Foorumiarkisto

← Painijat

The Rock

Wrestling Inc. kirjoitti:
Dwayne "The Rock" Johnson spoke to Sports Illustrated this week to promote his new "Tooth Fairy" movie. To read the full interview, visit SI.com. During the interview, the former WWE superstar stated once again that he wants to return to WWE to host WWE RAW and was actually supposed to host the show earlier this month: "I do plan on going back and hosting. I was actually gonna go back this month, but the day I was going to host, I had to go to Mexico for promotion of the movie, so we had to cancel that," Johnson said. Johnson says his return to WWE, rumored to take place this summer, will be more than just a typical one-night guest hosting gig: "I've remained close with Vince McMahon over the years, but here's the key. It's not just to go back and host. I don't want to do that. I want to go back and host and do something special. I want to entertain the fans in ways they haven't been entertained in years."
Bilyeu kirjoitti:
Wrestling Inc. kirjoitti:
I want to entertain the fans in ways they haven't been entertained in years."


Erittäin hienoa kuulla tämmöistä, koska Rockissa on karismaa melkein yhtä paljon kuin koko RAW:n nykyrosterissa. Jotain eeppistä lienee luvassa.
Bilyeu kirjoitti:
Wrestling Inc. kirjoitti:
Dwayne "The Rock" Johnson spoke to Sports Illustrated this week to promote his new "Tooth Fairy" movie. To read the full interview, visit SI.com. During the interview, the former WWE superstar stated once again that he wants to return to WWE to host WWE RAW and was actually supposed to host the show earlier this month: "I do plan on going back and hosting. I was actually gonna go back this month, but the day I was going to host, I had to go to Mexico for promotion of the movie, so we had to cancel that," Johnson said. Johnson says his return to WWE, rumored to take place this summer, will be more than just a typical one-night guest hosting gig: "I've remained close with Vince McMahon over the years, but here's the key. It's not just to go back and host. I don't want to do that. I want to go back and host and do something special. I want to entertain the fans in ways they haven't been entertained in years."

Kun Rock kerta haluaa paluunsa kestävän pitempään kuin yhden illan niin hänelle voitaisiin kehittää lyhyt feudi jonkun painijan kanssa.

Kyseeseen voisi tulla esimerkiksi Randy Orton tai Sheamus joiden kummankin kohdalla kyse voisi olla siitä, että haluavat hoitaa legendan pysyvästi pois WWE:stä. Mizkin tulisi kysymykseen jos WWE haluaa antaa hänelle pushia.
Periaatteessa tarkoitukseen sopisi kuka tahansa heel jolle WWE haluaa antaa pushia.

Lyhyt feudi huipentuisi luonnollisesti Summerslamissa jos se sopii Rockin aikatauluihin.

Yksi mahdollisuus voisi olla Legenda vastaan Ikoni eli The Rock vastaan Shawn Michaels jonka monet WWE:n fanit varmasti haluaisivat nähdä.
Mun mielestä aika turha tässä vaiheessa spekuloida, mitä tosta seuraa. Mitään midcard-nimiä ei ainakaan ole syytä heittää pöydälle.
The Rock vs. John Cena anyone?
TupsuVeitikka kirjoitti:
The Rock vs. John Cena anyone?

Ei, ellei sitä saada yhtä suurelle stagelle kuin Wrestlemania, mikä ei näytä kovin todennäköiseltä, sillä Rock vihjaili paluunsa tapahtuvan kesän aikana.
Herätelläämpäs tätä aihetta hieman, että katsoimpas tuossa äsken The Rockin DVD:n ja ihan hyvä tuo DVD oli ja samalla jäin kaipaamaan The Great Onea takaisin, jos se Vincen iso ilmoitus olisikin että Rock tulee houstaamaan tämän vuoden maniaa, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen, no taitaa kumminkin olla HBK.
"Each year, there is something special about each WrestleMania, some special moment, some special attraction, something you've never seen before, I assure you that this year will be no different. We will introduce a man that has set a banner, and set a record like no one else, cause no one has ever hosted an event in front of 75,000 people and only one man is capable of doing that." - Vince McMahon

" ..will I ever come back to the WWE? of course I will..not a match though, but in a capacity that would allow me to do so much more.. I LOVE that company and the fans…without the two I would not be standing where I am today… Vince and myself stay very closely connected and when the opportunity is right – which will be alot sooner than you think – we will do something electrifying and historic for the fans." -The Rock

kuva
Voin kertoo että petyn aika pahasti jos se Vincen ilmoitus ei ole The Rock, Vaan joku Justin Bieber. :D
Jomppa kirjoitti:
Voin kertoo että petyn aika pahasti jos se Vincen ilmoitus ei ole The Rock, Vaan joku Justin Bieber. :D


Kai Vincellä nyt sen verran aivoa on ettei tuo Justin Bieberiä? :?
TupsuVeitikka kirjoitti:
Jomppa kirjoitti:
Voin kertoo että petyn aika pahasti jos se Vincen ilmoitus ei ole The Rock, Vaan joku Justin Bieber. :D


Kai Vincellä nyt sen verran aivoa on ettei tuo Justin Bieberiä? :?

Minä kyllä kykenin jo sieluni silmin näkemään, kuinka Baby alkaa soimaan ja Justiina astelee rampille. :(
Static kirjoitti:
TupsuVeitikka kirjoitti:
Jomppa kirjoitti:
Voin kertoo että petyn aika pahasti jos se Vincen ilmoitus ei ole The Rock, Vaan joku Justin Bieber. :D


Kai Vincellä nyt sen verran aivoa on ettei tuo Justin Bieberiä? :?

Minä kyllä kykenin jo sieluni silmin näkemään, kuinka Baby alkaa soimaan ja Justiina astelee rampille. :(


Kun se tapahtuu raiskaan itseni.
Itse kyllä todella toivon, että tämä WrestleManian guest host on The Rock. Kovastihan sitä on huhuttu, että Rocky olisi WWE 'ssä nopeammin kuin osaisimme kuvitella.

Tosin WWE 'ssä vallitsee kyllä PG-era, joten ei se Bieberikään mikään yllätys olisi, mutta toivon kyllä hartaasti, että The Rock tekee tänään comebackin Rawissa ja hostaa 'Maniaa.
Inkfish kirjoitti:
Itse kyllä todella toivon, että tämä WrestleManian guest host on The Rock. Kovastihan sitä on huhuttu, että Rocky olisi WWE 'ssä nopeammin kuin osaisimme kuvitella.

Tosin WWE 'ssä vallitsee kyllä PG-era, joten ei se Bieberikään mikään yllätys olisi, mutta toivon kyllä hartaasti, että The Rock tekee tänään comebackin Rawissa ja hostaa 'Maniaa.


Voin vaan kuvitella millaisen paskamyrskyn WWE saisi niskaansa Bieberistä. Porukka nostaa odotukset kattoon haluten The Rockin, mutta niihin vastataan Bieberillä. Ironista tässä on se, ettei WWE ole itse mitään vinkkiä Rockin suuntaan antanut, eikä sinänsä olisi edes syypää ihmisten pettymykseen.
Ei perkele!!! se olikin kuin olikin itse The Great One, jäi kyllä ihan hemmetin hyvä fiilis tuosta paluusta. Parasta vähäänaikaan mitä on tapahtunut meikän painikatsomisen aikana.
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"
TupsuVeitikka kirjoitti:
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!
Goblet kirjoitti:
TupsuVeitikka kirjoitti:
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


No ei nyt ehkä kuitenkaan... :lol:
Ravenwood kirjoitti:
Goblet kirjoitti:
TupsuVeitikka kirjoitti:
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


No ei nyt ehkä kuitenkaan... :lol:


Onhan niitä paljon kovempiakin joskus ollu. :D
Goblet kirjoitti:
TupsuVeitikka kirjoitti:
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


:lol: :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=yo2KWkZVFBY
Goblet kirjoitti:
TupsuVeitikka kirjoitti:
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


:lol:
Ravenwood kirjoitti:
Goblet kirjoitti:
TupsuVeitikka kirjoitti:
Vielä hieman isompia reaktioita odottelin. Oli paikka taas sen verran täynnä PG -eran muksuja jotka mitääntietämättömänä Rockista hieman siellä hihkuivat "jee kuka tuonn??!"


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


No ei nyt ehkä kuitenkaan... :lol:


Lähinnä tarkoitin vain sitä, että ei voi väittää The Rockin poppien olleen laimeat. Sanoisin että kutakuinkin maksimit tuolla yleisömäärällä.
Goblet kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:
Goblet kirjoitti:


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


No ei nyt ehkä kuitenkaan... :lol:


Lähinnä tarkoitin vain sitä, että ei voi väittää The Rockin poppien olleen laimeat. Sanoisin että kutakuinkin maksimit tuolla yleisömäärällä.


Kyllä ne ennen samanlaisella yleisöllä isommat saivat.. :)
Goblet kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:
Goblet kirjoitti:


Tiedoksesi vain, että nuo olivat isoimmat popit EVER!


No ei nyt ehkä kuitenkaan... :lol:


Lähinnä tarkoitin vain sitä, että ei voi väittää The Rockin poppien olleen laimeat. Sanoisin että kutakuinkin maksimit tuolla yleisömäärällä.


Vertailun vuoksi.
"Mutq Attitude Era :("

Yleisö ei ole enää sama kuin 11 vuotta sitten, ette te voi odottaa samanlaisia reaktiota. Ja olihan se nyt aivan hiton kova poppi, ihan sama mikä vuosi ja/tai yleisö kyseessä.
7 vuotta pois WWE kehistä on nuoremille liikaa... Lapsukaiset kysyivät vanhemiltaan että kuka tuo on.....johan vanhemmat että se on Rock tietenkin.

joka tapauksessa hieno hetki kun the Rock palasi.... WWE aloitti vuoden hienosti. ehkä Rock tajusi 7 vuoden aikana että leffat ei ehkä olekkaan hänen juttu.....muistan silloin 2000 luvun alkupuolella kun hänestä piti tulla seuraava Arnold Schwarzenegger...mutta toisin kävi.

mukava kun joku uskaltaa sanoa Cenasta totuuden ja vielä WWE kehissä

Rock vs Cena voisikko kovempaa matsia tällä vuosikymmenellä enää olla?
Tulipa katsottua tuo promo vielä uudestaan ja pistää kyllä miettimään mitä miehellä on mielessä. Toisaalta lupailee, ettei koskaan enään lähtisi pois, mutta toisaalta tuli taas sellainen käsitys ettei Rockia nähtäisi enään ennen WrestleManiaa. Ensi viikon jaksoa odotellessa :P
Nodachi kirjoitti:
"Mutq Attitude Era :("

Yleisö ei ole enää sama kuin 11 vuotta sitten, ette te voi odottaa samanlaisia reaktiota. Ja olihan se nyt aivan hiton kova poppi, ihan sama mikä vuosi ja/tai yleisö kyseessä.


Mutq Cenakin sai Rumblessa muutama vuosi sitten kovemmat popit kuin nyt Rock monen monen vuoden poissaolon jälkeen. :?
TupsuVeitikka kirjoitti:
Nodachi kirjoitti:
"Mutq Attitude Era :("

Yleisö ei ole enää sama kuin 11 vuotta sitten, ette te voi odottaa samanlaisia reaktiota. Ja olihan se nyt aivan hiton kova poppi, ihan sama mikä vuosi ja/tai yleisö kyseessä.


Mutq Cenakin sai Rumblessa muutama vuosi sitten kovemmat popit kuin nyt Rock monen monen vuoden poissaolon jälkeen. :?

Mutqu Madison Square Garden ja maailman paras yleisö.

Hyvinhän The Rock veti. Yleisö oli hyvin mukana mitä nyt muutamat lapset eivät selvästi tunnistaneet The Great Onea.
http://www.youtube.com/watch?v=BII1rjoHdeU#t=1m18s

Siis kuunnelkaa nyt oikeasti hyvät ihmiset.
Ihmine kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=BII1rjoHdeU#t=1m18s

Siis kuunnelkaa nyt oikeasti hyvät ihmiset.


Hyvä alkupoppi, heikompi jatkuvuus. Heräilihän yleisö loppua kohden, mutta muu RAW oli selvästi vienyt jo kovimmat voimat.
Yhdeksän vuotta sitten The Rock sai joka show'ssa isommat popit.
Täytyy muistaa sekin tosiasia, että sieltä katsomosta on monet niistä hc faneista hävinneet, jotka silloin 7 vuotta sitten pienissä kaljoissa karjuivat äänensä käheäksi. Tilalle on tullut lapsiperheitä ja muuten vaan nuorempaa väkeä. Yleisökin on tuossa ajassa muuttunut paljon.
Kuka kumma tämä The Rock on? Miksi minun pitäisi olla innoissani hänen tulostaan 'Maniaan? Mikä olisi WWE:n syy tuoda hänet 'Maniaan? Olen seurannut WWE:n ohjelmistoa kesästä 2004 asti, mutta WWE:ssä hän ei ole ainakaan sinä aikana seikkaillut
Captain Charisma kirjoitti:
Kuka kumma tämä The Rock on? Miksi minun pitäisi olla innoissani hänen tulostaan 'Maniaan? Mikä olisi WWE:n syy tuoda hänet 'Maniaan? Olen seurannut WWE:n ohjelmistoa kesästä 2004 asti, mutta WWE:ssä hän ei ole ainakaan sinä aikana seikkaillut

kuva
Ravenwood kirjoitti:
Captain Charisma kirjoitti:
Kuka kumma tämä The Rock on? Miksi minun pitäisi olla innoissani hänen tulostaan 'Maniaan? Mikä olisi WWE:n syy tuoda hänet 'Maniaan? Olen seurannut WWE:n ohjelmistoa kesästä 2004 asti, mutta WWE:ssä hän ei ole ainakaan sinä aikana seikkaillut

kuva


Tuohan on se näyttelijä Dwayne Johnson. Millä tavalla hän muka liittyy WWE:hen? :?

No ei, mutta ihan tosissaan. Ihan kivan promon Rocky vetäisi, mutta eipä kauheesti paluu kiinnosta jos ei aio painia.
Kyllähän The Rock nyt kiinnostaa aina. Kuitenkin miehellä on niin paljon muutakin annettavaa kuin pelkät painiottelut, niin ehdottomasti hyvä asia. Ja en pitäisi mahdottomana, vaikka tosiaan nähtäisiin se Cena vs. The Rock taistelukin.
Ihan kivan promon Rocky vetäisi

Kyllä. Ainoa miinus oli se "The Great One", mutta ei onneksi liian iso.
Rocky nyt on kehässä aina ollut aika yksipuolinen, joten parempi että pysyy pois sieltä ylimyymästä ja tekemästä muita sillä naurunalaiseksi. Rocky on kuitenkin parhaimmillaan juuri mikrofonin varressa, joten ei haittaa yhtään vaikka ei painikkaan. Kyseessä on kuitenkin koko bisneksen toisiksi karismaattisin jätkä ikinä.
Mutta, olishan tuo Cena vs. Rock aika loistava ottelu varmasti ettei sillä. Tunnelma olisi varmaan paras, mitä tällä hetkellä voidaan saavuttaa, joten olisihan se vitun mahtava.
Eikö kukaan ihmetellyt tai harmitellyt selostuksen puuttumista tämän epppisen paluun aikana? Miettikää miten JR olisi reagoinut tähän :P
BustUout kirjoitti:
Eikö kukaan ihmetellyt tai harmitellyt selostuksen puuttumista tämän epppisen paluun aikana? Miettikää miten JR olisi reagoinut tähän :P


JR "smelled money".

Enpä tosiaan selostukseen keskittynyt ihmeemmin, kunhan ihmettelin Kansan Mestaria. Olisi kai Cole jonkun kuolemattoman lauseen heittää (kyllä sekin siihen pystyy, esimerkkinä WrestleMania XV avaus), mutta toimiva enough tämä oli nytkin :)
Olispa ollut Todd Grisham selostamassa kuin aikoinaan Christianin palatessa: "It's The Rock."
Mikko Alatalo kirjoitti:
Olispa ollut Todd Grisham selostamassa kuin aikoinaan Christianin palatessa: "It's The Rock."


Muistan tuon. :D
Oli muuten melkoinen anti-kliimaksi.
Minusta on vaan hyvä, että olivat hiljaa ja annettiin Rockyn hoitaa homma kotiin. Turha härpäke olisi vain tuhonnut tapahtuman maagisuutta. Cole olisi kuitenkin vain kertonut Rockyn olevan melkein yhtä hyvä kuin Miz ja kosketellut itseään sopimattomasti.
Kehässä Rock ei koskaan ole ollut mikään Kurt Anglen veroinen tekniikkataituri, mutta tarvitseeko ollakaan? Rock korvaa tämän puutteen helposti karismaattisuudellaan, jota riittää vaikka muille jakaa, ja eeppisillä promoillaan, ja yleisö tykkää. Vielä kun Coachman saataisiin takaisin. :D
Onko olemassa jotain faktoihin perustuvaa syytä, miksi monet täällä pitävät jollain tavalla varmana asiana että Rocky ottelisi WWE:ssä ihan oikean ottelun?
What kirjoitti:
Onko olemassa jotain faktoihin perustuvaa syytä, miksi monet täällä pitävät jollain tavalla varmana asiana että Rocky ottelisi WWE:ssä ihan oikean ottelun?

Jossain uudessa haastattelussa Rocky sanoi, ettei pidä mahdottomuutena, että laittaisi vielä painikuteet päälle ja painisi matsin taikka pari. Lisäksi kyllähän Rock on selvästi hommannut lihasmassaa ennen tuota paluutaan, mikä saattaisi kieliä mahdollisesta matsista Cenan kanssa tässä vuoden mittaan. Itse olen melko varma, ettei Rock tule enää koskaan painimaan, mutta toivoa sopii, mieluiten Cenaa vastaan ensi vuoden Maniassa.
Koopatroopa kirjoitti:
What kirjoitti:
Onko olemassa jotain faktoihin perustuvaa syytä, miksi monet täällä pitävät jollain tavalla varmana asiana että Rocky ottelisi WWE:ssä ihan oikean ottelun?

Jossain uudessa haastattelussa Rocky sanoi, ettei pidä mahdottomuutena, että laittaisi vielä painikuteet päälle ja painisi matsin taikka pari. Lisäksi kyllähän Rock on selvästi hommannut lihasmassaa ennen tuota paluutaan, mikä saattaisi kieliä mahdollisesta matsista Cenan kanssa tässä vuoden mittaan. Itse olen melko varma, ettei Rock tule enää koskaan painimaan, mutta toivoa sopii, mieluiten Cenaa vastaan ensi vuoden Maniassa.

Olisihan se hienoa jos WWE jaksaisi moista feudia pitää yllä vielä yli vuoden ilman että herrrat ottelisivat kertaakaan. Tälläistä on vain aika turha odottaa WWE:ltä. Jos herrat ottelevat, se luultavasti tapahtuu viimeistään SummerSlamissä (varmemmin kuitenkin jo paljon aiemmin.) Rock saisi pistää leffauran vuodeksi tauolle ja paljastua Manian jälkeen (aiheutettuaan Cenalle tappion) GM:ksi. Heel-turn ja vuoden mittaan useita kohtaamisia miesten välille, ilman varsinaista ottelua. Cenallekin hieman munaa tuohon rooliin ja saisi pistää pari kertaa Rockia pataan vuoden aikana. Rock vastaisi taas tähän rekrytoimalla porukkaa Cenaa vastaan.

Muistan aikoinaan kun oli Vince McMahon-Jericho vs. Triple H feud käynnissä ja Vinnie pisti puolikuntoisen Triple H:n ottelemaan ilkeitä midcarddereita vastaan. Muunmuassa Lance Storm näytti pelottavan vahvalta nuoren katsojan silmiin.

Lopulta Rock voisi vielä aiheuttaa tavalla tai toisella Cenan Rumble-tappion. Cenaa olisi vieläpä pushattu oikein vahvaksi voittajaehdokkaaksi. Tämän tapahtuman vaikutusta voitaisiin vielä vahvistaa sillä että herrojen feud oltaisiin muka jätetty jo hieman taka-alalle, vaikkapa Rockin tunnustaessa tappionsa. Tämän jälkeen Cena voisikin napsahtaa kunnolla ja pistää porukkaa matalaksi oikein kunnolla. Rock voisi lähettää FCW:n jamppoja ja muita tulevia kevätsiivouksen uhreja Cenan syötäväksi kunnes Cena haastaisi Rockin otteluun Maniassa. Hävittyään Maniassa Rock voisikin sitten siirtyä takaisin leffojen pariin.

Fantasiabuukkausta kerrakseen.
Se on muuten totta, että Rocky on massaa kasvattanut oikein huolella. Vaikuttaisi olevan ihan yhtä isossa kunnossa kuin lopettaessaan 2003, ellei jopa isommassa. Välillähän äijä ihan hupeni silmissä, muistelen ainakin nähneeni hänestä kuvan 3-4 vuotta sitten, jossa ei kauheasti habaa ollut.

Jos (ja paino sanalla JOS) Rocky palaisi WWE:hen täysipäiväisesti, niin eihän kukaan jaksaisi vuotta odotella hänen ja Cenan kohtaamista, vaan juurikin Summerslam voisi olla oikea estradi sille. Mutta mikäli Rocky tekisi läpi vuoden satunnaisia esiintymisiä tyyliin kerran kuukaudessa, siinä tapauksessa mielenkiinnon saattaisi pystyä ylläpitämään koko vuoden ajan. Kaikki on kuitenkin tyhjänpäiväistä jossittelua tässä vaiheessa.
Uumoilin tuolla ensi vuoden mahdollisella Manian Cena-Rockyllä jotenkin silleen, että Rock lähtisi nyt Manian jälkeen takaisin Hollywoodiin (tai sen Manian jälkeisen Rawin jälkeen, kuitenkin), Cenan ja Rockyn feudi pistettäisiin jäihin vähäksi aikaa ja sitten jossain isossa tapahtumassa (tyyliin Royal Rumble) Rock kostaisi Cenalle vaikkapa sen Rumble-voiton (tai mestaruuden). Itselläni ei sinänsä olisi mitään sitä vastaan vaikka herrojen feudia jatkettaisi vaikka heti Manian jälkeenkin, mutta ongelmana olisi se, että silloin näiden kahden megatähden välinen matsi pitäisi käydä jossain väli-PPV:ssä, tai siinä aiemmin mainitussa SummerSlamissa. Cena-Rock on sellaisen kaliberin matsi, että se voi tapahtua vain ja ainoastaan Wrestlemaniassa, ainakin omasta mielestäni.
Itse näkisin tuossa feudissa mieluummin Cenan heelinä, ja vielä tarkemmin räppääjänä. 8) Toiveajatteluahan tuo koko kuvio on (tai ylipäätään se että Cena kääntyy heeliksi enää uransa aikana), jos näiden kahden välinen KUNNON feudi ja matsi tulee joskus tapahtumaan niin en sen jälkeen enää ylläty mistään wrestlingin parissa.