Joskus puolitoista viikkoa takaperin joltain Ylen kanavalta tuli Piukat paikat ja yllätyin jopa siitä, kuinka suuresti pidin elokuvasta. Vaikka elokuva on julkaistu vuonna 1959, niin kyllähän sen tyylikäs huumori (komedia ilman karkeaa alapäähuumoria
Nyt tuli sitten juuri äsken Teemalta katseltua Tuulen viemää ja sehän oli väreissäkin vielä. Ja skeptisenä lähdin katselemaan (onneksi), mutta eipä sitä tarvinnut kauaa kulmiaan kurtistella kun elokuva vei mukanaan. Tarkemmin sitten viikon lopussa, nyt sain sen yhden "täyte"-elokuvankin sieltä listaltani pois.
Viikon päästä tulisi Ben-Hur ja siitä kaksi viikkoa, niin tulee Täältä ikuisuuteen. Mikäs tässä on ollessa. Noita kun ei oikein kuitenkaan raaski ostaakaan, eikä niitä nyt varmaan helposti saa ladattuakaan. Ja sitten jos sellaisen lataisi, niin vähintäänkin joutuisi sovittamaan tekstityksen kohdalleen, jos siihen ylipäätään olisi tekstejä. Kyllä siinä mielellään tukena käyttää ihan englanninkin kielen tekstityksiä, ettei varmasti mitään mene ohi.
Tohtori Outolempi pitäisi kyllä myös saada pikimmiten pois alta, olen varma että tulen nauttimaan kyseisestä tuotoksesta. Olin jo ostaa sen joululahjaksi eräälle, mutta päädyin kuitenkin toiseen vaihtoehtoon.
Lisäksi nyt tietenkin Kummisedät ovat mm. edelleen katsomatta, tai olen muistaakseni joskus 10-ikävuoden tienoilla ne katsonut jopa kokonaankin, mutta se nyt on melkeinpä yhtä tyhjän kanssa. Eli oikeastaan pitäisi myös katsoa Braveheartit, American Beautyt ja muut samoina aikoina katsellut muutkin hyväksi arvostellut pätkät "uudelleen". Näin on toki jo tullutkin tehtyä esim. American History X:n ja Pulp Fictionin kohdalla. Joskus olisi toiveissa, että esim. kaikki IMDB:n top-250 elokuvat olisi nähtynä. Ja Wankiekin tarjoili tuolla toisessa topiikissa kolme itämaista elokuvaa (toivottavasti tulee lisää, niihin kun ei oikein sattumalta tule törmäiltyä...), joita en ole nähnyt. Tosin en ole nähnytkään kuin viitisentoista siellä päin tehtyä elokuvaa, mutta jostain se ojan kaivuukin on aloitettava.