Cunt me in (typo tahallinen).
Trivia
Velocity on ihan paska mut ines joo.
Kysymykset on vihdoin lähetetty seuraaville ilmoittautuneille: Supermac, Jack DiBiase, ToNy-MaN, Apostle, TupsuVeitikka, The Rocker, Phenomenon, Wankie, Smash!, Inkfish, Kingston, FlameSnoopy, Migu.22, ECW Original, Hamatti, Sawow, Ravenwood, The Boss ja Merovingi. Lisäksi lähetin kysymykset ilman lupaa myös Supalle.
Jos siis olen sotkenut jotenkin ja joku ilmoittautunut (listassa oleva tai ei) ei ole saanut kysymyksiään, huutakoon hän.
Osallistujia on varoittelustani huolimatta hirveästi, mutta toivottavasti ehdin postaamaan tulokset sunnuntai-illan tai yön aikana.
Jos siis olen sotkenut jotenkin ja joku ilmoittautunut (listassa oleva tai ei) ei ole saanut kysymyksiään, huutakoon hän.
Osallistujia on varoittelustani huolimatta hirveästi, mutta toivottavasti ehdin postaamaan tulokset sunnuntai-illan tai yön aikana.
Olipas haastavat kysymykset. Kaikkiin en edes vastannut ja niihinkin mihin vastasin tuli ehkä vähän hölmöjä vastauksia. :lol: No parhaani tein ja katsotaan mihin se riittää.
Joo.. Oli kyllä suht vaikeat kysymykset. Sai miettiä oikein kunnolla, ja siltikin vastaukset olivat luokkaa "öö.. olikos se".
Oli kyllä tosiaan aika vaikeat kysymykset ja muutamaan kysymykseen aika puhtaalla tuurilla vastasin. Saattaa sieltä silti muutama piste tulla. :)
Jeps, minut voipi unohtaa Triviasta.
Kovo irtisanoi itsensä tänään. Nyt sain kaupasta uuden ja asennukset sun muut käynnissä. En usko, että kerkeän ennen kuutta. Mobi-selaaminen/vastaileminen ilman QWERTY-näppistä on mahdottomuus.
Kovo irtisanoi itsensä tänään. Nyt sain kaupasta uuden ja asennukset sun muut käynnissä. En usko, että kerkeän ennen kuutta. Mobi-selaaminen/vastaileminen ilman QWERTY-näppistä on mahdottomuus.
Wankie kirjoitti:
Jeps, minut voipi unohtaa Triviasta.
Kovo irtisanoi itsensä tänään. Nyt sain kaupasta uuden ja asennukset sun muut käynnissä. En usko, että kerkeän ennen kuutta. Mobi-selaaminen/vastaileminen ilman QWERTY-näppistä on mahdottomuus.
Pyh, et vaan osannut vastata kysymyksiin... :?
Kyllä joku tuon kovalevy rikon uskoo :wink:
Annan lisäaikaa vastaamiseen 2 tuntia, koska seitsemän ei ole vielä vastannut, enkä kuitenkaan ehtisi aloittaa lopullista pisteidenlaskua ennen kahdeksaa. Pitää nääs käydä kaupassa ja tehdä makaronilaatikkoa. Erityisesti Jack DiBiasen vastauksia vielä kaipaan, ja Wankieltakin kelpaisi.
Eli klo 20 asti aikaa vastata. Tulokset postaan klo 22-02 välillä.
Eli klo 20 asti aikaa vastata. Tulokset postaan klo 22-02 välillä.
En osallistu, ku en noista mitään tietäis. :|
Joo jää mullakn väliin :oops:
Just. Eilen aamulla ennen töihin lähtöä ehdin nopeasti vilkaisemaan kysymyksiä ja nyt kun seuraavaksi tulee koneen ääreen niin aika on loppu :|
Jack DiBiase kirjoitti:
Just. Eilen aamulla ennen töihin lähteä ehdin nopeasti vilkaisemaan kysymyksiä ja nyt kun seuraavaksi tulee koneen ääreen niin aika on loppu :|
Yllättäen, yllättäen. :wink:
No c'mon, kenellä on aikaa viikonloppuna tuhlata tämmöseen. Viikolla olisi ollut paljon tylsiä oppitunteja.
PS. Sitä paitsi koira söi mun tietokoneen.
PS. Sitä paitsi koira söi mun tietokoneen.
Tässä vastaukset ja tulokset. Lopulta kolmetoista kahdestakymmenestä vastasi edes osaan kysymyksistä.
Kilpailijoiden nimien kohdalla vastauksista on alleviivattu ne, joista on jotain pisteitä herunut. Olen yrittänyt perustella useimmat vastausten hylkäämiset ja säälipisteet. Virheitä on lähes todennäköisesti tullut, joten vääryyttä kokeneet saavat toki valittaa. Auttaa, jos he esittävät jotain todisteita vastauksensa oikeellisuudesta. Kaikki muutkin virheet seuraavassa tekstissä ovat todennäköisiä, koska olen tehnyt tätä tänään helvetin kauan ja viimeistään kymmenien tagien iskemisen kohdalla alkoi ahdistaa. Makaronilaatikkoakaan en ehtinyt tehdä, vaan piti tyytyä vanhan lasagnen lämmittämiseen.
Osallistujia pyydettiin vastaamaan kahdestatoista kysymyksestä korkeintaan kymmeneen. Jokaisesta kysymyksestä sai korkeintaan neljä pistettä.
Supa: John Olin & Danny Hodge. 1p
Apostle: Gus Kallio. 0p
Phenomenon: Iron Sheik. 0p
TupsuVeitikka: Kalle Anttila. 0p
Migu.22: Toni Hannula. 0p
Supermac: Georg Hackenschmidt. 4p
Vastaus: Georg Hackenschmidt, jonka vastustaja oli Frank Gotch
Vuonna 1898 käytiin ensimmäiset Suomen painimestaruuskisat, joihin kutsuttiin suomalaisten seuraksi kaksi painijaa Pietarin Atleettiklubista. Toinen heistä oli virolainen Hackenschmidt, joka oli aiemmin sinä vuonna voittanut jo Euroopan mestaruuden. Hackenschmidt voitti Suomen mestaruuden kukistettuaan finaalissa kolmen tunnin ottelussa helsinkiläisen Carl Allenin. Seuraavien vuosien aikana Hackenschmidt voitti myös maailmanmestaruuden, siirtyi ammattilaiseksi, kasvatti mainettaan Euroopassa voittaen käsitääkseni kaikki ottelunsa ja kruunattiin vuonna 1905 ammattipainin ensimmäiseksi (nykyäänkin tunnustetuksi) maailmanmestariksi. The Russian Lion -lempinimen saanut Hack kohtasi vuonna 1908 unelmaottelussa Frank Gotchin, josta tuli ensimmäinen Hackenschmidtin voittanut painija ja uusi mestari. Tuo ottelu on yksi painin historian merkittävimmistä, ja se varmisti Gotchin aseman suurena amerikkalaisena sankarina. Hack sai uusintaottelunsa vuonna 1911 n. 30 000 katsojan edessä, mutta hävisi taas.
Hackenschmidt arvosti suomenmestaruusvyötään kovasti, säilytti hyvät välit suomalaisiin ja kävi vielä vuoden 1948 Olympialaisissa Lontoossa tapaamassa suomalaispainiskelijoita. HoF-paikka löytyy ainakin Wrestling Observerin Hall of Famessa ja Pro Wrestling Hall of Famessa (PWHF).
Yhden säälipisteen annan John Olinista, joka ei käsittääkseni voittanut suomenmestaruutta, eikä ammattilaisuraa voi pitää hof-paikan arvoisena, mutta hän voitti olympiahopeaa ja ammattilaisena maailmanmestaruuden ollen siten menestynein entinen amatööripainija suomalaisista. Gus Kalliosta en valitettavasti anna pistettäkään, koska hänen amatööriurasta ei ole mitään tietoa. Pelkästä Hackenschmidtin tietämisestä annan täydet neljä pistettä, koska tuon lisäkysymyksen oli tarkoitus olla vain oikeaan suuntaan osoittava vihje, ja oletin jokaisen Hackin tietävän automaattisesti tietävän myös Gotchin. Tunnustan, että olisi pitänyt ehdottomasti antaa lisää vihjeitä, koska kyse on noin vanhasta ajasta, suomenmestaruus varmasti hämäsi ja kysymys on yleensäkin hirveän vaikea.
Supa: Lou Thesz, Johnny Saint, Danny Hodge, Harley Race 2p
Apostle: Ric Flair, Johnny Saint, Terry Funk, Abdullah the Butcher. 2p
The Rocker: Johnny Saint, Abdullah the Butcher, Lou Thesz. 3p
FlameSnoopy: Johnny Saint. 1p
Merovingi: Frank Gotch. 0p
Inkfish: Jerry Jarrett, Ric Flair, Ricky Steamboat. 0p
ToNy-MaN: Gypsy Joe, Rip hawk, Verne Gagne, Chief Jay Strongbow. 1p
Migu.22: Terry Funk, Antoni Inoki. 0p
Supermac: Johnny Saint, Lou Thesz, Abdullah the Butcher. 3p
Kaikki tiedossani olevat painijat mainittiin noissa vastauksissa. Laskutaitoni petti kysymystä tehdessäni ja oletin myös Dory Funk Jr:n kuuluvan tähän seuraan. Kysymys olikin sitten vähän turhan vaikea. Pahoittelen, mutta en vaatimustasoa tietenkään enää laske, koska parhaat ovat tienneet näitä kuitenkin aika hyvin.
Supa: Ric Flair - Black Scorpion, Hulk Hogan - Mr.America. 4p
Apostle: Dusty Rhodes - Midnight Rider ja Hulk Hogan - Mr. Americana. 4p
FlameSnoopy: Rick Rude ECW:ssä, Roddy Piper - Masked Canadian. 4p
Phenomenon: Hulk Hogan - Mr.America ja Mick Foley - Mankind. 4p
ECW Original: Hulk Hogan - Mr. America, Joey Mercury. 2p
Merovingi: Hulk Hogan - Mr. America, Dusty Rhodes - Midnight Rider. 4p
Inkfish: Hulk Hogan - Mr. America, Mick Foley - Mankind. 4p
ToNy-MaN: Hulk Hogan - Mr. America, Dusty Rhodes - The Midnight Rider. 4p
TupsuVeitikka: The Miz - Calgary Kid, Owen Hart - Blue Blazer. 4p
Migu.22: Kurt Angle - joksikin luchadoreksi häntä taidettiin kutsua, Andre the Giant – Giant Machine. 4p
Supermac: Ric Flair - Black Scorpion, Hulk Hogan - Mr.America. 4p
Yllä olevien hyväksyttyjen vastausten lisäksi tällaisia tapauksia on ollut mm. Junkyard Dog Stagger Leenä Mid-Southissa 80-luvun alussa, Andren porukan muut Machinet ja Los Conquistadores, jollaiseksi pukeutuivat mm. Hardyt, Edge ja Christian. Migu.22 kuvaili vastauksessaan Anglen tapauksen sen verran hyvin, että hyväksyn, vaikka en sitä muista ja jaksa tarkistaa. Mankind ei jostain syystä tullut edes mieleeni, mutta tavallaan gimmick on ollut muidenkin Foley-gimmickien ilmestymisen jälkeen jonkinlaista vastustajan hämäämistä mielipuolisuudessaan, vaikka ei kuulukaan samaan sarjaan muiden vastausten kanssa. Ainoastaan Mercurya en hyväksy, koska hän oli suositun sijaan enemmänkin unohdettu ennen paluutaan ja hänen oikea henkilöllisyytensä ei liittynyt juuri mitenkään tuohon naamioitumiseen.
Apostle: Dos Caras Jr, Ken Shamrock. 2p
FlameSnoopy: Bob Sapp, Dos Caras Jr. 2p.
Phenomenon: Ken Shamrock ja Bob Sapp. 4p
ECW Original: Tito Ortiz. 0p
Merovingi: Dos Caras Jr. ja Sylvester Terkay. 0p
Inkfish: Sean O'Haire, Ken Shamrock. 2p
ToNy-MaN: Dan Severn, Bob Sapp. 4p
TupsuVeitikka: Ken Shamrock, Sylvester Terkay. 2p
Migu.22: Rodney Mack, Daniel Puder. 0p
Supermac: Ken Shamrock, Akira Maeda 2p
Parhaita vastauksia tähän ovat esim. Ken Shamrock ja Kazushi Sakuraba. Yleisen käsityksen vastaisesti Shamrockin painiura alkoi jo 80-luvun puolella, jolloin hän paini mm. All Japanissa. Sakuraba taas aloitti shoot style -promootio UWFi:ssa, siirtyi mma-uralle Prideen 90-luvun lopussa ja nousi siellä kaikkien aikojen suurimmaksi japanilaiseksi mma-tähdeksi. Bob Sapp on hyvä vastaus jo pelkän huikean suosion vuoksi. Muita hyväksyttäviä nimiä olisivat olleet ainakin Don Frye ja Masakatsu Funaki.
Tämä on hankala kysymys arvosteltavaksi, koska menestys on niin tulkinnanvaraista. Otan huomioon otteluiden voittamisen, vastustajien/promootion tason ja suosion. Koska en yhtä lukuunottamatta kaikki ottelunsa voittanutta Lashleytakaan laskenut tarpeeksi menestyneeksi, olen sitten aika vaativa tässä. Puder voisi olla rajatapaus, mutta ei aloittanut painijana, kuten ei myöskään Ortiz. Maedalla ei juurikaan kunnollista mma-uraa tainnut olla. Esim. RINGS oli siitä hankala promootio, että kaikkien otteluiden feikkiydestä/aitoudesta ei olla varmoja, mutta Maedan matsien tulokset taisivat ainakin olla ennalta sovitut. Nobuhiko Takadan olisin saattanut jopa hyväksyä, koska oli niin tärkeä Pridelle, vaikka otteluista ainakin osa taisi olla sovittuja, eikä hän enää siinä iässä mm-ottelijana vakuuttanut.
Supa: Euroopan raskaansarjanmestaruus, WXWn päämestaruus, Euroopan naistenmestaruus. 1p
Apostle: NWA World title, TNA X-Division title, Euroopan Mestaruus. 2p
The Rocker: EWA, NWA. 2p
Phenomenon: Euroopan mestaruus, Italian mestaruus, Japanin mestaruus ja vaikka Itävallan mestaruus. 1p
ECW Original: NWA World Heavyweight Championship, MLW World Heavyweight Championship. 2p
Merovingi: NWA World Title. 1p
ToNy-MaN: European Champion title. 1p
Supermac: NWA World Heavyweight Championship, Eurostars Heavyweight Championship, Zero-One US Heavyweight Championship, MLW World Heavyweight Championship. 4p
Euroopan mestaruuden olen hyväksynyt aina Eurostars-mestaruudeksi. Kuka tahansa kertokoon, jos jotain Italian, Itävallan, WXW:n tai naisten mestaruutta on puolustettu. Niistä en löytänyt tietoa. Wesna taisi olla mestari Suomessa käydessään, mutta ei tainnut kai puolustaa vyötään. Hyväksyttyjen vastausten lisäksi ainakin Björn Sem on puolustanut Norjan mestaruutta ja ilmeisesti Jonny Storm jotain ranskalaista cruiserweight-mestaruutta MayDay II:ssa.
Supa: Harley Race, Pat O'Connor. 2p
FlameSnoopy: Kamala, Harley Race, Stan Hansen 4p
Phenomenon: Ultimate Warrior, Big John Studd. 4p
ECW Original: Stan Hansen, Ultimate Warrior. 4P
Inkfish: King Kong Bundy, Kamala. 2p
ToNy-MaN: Harley Race, Kamala. 4p
TupsuVeitikka: Butcher Vachon, Harley Race. 4p
Migu.22: Kamala. 2p
Supermac: Harley Race. 2p
Oikeita vastauksia ovat näiden lisäksi ainakin El Canek, Otto Wanz, Strong Kobayashi, Riki Choshu ja Antonio Inoki. Studd slammasi Andren käsittääkseni vain yhdessä Pateran kanssa, mutta kai siitä on täydet pisteet annettava. O'Connor tuossa hämää. Minulla on tosi hämärä mielikuva, että hänkin olisi siihen joskus pystynyt, mutta en ole mitään todistetta enää löytänyt.
FlameSnoopy sanoi yhden enemmän kuin tarvitsi, mutta onnekseen kaikki olivat oikein, koska muuten olisin huomioinut ensisijaisesti väärän/väärät.
Supa: Hulk Hogan, Honky Tonk Man. 4p
The Rocker: Randy Savage. 0p
FlameSnoopy: Steve Austin. 2p
Phenomenon: Hulk Hogan. 2p
ECW Original: Hulk Hogan, Tony Halme. 4p
Inkfish: Jimmy Hart. 2p
ToNy-MaN: Hulk Hogan. 2p
TupsuVeitikka: Curt Henning, Big Show. 2p
Migu.22: Macho Man, Hogan. 2p
Supermac: Randy Savage, Insane Clown Posse. 2p
Oikeita vastauksia näiden lisäksi olisivat mm. Chigusa Nagayo (todennäköisesti myynyt eniten levyjä), Terry Funk, The Destroyer, Adrian Street, Mach Fumiake, Michael Hayes, Freddy Blassie, Jerry Lawler, muut West Texas Rednecksin jäsenet ja monet muut, jotka olen unohtanut tai joista en edes tiedä.
Randy Savage levytti 2000-luvun puolella, joten sitä en hyväksy. Austinia en olisi muuten hyväksynyt, mutta kysymys on muotoiltu siten, että hänen nimellään julkaistu kokoelmalevy pitänee hyväksyä. Big Show'n levystä en löytänyt mitään tietoa, joten valita, jos tiedät minun olevan väärässä.
The Rocker: I.R.S. 2p
Inkfish: Kaikki on adoptoitu. 0p
TupsuVeitikka: Gene Kelly 0p
Oikea vastaus: The Rat Pack.
Rat Pack oli nimi suosittujen viihdetaiteilijoiden ryhmälle, johon kuuluivat mm. Sinatra ja Dean Martin. Rat Pack oli myös heel-stablen nimi Mid-South Wrestlingissä 80-luvun alkupuolella. Siihen kuuluivat Ted DiBiase, Jim Duggan ja Matt Borne, joka tunnetaan parhaiten alkuperäisenä Doink the Clownina.
IRS:stä annan kaksi pistettä, koska se oli aikas hyvä veikkaus. Yhteys DiBiaseen on kaikkien tiedossa ja pikaisen googletuksen perusteella IRS:n (verottajan) tietoja on käytetty Sinatran mafiakytkösten tutkinnassa. Bornen ja IRS:n merkittävästä yhteydestä en ole varma, mutta ovathan he olleet samaan aikaa WWF:ssä ja kenties Bornella on ollut myös vero-ongelmia kaikkien muiden ongelmiensa lisäksi.
Supa: Giant Baba kahdesti. 4p
FlameSnoopy: Larry Zbyszko. 0p
ECW Original: Ric Flair. 0p
ToNy-MaN: WCW osti Flairilta NWA World Heavyweight vyön. 0p
Migu.22: Flair, Sting. 0p
Tunnetuimmat tapaukset ovat kun All Japanin Giant Baba voitti NWA:n mestaruuden kolme kertaa maksettuaan hyvät rahat ensimmäisellä kerralla Jack Briscolle ja seuraavilla kerroilla Harley Racelle. NWA:n mestaruus oli ykkösmestaruus myös Japanissa, ja Baba halusi voittaa sen tuodakseen reilusti uskottavuutta promootiolleen, etenkin verrattuna kilpailevaan New Japaniin, jonka Antonio Inoki ei kyseiseen vyöhön pääsisi käsiksi. Itävaltalainen Otto Wanz osti AWA-mestaruusvoiton vuonna 1982. Epävarmemmista tapauksista olisin hyväksynyt myös Antonio Inokin WWF-mestaruusvoiton (Backlundilta vuonna 1979), jota WWE ei kuitenkaan tunnusta sekä Jumbo Tsurutan AWA-mestaruuden vuonna 1984.
Flairin ja WCW:n juttua en hyväksy, koska siinä tapauksessa kyse oli mestaruusvyön palauttamisesta, eikä mestaruusvoitosta.
Supa: Legion of Doom. 0p
Apostle: Los Conquistadores. 4p
FlameSnoopy: Road Warriors. 0p
ECW Original: The Hart Foundation. 0P
Merovingi: Hart Foundation. 0p
Inkfish: The Hart Foundation/Dynasty. 0P
ToNy-MaN: The Briscoe Brothers. 2p
TupsuVeitikka: The Road Warriors. 0p
Migu.22: Legion of Doom. 0p
Supermac: Los Conquistadores 4p
Oikea vastaus: Los Conquistadores.
80-luvulla he olivat José Luis Rivera and José Estrada Sr. Vuonna 2000 gimmick tuli uudestaan kuvioihin osana Hardy Boyzin ja Edgen & Christianin feudia, jossa jokainen heistä esiintyi Conquistadorina.
Legion of Doom melkein vastaavana vaihtoehtona ei jostain syystä tullut itselleni ollenkaan mieleen. Siitä en kuitenkaan anna pistettäkään, koska he tulivat WWF:ään vasta vuonna 1990 ja kysymyksen mukaan kummankin jäsenen piti olla toisella kerralla vaihtunut. The Briscoe Brothers on mainio vastaus. Briscot painivat tietysti 80-luvulla ja Briscoet ovat saaneet WWE-tryoutin jokin aika sitten. Yhden e-kirjaimen takia en voi täysiä pisteitä antaa, mutta kaksi pistettä heruu, koska lausuttaessa ei eroa huomaa.
Supa: Thesz press, DDT, Irish Whip, Camel Clutch. 1p
Apostle: Double A Spinebuster, Liger Kick, Asai Moonsault, Gorilla Press Slam. 4p
The Rocker: Double A Spinebuster, Lou Thesz Press. 2p
FlameSnoopy: german suplex, Lou Thesz press, figure four leglock / grapevine, DDT. 1p
Phenomenon: DDT. 0p
The Boss: Razor's Edge. 0p
ECW Original: Savage Elbow Drop, Bulldog, Piledriver, Sharpshooter. 0P
Merovingi: Figure Four Leg-Lock, Sharpshooter, DDT. 0p
Inkfish: Lionsault. 1p
ToNy-MaN: Gory Special, Hart Attack. 2p
TupsuVeitikka: Stone Cold Stunner. 0p
Migu.22: Lou Thesz' Press, Gorilla Press Slam, Dragonrana, Frankensteiner. 3p
Supermac: Lou Thesz press, Fujiwara armbar, Perfect-plex, Gorilla press. 4p
Tässä siis haettiin liikkeitä, joiden nimessä on tämän entisen painijan nimi tai lempinimi. Jotkut taisivat käsittää tämän väärin, mikä on ikävää, mutta en heille pisteitä anna. Harkitsen asiaa uudestaan siinä vaiheessa, jos kaikkien muidenkin mielestä kysymys on paska ja sharpshooter yms. pitäisi hyväksyä. Stunneria en hyväksynyt, koska Stone Cold nimenä tuli alle 15 vuotta sitten ja epäilen stunnerin tai ainakin tuon koko nimen käyttöä parina viime vuotena. Savage elbow dropia en hyväksy, koska en usko, että selostajat ovat uskaltaneet hirveästi Savagea mainita, eikä Savagen nimi liikkeen yhteydessä taitaisi olla nykyään muutenkaan niin yleinen. Razor's Edgeä en hyväksy, koska käsittääkseni siksi ei ole Sheamuksen liikettä ikinä kutsuttu. Dragonranaa en hyväksy, koska Dragon Kid on alle 15 vuotta vanha tapaus.
Näiden hyväksyttyjen lisäksi oikeista vastauksista tuli itselleni mieleen ainakin Lebell lock, Dragon suplex (”The Dragon” Tatsumi Fujinami), Dragon Sleeper (Fujinami), Tiger suplex (Tiger Mask) ja Harley Race knee, joka juuri ja juuri kelpaisi, koska Race toisinaan mainitaan liikeen yhteydessä. En myöskään ihmettelisi, jos painijanakin kunnostautuneen Masahiko Kimuran mukaan nimetty judoliike Kimura olisi joskus vahingossa esiintynyt ohimennen selostuksessa. Gene Lebellin mukaan nimetyn Lebell lockin puuttuminen vastauksista yllätti, koska Daniel Bryan alkoi käyttää sitä juuri äskettäin lopetusliikkeenään.
Supa: Kerry Von Erich, Dory Funk jr, Greg Gagne, Mike Graham. 4p
Apostle: Vince McMahon, Jeff Jarrett, Kerry Von Erich, Vern Gagne. 4p
The Rocker: Jeff Jarrett, Bret Hart, Shane McMahon, Greg Gagne. 4p
FlameSnoopy: Shane McMahon. 1p
Phenomenon: Jeff Jarrett, Kerry Von Erich, Bret Hart, Carlito. 4p
Merovingi: Brian Lawler, Bret Hart, Carlito Colon, Jeff Jarrett. 4P
Inkfish: Shane McMahon, Grand Master Sexay, Jeff Jarrett. 3p
ToNy-MaN: Shane McMahon, Bret Hart, Mike Graham, Jeff Jarrett. 4p
TupsuVeitikka: Vince McMahon. 1p
Migu.22: Jeff Jarrett, Shane McMahon, Bret Hart. 3p
Supermac: Shane McMahon, Greg Gagne. 2p
Vaikeampi kysymys olisi ollut, jos olisi pitänyt nimetä poikia, jotka eivät mestaruutta isänsä promootiossa voittaneet. Tässä kaikki mieleeni tulleet oikeat vastaukset (suluissa isän nimi/promootio): Jeff Jarrett (Jerry Jarrett / Memphis, USWA ja TNA), Kerry Von Erich, Kevin Von Erich, David Von Erich, Mike Von Erich (Fritz Von Erich / World Class), Greg Gagne (Verne Gagne / AWA), Mike Graham (Eddie Graham / Florida), Tully Blanchard (Joe Blanchard / Southwest), Lanny Poffo, Randy Savage (Angelo Poffo / ICW), Dory Funk Jr., Terry Funk (Dory Funk Sr. / Amarillo), Bret Hart, Owen Hart, Bruce Hart, Keith Hart (Stu Hart / Stampede), George Gulas (Nick Gulas / Mid-America), Carlito (Carlos Colon / Puerto Rico), Brian Christopher (Jerry Lawler / USWA), Dustin Rhodes (Dusty Rhodes / PWF), Shane McMahon (Vince McMahon / WWF) ja Vince McMahon (Vince Sr. / WWF). Vince McMahon ei oikein kuulu samaan ryhmään, koska voitti mestaruuden omassa promootiossaan isänsä jo kuoltua, mutta kysymys on muotoiltu niin, että ei tuo väärä vastaus ole.
Yhteispisteet:
Supermac: 31p
ToNy-MaN: 24p
Supa: 23p
Apostle: 22p
Phenomenon: 19p
FlameSnoopy: 15p
Inkfish: 14p
Migu.22: 14p
The Rocker: 13p
TupsuVeitikka: 13p
ECW Original: 12p
Merovingi: 9p
The Boss: 0p
Jack DiBiasen no-show ei lopulta haittaa, koska eihän hän olisi mitenkään Supermacille pärjännyt. Selittelyt ovat siis turhia. Supan, ToNy-MaNin ja Apostlen sijat ratkesivat valitettavasti säälipisteillä, joiden jakamisesta voi kukin olla tyytyväinen tai katkera. Kiitoksia kaikille osallistuneille ja ainakin tässä vaiheessa myös heille, jotka jättivät vastaamatta ja helpottivat siten minun urakkaa.
Uutta triviaa minulta on turha odottaa, paitsi jos jotkut ovat kiinnostuneita puhtaasti old school- tai puroresu-aiheisista kysymyksistä. Keksin nytkin kaikki kysymykset päästäni, eikä ole kovin helppoa keksiä esim. haastavia WWE-kysymyksiä, kun suurin osa tietää varmaan aiheesta minua enemmän.
Kilpailijoiden nimien kohdalla vastauksista on alleviivattu ne, joista on jotain pisteitä herunut. Olen yrittänyt perustella useimmat vastausten hylkäämiset ja säälipisteet. Virheitä on lähes todennäköisesti tullut, joten vääryyttä kokeneet saavat toki valittaa. Auttaa, jos he esittävät jotain todisteita vastauksensa oikeellisuudesta. Kaikki muutkin virheet seuraavassa tekstissä ovat todennäköisiä, koska olen tehnyt tätä tänään helvetin kauan ja viimeistään kymmenien tagien iskemisen kohdalla alkoi ahdistaa. Makaronilaatikkoakaan en ehtinyt tehdä, vaan piti tyytyä vanhan lasagnen lämmittämiseen.
Osallistujia pyydettiin vastaamaan kahdestatoista kysymyksestä korkeintaan kymmeneen. Jokaisesta kysymyksestä sai korkeintaan neljä pistettä.
1. kysymys kirjoitti:
Eräs painija voitti kreikkalais-roomalaisen painin sm-kisat, siirtyi myöhemmin ammattilaiseksi ja paini ammattilaisena hall of fame -tason uran, joka tunnetaan parhaiten kahdesta merkittävästä ottelusta. Kuka tämä painija on ja kuka yhdysvaltalainen oli hänen vastustajansa näissä otteluissa?
Supa: John Olin & Danny Hodge. 1p
Apostle: Gus Kallio. 0p
Phenomenon: Iron Sheik. 0p
TupsuVeitikka: Kalle Anttila. 0p
Migu.22: Toni Hannula. 0p
Supermac: Georg Hackenschmidt. 4p
Vastaus: Georg Hackenschmidt, jonka vastustaja oli Frank Gotch
Vuonna 1898 käytiin ensimmäiset Suomen painimestaruuskisat, joihin kutsuttiin suomalaisten seuraksi kaksi painijaa Pietarin Atleettiklubista. Toinen heistä oli virolainen Hackenschmidt, joka oli aiemmin sinä vuonna voittanut jo Euroopan mestaruuden. Hackenschmidt voitti Suomen mestaruuden kukistettuaan finaalissa kolmen tunnin ottelussa helsinkiläisen Carl Allenin. Seuraavien vuosien aikana Hackenschmidt voitti myös maailmanmestaruuden, siirtyi ammattilaiseksi, kasvatti mainettaan Euroopassa voittaen käsitääkseni kaikki ottelunsa ja kruunattiin vuonna 1905 ammattipainin ensimmäiseksi (nykyäänkin tunnustetuksi) maailmanmestariksi. The Russian Lion -lempinimen saanut Hack kohtasi vuonna 1908 unelmaottelussa Frank Gotchin, josta tuli ensimmäinen Hackenschmidtin voittanut painija ja uusi mestari. Tuo ottelu on yksi painin historian merkittävimmistä, ja se varmisti Gotchin aseman suurena amerikkalaisena sankarina. Hack sai uusintaottelunsa vuonna 1911 n. 30 000 katsojan edessä, mutta hävisi taas.
Hackenschmidt arvosti suomenmestaruusvyötään kovasti, säilytti hyvät välit suomalaisiin ja kävi vielä vuoden 1948 Olympialaisissa Lontoossa tapaamassa suomalaispainiskelijoita. HoF-paikka löytyy ainakin Wrestling Observerin Hall of Famessa ja Pro Wrestling Hall of Famessa (PWHF).
Yhden säälipisteen annan John Olinista, joka ei käsittääkseni voittanut suomenmestaruutta, eikä ammattilaisuraa voi pitää hof-paikan arvoisena, mutta hän voitti olympiahopeaa ja ammattilaisena maailmanmestaruuden ollen siten menestynein entinen amatööripainija suomalaisista. Gus Kalliosta en valitettavasti anna pistettäkään, koska hänen amatööriurasta ei ole mitään tietoa. Pelkästä Hackenschmidtin tietämisestä annan täydet neljä pistettä, koska tuon lisäkysymyksen oli tarkoitus olla vain oikeaan suuntaan osoittava vihje, ja oletin jokaisen Hackin tietävän automaattisesti tietävän myös Gotchin. Tunnustan, että olisi pitänyt ehdottomasti antaa lisää vihjeitä, koska kyse on noin vanhasta ajasta, suomenmestaruus varmasti hämäsi ja kysymys on yleensäkin hirveän vaikea.
2. kysymys kirjoitti:
Tänä vuonna saatiin läjä uusia nimiä seitsemällä eri vuosikymmenellä painineiden kerhoon. Luettele neljä tähän huikeaan saavutukseen joskus yltänyttä miestä.
Supa: Lou Thesz, Johnny Saint, Danny Hodge, Harley Race 2p
Apostle: Ric Flair, Johnny Saint, Terry Funk, Abdullah the Butcher. 2p
The Rocker: Johnny Saint, Abdullah the Butcher, Lou Thesz. 3p
FlameSnoopy: Johnny Saint. 1p
Merovingi: Frank Gotch. 0p
Inkfish: Jerry Jarrett, Ric Flair, Ricky Steamboat. 0p
ToNy-MaN: Gypsy Joe, Rip hawk, Verne Gagne, Chief Jay Strongbow. 1p
Migu.22: Terry Funk, Antoni Inoki. 0p
Supermac: Johnny Saint, Lou Thesz, Abdullah the Butcher. 3p
Kaikki tiedossani olevat painijat mainittiin noissa vastauksissa. Laskutaitoni petti kysymystä tehdessäni ja oletin myös Dory Funk Jr:n kuuluvan tähän seuraan. Kysymys olikin sitten vähän turhan vaikea. Pahoittelen, mutta en vaatimustasoa tietenkään enää laske, koska parhaat ovat tienneet näitä kuitenkin aika hyvin.
3. kysymys kirjoitti:
Mainitse kaksi omalla naamallaan ennestään tunnettua ja suosittua painijaa, jotka ovat käyttäneet maskia ja vale-gimmickiä jonkun storylinen osana peittääkseen oikean henkilöllisyytensä vastustajiltaan tai muilta juonen kannalta oleellisilta henkilöiltä. Kerro myös painijan nimi vale-gimmickiä käytettäessä. Kysymys ei ehkä ole selkeimmin muotoiltu, joten se kannattaa lukea tarkkaan ja ymmärtää, koska säälipisteitä en väärinkäsityksestä johtuneista virheellisistä vastauksista anna.
Supa: Ric Flair - Black Scorpion, Hulk Hogan - Mr.America. 4p
Apostle: Dusty Rhodes - Midnight Rider ja Hulk Hogan - Mr. Americana. 4p
FlameSnoopy: Rick Rude ECW:ssä, Roddy Piper - Masked Canadian. 4p
Phenomenon: Hulk Hogan - Mr.America ja Mick Foley - Mankind. 4p
ECW Original: Hulk Hogan - Mr. America, Joey Mercury. 2p
Merovingi: Hulk Hogan - Mr. America, Dusty Rhodes - Midnight Rider. 4p
Inkfish: Hulk Hogan - Mr. America, Mick Foley - Mankind. 4p
ToNy-MaN: Hulk Hogan - Mr. America, Dusty Rhodes - The Midnight Rider. 4p
TupsuVeitikka: The Miz - Calgary Kid, Owen Hart - Blue Blazer. 4p
Migu.22: Kurt Angle - joksikin luchadoreksi häntä taidettiin kutsua, Andre the Giant – Giant Machine. 4p
Supermac: Ric Flair - Black Scorpion, Hulk Hogan - Mr.America. 4p
Yllä olevien hyväksyttyjen vastausten lisäksi tällaisia tapauksia on ollut mm. Junkyard Dog Stagger Leenä Mid-Southissa 80-luvun alussa, Andren porukan muut Machinet ja Los Conquistadores, jollaiseksi pukeutuivat mm. Hardyt, Edge ja Christian. Migu.22 kuvaili vastauksessaan Anglen tapauksen sen verran hyvin, että hyväksyn, vaikka en sitä muista ja jaksa tarkistaa. Mankind ei jostain syystä tullut edes mieleeni, mutta tavallaan gimmick on ollut muidenkin Foley-gimmickien ilmestymisen jälkeen jonkinlaista vastustajan hämäämistä mielipuolisuudessaan, vaikka ei kuulukaan samaan sarjaan muiden vastausten kanssa. Ainoastaan Mercurya en hyväksy, koska hän oli suositun sijaan enemmänkin unohdettu ennen paluutaan ja hänen oikea henkilöllisyytensä ei liittynyt juuri mitenkään tuohon naamioitumiseen.
4. kysymys kirjoitti:
Brock Lesnar lienee mma-maailman ykköstähti nykyään, ja WWE-tausta mainitaan usein hänestä puhuttaessa. Brock ei kuitenkaan ole ainut tai ehkä edes menestynein entinen painija. Mainitse kaksi muuta ammattipainijana aloittanutta ja myöhemmin menestyksekkäästi mma:han siirtynyttä henkilöä. Hyvä pärjääminen ottelijana vaaditaan, joten turha yrittää Tony Halmetta tai ainakaan vielä Bobby Lashleyta.
Apostle: Dos Caras Jr, Ken Shamrock. 2p
FlameSnoopy: Bob Sapp, Dos Caras Jr. 2p.
Phenomenon: Ken Shamrock ja Bob Sapp. 4p
ECW Original: Tito Ortiz. 0p
Merovingi: Dos Caras Jr. ja Sylvester Terkay. 0p
Inkfish: Sean O'Haire, Ken Shamrock. 2p
ToNy-MaN: Dan Severn, Bob Sapp. 4p
TupsuVeitikka: Ken Shamrock, Sylvester Terkay. 2p
Migu.22: Rodney Mack, Daniel Puder. 0p
Supermac: Ken Shamrock, Akira Maeda 2p
Parhaita vastauksia tähän ovat esim. Ken Shamrock ja Kazushi Sakuraba. Yleisen käsityksen vastaisesti Shamrockin painiura alkoi jo 80-luvun puolella, jolloin hän paini mm. All Japanissa. Sakuraba taas aloitti shoot style -promootio UWFi:ssa, siirtyi mma-uralle Prideen 90-luvun lopussa ja nousi siellä kaikkien aikojen suurimmaksi japanilaiseksi mma-tähdeksi. Bob Sapp on hyvä vastaus jo pelkän huikean suosion vuoksi. Muita hyväksyttäviä nimiä olisivat olleet ainakin Don Frye ja Masakatsu Funaki.
Tämä on hankala kysymys arvosteltavaksi, koska menestys on niin tulkinnanvaraista. Otan huomioon otteluiden voittamisen, vastustajien/promootion tason ja suosion. Koska en yhtä lukuunottamatta kaikki ottelunsa voittanutta Lashleytakaan laskenut tarpeeksi menestyneeksi, olen sitten aika vaativa tässä. Puder voisi olla rajatapaus, mutta ei aloittanut painijana, kuten ei myöskään Ortiz. Maedalla ei juurikaan kunnollista mma-uraa tainnut olla. Esim. RINGS oli siitä hankala promootio, että kaikkien otteluiden feikkiydestä/aitoudesta ei olla varmoja, mutta Maedan matsien tulokset taisivat ainakin olla ennalta sovitut. Nobuhiko Takadan olisin saattanut jopa hyväksyä, koska oli niin tärkeä Pridelle, vaikka otteluista ainakin osa taisi olla sovittuja, eikä hän enää siinä iässä mm-ottelijana vakuuttanut.
5. kysymys kirjoitti:
FCF:n Suomen mestaruus on ollut vahvasti esillä viime kuukausina japanilaisessa SMASHissa, mutta luettelepa neljä ulkomaalaisen promootion mestaruutta, joita on puolustettu suomalaisessa promootiossa.
Supa: Euroopan raskaansarjanmestaruus, WXWn päämestaruus, Euroopan naistenmestaruus. 1p
Apostle: NWA World title, TNA X-Division title, Euroopan Mestaruus. 2p
The Rocker: EWA, NWA. 2p
Phenomenon: Euroopan mestaruus, Italian mestaruus, Japanin mestaruus ja vaikka Itävallan mestaruus. 1p
ECW Original: NWA World Heavyweight Championship, MLW World Heavyweight Championship. 2p
Merovingi: NWA World Title. 1p
ToNy-MaN: European Champion title. 1p
Supermac: NWA World Heavyweight Championship, Eurostars Heavyweight Championship, Zero-One US Heavyweight Championship, MLW World Heavyweight Championship. 4p
Euroopan mestaruuden olen hyväksynyt aina Eurostars-mestaruudeksi. Kuka tahansa kertokoon, jos jotain Italian, Itävallan, WXW:n tai naisten mestaruutta on puolustettu. Niistä en löytänyt tietoa. Wesna taisi olla mestari Suomessa käydessään, mutta ei tainnut kai puolustaa vyötään. Hyväksyttyjen vastausten lisäksi ainakin Björn Sem on puolustanut Norjan mestaruutta ja ilmeisesti Jonny Storm jotain ranskalaista cruiserweight-mestaruutta MayDay II:ssa.
6. kysymys kirjoitti:
WrestleMania 3:ssa Hulk Hogan bodyslammasi 450-kiloisen Andre the Giantin yli 100 000 katsojan edessä ja oli ensimmäinen painija, joka kyseisen jättiläisen voitti. Andre kuoli muutaman päivän päästä. Näin kertoi Hogan, mutta ei muistanut, että kukaan muu olisi slammannut Andrea. Auta Hulkia ja nimeä kaksi muuta näin tehnyttä painijaa.
Supa: Harley Race, Pat O'Connor. 2p
FlameSnoopy: Kamala, Harley Race, Stan Hansen 4p
Phenomenon: Ultimate Warrior, Big John Studd. 4p
ECW Original: Stan Hansen, Ultimate Warrior. 4P
Inkfish: King Kong Bundy, Kamala. 2p
ToNy-MaN: Harley Race, Kamala. 4p
TupsuVeitikka: Butcher Vachon, Harley Race. 4p
Migu.22: Kamala. 2p
Supermac: Harley Race. 2p
Oikeita vastauksia ovat näiden lisäksi ainakin El Canek, Otto Wanz, Strong Kobayashi, Riki Choshu ja Antonio Inoki. Studd slammasi Andren käsittääkseni vain yhdessä Pateran kanssa, mutta kai siitä on täydet pisteet annettava. O'Connor tuossa hämää. Minulla on tosi hämärä mielikuva, että hänkin olisi siihen joskus pystynyt, mutta en ole mitään todistetta enää löytänyt.
FlameSnoopy sanoi yhden enemmän kuin tarvitsi, mutta onnekseen kaikki olivat oikein, koska muuten olisin huomioinut ensisijaisesti väärän/väärät.
7. kysymys kirjoitti:
Painimaailma on täynnä lahjakkaita muusikoita kuten John Cena, Maria ja Mickie James. Jotkut täällä pitävät ehkä myös Chris Jerichon bändistä, mutta osattiin sitä ennenkin. Mainitse kaksi viime vuosisadan puolella oman levyn julkaissutta painijaa.
Supa: Hulk Hogan, Honky Tonk Man. 4p
The Rocker: Randy Savage. 0p
FlameSnoopy: Steve Austin. 2p
Phenomenon: Hulk Hogan. 2p
ECW Original: Hulk Hogan, Tony Halme. 4p
Inkfish: Jimmy Hart. 2p
ToNy-MaN: Hulk Hogan. 2p
TupsuVeitikka: Curt Henning, Big Show. 2p
Migu.22: Macho Man, Hogan. 2p
Supermac: Randy Savage, Insane Clown Posse. 2p
Oikeita vastauksia näiden lisäksi olisivat mm. Chigusa Nagayo (todennäköisesti myynyt eniten levyjä), Terry Funk, The Destroyer, Adrian Street, Mach Fumiake, Michael Hayes, Freddy Blassie, Jerry Lawler, muut West Texas Rednecksin jäsenet ja monet muut, jotka olen unohtanut tai joista en edes tiedä.
Randy Savage levytti 2000-luvun puolella, joten sitä en hyväksy. Austinia en olisi muuten hyväksynyt, mutta kysymys on muotoiltu siten, että hänen nimellään julkaistu kokoelmalevy pitänee hyväksyä. Big Show'n levystä en löytänyt mitään tietoa, joten valita, jos tiedät minun olevan väärässä.
8. kysymys kirjoitti:
Viihteelle mennään vähän tässäkin kysymyksessä. Mikä nimi liittyy vahvasti mm. Ted DiBiasen, Doink the Clownin ja Frank Sinatran uriin?
The Rocker: I.R.S. 2p
Inkfish: Kaikki on adoptoitu. 0p
TupsuVeitikka: Gene Kelly 0p
Oikea vastaus: The Rat Pack.
Rat Pack oli nimi suosittujen viihdetaiteilijoiden ryhmälle, johon kuuluivat mm. Sinatra ja Dean Martin. Rat Pack oli myös heel-stablen nimi Mid-South Wrestlingissä 80-luvun alkupuolella. Siihen kuuluivat Ted DiBiase, Jim Duggan ja Matt Borne, joka tunnetaan parhaiten alkuperäisenä Doink the Clownina.
IRS:stä annan kaksi pistettä, koska se oli aikas hyvä veikkaus. Yhteys DiBiaseen on kaikkien tiedossa ja pikaisen googletuksen perusteella IRS:n (verottajan) tietoja on käytetty Sinatran mafiakytkösten tutkinnassa. Bornen ja IRS:n merkittävästä yhteydestä en ole varma, mutta ovathan he olleet samaan aikaa WWF:ssä ja kenties Bornella on ollut myös vero-ongelmia kaikkien muiden ongelmiensa lisäksi.
9. kysymys kirjoitti:
DiBiasen uraan liittyy vahvasti myös pyrkimys WWF-mestaruuden ostamiseen. Se tapahtui kuitenkin vain storylinessa, eikä sitä lasketa, kun nyt kysellään tapauksia, joissa joku on oikeasti ostanut maailmanmestaruusvoiton. Pienten promootioiden mestaruuksia ei lasketa. Mainitse kaksi tällaista tapausta.
Supa: Giant Baba kahdesti. 4p
FlameSnoopy: Larry Zbyszko. 0p
ECW Original: Ric Flair. 0p
ToNy-MaN: WCW osti Flairilta NWA World Heavyweight vyön. 0p
Migu.22: Flair, Sting. 0p
Tunnetuimmat tapaukset ovat kun All Japanin Giant Baba voitti NWA:n mestaruuden kolme kertaa maksettuaan hyvät rahat ensimmäisellä kerralla Jack Briscolle ja seuraavilla kerroilla Harley Racelle. NWA:n mestaruus oli ykkösmestaruus myös Japanissa, ja Baba halusi voittaa sen tuodakseen reilusti uskottavuutta promootiolleen, etenkin verrattuna kilpailevaan New Japaniin, jonka Antonio Inoki ei kyseiseen vyöhön pääsisi käsiksi. Itävaltalainen Otto Wanz osti AWA-mestaruusvoiton vuonna 1982. Epävarmemmista tapauksista olisin hyväksynyt myös Antonio Inokin WWF-mestaruusvoiton (Backlundilta vuonna 1979), jota WWE ei kuitenkaan tunnusta sekä Jumbo Tsurutan AWA-mestaruuden vuonna 1984.
Flairin ja WCW:n juttua en hyväksy, koska siinä tapauksessa kyse oli mestaruusvyön palauttamisesta, eikä mestaruusvoitosta.
10. kysymys kirjoitti:
Eräs tag team on paininut WWE:ssä 1980- ja 2000-luvulla, mutta toisella kerralla kyseessä olivatkin oikeasti eri henkilöt. Mikä oli tämän tiimin nimi?
Supa: Legion of Doom. 0p
Apostle: Los Conquistadores. 4p
FlameSnoopy: Road Warriors. 0p
ECW Original: The Hart Foundation. 0P
Merovingi: Hart Foundation. 0p
Inkfish: The Hart Foundation/Dynasty. 0P
ToNy-MaN: The Briscoe Brothers. 2p
TupsuVeitikka: The Road Warriors. 0p
Migu.22: Legion of Doom. 0p
Supermac: Los Conquistadores 4p
Oikea vastaus: Los Conquistadores.
80-luvulla he olivat José Luis Rivera and José Estrada Sr. Vuonna 2000 gimmick tuli uudestaan kuvioihin osana Hardy Boyzin ja Edgen & Christianin feudia, jossa jokainen heistä esiintyi Conquistadorina.
Legion of Doom melkein vastaavana vaihtoehtona ei jostain syystä tullut itselleni ollenkaan mieleen. Siitä en kuitenkaan anna pistettäkään, koska he tulivat WWF:ään vasta vuonna 1990 ja kysymyksen mukaan kummankin jäsenen piti olla toisella kerralla vaihtunut. The Briscoe Brothers on mainio vastaus. Briscot painivat tietysti 80-luvulla ja Briscoet ovat saaneet WWE-tryoutin jokin aika sitten. Yhden e-kirjaimen takia en voi täysiä pisteitä antaa, mutta kaksi pistettä heruu, koska lausuttaessa ei eroa huomaa.
11. kysymys kirjoitti:
Old timey rasslin ja sille tyypilliset asiat ovat välillä kirosana mm. eräille henkilöille V.K.M. ja K.D. urheiluviihteen megapromootiossa 2000-luvulla. Enää ei ole edes JBL:ää tai Jim Rossia selostajana name-droppaamassa vanhoja painijoita, mutta vieläkin niitä nimiä kuulee toisinaan kun selostetaan WWE-viihdyttäjien suorittamia liikkeitä. Luettele neljä nykyäänkin WWE:ssä silloin tällöin nähtävää liikettä, jotka on nimetty yli 15 vuotta sitten vaikuttaneiden painitähtien mukaan.
Supa: Thesz press, DDT, Irish Whip, Camel Clutch. 1p
Apostle: Double A Spinebuster, Liger Kick, Asai Moonsault, Gorilla Press Slam. 4p
The Rocker: Double A Spinebuster, Lou Thesz Press. 2p
FlameSnoopy: german suplex, Lou Thesz press, figure four leglock / grapevine, DDT. 1p
Phenomenon: DDT. 0p
The Boss: Razor's Edge. 0p
ECW Original: Savage Elbow Drop, Bulldog, Piledriver, Sharpshooter. 0P
Merovingi: Figure Four Leg-Lock, Sharpshooter, DDT. 0p
Inkfish: Lionsault. 1p
ToNy-MaN: Gory Special, Hart Attack. 2p
TupsuVeitikka: Stone Cold Stunner. 0p
Migu.22: Lou Thesz' Press, Gorilla Press Slam, Dragonrana, Frankensteiner. 3p
Supermac: Lou Thesz press, Fujiwara armbar, Perfect-plex, Gorilla press. 4p
Tässä siis haettiin liikkeitä, joiden nimessä on tämän entisen painijan nimi tai lempinimi. Jotkut taisivat käsittää tämän väärin, mikä on ikävää, mutta en heille pisteitä anna. Harkitsen asiaa uudestaan siinä vaiheessa, jos kaikkien muidenkin mielestä kysymys on paska ja sharpshooter yms. pitäisi hyväksyä. Stunneria en hyväksynyt, koska Stone Cold nimenä tuli alle 15 vuotta sitten ja epäilen stunnerin tai ainakin tuon koko nimen käyttöä parina viime vuotena. Savage elbow dropia en hyväksy, koska en usko, että selostajat ovat uskaltaneet hirveästi Savagea mainita, eikä Savagen nimi liikkeen yhteydessä taitaisi olla nykyään muutenkaan niin yleinen. Razor's Edgeä en hyväksy, koska käsittääkseni siksi ei ole Sheamuksen liikettä ikinä kutsuttu. Dragonranaa en hyväksy, koska Dragon Kid on alle 15 vuotta vanha tapaus.
Näiden hyväksyttyjen lisäksi oikeista vastauksista tuli itselleni mieleen ainakin Lebell lock, Dragon suplex (”The Dragon” Tatsumi Fujinami), Dragon Sleeper (Fujinami), Tiger suplex (Tiger Mask) ja Harley Race knee, joka juuri ja juuri kelpaisi, koska Race toisinaan mainitaan liikeen yhteydessä. En myöskään ihmettelisi, jos painijanakin kunnostautuneen Masahiko Kimuran mukaan nimetty judoliike Kimura olisi joskus vahingossa esiintynyt ohimennen selostuksessa. Gene Lebellin mukaan nimetyn Lebell lockin puuttuminen vastauksista yllätti, koska Daniel Bryan alkoi käyttää sitä juuri äskettäin lopetusliikkeenään.
12. kysymys kirjoitti:
On joukko painijoita, jotka ovat ilmeisesti erityisen hyviä. Heillä on synnynnäinen ominaisuus, joka tekee heistä promootioidensa menestyneimpiä painijoita. He ovat tehneet asemansa eteen ihan eri tavoin työtä kuin tavalliset painijat. He ovat isiensä poikia. Luettele neljä promoottorin poikaa, jotka ovat voittaneet mestaruuden isänsä promootiossa. Sen verran rajoitan, että korkeintaan yksi poika per suku eli täysiin pisteisiin vaaditaan tällainen tapaus neljästä eri suvusta.
Supa: Kerry Von Erich, Dory Funk jr, Greg Gagne, Mike Graham. 4p
Apostle: Vince McMahon, Jeff Jarrett, Kerry Von Erich, Vern Gagne. 4p
The Rocker: Jeff Jarrett, Bret Hart, Shane McMahon, Greg Gagne. 4p
FlameSnoopy: Shane McMahon. 1p
Phenomenon: Jeff Jarrett, Kerry Von Erich, Bret Hart, Carlito. 4p
Merovingi: Brian Lawler, Bret Hart, Carlito Colon, Jeff Jarrett. 4P
Inkfish: Shane McMahon, Grand Master Sexay, Jeff Jarrett. 3p
ToNy-MaN: Shane McMahon, Bret Hart, Mike Graham, Jeff Jarrett. 4p
TupsuVeitikka: Vince McMahon. 1p
Migu.22: Jeff Jarrett, Shane McMahon, Bret Hart. 3p
Supermac: Shane McMahon, Greg Gagne. 2p
Vaikeampi kysymys olisi ollut, jos olisi pitänyt nimetä poikia, jotka eivät mestaruutta isänsä promootiossa voittaneet. Tässä kaikki mieleeni tulleet oikeat vastaukset (suluissa isän nimi/promootio): Jeff Jarrett (Jerry Jarrett / Memphis, USWA ja TNA), Kerry Von Erich, Kevin Von Erich, David Von Erich, Mike Von Erich (Fritz Von Erich / World Class), Greg Gagne (Verne Gagne / AWA), Mike Graham (Eddie Graham / Florida), Tully Blanchard (Joe Blanchard / Southwest), Lanny Poffo, Randy Savage (Angelo Poffo / ICW), Dory Funk Jr., Terry Funk (Dory Funk Sr. / Amarillo), Bret Hart, Owen Hart, Bruce Hart, Keith Hart (Stu Hart / Stampede), George Gulas (Nick Gulas / Mid-America), Carlito (Carlos Colon / Puerto Rico), Brian Christopher (Jerry Lawler / USWA), Dustin Rhodes (Dusty Rhodes / PWF), Shane McMahon (Vince McMahon / WWF) ja Vince McMahon (Vince Sr. / WWF). Vince McMahon ei oikein kuulu samaan ryhmään, koska voitti mestaruuden omassa promootiossaan isänsä jo kuoltua, mutta kysymys on muotoiltu niin, että ei tuo väärä vastaus ole.
Yhteispisteet:
Supermac: 31p
ToNy-MaN: 24p
Supa: 23p
Apostle: 22p
Phenomenon: 19p
FlameSnoopy: 15p
Inkfish: 14p
Migu.22: 14p
The Rocker: 13p
TupsuVeitikka: 13p
ECW Original: 12p
Merovingi: 9p
The Boss: 0p
Jack DiBiasen no-show ei lopulta haittaa, koska eihän hän olisi mitenkään Supermacille pärjännyt. Selittelyt ovat siis turhia. Supan, ToNy-MaNin ja Apostlen sijat ratkesivat valitettavasti säälipisteillä, joiden jakamisesta voi kukin olla tyytyväinen tai katkera. Kiitoksia kaikille osallistuneille ja ainakin tässä vaiheessa myös heille, jotka jättivät vastaamatta ja helpottivat siten minun urakkaa.
Uutta triviaa minulta on turha odottaa, paitsi jos jotkut ovat kiinnostuneita puhtaasti old school- tai puroresu-aiheisista kysymyksistä. Keksin nytkin kaikki kysymykset päästäni, eikä ole kovin helppoa keksiä esim. haastavia WWE-kysymyksiä, kun suurin osa tietää varmaan aiheesta minua enemmän.
Sehän meni paremmin kuin odotin! 8)
Itse sain vastattua, mutten muistanut lähettää kun Mafia II vei miehen. Mutta sellaista piti kysymäni, että mites kysymykseen 4 olisi kelvannut Inoki?
Suuret kiitokset Gonerille mainioista kysymyksistä! Varsin hyvinhän tuo omalta osaltani meni, vaikka tuosta viimeisestä kysymyksestä olisikin pitänyt täydet pisteet napata. MMA-kyssäriin tuli Shamrockin jälkeen Maeda ensimmäisenä mieleen. Muistin joskus lukeneeni Sherdogista hänen MMA-listaansa, joten oletin niiden matsien olleen legittejä. Mutta eipä mitään, vaikka ne oikeita matseja olisivatkin olleet, niin eipä se ura hirveän menestyksekäs olisi ollut, joten hyväksyn tämänkin päätöksen. Olisi kyllä ollut mukava nähdä millaiset pisteet Wankster ja DiBiase olisivat saaneet... :wink:
Itsekin voisin lähiaikoina jonkinlaisen trivian laittaa pystyyn, mutta ilmoittelen siitä sitten joskus tarkemmin.
Itsekin voisin lähiaikoina jonkinlaisen trivian laittaa pystyyn, mutta ilmoittelen siitä sitten joskus tarkemmin.
This ain't over :evil:
Toki mukana Gonerin seuraavassa.
Muutaman tunnin lisäaika ei paljoa auttanut, kun Epoxin integroituihme teki tepposet. Eiköhän se netti skulaa viimeistään ensi vuonna.
Jaska oli muuten vain homo. Opiskelijoilla muuta olekkaan kuin aikaa.
Muutaman tunnin lisäaika ei paljoa auttanut, kun Epoxin integroituihme teki tepposet. Eiköhän se netti skulaa viimeistään ensi vuonna.
Jaska oli muuten vain homo. Opiskelijoilla muuta olekkaan kuin aikaa.
Oli oikeasti ehkä laadukkain näistä kisoista (kaikista kahdesta tai kolmesta :P) mihin osallistunut. Kiitos tästä!
EDIT: Niin ja onnea toki Supermacille! :)
EDIT: Niin ja onnea toki Supermacille! :)
Sen verran pitää täydentää, että seitsemällä vuosikymmenellä painineiden joukkoon kuuluu viidentenä Adrian Street, joka on 69-vuotiaana jopa hallitseva NWA Alabama Heavyweight Champion.
Tuskin olisin antanut pisteitä, koska Inoki ei missään vaiheessa siirtynyt mma-uralle, vaan otteli painiuransa lomassa yksittäisiä matseja, joista todennäköisesti lähes kaikki olivat oikeasti sovittuja. Jos hyviä vastustajia vastaan saaduista voitoista edes joidenkin tiedettäisiin varmasti olleen oikeita mma-matseja, voisi herua jopa pari pistettä.
Tuo Sherdogin lista on aika erikoinen, koska se alkaa RINGS-uran puolivälistä ja sisältää siitäkin lähtien vain osan Maedan otteluista. Kenelläkään ulkopuolisella tuskin on täyttä varmuutta yksittäisten otteluiden aitoudesta niin, että shootit osattaisiin luetella näin. Alkaa muuten Volk Haninkin record vasta vuodesta 1995. Häneltäkin on laskettu mukaan vain osa matseista, ja sopivasti lähinnä vain niistä showeista, joista Maedaltakin. Hänet muuten olisin varmaan hyväksynyt vastaukseksi kysymykseen. Han oli vielä voitokas RINGSin ollessa jo mma-promootio, mutta toisaalta hän ei ollut enää main eventeissä, Pride FC oli paljon isompi promootio, enkä tiedä vastustajien tasosta.
Uskon siihen aika vahvaan tietoon, että RINGSistä tuli puhdas shoot-promootio pian Maedan lopetettua. Alusta alkaen shootteja saattoivat olla undercardissa lähinnä jotkut nuorten ottelut tai sellaiset, joiden tuloksilla ei ollut väliä, mutta eivät main eventit.
Hamatti kirjoitti:
Mutta sellaista piti kysymäni, että mites kysymykseen 4 olisi kelvannut Inoki?
Tuskin olisin antanut pisteitä, koska Inoki ei missään vaiheessa siirtynyt mma-uralle, vaan otteli painiuransa lomassa yksittäisiä matseja, joista todennäköisesti lähes kaikki olivat oikeasti sovittuja. Jos hyviä vastustajia vastaan saaduista voitoista edes joidenkin tiedettäisiin varmasti olleen oikeita mma-matseja, voisi herua jopa pari pistettä.
Supermac kirjoitti:
MMA-kyssäriin tuli Shamrockin jälkeen Maeda ensimmäisenä mieleen. Muistin joskus lukeneeni Sherdogista hänen MMA-listaansa, joten oletin niiden matsien olleen legittejä. Mutta eipä mitään, vaikka ne oikeita matseja olisivatkin olleet, niin eipä se ura hirveän menestyksekäs olisi ollut, joten hyväksyn tämänkin päätöksen.
Tuo Sherdogin lista on aika erikoinen, koska se alkaa RINGS-uran puolivälistä ja sisältää siitäkin lähtien vain osan Maedan otteluista. Kenelläkään ulkopuolisella tuskin on täyttä varmuutta yksittäisten otteluiden aitoudesta niin, että shootit osattaisiin luetella näin. Alkaa muuten Volk Haninkin record vasta vuodesta 1995. Häneltäkin on laskettu mukaan vain osa matseista, ja sopivasti lähinnä vain niistä showeista, joista Maedaltakin. Hänet muuten olisin varmaan hyväksynyt vastaukseksi kysymykseen. Han oli vielä voitokas RINGSin ollessa jo mma-promootio, mutta toisaalta hän ei ollut enää main eventeissä, Pride FC oli paljon isompi promootio, enkä tiedä vastustajien tasosta.
Uskon siihen aika vahvaan tietoon, että RINGSistä tuli puhdas shoot-promootio pian Maedan lopetettua. Alusta alkaen shootteja saattoivat olla undercardissa lähinnä jotkut nuorten ottelut tai sellaiset, joiden tuloksilla ei ollut väliä, mutta eivät main eventit.
Ei sattuisi ketään innostamaan uusi trivia hosted by yours truly? Edellisen tapaan pitäisin tason suht helppona.
Mukana! :D
Mukana
Mä voin olla mukana jos kysymykset ei ole Goner-tasoa. :D
Mukana ollaan:)
Mukana
Minäkin voisin osallistua jos mahtuu.
Jees, mukana.
Messissä
Mukana niin kuin viimekin triviassa. :)
Voisinpa taas osallistua.
Kokeillaas itsekkin osallistua, eli mukana ollaan.
Ja tuosta poikki, noin. Yhdellätoista mennään. Mukana siis:
Jomppa
The Rocker
Ravenwood
TupsuVeitikka
Sawow
DonEmilio
Triple K
ToNy-MaN
Inkfish
Apostle
Gendry
Kysymykset tulevat tänään tai huomenna YV:nä.
Jomppa
The Rocker
Ravenwood
TupsuVeitikka
Sawow
DonEmilio
Triple K
ToNy-MaN
Inkfish
Apostle
Gendry
Kysymykset tulevat tänään tai huomenna YV:nä.
Onpa eksoottista väkeä mukana.
TupsuVeitikka kirjoitti:
Onpa eksoottista väkeä mukana.
3 ihan tuntematonta :o
Ravenwood kirjoitti:TupsuVeitikka kirjoitti:
Onpa eksoottista väkeä mukana.
3 ihan tuntematonta :o
Kuka tämä Sawow on? :D
Kovia kavereita. Kaiken lisäksi pitkäkullisia. Varokaa vaan.
Itse alan väsäämään jonkin sortin superkuvatriviaa vaihteeksi. Siihen menee tovi eikä tarvitse ilmoittautua. Homot.
Itse alan väsäämään jonkin sortin superkuvatriviaa vaihteeksi. Siihen menee tovi eikä tarvitse ilmoittautua. Homot.
Missäs ne kysymykset viipyy? :D
Tänään ilmaantuvat.
EDIT: Voi mennä vielä ensi vuoden puolelle. Kysymykset ovat kutakuinkin valmiina, mutta kaipaavat vielä pientä viilausta ja järjestelyä.
EDIT: Voi mennä vielä ensi vuoden puolelle. Kysymykset ovat kutakuinkin valmiina, mutta kaipaavat vielä pientä viilausta ja järjestelyä.
Ja koskas tulokset tänne ilmaantuvat?
Ai niin tämäkin! Joo mut voi unohtaa. En oo kerenny perehtymään kysymyksiin... :|
Jomppa kirjoitti:
Ja koskas tulokset tänne ilmaantuvat?
Ravenwoodin tilanne on nyt selvä, joten enää loput vastauksista ylös ja homma on selvä. Ollos kärsivällinen.
Show_Stopper kirjoitti:Jomppa kirjoitti:
Ja koskas tulokset tänne ilmaantuvat?
Ravenwoodin tilanne on nyt selvä, joten enää loput vastauksista ylös ja homma on selvä. Ollos kärsivällinen.
Ei vieläkään näy. :D
:scratch:
Huomenna.
:^o
:^o
Nöh, olette vieneet koko idealta.. noh.. idean veke ja ottaneet rangaistukset/palkinnot pois.
Show_Stopper kirjoitti:
Huomenna.
:^o
:roll:
Onko niitä tuloksia tulossa vai ei? :)