Yleinen Painiblogi

Kaikkea yleistä showpainiin liittyvää. Yritetään kuitenkin pysyä asiallisessa keskustelussa.
Vastaa Viestiin
Mr.Perfekt

Re: Yleinen Painiblogi

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » Ti 09.10.2012 23:14

http://www.youtube.com/watch?v=Rt4u5oICAH4

nostalgiaa. Yksi ensimmäisiä matseja koskaan joita katsoin. Vaikka tästä on kohta lähemmäs 10-vuotta, niin muistan tämän suht elävästi. Tämän hienon hetken ansiostahan näimme sitten Elimination Chamberin New Years Revolution 2005:ssä joka tarjosi lisää hienoja hetkiä. Oh the memories.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 05.11.2012 22:32

Blogataanpa taas yleisestä epäkiinnostuksesta painiin. WWE:n tuotteita ei ole edes jaksanut yrittää katsella, TNA:n iSKUista olen katsonut vain alkuja ja esimerkiksi PWG:n viime tapahtumasta odottaa vieläkin puoliksi tehty arvostelu luonnoksissa. Ei mitään intoa katsoa ja vielä vähemmän oikeastaan kirjoittaa. Diary jää varmaan kans pienelle lomalle, jos jostain ei painikärpänen taas puraise.

Tietyllä tavalla yritän pysyä painissa mukana ja kommenteja täältä lueskelen, mutta toisaalta voisin melkeinpä sanoa, että nyt on kyllä pahin paini kiinnostamattomuus koskaan minun painifaniurallani. Ortonin ja Del Rion matsi HIAC:ssa silleen pienesti herätti jotain hienoja tunteita, mutta koko loppushow oli aikalailla pakkopullaa ja meni sitten ihan kelailuksi lopulta. PWG:ltä on vissiin tulossa jossain vaiheessa taas uusi show, joten jos se vaikka saisi taas pienen kipinän aikaiseksi. PWG:stä kirjoittaminen ei kuitenkaan hirveästi innosta, koska son yksin juttelua HH:n pienellä mausteella silloin tällöin. 'Alert Idols on tällä hetkellä itselleni kiinnostavin juttu painimaailmassa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ma 05.11.2012 22:34

Paini jaksaa kyllä nykyään kiinnostaa tosiaan n. neljä kertaa vuodessa. Ensin tulee Royal Rumble, sitten WrestleMania. Loput kaksi kertaa menevät satunnaisesti joillekin muille tapahtumille.

Siinäpä ne sitten ovatkin.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » Ma 05.11.2012 23:39

Itse olen tänä vuonna oikeastaan ekan kerran monen moneen vuoteen katsonut jokaisen Rawin ja lähes jokaisen SmackDownin. Kaikki enemmän tai vähemmän kelauksella. Tämän viikon Rawista en oikeastaan ole muuta katsellut kuin sen, mikä on reboundattu myöhemmin. Parhaillaan innostus laskussa, koska kuviot ovat täyttä kakkendaalia. Royal Rumble tuntuu kolkuttavan jo ovella ja täten siis myös Road To WrestleMania! Ikävä kyllä tämä Survivor Series tuntuu jäävän tällaiseksi väli-PPV:ksi. :(

Tällä hetkellä kiinnostus siis matalampi kuin missään vaiheessa aiemmin tätä vuotta.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"

MutiM

Viesti Kirjoittaja MutiM » Ti 06.11.2012 00:26

Paini on valitettavasti pääosin ihan hirveetä paskaa. Katon kyllä silti kaiken mikä vaikuttaa kivalta.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ti 06.11.2012 16:25

Hyvin pitkälti samoilla fiiliksillä kuin aiemmat kirjoittajat. WWE:n viikottaisia en ole katsonut ties kuinka pitkään aikaan ja Hell In A Cell-PPV:n katsoin n. 10 minuutissa. Eli oikeastaan vaan matsien lopetukset. Viikottaisiin ei vaan riitä mielenkiintoa koska tarjontaa on liikaa. En jaksa sieltä kolmen tunnin Raw'sta etsiä niitä paria mainiota kohtaa kun muuten show on niin tylsää shaibaa. NXT vaikuttaa tällähetkellä mielenkiintoisimmalta ohjelmalta WWE:n tarjonnasta, mut jotenkin ei vaan jaksa niitäkään katsella.

TNA:n puolelta en ole katsonut Bound For Gloryn jälkeen yhtäkään Impactia. Jeff Hardyn mestaruusvoitto oli viimeinen niitti ja siihen loppui koko alkuvuoden kestänyt TNA:n seuraaminen. Oli tuohon katselun lopettamiseen muitakin syitä kuin Hardy, kuten se että ei vaan kiinnosta.

Ei mua edes pahemmin haittaa et painin katselu on jäänyt lähes kokonaan pois. Onpahan aikaa kaikelle muulle turhuudelle kuten musiikille, peleille ja leffoille. :)

Niinjoo. Katsonhan mä Eurosportin WWE-lähetykset ja ne riittää mulle ihan hyvin tyydyttämään paininälän.

vendicta

Viesti Kirjoittaja vendicta » Ti 13.11.2012 14:47

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 13.11.2012 14:55

vendicta kirjoitti:Seitsemän vuotta jo.. :salut:
http://www.youtube.com/watch?v=MfzpWE2n8ZY
Eilen tästä mainittiinkin EuroSportilla Vintage Collectionissa. Nopeasti se aika vaan menee.

Kyllähän tuo uutinen silloin aikanaan oli nuorelle painifanille melko kova pommi. Olin silloin koulussa, ja isoveljeni laittoi viestin että Eddie Guerrero on kuollut. Tuohan sattui jokunen päivä ennen sitä, kun SmackDown saapui liveshow'n kera Suomeen, jonne olin siis menossa. Harmin paikka, olisihan se ollut ihan hienoa nähdä Eddiekin livenä.

Uutinen taisi muuten aikanaan saada Suomessakin jonkun verran palstatilaa. Muistaakseni Iltalehdessä oli peräti lähes koko sivun kokoinen uutinen aiheesta? Vai oliko vain puoli sivua, mutta kuitenkin.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ti 13.11.2012 15:39

DeadManWalking kirjoitti:
vendicta kirjoitti:Seitsemän vuotta jo.. :salut:
http://www.youtube.com/watch?v=MfzpWE2n8ZY
Eilen tästä mainittiinkin EuroSportilla Vintage Collectionissa. Nopeasti se aika vaan menee.

Kyllähän tuo uutinen silloin aikanaan oli nuorelle painifanille melko kova pommi. Olin silloin koulussa, ja isoveljeni laittoi viestin että Eddie Guerrero on kuollut. Tuohan sattui jokunen päivä ennen sitä, kun SmackDown saapui liveshow'n kera Suomeen, jonne olin siis menossa. Harmin paikka, olisihan se ollut ihan hienoa nähdä Eddiekin livenä.

Uutinen taisi muuten aikanaan saada Suomessakin jonkun verran palstatilaa. Muistaakseni Iltalehdessä oli peräti lähes koko sivun kokoinen uutinen aiheesta? Vai oliko vain puoli sivua, mutta kuitenkin.
Helsingin Sanomissa oli myös juttu aiheesta. Tai pikemminkin siitä live showsta ja sitten mainittiin Guerreron kuolema hiljattain. Ihan asiallisesti kirjoitettu juttu. Ei mitään vittuilua showpainille tai sen faneille vaan ihan perus raportti shown tapahtumista.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ti 13.11.2012 15:53

DeadManWalking kirjoitti:Uutinen taisi muuten aikanaan saada Suomessakin jonkun verran palstatilaa. Muistaakseni Iltalehdessä oli peräti lähes koko sivun kokoinen uutinen aiheesta? Vai oliko vain puoli sivua, mutta kuitenkin.
Kyllä se palstatilaa sai. Muistan itse vieläkin, kun kuulin Eddien kuolemasta. Kuulin siitä tosin vasta 2-3 päivää kuoleman jälkeen, kun kouluun mennessäni kaveri sanoi Eddien kuolleen. Maanantai oli, tarkastettiin totuus vielä lehdestä päivän aikana. Siellähän se Kainuun sanomissa oli, pieni uutinen. Asuin siis tuolloin Kajaanissa.

Oliko se niin, että Eddien kohdalla oli se täysin naurettava iltapaska-uutinen, jossa joku random vapaapainija/vapaapainivalmentaja (siis se olympilaji) väitti, että Eddie olisi ollut aikoinaan kova sana jossain 50-kiloisten kreikkalais-roomalaisessa painissa. En muista koko juttua, mutta ehkäpä wanhan boardin puolella olisi asiasta jotain.. Tosin Eddien kuolinuutisen ketju taidettiin poistaa ennen uutta foorumia, joten se ei ole enää tallessa.

Eddien kuolema oli kyllä iso pommi. Oli siinä kyllä 13-vuotiaana aika shokkeeraava hetki, kun yksi suurimmista suosikeista kuoli ja täysin tyhjästä.. Ja niin nuorena. Suuri tragedia ja suuri menetys showpainille.

Lepää rauhassa. :salut:
hevosen k**pä

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » Ti 13.11.2012 18:33

Jos rehellisiä ollaan niin itseäni ei liikuttanu paskaakaan Eddien kuolema. Viihdyttävä tyyppi, ei siinä mitään, mutta itse muistan pitäneeni juuri silloin taukoa wrestlingistä (tosin menin kyllä kattomaan livenä kun mahdollisuus oli) ja kuulin ohimennen.

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » Ti 13.11.2012 19:32

Itse aloin showpainia tuolloin 2005 katsomaan, kun Eddie oli vielä kuvioissa mukana. Mies oli suosikkini ja kyllä sitä surtiin nuorena 12-vuotiaana, kun tämä suuri sankari kuoli. Kyllä nuo tribuuttivideotkin nostavat yhä edelleen fiilikset pintaan. Kuolemaa en meinannut aluksi uskoa todeksi, kun kaveri vain heitti huulta, mutta totta se sitten oli. Ikävä kyllä.

Jossittelu on tietty turhaa, mutta olisi ollut kiva nähdä, miten Eddien ura olisi edennyt siitä eteenpäin. Käsikirjoituskuviot kiinnostaisivat myös, mikäli olivat Eddielle suunnitellut tuolloin hieman eteenpäin tuota kuviota.

Onpahan tullut muuten seurattua wrestlingia aikas kauan, kun sitä miettii. Harvassa jutussa pysyy edes jollain tasolla mukana näin hyvin.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 13.11.2012 21:27

Kuunlento kirjoitti:Jos rehellisiä ollaan niin itseäni ei liikuttanu paskaakaan Eddien kuolema. Viihdyttävä tyyppi, ei siinä mitään, mutta itse muistan pitäneeni juuri silloin taukoa wrestlingistä (tosin menin kyllä kattomaan livenä kun mahdollisuus oli) ja kuulin ohimennen.
Mahtavaa, että kerroit tämän huikean tiedon meille kaikille. :tu:

Jesuli

Viesti Kirjoittaja Jesuli » Ti 13.11.2012 22:48

DeadManWalking kirjoitti:
Kuunlento kirjoitti:Jos rehellisiä ollaan niin itseäni ei liikuttanu paskaakaan Eddien kuolema. Viihdyttävä tyyppi, ei siinä mitään, mutta itse muistan pitäneeni juuri silloin taukoa wrestlingistä (tosin menin kyllä kattomaan livenä kun mahdollisuus oli) ja kuulin ohimennen.
Mahtavaa, että kerroit tämän huikean tiedon meille kaikille. :tu:
Yhtä huikea tämäkin mielipide on, kuin nämä "mun kuuluukin sanoa näin" -kommentit. Yhden mielipiteen politiikkaa en kannata.
Velocity kirjoitti:koko v***n huone on koluttu läpi, ja siinä makasin 10 minuuttia paikallani ja se vain KATOSI.
What kirjoitti:Miksi Cena ei saisi Wrestlemanian pääottelussa?
What kirjoitti:Sekin oli ihan uskomattoman hieno hetki, kun Porin torilla kaksi n.13-vuotiasta teinityttöä tuli pummimaan tupakkaa.

Goner

Viesti Kirjoittaja Goner » Ti 13.11.2012 23:05

Merovingi kirjoitti:Oliko se niin, että Eddien kohdalla oli se täysin naurettava iltapaska-uutinen, jossa joku random vapaapainija/vapaapainivalmentaja (siis se olympilaji) väitti, että Eddie olisi ollut aikoinaan kova sana jossain 50-kiloisten kreikkalais-roomalaisessa painissa. En muista koko juttua, mutta ehkäpä wanhan boardin puolella olisi asiasta jotain.. Tosin Eddien kuolinuutisen ketju taidettiin poistaa ennen uutta foorumia, joten se ei ole enää tallessa.
Tuo meni niin, että toimittaja kuuli "vapaapainijan" kuolemasta, joten otti yhteyttä vapaapainivalmentajaan. Vapaapainivalmentaja taas luuli, että toimittaja puhuu Eric Guerrerosta, joka oli moninkertainen NCAA-voittaja ja olympiaedustaja. Ei valmentaja tietenkään Eric Guerreron kuolemasta tiennyt mitään, mutta osasi toki kommentoida hänen uraansa. Monen väärinkäsityksen tuloksena oli tuo lehteen päätynyt uutinen, joka saattaa olla minulla jossain vielä tallessa, mutta en ainakaan nyt löytänyt.

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » To 15.11.2012 00:08

Olen jonkin aikaa katsellut vanhoja yhdeksänkymmentäluvun alkupään viikottaisia, ja yksi ero nykypäivän WWE:hen tuntuu olevan yleisön läsnäolo. Ei sillä ettenkö nykyjaksoja katsoessa näkisi että siellä on tuhatpäinen joukko ihmisiä katsomossa, vaan enemmänkin se, että nämä ihmiset eivät tunnu millään tapaa osalta show'ta. Näkisin enemmänkin tilanteen niin että nykyaikana katsomo koostuu studioyleisöstä, mutta että ohjelmaa tehdään enimmäkseen kotikatsojien ehdoilla. Voin mielessäni nähdä yleisölle näytettävät "Boo" ja "Cheer" valot ja mainoskatkoilla selostajia puuteroivat assistentit.

Pointtina tässä yleisessä painiblogauksessa on se, että ennenwanhaan viikottaiset tuntuivat intiimimmiltä, ja sellaiselta että yleisö on oikeasti paikalla, eikä niinsanottuja plantteja. Mietiskelinkin tässä että tähän nyt osasyy on varmasti kayfaben kuolema, mutta myös suuret hallit. Olisin erittäin tyytyväinen jos viikottaisten kohdalla siirryttäisiin hieman pienemmille areenoille, noin niinkuin tunnelman puolesta. Sitä en sitten osaa kertoa kuinka bisneskannalta hyvä ratkaisu tuo olisi. Vähemmän livekatsojia = vähemmän rahaa, mutta toisaalta pienempi areena = pienempi vuokra, ja ehkäpä tyhjien penkkien määrä jäisi vähäisemmäksi.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 15.11.2012 00:11

Japeet kirjoitti:Pointtina tässä yleisessä painiblogauksessa on se, että ennenwanhaan viikottaiset tuntuivat intiimimmiltä, ja sellaiselta että yleisö on oikeasti paikalla, eikä niinsanottuja plantteja.
Itse en olen noita ysärin lähetyksiä juuri katsonut, mutta mitä nyt vertaan jo siihen milloin itse aloitin painin katsomisen (hieman yli 10 vuotta sitten), niin ero tuntuu siihenkin aivan valtavalta.

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » To 15.11.2012 11:08

DeadManWalking kirjoitti:Mahtavaa, että kerroit tämän huikean tiedon meille kaikille. :tu:
Anteeksi, että olin rehellinen. \:D/
Japeet kirjoitti:Olen jonkin aikaa katsellut vanhoja yhdeksänkymmentäluvun alkupään viikottaisia, ja yksi ero nykypäivän WWE:hen tuntuu olevan yleisön läsnäolo. Ei sillä ettenkö nykyjaksoja katsoessa näkisi että siellä on tuhatpäinen joukko ihmisiä katsomossa, vaan enemmänkin se, että nämä ihmiset eivät tunnu millään tapaa osalta show'ta.
Niin kuin olen aikaisemmin jo toitottanut niin syy tähän on älypuhelimet ja internet. Pizzalla tai ryyppäämässä sen huomaa, kun keskusteluaiheet hieman vähentyneet sen takia, että kaverit jaksavat räpeltää kännykällä kuin mitkäkin teinit aikoinaan IRC-Galleriassa. :roll:

Lyhyesti: Miksi katsoa minuutin sitä kun Orton vääntää headlockia kun voit saman ajan tuhlata netissä kännykällä?

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Su 18.11.2012 23:49

Taidanpa katsoa ihan sivistys tarkoituksessa 70-luvun painia. Antonio Inoki & Seiji Sakaguchi vs Lou Thesz & Karlk Gotch. Siinä on peräti kolme nimeä jotka ovat kiistattomia legendoja painin maailmassa. Vielä kun tietäisi kuka on kukin... ai se kerrotaan tässä alussa. Jippii! Noh nyt tietää tämän niin voisi harkita tämän arvostelemista ihan paperillekin.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

MutiM

Viesti Kirjoittaja MutiM » Pe 23.11.2012 23:34

Ai ne on oikeasti poistaneet noin kaiken oleellisen Youtubesta.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » La 24.11.2012 00:12

MutiM kirjoitti:Ai ne on oikeasti poistaneet noin kaiken oleellisen Youtubesta.
Jos viittaat Linda raidiin niin jep. Harmittaa kyllä, että osa kamasta lähtenyt. Vähän sama homma silloin kun MegaUpload sekä Demonoid raidattiin ja Filesonic sun muut lopetti. Nykyään on ihan oikeasti hieman hankalaa löytää vanhempaa kamaa siis musaakin. Esimerkiksi viimeksi tänää koitin etsiä Johnny Cashin Hurt musavideota DVD-laatuisena ja mielellään .vob tai mpeg2 muodossa. Ei löytynyt oikeasti mistään filehosting sivuilta niin piti lopulta tyytyä PirateBayn .aviin ja PB'tä ei sattuneesta syystä enää viitti käyttää hirveästi. Demonoid oli oikeasti hyvä sivu mitä musaan ja leffoihin tuli kun oli aina niin monta versiota, tietty on kaikki Waffle.fm sivustot, mutta ei ole inviteä.

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » La 24.11.2012 15:47

Elikkäs.

Redemption: The Darkness Descending, starring Danny Trejo, John Morrison & Melina.

Että joo.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

Mr.Perfekt

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » Ti 27.11.2012 11:29

Jos olisi rahaa, niin todellakin käyttäisin sen matkaan New Jerseyhin WrestleMania-viikolla. Miksi?
No koska 5.-7. huhtikuuta, vain muutamaa päivää ennen WrestleManiaa järjestetään WrestleCon 2013, painifanien oma Comic Con. Mukana tänä vuonna CZW, CHIKARA, DGUSA, SHIMMER, EVOLVE ja 5 Dollar Wrestling, eli kaikki relevanteimmat Indy-liigat (ROHia en laske Indyksi) Tästähän olisi tietysti hyvä jatkaa itse 'Maniaan.

Aina saa unelmoida. :|

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 27.11.2012 11:45

Mr.Perfekt kirjoitti:Jos olisi rahaa, niin todellakin käyttäisin sen matkaan New Jerseyhin WrestleMania-viikolla. Miksi?
No koska 5.-7. huhtikuuta, vain muutamaa päivää ennen WrestleManiaa järjestetään WrestleCon 2013, painifanien oma Comic Con. Mukana tänä vuonna CZW, CHIKARA, DGUSA, SHIMMER, EVOLVE ja 5 Dollar Wrestling, eli kaikki relevanteimmat Indy-liigat (ROHia en laske Indyksi) Tästähän olisi tietysti hyvä jatkaa itse 'Maniaan.

Aina saa unelmoida. :|

Pah PWG puuttuu eli ei vaivanarvoista.

Oisha tuo s****na herkulline.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » Su 02.12.2012 16:34

Tuli huomattua kun katsoin päiväystä, että nyt on tasan 10 vuotta ekasta RAWista jonka näin. Eli 10 vuotta nyt ollaan oltu sitten "fanina". Tietty Suomessa noi jaksot tuli vähän jäljessä, mutta vitut siitä.

Tässä vielä promo siitä kyseisestä RAWsta:

#10YEARS

Vastaa Viestiin