Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Trivia

Voisin ihan huvikseni haastaa MR.Off Topic:n :D
Periaatteesa voin vetää vaikean linjan all-around kysymykset. Sitten tulee vastaan sellaisia kysymyksiä, ettei Wikipedia tai Google paljoa auta - eli, ihan teistä kiinni?
Samapa tuo mulle on, en kylläkään tiedä 90-luvusta sun muista mitään, mutta hauskuuden vuoksi tämän teen :D
vendicta kirjoitti:
Samapa tuo mulle on, en kylläkään tiedä 90-luvusta sun muista mitään, mutta hauskuuden vuoksi tämän teen :D

Sen takia on Wikipedia, Google ja YouTube. Okei, heitän kysymyksen PM:nä kun ne pikaseen kekkasen.
Mikäs on panoksena? Voittaja saa päättää häviäjän avatarin ja allekirjoituksen viikoksi?
vendicta kirjoitti:
Mikäs on panoksena? Voittaja saa päättää häviäjän avatarin ja allekirjoituksen viikoksi?

Asia pihvi!

Kysymykset saapuvat nyt, vastaukset pitää lähettää tämän päivän aikana ja tulokset tulevat selville huomenna. Tänään kun ei aikaa netissä pyörimiseen löydy. Iltavuoro (14-22) + Suomen peli (22-00.30) + muutama kalja pelin aikana / jälkeen = Myöhään kotona. Sorry.

Ps. Helpotin kysymyksiä hieman.
Oli kyllä vaikeat kysymykset, mutta toivotaan että lottorivini on hyvä. Ei ollu kyllä suurimmasta osasta kovin hyvää tietoa.
MR.Off Topic kirjoitti:
Oli kyllä vaikeat kysymykset, mutta toivotaan että lottorivini on hyvä. Ei ollu kyllä suurimmasta osasta kovin hyvää tietoa.

Joo itsekin laittelin pari aivan randomilla :D
Tarkoitus oli vetää ei-googletettavissa olevia kysymyksiä ja niin siinä myös kävi. Toki piti lopussa pehmentää vaatimustasoa ja heittää muutama helppo, ettei pojat näytä aivan uunoilta. Joka tapauksessa, tässä Trivian saldo...


1. Miten Steve Corino juhli voittoaan Baltic Brawl 2003 -tapahtumassa?
    vendicta: Ohi.
    Mr.Off Topic: Juomalla mäyräkoiran ja saunomalla.

    Plussa Mr.Off Topicille yrittämisestä, mutta oikea vastaus on Suomen lippu hartioillaan.

    0 / 0


2. Ketä legendaarisella sukunimellä varustettua painijaa Paul E. ja Tommy Dreamer olivat pushaamassa ECW:n ME-painijaksi v. 2001?

    vendicta: Spike Dudley?
    Mr.Off Topic: Ikuto Hidaka

    Hyvä heitto vendictalta, mutta Spiken ME-koitos oli enempi 2000 -luvun puolella ja se tyssäsi polviongelmiin jo vuoden alussa. Oikea vastaus on C.W. Anderson. C.W.:tä alettiin pushaamaan 2000 -luvun lopulla vetämällä mies kiven kovaan feudiin Tommy Dreamerin kanssa. Dreamerin ja C.W.:n feud päättyi ECW:n viimeiseen PPV:hen, Guilty As Charged 2001:seen ja tämän jälkeen C.W.:n oli tarkoitus nousta ME-karkeloihin, ykköshaastajaksi RVD:lle.

    0 / 0


3. Ric Flair tunnettiin pitkästä, tuuheasta takatukasta koko 80 -luku. Seuraavalla vuosikymmenellä miehen takatukka vaihtui pottatukaksi. Minä vuonna ja missä PPV:ssä pottatukka debytoi?

    vendicta: 1991, -
    Mr.Off Topic: 1989 The Great American Bash

    Nyt mentiin molemmin puolin ohi. Oikea vastaus on 1990 ja tämä helvetin ruma pottatukka debytoi kyseisen vuoden Starrcade -tapahtumassa, kun The Black Scorpion riisuttiin maskistaan.

    0 / 0


4. Kuka myös tällä foorumilla pyörinyt käyttäjä vaikutti PWF:ssä mm. kehäkuuluttajana?

    vendicta: Ohi
    Mr.Off Topic: Wanker vaikka

    Noh. Tämä oli niitä helppoja kysymyksiä. Haku -toiminto käyttöön ja kyllä se sieltä löytyy. Oikea vastaus on BunnyMan.

    0 / 0


5. Ketä painija? Hänestä ollaan tehty action figure neljässä eri painifirmassa.

    vendicta: Ric Flair?
    Mr.Off Topic: Scott Steiner

    Näitä voi olla nykypäivänä useampikin, mutta kumpikaan ylläolevista ei ole oikea vastaus. Sen sijaan hyvänä esimerkkinä toimii esim. Rhino (ECW, WWE, WCW, TNA).

    0 / 0


6. Tony Halme ja Brock Lesnar ovat kohdanneet saman vastustajan. Kenet?

    vendicta: The Undertaker
    Mr.Off Topic: Randy Couture

    Molemmille pojot tästä.

    1 / 1


7. Luettele WWE:n historian pisimmät raskaansarjan title-runit... okei, helpotetaan. Luettele ne kolme painijaa, joilla on ollut kolme pisintä title runia?

    vendicta: Bruno Sammartino, Hulk Hogan ja Bob Backlund.
    Mr.Off Topic: Bruno Sammardino, Hulk Hogan, Pedro Morales

    Noh noh, tässä helpoin kysymys. Perus google kamaa. Oikea vastaus on siis Bruno Sammartino (7+ vuotta), Bob Backlund (5+ vuotta) ja Hulk Hogan (4+ vuotta). Pedro Morales piti mestaruutta vain ~3 vuotta.

    1 / ⅔


8. Kuka selätti Roddy Piperin ensimmäisen kerran puhtaasti WWE:ssä?

    vendicta: Hulk Hogan
    Mr.Off Topic: Hulk Hogan

    Liian perinteinen vastaus. Roddy Piper selätettin ensimmäisen kerran puhtaasti vasta vuonna 1992, Bret Hartin toimesta WMVIII:ssä. Putki kesti huikeat yhdeksän vuotta.

    0 / 0


9. Millä vuosikymmenellä The Undertaker ja Steve Austin kohtasivat ensimmäisen kerran?

    vendicta: 90-luvulla
    Mr.Off Topic: -90

    Jeps, menin sitten kusemaan tämän itse. Tarkoitus oli kysyä, että koska Calaway ja Williams ovat ensimmäisen kerran kohdanneet. Sama asia, mutta nuo gimmickmuodot vääristävät kysymyksen. Annetaan siis piste kummallekkin ja vastaus hakemaani kysymykseen on itseasiassa 80 -luvulla, vielä kun Undertaker/Calaway paini Mean Markkina.

    1 / 1


10. Kellä painijalla on toistaiseksi eniten peräkkäisiä WrestleMania esiintymisiä?
    vendicta: Bret Hart?
    Mr.Off Topic: Shawn Michaels

    Bret Hart on oikea vastaus. Triple H olisi jo mennyt Bret Hartin ohi, mutta koska loukkaantui vuonna 2007, meni putki persilleen.

    1 / 0


Lopputulos:

vendicta: 4 pistettä.
Mr.Off Topic: 2 ⅔ pistettä.


Trivian tiukin-niukun voitto koskaan menee siis vendictalle.
Huh huh olipas kysymykset. Eipä olisi osannut itse vastata oikein kun 6-10. Arvaamalla olisi saattanut mennä useampi oikein mutta eipä ollut helpot kysymykset.
Itse asiassa tuo mun vastaus 6 oli oikeen ja tässä linkkiä siihen:
Part 1
Part 2
Edit: Kyseessä siis tag-team matsi, mutta eikös sekin lasketa kohtaamiseksi? :D

E: Ja olen armollinen ja annan Mr.Off Topic:n pitää allekirjoituksen ja avatarin :D
vendicta kirjoitti:
Ja olen armollinen ja annan Mr.Off Topic:n pitää allekirjoituksen ja avatarin :D

Asia pihvi.

Kannattaa näköjään olla enemmän kuin tarkka siinä mitä kirjoittaa. Tottakai tässä haettiin singles-kohtaamisia, mutta eihän sitä sen kummemmin tarkennettu kysymyksessä. Mutta samapa tuo, ei vastaus lopputulokseen mitenkään vaikuta.
Itse olin kahdessa kysymyksessä kahden vaiheilla. Kysymys 3:ssa mielessäni oli 1990-vuosi, mutta ei ollut harvainta aavistusta mikä tapahtuma voisi olla. Ajattelin sitten, että jonkin loukkaantumisen jälkeen se vaihtuisi ja TGB:ssä -89 vuonna Ric teki ilmeisesti jonkinlaisen paluun. Noh pieleen meni.

Toinen oli sitten 8. tehtävä. Wikipediassa taidettiin mainita, että Brett Hart voitti puhtaasti Piperin. Järki kuitenkin sanoi ettei mies noin 10 vuotta ole voinut olla puhtaasti selättämätön kaveri. Ajattelin sitten että eiköhän Hogan hänet jossain välissä puhtaasti voittanut heidän feudin aikanaan. Ei näköjään.

Tuossa maailmanmestaruus jutussa tuli vain näkö virhe. Mutta pakko myöntää, vendicta oli parempi. Oli kuitenkin hyvät kysymykset, koska niitä ei oikein voinut googlettaa :tu:
MR.Off Topic kirjoitti:
Toinen oli sitten 8. tehtävä. Wikipediassa taidettiin mainita, että Brett Hart voitti puhtaasti Piperin. Järki kuitenkin sanoi ettei mies noin 10 vuotta ole voinut olla puhtaasti selättämätön kaveri. Ajattelin sitten että eiköhän Hogan hänet jossain välissä puhtaasti voittanut heidän feudin aikanaan. Ei näköjään.

Olihan siinä kanssa se, ettei Piper oikeastaan missään vaiheessa painiuran aikana ollut ns. painija-painija. Piper ei vuoden aikana kovin usein rinkiin päätynyt vaan veti niitä Piper's Pittejä ja oli mukana kuvioissa ns. ulkopuolisena tekijänä. Tosin, hyvin usein Piper hävisi matsit... mutta se perinteinen päätös matsille kuin matsille oli vastustajan "win by DQ".

Tarvitsee ensi kerralla vaan painottaa kysymyksiä oikealla tavalla, ettei niitä käsitetä väärin. Ainoa ongelma on siinä, että nykypäivän painijutut eivät oikein oman tietämykseen samalla tavalla kuulu. Tosin, jos kiinnostaa esim. NWA/WCW/WWF -aikaiset jutut ja/tai ECW, niin niissä osaan auttaa ja vetää sellaisia... noh, ainakin vaikeasti googletettavissa olevia kysymyksiä. Kaiken mahdollisen kumminkin googlesta löytää.
Wankie kirjoitti:
Tosin, jos kiinnostaa esim. NWA/WCW/WWF -aikaiset jutut ja/tai ECW, niin niissä osaan auttaa ja vetää sellaisia... noh, ainakin vaikeasti googletettavissa olevia kysymyksiä. Kaiken mahdollisen kumminkin googlesta löytää.

Oli todellakin vaikea googlettaa, pari kyssää kysyin kaverilta, joka on perehtynyt 70-90-lukuun enemmän ja hänkään ei olult aivan varma kaikista :D
vendicta kirjoitti:
Wankie kirjoitti:
Tosin, jos kiinnostaa esim. NWA/WCW/WWF -aikaiset jutut ja/tai ECW, niin niissä osaan auttaa ja vetää sellaisia... noh, ainakin vaikeasti googletettavissa olevia kysymyksiä. Kaiken mahdollisen kumminkin googlesta löytää.

Oli todellakin vaikea googlettaa, pari kyssää kysyin kaverilta, joka on perehtynyt 70-90-lukuun enemmän ja hänkään ei olult aivan varma kaikista :D

Höh, eihän tässä ole mitään järkeä jos oikein väkisin yrittää googlettaa, kilauttaa kavereille ja ties mitä – ideanahan on ottaa selville mitä tietää, eikä mitä saa selville pienellä tiedonhaulla. :P

Mutta joo, Wankerin kysymykset olivat tosiaan todella haastavia, ja ainoastaan 2., 5., 6., 9. ja 10. olisivat menneet aika varmasti oikein. Itsekin voisin mukaan tulla mikäli Wankie kysymysten takana olisi, vaikken '90-luvusta alaspäin paljoa tiedäkään.
Nodachi kirjoitti:
Höh, eihän tässä ole mitään järkeä jos oikein väkisin yrittää googlettaa, kilauttaa kavereille ja ties mitä – ideanahan on ottaa selville mitä tietää, eikä mitä saa selville pienellä tiedonhaulla.

Tässä olikin vielä järkeä vuonna 2005, kun ketju aloitettiin. Tuolloin Wikipedia oli lähteenä hyvin lattea ja YouTube oli vasta tulossa.

Joka tapauksessa...

Voinhan minä jonkinaisen setin vetää. Otetaan aiheeksi vaikkapa yleinen 90 -luku. Jos ja kun joku vaan uskaltaa ottaa haasteen vastaan.
Tässä olisi haastaja Nodachille jos Wankkeri pistää trivian pystyyn.
Rhino ei muuten ole oikea vastaus tuohon action figuuri kysymykseen. Ravenista on tehty WWF,WWE,WCW ja TNA figuurit. Ota huomioon että Raven oli uran alkupuolella manageri nimeltä Johnny Polo ja muistelen että siitäkin on hahmo tehty.
nWo-Sting kirjoitti:
Rhino ei muuten ole oikea vastaus tuohon action figuuri kysymykseen. Ravenista on tehty WWF,WWE,WCW ja TNA figuurit. Ota huomioon että Raven oli uran alkupuolella manageri nimeltä Johnny Polo ja muistelen että siitäkin on hahmo tehty.


Niin? Että siihen kysymykseen oli enempikin kuin yksi vastaus?
Olisi aika hyvä, jos Wankie vetäisi kaikki triviat. Ei tulisi tuollaista google/wiki -huorausta kuin aiemmissa kysymyksissä.

Vaikeita kysymyksiä todellakin. Propsit Wankielle ja osallistujille.
Kyllä minullakin on samanlaisia kysymyksiä takataskussa.
mommo kirjoitti:
Tässä olisi haastaja Nodachille jos Wankkeri pistää trivian pystyyn.

It's on, baby!

Pistäs Wanker sitten ECW:tä mukaan, että pärjään edes joten kuten... 8-[
Itse voisin sitten tämän Nodachin ja mommon trivian jälkeen kilpailla taas, jos joku osaisi tehdä samanlaisia kysymyksiä enemmän 2000-luvulta. Itse, kun en ole tutustunut kovin paljoa old schooliin. Lisäksi jotkin tällaiset painia-aiheiset triviat voisi olla hauskoja. Esimerkiksi kaikki kysymykset liittyisivät Rob Van Damiin tai John Cenaan tai vaikka Ric Flairiin.
Nodachi kirjoitti:
mommo kirjoitti:
Tässä olisi haastaja Nodachille jos Wankkeri pistää trivian pystyyn.

It's on, baby!

Pistäs Wanker sitten ECW:tä mukaan, että pärjään edes joten kuten... 8-[

Olisit heti sanonut. Nyt sitten pukkas aika WWF/WCW painotteinen tapaus. :'--(

Ja kyllä, figuureja on enemmänkin kuin yksi. Kuten sanoin.

Ja vielä kolmantena, ei en jaksa vetää näitä aina. Bil' voipi vetää vaikka seuraavan.
Oh snap. Nyt siis koko maailma pääsee näkemään aivan naurettavan pienen WCW-tietouteni. :(

No, ensi kerralla sitten.

(EDIT:) Ohhoh, kyllähän sieltä itse asiassa yksi WCW-aiheinen kysymys vastaan tuli jonka ainakin luulen tietäväni!
^ Jep, ei oikein tässä pärjännyt allekirjoittanutkaan. :(
Noniin, elikkäs...

1. Bret Hart ja Owen Hart kohtasivat toisensa useamman kerran singles merkeissä. Tunnetuimmat kohtaamiset käytiin WrestleMania X:ssä (singles) ja SummerSlam 1994:ssä (cage). Mainitse kolme muuta ottelumuotoa, joissa nämä kaksi kamppaili.
    mommo: Hmm, Tag-Team, Royal Rumble ja... Ladder?
    Nodachi: Öääh, muistan ainakin kuulleeni No Holds Barred -ottelusta.

    Tosiaan haettiin niitä singles kohtaamisia, joten Royal Rumble ja Tag ovat suoraan pois kuvioista. Heidän välisiä erikoismatseja on useampiakin. Löytyy mm. Iron Man Match, Lumberjack Match, No DQ ja Nodachin mainitsema No Holds Barred. Kaunis siis Nodachille.

    0 / ⅓


2. Painija, joka on menettänyt mestaruuksia WWE:n historiassa enemmän kuin kukaan muu?
    mommo: The Undertaker
    Nodachi: Luultavasti Raven...

    Vastaus on Wrestling Observerin mukaan Shawn Michaels. Shawn oli aikamoinen heittopussi mestaruuksien suhteen vielä kun oli nousemassa upper mid-cardista sinne kultaiseen ME-kerhoon.

    0 / 0


3. The Midnight Express oli WCW:n kovimpia tag teameja 90 -luvun alussa. The Midnight Express hajosi 90 -luvun loppu puolella, kun Stan Lane ja manageri Jim Cornette lähtivät vetämään WCW:stä. Näin Bobby Eaton jäi yksin ja ilman paria. Ketä WCW suunnitteli Bobby Eatonin uudeksi pariksi ja osaksi The Midnight Expressiä? Huom! Tätä ei siis koskaan tapahtunut, koska suunnitelmat muuttuivat ja Bobby Eaton jatkoi singles merkeissä.

    mommo: Steve "Mongo" McMichalesia
    Nodachi: -

    Oikea vastaus on Brian Pillman. Pillman olisi ollut ihan pätevä valinta, mutta myös hänet pistettiin singles-runille Light Heavyweight -karkeloihin mukaan.

    0 / 0


4. Painija, jolla oli nerokas gimmick. Hän myös hyppi Swanton Bombeja vielä kun Jeff Hardy oli ala-asteikäinen.

    mommo: Mielessä kävisi Mick Foley, mutta tässä haiskahtaa jokin juoni. Noh, sanotaan nyt se Foley.
    Nodachi: The Great Sasuke

    Nodachi on sinäänsä oikeassa, mutta huomatkaa tuo nerokas gimmick - eli hakusessa oli "The Genius" Lanny Poffo. Mies veteli sentoneja ja moonsaultteja Amerikan mantereella ennen muita. Joten kyllä, tässä haiskahti se jokin!

    0 / 0


5. Manageri, jota WWF yritti värvätä itselleen WCW:stä 90 -luvun alussa? Hän olisi sopinut WWF:ään, sillä tuon aikaisen WWF:n rosterissa oli useampikin painija samalla sukunimellä.

    mommo: Jimmy Hart
    Nodachi: Gary Hart

    Oikea vastaus on tietysti Gary Hart. Jimmy Hart oli jo tuolloin WWF:n rosterissa. Gary Hart ei kuitenkaan koskaan WWF:ään saapunut, koska tienasi enemmän mukamas muualla. Pisteet Nodachille.

    0 / 1



6. Flairin painiura on ollut useamman kerran katkolla. Minä vuonna Ric Flair yritettiin ensimmäisen kerran pistää eläkkeelle?

    mommo: 1994
    Nodachi: 1993

    Molemmat ovat kyllä hyvin perällä asioista. Vuonna 1993 tätä yritti Vader ja vuonna 1994 siinä jopa onnistui Hulk Hogan. Molemmat kumminkin väärässä. Ensimmäisen kerran Flairin painiura oli panoksena jo vuonna 1983, NWA:ssa.

    0 / 0


7. The Midnight Expressin käytti legendaarista Giorgio Moroderin biisiä "Chase" entrancemusiikkina. Ennen heitä yksi WWF:ssä ja myöhemmin myös WCW:ssä tunnetu singles-painija käytti samaa entrancemusiikkia. Kenestä painijasta puhun?

    mommo: Käytään hätävalintaa, Lex Luger
    Nodachi: -

    Oikea vastaus on Randy Savage. Nodachi olisi nyt edes voinut yrittää.

    0 / 0



8. Steve Austinin matala, rikkinäinen ääni on yksi miehen trademarkeista. "Stone Coldin" tapa puhua ei kuitenkaan tullut luonnostaan, vaan sitä piti harjoitella. Kuka painija toimi Austinin äänimanagerina?

    mommo: Flair? Ei.. Arn Anderson.
    Nodachi: -

    Vastaus on jälleen kerran Brian Pillman. He kumminkin olivat ystäviä, jotka vetivät samanlaiset reissut WCW:stä ECW:hen ja ECW:stä WWE:hen.

    0 / 0


9. Vince poimi olympiamitalisti Bad News Brownin aikoinaan Stampedesta. Millä Vince lahjoi Bad News Brownin WWF:ään?

    mommo: Isolla shekillä?
    Nodachi: Kokaiinilla ja luksushuorilla?

    Molemmat olisivat varmasti käyneet, mutta Vince lupasi tehdä Bad News Brownista ensimmäisen neekeri(maailman)mestarin. Tätä ei kumminkaan koskaan tapahtunut ja tämän takia Bad News lähti vetämään WWF:stä 90 -luvun alussa.

    0 / 0


10. Mitä matsia suunniteltiin SummerSlam 1993:n Main Eventiksi? Kyseessä on siis matsi, jota ei koskaan WWF:ssä käyty.

    mommo: Ric Flair vs. Hulk Hogan
    Nodachi: Hulk Hogan vs. Bret Hart, WWF-mestaruudesta.

    Flair vs. Hogan piti käydä WMVIII:ssä, mutta se meni vituiksi. Sen sijaan SummerSlam 1993:sessa piti käydä Nodachin mainitsema Hulk Hogan vs. Bret Hart - mutta Hulk ei suostunut jobata mestaruutta räkänokka Hartille. Sen sijaan Yokozuna mahtavine läskeineen oli varsin mieluisa vastus.

    0 / 1


Lopputulos:

mommo: 0
Nodachi: 2 ⅓


Näin tällä kertaa. Kiitos kummallekkin osallistumisesta... ei kumminkaan maailman helpoimpia kysymyksiä.
Jahas.. Olen tässä viikon ajan seuraillut tätä trivia topiccia ja voisin mahdollisesti itsekin jossain vaiheessa (en nyt ehkä tällä tai ensi viikollakaan, mutta tulevaisuudessa joskus) osallistua kysymyksien vastailuun. Itsellä menee ehkä parhaiten ajanjakso Attidute Erasta nykyhetkeen.. Enpä ole itsekään kauheasti '70 - '80 lukuun perehtynyt.. Katsastellaan nyt tilannetta ja osallistutaan sitten myöhemmin.

Propsit tosiaan Wankielle kysymyksistä, sillä itse en ainakaan olisi osannut vastata kuin ehkä yhteen viiva neljään kysymykseen.

Ja olen porukoiden kanssa melko samoilla linjoilla. Itse pidän trivioista juuri siksi, että siinä testataan oma tietämys tietyltä aihepiiriltä, eikä vain googleteta ja wikitetä joka kysymykseen vastauksia.. :wink:
Heh, hieman ihmettelinkin, että mikä siitä Sasuken gimmickistä muka niin nerokkaan teki. Pistesaldo jäi sitten todella vajaavaiseksi, mutta kyllä sentään pari hassua asiaa tiesin – tosin hauskin asiahan näissä haastavissa trivioissa on se, että joka kerralla oppii jotain uutta.

Ja buu, minä kun luulin Raven-vastaukseni ollut lähes varma nappi hänen Hardcore-mestaruuskausien takia. Tarkistin iki-ihanasta Wikipediasta, ja hänhän oli 26-kertainen mestari, joka tietysti tarkoitti sitä, että hän hävisi tittelin aivan yhtä monta kertaa. Toisaalta hän ei mitään muita titteleitä WWF/E:ssä voittanut, joten ei kai tuo mikään ihme ole, ettei vastaukseni nappiin osunut. :(

Loistavia kysymyksiä kuitenkin, ja uusiksi voisin hyvinkin osallistua jahka nyt muutkin pääsevät ensin parin kierroksen ajaksi kysymyksiin vastailemaan.
Ilmoittaudun kilpailijaksi seuraavaan triviaan. Aihealueella ei ole niinkään väliä, kunhan vaikeustasoa hieman löytyy.
Mikä tuo alkuperäinen muoto Observerissa oikein on ollut? Menetetty viittaa suomen kielessä aikamoisen selvästi siihen, että jotain on ensin ollut hallussa ja tämä on vasta sen jälkeen menetetty ja Michaelsistahan ei tuohon täten saa millään oikeaa vastausta, miehellähän on ollut vasta nolot 14 mestaruuskautta.

Toki sen enenmpää Undertaker kuin Ravenkaan eivät olisi oikeita vastauksia, vaikka Raven käsittääkseni aika pitkään tuota meriittiä hallussaan pitikin. Varsinaista listaa en nopeasti tähän hätään löytänyt, mutta ainakin Edge on jo mennyt ohi 29 menetetyllä mestaruudellaan.
MutiM kirjoitti:
Mikä tuo alkuperäinen muoto Observerissa oikein on ollut? Menetetty viittaa suomen kielessä aikamoisen selvästi siihen, että jotain on ensin ollut hallussa ja tämä on vasta sen jälkeen menetetty ja Michaelsistahan ei tuohon täten saa millään oikeaa vastausta, miehellähän on ollut vasta nolot 14 mestaruuskautta.

En tuota enään saa esille. Googlen välimuisista poimittu. Artikkeli kumminkin oli "the most title losses in...". Itse kanssa eilen tuota tietoa epäilin ja tänä aamuna sitten olen yrittänyt saada selville tätä mysteeriä. Vastaus ei millään voi olla HBK kun puhutaan menetetyistä mestaruuksista... mutta ehkä alkuperäisessä artikkelissa oli väärä sanamuoto. Itse en nyt kerkeä asiaa tarkistaa, mutta jos siinä haettiin painijaa - joka on luopunut mestaruuksista eniten? Esim. loukkaantumisen takia.

Voin kyllä jatkaa mysteerin ratkomista työpäivän jälkeen.
Itselleni tuosta tulisi mieleen lähinnä mestaruusotteluihin osallistuminen voittamatta mestaruutta.
Sitten olisi vielä viimeinen massiivinen trivia, aiheena ECW. Se on (mahdollisesti) helpompaa tavaraa. Voipi ilmoittautua jos kiinnostaa.
Ehdottomasti mukana, jos on noinkin maukas aihe.

(EDIT:) Voi vittu. Supermac.
Joo, mukana ollaan. 8)
Kysymykset lähtivät YYVEEnä matkaan. Katsokaan kuinka käy. Pitäisi olla muutama erittäin helppo, muutama vaikea ja loput sellaista tiukkaa keskitasoa.
    1. RVD piti ECW World Television -mestaruutta liki kaksi vuotta. Miksi RVD joutui jobbaamaan vyön Rhinolle 22 kuukauden title-runin jälkeen?
    [list]Supermac: Ei RVD kyllä vyötään Rhinolle jobannut, mutta joutui siitä luopumaan nilkan murtumisen takia
    Nodachi: RVD:n polvi meni paskaksi, ja se jouduttiin leikkaamaan.

    Molemmat oikeassa (eli loukkaantumisen johdosta) ja Supermac huomasi jopa kompan. Tässä alkunperin piti olla joku jänskä kaksiosainen kysymys, mutta menin sitten senkin kusemaan. Antaisin ylimääräisen pojon... mutta tällä kertaa saa riittää erityismaininta.

    1 / 1


2. Tämä henkilö vaikutti mm. CWF:ssä, NWA:ssa, WWF:ssä ja WCW:ssä ennen ECW:tä. Kenestä puhun?
    Supermac: Scott Hall
    Nodachi: Dusty Rhodes

    Tässä haettiin manageri-tuomari Bill Alphonsoa, mutta niin Rhodes kuin Hall käy myös vastaukseksi.

    1 / 1


3. Dudleyn veljeksiä, tai velipuolia, oli ECW:ssä iso läjä. Kuinka monta heitä yhteensä oli?
    Supermac: 12
    Nodahchi: 9

    Dudley Dudley, Psycho Sam Dudley, Schmuck Dudley, Little Snot Dudley, Big Dick Dudley, Sign Guy Dudley, Chubby Dudley, Dances With Dudley, Bubba Ray Dudley, Studley Dudley, D-Von Dudley ja Spike Dudley. Yhteensä 12 ja näin Supermac on oikeassa.

    1 / 0


4. Ian Rottenin ECW-run ei kauaa kestänyt. Miksi mies lähti vetämään ECW:stä?
    Supermac: Kai siinä kyse jostain palkkaerimielisyyksistä oli
    Nodachi: Jotakin palkkojen maksuun liittyvää taisi taustalla olla.

    Palkkahan se, mikäs muukaan. Paul E. oli aika nihkeä maksumies roskapainin suhteen. Paul E. maksoi Ianille kolmesta eri matsista (johon kuului Barbed Wire Bat Match ja kuuluisa Tapei Death Match) vain 350$. Ian halusi jatkossa enemmän, johon Paul E. ei suostunut ja näin Ian lähti vetämään. Tosin, ellei Ian olisi lähtenyt vetämään, olisiko IWA-MS:ää koskaan syntynyt?

    1 / 1


5. Vuonna 1999, Paul E. yritti palkata kahta suurta WWF:ssä ja WCW:ssä pyörinyttä superstaraa ECW:n leipiin. Ketkä nämä kaksi painijaa ovat?
    Supermac: The Ultimate Warrior & Davey Boy Smith
    Nodachi: Heitetään nyt perstuntumalta vaikkapa Sid ja Scott Hall. Sid tosin ECW:ssä käväisi, joten äh, en tiedä.

    Davey Boyta ei ainakaan tuohon aikaan ECW:hen kaavailtu, mutta varmasti miestä yritettiin 90 -luvun puolessa välissä bookata kun kaveri indeissä pyöri. Nodachi on siinä oikeassa, että Sid esiintyi muutamassa PPV:ssää ja näin ei voi olla oikea vastaus. Myös Scott Hall kävi ECW:ssä käsittääkseeni muutamassa show'ssa - mutta tämä oli 2000 -luvun puolella. Hakusessa oli The Ultimate Warrior ja Vader. Piste Supermacille.

    1 / 0


6. ECW:llä oli oma painikoulu nimeltään "House of Hardcore". Luettele kaksi painijaa, jotka valmistuivat kyseisestä painikoulusta ja ovat ECW:n "omia kasvatteja"?
    Supermac: Chris Chetti & Danny Doring
    Nodachi: Chris Chetti ja Danny Doring.

    Näköjään vastauksia ollaan vaihdeltu. Molemmat ovat oikeassa. Näiden lisäksi ainakin Roadkill oli House of Painin kasvatteja.

    2 / 2


7. Mike Awesome siirtyi ECW:stä WCW:hen vuonna 2000. Paul E. tarjosi uutta sopimusta Awesomelle, mutta Awesome ei siihen suostunut. Miksi?
    Supermac: Liian pieni palkka
    Nodachi: Ainakin Eric Bischoff tarjosi aivan hitosti rahakkaampaa sopparia, en sitten tiedä onko se hakemasi syy.

    Molemmat ovat oikeassa siinä, että palkka-asioista oli kyse. Awesome ei suostunut allekirjoittamaan uutta ECW-sopimusta, koska Paul E. oli velkaa Awesomelle jo ennestään. Annetaan siis puolikas kummallekkin.

    ½ / ½


8. ECW meni talousongelmien myötä konkurssiin vuonna 2001. ECW:llä oli yksinkertaisesti liikaa velkoja ja maksamattomia laskuja. Kelle kolmelle painijalle ECW oli eniten velkaa?
    Supermac: Rob Van Dam, Tommy Dreamer & Rhyno
    Nodachi: Rhino, Dreamer ja Steve Corino?

    Oikea vastaus on Rob Van Dam ($150,000), Tommy Dreamer ($125,000) ja Shane Douglas ($48,000). Kummatkaan eivät täysin oikeassa, mutta sentään joku osui.

    2 / 1


9. Tämä nainen veti muutaman promon ECW:ssä. Hän ei paininut, eikä kauaa firmassa pyörinyt. Hän on kumminkin hyvin tunnettu nykypäivänä siitä, että tykkää ottaa kullia joka reikään neljästä eri suunnasta. Kuka tämä nainen on?
    Supermac: Hmmh, ainakin Tammy Lynn Sytch voisi tähän sopia, joten mennään sillä...
    Nodachi: Öö, Missy Hyatt?

    Molemmat ovat kyllä alastonkuviin päässeet. Oikea vastaus kumminkin on Jasmin St. Claire. Hänet tunnetaan nykypäivänä paremmin gangbang leffoista kuin ECW/XPW/3PW -esiintymisistä.

    0 / 0


10. Joey Styles tuli tunnetuksi siitä, että mies selosti niin TV kuin PPV -lähetykset yksin. Hänellä kumminkin oli värikommentaattori aisaparina useampaankin otteeseen. Luettele kaksi.
    Supermac: Cyrus & Joel Gertner
    Nodachi: Joel Gertner ja Cyrus.

    Molemmat oikeassa. Myös usea painija on ollut kommentaattorina PPV -lähetyksissä.

    2 / 2






SUPER KUVA TRIVIA~!





11. Mikä matsi? (Ottelumuoto, vuosi)
kuva
    Supermac: Barbed wire match & 1997
    Nodachi: Barbedwire Match, 1997.

    1 / 1


12. Ketkä kaksi painijaa ovat tuolien alla?
kuva
    Supermac: Johnny Grunge & Rocco Rock
    Nodachi: Rocco Rock ja Johnny Grunge

    2 / 2


13. Kuka painija?
kuva
    Supermac: Axl Rotten
    Nodachi: Axl Rotten

    1 / 1


14. Mistä PPV:stä?
kuva
    Supermac: Eipä kyllä ole varmuutta, mutta voisi olla ottelusta Dustya vastaan, joten vastataan Living Dangerously 2000
    Nodachi: HeatWave 2000.

    0 / 1


15. Ketkä kaksi ovat ringissä?
kuva
    Supermac: Justin Credible & Lou E. Dangerously
    Nodachi: Justin Credible ja Lou E. Dangerously.

    2 / 2


16. Ketkä nämä neljä ovat?
kuva
    Supermac: Pitbull #1, Pitbull #2 ja Sandman ovat helposti tunnistettavissa, mutta neljättä sitten pohdinkin pitkään ja hartaasti... pakko sen on Tod Gordon olla.
    Nodachi: Antony Durante, The Sandman, Gary Wolfe ja Tod Gordon?

    4 / 4


17. Entäpä nämä?
kuva
    Supermac: Super Nova & Gedo
    Nodachi: Super Nova ja Roadkill.

    1 / 2


18. Kuka on Sabun takana?
kuva
    Supermac: Tähän kysymykseen meni kaikista eniten aikaa, enkä kyllä ole yhtään varma vastauksesta, mutta se voisi olla Sandman
    Nodachi: The Sandman.

    1 / 1


19. Ketkä nämä kaksi ovat?
kuva
    Supermac: Mike Awesome & Masato Tanaka
    Nodachi: Mike Awesome ja Masato Tanaka.

    2 / 2


20. Mikä näitä kolmea yhdistää?
kuva
    Supermac: Keksin aika montakin asiaa, jotka heitä yhdistävät, mutta vastataan että kaikki kuuluivat Triple Threat-stableen
    Nodachi: Vaikkapa se, että kaikki ovat painineet ECW:ssä, WCW:ssä ja WWF:ssä.

    1 / 1
[/list]

Piti vaihtaa pisteytys, koska 1/3 - 1/2 - 3/4 -pelleily meni aivan naurettavaksi. Lopputulos:

Supermac: 11½ + 15 = 26½ pistettä
Nodachi: 8½ + 17 = 25 ½ pistettä


HOLY SHIT! HOLY SHIT!

THIS IS AWESOME! *CLAP CLAP CLAP-CLAP-CLAP*
THIS IS AWESOME! *CLAP CLAP CLAP-CLAP-CLAP*


Asiat taas tarkistettu uudelleen ja viimeisten viilausten jälkeen, yhden pisteen erolla Supermac vie potin.
Miksei Supermac saanut pistettä Scott Hallista?
Hah, kyllähän meni tiukoille. Ovat kyllä ajat vähän muuttuneet siitä, kun Supermac minua kävi moittimassa joskus täällä 'Alertissa kun kutsuin Mikey Whipwreckiä jobberiksi.

Mietin aluksi muuten täysin samaa kuin Supermac tuosta kysymyksestä 14, mutta tuo kanveesin väri ja HeatWave-tekstistä näkyvä, öö, liekki paljastivat. Ja tuohon 1. kysymykseen liittyen, niin jep, eihän RVD sitä Rhinolle jobannut, vaan siitä tuli se turnaus jonka finaalissa Rhino hävisi Super Crazylle.

Mutta joo, Bilyeu on oikeassa: Scott Hall paini myös CWF:ssä, joten voiton pitäisi mennä hänelle. Lisäksi hän vastasi tuohon 1. kysymykseen oikein (nilkka), kun taas minä muistelin RVD:n polven menneen paskaksi. :P Oli kuitenkin hauska trivia.

Thank you, sir, may I have another?
Asia korjattu. Töissä ei tämä informaation keruu/tarkistus toimi samalla tavalla kuin kotona. Jatkuvaa ALT-TAB -räpläämistä. Välillä otetaan vastaan tilausrivejä, sitten googletetaan painijuttuja, sitten jaetaan tilauksia tuotantoon, sitten pyöritään Wikipediassa, sitten mennään LAITTOMALLE TUPAKKATAUOLLE, sitten jatketaan taas aivan väärästä kohtaa ja kaikki menee viimeistään siinä vaiheessa sekaisin kun työnjohtaja tulee selän taakse ihmettelemään ja kysyy "Kuka vittu tollanen uikkarisankari on?".

Nodachi kirjoitti:
Thank you, sir, may I have another?

Kiitti nyt riitti! Vuoden painipostikiintiö on jo täynnä.
Laadukasta triviaa jälleen, onnittelut Nodachille. =D>

Wankie kirjoitti:
..kaikki menee viimeistään siinä vaiheessa sekaisin kun työnjohtaja tulee selän taakse ihmettelemään ja kysyy "Kuka v***u tollanen uikkarisankari on?".


Sigin paikka melkeen. ^^
Loistavia kysymyksiä kyllä Wankie laittoi kehiin. Oli todella kiva vastailla. Nodachi oli piinkova vastus ja täytyy antaa tunnustusta siitä, että on se painitieto Nodalla muutamassa vuodessa aika reilusti noussut. :P

17. kysymys olisi kyllä pitänyt kokonaisuudessaan tietää, mutta ei vain jostain syystä tullut Roadkill mieleen.

Kiitokset kysyjälle ja vastustajalle!
Voin osalllistua seuraavalle trivialle mielellään jos wankie pitää sen.
Voisin pitää trivian, vaikeusasteena toimisi melko vaikea (muutama helpompi kuitenkin joukossa) ja kysymyksen liittyisivät WWE:hen (myös WWF) ja mahdollisesti myös vanhoihin promootiohin (AWA, jne.), mitkä WWE:n on ostanut.
ok. voin osallistua mutta mielellään ei mitään palkintoja...varsinkaan mitään nimikirjoitus juttuja mitä esim hardyboyn trivioissa oli.
nWo-Sting kirjoitti:
ok. voin osallistua mutta mielellään ei mitään palkintoja...varsinkaan mitään nimikirjoitus juttuja mitä esim hardyboyn trivioissa oli.

Joo, ei tietenkään. Ensimmäinen joka ehtii osallistua pääsee mukaan tälle kierrokselle nWo-Stingia vastaan. Laitan kysymykset heti, kun kerkeän YV:llä.
Painitietoni on melko suppeaa, mutta WWE -ajan kysymyksiä saattaisin jotain tietääkin. Anna tulla vain, leikkiähän tämä vain :)
nWo-Sting kirjoitti:
Voin osalllistua seuraavalle trivialle mielellään jos wankie pitää sen.

Jos vaan saa pätevän vastustajan niin voisin vetää kunnon WCW Trivian. Mutta ei nyt vielä vähään aikaan. Parin viikon päästä alkaa 9 päivän lomautusputki ja eiköhän tuolloin sitä aikaa ole krapulassa kirjoitella. Tarkoitus olisi vetää kunnon setti kiperien kysymyksien, kuvien ja ehkä jopa ääniklippien kera.

Mutta antaa nyt muidenkin näitä pitää. Voin olla vaikka vieraileva triviatuomari.