Foorumiarkisto

← Painijat

Jeff Hardy

Supa yrittää olla vaan semmonen WrestlingAlertin Edge, heelin heel superstar, ja kerää heattiä täällä


Heat ^^^^^^^^
Eihän Jeffiä edes kannata verrata AJ Stylesiin. Jos te näette esim. Super Dragonin parempana highflyerinä kuin Jeffin, tekeekö se kaikista muista saman tyylin edustajista Jeff mukaan lukien huonoja? Asiasta seitsemänteen, vaikea uskoa, että Supa on Steve Austinin fani...
"Wanhus" kirjoitti:
Supa yrittää olla vaan semmonen WrestlingAlertin Edge, heelin heel superstar, ja kerää heattiä täällä




Hahahahahahahahhaaha. Tuo on typerästi sanottu,jos kiistellään painijasta joka ei oikeastikkaan osaa mitään,ei painia,ei ole mikkitaitoja jne. Ei se tee Supasta mitään "WA:n heeliä". Aika moni muukin on varmasti sitä mieltä,että Jeff ei ole hyvä. Mikset samantien sano muitakin heeleiksi?
Oli tuo sinunkin kommenttisi todella typerä jos et keksi uusia perusteluja miksi Jeff ei ole hyvä missään. Eikö Jeffistä voi pitää koska hän pari vuotta sitten botchasi paljon liikkeitä? Jos katsoisit Jeffin uusimpia single-matseja tietäisit kyllä, että hänkin on kehittynyt.
Jos katsoisit Jeffin uusimpia single-matseja tietäisit kyllä, että hänkin on kehittynyt.

Hän on kehittynyt, mutta siitä huolimatta hän ei ole hyvä. Ei hän kyllä ole huonokaan, hän on KOHTALAINEN!!!

E:
Lainaten jotain John Cena topikin heppua, niin täytyy sanoa että vaikka kuinka vihaisitte Jeff Hardya ja mollaisittekin, hän näyttää olevan alueen puhutuin heppu.

Se on totta. 455 kommenttia on yllättävän paljon. Kyllähän se jotain kertoo painijasta. Vähintään sen, että hän on varsin ristiriitainen (hyvässä mielessä).
Lainaten jotain John Cena topikin heppua, niin täytyy sanoa että vaikka kuinka vihaisitte Jeff Hardya ja mollaisittekin, hän näyttää olevan alueen puhutuin heppu.
Kohta 20 sivua Jeff:stä. Kun minä aloitin kirjoittamisen näitä oli 9. Jos muuta ei Jeffin inhoajat keksi niin ainakin hän on heppu josta riittää puhuttavaa. Hyvää ja huonoa sellaista.
Vuoden kiista 2007!

EDIT: Reilu 10 sivua Jeffistä 2 kk'n aikana...
"rotten sound" kirjoitti:
Kohta 20 sivua Jeff:stä. Kun minä aloitin kirjoittamisen näitä oli 9. Jos muuta ei Jeffin inhoajat keksi niin ainakin hän on heppu josta riittää puhuttavaa. Hyvää ja huonoa sellaista.


Niin, äärimmäiset persoonat aiheuttavat aina äärimmäisiä mielipiteitä sekä puolesta että vastaan. (Kuulostaa paremmalta englanniksi: Extreme people always raise lots of extreme opinions, both good and bad ones.) Mutta hyvä niin, miten tylsäksi elämä kävisikään jos kaikki ihmiset (ja myös painijat) olisivat samasta muotista tehtyjä? Toisekseen, Jeff on useaan otteeseen maninnut, että hänestä on hauskaa aiheuttaa ihmisissä edes jonkinlaisia reaktioita. No, ainakin tähän topicciin hän olisi varmasti tyytyväinen Kohta 20 sivua painijasta, jolla ei (valitettavasti) edes ole enää IC-titteliä.
Ja mitäs valitettavaa siinä on, että Jeff ei ole enää IC-mestari? IC-mestaruus- ja muut midcard-kuviot ovat aika samanlaisia. Ymmärtäisin, jos Jeff olisi hävinnyt päämestaruuden, mutta miten tämä IC-mestaruuden menettäminen muuttaa Jeffin asemaa ja juonikuvioita jatkossa?
"finlay" kirjoitti:
Ja mitäs valitettavaa siinä on, että Jeff ei ole enää IC-mestari? IC-mestaruus- ja muut midcard-kuviot ovat aika samanlaisia. Ymmärtäisin, jos Jeff olisi hävinnyt päämestaruuden, mutta miten tämä IC-mestaruuden menettäminen muuttaa Jeffin asemaa ja juonikuvioita jatkossa?


No joo, sinulla on tuossa kyllä pointti. Mutta kun se on NIIN kivaa jos omilla suosikeilla menee hyvin (sisäinen, hyvin piilotettu markki puhuu ). Toisekseen, tähän liittyy myös se, että Umagassa minua ärsyttää se, että näemmä vain Cena pystyy hänet voittamaan. Ihan kuin Cenalla ei jo olisi tarpeeksi pushia muutenkin...

Toivotaan niin, että JH:n asema ja juonikuviot muuttuvat vain parempaan suuntaan
Ei Jeff välttämättä kauaa ole ilman IC mestaruutta. Veikkaan, että Umaga häviää mestaruuden ennen Billionaires vs. Billionaires ottelua...
"Wanhus" kirjoitti:
Ei Jeff välttämättä kauaa ole ilman IC mestaruutta. Veikkaan, että Umaga häviää mestaruuden ennen Billionaires vs. Billionaires ottelua...

Ja mitähän helvetin järkeä siinä olisi?
Matsiin tulee nimenomaan jännitystä kun toisensa kohtaa IC mestari Umaga ja Rey mysterio joka ei tällä hetkellä tarvitse mestaruutta ollakseen over.

Mitähän se Hardy sillä tekisi tuskin wrestlemaniaan tulee muutenkaan IC mestaruusottelua
"Wanhus" kirjoitti:
Ei Jeff välttämättä kauaa ole ilman IC mestaruutta. Veikkaan, että Umaga häviää mestaruuden ennen Billionaires vs. Billionaires ottelua...


Miksi ihmeessä?
Tuo IC-mestaruushan annettiin hänelle juuri sen takia että Umaga saa pushia kohti Hair vs. Hair -ottelua, ja jos kerran
SpoilerLashley
on hänen vastustaja, niin miksi hän menettäisi overiuttaan juuri ennen ottelua? En näkisi tuossa mitään järkeä, ja kun kerran vastassa on vielä
SpoilerLashley
, niin eikö se olisi juuri ideana että Umaga tulee overina Maniaan, mutta sitten hän pieksee Uman, ja saa siitä overiutta?

EDIT:
"Erkko777" kirjoitti:
Rey Mysterio

Ööh, mistäs tuollaista olet kuullut? Matsihan tulee olemaan (melko varmasti)
SpoilerLashley vs. Umaga, jossa Special Reffinä on Steve Austin
"erkko777" kirjoitti:
kun toisensa kohtaa IC mestari Umaga ja Rey mysterio
Milloinkas nämä herrat ovat kohtaamassa?
Matsiin tulee nimenomaan jännitystä kun toisensa kohtaa IC mestari Umaga ja Rey mysterio joka ei tällä hetkellä tarvitse mestaruutta ollakseen over.

Oliko ihan pakko spoilata? Ja jos joku tulee sanomaan, että minä edesautoin Jeffiin liittyvässä spoilaamisessa, niin se spoilattiin jo pari sivua takana päin...

Mutta mitä jännitystä tuohon otteluun muka tulee? Et kai tosissasi usko, että Trump ajelisi hiukset viihteen vuoksi?
Niille jotka eivät tienneet, niin kannattaa Youtubeen laittaa hakusanaksi Jeff Hardy. Löytyy kaikkea kokoelmavideoista haastatteluihin.
"finlay" kirjoitti:
Matsiin tulee nimenomaan jännitystä kun toisensa kohtaa IC mestari Umaga ja Rey mysterio joka ei tällä hetkellä tarvitse mestaruutta ollakseen over.

Oliko ihan pakko spoilata? Ja jos joku tulee sanomaan, että minä edesautoin Jeffiin liittyvässä spoilaamisessa, niin se spoilattiin jo pari sivua takana päin...

Mutta mitä jännitystä tuohon otteluun muka tulee? Et kai tosissasi usko, että Trump ajelisi hiukset viihteen vuoksi?


Mikäs feikki tä on? Tämä voi olla huhu, mutta ei minkäänlainen spoileri... Jonkinlainen huhu vaan...

Näillä näkymin,
SpoilerLashley
kohtaa Umagan...
"Mr#Kennedy" kirjoitti:
Koska Rotten sound ei näytä vastaavan voisin kääntä kysymyksen ja kysyä. Miksi Jeff Hardyn hahmo ei ole loistava, onnistunut ja kiinnostava?


Mistä alottaisi? Ahaa, keksin. Mikä hahmo? Miehellä ei ole mitenkänä merkittävää, tunnistettavaa hahmoa. Hän vain mene kehään, vetää liikkeensä ja lähtee kehästä. Yleisö hurraa, en tiedä miksi. Hahmo luodaan juonikuvioilla, promoilla ja tietenkin myös otteluilla, mutta onko Hardy luonut hahmoaan mitenkään? Ainiin, hienot spotit. Riittävätkö ne hahmon luomiseen? Ovathan ne ihan hienoja, mutta kuten olen jo todennut, ne ovat käyneet tympimään. Itse en ole koskaan spottihuoraamisesta pitänyt enkä tule pitämään, mutta indyspottikoneita liikaa nähtyä Hardyn vedot eivät tunnu miltään. Ja Kenton on paljon vaikuttavampi kuin Swanton, puhtaasti siksi, että Kennedy loikkaa paljon korkeammalle ja on paljon kookkaampi painija. Hardy vetää sentoninsa löysästi ja se vaikuttaa niin tehottomalta.

Jos ei ole taitoja, tarvitsee vetävän hahmon. Ja sellaista Hardyllä ei ole. Spotit ja loikat toimivat oman aikansa, mutta kyllä yleisö niihin jossain vaiheessa turtuu. Sitten ei enää hurrata, sitten vain haukotellaan.

Ei Jeff mikään kaikkien aikojen huonoin ole, itse asiassa hän ei ole edes huono, vaan keskinkertainen. Muutama huonompi on häntä ylempänä kortissa, mutta siihen on syynä Jeffin karismattomuus. Ja se estää myös kaikki mahdolliset nousut, WWE:ssä ei ilman karismaa korkealle porskutella.

Jeff ilman Mattia ei ole yhtään mitään. Hän ei olisi koskaan päässyt mihinkään, etenkään isoon E:hen ja saa nähdä, kauanko yleisöä jaksaa tälläkertaa kiinnostaa.

Ainiin, täällä on puhuttu siitä, kuinka Jeff "rakastaa painia yli kaiken ja antaa sille kaikkensa". Vielä ~vuosi sitten puhuttiin siitä, kuina Jeffia ei kiinnosta paini enää paskaakaan. Voi olla, että mies on mieltään muuttanut ja löytänyt kiinostuksensa, mutta aina saa epäillä, antaako mies nyt kakkensa dollareille vai yleisölle.

"wankie" kirjoitti:
Mitä muuta? Miksi Jeff aina muistetaan? Hulk bodyslammasi Andren, Jimmy Snuka hyppäsi häkin katolta, Foley lensi häkkihelvetin päältä... Jeff hyppäsi Swantonit tikapuiden päältä. Kaikki yhtä historiallisia hetkiä vapaapainin rikkaassa lajissa.


Hei, oikeasti? Nyt on perspektiivit vähän hukassa jos vertaat Swantonspottia noihin hetkiin. Se ei ole lähelläkään yhtäkään noista kolmesta. Fani voi ja pitääkin olla, mutta ei nyt itsellensä tarvitse valehtelemaan alkaa...
"Wanhus" kirjoitti:
"finlay" kirjoitti:
Matsiin tulee nimenomaan jännitystä kun toisensa kohtaa IC mestari Umaga ja Rey mysterio joka ei tällä hetkellä tarvitse mestaruutta ollakseen over.

Oliko ihan pakko spoilata? Ja jos joku tulee sanomaan, että minä edesautoin Jeffiin liittyvässä spoilaamisessa, niin se spoilattiin jo pari sivua takana päin...

Mutta mitä jännitystä tuohon otteluun muka tulee? Et kai tosissasi usko, että Trump ajelisi hiukset viihteen vuoksi?


Mikäs feikki tä on? Tämä voi olla huhu, mutta ei minkäänlainen spoileri... Jonkinlainen huhu vaan...

Näillä näkymin,
SpoilerLashley
kohtaa Umagan...

Huh! Enemmän mielenkiintoa SD:n katsomiseen
Riveni, kaikkien painijoiden matsit ovat ennalta arvattavia. Paitsi ehkä Eddien... Joka tapauksessa AJ Stylesin ottelut ovat ihan yhtä ennalta arvattavia. "Hän vain menee kehäään tekee 360 corkscrew moonsaultin ja styles clashin." Mitä hienoa Kentonissa taasen on? Hän pitää koko lennon ajan kädet edessään ja polvet koukussa, Eikä tässä pisteessä ole enää paljon väliä vaikka hän hyppäisi kuinka korkealle tahansa.
Miksi Jeffiä pitää verrata Stylesiin? Verrataan Jeffiä vaikka Rikishiin. Rikishi ei ole ikinä hypännyt yläköydeltä, tai muuta sellaista...

(Rikishi oli eka joka tuli mieleen SYM'ssä mä Jeff Hardy kaveri Rikishi, Rikishi tekee Swantonin xD)
"Wanhus" kirjoitti:
Miksi Jeffiä pitää verrata Stylesiin? Verrataan Jeffiä vaikka Rikishiin. Rikishi ei ole ikinä hypännyt yläköydeltä, tai muuta sellaista...

(Rikishi oli eka joka tuli mieleen SYM'ssä mä Jeff Hardy kaveri Rikishi, Rikishi tekee Swantonin xD)


Miksi Hardya pitäisi verrata johonkin painijaan joka on täysin erilainen? Aivan sama kuin vertaisit vaikka Britney Spearsia Slayeriin...
Kuka on Slayer? Joku kalju kumminkin Joten mitä samaa niissä on... Molemmat on kaljuja...
"Wanhus" kirjoitti:
Kuka on Slayer? Joku kalju kumminkin Joten mitä samaa niissä on... Molemmat on kaljuja...


Slayer on BÄNDI! MINÄ KÄYTIN MUSIIKKIA VER-TAUS-KU-VA-NA! YM-MÄR-RÄT-KÖ?

EDIT: Ja Slayer on siis erittäin raskasta metallia, kun taas Britney Spears pikkuneitien purkkapoppia... -_-
Ja Kalju sellainen. Mut kuiteski.

Jeff Hardy on näillä näkymin menossa Wrestlemaniaan MNM vs. Hardy Boyz matsiin. Nitro hävisi jo Punkille eli mitä muuta Nitrolle keksittäisiin WM23? En itse keksi ainakaan mitään. Joey Mercury taas ei ole vielä otellut, mutta veikkaukseni menee näin että Mercury kohtaa Rey Mysterion karsintamatsissa ja häviää. Sitten Jeff kohtaa Ortonin ja häviää MNM´än takia. Matt kohtaa Smackdownissa King Bookerin ja häviää, taas MNM takia. Tästä sitten viimeinen MNM vs. Hardy Boyz matsi jossa hävinnyt joukkue hajoitetaan lopullisesti, mutta palaa yhteen parin vuoden päästä. -.-
Hah, Supan karisma ei tosin yllä lähellekkään Edgeä, tai siis mikä karisma..
Mie varmaankin olisin WA.n tweeneri. Olen aivan liian kiltti heeliksi, mutta toisaalta, en mikään täysi enkelikään ole.

455 kommenttia ja 20. sivu menossa? Vautsi, kylläpäs yhdestä painijasta voi näköjään saada paljon asiaa, ja varmaan vähän myös asian vierestä.
Miekin aloitin jossain alle kymppisivulla.

Niimä niin, kuten Meredith sanoi äärimmäiset ihmiset aiheuttavat äärimmäisiä mielipiteitä. Kävisi elämä tylsäksi jos kaikki ihmiset ja painijat olisivat samanlaisia. Ja mitä päivä olisi ilman päivittäistä Jeff Hardy väittelyä?
Tästähän alkaa pian tulla rutiinia..

Riveni: Jeffillä nimenomaan on karismaa, kaikki eivät tarvitse puhetta olemuksensa lisäksi, kun taas toiset eivät voi hankkia karismaa edes puhumalla mikkiin. Jos Jeffillä ei olisi karismaa, miksi hänellä olisi niin paljon faneja?

Jeffhän erottuu monista painijoista jo pelkällä ulkoisella olemuksellaan. Matt on häneen verrattuna yksilöpainijana paljon neutraalimmin näkyvä hahmo.

Ja mitä Jeffin motivaatioon tulee, miun mielestäni kuka tahansa saattaa palaa loppuun jos tekee samaa työtä vuositolkulla, ja sitten löytääkin tauon jälkeen saman työn todella mielenkiintoiseksi. Saman olen huomannut itsekkin yliopistossa. Joskus on kausia että kaikki maistuu puulta, sitten ilmoittaudut oman tiedekunnan luennolle, joka on jotain käsittämättömän vau, ja kaikki alkaa sujua paremmin tuntua mielenkiintoisemmalta.

Ja samaa mieltä rottensoundin kanssa siitä, että kenton ei ole kovinkaan hieno liike. Kun iso äijä mätkähtää kanveesiin, se on pelkkä pläts. Sama juttu jos joku liian raskastekoinen tekee spearin, se on kuin tavarajuna. Kevyemmät painijat saavat sen näyttämään oikesti keihäältä.

Rikishi kuka, mitä häh? Miten se liittyy tähän? (Tiiän kuka kyseinen heppu on)
Kerry King on kalju. Jeff ei ole...puhun siis Hannemanista.
Rikishi on muuten useasti hypännyt ainakin keski köydeltä, jos sitä hypyksi voidaan haukkua. Onhan Jeffillä todella paljon luontaista karismaa, eikä hänen edes tarvitse puhua mikkiin näyttääkseen hyvältä.
"rotten sound" kirjoitti:
Onhan Jeffillä todella paljon luontaista karismaa, eikä hänen edes tarvitse puhua mikkiin näyttääkseen hyvältä.


Se luontainen karisma on sitten varmaan piilossa kun en ole sitä ikinä miehestä löytänyt. Hän ei ole järin uskottava olemukseltaan eikä kovinkaan kummoinen 'näyttelijä'. Karisma ei kuitenkaan rajoitu pelkkiin mikkitaitoihin, kuten mainitsit. Esimerkiksi Benoit ja Batista ovat karismaattisia vaikkeivat mikkiin puhuisikaan. He saavat eleillään ja olemuksellaan tuotua ilmi aivan tarpeeksi asioita. Hardy ei siihen kykene, ellei hänen tarkoituksenaan ole olla löysän oloinen ja epäuskottava friikki.
"Riveni" kirjoitti:
[Se luontainen karisma on sitten varmaan piilossa kun en ole sitä ikinä miehestä löytänyt. Hän ei ole järin uskottava olemukseltaan eikä kovinkaan kummoinen 'näyttelijä'. Karisma ei kuitenkaan rajoitu pelkkiin mikkitaitoihin, kuten mainitsit. Esimerkiksi Benoit ja Batista ovat karismaattisia vaikkeivat mikkiin puhuisikaan. He saavat eleillään ja olemuksellaan tuotua ilmi aivan tarpeeksi asioita. Hardy ei siihen kykene, ellei hänen tarkoituksenaan ole olla löysän oloinen ja epäuskottava friikki.


Ihan uteliaisuuttani kysyn:

1, Montako Jeffin matsia olet nähnyt (arvio) ja miltä vuosilta?
2. Montako backstage-promoa ja miltä vuosilta?
3. Montako dokumenttia, joissa JH esiintyy olet nähnyt?
"meredith" kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn:

1, Montako Jeffin matsia olet nähnyt (arvio) ja miltä vuosilta?
2. Montako backstage-promoa ja miltä vuosilta?
3. Montako dokumenttia, joissta JH esiintyy olet nähnyt?

1. Reilu 20 (vuosia en muista..2002-2006
2. Mitä nyt, pari mitä Jeffillä on ikinä ollut, kaksi taisi olla vs. Undertaker ja vs. Triple H feudien aikaan..Myös muutama 2006 vuoden promo.
3. Hardy Boyz Leap of Faith.
"meredith" kirjoitti:

1, Montako Jeffin matsia olet nähnyt (arvio) ja miltä vuosilta?
2. Montako backstage-promoa ja miltä vuosilta?
3. Montako dokumenttia, joissa JH esiintyy olet nähnyt?


Omat vastaukset ennen kuin unohtuu:

1. Tulokseksi tulee väkisinkin yli 60 vaikka miten päin katsoisi. Matseja on tullut nähtyä sekä TNA:sta että WWE:sta. Ja vuodet lienevät 1999-2007.

2. Promoja on tullut nähtyä lähemmäs 20.

3. Dokumentit: Hardy Boyz-Leap of Faith, TLC ja ei varsinainen dokkari mutta aivan hulvaton Hardy Show season 1. Niin ja olen myös lukenut Hardyjen omaelämänkerran Exist 2 Inspire. En siis ole ihan n00b näissä Hardy-kuvioissa...
"meredith" kirjoitti:

1, Montako Jeffin matsia olet nähnyt (arvio) ja miltä vuosilta?
2. Montako backstage-promoa ja miltä vuosilta?
3. Montako dokumenttia, joissa JH esiintyy olet nähnyt?


Vastaanpa miekin tähän..

1. Olen nähnyt n. 30 ottelua, joissa Jeff Hardy heiluu. Sekä TNA.sta että WWE.n puolelta.

2.Promoja olen nähnyt n. 5.

3. Dokumentit: Hardy Boyz-Leap of Faith, TLC ja sitten veljesten itse tekemän Hardy Show season 1. Niin ja olen myös kuullut paljon lainauksia Hardyjen omaelämänkerrasta Exist 2 Inspire. Että jotain miekin olen nähnyt, vaikkeivät hardyt ole painijalistallani korkeimmilla sijoilla.
"Riveni" kirjoitti:
Mistä alottaisi? Ahaa, keksin. Mikä hahmo? Miehellä ei ole mitenkänä merkittävää, tunnistettavaa hahmoa. Hän vain mene kehään, vetää liikkeensä ja lähtee kehästä. Yleisö hurraa, en tiedä miksi. Hahmo luodaan juonikuvioilla, promoilla ja tietenkin myös otteluilla, mutta onko Hardy luonut hahmoaan mitenkään?

Oikeasti, mihin tarvitset erottuvaa hahmoa jos hän erottuu joukosta pelkällä olemuksella? Koko rosterissa on vain muutama samankaltainen kaveri ja kun puhutaan pidemmän linjan painijoita, niin silti puhutaan pienistä määristä. Jeffillä ei ole valtaa juonikuvioihin, turha niistä on syyttää. Bookkerit bookkaa, pääjehut päättää. Promoominen, se ei ole välttämättömyys mid-cardereille. Ja siinä syy miksi hän ei tule koskaan yltämään main eventereihin. Ja fcuk! Jeff on luonut hahmonsa ja oikeasti, kaverin mielikuvitus lentää ja jos tarvitsisi hän oikeasti tarvitsisi uutta hahmoa (tämä on nykyään mahdotonta WWE:ssä, kiitos fanikannan) sieltä tulisi joku Aribuba sateenkaarenkääntäjä tai vastaava.

"Riveni" kirjoitti:
Ainiin, hienot spotit. Riittävätkö ne hahmon luomiseen? Ovathan ne ihan hienoja, mutta kuten olen jo todennut, ne ovat käyneet tympimään. Itse en ole koskaan spottihuoraamisesta pitänyt enkä tule pitämään, mutta indyspottikoneita liikaa nähtyä Hardyn vedot eivät tunnu miltään.

Okei, eletään vieläkin WWE:ssä, spottipainin keskittymässä. Siellä samat painijat painivat illasta toiseen ja vetävät samanlaisia matseja vähintään jokatoinen kerta. Tämä ei ole juurikaan painijasta kiinni, vaan nimeomaan sitä WWE edustaa ja yleisö haluaa sitä. He haluavat nähdä ne samat liikkeet samoilta painijoilta. Jos Jeff ei heitä Swantonia matsin aikana, yleisö jää odottamaan sitä ja jos sitä ei tapahdu - matsi on samantien aivan kökkö.

"Riveni" kirjoitti:
Ja Kenton on paljon vaikuttavampi kuin Swanton, puhtaasti siksi, että Kennedy loikkaa paljon korkeammalle ja on paljon kookkaampi painija. Hardy vetää sentoninsa löysästi ja se vaikuttaa niin tehottomalta.

Turha nyt eri painijan eri liikettä alkaa vertailemaan. Kenton on senton, swanton on swanton. Kentonissa lennetään, swantonissa sukelletaan.

"Riveni" kirjoitti:
Jos ei ole taitoja, tarvitsee vetävän hahmon. Ja sellaista Hardyllä ei ole. Spotit ja loikat toimivat oman aikansa, mutta kyllä yleisö niihin jossain vaiheessa turtuu. Sitten ei enää hurrata, sitten vain haukotellaan. Ei Jeff mikään kaikkien aikojen huonoin ole, itse asiassa hän ei ole edes huono, vaan keskinkertainen. Muutama huonompi on häntä ylempänä kortissa, mutta siihen on syynä Jeffin karismattomuus. Ja se estää myös kaikki mahdolliset nousut, WWE:ssä ei ilman karismaa korkealle porskutella.

Karismattomuus? Tuo on jo hyvin kaukaa haettu. Toki se voi olla henkilökohtainen mielipide, mutta katso nyt tuota hiton fanikantaa. Se on nimeomaan karisman pohjalta rakennettu. Hän ei promoa ja vaikuttaa hyvin sisäänpäin suuntautuneelta - mutta silti faneja löytyy? Miksi? Wau, kai siinä pitää olla jotain sellaista jota ei pysty treenata vaan on syntyperäinen taito; karisma.

"Riveni" kirjoitti:
Hei, oikeasti? Nyt on perspektiivit vähän hukassa jos vertaat Swantonspottia noihin hetkiin. Se ei ole lähelläkään yhtäkään noista kolmesta. Fani voi ja pitääkin olla, mutta ei nyt itsellensä tarvitse valehtelemaan alkaa...

Ai joo, anteeksi. Oikeastaan tuo swantonspotti oli hienompi ja merkittävämpi kuin yksikään noista aiemmista mainituista - koska siinä lennettiin pöydän läpi. Hulk ei bodyslammannut Andrea pöydän läpi eikä Snuka ei hypännyt korkeaa splashia pöydän läpi. Vain Foley pystyi tähän, mutta hänkin lensi vain yhden pöydän läpi, siksipä tuo on ehkä hienoin ja tärkein spotti koskaan WWWF/WWF/WWE:n historiassa. Kaiken lisäksi se oli suurin markkinointikikka pöytäteollisuuttaa vastaan. Ilman Jeffiä, tuoleilla ja hyllyillä ei olisi enään yhtään myyntiä Amerikan mantereella.
Kysyisin ihan vain mielenkiinnosta, että miten tuo dokumettien näkeminen vaikuttaa siihen, kuinka tietoinen on Jeffin karismasta? Vaikka karismaa siellä näkyisikin, (en tiedä, kun en ole nähnyt) niin ei se tarkoita, että sitä olisi painimaailmassa. Ja siellä sitä nimenomaan tarvitaan. Ei sillä ole juurikaan merkitystä, millainen henkilö on oikeasti, kunhan vain on karismaattinen kehässä.
^Ehkäpä siksi, että tässä aiheessa on tuota karismaattisuutta epäilty kovasti. Puhutaan että hän ei osaa puhua kunnolla eikä osaa promottaa. Paskat ne vaikuttaa painiin mitenkään, mutta niistä dokumenteista voi jokainen ihan itse ottaa selvää millainen hänen karismansa muualla kuin kehässä on.
Kummasti vain yleisö on aina jaksanut hurrata vaikka Jeffillä ei mielestäsi Riveni, karismaa olekaan. Ovatko kaikki ne tuhannet katsojat väärässä ja sinä oikeassa? Rooli on jollakin tapaa salaperäinen. Juuri siksi koska hän ei promoa hänestä innostuu ottamaan selvää lisää. Ei voi sanoa, että hänellä olisi enemmän karismaa kuin esim. Jericholla, mutta hän on onnistunut käyttämään taitavasti kaiken sen mitä hänellä on.
Saanen muistuttaa ihmisiä tässä välissä siitä, että karismalla ja mikkitaidoilla on hyvin vähän yhteistä. Promottaessa voi käyttää karismaa apuna, mutta ollakseen karismaattinen ei tarvitse osata promota.
"Mahti Ankka" kirjoitti:
Saanen muistuttaa ihmisiä tässä välissä siitä, että karismalla ja mikkitaidoilla on hyvin vähän yhteistä. Promottaessa voi käyttää karismaa apuna, mutta ollakseen karismaattinen ei tarvitse osata promota.


Asiaa. Hyvä esimerkki Jeff:n karismasta. Ei paljoa mikkitaitoja, mutta hän on joka tapauksessa karismaattinen henkilö.
"Wankie" kirjoitti:

Ai joo, anteeksi. Oikeastaan tuo swantonspotti oli hienompi ja merkittävämpi kuin yksikään noista aiemmista mainituista - koska siinä lennettiin pöydän läpi. Hulk ei bodyslammannut Andrea pöydän läpi eikä Snuka ei hypännyt korkeaa splashia pöydän läpi. Vain Foley pystyi tähän, mutta hänkin lensi vain yhden pöydän läpi, siksipä tuo on ehkä hienoin ja tärkein spotti koskaan WWWF/WWF/WWE:n historiassa. Kaiken lisäksi se oli suurin markkinointikikka pöytäteollisuuttaa vastaan. Ilman Jeffiä, tuoleilla ja hyllyillä ei olisi enään yhtään myyntiä Amerikan mantereella.


Itse asiassa lattiabumpitkin ovat rajumpia kuin pöytäbumpit, pöytähän käytännössä ottaa iskua vastaan aikalailla. Sen ideana on toimia iskunvaimentimena, jotta spotteja voidaan tehdä korkeammalta ja näyttävämmin. Ja muutenkin, on naurettavaa verrata modernia spottia vaikkapa Snukan häkkiloikkaan, sillä painille ja omalle ajalleen Snukan loikka oli paljon enemmän kuin Hardyn spotit. Edes omaan aikaansakin verrattuna Hardyn spotit eivät ole edustaneet niitä näyttävimpiä, sillä jo ennen Hardya ECW:ssä vedettiin samanlaisia ja rajumpiakin spotteja ja vielä viikottain TV:ssä. Jos pelkästä WWE:stä puhutaan, niin kyllä Foleyn spotit KotR 98'ssa ylittävät kaikki muut. Niin korkealta selostuspöydän lävitse on paljon rajumpi spotti kuin usean, iskua vaimentavan pöydän lävitse. Ja päälle vielä tahaton häkin katon lävitse tippuminen, niin Hardyn spotit edustavat sunnuntaisarjaa Foleyhin verrattuna.

Karismattomuus? Tuo on jo hyvin kaukaa haettu. Toki se voi olla henkilökohtainen mielipide, mutta katso nyt tuota hiton fanikantaa. Se on nimeomaan karisman pohjalta rakennettu. Hän ei promoa ja vaikuttaa hyvin sisäänpäin suuntautuneelta - mutta silti faneja löytyy? Miksi? Wau, kai siinä pitää olla jotain sellaista jota ei pysty treenata vaan on syntyperäinen taito; karisma.


Tai ehkäpä kevyt spottihuoraaminen, joka on isossa E:ssä suht harvinaista? Vaikka spotit ovat kevyitä, muuhun WWE:hen verrattuna kuitenkin mielenjääviä ja täten oivia fanituksen kohteita. Karisman kanssa sillä ei ole mitään tekoa.

"rotten sound" kirjoitti:
Kummasti vain yleisö on aina jaksanut hurrata vaikka Jeffillä ei mielestäsi Riveni, karismaa olekaan. Ovatko kaikki ne tuhannet katsojat väärässä ja sinä oikeassa? Rooli on jollakin tapaa salaperäinen. Juuri siksi koska hän ei promoa hänestä innostuu ottamaan selvää lisää. Ei voi sanoa, että hänellä olisi enemmän karismaa kuin esim. Jericholla, mutta hän on onnistunut käyttämään taitavasti kaiken sen mitä hänellä on.


Tai ehkä he eivät välitä karismasta? Ei karisma ole mikään fanien suosion mittari. Sanovatko ne "tuhannet katsojat", että mies olisi erityisen karismaattinen? Tuskin. Eivät he odotakkaan Hardyltä mitään karisman ilotulitusta, vaan niitä spotteja ja lennokkaita liikkeitä, joiden takia miestä fanittavat.

"Mahti Ankka" kirjoitti:
Saanen muistuttaa ihmisiä tässä välissä siitä, että karismalla ja mikkitaidoilla on hyvin vähän yhteistä. Promottaessa voi käyttää karismaa apuna, mutta ollakseen karismaattinen ei tarvitse osata promota.


Tottakai. Kuten jo sanoin, esimerkiksi Batista ja Benoit ovat hyvin karismaattisia vaikkeivät mikissä loistakkaan. Mutta Jeff ei ole. Hän on epäuskottava segmenteissä niin kehässä kuin takahuoneissakin, hän ei kykene tuomaan hahmostaan esille mitään, ei puhumalla eikä eleillä tai muulla toiminnalla. Hän vain on. Kehässä mies toimii tietenkin kuten halutaankin, spottipainijana, joka vetää faneja.

"meredith" kirjoitti:


Ihan uteliaisuuttani kysyn:

1, Montako Jeffin matsia olet nähnyt (arvio) ja miltä vuosilta?
2. Montako backstage-promoa ja miltä vuosilta?
3. Montako dokumenttia, joissa JH esiintyy olet nähnyt?


1. Aika monta, arviolta varmaan 40-50, ehkä enemmänkin. WWE:stä ihan miehen alkuajoilta aina TNA:han ja sieltä taas paluuseen WWE:hen.

2. Paljon vähemmän. Lasketaanko mukaan 'tapahtumat' vai pelkät, puhtaat promot. 3 puhdasta promoa, useita takahuonetapahtumia.

3. 0, ei kiinnosta. Mutta miten dokumentit edes liittyvät tähän? Karisma ei paljoa hyödytä, jos se ilmenee vain dokumenteissa...

EDIT------

Ja ei, en minä Jeff Hardya vihaa. Minulla on vain negatiivisa tunteita hänen sinisilmäisiä fanejaan kohtaan, jotka täälläkin toitottavat "Best wrestler in the world" tuubaa ja ottavat heti nokkiinsa, jos joku toteaa, ettei se Jeff nyt maailman paras painija ole. Kuten olen sanonut, ei Jeff ole huono. Huonompiakin on, isossa E:ssä ja paljon korkeammalla kortissa, menestyneempänä. Mutta ei hän kyllä WWE:n parhaimmistoakaan ole. Mielummin minä Jeffin otteluita katson kuin esimerkiksi Batistan tai Lashleyn (riippuu tietenkin vastustajasta, doh). Hän on painijana yleisesti kohtalainen, spottaajana hyvä. Boonuksena vielä se, että mies pystyy painimaan kaikentyylisten vastustajien kanssa ihan mukavasti, kunhan ei joudu taidottomia vastaan, sillä kantajaksi Jeffistä ei ole.

Tämä keskustelu ei selvästi etene yhtään mihinkään, koska minä olen omat mielipiteeni jo tuonut julki ja niin olette tekin. Samoista asioista jankkaaminen on turhaa. Silti minullekkin on hieman vaikea sulattaa muutamaa asiaa, mitä täällä on heitelty (esimerkiksi sitä, että Hardyn tikapuuspotti olisi muka WWE:lle vaikuttavampi kuin Snukan häkkiloikka ja Foleyn HiaC sekoilut), mutta ei minua kiinnosta jos niin haluaa uskoa.
Hmm, mitähän nämä Jeff Hardyn mollaajat luulevat viesteillään saavuttavansa? Meinaan vaan, että kovin aggressiivisia viestejä tuntuvat laittavan...
"meredith" kirjoitti:
Hmm, mitähän nämä Jeff Hardyn mollaajat luulevat viesteillään saavuttavansa? Meinaan vaan, että kovin aggressiivisia viestejä tuntuvat laittavan...

Tuota ihmisillä on omat mielipiteensä asioista ja sillä siisti. Minkä takia pitää "mollata" toisen mielipiteen omaavaa kirjoittajaa. En itsekkään ymmärrä miksi joku väittää Jeffiä tylsäksi, mutta se on jokaisen oma mielipide.

Nyt mietityttää mitä Jeffille keksitään. Siirretäänkö SmackDowniin vai ei. Mielestäni Hardy Boyzen lopullinen yhdistyminen olisi hyvä asia. Saataisiin uutta potkua WWE:n Tag Team kuvioihin. Mielestäni WWE:n pitäisi hankkia lisää joukkueita tai sitten yhdistää RAW:n ja SmackDownin Tag Team vyöt. Mielestäni tämä olisi hyvä siksi, että saataisiin enemmän haastajia ja samalla vöiden arvostus kasvaisi. Molemmissa brändeissä on vain muutama hyvä joukkue, niin miksi vöitä ei voisi yhdistää. Matt on SmackDownissa ja Jeff on RAW:ssa, niin miksi vöitä ei voitaisi yhdistää, jos kerran Tag team voi koostua eri brändien painijoista?
"Newe" kirjoitti:
Tuota ihmisillä on omat mielipiteensä asioista ja sillä siisti. Minkä takia pitää "mollata" toisen mielipiteen omaavaa kirjoittajaa. En itsekkään ymmärrä miksi joku väittää Jeffiä tylsäksi, mutta se on jokaisen oma mielipide.


Juu, ymmärrän tuon kyllä. Ajankin takaa lähinnä sitä, miksi kritisoijat tuntuvat olevan toisinaan aivan yltiöpäisen aggressiivisia?

On monia painijoita joista en pidä (yleensä gimmickin tai painityylin takia), mutta heilunko minä noiden painijoiden topiceissa haukkumassa heitä karismattomiksi, spottihuoriksi tai mitä muita näppäriä ilmauksia täällä on käytettykään? Aivan niin, en heilu. Tämä on siksi, että vaikken jostain painijasta pitäisikään, kunnioitan häntä silti.

Tuosta olen samaa mieltä, että yksi varteenotettava vaihtoehto Hardyjen kannalta olisi nuo tag team-kuviot. Toivotaan, että Mattkin saisi kunnon pushia ja ettei Jeffiä haudattaisi heti. Olisi typerä veto WWE:ltä haudata noinkin suosittu kaksikko.
Hauskaa Riveni, että otat ECW:n vieläkin esimerkiksi. Oletko nähnyt ECW:n viimeisten päivien loukkaantuneina olleiden painijoiden listoja? Jeff ei ole lähes koskaan loukkaantunut omissa bumpeissaan kovin pahasti.
"rotten sound" kirjoitti:
Hauskaa Riveni, että otat ECW:n vieläkin esimerkiksi. Oletko nähnyt ECW:n viimeisten päivien loukkaantuneina olleiden painijoiden listoja? Jeff ei ole lähes koskaan loukkaantunut omissa bumpeissaan kovin pahasti.


Niiin? En ymmärrä mitä haet tällä? Sitä, että Jeff ei vedä rajuja bumppeja? Vai mitä? ECW:n painijat antoivat kaikkensa, jotta fanit saisivat viihdettä. Siinä ei ole mitään hauskaa tai negatiivista, se on kunnioituksen arvoista.

EDIT:

Näytät muutenkin olevan ihan hakoteilla viesteissäsi. Ehket edes jaksa lukea 'liian pitkiä' viestejä tai sitten luetunymmärtäminen takkuaa. Annoin vain esimerkin siitä, miksi Hardyn ladderispotti ei ollut mitenkään vaikuttava ja vastauksesi siihen on aivan älytön ja ei liity aiheeseen mitenkään.

Ja kohta taas itketään, kun kukaan meistä kanssanne eriävän mielipiteen omaavista ei hetkeen kirjoittele, että "nyt niiltä loppuivat argumentit" vaikka ette itse vastaa mihinkään olennaiseen vaan tartutte mitättömiin pikkuseikkoihin, jotka eivät edes sivua aihetta.
Riveni, jos ne on omia mielipiteitäsi, niin miksi sanot ne yleisesti?
Ja voihan niitä esimerkkejäkin näyttää esim. siitä jeffin karismattomuudesta.
Tai siis voisithan näyttää jos olisi
Ei herranisä. Tämän siitä saa kun yrittää keskustella fanipoikien kanssa. Mahtaisi olla mukava keskustelu, jos kukaan ei mainitsisi omia mielipiteitään? Älyhoi. Unohdetaan ihan suosiolla tämä keskustelu nyt ja kokeillaan vaikka kolmen vuoden kuluttua uudelleen, kun teille on tullut enemmän ikää ja ymmärrystä siihen, mitä keskustelulla haetaan. Tämä touhu meni jo aivan naurettavaksi ja turhantärkeäksi itkemiseksi, jossa vain muutamat (ie. Wankie) vaivautuivat oikeasti edes yrittämään keskustelua ja perustella omia näkökantojaan, muiden vain itkiessä ja inistessä.

Ja esimerkkejä? ÄLYHOI. Eiköhän jokainen meistä ole miehen promoja ja pätkiä nähnyt ja niistä keskustelemme? Naurettavaahan se olisi esittää mitään mielipiteitä painijasta, josta ei mitään tiedä, eli ei ole nähnyt tämän materiaalia. Tässähän keskustellaan siitä, mitä mieltä me olemme näkemästämme ja jos toinen näkee asian toisin, on vähän vaikeaa näyttää mitään 'esimerkkejä' älypää.

Esimerkkejä, ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Foorumin taso tippuu kuin lehmänhäntä.
"Riveni" kirjoitti:
Älyhoi. Unohdetaan ihan suosiolla tämä keskustelu nyt ja kokeillaan vaikka kolmen vuoden kuluttua uudelleen, kun teille on tullut enemmän ikää ja ymmärrystä siihen, mitä keskustelulla haetaan. Tämä touhu meni jo aivan naurettavaksi ja turhantärkeäksi itkemiseksi, jossa vain muutamat (ie. Wankie) vaivautuivat oikeasti edes yrittämään keskustelua ja perustella omia näkökantojaan, muiden vain itkiessä ja inistessä.

Niin, ehkä silti ongelmana on se - ettei Jeff kyllä kiinnosta ollenkaan... tai ylipäätänä nyky WWE. Alkoi tekstissä olla jo liikaa ironiaa ja sarkasmia, kun alkoi puhumaan pöytäteollisuudesta ja teknisestä osaamisesta. En todellakaan vihaa kaveria, nautin niistä ensimmäisistä erikoismatseita - mutten muuten hänestä kyllä piittaa. Ehkä tunnen sympatiaa kaveria kohtaan... ja ehkä siksi, näen että sinun ongelmana on tämä;

Mielestäni alat vertaamaan Jeffiä täydelliseen painijaan. Pitää kumminkin ottaa huomioon, että hän on upper/mid-carderi ja hänestä ei tule koskaan main eventteriä, kiitos WWE:n brändin ja sitten tulee nämä taitojen puutteet kuvioihin. Ei noin värittömällä gimmickillä pääse isojen poikien kerhoon, mutta pienemmissä juonikuvioissa se toimii. Hieman salaperäinen symppis, joka pysyy omissa ajatuksissa. Ehkä tämä heijastaa Jeffin omaa persoonaa liikaa, muttei siinäkään mitään kovin ihmeellistä, sillä sama juttu monen muun painijan kanssa. Toiseksi, toki ketä vain voisi heittää vaikka kuinka hienoja indienimiä, uskomattomilla painitaidoilla - mutta kuten sadoille muille painijoille, loppujen lopuksi heillä ei ole olisi virkaa kokonsa taikka mikkitaitojensa puolesta. Se on jo niin nähtyä. Jeffillä nyt on sentään hieman enemmän kokoa, mutta hänkään ei pysty tarttumaan mikkiin eikä promota kunnolla - ja siinä taas yksi pirun iso syy, miksi hänestä ei tule koskaan sitä main eventteriä. Sellaista main eventteriä ei ole, eikä tule koskaan olemaan - joka ei osaisi sitä mikkityöskentelyä. Tulee vaan mieleen Brock, jolla oli ongelmia tämän kanssa alussa, mutta hänkin kehittyi siinä pirun paljon kun vertaa näitä debyyttiaikoija WWE -uran viimeisiin hetkiin.

Mitä nyt tulee WWE:n ja ECW:n bumppeihin, niin niitä on aika vaikea alkaa vertaamaan toistensa kanssa - sillä ECW:ssä oli mahdollisuus tehdä mitä haluaa (niin kauan kun ottaa vastuun omista liikkeistä), kun taas WWE:ssä on aina ollut liikerajoituksia. Vaikka haluaisi heittää kolmoisvoltin neljän pöydänläpi sirkkelin päälle, niin se ei ole sinusta kiinni ja jos se hyväksytään, se säästetään johonkin isoon tapahtumaan. Sen sijaan ECW:ssä näitä hulluja spotteja tehtiin ihan normaaleissa house showeissa. Siksipä on aika turhaa arvuutella mitä oikeasti rajoitetaan ja mikä taas on painijasta kiinni.

Mutta oli miten oli. Kuten mainitsin aiemmin, Jeff myy ja millään muulla ei ole väliä. Bisnes kaiken edelle. Fanikanta, fanituotteet, julkisuus, töppäilyt. Jeffistä tulee mieleen jalkapallomaailman David Beckham ja hänen julistaminen maailman parhaaksi jalkapallonpelaajaksi. Hemmetin kaukaa haettu, mutta sitä se iso fanikanta tekee kun tulee tyhmiä äänestyksiä.
Vähän tylsää ilmoittaa oma mielipide kun en ole selkeästi kummassakaan leirissä. Lähtökohtani on kuitenkin se, että tottakai Jeff Hardylla on karismaa. Koko keskustelu tuntuu johtuvan siitä, että toiset käsittävät karisman laajempana asiana kuin toiset. Itse käsitän sen hyvinkin laajana ja Jeff löytyy sieltä jostain oudon karisman perimmäisestä nurkasta. Sitä karismaa on minunkin tosi vaikea nähdä, mutta siellä se on, koska yleisö on hänestä kiinnostunut ja painissa se useimmiten määrittelee karisman määrän, jos henkilö ei ole erityisen taitava painija. Toisaalta taitavuus on aika epämääräinen käsite tässä, koska yhtenä osana painitaitoja on kyky työskennellä kehässä kiinnostavasti, joka on osa kehäkarismaa, jota Hardylla selvästi on.

Ei tuollainen suosio spoteilla tule. Eihän esim. Paul London saa ihmeellistä reaktiota spoteistaan. Ei hän tikapuilta pöydille hirveästi hypi, mutta tuskin siitäkään on homma kiinni. Eli mielestäni spoteista aletaan välittää siinä vaiheessa kun välitetään henkilöstä. Ja henkilöstä aletaan välittää siinä vaiheessa kun hänessä on jotain mukaansatempaavuutta ja kiinnostavaa, jotka lasken olennaisiksi osiksi karismaa. Toisaalta en pidä hänen karismaansa niin vahvana, että se tuollaiseen suosioon nostaisi, joten kai hänellä on joku erityinen "it" vähän kuten Rey Mysteriolla, mutta tämä on jo arvailua. Olen siis eri mieltä Rivenin kanssa, mutta en olisi, jos tulkitsisin karisman kuten hän.

Kaikesta huolimatta minun on aika hankala myöntää Hardyn karismaa. Se on tyyliltään sellaista, jota en osaa kunnolla havaita ja josta en pidä. Hänen olemuksensa muutenkin kuvaa hiukan sitä, mikä on mielestäni painijoissa vikana nykypäivänä. Mutta siihen ei ole syynä Hardy vaan muutokset yhteiskunnassa, kulttuurissa, painissa ja ties missä, joten ei siitä enempää. En silti osaa Hardya paljoa arvostaa, koska en muista häneltä yhtään oikein hyvää ottelua, jossa ei olisi ollut tikkaita mukana. En välitä hänestä yhtään, mutta ihan hyvä kun jotkut välittävät, koska on hän parempi ollut comebackinsa jälkeen kuin sitä ennen.

OMEGA-keskustelu kuoli jo ja koska en ehtinyt silloin siinä kommentoida, kommentoin nyt jälkikäteen. Mielestäni OMEGAn kutsuminen vähänkään legendaariseksi on huono vitsi. Arvostan aina lajille omistautumista ja yrittäminen nuorella iällä on arvostettavaa myös, mutta backyard-touhua tai vastaavaa en arvosta ollenkaan ja käsittääkseni sitä promootio oli etenkin alkuaikoina. Enempää en touhun laatua kommentoi, koska en tiedä tarpeeksi. Hardyilla näytti myös olevan joku vanhempi henkilö mukana perustamassa sitä, joten ei tuo mikään ihmeellinen saavutus välttämättä ole. Maailmassa on ollut ja on lisäksi paljon todella pieniä promootioita, joista on lähtöisin monet todella isot nimet. En ymmärrä miksi OMEGA olisi jotenkin merkittävämpi kun sieltä on pari aika hyvin pärjännyttä painijaa ja muutama midcard-jannu, jotka saattavat monien mielestä olla ihan taitavia, mutta joilla ei ole mitään merkitystä. Parempia pikkupromootioista nousseita midcardereita on lajin historiassa ollut hirveästi.

Enkä pidä Hardyja mitenkään erityisen omistautuneina tai sisukkaina. On valtavasti entisiä ja nykyisiä painijoita, jotka ovat nähneet hyvin paljon vaivaa menestyksen eteen. Ensin on ollut hankalaa löytää joku joka suostuu kouluttamaan. Monia viikkoja on väännetty lukoissa niin että useilla jo itku tulee, ennen kuin ollaan vakuuttuneita siitä, että oikeasti henkilö voisi olla kouluttamisen arvoinen. Sitten ollaan koulutettu rankasti ja isketty jobbaamaan tapahtumien ekoihin matseihin. Ja pushia heruu vasta, jos sitä on siedetty pitkiä aikoja päivästä toiseen ja pystytään näyttämään, että aineksia olisi parempaankin. Sitten ollaan taisteltu ja ansaittu paikka korkeammalla cardissa, kunnes tie vie ehkä uuteen promootioon, jossa on uudet ihmiset ja uusi yleisö, eli uudet ihmiset vakuutettavana. Ja johonkin isoksi luokiteltavan promootioon on vielä matkaa. Tuota sinnikkyyttä minä arvostan. Melkein ääriesimerkki, mutta totta monien suurien tähtien kohdalla. Se on mielestäni kovempi asia kuin oleminen oman pienen promootion huipulla ja sieltä nousu.