Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

TNA ja WWE vertailussa

"Jaffakeksi" kirjoitti:
"TheBraindead" kirjoitti:
"Jaffakeksi" kirjoitti:
Olisiko missään videota siitä Lesnarin epäonnistuneesta SSP:stä? Ite en löytäny. :F


Onhan noita. Siinä on


Aui. Mahtoi sattua. :S
Näin on. Olis käynyt pahemminkin jos olisi tullut vähemmän potkua tuohon hyppyyn.
Itse kallistun ainakin vielä WWE:n puolelle. Siinä on vaan sitä tiettyä tunnelmaa ja fiilistä, myöskin ei painillisena showna joskus viihdyttävää. Feudit ovat ihan oman maun mukaan arvosteltavissa, joten en niihin sen kummemmin puutu. Painin taso on ihan ok. Eri tyylisiä painijoita on kiitettävästi, on mörssäreitä, tekniikkapainijoita, cruisereita, highfly jne. Hyvin mahdollista on kuitenkin myös se että on niin pinttynyt tapa seurata WWE:tä, kun sitä on jo monta vuotta katsellut eri mielenkiinnoin. WWE onkin aino painifirma josta tiedän enemmän jotain. Tykkään aina kerätä tietoa historiasta ja muista jutuista jos saan innostuksen kipinän jostain asiasta. Oli se sitten yhtye tai maitopurkki.

TNA:ta on jotenkin vaikea lähteä haistelemaan ja tutustumaan koska WWE on vaikuttanut niin vahvasti omaan paini-innostukseen ja mielipiteisiin. Luultavasti jatkan tulevaisuudessa samalla linjalla kuin nyt, eli WWE:n tapahtumat (SD, RAW, PPV:t) seuraan aktiivisti, ja TNA:ta yksittäisin matsein satunnaisesti. WWECW:tä en pidä juuri minään.

WWE: Plussaa
+ Tuttu ja turvallinen, välillä hyviä ja välilla huonoja hetkiä mutta pysyy vakaasti huipulla
+ Tunnelma
+ Firman kulmakivet, sellaiset ihmiset jotka muistetaan showpainin yhteydessä.

WWE: Plussaa/miinusta

+/- Paini
+/- Feudit
+/- Liikerajoitukset

WWE: Miinusta

- Asko Kallosen sanoin, liian sisäsiistiä. Suuret yllärit jääneet vähiin.
- varmasti muutakin, mutta ei mieleen tule nyt.

TNA Plussaa:

+ Tulevaisuus
+ Paini, hyvin erilaisia painijoita täälläkin.

TNA Miinusta:

- Fiiliksen puute, ns ankeus.
- Ei suuria nimiä, enemmän rivipainijoita joista moni ei pääse esille karismansa avulla
- varmasti muutakin, mutta ei mieleen tule nyt.
Pistetäänpäs nyt omatkin kommentit.

WWE
+ Ulkoasu/Näkyvyys (maailmanlaajuinen, hienot areenet, painijat näyttävät automaattisesti hieman enemmän "supertähdiltä" kuin TNA:ssa)
+ Tarjoaa keskimääräisesti lähes viisi tuntia ohjelmaa viikossa
+ WWE:llä on Wrestlemania (TNA:n Bound For Glory ei hirveästi eronnut normaali PPV:stä)

- Ei Tag- eikä cruiser-divisioonaa
- ME:ssä on painijoita, jotka eivät oikeasti kelpaisi edes mid-cardiin
- Enemmän kaikkea turhaa paskaa kuin TNA:ssa (esimerkiksi McMahonin ja Trumpin juonikuvio, Divat...)
- Ennalta-arvattavuus

TNA
+ Yllatyksellisyys
+ Painijat ovat keskimääräisesti parempia kuin WWE:ssä
+ Tag- ja X-Divisioona löytyy (on tosin mennyt alaspäin viime kuukausina)
+ Rosterin arvojärjestys on suht hyvin kunnossa

- Impactzone (samat naamat eivät kiinnosta)
- RUSSO:
- Impactien bookkaus on perseestä (kunnon otteluita ei nähdä enää KOSKAAN)
- Russo on tuonut mukanaan tätä turhaa paskaa
-------------------------------------------------------------------------------------

Saattoi unohtua joitain tärkeitä argumentteja, (kun näin nopsasti kirjoitin) mutta siitä huolimatta kallistun vielä toistaiseksi WWE:n puoleen.
Nojoo, voisi vastata tähän topikkiin.

Elikkäs minun mielestä WWE on parempi kuin TNA. Syitä on monia:
Esimerkiksi juuri kuten Powerslave mainitsi, WWE on tuttu ja turvallinen, ja sitä jaksaa aina katsoa. Jos on jokin tylsä juonikuvio ym., niin en silti lopeta katsomista koska tiedän että loppujen lopuksi taso "paranee", eli menee sille normaalille tasolleen. Paini on mielestäni hiukan mielenkiintoisempaa, mutta harmittaa nuo liikerajoitukset. Esim. SSP olisi vielä joskus mukava nähdä WWE:ssä.
Mutta on TNA:ssa puolensakin. Ensinnäkin se on erilainen, ja sen takia jaksaa kiinnostaa. Tai no, jaksoi kiinnostaa. Nyt on mennyt mielenkiinto lähinnä juonikuvioiden surkeuden ja NWA -mestaruuden arvottomuuden takia. Kiitän TNA:n bookkaajia siitä etteivät he antaneet vyötä vielä Kurt Anglelle, koska muuten sen arvo olisi täysin nollassa. Kurt Anglesta puheenollen, hänen takia aloin alunperin katsomaan (aktiivisesti) TNA:ta.
Mutta joo, nyt voisi pistää plussat ja miinukset:

WWE

+Tuttu ja turvallinen
+Perinteikäs (historia, legendaariset painijat)
+Loistava tunnelma (yleisö eläytyy otteluihin hienosti)
+/- Painijat - On legendaarisia painijoita, ja hyviä nuoria lupauksi, mutta huonojakin riittää
+/- Paini - joskus hienoa ja joskus taas älyttömän tylsää
- Huonot gimmickit (D&D, Boogeyman jne.)
- Liikerajoitukset
- Liian ennalta-arvattavaa

TNA

+ Erilainen
+ Painijat - taitoa löytyy! ( ja ei kovin paljoa typeriä gimmickejä)
+/- Ottelut - taitoa löytyy, mutta liian vähän puhtaita voittoja
- Juonikuviot - "Abyss shot his dad" etc.
- Vince Russo - onnistuu pilaamaan lähes kaiken mihin vaikuttaa
- Vaikeasti lähestyttävä
- Ei perinteikästä historiaa
- Hautajaistunnelma
esimerkiksi McMahonin ja Trumpin juonikuvio,

Mitäs siinä on vikana kun ei paini edes keskenään siitä kuule tulee vielä unohtumaton wrestlemania hetki jos siihen saadaan huippupainijat.

Painijat ovat keskimääräisesti parempia kuin WWE:ssä

Mjoo ehkä parempia painijoita mutta mielestäni wwe:ssä on parempia Showpainijoita. Mutta mielipidekysymys se on. Ja niistä taidoista enpä usko että WWE painijat hirveästi TNA painjoista jälkeen jää.
Eipä TNA painijat muutenkaan hirveästi ole TNA:ssa vakuttaneet minua, vaikka kuinka olisi paininut hyviä matseja ROH:ssa

- Huonot gimmickit (D&D, Boogeyman jne.)

Hö miksi kukaan ei tykkää noista, niillähän on ihan ykkösgimmick.
Ja boogeyman on ihan ok lisä paikalla oleville katsojille vaikkapa openereissä tai Dark matseissa.
Aloin tässä miettimään, kun monet ovat valittaneet (myös minä) että kuviot ovat liian ennalta arvattavia, niin johtuisikohan se kenties siitä että luemme juonipaljastukset ym. netistä..
"hamalainen" kirjoitti:
Aloin tässä miettimään, kun monet ovat valittaneet (myös minä) että kuviot ovat liian ennalta arvattavia, niin johtuisikohan se kenties siitä että luemme juonipaljastukset ym. netistä..
No jos otetaan esim. vaikka nyt käytävä Batista & The Undertaker vs. Cena & Michaels, niin sen run-in arvaamisiin ja kaikkeen muuhunkaan ei juonipaljastuksia tarvita.
"hamalainen" kirjoitti:
Aloin tässä miettimään, kun monet ovat valittaneet (myös minä) että kuviot ovat liian ennalta arvattavia, niin johtuisikohan se kenties siitä että luemme juonipaljastukset ym. netistä..


Jos tätä tarkoitat niin tässä on esimerkki : Uutinen : Bobby Lashleysta ollaan tekemässä yhtä kaikkien aikojen suurinta tähteä.
Bobby Lashley vs. Test
"hamalainen" kirjoitti:
Aloin tässä miettimään, kun monet ovat valittaneet (myös minä) että kuviot ovat liian ennalta arvattavia, niin johtuisikohan se kenties siitä että luemme juonipaljastukset ym. netistä..

Itse en uskoisi sen johtuvan juurikaan tästä. WWE:ssä tulevat mestaruuden haastajat ja otteluiden voittajat paljastetaan usein bookkauksella. Sanotaan nyt esimerkkeinä vaikka Batistan voitti Survivor Seriesissä, Batun ja Cenan voitto Armageddonissa, Cenan ja Batistan voitot Rumblessa, Michaelsin tekeminen Cenan haastajaksi paljastettiin viimeistään siinä SD:ssä, jossa paljastettiin No Way Outin ME. Tässä oli vasta näitä suurimmat isojen kuvioiden selvyydet lähiajoilta. Lisää löytyy vaikka kuinka paljon...

TNA:ssa tällaista harvemmin tapahtuu. Yksi ainut suuri ennaltaselvyys mikä itselle tulee mieleen oli Stingin voitto Bound For Gloryssa. Ja kysyisin nyt tällaisen kysymyksen, että arvasiko KUKAAN esim. Abyssin voittoa Genesiksessä? Tämä ei niin merkittävä ole, mutta arvasiko kukaan Sabinin voittoa Final Resolutionissa? Ja lisää löytyy, nämä nyt tuli ensimmäisinä mieleen.

En siis sanoisi ennalta-arvattavuuden johtuvan nettihuhuista, vaan nimenomaan huonosta bookkauksesta ja siitä nykyisestä faktasta, että WWE:n puolella facet vievät vähintään 70% PPV-otteluista. Tarvittiinko muka huhuja paljastamaan nuo yllämainitsemani asiat? Siitä tuleekin mieleeni se seikka, että oliko Michaelsin laittaminen Cenan haastajaksi Wrestlemaniaan nyt niin huono asia? Nykyään vaikuttaa vahvasti silti, että Wrestlemanian pääotteluissa heel ei voi voittaa. Todisteena voin muistuttaa, että kolmena edellisenä vuonna Wrestlemaniassa facet ovat vieneet jokaisen ottelun nimiinsä. Se tekee yhtäänsä peräti kuusi ottelua. Eli eikö Orton (kuka tahansa heel) olisi ollut todella huono vaihtoehto, koska hän ei olisi voinut voittaa? Michaelsin ja Cenan molempien voittomahdollisuudet ovat kutakuinkin 50%.
"finlay" kirjoitti:
TNA:ssa tällaista harvemmin tapahtuu. Yksi ainut suuri ennaltaselvyys mikä itselle tulee mieleen oli Stingin voitto Bound For Gloryssa. Ja kysyisin nyt tällaisen kysymyksen, että arvasiko KUKAAN esim. Abyssin voittoa Genesiksessä? Tämä ei niin merkittävä ole, mutta arvasiko kukaan Sabinin voittoa Final Resolutionissa? Ja lisää löytyy, nämä nyt tuli ensimmäisinä mieleen.


I've got two words for ya: Vince Russo. Ei kai kukaan nyt uskaltanutkaan odottaa vöiden totaalista inflaatiota ja pilaamista vaihtamalla niiden omistajia pari kertaa kuukaudessa. Tuo jos joku sitä paskaa bookkausta on. Jos Joe nyt voittaa Destination X:ssä vyön itselleen, niin Christianin reigni jäi taas harmittavan lyhyeksi. Eiköhän Angle sitten voita Joelta vyön jo Sacrificessa ja Angle häviää sitten Victory Roadissa vyön Stingille ja niin pois päin.
"enska" kirjoitti:
"finlay" kirjoitti:
TNA:ssa tällaista harvemmin tapahtuu. Yksi ainut suuri ennaltaselvyys mikä itselle tulee mieleen oli Stingin voitto Bound For Gloryssa. Ja kysyisin nyt tällaisen kysymyksen, että arvasiko KUKAAN esim. Abyssin voittoa Genesiksessä? Tämä ei niin merkittävä ole, mutta arvasiko kukaan Sabinin voittoa Final Resolutionissa? Ja lisää löytyy, nämä nyt tuli ensimmäisinä mieleen.


I've got two words for ya: Vince Russo. Ei kai kukaan nyt uskaltanutkaan odottaa vöiden totaalista inflaatiota ja pilaamista vaihtamalla niiden omistajia pari kertaa kuukaudessa. Tuo jos joku sitä paskaa bookkausta on. Jos Joe nyt voittaa Destination X:ssä vyön itselleen, niin Christianin reigni jäi taas harmittavan lyhyeksi. Eiköhän Angle sitten voita Joelta vyön jo Sacrificessa ja Angle häviää sitten Victory Roadissa vyön Stingille ja niin pois päin.

No esimerkit oli siinä mielessä huonot, että mestaruuksien arvoa tiputettiin, mutta et voi väittää etteikö TNA:ssa nähtäisi enemmän yllätyksiä kuin WWE:ssa. Mielestäni esim. LAX vs. AJ & Daniels -feudissa mestaruuden arvo ei laskenut. Mutta onhan näitäkin yllätyksiä ollut mihin ei mestaruudet eivät liity ollenkaan. Viimeaikoina tulee mieleen:
- Christianin voitot Bound For Gloryssa ja "Prime Time" jaksossa
- LAXin voitot Turning Pointissa ja sen jälkeisessä Impactissä, (feudi oli ollut täyttä LAXin hallintaa, mestaruudet otetaan pois PPV:ssä, eikö tunnu itsestäänselvältä, että AMW:lle annetaan voitto? Kyllä ainakin minusta tuntui)
- AJ:n loukkaantuminen Turning Pointissa. Arvasitko, että se oli vain show:ta?
Tuossa oli vasta muutama, mutta oikeastaan tarkoitin sitä, että TNA:n feudit eivät mene lähes aina samalla kaavalla kuin WWE:ssä. Lähes aina WWE:n puolella kolmen ottelun feudit menevät 2-1, kun taas TNA:ssa voi mennä puhtaasti 3-0. Lisäksi WWE:ssä viimeinen show ennen PPV:tä bookataan yleensä niin, että Se jolla on yliote viimeisessä show:ssa ennen PPV:tä, häviää PPV:ssä. Tämäkin nyt oli surkea kuvio, mutta Storm vs Williams feudissa olisin odottanut, että Petey saa edes yhden voiton mutta ei. Ja kyllä, mieleeni tulee Lashleyn murskavoitot Testistä, mutta kuvio oli muuten toteutettu todella huonosti. Sitten myös Kenny voitti Flairin kolme kertaa peräkkäin (yllättävää), mutta eihän sitä siihen voitu jättää. WWE:ssä facelle on aina loppuen lopuksi annettava voitto. Tämä päde TNA:ssa!

Edit: Ja kyllä WWE:ssäkin vyöt saatetaan pilata liian nopeilla vaihdoksilla. - Edgen molemmat kaudet olivat liian lyhyitä
- RVD:n kausi oli liian lyhyt
- Hardy sai viiden viikon Intercontinental-kauden, hävisi sen Nitrolle, joka sai viikon kauden kunnes sen takaisin Hardylle
- Flairin ja Piperin kausi jäi lyhyeksi (tässä kyllä oli syynä terveydellinen seikka)
TNA-mielenkiinto nousi taas hiukan pienen laskun jälkeen. Syy on uusi Heel-stable, jota nähtävästi yritetään rakentaa. Cage on loistava mikissä ja on mielenkiintoinen hahmo. Steiner on ihan ok mikissä ja myös jotenkin kiehtoo hahmona. Tomko toimii taas hyvänä bobyguard-tyyppisenä valmiutena. AJ Styles ei ole kai "virallinen" jäsen, mutta hän on yrittänyt avustaa Cagea otteluissaan, joten lasken hänet mukaan. AJ on stablen todellinen painija, hänellä on loistavat painitaidot ja on aivan kohtalainen mikissä. Tietenkin stablen kehitystä haittaa 45 minuutin ohjelma-aika, joka on aivan syvältä.
Nostetaampas hieman tätäkin topicia.
Vaikka monet luulevatkin että olisin reippaasti TNA:n puolella, monet ovat väärässä.WWE:tä ei millään tapaa ole helppo kiriä kiinni, ei edes noin tasokas promootio siinä onnistu. Miksikö näin sitten on? Kathotaanpas..

TNA:lla on helvetin taidokas rosteri, siitä ei pääse mihinkään. Yksi mikä TNA:lta melkein täydellisesti puuttuu, on gimmickit ja niiden värikkyys.
Myönnetään on TNA:lla se mahtava Macho Man- hahmo, ja Sting rip-off Daniels. Siinä se ongelma paistaakin, gimmickit eivät nääs mitään kauhean omaperäisiä ole. Macho Man vielä menee, mutta miksi showssa pitää olla kaksi Sting gimmickiä? Ei ei..
TNA:lle on muutenkin tullut tavaksi kierrättää kaikkea mitä WWE on hylännyt. Okei, ihan viisas siirto, mutta jos katsotaan asiaa pitkällä linjalla, ei siitä ole kuin haittaa. TNA ei ole pitkään aikaan tuottanut lainkaan omia tähtiä, vaan Main Eventissä pyörii juuri kaikki sattumalta WWE:stä poistuneet tähdet, Angle, Cage ja Sting(Okei, on hän nyt kuitenkin hasbeen.)
TNA:n feudit eivät myöskään mitään mieleikkäimpiä ole olleet, mutta harmi kyllä sama ongelma on WWE:lläkin. Erikoista on se, että TNA:n rosteri on todella paljon painillisesti parempi, mutta silti WWE onnistuu vetämään lukuisia MOTY matseja, kun TNA:n parhaat ottelut pyörivät siinä ***½-****½ alueella. Johtuneeko tämä sitten bookkaajista, tai jostain kummasta, kuka tietää.
Silti, kaikki jostain syystä syyttävät Russoa TNA:n alamäestä, ja itsekin siihen olen sortunut, vaikka nykyään ymmärrän sen, ettei Russolla oikeastaan ole paljoakaan tekemistä TNA:n alamäen ja paskojen juonikuvioiden kanssa. Don't Blame Russo.

WWE on kuitenkin se tuttu ja turvallinen. Okei, viimeajat eivät ole olleet niitä hektisimpiä, mutta kyllä se tästä. Silmissäni WWE on jo aloittanut vakaata nousuaan. WWE:n johtavia voimia ovat monipuolinen rosteri, sekä monet värikkäät gimmickit. Joo, WWE ei painillisesti ole mikään huippu(poikkeuksiakin löytyy), mutta se onkin eri tavalla viihdyttävää.
Bookkajaat ovat muutenkin WWE:ssä hyvät. Ei mitään täysin huonoja juonia, oikeita painijoita pushataan, sekä yllätyksiäkin jaetaan vähän väliä.
Plussaa WWE:lle myös omien supertähtien tekemisestä, se auttaa paljon.
Plussaa WWE:lle myös omien supertähtien tekemisestä, se auttaa paljon.

Ehkäpä niin mutta ennenpitkää tilanne tasoittuu jahka TNA tulee suuremmaksi, sillä luulenpa että WWE:kin alkaa ottamaan tna:n jämäpainijoita hankkihan wwe vähän aikaa sitten Monty Brownin
Omasta mielestäni TNA ja WWE ovat molemmat paskoja.

TNAn PPV:t ovat täynnä tyhmiä gimmick-matseja (ja ei, älkää syyttäkö Russoa. Kaikki hänen ideansa käyvät Double J:n läpi) ja mestaruuksien vaihdot käy välillä turhan nopeasti.

WWE taas on ennalta arvattavaa ja paini ei mitään erikoista.

Lyhyt viesti tuli. Oh well.
"Wormmaster" kirjoitti:
Omasta mielestäni TNA ja WWE ovat molemmat paskoja.

TNAn PPV:t ovat täynnä tyhmiä gimmick-matseja (ja ei, älkää syyttäkö Russoa. Kaikki hänen ideansa käyvät Double J:n läpi) ja mestaruuksien vaihdot käy välillä turhan nopeasti.

WWE taas on ennalta arvattavaa ja paini ei mitään erikoista.

Lyhyt viesti tuli. Oh well.


Eipä ollut Sacrificessä gimmick matseja, eiköhän Russon "älynväläyksiin" ole Jarrettikin kyllästynyt.

Omakin viesti jäi lyhyeksi, mutta mitäpä siitä? Jos haluaa vaan sanoa pikku jutun niin onhan se mukavempi lukea siitä nopsaan, eikä tarvitse kahlata tuskallisen pitkiä runoiluja läpi, että ymmärtää toisen sanovan kyllä.
"Wormmaster" kirjoitti:
Omasta mielestäni TNA ja WWE ovat molemmat paskoja.
Noilla perusteilla vai? Jes.


TNAn PPV:t ovat täynnä tyhmiä gimmick-matseja

What? Täynnä? Ei ehkä ihan. Mitä nyt Sacrificessakaan ei ollut yhtään tyhmää gimmick-matsia, sillä Texas Deathmatch on yksi parhaista ikinä.
Eikä Lockdownissa ollut kuin se Electricified steel cage, mutta ei yksi koko TNA:ta tuhoa. Destination X:ssäkin nähtiin vain kaksi huonoa gimmick-matsia, joten en ymmärrä pointtiasi?

(ja ei, älkää syyttäkö Russoa. Kaikki hänen ideansa käyvät Double J:n läpi) ja mestaruuksien vaihdot käy välillä turhan nopeasti.
Oikeastaan Russolla ei ole melkein lainkaan asiaa nyky-TNA:n bookkauksesta. Russo hoitaa showsta vain n.5-10% ja loput ideat menevät Dutch Mantellin ja Jarretin piikkiin. Russo oikeastaan on parempi kuin kumpikaan näistä miehistä, joten kenet sitä pitäisikään erottaa?

WWE taas on ennalta arvattavaa ja paini ei mitään erikoista.
That's it? melko haparalla pohjalla olet. WWE ei nykyään ole läheskään niin ennalta-arvattava kuin ennen. Hyvinä esimerkkeinä käy Edgen ja Vincen mestaruusvoitot. Paini ei erikoista? Totta, mutta viihteeseenhän WWE painottuukin nykyään. Kuitenkin, ECW ja RAW:n muutamat ovat viime aikoina nostaneet painin tasoa paljonkin.
Luojan kiitos löytyihän täältä tälläinen topic. Luulin että touhu täällä Wrestlingalertissa olikin pelkkää WWE:n noobimeininkiä ja ainoa asia mitä täällä osataan on haukkua TNA:ta.

Kerron nyt erittäin yksityiskohtaisesti mitä mieltä olen kummastakin ohjelmasta. Aloitin kirjoittamisen 10:15 joten varmasti käytin viestiini tarpeeksi aikaa ja seuraava teksti tulee suoraan sydämmestä.

WWE

Aloitetaan yhtiöstä joka toi Wrestlingin luokseni. Ensimmäisen WWE-lähetys jonka katsoin oli Smackdown joskus ennen Wrestlemania 21:stä kun olin 15 vuotias. Aloin katsomaan Smäkkiä kuitenkin aktiivisesti vasta muutamaa viikko myöhemmin. Muutaman kuukauden jälkeen rupesin katsomaan myös RAW:ta. Suosikeitani olivat Rey Mysterio, Big Show ja myös John Cena.

Kyllästyin.
Kyllästyminen John Cenaan alkoi vuoden 2005 lopulla. Tuolloin aloin ottaa myös vakavamman kannan painiin. Aloin erottaa talentin, urposta ja koska WWE ei ole tunnettu talentien tukemisesta alkoi yhtiön toiminta raivostuttamaan minua. Ensimmäinen katsomani PPV oli Wrestlemania 22. Matsit olivat hyviä verrattuna RAW ja Smaäkkitasoon, mutta heräsi kysymys: "Jos he todella pystyvät tähän, mikseivät he panosta lainkaan RAW:hun ja Smackdowniin?". Seuraavat kuukaudet olivat täyttä pakkopullaa. Smackdownissa oli surkea Lashley vs. King Booker-feudi menossa, Cena vetelee voittoputkea ja Vince promoaa jotain 5 tuntia ennen jokaisen ohjelman alkua ja en edes vielä maininnut ECW:ta.

Sitten törmäsin tähän TNA:han. Aluksi seurasin TNA:ta vain pienissä pätkissä Youtubesta ja lukemalla tuloksia Wrestlingalertista (jotka ovat myös tätä nykyä melkoisesti jäljessä). Ensimmäisen TNA PPV:n katsoin lokakuussa 2006 Bound for Gloryn. Lavasteet oli halpoja ja muutamia teknisiä ongelmia esiintyi, mutta kokonaisuutena PPV oli hyvä. Erityisesti ihastuin TNA:ssa heidän tapaan käsikirjoittaa matseja. Niisä löytyi runsaasti yksityiskohtia ja kohokohtia. Muutaman kuukauden jälkeen aloin seuraamaan Impactiä aktiivisesti ja kesällä 2007 hylkäsin WWE:n kokonaan.

Tuossa tarina miten minusta tuli TNA-fani. Nyt selityksiä miksä WWE on hanurista.

Rosteri
Rosteri WWE:ssä on huonompi kun koskaan. Kun katson WWE:tä nyt ja WWE:tä vuonna 2002-2004 ero on valtava. Silloin Main Eventissä nähtiin henkilöitä kuten Kurt Angle, Brock Lesnar, "American BadAss" Undertaker sekä viimeksi kunnon sixpackin omistanut Triple H. Nyt Main Eventissä nähdään sellaisia sontasäkkejä kun Batista, The Great Khali, John Cena, rapakuntoinen Triple H, Big Daddy V, Mark Henry ja Hornswoggle. Ei ihme että tähdet hyppäävät TNA:han kun heille ei edes anneta mahdollisuuksia nousta tähdiksi vaan heidät jobataan heti ensimmäiselle parimetriselle tai ylipainoiselle vastaantulevalle.

Lisäksi: Kuka jaksaa katsoa Vinceä jakso toisensa jälkeen promoamassa 50 minuuttia putkeen, kerta toisensa jälkeen, viikko viikon perään, vuosi vuodelta aina hengityskoneeseen asti? Vince on tylsä persoona.

Matsit
Rosterin kehnouden voi antaa anteeksi jos nämä tyypit edes osaisisivat painia. Jotkut heistä osaavatkin, mutta ehdin kyllästyä matsiin jo alkuminuuteilla. Kaikki WWE-matsit alkavat todella hitaasti ja etenevät aina saman kaavan mukaan. Lisäksi jokaisessa näissä matsissa en voi olla törmäämättä Headlockiin. Lisäksi tylsistymiseen johtaa myös se että lähes kaikissa matseissa taistelutyyli on tylsää brawlia. Minulla ei ole mitään brawlereita vastaan sillä pidän esmerkiksi Rhinosta todella paljon, mutta kun minun pitää yhdessä RAW-jaksossa nähdä jo tusinan verran pelkkiä brawlereita, se pilaa katselunautinnon minulta. Haluan teknisiä painijoita enemmän! Näitä WWE:lla on, mutta he ovat alistaneet heidätkin pelkiksi brawlereiksi kuten Charlie Haas.

Käsikirjoitus
Käsikirjoitus-tiimi WWE:llä on tosi laiska. He yriinsä perehtyvät vain yhteen feudiin eivätkä siihenkään kunnolla. B-luokan läppä dialogien keskellä on avutonta ja osa juonikuvioista ei ole mitenkään järkeenkäyviä. Jos he panostavat johonkin feudiin siitä voi tulla enintäänkin keskinkertainen.

Lisäksi tiimi panostaa vain Main Event painijoihin. Mid-cardissa painivat eivät saa juuri yhtään panostusta tiimiltä ja jos juonikuvioita edes on, ne ovat erittäin tylsiä. Yleenä tiimi vaan katsoo PPV:n cardia ja huomaavat että siellä on vielä 6 paikkaa vapaana ja bookkaavat viime tingassa köyhän feudin kahden painijan välillä. Ja näille tomppeleille maksetaan täysi palkka?

Lisäksi käsikirjoitusta ei edes oteta vakavasti. Esimerkiksi Vincen tuhlaaja-poika Hornswoggle-käänne. Vakava aihe, Vince kusessa, joku talentti saa vakavaa pushia ja lopulta he poksauttavat täyteen puhalletun ilmapallon ja tekevät Hornswogglesta Vincen pojan. Hauskaa? Ei! typerää? Kyllä! Jälkeenjääneen tyhmää vai Jälkeenjääneen hauskaa? Jälkeenjääneen typerää! Jumalauta EI NÄIN!

Huuomrista puheenollen: Sitä et tule löytämään WWE:stä. Pippeli-, kakka- ja gay-vitsit ovat tylsiä B-luokan leffassa ja ne ovat tylsiä myös WWE:ssä.

Mestaruudet
Metsrauudet eivät nyky-WWE:ssä ole minkään arvoisia. Jos kokoaisin kaarnasta ja vessapaperista oman mestaruusvyön se olisi arvokkaampi kun WWE-mestaruus. Mestaruus on hillunut niin kauan John Cenan harteilla että se on menettänyt arvokkuutensa. Se voi olla Ortonin, Jerichon tai Hornswogglen harteilla, mutta minua ei kiinnosta enää pätkääkään kenellä se on. World Heavyweight Championship on vieläkin raiskatumpi, koska se oli Khalin vyötäröllä eikä tuo nykyinen mestri Batukka kovin paljon parempi ole. Onneksi Edge voitti Armageddonin, mutta koska mestaruus on arvoton sillä ei ole väliä. Cruiserweight-mestaruus näyttää olevan lopullisesti kuopattu ja siksi onkin sääli että sen viimeiseksi kantajaksi jäi kääpiö. Naisten mestaruudesta ei voi enää puhua mitään koska mestaruusvyö on käynyt Candice Mishellen polyesteri-perseen päällä.

Naisten divisioona
Puhutaampa naisista. He ovat hanurista. Torrie Wilson, Candisce Mishelle, Kelly Kelly ja Layla El joista kenelläkään ei ole yhtään painitaitoa ja inut syy miksi he edes roikkuvat mukana on että koko maailma näkee heidän "makuuasennossa" hankitut silkonit. Säälittää pelkästään katsoa. Tunnen oloni erittäin likaiseksi kun katson WWE:n naisten painia koneeltani. Ja se ei ole hyvä merkki.

Yhteenveto
WWE on pohjanotteraus. Tiedän mitä he yrittävät. He yrittävät olla saippuaooppera painilla. Minä en halua sitä! Haluan PAINIA saipuoopperalla. World Wrestling Entertainment? Pikemminkin: WORST WRESTLING EVER!

Parantuakseen WWE saisi parantaa käytännössä kaikkia osaalueita. He saisivat tehdä niin sanotun: Back to Basics-käänteen. Angry Video Game Nerdkin pilasi itsensä turhalla filmatisoinnilla videoissa Halloween ja Spider-Man, mutta kun hän palasi takaisin periaatteisiin Dragon's Lair-arvostelulla aloin taas pitämään hänestä.



TNA

Kahdesta parempi, ainakin minun mielestäni.

Matsit
Kuten sanoin ihastuin TNA:ssa ensimmäisenä heidän tapaansa kirjoittaa matseja. Matsit alkavat nopeasti, niissä tapahtuu sopivin väliajoin jotain etten tylsisty ja niissä on vähintään yksi huippukohta. Huippukohta voi olla mikä vain. Kuten esimerkiksi Boung for Glory 2006 jolloin Senshi muutti Sabinin top rope Hurricaranan Sunset flipiksi ja iski Double Feet Stompin Sabinin rinnalle. Kukaan ei odottanut sen tulevan ja siinä oli sekä kekseliäisyyttä että hienoutta. Möys hyvät Hardcore- bumbit ja vastaavat ovat suurimmaksi osaksi hyvin toteutettuja. Jotkut valittelevat että TNA kehittelee liikka "gimmick matseja". Kesti muutama kuukausi tajuta mitä sana tarkoittaa, mutta en tajua mitä valittamista siinä on. Mitä negatiivista siinä on että PPV:ssä on 8 matsia ja niistä kuusi eroaa säännöiltään toisistaan? Minä en löydä siitä mitään negatiivista. se on kuin valittaisi japanilaiselle siitä että hän on japanilainen tai haukkuisi tyttöystäväänsä koska hän on tyttö.

Käsikirjoitus
Myönnetään että TNA:llakin on virheensä. He ovat luoneet gimmickejä jotka ovat typeriä, he ovat jättäneet joitain feudeja ärsyttävästi kesken tai päättäneet ne typerästi ja joskus juonikuvion käsikirjoitus kusee. Mutta silti se ei ole mitään verrattuna WWE:n vastaavalle. Keskitytäämpä niihin hyviin feudeihin kuten AJ Styles vs. Christopher Daniels vs. Samoa Joe tai Team 3D vs. Motorcity Machine Guns. Lisäksi TNA:lla on halua panostaa jokaiseen juonikuvioon niin että jokaiselle PPV:n matsille saadaan jokin kunnollinen tarkoitus. Joskus tämäkin kusee, mutta WWE:ssä homma on huomattavasti pahempi.

Rosteri
Useat valittavat että TNA palkkaa entisiä WWE-tähtiä ja antaa heille monster-pushia. Lisäksi: Haukkuiko kukaan Kurt Anglea Has-beeniksi kun hän oli vielä ECW:ssa? Ei, mutta heti kun jätkä siirtyi TNA:han, foorumeilla alkoi vilistä Has-beeni enemmän kun torakoita Hesburgerissa. Itse en tajua syytöksiä, koska Kurt ei ole koskaan ole ollut parempi. En ole Anglen ennen nähnyt tekevän 450 splashiä. Lisäksi tämä hänen uusi gimmickinsä on tällä hetkellä yksi parhaimmista heel-gimmickeistä ikinä. Viimeksi Kurt paini näin hyvin WWE:sää Wrestlemania 19 aikoihin. Kurt on yksinkertaisesti yksi parhaista painijoista ikinä. TNA ja WWE ovat feikkiä, mutta Anglen taito on totta. Se on hemmetin totta! Hänhän on fucking Olympia kulta mitallisti. Onko Cenalla Olymppia kultaa? EI!

Lisäksi he palkkasivat Booker T:n. Taas kerran tapahtui tuo "Has-beeniksi yhdessä yössä"-efekti. Booker osaa vielä vetää kunnon shown ja olla viihdyttävä. Painitaidoissa on sitä ikävää toistoa josta en pidä, mutta Tag Teamissa jätkä osaa vielä vetää ja kiitokset TNA:lle että antoivat Bookerin arvokkuuden takaisin sen sontastisen WWE:n "King Bookah"-gimmickin jälkeen.

Typerin syytös on kuitenkin kohdistunut Christianiin. Jos Christian on Has-been niin sinä olet simpanssi. TNA teki Christianista tähden. WWE:ssa jätkä jobattiin kenelle sattuu. TNA:ssa hän on saanut Six packinsä takaisin, ollut ansaitusti maailmanmestari ja kantanut monta supertähteä hyvään matsiin. Christian oli ensimmäinen syy miksi otin TNA:sta selvää ja Christian on TNA:n Main Eventin kirkkain tähti. Christian = TNA!

Heillä on huonojakin palkkauksi kuten Rellik, Black Reign ja Junior Fatu. Olin kerran innoissani kun Test tuotiin TNA:han, mutta hänestä tehtiin face ja Test sitten onneksi erotettiinkin, koska hän ei suostunut luopumaan liiallisesta lihas-massastaan. Mutta katsotaampa sitten vaikka Tomkoa. WWE:ssä hän oli pelkkä Christianin henkivartija ja ainut syy miksi hänet tuotiin yhtiöön oli squashata Jericho. TNA:ssa hän aluksi esiintyi Christianin henkivartijana, mutta hänelle luotiin persoona. Tomko ei ollut pelkkä patsasteleva silmänpöyrittelijä vaan hänellä oli tarina: Hän työskenteli vankilassa jossa Abyss kärsi tuomiotaan ammuttuaan isäänsä kolmesti selkään. Christian löysi Tomkon vankilasta ja teki hänestä tähden ja Tomkolla oli paljon sisäpiirin tietoa Abyssistä jota christian käytti hyväkseen feudissa monsteria vastaan. Tomkolla on myös TNA:ssa kyky aja omaa etuaan. Esimerkiksi kerran hän ei suostunut ottelemaan Samoa Joeta vastaan ennen kun Christian lupasi hänelle Title shotin voittoa vastaan. Tomko myös pyrkii välttämään kiistoja jotka jakavat mielipiteet kahtia miksi hän perääntyi kun Robert Roode ja Kurt Angle hakkasivat hänen Ex-pomoaan. Tomko on saanut huomattavasti enemmän syvyyttä ja pidän siitä todella paljon.

Monet haukkuvat myös Ravenia, mutta minusta jätkä on loistava Hardcore-tyylin edustaja joka vielä tänäkin päivänä saa aikaan kunnon matsin ja sen todistaa Bound for Glory 2007:n Monster's Ball ja Turning Point 2007:n 10.000 Tacks.

Mestaruudet
Mestaruuksi on 4 mikä on sopiva määrä. TNA onneksi tukee Talentteja (lukuunottamatta Pacman Jonesia) ja siksi cardi on täynnä hyviä mestareita. Kurt Angle, Aj Style, Tomko, "Black Machismo" ja Gail Kim. Hyvältä näyttää.

Naisten divisioona
TNA panostaa talenteihin ja se pätee myös naisten kohdalla. Se että Gail Kim on ensimmäinen naisten mestari osoittaa kuinka paljon he arvostavat tuota titteliä. Lisäksi heillä on aika hauska ja omaperäisen painityylin omaava ODB, Jackie Moore ja muutama muu ihan kelvollinen cardin täyte. Awasome Kong jakaa mielipiteet kahtia. Matsit ovat tylsiä, mutta on minusta permpi että jos jonkun naisen pitää jobbata toinen nainen niin jobbaajan on pakko olla iso. Velvet Sky ja Angelina Love ovat minusta turhia. He aiheuttavat juuri tuon WWE:stä tutun "häpeän" katsoa heidän painiaan. Nimetkin ovat niin pornahtavat että minun pitää katsoa selkäni taakse ettei kukaan vain katso ja väännän pakolla tekonaurua ikäänkun se olisi hauskaa. Angelina Love ja Velvet Sky ulos!

Yhteenveto
TNA. We are Wrestling. Erittäin oiva sanonta. TNA on painia saippuaoopperalla eli juuri sitä mitä haluan. TNA on inspiroinut minua niin että se palautti haaveni joskus olla itsekkin painija. Odotan innolla vuotta 2008 ja on jännittävä katsoa kuinka paljon TNA kehittyy tänä vuonna. Pelkkä vertaus Bound for Glory 2006 ja 2007 välillä on valtava. Välttäkää huonoja palkkauksia, jatkakaa samaa rataa ja PALKATKAA JO SE RVD DAMMIT!



Edit: Hupsistakeikkaa! Unohdin puhua mestaruuksista ja naisten divisioonasta.
Voi jeesus... menit sitten mulkvisti spoilaamaan Armageddonia Vaikkei WWE kuulemma kiinnosta paskan vertaa. Vittu, mitä tekopyhyyttä. No tartun nyt vain muutamin niistä monista epäkohdista jota kirjoitit:

Luojan kiitos löytyihän täältä tälläinen topic. Luulin että touhu täällä Wrestlingalertissa olikin pelkkää WWE:n noobimeininkiä ja ainoa asia mitä täällä osataan on haukkua TNA:ta.


Haista paska

Nyt Main Eventissä nähdään sellaisia sontasäkkejä kun Batista, The Great Khali, John Cena, rapakuntoinen Triple H, Big Daddy V, Mark Henry ja Hornswoggle. Ei ihme että tähdet hyppäävät TNA:han kun heille ei edes anneta mahdollisuuksia nousta tähdiksi vaan heidät jobataan heti ensimmäiselle parimetriselle tai ylipainoiselle vastaantulevalle.


Batistan ja Khalin haukkumisen sontasäkeiksi vielä sulatan, mutta

John Cena
Oletko nähnyt hänen matsejaan 2006 ja 2007 vuosilta. Miehestä on todellakin kasvanut koko yhtiön kantava voima: karismaa riittää, hän on helvetin over ja kehän sisällä on paljon parempi mitä annetaan ymmärtää. Katso vaikka Cena vs. Michaels ottelu Raw'sta. (23.4.2007) ja tule sitten sanomaan häntä paskasäksi. Tai Wrestlemania 23 tai Backlash, tai SummesSlam you got my point??

rapakuntoinen Triple H
Kolmois-Hoo palasi SummerSlamissa paljon kovemmassa kunnossa, mitä oli ennen loukkaantumistaan tammikuussa. Voimatasot on saattaneet kärsiä, mutta ylimääräiset läskit olivat sulaneet pois. 2002 vuoden roideilla hankittuun friikkikuntoonsa hän ei pääse, mutta ihan täyttä paskaa tuo sinun väite on.

Big Daddy V
Ei ole main eventteri. Pari mestaruusmatsia taisi saada, mutta nykyään vaikuttaa aika vahvasti midcardin puolella.

Mark Henry
Ei myöskään ole main eventteri. Hyvä, että saa edes PPV:hen jonkun matsin. 2006 vuonna hän oli hetken aikaa ME:ssa, mutta pudotettiin sieltä aika nopeasti.

Hornswoggle
WTF!? Tämähän on puhdas komediahahmo ja sinä kutsut sitä main eventteriksi? Kaikki ottelut mitä hän on voittanut ovat tapahtuneet ulkopuolisten avulla. Ei sillä, että puolustelisin Hornyn pushia, mutta väitteesi on, jälleen kerran, paskaa


Lisäksi: Kuka jaksaa katsoa Vinceä jakso toisensa jälkeen promoamassa 50 minuuttia putkeen, kerta toisensa jälkeen, viikko viikon perään, vuosi vuodelta aina hengityskoneeseen asti? Vince on tylsä persoona.


Myönnetään, että joskus nämä Vincen kuviot menee hyvän maun ylitse. Esim. Vincen "feudi" itsensä jumalan kanssa WM 22:n jälkeen tai Vincen kuolema-angle tältä vuodelta. Mutta hän on kuitenkin aivan s-tanan hyvä heel, feudi Vincen kanssa nostaa kenet tahansa tähtiin. Promottajana Vince on aivan loistava. Oikeassa olet, että joskus hän kahmaloi itselleen lähetyksestä liian ison roolin, mutta yleensä ottaen hänen promonsa ovat kultaa.

Matsit


Olen samaa mieltä, että viikottaisissa voitaisiin tarjota enemmän... ja kyllähän niitä helmiä löytyy sieltäkin, tosin aivan liian harvoin. PPV:ssä kuitenkin matsit ovat yleensä hyviä. Ongelmana on se, että yleensä cardi tungetaan liian täyteen, jolloin pääotteluilla ei jää tarpeeksi aikaa. Mutta et voi väittää ettei TNA tekisi samoin?

Lisäksi tiimi panostaa vain Main Event painijoihin. Mid-cardissa painivat eivät saa juuri yhtään panostusta tiimiltä ja jos juonikuvioita edes on, ne ovat erittäin tylsiä. Yleenä tiimi vaan katsoo PPV:n cardia ja huomaavat että siellä on vielä 6 paikkaa vapaana ja bookkaavat viime tingassa köyhän feudin kahden painijan välillä. Ja näille tomppeleille maksetaan täysi palkka?


Välillä näin olikin. Mutta viime aikoina on juonikuvioita rakennettu muuallekin kuin mestaruusvöiden ympärille. Nämä kaikki non-title feudeja: Kennedy vs. Michaels, Jeff vs. HHH, Palumbo vs. Noble, Finlay vs. Mysterio, Triple H vs. Umaga... TNA:ssa ei saada sitten kunnon feudia mestaruusvyön ympärille, vaikka kaikkea muuta tapahtuukin.


Mestaruudet
Metsrauudet eivät nyky-WWE:ssä ole minkään arvoisia. Jos kokoaisin kaarnasta ja vessapaperista oman mestaruusvyön se olisi arvokkaampi kun WWE-mestaruus. Mestaruus on hillunut niin kauan John Cenan harteilla että se on menettänyt arvokkuutensa. Se voi olla Ortonin, Jerichon tai Hornswogglen harteilla, mutta minua ei kiinnosta enää pätkääkään kenellä se on. World Heavyweight Championship on vieläkin raiskatumpi, koska se oli Khalin vyötäröllä eikä tuo nykyinen mestri Batukka kovin paljon parempi ole. Onneksi Edge voitti Armageddonin, mutta koska mestaruus on arvoton sillä ei ole väliä. Cruiserweight-mestaruus näyttää olevan lopullisesti kuopattu ja siksi onkin sääli että sen viimeiseksi kantajaksi jäi kääpiö. Naisten mestaruudesta ei voi enää puhua mitään koska mestaruusvyö on käynyt Candice Mishellen polyesteri-perseen päällä.


Tämä kappale oli suurinta paskaa koko viestissäsi. John Cenan pitkät kaudet nimen omaan nostivat vyön arvon huippuunsa! Aina ennen PPV:tä oli hirmu jännitys... joko NYT Cena jobbaa. Mitä pidemmälle sitä venytettiin, sitä arvokkaamaksi vyö kasvoi. TNA taasen ei saa minkäänlaista feudia kehiteltyä Anglen ja mestaruusvyön ympärille. Heille on tärkeämpää saada Kevin Nash ja Scott (no show) Hall main eventtiin, kuin nostaa vyön arvoa PPV:ssä. Ihan uskomatonta miten hyökkäät WWE:n vyötä vastaan, kun TNA:n vyö ei todellakaan ole mikään "arvokas" tällä hetkellä.
Maailmanmestaruuden antaminen Khalille oli virhe, mutta Batista ei ole ollenkaan huono mies kantamaan vyötä. Toki, hän ei ole kummoinen painija, mutta on kuitenkin helvetin overi ja pystyy vetämään ihan kivoja matseja hyvien vastustajien kanssa. Naisten puolella Beth Phoenix ei jää kakkoseksi TNA:n Gail Kimille oikeastaan missään.

Jotkut valittelevat että TNA kehittelee liikka "gimmick matseja". Kesti muutama kuukausi tajuta mitä sana tarkoittaa, mutta en tajua mitä valittamista siinä on. Mitä negatiivista siinä on että PPV:ssä on 8 matsia ja niistä kuusi eroaa säännöiltään toisistaan? Minä en löydä siitä mitään negatiivista. se on kuin valittaisi japanilaiselle siitä että hän on japanilainen tai haukkuisi tyttöystäväänsä koska hän on tyttö.


Kyllähän se on buukkauksen/painjoiden heikkoutta, jos ei saa hyvää matsia normisäännöillä aikaan. Gimmick-matsien ylikäyttö on ärsyttävää, koska hetken päästä ne eivät enää tunnu miltään.

Lisäksi TNA:lla on halua panostaa jokaiseen juonikuvioon niin että jokaiselle PPV:n matsille saadaan jokin kunnollinen tarkoitus. Joskus tämäkin kusee, mutta WWE:ssä homma on huomattavasti pahempi.


Taas naurettava väite: mitä he ovat Booker T:lle keksineet hänen tulonsa jälkeen? Ensin vihjattiin feudista Christian Cagen kanssa, sitten Robert Rooden kanssa ja nyt Kurt Anglen kanssa? Dudleyjen ja MCMG:n feudi on ehkä ainoa, joka on selkeästi parempi, mitä WWE:n keskitaso.

Viimeksi Kurt paini näin hyvin WWE:sää Wrestlemania 19 aikoihin. Kurt on yksinkertaisesti yksi parhaista painijoista ikinä. TNA ja WWE ovat feikkiä, mutta Anglen taito on totta. Se on hemmetin totta! Hänhän on fucking Olympia kulta mitallisti. Onko Cenalla Olymppia kultaa? EI!


Ehkä tiedätkin, että olen itse Angle-markki. Mutta oletko sattunut nyt unohtamaan vaikkapa Michaels-feudin ja yhden kaikkien aikojen parhaista painimatseista WrestleMania 21:ssä? Angle ei ole has-been, mutta kyllä mies veteli WWE:ssä ihan yhtä hyviä matseja mitä nykyään. Joidenkin mielestä parempia.

Booker T on kyllä valitettavasti menneen talven lumia: milloinka hän on vetänyt viimeksi loistavan 1on1 matsin? Liekö koskaan? King-Booker oli kyllä vittumainen gimmick, mutta enpä tiedä onko tämä face-Booker yhtään parempi? Tylsä kuin mikä. Ehkä kunnollinen feudi esim. Anglen kanssa toisi mielenkiintoa, mutta tylsä painija on kyseessä. Kehässäkään ei kovin kummoinen.

PALKATKAA JO SE RVD DAMMIT!

Turha toivo

Paljon muutakin paskaa kirjoitit, mutta nyt ei ole aikaa kirjoittaa pitempään, koska ARMAGEDDONIN lataus valmistui ja siirryn katsomaan sitä. Vaikka sinä mulkvisti spoilasit illan kiinnostavimman matsin lopputuloksen. S-tanan vittu!
2_good_TNA TROLLI? Pakko olla kun suoltaa tuollaista paskaa :O

Tai ehkä hän onkin marksmark? Löytänyt viimein WWE:n ohella jotain muuta ja kermailee innoissaan, vaikka RoH tarjoaa samaa ja enemmän ilman run-inejä ja muuta perinteistä TNA-paskaa.

Huvittavinta viestissä oli tämä kärjistäminen, jossa TNA:sta otettiin esille parhaat ja WWE:stä huonoimmat.

Viestin uskottavuus: 0
2_Fool_TNA on gimmick posteri/paskainen trolli. Kivitetään se.
Vähän hävettää, kun edes vaivauduin käyttämään 15min. elämästäni tuon peikon viestiin vastaamisen... mutta olin niin suunnattoman vihainen, koska hän spoilasi Armageddonin main eventin vain kymmenen tuntia tapahtuman loppumisen jälkeen (hakkaa päätä seinään-hymiö olisi kova)
Ellen olisi lukenut muitten tekstejä, niin olisin sanonut, että tämä pitää lukita, ettei 2_good_TNA pääsisi ylistämään TNA:tansa. Okei, minulla ei ole mitään TNA:ta vastaan, mutta tuo ylihypettäminen alkaa ärsyttää. Ja itse kyllä tiesin tulokset, mutta ne jotka ei tiennyt, niin niillä oli varmasti kiva lukea viestiäsi, kun spoilasit Armageddonin tulokset. Ilmainen neuvo: kannattaa perehtyä enemmän WWE:hen ja sen painijoihin ennen kuin haukut paskaksi. Eikä sinulla ole mitään aihetta haukkua WWE-faneja, joihin minäkin kuulun ja suurin osa täältä. Toiset ovat kasvissyöjiä, toiset lihansyöjiä.

Ja BTW, sinulla meni yli puolitoista tuntia tuon paskan suoltamisessa. Puolitoista tuntia turhuuteen.
2_fool_TNA ukkeli on tainut jäädä sinne 2005-2006 vuosille, kun näyttää Cena olevan tekstissä varmaan asian ydin
Impact is actually The Muppet Show. Jim Cornette is Kermit The Frog as backstage is in chaos and he goes insane trying to keep the show together. I guess it can be argued that Kurt Angle is Fozzy because Kurt the comedian is not funny. Take your pick who is who when it comes to TNA and The Muppets, but if TNA continues to put on shows like this it’s not hard to understand why THE ENTIRE FANBASE THINKS THE PROMOTION IS A JOKE.


Eräs näkökulma.
Melkolailla asiaa. Kannattaa lukaista, ihan TNA-markkkienkin.
Mukana myös tietoa viimeaikaisista backtagehässäköistä.
Yllättävää! Kun hieman antaa kritiikkiä WWE:stä merkataan trolliksi. Olen 2_good_TNA kanssa ihan samaa mieltä miksi TNA niin paljon parempi kuin WWE.
"Cell" kirjoitti:
Yllättävää! Kun hieman antaa kritiikkiä WWE:stä merkataan trolliksi. Olen 2_good_TNA kanssa ihan samaa mieltä miksi TNA niin paljon parempi kuin WWE.


No aika typerältä tuo näytti. 2_good_tna kertoi TNA:sta lähes vain hyvät puolet, ja WWE:stä vain huonot puolet. Noh, tapansa kullakin...
Ok minäkin arvostelen TNA:ta ja WWE:tä nyt.

WWE

Ylistystä maasta taivaisiin.

TNA

Paskinta mitä TV:stä löytyy. Jotkut kutsuvat tätä jopa "hyväksi viihteeksi" ja painijoita taitaviksi. Ainut jota kestää on Samoa Joe.

Hiukan tiivistettynä minun mielipide.

"Cell" kirjoitti:
Yllättävää! Kun hieman antaa kritiikkiä WWE:stä merkataan trolliksi. Olen 2_good_TNA kanssa ihan samaa mieltä miksi TNA niin paljon parempi kuin WWE.

Okei, kukas niin on väittänyt? Jokaisella on mielipiteensä ja sinä ilmaisit sen. Kunnon perusteluja kaivataan miksi TNA olisi parempi. Selitykseksi ei kelpaa, että painijat paskoja WWE:ssä, TNA:ssa täyttä rautaa.
"Cell" kirjoitti:
Yllättävää! Kun hieman antaa kritiikkiä WWE:stä merkataan trolliksi. Olen 2_good_TNA kanssa ihan samaa mieltä miksi TNA niin paljon parempi kuin WWE.


Niin, WWE:stä esimerkiksi Khali ja Henry, TNA:sta Christian ja Angle ja Joe. Miksei WWE:stä Michaels ja Taker ja TNA:sta vaikkapa Nash ja Steinerit? Mielipiteitä saa olla, mutta tuollainen kärjistäminen on vain järjetöntä.
"Cell" kirjoitti:
Yllättävää! Kun hieman antaa kritiikkiä WWE:stä merkataan trolliksi. Olen 2_good_TNA kanssa ihan samaa mieltä miksi TNA niin paljon parempi kuin WWE.


Bite me TNA scum.

Miksi TNA on huonompi kuin WWE:

- TNA:n bookaus on täysin järjetöntä
- TNA:n show'ien tason on paljon huonompi kuin WWE:n
- Segmentit ovat kammottavan huonoja.
- Liika politikointi
- Turhan paljon gimmick matseja.
- Kun TNA koittaa tehdä hauskan segmentin... Se on huono.

Miksi WWE on parempi kuin TNA:

- Bookkaus viisaampaa.
- ME: Painijat on paljon parempia (lue. kiintoisampia) kuin TNA:n
- Eventit ovat parempia
- Segmenteissä on jopa jotain tasoa

Tämä oli aika "provo" älkää ottako kaikkea luettelemaani liian tosissanne.

Olen myös huomannut, että TNA fanit ovat kaikkein sokeimpia firman nykytilaan. WWE fanit sentään uskaltavat tunnustaa.
Tuntuupi siltä että puolet TNA:n vastustajista tuskin edes katsovat viikottaisia. Omasta mielestäni kuitenkin TNA käyrä on hieman nousemassa kun taas koko tämän vuoden on WWE ollut laskussa. En Kuitenkaan millään tavalla hypeta toista promootiota paremmaksi tai huonommaksi kuin toista, molemmilla on hetkensä. TNA:sta nyt mainittakoon tämä jonkun aikaa kestänyt Christianin taistelu Anglen kanssa, fiksua ja minua ainakin kiinnostaa kovasti tuleeko Christianista face vai onko tämä kahden suuren heelin kamppailua.
WWE ei paljon juonikuvioilla juhli. No on niitäkin ollut muutama, mm. juurikin paljon puhuttu Matt Hardy - MVP.
Painillisesti omasta mielestäni molemmilla puljuilla on niitä hyviä kuin paskasäkkejä prosentuaalisesti suhteellisen yhtä paljon.

TNA menee mukavana alkupalana perjantai-iltapäivällä dailymotionista katsottaessa ennenkuin olen saanut illaksi uuden Smackdownin koneelle katsottavaksi.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Se on makuasia sano musti kun muniaan nuoli
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"hamalainen" kirjoitti:
- Kun TNA koittaa tehdä hauskan segmentin... Se on huono

Onhan se niin harmillista TNA koitta matkia WWE kymmenen vuotiaan tasoista pissa ja kakka huumoria.
"Cell" kirjoitti:
Onhan se niin harmillista TNA koitta matkia WWE kymmenen vuotiaan tasoista pissa ja kakka huumoria.

Esimerkkejä voi aina heittää.

2_good_tnalle annan propsit hyvästä mielipiteen perustelusta, vaikka se olikin vähän propaganda pinnalle kirjoitettu.
No nyt kun jokinen aika sitten yllä oli hemmetinmoinen kina WWE'n ja TNA'n fanien välillä. Itse seuraan molempia, mutta pidän WWE'tä selvästikin parempana viihteenä. Molemmilla on hyvät ja huonot puolensa, kuten kaikilla asioilla yleensäkin on. WWE on henkilökohtaisesti minulle turvallisempi vaihtoehto kuin TNA, mutta nyt kun TNA'kin on käynyt tutuksi, ei mikään pelota kummassakaan. TNA'kin alkaa kiikkua hyvin korkeilla katsojaluvuilla, joten konkurssin vaaraa ei ainakaan vielä ole. Useimmat tuomitsivat WWE'n juuri siinä vaiheessa, kun John Cenalla oli mestaruuskausi kesken. TNA otti heistä yliotteen vain sen takia, että Vincellä oli ''huonot'' kuukaudet kesken. TNA oli tällöin yllätyksellisempää ja buukkaus oli jopa parempaa. (Ei, nyt en tarkoita run inejä vaan matsien järjestystä, niiden ottelijota ja ottelun kulkuja.)
Mukana olivat lähes joka showta piristämässä mm. AJ Styles, Kurt Angle, Samoa Joe ja Christian Cage. WWE'ssä oli loukkaantuneina Triple H, Shawn Michaels, Edge?, Bobby Lashley ja Undertaker. John Cenalle ei keksitty kovin järkeviä vastustajia, joten omissakin silmissäni WWE'n arvo laski kuin lehmän häntä. Jätin Vincen showjen seuraamisen lähes kokonaan. Palattuani kuitenkin aktiiviseen seuraamiseen muutaman huippuhyvän PPV'n jälkeen, olivat ajat muuttuneet. Jokainen show tarjosi todella hyvää viihdettä. TNA'ssa kuitenkin sama buukkaus jatkui ja lähes kaikki merkittävät ottelut ratkesivat diskaukseen kun joku oli tullut häiriköimään ottelua. Okei, nyt WWE oli jo selkeästi jo TNA'n yläpuolella. WWE'n lähes kaikki Main Eventterit olivat taas kuvioissa, mutta John Cena joutui sairastuvalle. Katsojaluvut laskivat RAW'n puolella ja ECW'lläkään ei mennyt aivan odotetusti. TNA otti ECW'n jopa kerran katsojaluvuissa kiinni. No yhdeksi kerraksihan tämä WWE'n onneksi jäi. Itselleni ei olisi ollut yhtään haittaa, jos TNA olisi ottanut paremmat tuotot kuin WWE, sillä silloin Vincellä viimeistään olisi tullut herätys ja showjen taso olisi alkanut nousta entisestään.
No näin ei kuitenkaan käynyt ja WWE jatkoi samaa rataa tai hiukan ylempänä kun taas TNA alkoi hiljalleen laskea ja muuttua saippuasarjamaiseksi viihteeksi.
SpoilerChristian vs. Angle feudin
alettua, kääntyi TNA entistä huonommaksi. Hyviä segmenttejä miehet tarjosivat, mutta itselleni se ei riitä. Koko yhtiötä ei voi rakentaa yhden feudin varaan ja luottaa, että erikoisbuukkaukset kuten koko cardin laittaminen täyteen erikoisotteluita, joka on tapahtunut jo kaksi kertaa peräkkäin.

Nowdays:

TNA:
AJ Styles on mielestäni kustu jo kympillä tämän feudin myötä, muut kuin päämestaruus ovat alhaisessa ja turhassa asemassa liikahypetyksen takia. Jokaisessa showssa jokaista vyötä tai vyön kantajaa pitää hypettää vähintään kerran.
Jottei tämä menisi pelkäksi TNA- dissaukseksi, kehun feudeja ja otteluita.
Feudit pohjustetaan hyvin ja viedään hyvä työ hyvin loppuun sen päätökseen asti. Todella hyvänä esimerkkinä Kurt Angle vs. Sting, joka alkoi hyvin ja loppui hyvin. (Mestarusotteluun?)

Ottelut toteutetaan todella hienosti, mutta ehkä hiukan liian facepuolisesti. Heelit eivät saa otteluissa yhtä isoa roolia kuin muualla, mutta todella hyviä hetkiä nämä juuri TNA'n tarjoamat ottelut tarjoavat.

WWE:

WWE on alkanut parantaa asemaansa feudien kanssa. Feudit rakennetaa juuri sellaisten painijoiden ympärille, joiden uskotaan olevan yleisölle sopiva feudiin ja fanien kunnioituksessa oleva painija. WWE on tarjonnut todella hyviä kahakoita lähiaikoina. Chris Jerichon suosio tuntui laskevan, kun hän ei saanut kovinkaan isoja popeja. Ongelma oli kuitenkin ratkaistu laittamalla Y2J vastakkain isoon feudiin WWE'n entisen pitkäaikais ykkösheelin kanssa - nimittäin
SpoilerJBL'n
. Tähän asti feudi on tarjonnut todella mahtavaa menoa. Uskon, että WWE jatkaa tätä linjaa feudeissa.

Tag Team divari on noin kymmenen kertaa surkeammassa jamassa kuin TNA'n. Samoin myös Cruiserweight/X-Division. WWE ei tunne lämpöä pienempiä nimiä kohtaan. Hyvänä esimerkkinä Jimmy Yang ja Cade&Murdoch. Kaikissa miehistä on ainesta ja omasta mielestäni toimivat h*lvetin hyvin oikein käytettynä ja -pushattuna. No makukysymys. Tehkööt miten haluavat. Myöhemmin nähdään mihin tämän johtaa.

Annan pienen lyhennelmän TNA'n ja WWE'n nykytilanteesta:

WWE:

+ Feudeihin on taas pitkästä aikaa alettu panostaa. ---> Hyviä segmenttejä, angleja ja otteluita.

+ Main Eventin painijat ovat ''parempia'' kuin TNA'n.

+ Special Otteluita säästellään tärkeimpiin ajankohtiin.

+ Osaaviakin painijoita rosterissa.

+ On lopettanut ennelta-arvattavan bookkauksen.

- Painijoiden väärin käyttö. (BDV & Stevie Richards tai Val Venis)

- Rankat aikataulut/matkustelu.

- Saattaa kuulua väärinkäyttöön, mutta nuoria taidokkaita tähtiä ei osata pushata.

- Cruiser ja Tag Team divarit.

TNA:

+ Rosteri

+ Huumori

+ X Division & Tag Team divarit.

+ Feudit

- Ennalta arvattavuus

- Käsikirjoitus.

- Saippuasarjamainen pelleily.

- Tyyli ostaa WWE'n rippeitä.

- Special Otteluiden raiskaus.
__________________________________

Omasta mielestäni WWE on tällä hetkellä parempi, mutta TNA'kin on silmissäni hauskaa ja viihdyttävää katseltavaa.
^^ WWE aloittaa aina panostamaan juonikuvioihin muutama kuukautta ennen Wrestlemaniaa...
"Egomaniac" kirjoitti:
^^ WWE aloittaa aina panostamaan juonikuvioihin muutama kuukautta ennen Wrestlemaniaa...


Hyvä pointti sinänsä, mutta Shawn Michaels vs. John Cena feudikin oli täytä tavaraa. Samoin myös Matt Hardy vs. MVP. Molemmat olivat tuossa kesällä tai loppukesästä/syksyllä. Onhan nyt toki feudit lisääntyneet WrestleManian alla, mutta taso on silti kaikissa aineksellisissa feudeissa yhtä hyvä kuin noiden edellä mainituissa.
"Coca" kirjoitti:
"Egomaniac" kirjoitti:
^^ WWE aloittaa aina panostamaan juonikuvioihin muutama kuukautta ennen Wrestlemaniaa...


Hyvä pointti sinänsä, mutta Shawn Michaels vs. John Cena feudikin oli täytä tavaraa. Samoin myös Matt Hardy vs. MVP. Molemmat olivat tuossa kesällä tai loppukesästä/syksyllä. Onhan nyt toki feudit lisääntyneet WrestleManian alla, mutta taso on silti kaikissa aineksellisissa feudeissa yhtä hyvä kuin noiden edellä mainituissa.

Michaels vs. Cena alkoi jo silloin joskus Rumblen jälkeen, kun 'Taker valitsi Batistan 'Mania-vastuksekseen. Ja päättyi joskus Backlashin jälkeen, kun HBK aloitti feudin Ortonin kanssa ja Cena Khalin.

Vertailen sit tähän.

WWE:

+ Parempi rosteri
+ Juonikuviot paremmin suunniteltuja
+ PPV:t
+ 3 showta viikossa kannattaa enemmän kuin TNA:n 1 vastaava
- TNA kuroi WWE:n rakoa kiinni silloin, kun fanit vihasivat Cenan tolkutonta titlereigniä
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan
- Antaa usein taidottomille läskipaskoille titleshotteja

TNA:

+ Huumori
+ Taidokkaat painijat löytää paikkansa
+ X-Division mainio, yksi TNA:n tukipilareista

- Palkkaa kaikki WWE:n erottamat painijat
- ja nostaa kaikki heti ME:hen (ei ihan kaikkia)

Jaa, tuossa taitaa olla kaikki oleellinen vertailu, mielestäni WWE on parempi kuin TNA. Kuitenkin TNA:lla on vielä hyvät mahikset kuroa välimatka umpeen.
"Panu5" kirjoitti:
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan


Jos se kerran enää ei raiskaa alkuperäistä ECW:tä, miten se sitten ennen raiskasi, koska homma on nykyään yhtä anti-extremeä.
"Show_Stopper" kirjoitti:
"Panu5" kirjoitti:
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan


Jos se kerran enää ei raiskaa alkuperäistä ECW:tä, miten se sitten ennen raiskasi, koska homma on nykyään yhtä anti-extremeä.


Luulenpa että Panu tarkoitti viestillään ECWn paremmuutta, joka on ollut kasvussa viime aikoina. Ennen ECW itketti, kun taas nykyään ECW viihdyttää.
"Show_Stopper" kirjoitti:
"Panu5" kirjoitti:
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan

Jos se kerran enää ei raiskaa alkuperäistä ECW:tä, miten se sitten ennen raiskasi, koska homma on nykyään yhtä anti-extremeä.

Aivan sama, sillä nekrofiliaa se on joka tapauksessa. Muutenkaan en ymmärrä tuota valittamista mitä WWE:n ECW saa osakseen. Miten se muka huonontaa vanhaa ECW:ta, jos joku ohjelma nyt sattuu käyttämään samanlaista nimeä. Mitään muuta yhteistä kahdella ECW:llä ei sitten pidäkään olla. Tai vastaavasti miten se huonontaa WWE:tä, että he nyt sattuvat käyttämään noita kolmea kirjainta tuossa järjestyksessä.

On-topikkina täytyy myös ihmetellä tuota kun monet sanovat TNA:n arvostavan tag ja lightweight divareitaan huomattavasti enemmän kuin WWE. Ei todellakaan ole pitänyt paikkaansa ainakaan tämän vuoden osalta. Jos katsoo viime aikaisia TNA:n tag mestareita, vyötä on pitänyt ensin yksi sinkkupainija, minkä jälkeen se oli joukkueella, jossa oli vain yksi painija. Sen jälkeen vyötä arvottiin lotossa mihin sattuu enkä edes tiedä kenellä se nykyään on. Olihan TNA:lla joskus loistavia mestaruusfeudeja, kuten silloin AMW-XXX aikoina, mutta nyt on menty todella pahasti metsään. Ihan samat sanat voisin sanoa nykyisestä X-divisioonan tilanteesta. Tämä on kuitenkin TNA suurimpia valttikortteja, mitä taisteluun WWE:tä vastaan tulee ja ainoita, millä he voisivat erottautua kilpailijastaan. Mutta sitten TNA heittelee X-vyötä minne sattuu ja tekee koko divisioonasta luuserijobbereita. X-vyö mikä joskus oli arvossa jopa suurempi kuin TNA:n (NWA) mestaruusvyö, on nyt lähes yhtä alhaalla kun WWE:n cruiservyö Hornswogglen mestaruuskaudella.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"Show_Stopper" kirjoitti:
"Panu5" kirjoitti:
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan

Jos se kerran enää ei raiskaa alkuperäistä ECW:tä, miten se sitten ennen raiskasi, koska homma on nykyään yhtä anti-extremeä.

Aivan sama, sillä nekrofiliaa se on joka tapauksessa. Muutenkaan en ymmärrä tuota valittamista mitä WWE:n ECW saa osakseen. Miten se muka huonontaa vanhaa ECW:ta, jos joku ohjelma nyt sattuu käyttämään samanlaista nimeä. Mitään muuta yhteistä kahdella ECW:llä ei sitten pidäkään olla. Tai vastaavasti miten se huonontaa WWE:tä, että he nyt sattuvat käyttämään noita kolmea kirjainta tuossa järjestyksessä.


No kyllä se kuulostaa ikävältä korvissa kun ohjelma mainostaa itseään "Extreme Championship Wrestling, where we ARE EXTREME", tms. Tosi extremee...
"ToNy-MaN" kirjoitti:
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"Show_Stopper" kirjoitti:
"Panu5" kirjoitti:
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan

Jos se kerran enää ei raiskaa alkuperäistä ECW:tä, miten se sitten ennen raiskasi, koska homma on nykyään yhtä anti-extremeä.

Aivan sama, sillä nekrofiliaa se on joka tapauksessa. Muutenkaan en ymmärrä tuota valittamista mitä WWE:n ECW saa osakseen. Miten se muka huonontaa vanhaa ECW:ta, jos joku ohjelma nyt sattuu käyttämään samanlaista nimeä. Mitään muuta yhteistä kahdella ECW:llä ei sitten pidäkään olla. Tai vastaavasti miten se huonontaa WWE:tä, että he nyt sattuvat käyttämään noita kolmea kirjainta tuossa järjestyksessä.


No kyllä se kuulostaa ikävältä korvissa kun ohjelma mainostaa itseään "Extreme Championship Wrestling, where we ARE EXTREME", tms. Tosi extremee...


Niin ja WWE Magazine sanoi ECW:stä tyyliin:
In the ECW, where Taipei deathmaches are considered normal...

Ja siinä oli puhe nyky- ECW:stä
"Coca" kirjoitti:
TNA'kin alkaa kiikkua hyvin korkeilla katsojaluvuilla, joten konkurssin vaaraa ei ainakaan vielä ole.


Njaa, TNAhan on edelleen siellä 1.1 tietämyksissä, joten ei shown ratingsit ole nousseet yhtään nyt kahteen vuoteen. Ei auttanut Angle, ei auttanut Sting. Auttoiko Christian? Ehkä. Ainakaan Booker T, 3D, Steinerit, Kevin Nash ja Billy Gunn eivät auttaneet yhtään mitään ratingseille, joten kysymys kuuluukin, mitä ihmettä he oikein pyörivät vielä mukana? Nyt kun Abysskin on vajonnut alemmas, TNA:lla ei ole ME:ssä oikeastaan mitään omaa, paitsi toki TNA:n oma "Goldberg", Samoa Joe, joka sekin 'nyysittiin' RoHista. AJ:n uskottavuus on tuhottu kokonaan, joten hän ei ainakaan pitkään aikaan pysty nousemaan takaisin kärkikastiin. X-Divarin poikien uskottavuuteen pyyhittiin perseet 3D kuviolla, joten sekin täytyy rakentaa uudelleen.

Koko viimeinen vuosi on ollut pelkkää soopaa niin buukkauksen kuin kuvidoidenkin kannalta. Paljon, mitä saavutettiin, on onnistuttu tuhoamaan. Pushia tarjotaan tyypeille, jotka eivät vain myy ja kiinnosta tarpeeksi, esimerkiksi AMW:n entiset jäsenet. Samalla täysin turha Eric Young saa myös ohjelma-aikaa, vaikka hänestä ei saa edes uskottavaa X-Divisoonan mestaria enää. Ennen todella overiksi noussut Daniels on pudonnut jonnekkin alakorttiin. Jay Lethal on saanut sentään pushia, käytännössä ainoana X-Divisioonan miehistä. Ja kuinka moni muistaa vielä ajan, kun Petey Williams oli uskottava haastaja?

Mitä TNA on siis saanut aikaan viimevuonna? Ainakin onnistuneesti tuhonnut useiden vuosien pushit ja hahmonkehityksen. Heidät on korvattu Booker T:llä, Nashilla ja Anglella. Keitä TNA on nostanut/nostamassa? Tomko ja Morgan tulevat ensimmäisinä mieleen, eikä sovi unohtaa Messiasta. Ongelma on myös se, että samalla on tuhottu niin 3D:n, VKM:n kuin Rhynonkin overius, joten se on käytännössä haihdutettu ilmaan. Overiuden uudelleenrakentaminen vaatii onnistuneita juonikuvioita ja paljon aikaa. Ja tämäntasoisilla juonikuvioilla siinä ei onnistuta. Jossain on pahasti mätää, jos Karen Angle on overimpi kuin X-Divarin mestari. TNA on epäonnistunut totaalisesti bookkauksessaan.

Meillä on käsissämme uusi WCW. Ainut keino "saada" overiutta on loikata WWE:stä, muuten pysyt alakortissa. X-Divari edustaa sitä samaa mitä WCW:n cruiseridivari taannoin, viihdyttävä, teknistä ja lennokasta painia, mutta se on alakortissa, kuten WCW:ssäkin. ME:ssä häärivät eläkelläiset (kärjistystä) älyttömän paskojen juonikuvioiden kanssa.

WWE ei myöskään loistanut viimevuonna, mutta ei ainakaan tehnyt todellista pohjanoteerausta kuten TNA.

Ehkä huomenissa annan hieman tarkemman ja asiallisemman pohdinnan firmojen nykytilanteesta ja koitan jättää suuremmat puolueellisuudet pois pelistä.
Tällä hetkellä WWE vie TNA:ta PPV:eissä miten tahtoo, mutta viikottaisissa on paljon tasaisempaa.


PPV:eissä ei TNA:lla ole mielestäni kovin paljoa jakoa WWE:tä vastaan. Toki kummallakin on huonoja sekä mahtavia PPV:eitä, mutta jotenkin tuntuu että niitä huonompia löytyy paljon enemmän kuin WWE:llä. Tietysty suuremmalla promootiolla on rahaa millä mässätä, tunnelmaa saadaan suuremmillä yleisömäärillä sekä suuremmilla areenoilla. Asia missä mättää on ottelut, aivan liian usein ottelumuodot ovat aivan typeriä. En haluisi menneestä hakea, monet varmasti tietävät mitä tarkoitan.


Viikottaisissa ollaan aika tasoissa, ihmettelen miksi TNA tekee ehkä viihdyttävimmät viikottaiset, mutta PPV:eissä ei pystytä pitäämään samaa tasoa? Voisi melkein sanoa, että viihdyttävimmät ottelut käydään viikottaisissa, eikä PPV:eissä. WWE:ssä taas asiat ovat toisin, viihdyttävimmät ottelut käydään PPV:eissä, joka mielestäni syö viikotaisten kiinnostavuutta. En sitten tiedä kumpi on oikea tyyli bookata showta, kummatkin ovat omalta osaltaan oikea tapa.


Painijoista en viitsi kauheasti kommentoida, kummallakin on hyvät sekä huonot puolensa. Mietityttää vain, mitä annettavaa Black Reign:illä sekä Big Daddy V:llä on annettavaa promootiolleen. Hiukan ehkä ymmärrän BDV:tä, mutta ymmärrystä ei BR:lle löydy tippaakaan.

Lopputulos: Tasaista on, mutta WWE vie edelleenkin voiton. Kumpaakin promootiota seuraan viikottain, enkä kummankaan seuraamista ajatellun lopettaa.

"Show_Stopper" kirjoitti:
"Panu5" kirjoitti:
- Raiskasi aikoinaan ECW:n, nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan


Jos se kerran enää ei raiskaa alkuperäistä ECW:tä, miten se sitten ennen raiskasi, koska homma on nykyään yhtä anti-extremeä.

Arvasin, että joku käsittäisi väärin, eikä ollut vaikea arvata, että sinä käsitit väärin. Tarkoitin ECW:n paremmuutta nykyään. Extremekään ei olisi pahaksi, mutta nykyään ECW on painillisesti parempi, eli mennään parempaan suuntaan.
"Panu5" kirjoitti:
eikä ollut vaikea arvata, että sinä käsitit väärin.


Joo joo saatana! Olisit voinut selittää tarkemmin.
"Riveni" kirjoitti:
"Coca" kirjoitti:
TNA'kin alkaa kiikkua hyvin korkeilla katsojaluvuilla, joten konkurssin vaaraa ei ainakaan vielä ole.


Njaa, TNAhan on edelleen siellä 1.1 tietämyksissä, joten ei shown ratingsit ole nousseet yhtään nyt kahteen vuoteen. Ei auttanut Angle, ei auttanut Sting. Auttoiko Christian? Ehkä. Ainakaan Booker T, 3D, Steinerit, Kevin Nash ja Billy Gunn eivät auttaneet yhtään mitään ratingseille, joten kysymys kuuluukin, mitä ihmettä he oikein pyörivät vielä mukana?

Jos vertaa 2006–2007 niin 07 on kerännyt tuplasti enemmän 1.0.
http://www.100megsfree4.com/wiawrestling/pages/tna/impactrat.htm

"Riveni" kirjoitti:
Koko viimeinen vuosi on ollut pelkkää soopaa niin buukkauksen kuin kuvidoidenkin kannalta. Paljon, mitä saavutettiin, on onnistuttu tuhoamaan. Pushia tarjotaan tyypeille, jotka eivät vain myy ja kiinnosta tarpeeksi, esimerkiksi AMW:n entiset jäsenet. Samalla täysin turha Eric Young saa myös ohjelma-aikaa, vaikka hänestä ei saa edes uskottavaa X-Divisoonan mestaria enää. Ennen todella overiksi noussut Daniels on pudonnut jonnekkin alakorttiin. Jay Lethal on saanut sentään pushia, käytännössä ainoana X-Divisioonan miehistä. Ja kuinka moni muistaa vielä ajan, kun Petey Williams oli uskottava haastaja?

Ensi itkettää kun annetaan pushia entisille wwe panijoille ja sitten kun TNA antaa kunnolla pushia juuri omille painijoille niin ne annetaan väärille painijoille! Voi voi kun ei mikään kelpaa, ehkä sun pitää seurata sitä wwc jossa kaikki pelaa niin helvetin loistavasti!

"Riveni" kirjoitti:
Ehkä huomenissa annan hieman tarkemman ja asiallisemman pohdinnan firmojen nykytilanteesta ja koitan jättää suuremmat puolueellisuudet pois pelistä.

eI JUMALAUTA Sä oot pelkkä fanaattinen WWC kannattaja.
"Cell" kirjoitti:

Jos vertaa 2006–2007 niin 07 on kerännyt tuplasti enemmän 1.0.
http://www.100megsfree4.com/wiawrestling/pages/tna/impactrat.htm


Mm, hieno juttu. Peräti 0.2 nostettu! WAU! Olisi ehkä noussut enemmän, jos Angleen tuhlatut rahat olisi käytetty älykkäämmin ja omia tähtiä olisi pushattu.


Ensi itkettää kun annetaan pushia entisille wwe panijoille ja sitten kun TNA antaa kunnolla pushia juuri omille painijoille niin ne annetaan väärille painijoille! Voi voi kun ei mikään kelpaa, ehkä sun pitää seurata sitä wwc jossa kaikki pelaa niin h**vetin loistavasti!


Mm, niin? Minulla on täysi oikeus valittaa siitä paskasta, mitä minulle tarjotaan. Vuodesta 03 saakka TNA:ta katsoneena uskon kuitenkin, että minulla on täysi oikeus olla pettynyt nykytarjontaan. Ja et selvästi ymmärtänyt viestini pointtia. En puhunut niinkään siitä, ketkä pushia saavat, vaan siitä, miten siinä on epäonnistuttu ja kuinka aiemmat pushit on tuhottu. Et voi sanoa, että Harris tai Storm kiinnostaisivat yhtään ketään. Roodekin saa huomiota vaikka kuinka, mutta ei vaan kiinnosta. Joko kyseessä on väärät miehet, tai sitten vääränlainen pushi.


eI j******ta :lol: Sä oot pelkkä fanaattinen WWC kannattaja.


En ole koskaan World Wrestling Councilia aktiivisesti seurannut, mutta tarjoavat kuulemma ihan mielenkiintoista painia siellä Puerto Ricossa. Se on muuten se paikka, mistä TNA:n bookkaustiimin Dutch Mantel apinoi suurimman osan ideoistaan. Juonikuviot taitavat siis olla varsin paskoja :(

Itse asiassa en edes tiedä mistä painista pidän enää, WWE:kin on hyvin tylsää nykyään, muttei sentään älytöntä paskaa runineillä ja paskoilla juonikuvioilla. Ehkä alan seuraamaan aktiivisemmin vaikkapa Hustlea? Niin, se on Japanissa, tiedätkö? Siellä, missä paini on painia eikä pelleilyä, paitsi Hustlessa. 8)

Tämä oli varsin turha keskustelu, koska et kyennyt tarjoamaan mitään älykästä keskusteltavaa. Aina ei voi voittaa.
Jokin tuon WWE'n mestaruusottelun aikana itsestäni kaivettua sen vanhan etenkin -07'n TNA'ta fanittavan puoleni esiin. Tätä edeltävä aika oli mielenkiintoista, mutta tutustuin parhaiten ja pidin kaikista eniten buukkauksesta 2007, niin kauan, kunnes AJ Stylesistä tehtiin äidin perään itkevä prinssi

No joka tapauksessa, on TNA'n taso ilmeisesti kuulopuheideni mukaan ollut nousussa ja olen itse kuukaudessa muutaman iMPACT'in katsonut ilman kummempaa tylsistymistä, vaikka havaittavissa oli edelleenkin vielä suuremmalla syyllä tuota has-beenien pushaamista. Olen alkanut käytännössä ikävöidä sitä, miten TNA uskalsi käyttää hyväkseen aseita ja rakenteli vähintäänkin meneviä segmenttejä Knock Out- divisioonasta X Divisioonaan ja sieltä aina Main Event kuvioihin saakka. Toki TNA käyttää vieläkin surutta erikoisottelumuotoja, niin sitä silloin haukkumaani liikaa aseenkäyttöä haikaillen olen aloittamassa TNA'n seuraamista uudelleen. Miksen kestäisi näitä Main Event Mafian aikoja, jos aikoinaan kestin ilman taukoja John Cenan mestaruuskauden? Miksen pystyisi katsomaan ilman kummempia muttia TNA'n tasotonta PPV'tä, jos tämän vuoden puolella olen kokenut saman ilmiön WWE'n vastaavien kanssa? Miksi en antaisi TNA'lle uutta tilaisuutta yllättää minut, kun sen annoin WWE'llekin vuonna 2005? Miksen yksinkertaisesti jättäisi tuota pakkopuuroa kokonaan sivuun ja siirtäisi kokonaan itseäni indylinjalle TNA'n ollessa pääpromootioni? Juuri siksi, että WWE on tarjonnut lähiaikoina paljon parempaa viihdettä, kuin TNA koskaan. Kaikki feudit ja segmentit tuntuvat olleen rautaa, mutta silti kokeilen vielä TNA'ta.

Vaikka viestini olisikin melko asiaton ja jopa pientä spämmiä, pystyn silti helposti vertailemaan jo nyt tämän hetken WWE'n, sekä TNA'n hyviä, ja huonoja puolia.

WWE:
+ Rosteri (Rosterijaot ovat tällä hetkellä suorastaan fantastiset. RAW ja SmackDown pysyvät kummatkin todella hyvässä tasossa ainoastaan näiden painijoiden ansiosta.)

+ Feudien rakentelu (WWE on alkanut rakentaa feudeja pieni pala kerrallaan, joka saa sen näyttämään paljon mielenkiintoisemmalta. Myös sivufeudeja löytyy)

- PPV't (WWE tarjoaa viikottain kaksi menevää showta, mutta mikä on maksullisten tapahtumien laita? Yhtään klassista ja muistettavaa ottelua ei ole nähty aikoihin, vaikka nämä lähetykset olisivatkin omalla tavallaan piristäviä)

TNA
+ X Divisioona ja muu ei-Main Event- kuviot (iMPACT kätkee joka kerta sisälleen loistavaa painia, mutta keiden osalta? Ei ainakaan Main Event Mafian)

+ Hardcore (Kuten olen maininnut, olen ikävöinyt TNA'n tapaa käyttää aseita kuitenkaan saamatta tapahtumaan reaktiota, joka saisi tuoliniskun näyttämään arkipäivältä)

- Knock Out Division (Nyt on tämä pienempikin promootio saanut naisten divisioonan ennen kuulumattoman tylsäksi. Oli ennen mahtavaa katsella Awesom Kongia toimissaan kunnon feudin keskellä, mutta nyt tämä on samaa tasoa WWE'n kanssa)

Siintä voitte ottaa pienen yhteenvedon promootioiden plussista ja pienistä ongelmista. Kuten sanoin, kokeilen TNA'ta vielä kerran, mutta pidän silti WWE'n ykköspromootiona.
Vertaillaanpas vähän TNA:ta ja WWE:tä taas vuoden kunniaksi

WWE:

+Enemmän perinteitä
- mikä näkyy perinteisissä matsimuodoissa, Hall of Flamessa jne..
+Suosio
-Esim. wwe on tunnetumpi ja näin se saa vaikkapa houkuteltuja huippubändejä soittamaan wrestlemaniaan.
+Rauhallisuus
-Toisin kuin TNA:ssa niin wwe:ssä asiat hoidetaan yleensä suhteellisen rauhallisesti ja eipä mikään ihme kun on 3 eri show:ta pyörimässä viikoittain niin ehditään rauhassa hypettää ja kehitellä juonikuvioita

-Välillä aivan käsittämättömän karmeat juonikuviot mutta sama ongelma on kyllä tna:llakin ja ehkä jopa astetta pahempana.
-Bookkaus välillä vähän omasta mielestäni tyhmää, esim itse en tykkää turhista squash matseista mitä wwe:ssä on todella paljon, esim. on aivan uskomattoman tyhmää bookkausta kun vaikka HHH:lle syötetään kovassa nosteessa olevia painijoita ja sitten 2 minuuttia ja matsi on ohi, viimeinen esimerkki edellisestä RAW jaksosta kun Shane ownaa 3 vahvaa legacyn jäsentä.
-Ei panosteta juurikaan nopeisiin ja taitaviin cruisereihin, mikä on sääli mutta tämähän on vaan mielipidekysymys.
-Jopa liikatarjonta, kaikki jaksot tuntuu tasapaksuilta kun aikaa on 7h viikoittain niin on ihan luonnollista että ylimääräistä ja epäolennaista on mukana normijaksoissa sillä eihän kaikkea voi laittaa tulevaan PPV:hen, TNA:lla kaikki taas on ns. tiivistetympää.
-Tämä wwe:n uusi linja jolla yritetään saada lapsista faneja, mikä on sinänsä ihan järkevää sillä niillehän fanikamaa paljon ostestaan mutta näin minun kannalta se on huono juttu koska haluaisin vähän kunnon HC:a ja "seksiä" mukaan.

TNA
+Varsinkin viime aikoina ja ihan yleisestikin erittäin hyvät jaksot
+ Hyvät stablet tällä hetkellä tehtynä mitä näkee harvoin näinä päivinä
+ Paljon taidollisesti hyviä painijoita mukana
+ X-divisioona vaikka rapistunutkin paljon viime vuosina
+ Nopeus, toisin kuin wwe:ssä niin tna on sanojen mukaisesti "total nonstop action" yleensä rauhallisia hetkiä niin jaksoissa kuin ppv:ssä ei ole.

-Ei perinteitä juurikaan mukana mikä näkyy väkisin tehdyistä matsimuodoista tai erikois ppv:stä
-hommaa liikaa "has-beenejä" mukaan kuvioihin
-Välillä järkyttävän huonot juonikuviot
-Sähläily, välillä jaksot menee turhaksi sähläilyksi
-x-divarin raiskaus tunkemalla välillä 10 x-divarilaista samaan matsiin niin että x-divari alkaa tuntumaan wwe:n cruiser divisioonalta.

Näin karkeasti arvioituna editoin viestiin muutoksia ja uudistuksia jahka ehdin.