Leffat
Re: Leffat
IMDB:a en ole kummemmin käyttänyt, mutta olen ymmärtänyt, että sen arvosanojen kanssa monet vetävät sellaista linjaa, jossa elokuva saa joko ykkösen tai kympin.
Tuonne nousee myös helposti elokuvia, joilla on vain vähän arvostelijoita. Kyllä se keskiarvo nousee aika kivaksi, jos on vain 50 000 arvostelijaa 500 000 sijaan. Toki tuolta löytyy sitten noita 500 000 ihmisen arvostelemia leffoja, jotka pääsevät massateinien avulla sisälle. Top 250 elokuvissa oli Harry Potter ja Kuoleman varjelukset II, joka kuuluu Stefan mainitsemaan "jäätävää paskaa" -osastoon. Ei mitään asiaan maailman 250 parhaan elokuvan rinnalle.
Tuonne nousee myös helposti elokuvia, joilla on vain vähän arvostelijoita. Kyllä se keskiarvo nousee aika kivaksi, jos on vain 50 000 arvostelijaa 500 000 sijaan. Toki tuolta löytyy sitten noita 500 000 ihmisen arvostelemia leffoja, jotka pääsevät massateinien avulla sisälle. Top 250 elokuvissa oli Harry Potter ja Kuoleman varjelukset II, joka kuuluu Stefan mainitsemaan "jäätävää paskaa" -osastoon. Ei mitään asiaan maailman 250 parhaan elokuvan rinnalle.
hevosen k**pä
IMDB on tosi hyvä tietopankki leffoista, sarjoista ja näyttelijöistä, etenkin helppoa mobiilisovellusta jaksaa selata kauankin. Arvosanojen puolesta antaa yleensä.aika hyvän käsityksen, mitä kannattaa kokeilla, jos jotain haluaa katsoa eikä aikaa ole loputtomiin.
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.
- SkullCrushingFinale
Senpä takia tuo kaikkivoipa olikin enemmän tai vähemmän (enemmän) sarkastinen sanavalintaStefa kirjoitti:Toisaalta "kaikkivoipa" IMDB ei loppupeleissä ole mikään kovin sivusto elokuvista. Vaikkakaan en kiellä etteikö Croenenbergin Fly voisi kova olla. Mutta ei se IMDB kaikessa oikeassa ole. Kuitenkin sivulla on paljon ihmisiä jotka eivät ole erityisen elokuvahulluja. Ja jos sitä TOP-250 listaakin rupeaa katsomaan niin onhan se välillä ihan jäätävää paskaa.SkullCrushingFinale kirjoitti:Mikäli kaikkivoipaan IMDb:n on uskomista, '86-versio on kovin. Arvosanat 7.4, 7 (1958) sekä 4.7 (1989).
- valkopeura
IMDb on yhtä usein oikeassa elokuvissa kuin metal archives on oikeassa metallilevyissä. Eli liian usein ollaan väärässä, joten siinä ei oo yhtään mitään väliä mikä joku IMDB:n tai Metal Archievsin keskiarvo rating on. Sinne kuitenkin pystyy kirjottelemaan ihan ketkä vaan, vaikka kehitysvammaiset. Pitäis olla joku sivusto missä vaan hipsterit, tai oikeasti korkeasti oppineet saisivat ottaa osaa arviointiin. Sinäällään niin elokuvissakin kuin musiikissa on kyllä olemassa vain sellaisia teoksia joista en juuri uskoisi kenenkään muun ihmisen mailmassa nauttivan samoilla mitoilla siitä jutusta kuin minä nautin.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.
- SkullCrushingFinale
Case in point.SCF kirjoitti:Jokaisella on kuitenkin omat mielipiteensä (kuten Top-25-topic osoittaa) ja meikäläisen mielestä IMDb saa ne aika hyvin kasattua yhteen pakettiin.
- valkopeura
En vaan tykännyt tästä lauseesta yhtään. Voihan IMDb:stä saada hyvin päätelmän mikä on yleisellä mielipiteellä hyvää mutta miksikään muuksi siitä ei kuuluisi olla. Paitsi tietenkin, jos kaikki IMDb top 10 leffat on just sun mielestäs ihan äärettömän hyviä.SkullCrushingFinale kirjoitti:ja meikäläisen mielestä IMDb saa ne aika hyvin kasattua yhteen pakettiin.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.
- SkullCrushingFinale
En ole jokasta top-kymppiä katsonut, mutta niistä olen pitänyt mitkä olen nähnyt. Pointtihan tuossa nimenomaan oli, että kun sulla ja mullakin saattaa elokuvamaussa kenties yksi-kaksi eroavaisuutta jossain syvällä kuoren alla piillä, on hyvä, että kaikki saavat mielipiteensä kuuluviin, jotta ne saadaan yhdeksi isoksi mössöksi (tykkäät varmaan tästä lauseesta myös), joka antaa suuntaviivaa elokuvan tasosta, tai ainakin suosiosta.valkopeura kirjoitti:En vaan tykännyt tästä lauseesta yhtään. Voihan IMDb:stä saada hyvin päätelmän mikä on yleisellä mielipiteellä hyvää mutta miksikään muuksi siitä ei kuuluisi olla. Paitsi tietenkin, jos kaikki IMDb top 10 leffat on just sun mielestäs ihan äärettömän hyviä.SkullCrushingFinale kirjoitti:ja meikäläisen mielestä IMDb saa ne aika hyvin kasattua yhteen pakettiin.
Toki teikäläisen ajatusmallilla bottom 100 olisi kenties parempi alternative.
- valkopeura
Mun top 3 elokuvista IMDb:ssä kaks oli saanut hyvän arvosanan. Yks oli saanut vaan seiskan josta Stefakin oli yllättynyt, kun se listallani oli. En mistää Uwe Bollin leffasta tykkää, kunhan vaan silloin vertasin niitä peli-aiheisia elokuvia pskana pskaan. Muutenkin on hyvin pitkä aika kun sen bloodraynen näin.SkullCrushingFinale kirjoitti:Toki teikäläisen ajatusmallilla bottom 100 olisi kenties parempi alternative.
Tää oli aika jännä. En ihan ite pitäisi minään raaimpana leffana jonka olen nähnyt mutta voisi olla potentiaalinen ehdokas olemaan raain elokuva joka on näytetty Suomen leffateattereissa kautta maan. Elokuvaa katsoessa muuten en oo ikinä nähnyt yhtä monen ihmisen poistuvan salistaMr.Perfekt kirjoitti:Huhhuh. Tuli katsottua Marttyyrit, ja pakko sanoa että kaikista elokuvista joita olen elämäni aikana nähnyt, tämä on ylivoimaisesti se sairain. (kun ottaa huomioon että olen nähnyt Cannibal Holocaustin, Salon, Irreversiblen yms muita niin aika kova saavutus..) Jos tämä elokuva ei herätä sinussa tunteita niin olet kyllä tunteeton.
Marttyyrit leffana mielestäni ei ollut sen kummoinen sen loputtua ei jäänyt niin kauheasti käteen. Jotkuthan ilmeisesti tykkäävät tästä. Minä ja seuralaiseni ei ainakaan pidetty, tai no Marttyyrit meni juuri silloin Antichristin kanssa samoihin aikoihin leffoissa niin Antichrist oli meidän molempien mielestä parempi. Tiivistys: Väkivalta raakuus, alku skitsofrenia ja järkyttävyys oli siinä hyvää mutta jotain sisällöstä jäi puuttumaan.. Annan sille silti 3,25/5 On paljon huonompiakin ton genren elokuvia olemassa.
Tulipa katsottua There Will Be Blood. Saimou kun sen käsiin lipevänä myyntitykkinä tunki.
Tämä on omissa kirjoissa yksi näitä neljän tähden leffoja. Pieni arvostelu, huomioita ja mielipiteitä:
Tämä on omissa kirjoissa yksi näitä neljän tähden leffoja. Pieni arvostelu, huomioita ja mielipiteitä:
- Spoiler: näytä
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-Re: Leffat
Kyllä. Aivan sairas tekelehän tuo on ja tosiaan itsellänikin nähtynä tyyliin kaikki kannibaalirevitykset CH:sta lähtien, kinkkikauhun hulluimmat helmet kuten Audition jne., oldschoolit italomässäilyt ynnä muut, mutta Marttyyrit on jopa ahdistava omalla tavallaan. Eli hyvä leffa. Sitäkin paremmaksi asetan ranskalaisen À l'intérieur aka Inside vuodelta 2007. Ei yhtä ahdistava tapaus, mutta pelottavampi ja suhteellisen sairas pätkä myös kyseessä. Kannattaa zekata.Mr.Perfekt kirjoitti:Huhhuh. Tuli katsottua Marttyyrit, ja pakko sanoa että kaikista elokuvista joita olen elämäni aikana nähnyt, tämä on ylivoimaisesti se sairain. (kun ottaa huomioon että olen nähnyt Cannibal Holocaustin, Salon, Irreversiblen yms muita niin aika kova saavutus..) Jos tämä elokuva ei herätä sinussa tunteita niin olet kyllä tunteeton.
Big Things Poppin, Little Things Stoppin
Mites Caligula? Itse en ole nähnyt vaikka kiinnostaisi kovasti. Lukioaikojen tyttöystävä sanoi ällöimmäksi minkä on nähnyt.
- The Rocker
Noiden mielipiteitä ei välttämättä kannata vakavasti ottaa. Itse muistan Caligulan olleen kova puheenaihe silloin 9-11 vuotiaana. Mutta eihän esim. Cannibal Ferox ole edes ällöttävä sinällään. Ainoa yökkäys reaktio tuli kun joku natiiveista söi jonkun massiivisen valkoisen madon. Saloa en ole katsonut niin pitkään aikaan etten lähde kommentoimaan sitä. No okei kerrotaanpas sen verran että mulla meni ruokahalu. Tai siis kun seuraavana päivänä koulussa mustaa makkaraa joka näyttää vähän siltä itseltään.Japeet kirjoitti:Mites Caligula? Itse en ole nähnyt vaikka kiinnostaisi kovasti. Lukioaikojen tyttöystävä sanoi ällöimmäksi minkä on nähnyt.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- Mr.Perfekt
Pitääkin katsella jos tuota Insidea löytyisi.bookert kirjoitti:Kyllä. Aivan sairas tekelehän tuo on ja tosiaan itsellänikin nähtynä tyyliin kaikki kannibaalirevitykset CH:sta lähtien, kinkkikauhun hulluimmat helmet kuten Audition jne., oldschoolit italomässäilyt ynnä muut, mutta Marttyyrit on jopa ahdistava omalla tavallaan. Eli hyvä leffa. Sitäkin paremmaksi asetan ranskalaisen À l'intérieur aka Inside vuodelta 2007. Ei yhtä ahdistava tapaus, mutta pelottavampi ja suhteellisen sairas pätkä myös kyseessä. Kannattaa zekata.Mr.Perfekt kirjoitti:Huhhuh. Tuli katsottua Marttyyrit, ja pakko sanoa että kaikista elokuvista joita olen elämäni aikana nähnyt, tämä on ylivoimaisesti se sairain. (kun ottaa huomioon että olen nähnyt Cannibal Holocaustin, Salon, Irreversiblen yms muita niin aika kova saavutus..) Jos tämä elokuva ei herätä sinussa tunteita niin olet kyllä tunteeton.
- valkopeura
Tää on aika hyvä esimerkki. Ite, kun puhun Marttyyrit elokuvasta ja annan ihan hyvän analyysin Mr.Perfekt ei vastaa mulle mitään mutta heti kun booker T sanoo samasta jotain se vastaa sille. Tää foorumi on joillekkin vähän niikun tyylin joku ystävystymispaikka jossa jotkut pitävät toisia käyttäjiä omina kavereinaan ja toisia tavallaan ei. mr.Perfekt nyt on ihan täysi lammas ja tollanen joka haluaa syrjiä mua muiden käyttäjien kanssa sentakia, kun se on trendyä välittämättä siitä, vaikka kirjoittasin kuinka hyvän viestin tai mitä mutta koen tuon ihmeellisenä että sitten ihmtelellään jos joitain mun viestejä voi suurinpiirtein mieltää trollaamiseksi. Oon ihan täysi marttyyri oon vaan vähän kovin sanankääntein ollut järkyttyny monien mielestäni pskasta mausta taidetta kohtaan ja järkyttyneenä oon saattanut joitain yrittää opastaa mutta turha mun on mitään asiallisia viestejä koittaa edes kirjoittaa jos kaikki käyttäjät ingnoree mut. iIe ainakin oisin todella kiinnostunut kaikkia erillaisuutta ja erillaisia mielipiteitä kohtaan etenkin jos joku kritisoisi makuani taiteeseen minua kiinnostaisi mitä minulle suositeltaisiin jos vaikka olisinkin väärässä mutta juuri liian monet käyttäjät pitää tätä paikkaa jonain kaverifoorumina jossa vaihdetaan mielipiteitä pelkästään kavereiden kanssa ja ns. hengataan.
- valkopeura
Marttyyrit leffasta sen verran, että periaatteessahan se leffa, ellen ihan väärin muista perustu vaan pelkästään sen yhden idean ympärille. Alussa ei ollenkaan tajunnut mistä oli kysymys sitten siellä talossa, kun se löys sen salapaikan ja niiden ihmisten tulon jälkeen viimestään tajus kaiken. Motiivi sille kaikelle oli aika erikoinen mutta verrattavissa sama juttu, kun ite keksisin yhen idean ja pohjustaisin kokonaisen elokuvan pelkästään sille yhdelle idealle niin ei siitä mitään täyttä mestariteosta voisi tulla.
- The Rocker
Tiedätkö Citizen Kane perustuu yhden sanan ympärille. Ja sitä kuitenkin pidetään yleisesti kaikkien aikojen parhaana elokuvana. En itse ole ihan samaa mieltä.valkopeura kirjoitti:Marttyyrit leffasta sen verran, että periaatteessahan se leffa, ellen ihan väärin muista perustu vaan pelkästään sen yhden idean ympärille. Alussa ei ollenkaan tajunnut mistä oli kysymys sitten siellä talossa, kun se löys sen salapaikan ja niiden ihmisten tulon jälkeen viimestään tajus kaiken. Motiivi sille kaikelle oli aika erikoinen mutta verrattavissa sama juttu, kun ite keksisin yhen idean ja pohjustaisin kokonaisen elokuvan pelkästään sille yhdelle idealle niin ei siitä mitään täyttä mestariteosta voisi tulla.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
- valkopeura
Tota kertakaan näkemättä veikkaan että se on jotain täysin tekotaiteellista pskaa. Tosin yleensä kaikki kuvattaessa kuulostaa aika huonolta.The Rocker kirjoitti:Tiedätkö Citizen Kane perustuu yhden sanan ympärille. Ja sitä kuitenkin pidetään yleisesti kaikkien aikojen parhaana elokuvana. En itse ole ihan samaa mieltä.
Tulipa katottua tänään Japanissa tehty 4-tuntinen elokuva Love Exposure. Hassua että jopa 2000-luvulla ollaan saatu aikaseksi noin originaali elokuva, mitä en voi millään verrata muuhun elokuvaan. Se sekoittaa lähes jokaista genreä itsessään ja sen tarina on jo oikeastaan niin eriskummallinen etten sitä pysty sen kummemmin selittää. En ole varmaan koskaan saanut elämässäni kulumaan neljää tuntia noin äkkiä. Ei tuntunut yhtikäs missään. Pakko tälle on täydet pisteet antaa kaikesta omalaatuisuudesta. Tämä on sellainen elokuva jota olisin olettanut näkeväni esim Valkopeuran suosikkilistoisa.
- Phenomenon
Sivistän kohta itseäni kun en ole jostain kumman syystä koskaan The Thingiä nähnyt (v.1982)...
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Stefa kirjoitti:Noista Bondeista kun on puhuttu viimeaikoina, joten vois kai sitä korkata elämäni ekan Bondin GoldenEyen muodossa.
Näköjään Stefa kuuluu siihen toiseen puoliskoon maapalloa, joka EI ole koskaan nähnyt yhtään Bond-elokuvaa.
Nelonen näyttää ilmeisesti kaikki Bond-elokuvat nyt peräkkäisinä maanantai-iltoina, mutta ihmetyttää hieman se että niitä leffoja ei näytetä järjestyksessä. Jokaisen näyttelijän kohdalla leffat kyllä tulevat oikeassa järjestyksessä, mutta en tajua sitä että miksei leffat tule muuten siitä ensimmäisestä alkaen? Nyt näytetään ensin Brosnanin leffat, ja ilmeisesti seuraavana on vuorossa Connery.
Sinänsä tuolla nyt ei ole valtavaa merkitystä, koska suurin osa näistä Bond-leffoista ei liity juonellisesti mitenkään toisiinsa (paitsi Craigin leffat), mutta tästäkin huolimatta esitän kysymyksen; miksi?
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Miten tämä on päässyt tapahtumaan? :O Olen kuitenkin huomannut sinun jonkin asteen leffaharrastelija olevan ja diggailet melko hyvistä leffoista, mutta Bondit olet onnistunut täysin missaamaan? Sinuna en lähtisi missään nimessä Brosnanista liikkeelle jos mahdollista vaan ihan sieltä alusta eli Connerystä. Tai kuten itse tein skidinä, Mooresta. Mutta jos tosiaan nelonen tällaista typeryyttä harrastaa eli näyttää täysin randomissa orderissa noita alkaen Piercestä niin go 4 it. Ehkä tuo järjestys on selitettävissä sillä, että Brosnanin tuoreemmilla ja nykyaikaisilla Bondeilla saadaan myös kaikenmaailman teinit leffasarjaan mukaan jotka eivät aikasemmin ole kyseisiä pätkiä kohtaan omanneet minkäänlaista kiinnostusta. Ja tätä kautta jäävät koukkuun ja antavat chäänssin myös näille vanhemmille ja paremmille Bondeille, jotka eivät välttämättä kuitenkaan tälle 2000-luvun sukupolvelle niin houkuttelevia ole.Stefa kirjoitti:Noista Bondeista kun on puhuttu viimeaikoina, joten vois kai sitä korkata elämäni ekan Bondin GoldenEyen muodossa.
Katsoin tuossa ensimmäistä kertaa uusimman Tarantinon Django Unchainedin trailerin imdb:stä ja jäin naama hangon keksinä ensi-iltaa odottamaan. Christoph Waltz näytti olevan taas vedossa ja good ol Sam Jacksonkin on taas isommassa roolissa ja voin vain kuvitella kuinka nautinnollista Tarantinon käsissä syntynyttä westerniä on katsella kun genren fani muutenkin olen. Hyvältä näytti vaikka tuskin tulee vetämään vertoja miehen parhaille töille. Oli pakko katsastaa tyttöystävän kanssa heti Pulp Fiction ties kuinka monennetta kertaa.
Ainiin ja toki imdb on ihan hyvä paikka katsastaa yleiskuva jostain leffasta, koska se antaa rehellisen kuvan siitä miten leffa on toiminut yleisesti kaikille leffojen ystäville jotka jaksavat jopa käydä netissä arvosanan antamassa. Ja kun Top250-listassa kuitenkin komeilee korkealla Godfatherit ynnä muut helmet ja Bottomissa taas pahimpia aivopieruja niin melko luotettava pintaraapaisu kyseessä. Parhaiten tuo toimii kun tutkii vanhojen leffojen arvosanoja. Jos 70-luvulla tehty leffa on saanut yli 7.0 on luultavasti kyseessä meikäläisen makuun vähintäänkin ok-leffa. Yleensä siis. Tänä päivänä uudet leffat taas saavat melko herkästi reippaasti päälle seiskan keskiarvon, koska imdb on jo niin yleisessä käytössä ja teinit käyvät heti fanittamassa kaiken maailman haltialeffoja antaen täyden kympin. Vanhoja leffoja nämä teinit taas harvemmin käyvät arvostelemassa, joten niiden arvostelijat ovat enimmäkseen tätä vähän kokeneempaa leffaharrastajaa. Simppeliä ja loogista.
Big Things Poppin, Little Things Stoppin
Tuotakaan pätkää ei saa mistään kunnon leikkaamattomana versiona... :/Phenomenon kirjoitti:Sivistän kohta itseäni kun en ole jostain kumman syystä koskaan The Thingiä nähnyt (v.1982)...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.
Even if you win, you're still retarded.
No siis olenhan mä junnuna nähnyt jotain pätkiä bondeista mutta mitään en ole koskaan katsonut loppuun, ainakaan muistikuvissa ei ole yhtikäs mitään. Mutta nyt kun nelonen antaa mahdollisuuden katsoa nämä niin kai ne pitää yleissivistyksen vuoksi katsoa. Ja voi pojat kun et tiedä kuinka iso osa elokuvasivistyksestä on vielä katsottavana minulla. Mutta onneksi elämää on jäljellä aivan helvetisti. Ja onneksi Bondit tulevat vielä fiksuun aikaan eli maanantaina klo21 kun ei kuitenkaan olla missään muualla kuin kotona.bookert kirjoitti:Miten tämä on päässyt tapahtumaan? :O Olen kuitenkin huomannut sinun jonkin asteen leffaharrastelija olevan ja diggailet melko hyvistä leffoista, mutta Bondit olet onnistunut täysin missaamaan? Sinuna en lähtisi missään nimessä Brosnanista liikkeelle jos mahdollista vaan ihan sieltä alusta eli Connerystä. Tai kuten itse tein skidinä, Mooresta. Mutta jos tosiaan nelonen tällaista typeryyttä harrastaa eli näyttää täysin randomissa orderissa noita alkaen Piercestä niin go 4 it.Stefa kirjoitti:Noista Bondeista kun on puhuttu viimeaikoina, joten vois kai sitä korkata elämäni ekan Bondin GoldenEyen muodossa.
Ja en kyllä sanoisi kovin huonoksi aloitukseksi, sillä GoldenEye on tähän mennessä ollut ihan älyttömän hyvä. Siis vähintään neljä tähteä kaikessa ysärimenossaan. Siis voiko elokuva muka olla jollain tapaa huono, jos siinä Bond riehuu v***u tankilla Venäjässä tuhoamalla kaiken mahdollisen tieltään. Mieleni taisi juuri räjähtää vain ja ainoastaan tuon kohtauksen vuoksi. Siis voi j******ta!
P.S: Famke Janssenin esittämä venäläinen naisupseeri on uuh aah.