Ongelmat & Kysymykset | Tietotekniikka

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Manimal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Manimal » Ma 18.12.2006 21:11

Velocity kirjoitti:
Manimal kirjoitti:
Velocity kirjoitti:Miten voi rajata kuvan, että siinä ei jää niitä värillisiä reunoja vaan kuva on tällainen KuvatällaisenKuva sijasta?(älä anna animaation sekoittaa)
Eli siis kuva on rajattu muuhun kuin neliön muotoon?
Kerroppa ensin mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät?
PSP 9, Photoshop 2 ja Photofiltre, sano johonkin noista jos tiedät. Sano edes toolin nimi. :)
No photofiltressä ainakin voit ottaa ihan sen kumi -työkalun, ja kumittaa sen osan jonka haluat pois kuvasta. Sen jälkeen kuva on tallennettava joka .gif (jossa ei voi olla osittain läpinäkyvä, mutta voi olla minkä vain muotoinen) tai .png (joka tukee myös osittaista läpinäkyvyyttä, mutta on isompi tiedostokooltaan) muotoon.

Btw, vastaisit privoihis :roll:

Mindmaker

Viesti Kirjoittaja Mindmaker » Ma 18.12.2006 21:13

Nyt tyhmänä kysyn sellaista että, kun olen nyt ladannut Armageddon 2006:sen, mutta ongelmana on se että, se tuli 78 osana. :?

Eli onko mahdollista millään saada näitä kahteen osaan?
Olen aika newbie tälläisissä asiaoissa, kun ei ole vielä koskaa tullut tälläistä vastaan. Kiitos jos joku osaisi auttaa.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ma 18.12.2006 21:14

Manimal kirjoitti:
Velocity kirjoitti:
Manimal kirjoitti: Kerroppa ensin mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät?
PSP 9, Photoshop 2 ja Photofiltre, sano johonkin noista jos tiedät. Sano edes toolin nimi. :)
No photofiltressä ainakin voit ottaa ihan sen kumi -työkalun, ja kumittaa sen osan jonka haluat pois kuvasta. Sen jälkeen kuva on tallennettava joka .gif (jossa ei voi olla osittain läpinäkyvä, mutta voi olla minkä vain muotoinen) tai .png (joka tukee myös osittaista läpinäkyvyyttä, mutta on isompi tiedostokooltaan) muotoon.

Btw, vastaisit privoihis :roll:
Kiitos avusta!
Btw, vastasin ajat sitten. :wink:
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

hamalainen

Viesti Kirjoittaja hamalainen » Ma 18.12.2006 21:14

Mindmaker kirjoitti:Nyt tyhmänä kysyn sellaista että, kun olen nyt ladannut Armageddon 2006:sen, mutta ongelmana on se että, se tuli 78 osana. :?

Eli onko mahdollista millään saada näitä kahteen osaan?
Olen aika newbie tälläisissä asiaoissa, kun ei ole vielä koskaa tullut tälläistä vastaan. Kiitos jos joku osaisi auttaa.
Lataa hjsplit niminen ohjelma, silä saa yhdistettyä videoita.
...

Manimal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Manimal » Ma 18.12.2006 21:26

[quote=Velocity]Btw, vastasin ajat sitten. :wink: [/quote]

Offia, mut menköön. Ei oo perille asti tullut o_O? Koitas uuestaan :P

Tebacka

Viesti Kirjoittaja Tebacka » Ti 19.12.2006 19:15

Mindmaker kirjoitti:Nyt tyhmänä kysyn sellaista että, kun olen nyt ladannut Armageddon 2006:sen, mutta ongelmana on se että, se tuli 78 osana
Lataa WinRAR netistä. Laillinen ohjelma, älä murehdi siitä.
''Entäs Vancouver?''
-Kaupunki Kanadassa.

You don't have to be sweet, to be good

last.fm

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 19.12.2006 20:20

Tebacka kirjoitti:
Mindmaker kirjoitti:Nyt tyhmänä kysyn sellaista että, kun olen nyt ladannut Armageddon 2006:sen, mutta ongelmana on se että, se tuli 78 osana
Lataa WinRAR netistä. Laillinen ohjelma, älä murehdi siitä.
Ja pura yksi arkisto sieltä, ja se on siinä, jos ne .rar:ina tuli. Ja vain 1, se riittää. Eli ei niitä kaikkia seitsemääkymmentäkahdeksaa.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Kameli

Viesti Kirjoittaja Kameli » To 11.01.2007 18:53

:shock: ..

Kavereiden kanssa ollaan pelattu tämä viikko "Axis&Allies"-nimistä lautapeliä, joten mielenkiinnosta latasin vm -98 tietokoneversion pelistä. Ainoa ongelma on se, että peli toimii aivan liian hitaasti! :shock: Dos-pelikään se ei ole..

Mutta ennenkuulumatonta on kyllä se, että se on liian hidas! Trainingit tulee ihan normaalilla nopeudella mutta nopeudesta ei ole tietoakaan varsinaisessa pelissä.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » To 11.01.2007 19:02

Kameli kirjoitti::shock: ..

Kavereiden kanssa ollaan pelattu tämä viikko "Axis&Allies"-nimistä lautapeliä, joten mielenkiinnosta latasin vm -98 tietokoneversion pelistä. Ainoa ongelma on se, että peli toimii aivan liian hitaasti! :shock: Dos-pelikään se ei ole..

Mutta ennenkuulumatonta on kyllä se, että se on liian hidas! Trainingit tulee ihan normaalilla nopeudella mutta nopeudesta ei ole tietoakaan varsinaisessa pelissä.
Siis Windows 98:lle ja 95:lle tehdyt pelit eivät kyllä läheskään aina toimi vaikka ei olisikaan tehty Dos-pohjalla. Esim. hiukan vanhemmat Star Wars pelit, kuten The Phantom Menace ja Episode 1 racer ovat ihan DOA XP:llä.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » To 11.01.2007 22:29

Pitäisihän yhteensopivuustilassa toimia

Tzei-em
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Tzei-em » Pe 12.01.2007 13:06

Hyrkanos kirjoitti:Pitäisihän yhteensopivuustilassa toimia
Ei toimi. Muutamaa vanhempaa peliä olen kokeillut pelata muuttamalla yhteensopivuusasetuksista esim. 95-yhteensopivuuden mutta ikinä en ole sillä tavoin saanut mitään toimimaan. Ainut iloinen poikkeus tässä on NHL 07, jota asentaessa on pakko laittaa autorun.exe windows 2000 -yhteensopivaksi, muuten pelin asentaminen ei onnistu.
Rotta.

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Pe 12.01.2007 20:20

Tzei-em kirjoitti:
Hyrkanos kirjoitti:Pitäisihän yhteensopivuustilassa toimia
Ei toimi. Muutamaa vanhempaa peliä olen kokeillut pelata muuttamalla yhteensopivuusasetuksista esim. 95-yhteensopivuuden mutta ikinä en ole sillä tavoin saanut mitään toimimaan.
Kymmä juttu, kun minulla se ei ole vielä pettanyt kuin vain muutamassa kaikkein nirsoimmassa dossipelissä. Äänipuoli tietty on asia erikseen.
Viimeksi muokannut Hyrkanos, Pe 12.01.2007 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Pe 12.01.2007 20:26

Kameli kirjoitti:Siis mitä? :D
Eli sis kun ohjelman käynnistää (jostain syystä teen villin oletuksen että käytät XP:tä), tee se painamalla hiiren oikeaa näppäintä, jolloin tulee esiin valikko. Valikosta "ominaisuudet", josta kaivelet "yhteensopivuus" välilehden. Rasti kohtaan "suorita yhteensopivuustilassa". Englannin kielisiä termejä en tähän hätään jaksa kaivella (mikäli siis Eng. Windows on käytössä). Jos käytössä on W2000, niin ei sen kanssa paljon toivoa ole. Se vaan on suunniteltu kaikkea pelaamista vastaan. Ilman yhteensopivuustilaa XP käyttää samaa 9x emulaatiota kuin 2000, joka pudottaa koneen tehon jonnekin alle 10% tietämille.

Tulipa mieleen siitä hitaudesta että joskus noissa vanhoissa peleissä esiin ns. ylinopeutta. Eli siis peli toimii niin nopeasti, että se itseasiassa luumuaa hitaasti. Tosin, en tiedä onko sitä ongelmaa enään Windows pelien kanssa, mutta dossiaikana kyllä.

EDIT: Siirto

Kameli

Viesti Kirjoittaja Kameli » Pe 12.01.2007 20:52

Juu XP on käytössä. Mutta eipä auta, ei. Jokaista neljää kokeilin. Jospa vielä kokeilen jotain niistä niillä erilaisilla pikkuasetuksilla.. :D

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 15.01.2007 20:03

Miten saa luukussa linkin sähköpostista näkyviin?
hevosen k**pä

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ma 15.01.2007 21:02

Lashley kirjoitti:Miten saa luukussa linkin sähköpostista näkyviin?
Kopioi osoiteriville?
XBKuvaX 360 - Jump In.

Karmacoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karmacoma » Ma 15.01.2007 21:22

Velocity kirjoitti:
Kopioi osoiteriville?
Näytä viestin html-osa?
Religion is like farting: we like our own but hate everyone elses.
-Homer Simpson

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 15.01.2007 21:51

Karmacoma kirjoitti:
Velocity kirjoitti:
Kopioi osoiteriville?
Näytä viestin html-osa?
Velon neuvoa kokeilin, mutta tuli "User doesn't exist"

Karmacoman neuvon kyllä tekisin, mutta kun ei pysty.
hevosen k**pä

Tzei-em
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Tzei-em » Ti 16.01.2007 11:37

Hyrkanos kirjoitti:Kymmä juttu, kun minulla se ei ole vielä pettanyt kuin vain muutamassa kaikkein nirsoimmassa dossipelissä. Äänipuoli tietty on asia erikseen.
Esimerkkeinä voisin mainita vaikkapa NHL 96:n ja Red Alertin, joista ainakaan jälkimmäinen ei tietääkseni ole dos-pohjainen, mutta joista kumpaakaan en saa xp:llä toimimaan pirullakaan. Varsinkin tuota Red Alertia olisi mahtava päästä vielä joskus pelailemaan, sillä mielestäni se edustaa ehdottomasti strategiapelien kärkijoukkoa.
Hyrkanos kirjoitti:Tulipa mieleen siitä hitaudesta että joskus noissa vanhoissa peleissä esiin ns. ylinopeutta.
Heh, tuttu ongelma. Johtuu tosin lähinnä siitä, että monet 90-luvun alun pelit on ohjelmoitu toimimaan suoraan verrannollisesti prosessorin nopeuteen nähden...
Rotta.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 16.01.2007 12:38

Tzei-em kirjoitti:
Hyrkanos kirjoitti:Kymmä juttu, kun minulla se ei ole vielä pettanyt kuin vain muutamassa kaikkein nirsoimmassa dossipelissä. Äänipuoli tietty on asia erikseen.
Esimerkkeinä voisin mainita vaikkapa NHL 96:n ja Red Alertin, joista ainakaan jälkimmäinen ei tietääkseni ole dos-pohjainen, mutta joista kumpaakaan en saa xp:llä toimimaan pirullakaan. Varsinkin tuota Red Alertia olisi mahtava päästä vielä joskus pelailemaan, sillä mielestäni se edustaa ehdottomasti strategiapelien kärkijoukkoa.
Hyrkanos kirjoitti:Tulipa mieleen siitä hitaudesta että joskus noissa vanhoissa peleissä esiin ns. ylinopeutta.
Heh, tuttu ongelma. Johtuu tosin lähinnä siitä, että monet 90-luvun alun pelit on ohjelmoitu toimimaan suoraan verrannollisesti prosessorin nopeuteen nähden...
LONG LIVE RED ALERT!
Minulla toimii, kun ostin sen Command & Conquer The First Decade:n. On kyllä loistava peli, ensimmäisiä pelejä mitä minä olen koskaan pelannut.

Ja tuossa First Decadessahan on....

Command & Conquer™ (Aug. 1995)
Command & Conquer The Covert Operations™ (April 1996)
Command & Conquer™ Red Alert™ (Oct. 1996)
Command & Conquer Red Alert Counterstrike™ (Mar. 1997)
Command & Conquer™ Red Alert™ The Aftermath™ (Sept. 1997)
Command & Conquer™ Tiberian Sun™ (Aug. 1999)
Command & Conquer™ Tiberian Sun™ Firestorm (Feb. 2000)
Command & Conquer™ Red Alert™ 2 (Oct. 2000)
Command & Conquer™ Yuri’s Revenge™ (Oct. 2001)
Command & Conquer Renegade™ (Feb. 2002)
Command & Conquer™ Generals (Feb. 2003)
Command & Conquer™ Generals Zero Hour (Sept. 2003

Aivan loistava paketti kolmellakympillä. Olisin voinut helposti maksaa alle satasen tuosta.

http://www.tilt.fi/index.cgi?action=sho ... nja2&num=7
XBKuvaX 360 - Jump In.

Gekkolisko

Viesti Kirjoittaja Gekkolisko » Ti 16.01.2007 14:20

Tai sitten hommaa sen vielä halvemmalla jostain näistä paikoista:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/32659

Tuo on kyllä semmoinen paketti että olen tuon hinnanalentumista odottanut tuolta läheisestä anttilasta, mutta vielä ei ole paljon hinta laskenut vaan se on vieläkin tuossa "tasaisessa" 29.90€. Jos 25 euroon tai sen alle tuon hinta laskee niin käyn itsekin tuon paketin anttilasta ostamassa.
Wrestling Alertin jäsen numero 340.

Tzei-em
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Tzei-em » Ke 17.01.2007 12:03

Velocity kirjoitti:Minulla toimii, kun ostin sen Command & Conquer The First Decade:n.
No veikkaisinpa että nuo "nostalgiapelipaketit" tehdään yleensä xp-yhteensopiviksi. Itselläni kuitenkin on tuo RA alkuperäisenä (toisin sanoen alkuperäisestä poltettu :) ) eikä sitä ikävä kyllä saa xp:llä toimimaan. Mikäli Red Alertista yksinään tehtäisiin xp-versio, ostaisin sen heti. Tuohon pakettiin en viitsi rahojani tuhlata, kun siinä on minulle yhdentekeviä pelejä, kuten Red Alert 2.
Rotta.

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Ke 17.01.2007 12:13

Tzei-em kirjoitti:Esimerkkeinä voisin mainita vaikkapa NHL 96:n ja Red Alertin, joista ainakaan jälkimmäinen ei tietääkseni ole dos-pohjainen
Red Alertin windows versio oli vähän niinkuin sivussa kyhätty purkkaversio, joten ei ihmekään jos ei toimi kunnolla. Dos versio saattaisi jopa toimia. Tosi, olen kuullut melko vaihtelevia kokemuksia yhteensopivuustilasta, joten luultavasti taustalla on jotain muuta säätöä. Itse olen saanut valtaosan peleista toimimaan lähes ongelmitta, kunhan muistiasetukset on muistanut säätää automaattisiksi (yleensä ems ja xms on oletuksena pois päältä).

Supa

Viesti Kirjoittaja Supa » Ke 17.01.2007 13:09

Hah..Alkaa hieman ottamaan päähän tämä pelien piraattisuojaus.
Sain joululahjaksi Flatout2:sen, ja kun aloitin pelaamaan, tuli Sellanen CD:n turvatarkastus. Se epäonnistui ja väitti että ostettu pelini ei ole aito. Mitä helvettiä? Joskus peli kuitenkin lähtee pyörimään, mutta harvoin.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 23.01.2007 21:47

Mikä on Firefoxin normifontti? Kun olen vahingossa vaihtanut sen ja kaikki näyttää oudolta, enkä muista mikä fontti se oli.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Vastaa Viestiin