Leffat

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Genghis Khan

Viesti Kirjoittaja Genghis Khan » Su 12.03.2006 16:27

^ Joskus viime vuoden puolella taisin sen katsastaa ja ite ainakin repeilin aikalailla, mahtavaa läppää paikoitellen.
Ferrell oli mainio kuten yleensäkin, mutta koko shown varasti Steve Carrell, loistavasti ukko veti.
Stillerin kameo oli myös mainio.
Itse ainakin suosittelen leffaa, jos vain zoolander-tyylinen huumori iskee.

EDIT: Aijuu, ja Christina Applegate on tietenkin <3
Looking California, feeling Minnesota.

Ares
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ares » Su 12.03.2006 16:36

C2W kirjoitti:Jaa että ei mielikuvitusta? Muuten vain sai puhuttua Donnielle ajatuksen kautta.. ja kun Donnie tökkii häntä silmään puukolla peilin kautta. Sehän onkin varsin mahdollista oikeassa elämässä.
Pitäisiköhän sinun oikeasti katsoa vielä se elokuva...
CopyLeft 2005 Ares
http://kiirastuli.com

Noblesse oblige

C2W

Viesti Kirjoittaja C2W » Su 12.03.2006 16:54

Ares kirjoitti:Pitäisiköhän sinun oikeasti katsoa vielä se elokuva...
Kerro nyt toki, mitä tuossa sitten oli järkeä.
"Your arms are just too short to box with God!"

Ares
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ares » Su 12.03.2006 17:45

C2W kirjoitti:Kerro nyt toki, mitä tuossa sitten oli järkeä.
Lyhyesti (ja yksinkertaistaen):
Spoiler: näytä
Elokuvassa on päässyt syntymään eräänlainen vaihtoehtoinen todellisuus. Frank (the Bunny) kuolee siinä, koska Donnie ampuu hänet. Tämä johtaa siihen, että Frank pystyy tuossa vaihtoehtoisessa todellisuudessa puhumaan Donnielle.
Tätä selitetään hiukan paremmin Director's Cutissa kuin alkuperäisessä.
Joka tapauksessa, kysymys ei ole mielikuvituksen tuotoksesta, vaan todellisuuden hajoamisesta, jonka Donnie onnistuu lopulta keskeyttämään.
CopyLeft 2005 Ares

Noblesse oblige

C2W

Viesti Kirjoittaja C2W » Su 12.03.2006 18:04

Donnie Darkosta vielä:
Hmmh, ahaa.. Olen itse vain tuon "normaalin" version katsonut. Siitä sain sellaisen kuvan, että Donnie matkasi tulevaisuuden katsomaan miten asiat voisivat mennä. Ja lopulta hän muutti pari asiaa kuolemalla itse. Muutenkin tuntuu, että tämän elokuvan voisi tulkita monella eri tavalla.. Paitsi jos Director's Cutissa oikein KERROTAAN että mikä on se ns. oikea ratkaisu.
"Your arms are just too short to box with God!"

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Su 12.03.2006 19:32

Jepjep, wesnt ja Jdub sitten ovat väitelleet pari tuntia minun lopettamiseni jälkeenkin aiheesta. Ei kai siinä...

Itse lopetin juuri äsken WTL:n katsomisen joten nyt voin jo puhua siitä jonkinlaisella tietämykselläkin, joten kerrotaan nyt ihan kunnon mielipidekin elokuvasta.

Ensinnäkin, Reese Witherspoon. Hän oli elokuvassa kyllä hieman parempi kuin yleensä, mutta ei silti lähelläkään oscar-tasoa. Hänen roolisuorituksensa oli hyvin keskinkertainen, ei mitään erikoista suuntaan tai toiseen. Voidaan tätä kyllä mahdollisesti pitää hänen parhaana roolisuorituksenaan tähän asti mutta jos tämän parempia naisten pääosa-roolisuorituksia ei tosiaan muka nähty viime vuonna niin olen hyvin, hyvin pettynyt.

Joaquin Phoenix oli minusta puolestaan yllättävän hyvä. Hän on ihan kohtuullisen hyvä näyttelijä yleensäkin mutta tätä elokuvaa hän onnistui kantamaan melko hyvin. Siihen nähden että elokuvassa ei oikeastaan missään vaiheessa tapahtunut mitään erikoista, hänen roolihahmonsa toilailuja jaksoi hyvin seurata. Ei ehkä aivan oscaria tästäkään olisi ansaittu mutta kuitenkin suoritus oli paljon parempi kuin Witherspoonilla.

Itse elokuva kokonaisuutena oli melko keskinkertainen. Musiikki kuulosti melko mukavalta mutta elokuvassa ei tapahtunut oikeastaan mitään. Siinä ainoastaan seurattiin Johnny Cashin tietä melko suositusta laulajasta rappion ja avioeron kautta suosionsa huipulle, sekä Cashin ja June Carterin rakkaustarinan kehittymistä. Ihan jännää mutta tuo tarina oltaisiin kyllä voitu kertoa mielenkiintoisemminkin ja lyhyemmässä ajassa. Lisäksi, jos kyse oli elämänkertaelokuvasta, niin miksi elokuva päättyi jo vuoteen 1968 jolloin Cashin ja Carterin avioliitto ei ollut edes alkanut vielä?
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

Crane

Viesti Kirjoittaja Crane » Ti 14.03.2006 20:50

Oscar-gaalassa parasta oli tunne kun jaettiin parhaan elokuvan pystiä, että se kuuluisi antaa Jack Nicholssonille. Se äijä nyt vaan on niin ylenmäärin cool. Odotin koko ajan, että se sanoo pokkana: And the Oscar goes to....Jack Nicholsson. Se olisi ollut tilanne jonka jälkeen kukaan ei olisi edes valittanut asiasta. 8)
Toinen saman luokan legenda on sir Anthony Hopkins. Näissä kahdessa ukossa on enemmän taitoa ja glamouria kuin Heath Ledgerissa tulee ikinä olemaan. Onneksi muuten Ledger ei saanut pystiä, koska hän ei sitä olisi ansainnut. Seymorelle sen mielellään soi, koska hän nyt yksinkertaisesti on loistava, ja roolinsa todella tarkasti ja ylpeydellä tekevä näyttelijä. Niin, ja kaiken lisäksi hän teki viime vuoden parhaan miespääosa roolin, ja sillä selvä.

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » To 16.03.2006 22:21

Jees. TV:n antia tarkastaessani huomasin että tänään tulee kunnon vanhan ajan neekeri elokuva. Jostain syystä vaikuttaa siltä että punaniskajuntit, neekerit, oikeussali, hirttäjäiset ja vanhat jenkkiautoromut tarkottaa lähes poikkeuksetta hyvää elokuvaa. Toisaalat orjuuden aikaan perustuvatkin on usein hyviä, mutta konsepti ei ole ihan niin toimiva kuin 1940-1970 lukuun perustuvat rasismi elokuvat.

Yllättäen se suosikki TV-sarjakin on Roots. Shaft on ehkä kova jätkä, mutta kunnon neekeri meininkiä on vasta Kunta Kintessä ja Chicken Georgessa
Palannut kuolleista 2015

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Pe 17.03.2006 18:58

"Veijareita vai vartijoita"

Tuollaista olisi tulossa tänään illalla maikkarilta.
Hyvät arvostelut on saanut yms.

Mahdolliset tyypit jotka olette nähneet kyseisen leffan, onko hyvä?
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Mahti Ankka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mahti Ankka » Pe 17.03.2006 19:00

Velocity kirjoitti:"Veijareita vai vartijoita"

Tuollaista olisi tulossa tänään illalla maikkarilta.
Hyvät arvostelut on saanut yms.

Mahdolliset tyypit jotka olette nähneet kyseisen leffan, onko hyvä?
Aika hulvattoman hauska ainakin omasta mielestäni. On siitä nyt vähän aikaa jo, kun olen kyseisen elokuvan nähnyt, mutta kannattaa katsoa.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"

Vasarasta päähän!

Natural

Viesti Kirjoittaja Natural » Pe 17.03.2006 20:15

Minä pidän elokuvasarjasta "Yksin Kotona", ja koska elokuvat ovat niin vanhoja, en tiedä montako niitä on. Minä omistan 1., 2., 3. ja 4. Onko enää lisää?

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Pe 17.03.2006 20:19

Natural kirjoitti:Minä pidän elokuvasarjasta "Yksin Kotona", ja koska elokuvat ovat niin vanhoja, en tiedä montako niitä on. Minä omistan 1., 2., 3. ja 4. Onko enää lisää?
Ei niitä enemmän ole kun nuo 4. Ja noistakin 3 ja 4 ovat täysin turhia.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Top Gunner

Viesti Kirjoittaja Top Gunner » Pe 17.03.2006 20:25

1 ja 2 olivat aivan huippuja ja 3 oli mielestäni vielä ihan suhteellisen hyvä, mutta 4 oli ihan puhdasta rahastusta.

Ares
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe 17.03.2006 20:56

Dogma kirjoitti:Serendipity: I'm responsible for nineteen of the twenty top-grossing films of all time.
Bethany: Nineteen?
Serendipity: Yeah, the one about the kid, by himself in his house, burglars trying to get in and he fights them off? I had nothing to do with that one. Somebody sold their soul to Satan to get the grosses up on that piece of shit.
On tosin tainnut tippua siltä listalta aikoja sitten... (26 jenkkilässä, 36 maailmanlaajuisesti)

Harmillisesti jäänyt leffojen katsominen viime aikoina. Minulla taitaa roikkua 15-20 katsomatonta DVDtä (mm. Jacques Tati -kokoelma kokonaisuudessaan, neljä Bergmania, Tarnation, erinäisiä kauhuleffoja ja niin edelleen). Osan olen toki nähnyt aiemminkin (kuten Easy Rider), mutta olisihan se hyvä kerrata klassikoita.

Pari miniarvostelua:

Bullet in the Head on kuulemma John Woon magnum opus (tai ainakin niin DVDn takakansi väittää. Enpä sitten tiedä, että onko tuohon muuta perustelua kuin se, että se on "eeppinen" ja se oli hongkongilaisittain kallis (tosin, hollywoodilaisittain sen budjetti oli indytasoa). Itse pidän huomattavasti enemmän Hard Boiledista ja Killeristä. Ei Bullet in the Head mikään huono elokuva kuitenkaan ole. Hyvää toimintaa,
vaikkakin viimeinen taistelukohtaus tuntuu jotenkin turhalta ja venytetyltä
, mutta jotenkin sellainen oli odotettavissa Hong Kong -leffalta. Muutenkin markkinointi on päässyt vaikuttamaan liikaa elokuvaan, kun sitä mainostetaan sotaelokuvana, mutta sota ei ole kuitenkaan varsinaisesti keskeistä. Sellaista se on.

Cannibal! The Musical on Trey Parkerin opiskeluaikainen elokuva. Se on aivan selvästi amatöörien tekemä. No rhyme, no rhythm. Silti sen anarkistisessa luonteessa on jotain. Mukana on myös jo Matt Stone ja Dian Bachar. Kaikki laulut ovat sopivan pateettisia ja siten aika hauskoja.

Pixar on tehnyt kyllä muuten monta h**vetin hyvää elokuvaa. Cars tosin näyttää sneak peakien perusteella aika turhalta. Nähtäväksi jää.
CopyLeft 2005 Ares

Noblesse oblige

4 Real
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4 Real » Pe 17.03.2006 21:48

Natural kirjoitti:Minä pidän elokuvasarjasta "Yksin Kotona", ja koska elokuvat ovat niin vanhoja, en tiedä montako niitä on. Minä omistan 1., 2., 3. ja 4. Onko enää lisää?
Kyllä noista Yksin Kotona-elokuvista paras on ensimmäinen. Kakkonen ja kolmonenkin olivat vielä hyviä, mutta nelonen. [-( Siis pelkkää rahastusta. Itse sain kyseisen leffan joululahjaksi. Pari kertaa sen katsoin ja siitä asti tuolla hyllyssä on ollut pölyyntymässä.
Beyond the horizon of the place we lived when we were young
In a world of magnets and miracles
Our thoughts strayed constantly and without boundary
The ringing of the division bell had begun

Real's Prison

Genghis Khan

Viesti Kirjoittaja Genghis Khan » La 18.03.2006 11:12

^ Daniel Stern omistaa Home Alonessa. Ja tietenkin myös Pesci, mutta se on sanomattakin selvä.
Looking California, feeling Minnesota.

ville5v
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ville5v » La 18.03.2006 11:18

Pesci on niiiiiiiin ärsyttävä, Sitä paitsi hieman epäilyttävää, että kaksi samannimistä poikaa, kuitenkin ikäeroisia, saavat aikaan täysin samanlaisen tilanteen....

Mietinpähän vain, jos nin oikeasti kävisi....
Have a nice day!!!

Uusiksen silmälasit näyttävät PPv:t ilmaisena.

Crane

Viesti Kirjoittaja Crane » La 18.03.2006 13:17

Aah, tänään sitten viimein oli hinta ja laatu kohdallaan, kun kävin hakemassa jokaisen elokuvaystävän suosikkikauppa Anttilasta Jackie Brownin ja Reservoir Dogsin tupla dvd:t naurettavaan 8€:n kappalehintaan. Suosittelen, sillä siinä on kaksi kohtuullisen hyvää elokuvaa. Vielä pitäisi täydentää dvd kokoelmaa Pulp Fictionilla. No, täytyy kytätä tarjouksia. Yhtään täyshintaista dvd:tä en suostu ostamaan opiskelijan tuloilla. Tosin ehkä kesän jälkeen voisi harkita ostavansa kaikki tähän astiset Stargaten tuotantokaudet. Siihen kyllä pyörähtää arviolta 400€, joten sitä joutuu kyllä harkitsemaan tarkkaan.

Crane

Viesti Kirjoittaja Crane » Ti 21.03.2006 16:37

Nyt kannattaa satsata huippuelokuviin! Anttiloissa, ainakin pääkaupunkiseudulla on naurettavaan 4€:n hintaan suuri kasa Terence Hill& Bud Spencer, eli Trinity kavereiden, loistokkaita elokuvia. Nämä hillittömät spektaakkelit kuuluvat jokaisen elokuvien ystävän yleissivistykseen. Nyt siis vaan hakemaan mm. sellaiset klassikot kuin Mutaa Kuonoon Sano Virtahepo, Siitä Vaan Pojat, Turpiin Vaan ja Onnea, sekä tietysti spagettiwesternien kuningas My Name is Nobody.

knoppitietona mainittakoon, että Terence Hill ja Bud Spencer ovat oikeasti italialaisia näyttelijöitä ensin mainittu on nimeltään Mario Girotti ja toinen Carlo Pedersoli, tosin ovat tainneet molemmat amerikkalaistaa nimensä.

Toinen paljon vinhampi knoppitieto on se, että nämä kaksi sankaria olivat 70-80-luvulla sen verran suosittuja, että silloin tehtiin mm. elokuva Trinity kavereiden romuralli, jossa pääosaa esittivät Terence Hillin ja Bud Spencerin kaksoisolennot.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ti 21.03.2006 18:43

Crane kirjoitti:knoppitietona mainittakoon, että Terence Hill ja Bud Spencer ovat oikeasti italialaisia näyttelijöitä ensin mainittu on nimeltään Mario Girotti ja toinen Carlo Pedersoli, tosin ovat tainneet molemmat amerikkalaistaa nimensä.
Totta. Kun itse kuulin tuon joskus teininä, olin todella yllättynyt, niin suosittuja miehet olivat aikanaan suomessakin. Molemmat ovat muuten entisiä mestaruustason uimareita, ja ovat alunperin tutustuneetkin sitä kautta.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Ti 21.03.2006 19:13

Itse aikanaan yllätyis kun wikipediassa Bud spencer oli urheilijoiden luettelossa.
Palannut kuolleista 2015

wesnt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesnt » Pe 24.03.2006 10:05

Ares kirjoitti:Päivän suositus:

Un long dimanche de fiançailles eli suomalaisittain Pitkät kihjalaiset (olen muuten miettinyt, että onko tuo 'un' artikkeli vai ei? Pitäisikö se olla aakkosjärjestyksessä 'u':n vai 'l':n mukaan?) on Jeunetin viimeisin elokuva.
Se on artikkeli, tai niin minä sen ainakin aakkostan...

Mitämitä? Ehdin viimeinkin käväisemään täällä kun olen saikulla (oksennustaudissa, koska teitä kuitenkin kiinnostaa tietää) ja ajattelin että voin ruveta taas kinastelemaan jostain, ja ei mitään (siinäkin on rajansa miten kauan jaksan yrittää selittää Donnie Darkon juonikuvioita painiforumilla)? Ah-ah, masentavaa.

Ares
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe 24.03.2006 10:21

wesnt kirjoitti:Se on artikkeli, tai niin minä sen ainakin aakkostan...
Mutta eikö sen voi tulkita myös tyyliin "One Long Engagement" (virallinen käännös englanniksi taitaa olla "A Very Long Engagement")? En minä oikeasti osaa ranskaa, mutta ei tuollainen sivuseikka ole minua ennenkään estänyt ottamasta kantaa.

Kun näitä on tänne tullut tungettua, niin päivä suositus on Being There. Peter Sellers on hiukan yksinkertainen, eristyksissä elänyt puutarhuri, joka joutuu kohtaamaan maailman, kun hänen työnantajansa kuolee. Käykin niin, että hänen yksinkertaistetut hokemansa tulkitaan joksikin syvälliseksi ja hän päätyy asemaan, jossa hänellä on valtaa, jota hän ei tosin itse oikein hahmota.

Hyvä komedia, joka osuu hyvin lähelle nyky-TV-todellisuuden ns. ajattelijoita. Sellersille olisi voinut antaa tuosta vähintään uran perusteella Oscarin, onhan niitä kerran aiemminkin niin jaettu.
CopyLeft 2005 Ares

Noblesse oblige

Crane

Viesti Kirjoittaja Crane » Pe 24.03.2006 11:06

Tänään tulisi ensi-iltaan V For Vendetta (mikä hemmetin järki oli kääntää tuokin suomeksi? V niin kuin verikosto :lol: ). Pitäisi varmaan käydä ihan mielenkiinnosta katsomassa, vaikka mitään ylimahtavaa elokuvaa on turha odottaa. Kuitenkin maailman luotettavimmassa elokuva-arvostelujen lähteessä, eli Hesarin NYT-liitteessä elokuvaa oli pidetty ihan hyvänä. :twisted:

No, kunhan saa tuon Anttilan varastotyhjennyksen aiheuttaman dvd suman purettua, niin sitten ehkä. Olin muuten harvinaisen onnellinen löytäessäni Monty Pythonin The Meaning of Lifen special editionin tarjouskorista. Jo pelkkä takakannen lukeminen aiheutti huvittuneisuutta. Kakkoslevy sisältää mm. dokumentin Elämän tarkoituksen tekemisen tarkoitus, sekä loistavan Mitä kalat ajattelevat-pätkän. Taattua Monty Python laatua siis.

Myös kaverin kanssa suunniteltu Terence Hill&Bud Spencer leffailta lähestyy. Siitä tulee nostalgista.

wesnt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesnt » Pe 24.03.2006 12:54

Ares kirjoitti:
wesnt kirjoitti:Se on artikkeli, tai niin minä sen ainakin aakkostan...
Mutta eikö sen voi tulkita myös tyyliin "One Long Engagement" (virallinen käännös englanniksi taitaa olla "A Very Long Engagement")? En minä oikeasti osaa ranskaa, mutta ei tuollainen sivuseikka ole minua ennenkään estänyt ottamasta kantaa.
Ei minusta voi, tuossa se on epämääräinen artikkeli ja hence suora käännös on "A long engagement". Trust me, kyllä wesnt tietää - aina.

Vastaa Viestiin