioihin, huonossa taas miestä voi odottaa saman kaltainen unohtaminen, jonka MVP on saanut osakseen viime vuoden draftauksen jälkeen. Over Truth kyllä on ja saa yleisön sykkimään sisääntulollaan, mutta riittääkö se?
Kane
Kane on pomppinut viime vuosina brändistä toiseen kovalla tahdilla. Oikean sopen löytäminen on ollut hankalaa konkarille, eivätkä jatkuvat heel- ja face-turnit ole ainakaan helpottaneet asiaa. Luulisin kuitenkin, että mies sopisi isona miehenä paremmin Raw'n keskikorttiin kuin SD:n atleettisen midcardiin.
Dolph Ziggler
Ziggler palannee tänä vuonna juurilleen Raw'hon. Tämä siksi, että veikko on kyntänyt SD:n midcard-facet läpi varsin perusteellisesti Mysteriota ja Morrisonia myöten. Pushin saaminen tähdekkäässä ykkösbrändissä taas onkin toinen juttu, varsinkin kun miestä on SD:ssäkin alikäytetty raskaalla kädellä jo viime syksystä asti.
The Great Khali
Tämä on nyt vähän random-siirto. Mikään iso pushi Khalia tuskin enää odottaa, mutta koska Vinssi jostain syystä tuntuu pitävän tätä hongankolistajaa kovinkin hauskana, on järkevää siirtää hänet brändiin johon komediasegmentit keskittyvät. Guest host -skitteihin kuitenkin tarvitaan uutta materiaalia Santinon ja Hornswogglen rinnalle. Tag team Hornyn kanssa taas saisi varmasti lapset käymään kuumana.
Smackdowniin:
Randy Orton
Tässä on kenties tämän vuoden odotetuin siirto. Kovin järkeenkäypääkin Ortonin draftaus olisi. Face-turninsa myötä Randy on noussut koko lafkan kakkosfaceksi, mutta Raw'ssa mies joutuisi kuitenkin seisomaan aina Cenan varjossa. Muutenkin Ortonin olisi hyvä ottaa tässä vaiheessa etäisyyttä Cenaan ja Triple H:hon ihan vain viime vuosien toistamisen välttämiseksi. Face-vajeesta kärsivässä SD:ssä Ortonia taas odottaisi valmis ME-paikka ja mielenkiintoisia feudimahdollisuuksia mm. Swaggeria ja Jerichoa vastaan.
Sheamus
Sheamus siirtyi Raw'hon puolisen vuotta sitten ja on jo nyt feudannut niin Cenaa kuin Hunteriakin vastaan. Näin ollen ykkösbrändin huipulla ei ole irkulle enää uusia vastustajia, ja siksi mies on draftattava, jotta hänet voidaan pitää ME:n tuntumassa. Ja tarvitseehan Takerkin sen vuosittaisen feudinsa isoa miestä vastaan.
Kofi Kingston
Kofi on jäänyt Orton-feudin jälkeen täysin unholaan, mikä on suuri harmi - näyttihän ghanalainen tuolloin paljon potentiaalia niin kehässä kuin mikissä. Kaksi vuotta Raw'ssa riittänee Kofille, kun lasikaton rikkominen ja main eventiin nouseminen näyttää olevan punabrändissä miehelle mahdotonta.
MVP
MVP on jäänyt punaisessa brändissä niin paitsioon, että olen miehen vankkiintuneena faninakin jo melkein unohtanut kuinka karismaattisesta ja taitavasta hepusta on todella kyse. Osasyy pushin puutteeseen löytyy varmasti Montelin kuivakkaasta face-hahmosta, mutta siitäkin kuuluu loppupeleissä syyttää bookkaustiimiä. SD:ssä MVP voisi kuitenkin lähteä uuteen nousuun kaipaamansa heel-turnin voimin, vaikka Porterin maailmanmestariksi nousemiseen on minunkaan vaikea enää uskoa.
Cody Rhodes
Rhodesia pidettiin yleisesti jo edesmenneen Legacyn heikoimpana lenkkinä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Codyssa olisi potentiaalia ihan tulevaksi maailmanmestariksi saakka, etenkin kun mies on vasta 24-vuotias. Ja kun Ted junior nyt näyttää aloittelevan omaa heel-stableaan Raw'n puolella, on Codyn hyvä ottaa etäisyyttä. Draftin jälkeisessä Smackdownissa Rhodes voisikin nousta vahvaksi midcard-heeliksi, hyvässä lykyssä IC-mestaruuskuvioihin.