Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Nyky WWE nynnyilyä???

Elikkä...ainakin omasta mielestäni nyky WWE ei ole edes niin rajua etteikö sitä saisi yrittää kotona...(joo onhan siinä jotain liikkeitä)ennen (noin 4-5 vuotta sitten) oli jotain rajuja matseja ja temppuja...pääasiassa Mick Foleyn lopetettua on WWE:n hardcoreus (voiko sen noin sanoa )on laskenut aivan älyttömästi.Jeff Hardy oli uusin painija joka uskalsi tehdä uhkarohkeita ja näyttäviä high flying-liikkeitä, joskin muuten ei ollut kummoisempi painija...eli missä hardcore-mestaruus, hardcore-matsit ja todelliset hardcore-painijat...
Hardcore-mestaruudesta on ollut täällä jo keskustelua aiemmin. Täysin turha vyö, jolla ei ollut mitään arvoa. On hyvä, että hardcore on jäänyt pienempien ja hullumpien promootioiden huviksi.

Mutta kyllä se "don't try this at home" on edelleen aivan aiheellinen varoitus. Siinä on todellakin liikkeitä, jotka ovat vaarallisia ihan ilman aseitakin. Vastikään Billy Kidman teloi SSP:llä
SpoilerChavo Guerreron
, joka sai ehkä hyvinkin pahan aivotärähdyksen.

Triple H:n special guest star Mr. "Sledgehammer" leka sekä satunnaiset HIAC-matsit kyllä riittävät WWE:n hardcoreksi.
"Worst Technical Wrestler" kirjoitti:
Hardcore-mestaruudesta on ollut täällä jo keskustelua aiemmin.

Siis liittyihän HC-vyö tähän, mutta pääasiassa tarkoitin ettei WWE:ssä ole tapahtunut mitään liikettä,temppua yms...mistä vois sanoa, että se oli hieno, näyttävä ja uhkarohkea...
"KanesMask" kirjoitti:
"Worst Technical Wrestler" kirjoitti:
Hardcore-mestaruudesta on ollut täällä jo keskustelua aiemmin.

Siis liittyihän HC-vyö tähän, mutta pääasiassa tarkoitin ettei WWE:ssä ole tapahtunut mitään liikettä,temppua yms...mistä vois sanoa, että se oli hieno, näyttävä ja uhkarohkea...

Ahaa, minä kun luulin, että Randy Orton vs Cactus Jack No Holds Barred-match täyttäisi nuo kaikki kriteerit . Myös HBK vs HHH HiaC:ssa oli muutama raju bumppi.

Onhan se HC vähentynyt, mutta sitä hienommalta ne kunnon HC-matsit like Orton vs Cactus sitten pitkän tauon jälkeen tuntuvat.
"Henkka" kirjoitti:

Onhan se HC vähentynyt, mutta sitä hienommalta ne kunnon HC-matsit like Orton vs Cactus sitten pitkän tauon jälkeen tuntuvat.

Eikä sitä peltitynnyri- tuoli- kamerajohto- menoa jaksaisi muutenkaan katsoa.
Elikkä...ainakin omasta mielestäni nyky WWE ei ole edes niin rajua etteikö sitä saisi yrittää kotona...


Ai ei saisi kotona koittaa? Siis vaikka jokin helppokin heitto tai hyppy jos epäonnistuu, voi seuraukset olla vaikka mitä. Esim: Käsi murtuu, aivotärähdys, kylkiluita murtuu tai kaikkein pahin ehkä, halvautuu. Olen oikeasti tyytyväinen, että näytetään se Dont Try This At Home- juttu.
"KanesMask" kirjoitti:
Elikkä...ainakin omasta mielestäni nyky WWE ei ole edes niin rajua etteikö sitä saisi yrittää kotona...(joo onhan siinä jotain liikkeitä)ennen (noin 4-5 vuotta sitten) oli jotain rajuja matseja ja temppuja...pääasiassa Mick Foleyn lopetettua on WWE:n hardcoreus (voiko sen noin sanoa )on laskenut aivan älyttömästi.Jeff Hardy oli uusin painija joka uskalsi tehdä uhkarohkeita ja näyttäviä high flying-liikkeitä, joskin muuten ei ollut kummoisempi painija...eli missä hardcore-mestaruus, hardcore-matsit ja todelliset hardcore-painijat...

On vain helvetisti parempi, että WWE on ottanut maltillisemman linja HC:n suhteen. Ei niitä joka viiko jaksa katsoa, kun painija jahtaa toista ympäri areenaa meloonin pala kädessä.

Jos haluat HC:ta katsoa, katso ECW:tä, tuota ylipainoisten sikaniskojen temmellysfedeä.

Kiitos.
WWE:n hardcoret ottelut olivat hyviä jotain 4-8 vuotta sitten silloin sitä bumppeja ja luokkaantumisia sattui paljon. Nyky WWE:n painijat eivät uskalla riskeerata ruumistaan ja uraansa HC-matseissa. Mick Foley ja Jeff Hardy olivat viimeiset kunnon HC-painijat.

Ennen HC-matseja oli paljon ehkä liikaakin, mutta nykyään niitä on liian vähän. Milloin viimeksi oli hardcore matsi SD:ssä? Eipä taida olla näkynyt nyt vähään aikaan. HC-matseja tulisi olla kerran 2 kuukaudessa jolloin matseja kertysi 6 vuotta kohti. Eli vaikka yksi matsi SD:ssä (ei PPV:ssä)
ja 2 kuukautta väliä, sitten yksi matsi RAW:ssa (vaikka nyt PPV:ssä) ja tällä tavoin vuoroteltaisiin showden välillä sama juttu toisten päin että RAW:ssa HC-matsi (ei PPV) ja SD:ssä (PPV).
Unohdin lisätä se "don't try this at home" on edelleen aiheellinen varoitus pelkällä epäonnistuneella cloteslinella voi mahdollisesti tappaa jonkun.
Siis WWE tekee oikein näyttämällä textin.
En voi uskoa todeksi, että ihmiset näemmä tieten tahtoen haluavat nähdä oikeita loukkaantumisia... Aivan älytöntä minusta. On hyvä, että HC otteluita on vähemmän, ne kun ovat kovin usein turhan tylsiä. Aina kun joku loukkaantuu se johtuu jonkun tekemästä virheestä. Miksi joku toivoisi sitä? Tekninen paini kunniaan!
Itse haluaisin nähdä lisää näyttäviä otteluita, kuten ennen vanhaan...
missä Hardcore-mestaruusvyö?
se toisi vähän tylsyyttä pois...
missä Hardcore-mestaruusvyö?


En muista, miksi se otettiin pois. Kuitenkin eihän enää kummassakaan ohjelmassa ole edes painijoita, jotka tosiaan sopisivat kamppailemaan tästä vyöstä..on muutamia, mutta ei minusta tarpeeksi..
"The 619" kirjoitti:
Itse haluaisin nähdä lisää näyttäviä otteluita, kuten ennen vanhaan...
missä Hardcore-mestaruusvyö?
se toisi vähän tylsyyttä pois...

Mutta kun ei niissä otteluissa olisi mitään näyttävää; pelkkää folioroskiksilla hakkaamista ne matsit olisivat kumminkin.
"Natumania" kirjoitti:
"The 619" kirjoitti:
Itse haluaisin nähdä lisää näyttäviä otteluita, kuten ennen vanhaan...
missä Hardcore-mestaruusvyö?
se toisi vähän tylsyyttä pois...

Mutta kun ei niissä otteluissa olisi mitään näyttävää; pelkkää folioroskiksilla hakkaamista ne matsit olisivat kumminkin.


Tuohan siinä myös on..niihin matseihin pitäisi saada highflyingia, ei kuitenkaan mitään pirun Mankind-hyppyjä häkkien katoilta. Mutta jotain Extremeä, ettei se juuri olisi sitä roskis-kameranjohto-terästuoli-meininkii..
Ongelma lienee siinä että jos Hardcore-otteluista tehtäisiin todella näyttäviä ja jännittäviä ne veisivät liikaa huomiota suuremman kaliiberin normaaleilta otteluilta. Jos Johnny Daredevil ja Pete Caresnotforhislife vetävät puoli tuntia hyppien yläköydeltä ja mäiskien toisiaan tuoleilla ketä kiinnostaa jos Eddie Guerrero sattuu vetämään yhden Frog Splashin tai kuinka uskottavalta näyttäisi jos Triple H mäjäyttää Benoit'ta tuolilla kerran ja selättää hänet.
Minun mielestäni HC-vyöllä olisi hyvä antaa pushia joillekkin vähän ruutuaikaa saaneille...Ei tietenkään kaikille!!!...Paitsi, että HC-mestaruus otteluita ei saisi missään nimessä käydä pelkästään Hardcore otteluissa...
Itseasiassa en hardcore otteluista pidä juurikaan paljoa, mutta siis semmoiset hardcore ottelut kuten ladder, cage, table...yms.ovat mielestäni kiinnostavia. Ja teknisiä painijoita arvostan kyllä todella paljon.
Toisaalta Kane-Snitsky feud tuo ainakin RAW:iin hardcorea aika sopivasti.
Ja Taboo Tuesday oli myös aika rajua.(Ric Flair vs. Orton Cage ja Kane vs. Snitsky) Ja SD:ssä on nyt jo oikeastaan tullut vain Undertaker-JBL feudissa...Cruiser-mestaruus voitaisiin ratkaista ladder otteluissa niin tulisi ainakin high flying liikkeitä. Kokonaisuudessaan on tällä hetkellä WWE_ssä lähes tarpeeksi rajua...Eli en ole enää täysin samaa mieltä, mitä olin tämän topicin aloittaessa. Tosin haluan edelleen HC-vyön takaisin.
Jos WWE toisi Hardcore-vyön takaisin, ei se saisi enää olla millään tyhmällä 24/7 säännöllä. Ja jos joku taas alkaa kyselemään mikä 24/7 sääntö on, selitän sen nyt.

Se tarkoittaa sitä, että vyö voidaan voittaa ihan missä vain ympäri vuorokauden, eli voit käydä mestarin hakkaamassa vaikka saunassa ja selättää. Se oli tyhmä sääntö.

Ja jos vyö tulisi takaisin, ketkä kamppailisivat? Minusta nimet Hardcore Holly, Rhyno, Rob Van Dam ja vaikka joku muu aliarvostettu painija olisivat hyviä vaihtoehtoja. Mutta sitten tuleekin kysymys, että kumpaan show'hun vyön pitäisi mennä? Minusta ohjelmat voisivat vaihdella, että yhteisissä PPV:eissä se yleensä vaihtuisi toiseen show'hun.

Ja minusta WWE:n hardcore-matsit olivat ainaskin minulle sopivaa. En oikein tykkää tuosta CZW:n menosta. Tosin ehkä joittenkini roskisten käyttöä voisi WWE:ssä vähentää sitten jos tulisi se vyö takaisin. Mutta antaa ajan näyttää.
Olen täysin samaa mieltä Blastermaster. Jos Hardcore-vyö palautettaisiin, olisi aivan tyhmää jos matsia ei olisi edes määrätty, ja ne vain voitettaisiin. Oli minustakin vähän liiottelua kun Raven oli about 35-kertainen mestari. Jos vyö palautettaisiin, hardcore matseja pitäisi olla harvemmin.
EDIT: Katoin tossa Wrestlemania XKasin ja siinä Hardcore-mestaruus vaihtui noin 5-7 kertaa. Ä-L-Y-T-Ö-N-T-Ä
"Sankari" kirjoitti:
En voi uskoa todeksi, että ihmiset näemmä tieten tahtoen haluavat nähdä oikeita loukkaantumisia... Aivan älytöntä minusta. On hyvä, että HC otteluita on vähemmän, ne kun ovat kovin usein turhan tylsiä. Aina kun joku loukkaantuu se johtuu jonkun tekemästä virheestä. Miksi joku toivoisi sitä? Tekninen paini kunniaan!


Ihan kuin porukoilta olisi hämärtynyt Wrestlingin olemus. Minusta hienointa on silloin kuin hyvin koreografioitu matsi menee 110% nappiin ja ketään ei nyt hirveästi satu OIKEASTI, vaikk pahalta näyttääkin.

Ei kenenkään ole kuitenkaan tarkoitus toista loukata tai loukkaantua, vaikka 70% jenkeistä niin luuleekiin.

Jeff Hardyn temput olivat kyllä jotain uskomatonta. Kaveri hyppii kehästä pää alaspäin selkäedellä selostajan pöytään..se liike varmaan tuntuu vaikka menisikin oikein!
"ploughman" kirjoitti:
Jeff Hardyn temput olivat kyllä jotain uskomatonta. Kaveri hyppii kehästä pää alaspäin selkäedellä selostajan pöytään..se liike varmaan tuntuu vaikka menisikin oikein!


Mutta harvemmin meni oikein.
"omena" kirjoitti:
"ploughman" kirjoitti:
Jeff Hardyn temput olivat kyllä jotain uskomatonta. Kaveri hyppii kehästä pää alaspäin selkäedellä selostajan pöytään..se liike varmaan tuntuu vaikka menisikin oikein!


Mutta harvemmin meni oikein.


Niin. Tuo kaveri taisi olla noita "tähdään ensin" ja mietitään sitten kavereita tai sitten siltä vaan puuttui itsesuojeluvaisto.

Onhon noita muitakin mahtavia itsensä peliin laittaneita, kuten esim. Mankind, joka 1998 King of the Ringissä otti kyllä semmoisia tiputuksia, että varmasti kallossa tutisi, vaikka veri tuskin olikaan täysin aitoa.
Eiköhän se veri ollut aitoa. Foley itse sanoo kirjassaan, että hän ei ota suuria riskejä, vain suuria osumia. Hän pyrkii kaikin keinoin, esim. ennakkosuunnittelun avulla, välttämään niskan, selkärangan ja muiden 'herkkien' alueiden vahingoittumista. Kylkeen isku ottaa toki kipeää ja saattaa johtaa murtumiin, mutta vauriot eivät ole luonteeltaan loppujen lopuksi kovin vakavia ja parantuvat aikanaan. Jos taas selkäydin vahingoittuu, niin se onkin sitten hankalampi juttu.
"Ares" kirjoitti:
Eiköhän se veri ollut aitoa. Foley itse sanoo kirjassaan, että hän ei ota suuria riskejä, vain suuria osumia. Hän pyrkii kaikin keinoin, esim. ennakkosuunnittelun avulla, välttämään niskan, selkärangan ja muiden 'herkkien' alueiden vahingoittumista. Kylkeen isku ottaa toki kipeää ja saattaa johtaa murtumiin, mutta vauriot eivät ole luonteeltaan loppujen lopuksi kovin vakavia ja parantuvat aikanaan. Jos taas selkäydin vahingoittuu, niin se onkin sitten hankalampi juttu.


Foleyn kivunkesto onkin aika kovaa luokkaa. Vaikka nastojen aituidestakin voinee esittää epäilyjä. Muistakin, että Foleyltä lähti 2-3 hammasta tossa matsissa, joten eiköhän se veri ollutkin tällä kertaa aitoa. Toista se on nykyään kun kaverit jäystävät veripanoksia.

Miten Folfey muuten kertaa wrestlingistä kirjassaan? Puhuuko hän siinä paljon noista ennakkosunnitteluista vai yrittääkö väittää matseja ihan 100% autenttisiksi?
"ploughman" kirjoitti:
Miten Folfey muuten kertaa wrestlingistä kirjassaan? Puhuuko hän siinä paljon noista ennakkosunnitteluista vai yrittääkö väittää matseja ihan 100% autenttisiksi?

Ei vältä että matsit olisivat oikeita, kertoo ihan tosiasiat. Ei kylläkään kerro paljon valimiteluista, mutta jotain siellä on.
WWEssä ei tapahdu enää mitään. Minusta oli varsin hienoa, kun meno oli vielä 1999-2001 rajua. Lähes kaikki Hardcore Divisioonaan kuuluneetkin painijat ovat saaneet monoa. Samoin huippu Tag Teamit on hajotettu ja käytetty huonoihin juonikuvioihin. WWEstä ei löydy enää lähes ketään seuraavista huippupainijoista:

Albert (olisi löytynyt varmasti enemmän käyttöä)
Billy Gunn ( -||- )
Bradshaw (käytetään, mutta väärin)
Dean Malenko
Chuck Palumbo (olisi löytynt käyttöä)
Crash (kuollut)
Hardcore Holly (löytyy, muttei käytetä paljoakaan)
Jeff Hardy
Perry Saturn
Steve Blackman
Ultimo Dragon (mies olisi kuulunut CW mestaruuden perään)

WWE ei muka löytänyt mitään käyttöä esim. Albertille, Testille, Billy Gunnille, Chuckille, Malenkolle tai Ultimo Dragonille, jotka ovat kaikki huippu painijoita mutta tilaa riittää aina kaikille paskoille kuten:

Tyson Tomko
Heidenreich
Carlito Caribbean Cool
Eugene
Gene Snitsky
Johnny Nitro
Chris Nowinski
Kenzo Suzuki
Luther Reigns
Orlando Jordan
Hiroko

Luuleeko WWE täyttävänsä noilla painijoilla kunnon painijoiden jättämät aukot? Taitaa WWE jakaa painija pestejä muropaketissa.
Toista se on nykyään kun kaverit jäystävät veripanoksia.


Veri on käytännössä aina aitoa, bleidaaminen on useimmiten paljon aidomman näköistä ja kätevämpää, ja siihen liittyy myös ammattiylpeyttä...
Kyllä ne nastat taisi olla täysin aitoja, koska Foley sano Three faces of foleyssa että KOTR ysikasissa hänen taju meinasi lähteä toisen kerran kun hän tunsi että nastat menevät tirskahtaen sisälle hänen ihoon. Hän tunsi kuulemma koko selän olleen märkä verestä.
Voi että Foley on kyllä uskomaton mies. Kamalan iso kipukynnys.
Niin kuin JR sanoi: Mercy in Mick's soul!
WWE on nykyään hardcoren suhteen juuri oikealla linjalla. Joskus harvoin 1-2 kertaa vuodessa oikein kunnon hadcorematsi, joka erottuu. Backlashin Foley vs. Orton antoi makua siitä millaisia matseja niiden kuuluisi olla. Liikennemerkki ja Cena vs. Jesus matsit voitaisiin taas jättää pois, ne vain pilaavat WWE :n mainetta näissä asioissa. Ottelúiden vähyys saa minua odottamaan niitä ja esimerkiksi Ericin ilmoitaessa Unforgivenin Ladder matsista olin onneni kukkuloilla. Ja sitten on tapahtumia(wrestlemania), jossa ei mielestäni tarvitsisi olla yhtään hardcore ottelua. Ne eivät vain sovi sinne. Siellä kuuluu keskittyä painiin eikä aseisiin.

Mutta liikerajoituksia en tietenkään hyvähsy missään vaiheessa. Enkä varsinkaan sillä syyllä, että painijat sitten loukkaantuvat ja se tietää rahanmenoa: Ime jörrii Vince. Jos "vaarallisten" liikkeiden tekijät osaavat asiansa niin riskit ovat hyvin vähäiset. Tosin WWE :een taktiikalla pushataa isoja, kankeita, riskialttiita painijoita asia voikin olla toisin. Edellamainitsemien kykyjen omaavat painijat pystyvät kyllä loukkaannuttamaan muita ilman pahoja liikkeitäkin. Lyhyellä tähtäimellä liikerajoituksista ei varmasti ole Vincelle mitään haittaa mutta tulee muistaa että on muitakin federaatioita.

Monet vanhat viisaatkin esim. haukkuvat TNA :ta mutta seuraan juuri sitä sen erillaisuuden ja hienojen liikkeiden tähden.
"Loce" kirjoitti:
WWEssä ei tapahdu enää mitään. Minusta oli varsin hienoa, kun meno oli vielä 1999-2001 rajua. Lähes kaikki Hardcore Divisioonaan kuuluneetkin painijat ovat saaneet monoa. Samoin huippu Tag Teamit on hajotettu ja käytetty huonoihin juonikuvioihin. WWEstä ei löydy enää lähes ketään seuraavista huippupainijoista:
Billy Gunn ( -||- )
Dean Malenko
Jeff Hardy
Steve Blackman

WWE ei muka löytänyt mitään käyttöä esim. Albertille, Testille, Billy Gunnille, Chuckille, Malenkolle tai Ultimo Dragonille, jotka ovat kaikki huippu painijoita mutta tilaa riittää aina kaikille paskoille kuten:

Carlito Caribbean Cool
Eugene
Chris Nowinski
Hiroko


Billy Gunn potkittiin ulos TNA backstage vierailujen takia. Jossain taisi lukea että hän on nyt vieroituksessa.
Dean Malenko toimii road agenttina WWE:ssä
Jeff Hardyn sopimusta ei uusittu, koska mies käytti huumeita. Hän kuitenkin todennäköisesti palaa WWE:hen TNA sopimuksen loputtua, eli noin vuoden päästä.
Steve Blackmania minäkin toivoisin takaisin, mutta mies ei osannut muuta kun hardcorea, ja hardcorea ei näy enää paljoa joten hänet varmasti sen takia potkittiin ulos. Hän opettaa nykyään itsepuolustus lajeja.

Carlito on mielestäni aivan mahtava kehässä ja varsinkin kehän ulkopuolella.
Chris Nowinski oli myös hyvä, mutta loukkaantuminen syrjäytti hänet ja hän toimii WWE:ssä muissa hommissa.
Hiroko on Kenzo Suzukin manageri, eikä hän yleensä ole mikissä joten asialla ei pahemmin ole mitään väliä.
Steve Blackmania minäkin toivoisin takaisin, mutta mies ei osannut muuta kun hardcorea, ja hardcorea ei näy enää paljoa joten hänet varmasti sen takia potkittiin ulos. Hän opettaa nykyään itsepuolustus lajeja.

Eikös hän kärsinyt jostain vammoista ja sopimusta ei jatkettu?

WWEstä ei löydy enää lähes ketään seuraavista huippupainijoista:
Billy Gunn ( -||- )
Dean Malenko
Jeff Hardy
Steve Blackman

Billy Gunn & Jeff Hardy huippupainijoita? Anna mun kaikki kestää..
No eihän Billy Gunn mikään huippu ole, mutta itse tykkäsin hänestä.
Mitä te jätitte luvuista Eugenen? Hänellä on oikeasti todella hyvät painitaidot, vain gimmick (TODELLAKIN) k-u-s-e-e! Se on ihan hauska aika ajoin, mutta hänen painitaidoillaan voitaisiin tehdä muutakin. Ne menevät tuolla gimmickillä hukkaan, kun hän vain on kieli hampainden välissä, lyö heikosti, heittää scoop slamin tyhmän näköisesti, nauraa ja taputtaa, ja ääliöt jenkit hurraa.
C'mon, Vince. Wake up!
Eugenesta voisi tulla hyvä heel, kattokaa vaikka ovw:n(www.ovwrestling.com) kuvaa. Se on aika heelmäisen ja pahiksen näköinen. Se toimisi varmaan aika hyvinkin tuollaisella ulkonäöllä, tuo heel-joku-gimmick.
Toivotaan(ainakin minä) heelturnia. Tai ehkei heelturnia, mutta ainakin gimmickin vaihdos.
Eugene jaksaa olla hauska. Repeän melkeen aina kun Eugene temmeltää jotain siellä backstagella tai muualla. Kaikista paras oli se, kun mies alkoi leikkiä sillä niiden entrace rampin räjähteiden laukaisu systeemillä, vai miksi sitä ikinä sanotaankaan (toivottavasti tajusitte). Mielestäni Eugene voisi tehdä jossain vaiheessa heel turnin, mutta ei vielä. Tuo gimmicki jaksaa olla huvittava angleissa, ei kehässä.
No voihan nenä, taidankin olla sitten ainoa tyyppi täällä joka pitää Eugenen gimmickistä kokonaisuudessaan, eikä vain puolinaisuudessaan. Itse odotimme yhden kaverini kanssa aivan hirveästi Eugenen debyyttimatsia, ja emme spoilanneetkaan sitä vaan odotimme, että se tulee Suomen ajassa. Sitten kun se tuli telkusta nauroimme ihan vääränä Eugenen jutuille ja suutuimme kun Regal kiskoi Eugenea jalasta.
Eugene on just paras. Siin ois ainesta uudeks Mankind tyyppiseks hahmoks, ainakin gimmicinä
Onko kukaan muuten nähnyt sitä Eugene koostetta siinä RAW Best of 2004 -jaksossa, joka tuli 20.12?
"Silly Cow" kirjoitti:
Ongelma lienee siinä että jos Hardcore-otteluista tehtäisiin todella näyttäviä ja jännittäviä ne veisivät liikaa huomiota suuremman kaliiberin normaaleilta otteluilta. Jos Johnny Daredevil ja Pete Caresnotforhislife vetävät puoli tuntia hyppien yläköydeltä ja mäiskien toisiaan tuoleilla ketä kiinnostaa jos Eddie Guerrero sattuu vetämään yhden Frog Splashin tai kuinka uskottavalta näyttäisi jos Triple H mäjäyttää Benoit'ta tuolilla kerran ja selättää hänet.


Tässä on kyllä ideaa. Tai siis olen samaa mieltä. Jos isoja juttuja on paljon, ei pikkujutut enää kiinnosta. Sitten pitäisi jokaisen matsin olla hardcore-ottelu, ja siinähän taas ei olisi mitään järkeä. [Haluaisinpa muuten nähdä kuinka Trish ojentaisi Stacya lekalla tai vastaavalla. Onko naisten välisiä hardcore-otteluita ollut?]
"FirEndien" kirjoitti:
"Silly Cow" kirjoitti:
Ongelma lienee siinä että jos Hardcore-otteluista tehtäisiin todella näyttäviä ja jännittäviä ne veisivät liikaa huomiota suuremman kaliiberin normaaleilta otteluilta. Jos Johnny Daredevil ja Pete Caresnotforhislife vetävät puoli tuntia hyppien yläköydeltä ja mäiskien toisiaan tuoleilla ketä kiinnostaa jos Eddie Guerrero sattuu vetämään yhden Frog Splashin tai kuinka uskottavalta näyttäisi jos Triple H mäjäyttää Benoit'ta tuolilla kerran ja selättää hänet.


Tässä on kyllä ideaa. Tai siis olen samaa mieltä. Jos isoja juttuja on paljon, ei pikkujutut enää kiinnosta. Sitten pitäisi jokaisen matsin olla hardcore-ottelu, ja siinähän taas ei olisi mitään järkeä. [Haluaisinpa muuten nähdä kuinka Trish ojentaisi Stacya lekalla tai vastaavalla. Onko naisten välisiä hardcore-otteluita ollut?]

On ollut.

Minusta olisi hyvä jos Raw Roulette jatkuisi aina kerran vuodessa. Tosin vuonna 2003:sessa oli hiton monta single-matsia. 2002:sen Raw Roulette oli mahtava! Kiinnostus pysyi kokoajan.
"FirEndien" kirjoitti:
Haluaisin muuten nähdä kuinka Trish ojentaisi Stacya lekalla tai vastaavalla. Onko naisten välisiä hardcore-otteluita ollut?


Onhan niitä ollut montakin tässä viime vuosina. Ne eivät tosin sovi ainakaan WWE:n naisille, kuten esimerkiksi parin vuoden takaisesta Chicago Street Fightista Victorialla on edelleen muistona polvituki.

Kuten SC sanoi tuossa yllä, niin aseden käyttö tavallisissa otteluissa vie niiden tehoa. Jos Al Snow´ta lyödään viisi kertaa tuolilla päähän ja hän vain hymyilee, ja vastaavasti PPV:n Main Eventissa vastustaja kaatuu yhdestä tuoliniskusta, ei kuulosta kovin uskottavalta.
En edes muista kuinka vanha tuo viestini jota quotattiin on (vaikka toisaalta ei se montaa kuukautta vanha voi olla) mutta mielipiteeni pätee yhä. Ja WWE on toiminut juuri niin kuin olen toivonutkin.

Nykyään jos WWE:ssä järjestetään ottelu hardcore-säännöillä, se myös merkitsee jotain. Myönnettäköön että kaikki hardcore-säännöillä käydyt ottelut eivät ole olleet sen arvoisia (Armageddon tuoreimpana esimerkkinä) mutta nykyaikoina sääntöjen roskiinheittäminen nostaa heti ottelun panosta ja arvoa. Kun GM järjestää ottelun sanoilla "There will be no disqualifications" tai "It will be a street fight" tajutaan että nyt on tosi kyseessä, leikit on leikitty. Ennen se ei merkinnyt mitään kun vasta pari minuuttia aikaisemmin oli nähty kuinka Hardcore Holly ja Al Snow mäiskivät toisiaan tuoleilla ja liikennemerkeillä kymmenen minuutin ajan.

En itse asiassa edes muista koska WWE:ssä olisi viimeksi järjestetty perinteinen roska-hardcore matsi. Al Snow & Tommy Dreamer vs. Kane & RVD melkein kaksi vuotta sitten? Onko ollut sen jälkeen?
"Silly Cow" kirjoitti:
En itse asiassa edes muista koska WWE:ssä olisi viimeksi järjestetty perinteinen roska-hardcore matsi. Al Snow & Tommy Dreamer vs. Kane & RVD melkein kaksi vuotta sitten? Onko ollut sen jälkeen?


Eipä ole ollut, ellei sitä ns. hardcore matsia JBL:än ja HC Hollyn välillä lasketa. Kyllä, Al ja Tommy täräyttivät ostoskärryillä kehään, Kane ja Van Dam löylyttivät heitä pari minuuttia armottomasti ja voittivat ottelun.
"Hatebreeder" kirjoitti:
Eipä ole ollut, ellei sitä ns. hardcore matsia JBL:än ja HC Hollyn välillä lasketa.

Ei lasketa. Kyseessä oli mestaruusottelu (vai oliko se mestaruusottelua edeltävä ottelu, ei pygee muistamaan) jossa ideana oli nimenomaan että ottelumuoto suosi haastajaa. Ei siis turha hatusta repästy roska-hardcore matsi.

Tietysti voi sanoa että ottelun osallistujien tähden JBL vs. Holly -ottelu ei hardcorestakaan huolimatta oikein ollut kohuttu, mutta se ei kuulu tähän millään lailla. Tarkoitus on tärkein.
Siitä Don't Try This at home-jutusta.. Kaikki joiden mielestä se ei kuulu siihen.. Antaaka sellasen melko pitkän jätkän nakata teidät noin 2 metrin korkeudesta kuristusjuntalla trampoliinille, niin että tulet niska edellä trampoliiniin ja polvesi osuu nenääsi ^^ Että on se ihan asiallinen..

Ja täytyy myöntää kaipaan hardcorea -.-

Haluasin, että edes välillä tulisi hieman rajumpi ottelu, jossa uskallettaisiin tehdä bumppeja ja ottaa riskejä (edes hieman enemmän kuin normaalisti)
Joo.. totta.. minäkin kaipaan Hardcore.. -.- Jos vaikkapa Mick Foley palaisi niin hän voisi tuoda mukanaan uudestaan Hardcore 'villityken' WWE:hen.. kaipaan lisää HC matseja..
Nyky WWE ei ole mielestäni todellakaan mitään nynnyilyä. Toki aina välillä on hauska nähdä Harcoreakin mutta sitä ei saa olla liian usein. Jos joka SD:ssa ja RAW:ssa olisi Hardcore otteluita niin niihin kylläistyisi melkein heti.
WWE on tällä hetkellä minulle juuri sitä sopivinta painia. On high-flyingia, mattovääntöä, isojen miesten turpiinmättöä ja sopivasti myös sitä hardcorea.
Vanha topic, mutta kommentoin silti.


"Loce" kirjoitti:
WWEssä ei tapahdu enää mitään. Minusta oli varsin hienoa, kun meno oli vielä 1999-2001 rajua. Lähes kaikki Hardcore Divisioonaan kuuluneetkin painijat ovat saaneet monoa. Samoin huippu Tag Teamit on hajotettu ja käytetty huonoihin juonikuvioihin. WWEstä ei löydy enää lähes ketään seuraavista huippupainijoista:

Albert (olisi löytynyt varmasti enemmän käyttöä)
Billy Gunn ( -||- )
Bradshaw (käytetään, mutta väärin)
Dean Malenko
Chuck Palumbo (olisi löytynt käyttöä)
Crash (kuollut)
Hardcore Holly (löytyy, muttei käytetä paljoakaan)
Jeff Hardy
Perry Saturn
Steve Blackman
Ultimo Dragon (mies olisi kuulunut CW mestaruuden perään)

WWE ei muka löytänyt mitään käyttöä esim. Albertille, Testille, Billy Gunnille, Chuckille, Malenkolle tai Ultimo Dragonille, jotka ovat kaikki huippu painijoita mutta tilaa riittää ai
na kaikille paskoille kuten:

Tyson Tomko
Heidenreich
Carlito Caribbean Cool
Eugene
Gene Snitsky
Johnny Nitro
Chris Nowinski
Kenzo Suzuki
Luther Reigns
Orlando Jordan
Hiroko

Luuleeko WWE täyttävänsä noilla painijoilla kunnon painijoiden jättämät aukot? Taitaa WWE jakaa painija pestejä muropaketissa.


'Surkeat':
Tyson Tomko: WWE ei antanut miehen näyttää todellisia kykyjään. TNA'ssa Tomko on yksi suosikeistani ja liikearsenaali ja karisma ovat kasvaneet huikeasti Tomkon jätettyä WWE. Hän on erittäin viihdyttävä ja omalta osaltani ehdoton TNA lähetyksissä. Todella hyvä heel.

Heidenreich: Tässä kohtaa olen kanssasi samaa mieltä, mutta ei Heidenreichkään mikään sysip*ska ollut! Ura WWE'ssä loppui epäonnistuneeseen pushiin ja Animalin heel turniin.

Carlito: Mitä vikaa näet tässä miehessä? Mikkitaidot ovat normaalia paremmat ja kehätaidot suorastaan loistavat! Gimmick on hieman erikoinen, mutta entäs sitten? Se toimii. WWE käyttää lahjakkuuksia taas väärin.

Eugene: Miehen taidot latistuivat hänen surkeaan gimmickiinsä. Kukaan ei jaksa katsoa yli 20 vuotta jälkeenjäänyttä miestä, joka pyytää lapset kehään leikkimään lentokonetta. Säälittävä yritys! Hyvällä gimmickillä varustettuna hänestäkin olisi voinut tulla jotain!

Gene Snitsky: Monellako nykypäivän monsterilla on on hyvät painitaidot? Ei lähes yhdelläkään. Heitä on tietysti mahdotonta verrata esimerkiksi Triple H'hon, sillä painityylit poikkeavat täysin. Snitsky ei ole erikoinen. En palkkaisi häntä.

Johnny Nitro: Tässäkään miehessä ei ole mitään vikaa. Kohtaamsista CM Punkia vastaan voi päätellä hänen taitonsa. Gimmick on onnistunut ja mikkitaidot kultaa. I love Johnny Nirto baby!

Chris Novinski: Sen mitä mieheltä olen nähnyt on ollut kamalaa! Mies ei kuitenkaan kuulu listaan, sillä hän ei ole koskaan saanut edes pientä pushia.

Kenzo Suzuki: Tämäkin mies osaa painia. Hän ei vaan pärjää mikissä, mutta painitaidollahan noin alhaalla cardissa pärjää.

Luther Reings: Normaali isokokoinen mies. Painitaidot olivat ihan katsottavat, eikä häntä pidetty mikissä. Anglen henkivartijan roolin hän esitti hyvin. En ymmärrä mitä vikaa Reingsissäkin on.

Orlando Jordan: Tästä miehestä pidin! Hän osasi painia keskitasoa paljon paremmin, hänen 'money' gimmickinsä toimi, hän oli osana hauskoissa segmenteissä, hän oli Orlando Jordan! Jordanin ottaisin mielelläni takaisin WWE'hen ylemmäs cardissa.

Hiroko: Pakko-ostos Kendon mukana. Toimi hyvin managerina.

'Hyvät':
Albert: Uskotava mies. Ei kuitenkaan erikoisen hyvä missään. WWE olisi toki voinut käyttää A-Trainia paremmin, mutta näin kävi. Säkkinä tippui pois. En jäänyt kaipaamaan.

Billy Gunn: Mies tähdittää sitä oikeaa, eli TNA'ta. Hän teki oikean ratkaisun lähtiessään sinne. Billy Gunn ei ollut alemmassa arvossa kuin kukaan edellisen listan painijoista. Eikä muuten ollut Albertkaan!

Bradshaw: ''käytetään, mutta väärin''. Mitä oikein höpiset? JBL on oiva kopio Ted DiBiasesta ja hän hoitaa roolinsa hyvin. Heel turnin tekeminen ei tarkoita väärinkäyttämistä. JBL pyöri pitkän aikaa mestaruus kuvioissa, joten et voi valittaa väärinkäytöstä yhtään mitään.

Dean Malenko: Tämän miehen kohtaloa olen miettinyt usein. Hän oli hiukan Benoitia huonompi, mutta ei todellakaan paljon. WWE teki Deanista hyvin mauttoman persoonan. Olen kanssasi samaa mieltä.

Chuck Palumbo (olisi löytynt käyttöä): Ja WWE on alkanut käyttämään Palumboa uudelleen.

Crash (kuollut): --

Hardcore Holly (löytyy, muttei käytetä paljoakaan). Ei kovin erikoinen persoona, mutta käyttäisin.

Jeff Hardy: Eikö WWE muka käytä miestä?

Perry Saturn: Saturnia käytettiin kyllä. Et voi väittää vastaan.

Steve Blackman: Jos olisit seurannut Blackmanin touhua kaummin kuin uransa loppuhetket, tietäisit, että häntäkin käytettiin oikein.

Ultimo Dragon (mies olisi kuulunut CW mestaruuden perään): Samaa mieltä.

Sinulla on näköjään käsitys, jonka mukaan painijaa käytetään väärin, jos hän ei ole mukana mestaruuskuvioissa. Moni noista miehistä tosin oli.
"Coca" kirjoitti:
Vanha topic, mutta kommentoin silti...

Onpas kiva quotata (päivälleen) 3 vuotta vanhaa postia, varsinkin kun kaikki mitä sanoit kyseisistä painijoista on tapahtunut sen kolmen vuoden aikana.

Johnny Nitro: Tässäkään miehessä ei ole mitään vikaa. Kohtaamsista CM Punkia vastaan voi päätellä hänen taitonsa. Gimmick on onnistunut ja mikkitaidot kultaa.

Kyllä kai John Morrison on vedellyt ECW:ssa hienoja matseja CM Punkin kanssa ECW vyöstä, mutta kolme vuotta sitten Johnny Nitro oli Tough Enoughista tullut Eric Bischoffin sukulaispoika, joka oli juuri passitettu OVW:hun hankkimaan edes jonkinlaisia painitaitoja. CM Punk puolestaan paini ROH:ssa vailla mitään kontakteja WWE:hen, ja ECW oli aikoja sitten kuollut vanha promootio. ECW-vyö taas oli WWE-painija Rhynon hallussa, koska sai pitää sen lafkan kuoltua.

Tyson Tomko: Hän on erittäin viihdyttävä ja omalta osaltani ehdoton TNA lähetyksissä. Todella hyvä heel.

Oli siihen aikaan erittäin vihreä, geneerinen ja tylsä. Japanin keikka on kasvattanut ja kehittänyt häntä paljon, mutta 2004 hänestä ei juuri positiivisia sanoja löytynyt.

ei Heidenreichkään mikään sysip*ska ollut! Ura WWE'ssä loppui epäonnistuneeseen pushiin ja Animalin heel turniin.

Kyllä oli, ja siihen se ura loppui. Animalin heel turn johtui nimeomaan Heidin surkeudesta.

Carlito: Mitä vikaa näet tässä miehessä? Mikkitaidot ovat normaalia paremmat ja kehätaidot suorastaan loistavat!

Carlito oli debytoidessaan todella tylsä ja heikko kehässä, mutta hän on sen jälkeen lisännyt turhanpäiväisiä flip-floppeja repertuaariinsa, jotta katsojat luulisivat häntä hyväksi painijaksi. Kuuluu Sheltonin kanssa siihen porukkaan, mistä jotkut muka odottavat jotain, vaikka todellisuudessa heillä ei ole mitään mahdollisuuksia huipulle.

Gene Snitsky: Monellako nykypäivän monsterilla on on hyvät painitaidot? Ei lähes yhdelläkään. Heitä on tietysti mahdotonta verrata esimerkiksi Triple H'hon, sillä painityylit poikkeavat täysin.

Miten "mosterius" vaikuttaa painitaitoihin? Tietysti bookkaus voi rajoittaa matsien laatua radikaalistikin, mutta painijan roolilla ei ole mitään tekemistä taitojen kanssa. Esim joku Vader oli erittäin hyvä painija, vaikka olikin monsteri, Gene Snitsky ei ole. Ja miten muka Triple H:n painityyli "poikkeaa täysin" Snitskystä, kun molemmat kuitenkin on pääasiallisesti brawlereita.


Kenzo Suzuki: Tämäkin mies osaa painia. Hän ei vaan pärjää mikissä, mutta painitaidollahan noin alhaalla cardissa pärjää.

Suzukilla ei yksinkertaisesti ollut mitään annettavaa WWE:lle. Korkeintaankin keskinkertaiset kehätaidot, eikä karismaa saati kielitaitoa, joten ei hänelle kannata maksaa suurta palkkaa tai ylipäänsä palkkaa.

Luther Reings: Normaali isokokoinen mies. Painitaidot olivat ihan katsottavat, eikä häntä pidetty mikissä. Anglen henkivartijan roolin hän esitti hyvin. En ymmärrä mitä vikaa Reingsissäkin on.

Luther Reigns oli sellainen perushossi, jollaisia löytyy kolmetoista tusinasta. Lisätään siihen vielä ongelmat kehän ulkopuolella, niin miestä on aivan turha pitää palkkalistoilla. Eikä hän ollut edes tarpeeksi iso eikä pelottavan näköinen. Ainoa muistettava asia hänen urallaan oli kulttiarvon saanut "I've had peas b'fo" promo.

Orlando Jordan: Hän osasi painia keskitasoa paljon paremmin

Ei osannut, päinvastoin. Ainoat katsottavat matsit Jordanilta olivat ne, jossa Benoit kantoi häntä. Täysin turha ja karismaton mies.

Albert: Ei kuitenkaan erikoisen hyvä missään.

Giant Bernand on yksi tämän hetken parhaita brawlereita koko maailmassa, joten tuo meni aika pahasti pieleen. Harmi vain, että Loce oli tajunnut sen jo 3 vuotta sitten, mutta sinä et sitä ole vieläkään tiedostanut.

Jeff Hardy: Eikö WWE muka käytä miestä?

Ei, koska hän paini silloin TNA:ssa saatuaan potkut WWE:ltä.
"Jack DiBiase" kirjoitti:

Albert: Ei kuitenkaan erikoisen hyvä missään.

Giant Bernand on yksi tämän hetken parhaita brawlereita koko maailmassa, joten tuo meni aika pahasti pieleen. Harmi vain, että Loce oli tajunnut sen jo 3 vuotta sitten, mutta sinä et sitä ole vieläkään tiedostanut.


Höm... ensin arvostelet sitä kuinka Coca arvostelee kyseisiä painijoita nykykunnon tai viimeisen 3 vuoden mukaan ja silti sorrut siihen myös itsekin... Ristiriitaista...
"ToNy-MaN" kirjoitti:
Höm... ensin arvostelet sitä kuinka Coca arvostelee kyseisiä painijoita nykykunnon tai viimeisen 3 vuoden mukaan ja silti sorrut siihen myös itsekin... Ristiriitaista...

Ääh. Tekisi mieli laittaa jotain sarkastisen ivallista kommenttia, mutta koska se kuitenkin todennäköisesti menisi yli hilseen, niin väännetään rautalangasta ja selitetään mahdollisimman yksinkertaisesti. Coca lainasi ja kommentoi viestiä, joka oli lähetetty kolme vuotta sitten. Minä taas lainasin Cocan viestiä, joka oli kirjoitettu eilen. Huomaatko kenties tässä jotain eroa?
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"ToNy-MaN" kirjoitti:
Höm... ensin arvostelet sitä kuinka Coca arvostelee kyseisiä painijoita nykykunnon tai viimeisen 3 vuoden mukaan ja silti sorrut siihen myös itsekin... Ristiriitaista...

Ääh. Tekisi mieli laittaa jotain sarkastisen ivallista kommenttia, mutta koska se kuitenkin todennäköisesti menisi yli hilseen, niin väännetään rautalangasta ja selitetään mahdollisimman yksinkertaisesti. Coca lainasi ja kommentoi viestiä, joka oli lähetetty kolme vuotta sitten. Minä taas lainasin Cocan viestiä, joka oli kirjoitettu eilen. Huomaatko kenties tässä jotain eroa?

Luettuani topic oli aivan pakko puuttua tuohon. Anna vain ne sarkastiset kommentit. Kyllä minä kestän!