Aina tasaisin väliajoin painipromootiot tuovat show'hunsa muilta viihteen / urheilun aloilta tunnettuja naamoja. Välillä nämä ovatkin varsin toimivia mainostempauksia. Jos nyt otetaan WWE esimerkiksi, niin kyllähän Mr T:n ja Mike Tysonin WrestleMania esiintymiset olivat uskomattoman toimivia tempauksia, jolla saatiin herätettyä myös monien painia seuraamattomien mielenkiinto. Ja kaitpa siitä Big Show - Floyd Mayweather feudista voisi pienellä varauksella sanoa samaa, toimihan sekin.
Eikä se ole pelkästään WWE. TNA:ssakin on nähty vuosien mittaan jos jonkinlaista jenkkifutissankaria, tosi-tv tähteä ja MMA-ottelijaa. Puhumattakaan WCW:stä Dennis Rodmaneineen, Jay Lenoineen ja David Arquetteineen. Kotimaan kamaralla FCF on bookannut vetonauloikseen Amin Asikaista, Henry Saarta ja Renne Korppilaa.
Kuitenkin toista vuotta Monday Night RAW:ssa vallinnut "guest host" systeemi ei mitään suuria riemunkiljahduksia aiheuttanut, ja eniten draamaa saatiin kun hostina oli joku ennestään painikehistä tuttu kaveri. Miksi?
Oma mielipiteeni sijoittuu jonnekin jyrkän EI ja mairean KYLLÄ vastauksen välimaastoon. Ymmärrän julkimoiden tuonnin ohjelmaan juurikin heidän tuoman mainstream julkisuuden vuoksi. Muistatteko kun John Cena iski F-U:n Kevin Federlinelle? Kyllähän siitä nämä Hollywood Axxess hömppäohjelmat kiinnostuivat. Ilmaista mainosta.
Asiain laita on kumminkin niin, että kun päätän katsoa ammattipainia, niin haluan myös katsoa ammattipainia ja sen lajin omia tähtiä. En minä tarvitse sinne koripalloilija Rodmania tai O'Nealia samoin kuin koripallofanit eivät kaipaa John Cenaa tai Steve Austinia kentälle. Noh, mikä tästä asiasta tekee sitten vähän kaksipiipuisen on se, että sokeankin on pakko myöntää julkkisvieraiden silloin tällöin tuoneen korvaamatonta lisäarvoa ohjelmaan.
Itse koen suomalaisena painifanina täysin turhiksi nämä jenkkifutarien esiintymiset ja B-luokan näyttelijöiden kuten joku Jeremy Piven bookkaukset. Sitten kun aletaan puhua kansainvälisesti suurista, kaikkien popkulttuuria jollain tasolla seuraavien, tuntemista nimistä kuten Arnold Schwarzenegger tai Mike Tyson, niin silloin mielenkiinto nousee tälläkin suunnalla. Nimen suuruudesta huolimatta painipromootio voi vieläkin kusta kaiken, bookkaamalla tätä vierailevaa julkkista esim. suurempana facena kuin promootion omaa ykkösfacea. Tällainen toiminta on omiaan vain ärsyttämään painifaneja, jotka kumminkin ovat varsin lojaalia porukkaa. Hyvä esimerkki tästä oli juuri tuo yleisön kääntyminen Floyd Mayweatheria vastaan kun tätä bookattiin kuin mitäkin superfacea.
Yhteenvetona voisin avosylin ottaa vastaan Sylvester Stallonen vierailulle RAW:hon, kunhan hän ei pelkällä nimensä tuomalla auralla maagisesti pieksä koko WWE:n rosteria, vaan hänellä on ohjelmassa joku järjellinen funktio. Toisin sanoen hänen vierailunsa bookataan fiksusti. Mutta minun puolestani nämä jenkkifutarit ja tositv-tähdet voisivat pysyä ihan vapaasti poissa minun läppärin näytöltä. Yksinkertaisesti minua ei kiinnosta katsoa jotain tositv-tähteä kun haluan katsoa painia. Jos haluaisin katsoa tositv-staraa, niin lataisin sen ohjelman koneelleni.
Oma mielipiteenne? Voin lisätä äänestyksen, jos sellaisen aiheesta haluatte.
Eikä se ole pelkästään WWE. TNA:ssakin on nähty vuosien mittaan jos jonkinlaista jenkkifutissankaria, tosi-tv tähteä ja MMA-ottelijaa. Puhumattakaan WCW:stä Dennis Rodmaneineen, Jay Lenoineen ja David Arquetteineen. Kotimaan kamaralla FCF on bookannut vetonauloikseen Amin Asikaista, Henry Saarta ja Renne Korppilaa.
Kuitenkin toista vuotta Monday Night RAW:ssa vallinnut "guest host" systeemi ei mitään suuria riemunkiljahduksia aiheuttanut, ja eniten draamaa saatiin kun hostina oli joku ennestään painikehistä tuttu kaveri. Miksi?
Oma mielipiteeni sijoittuu jonnekin jyrkän EI ja mairean KYLLÄ vastauksen välimaastoon. Ymmärrän julkimoiden tuonnin ohjelmaan juurikin heidän tuoman mainstream julkisuuden vuoksi. Muistatteko kun John Cena iski F-U:n Kevin Federlinelle? Kyllähän siitä nämä Hollywood Axxess hömppäohjelmat kiinnostuivat. Ilmaista mainosta.
Asiain laita on kumminkin niin, että kun päätän katsoa ammattipainia, niin haluan myös katsoa ammattipainia ja sen lajin omia tähtiä. En minä tarvitse sinne koripalloilija Rodmania tai O'Nealia samoin kuin koripallofanit eivät kaipaa John Cenaa tai Steve Austinia kentälle. Noh, mikä tästä asiasta tekee sitten vähän kaksipiipuisen on se, että sokeankin on pakko myöntää julkkisvieraiden silloin tällöin tuoneen korvaamatonta lisäarvoa ohjelmaan.
Itse koen suomalaisena painifanina täysin turhiksi nämä jenkkifutarien esiintymiset ja B-luokan näyttelijöiden kuten joku Jeremy Piven bookkaukset. Sitten kun aletaan puhua kansainvälisesti suurista, kaikkien popkulttuuria jollain tasolla seuraavien, tuntemista nimistä kuten Arnold Schwarzenegger tai Mike Tyson, niin silloin mielenkiinto nousee tälläkin suunnalla. Nimen suuruudesta huolimatta painipromootio voi vieläkin kusta kaiken, bookkaamalla tätä vierailevaa julkkista esim. suurempana facena kuin promootion omaa ykkösfacea. Tällainen toiminta on omiaan vain ärsyttämään painifaneja, jotka kumminkin ovat varsin lojaalia porukkaa. Hyvä esimerkki tästä oli juuri tuo yleisön kääntyminen Floyd Mayweatheria vastaan kun tätä bookattiin kuin mitäkin superfacea.
Yhteenvetona voisin avosylin ottaa vastaan Sylvester Stallonen vierailulle RAW:hon, kunhan hän ei pelkällä nimensä tuomalla auralla maagisesti pieksä koko WWE:n rosteria, vaan hänellä on ohjelmassa joku järjellinen funktio. Toisin sanoen hänen vierailunsa bookataan fiksusti. Mutta minun puolestani nämä jenkkifutarit ja tositv-tähdet voisivat pysyä ihan vapaasti poissa minun läppärin näytöltä. Yksinkertaisesti minua ei kiinnosta katsoa jotain tositv-tähteä kun haluan katsoa painia. Jos haluaisin katsoa tositv-staraa, niin lataisin sen ohjelman koneelleni.
Oma mielipiteenne? Voin lisätä äänestyksen, jos sellaisen aiheesta haluatte.