Marshallsaaret kirjoitti:Inception on videopelisukupolvelle varmasti tärkeä leffa, sillä sen juonikuvaus on poukkoilevaa näennäissyvällistä scifi-tykitystä adhd-vesseleille. Itse en nauttinut, mutta ymmärrän kyllä oman eroni elokuvan katselijana vaikuttavan näkemyserooni esim. Velocityn kanssa. Ei sillä että mä leffoista muutenkaan kauheasti nauttisin, eli mitä oikeastaan teen edes tässä topicissa? Jatkakaa...
Jep. Inception on tän nuoremman sukupolven Matrix.
Erona vaan se, että Matrix on ainakin omasta mielestäni Inceptionia laadukkaampi leffa.
En ole Inceptionia mihinkään maan rakoon tallaamassa. En pidä sitä mitenkään kummallisena. Viihdyttävä se ehdottomasti on, mutta ei missään nimessä mitenkään muistettava. Ja jos nyt ruvetaan 2010 vuoden leffojen musiikkipuolta miettimään niin se Oscar-potti meni ihan oikeaan kohteeseen, Social Networkille.
Aivan, Social Network on varmaankin paras elokuva mitä olen vuodelta 2010 nähnyt. Scott Pilgrim vs. The World hyvänä kakkosena. Upeita elokuvia molemmat.
Jers1 kirjoitti:Lähti katsomislistalle jo kahden rivin pituisen esittelytekstin perusteella. Tattis!
Haha itellä oli aivan päinvastainen reaktio.
Inceptionista nautin kyllä oikein paljon. Toisella katselukerralla avautu enemmän. Tosiaan pisti vähän silmään tuo kun ei käytetty kunnolla hyväksi noita unia. Nehän ois voinu uneksia mitä vain, mutta tyypit tekee kaiken vaikean kautta. Social Network oli kuitenki mielestäni parempi. MotY2010 mielestäni.
Stefa kirjoitti:Inception ja Shawshank on niin overrated. Etenkin Inception ei tosiaankaan ole niin hyvä kuin yleinen mielipide väittää.
Minkäslaista matskua Rocker etsii? Olisi helpompi ehdotella jotain kun olis jotain kriteerejä.
Kaikki paitsi romanttiset komediat kelpaa. Minulla on laajahko elokuvamaku. Joku kiva draama vaikkapa. Tai joku aivot narikkaan action leffa.
Action leffoista kannattaa tutustua John Woon Hong Kong tuotantoon, jos ei ole ennestään tuttuja. Itse suosittelisin The Killeriä vuodelta 1989 tai Hard Boiledia vuodelta 1992.
Bigger pain, Bigger jar, Bigger pills!!!
♫Sky is blue and all the leaves are green.
My heart's as full as a baked potato.
I think I know precisely what I mean,
When I say it's a shpadoinkle day!♫
Ravenwood kirjoitti:Toi Sunshine on ehkä tylsin leffa ikinä.
Transformers-saaga on siis lähellä sydäntäsi? Kyllähän scifissä pitää robottien rymistellä läpi kaupungin joka toisessa kohtauksessa, muuten tulee tylsää ja joutuu ehkä jopa ajattelemaan jotakin.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Stefa kirjoitti:Inception ja Shawshank on niin overrated. Etenkin Inception ei tosiaankaan ole niin hyvä kuin yleinen mielipide väittää.
Minkäslaista matskua Rocker etsii? Olisi helpompi ehdotella jotain kun olis jotain kriteerejä.
Kaikki paitsi romanttiset komediat kelpaa. Minulla on laajahko elokuvamaku. Joku kiva draama vaikkapa. Tai joku aivot narikkaan action leffa.
Action leffoista kannattaa tutustua John Woon Hong Kong tuotantoon, jos ei ole ennestään tuttuja. Itse suosittelisin The Killeriä vuodelta 1989 tai Hard Boiledia vuodelta 1992.
Mainioita honkkaritoimintojahan nuo on molemmat. Killer on varmaan yksi kaikkien aikojen parhaita leffoja. Hard Boiledissa loppupuoli alkaa pitkäveteistyä.
Woon hollywood-tuotanto on oikeastaan mulle sellanen guilty pleasure, ei ne leffat niin p****estä ole kun odotukset jättää nolliin. Paitsi Face/Off on oikeasti mainio leffa, nautin siitä ihan törkeesti. Lähinnä jo siksi että Nicholas Cage sekoilee siinä, jonka leffat on myös jonkin sortin guilty pleasure.
Ravenwood kirjoitti:Toi Sunshine on ehkä tylsin leffa ikinä.
Transformers-saaga on siis lähellä sydäntäsi? Kyllähän scifissä pitää robottien rymistellä läpi kaupungin joka toisessa kohtauksessa, muuten tulee tylsää ja joutuu ehkä jopa ajattelemaan jotakin.
Ei ole. En vaan pidä scifistä ylipäätään ollenkaan.
Kiitos kaikille ehdotuksista! Eiköhän noista muutamia tule ainakin katsottua.
Inceptionista sen verran että ihan hyvä elokuvahan se oli. Ei maailmaa muuttava mutta sen verran hyvä että voisin katsoa sen uudestaankin.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Scifi-leffoista puheen ollen voin suositella varauksella Kuu -nimistä pätkää. Sam Rockwell on periaatteessa ainut näyttelijä koko elokuvassa, Kevin Spaceyn ääninäyttelyn ohella. Elokuva on yllättäen "pieni" elokuva, vaikka sijoittuukin kokonaan kuuhun. Lyhyt ja yksinkertainen, mutta vaikuttava kuvaus tulevaisuuden einiinkäänuskomattomasta energiankeruuskenaariosta. Jos ei tuota Sunshinea jaksa katsoa niin ei varmaan tätäkään, kuten ei muitakaan aivoja vaativia elokuvia. Ainut miinus on ehkä liikaa tyhmistetty juonen avaaminen. Ei mitään elämää suurempaa, mutta hyvä kolmen ja puolen tähden pätkä.
En tiedä mihin kategoriaan tämän pistäisi, mutta tokkopa sillä väliä nimittäin:
IT'S HERE, IT'S HERE!
..RAW commentary
Scott Stanford "Hey punk, this whole straightedge thing, i know its no smoking no drinkin, can i still eat cocoa puffs?" Punk: "Where did you come from?"
Button kirjoitti:En tiedä mihin kategoriaan tämän pistäisi, mutta tokkopa sillä väliä nimittäin:
IT'S HERE, IT'S HERE!
Olen kyllä uusien leffojen ja pelien myötä tullut jälleen sen verran kovaksi faniksi, että aika pakkohan tuo on käydä katsastamassa. Trailerin perusteella näyttää kyllä aika erilaiselta kuin edeltävät.
No anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke ottelu
Emt miksi, mutta ei ole kiinnostanut kyllä pätkääkään tuo tuleva Batman. Kai se tulee katsottua sitten aikanaan, mutta minkäänlaista odotusta kyseistä leffaa kohtaan ei ole. Lähinnä on alkanut vituttamaan se kauhea hype.
Asiasta toiseen. Katsoin sen jonkun suositteleman Sunshinen. Pidin kovasti. Oli kyllä todella komeaa katseltavaa. Ei tule kyllä mieleen mitään sysipaskaa leffaa, jonka Danny Boyle on ohjannut. Hieno ohjaaja.
Edit: Uudesta Batmanista vielä.. miksi Anne Hathaway, miksi?! Oikeasti j******ta?! Ihan kuka muu tahansa olisi kelvannut. Esimerkiksi Olivia Wilde olisi ollut loistava valinta.
Viimeksi muokannut Hautsi_, Ke 21.12.2011 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Hautsi_ kirjoitti:Asiasta toiseen. Katsoin sen jonkun suositteleman Sunshinen. Pidin kovasti. Oli kyllä todella komeaa katseltavaa. Ei tule kyllä mieleen mitään sysipaskaa leffaa, jonka Danny Boyle on ohjannut. Hieno ohjaaja.
Itse katsoin myös. Varsin hyvä leffa oli kyllä kyseessä.
Minä fanitan suuresti kahta ensimmäistä "Dark Knight" leffaa, mutta silti tämä kolmas ei ennakkoon ole herättynyt itsessäni samanlaista tunnetta kuin mitä edellinen leffa. Jotenki nuo traileritkaan eivät ole innostaneet vaan pikemminki lannistaneet odotuksia leffaa kohtaan. Jotenki tylsän tuntuiset vihut yms. Tulee kuitenki katsottua se aikanaan ja ehkäpä se räjäyttää tajuntani, kun en odota siltä liikoja.
Woodchipper Massacre (1988)
Eeppinen teos, jossa perheen kolme lasta (joista yksi on liki 25-vuotias mies ja samalla koko elokuvan ohjaaja ja "tuottaja") joutuu viettämään ankean viikonlopun kotonaan, kun perheen isä lähtee työmatkalle ja lasten militaristinen täti saapuu paikalle heitä kaitsemaan. Kuri on kova ja lapsia masentaa, kunnes perheen kuopus puukottaa tädin vahingossa kuoliaaksi. Tätä tragediaa seuraa katharsis, jossa panikoivat lapset hävittävät tädin kalmon sullomalla tämän silppuriin. Pian paikalle pärähtää vaarallinen rikollinen, joka paljastuu tädin pojaksi. Muutaman mutkan kautta hänkin päätyy silppuriin. Elokuva päättyy, kun isä tulee kotiin.
EDIT:
Huomasin Wikipediasta, että kyseinen kuopus, joka tädin puukottaa, on tätä nykyä WWE:n käsikirjoittaja. Oh wow!
Siinä kaksi seuraavaa uutta elokuvaa joita odotan. Arskan paluu Keski-Maa aiheiseen elokuvaan. Kaikki mitä ens elokuvavuoteen tarttee.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
The Rocker kirjoitti:Arskan paluu Keski-Maa aiheiseen elokuvaan.
Siinä elokuva jota odotan
v***u mikä kämmi
EDIT. Hetkonen enhän mä kirjottanutkaan noin! Noh syytetään alkoholia ja sitä että en luota kirjoitustaitoihini ollenkaan.
The Rocker kirjoitti:EDIT. Hetkonen enhän mä kirjottanutkaan noin! Noh syytetään alkoholia ja sitä että en luota kirjoitustaitoihini ollenkaan.
Oletko varma?
Hobitin traileri ei kyllä kauheasti säväyttänyt. Mutta eiköhän siitä hyvä tule.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Batman-keskusteluun sen verran vielä takaisin, että Banehan pesee kiinnostavuudessa Jokerilla lattioita. Purppurapellehän on kokenut täydellisen inflaation tuhannen ja yhden comebackinsä myötä, ja Nolanin Jokeri oli Ledgerin roolisuorituksesta ja tämän kuoleman tuottamasta hypestä huolimatta niin ontto ja epäkiinnostava hahmo että aika vaikeaa on keksiä pahista joka kiinnostaisi vähemmän. Ehkä Catwoman. Uusin leffa ei tosin kiinnosta senkään vertaa, lähinnä siksi että minua on alkanut kyrpimään kaikkin hehkutus Nolanin viimeisestä Mailamiehestä, kaipa tuo tulee katsottua, ja toivottavasti yllätyn siitä kuinka hyvä siitä tulee.
Tällä hetkellä eniten odotuksessa on varmaan ylihuomenna ensi-iltaan tuleva Sherlock Holmes: Game of Shadows. Ykkösosasta tykkäsin valtavan paljon, sillä Downeyn ja Lawin kemiat pelasivat hyvin keskenään, pääpahiksen/juonen kanssa ei oltu menty sillä tylsällä "lol Moriarty" -kaavalla, joka on tullut liiankin tutuksi, vaan oltiin käytetty tiede vs. taika -kuviota, joka on kyllä ihan yhtä väkivaltaisesti raiskattu, mutta sopi leffaan silti. Lisäksi värimaailma oli todella mukava, miinusta leffalle tosin täytyy antaa siitä että toisin kuin kunnon salapoliisijutuissa, ei tässä oltu annettu katsojalle mahdollisuutta ratkaista juttua ennen etsivää, toki riittävän hyvän yleistiedon pohjalta ainakin osan mysteereistä onnistuin selvittämään itse, mutta kyllä se vähän söi katselunautintoa silti.