Foorumiarkisto

← Painijat

Jeff Hardy

"TheBraindead" kirjoitti:
"Merovingi" kirjoitti:

Jos Hardysta puhutaan, niin hän viihdyttää minua paljon paremmin kuin joku Bryan "F'N Boorin" Danielson. Minusta spottailu on paljon viihdyttävämpää, kuin katsoa kun joku pitää toista jossain lukossa puolet matsista.

The Braindead, Alat ärsyttämään minua tosissaan nuiden "Bryan Danielson on maailman paras!11" kommenteillasi. Hanki elämä.


Jos sinua kiinnostaa spottihuoraus enemmän niin se ei taas ole minun asiani enkä siihen sano vastaan mitään. Jos hän on sinun mielestäsi "F'n Boorin" niin sitten on. Minun mielestäni hän ei ole f'n boorin. Mutta en ole yhdessäkään välissä sanonut että Bryan Danielson olisi maailman paras. Hän ei edes ole suosikkipainijani. Sillä suosikkejani ovat KENTA ja esimerkiksi Toshiaki Kawada. Eniten ärsyttää sinunkaltaistesi valitus.


Ja minua sinun ROH ja tekniikkapaini hehkutus.

Pidän kyllä muustakin painista, mutta minulla on sama homma kuin Rivenillä. Danielson on vain niin tylsä ja kuiva.
En tiedä miksi über smarkit eivät näe Jeff Hardyssä mitään? Hänhän on huippu high flying, Swanton on mahtava finisher tuollaiselle kaverille. Ja jos totta puhutaan, minua ei kiinnosta ROH...
"Wanhus" kirjoitti:
En tiedä miksi über smarkit eivät näe Jeff Hardyssä mitään? Hänhän on huippu high flying, Swanton on mahtava finisher tuollaiselle kaverille. Ja jos totta puhutaan, minua ei kiinnosta ROH...

Tästä kuulisin kyllä mieluusti tarkennusta?
Huh, ompas kerinny tulla paljon tekstiä sillä aikaa, kun mie oon viimeksi päässyt foorumilla heilumaan.

Mutta mistäpäs aloittaisin kommentoimaan, vaikka alusta..

Elikkäs, Braindead sanoit, että olet nähnyt 30 Jeffin ottelua, etkä silti pidä hänestä (hänestä vai hänen painityylistään/ molemmista?) Voisin väittää nähneeni yli 20 kyseisen hepun matseista, ja kaikki on olleet hyviä. Mutta kuten Pastor aiemmin sanoi, ihmisillä on eri käsitykset siitä, mikä on viihdyttävä matsi. Itse katson mieluummin high flyereitä, kuin kahta isoa äijää, jotka tulevat ryminällä alas mattoon.

Riven: Mielestäsi Jeffillä ei ole vuorovaikutusta yleisön kanssa. Niinkö, miksi sitten yleisö alkaa kiljua: HARDY, ainakun mies astelee kehään, ja myös kesken matsin? Ja että Jeff ei ole hyvä jobberi. Oletko koskaan kuullut Brock Lesnarista? Käytännössä Hardyt jobbasivat hänet siihen asemaan johon hän päätyi, elikkä next big thingiksi. Ilman heitä näin ei olisi käynyt.

Supa: Jeffkö siis ei siksi ole saanut buuauksia koska hän on face ja yleisö markkeja. Mie kylläkin pidän itseäni smarkkina, ja hurraisin silti Jeffille, jos hänen otteluaan pääsisin joskus katsomaan. (vaikeuksia tuottaisi buuata omille heel suosikeilleen, mutta se on toinen juttu) Tiesitkö, että jos face hahmo on tylsä, niin kyllä heille buuataan. Esimerkiksi Cena sai yleisöltä buuauksia ennen feudia Edgen kanssa, tiesitkö tätä?

Über smarkki kuulostaa miusta sellaselta henkilöltä, joka ei osaa nauttia showpainin viihdepuolesta, vaan ainoastaan teknisesti oikeaoppisesti hoidetuista otteluista. Joku muu käyttäköön sitä muussa tarkoituksessa, mie tuskin otan sanaa käyttööni. Ja vielä teknisen väännön painijoista, miuta rupee tympimään ottelu jo heti alussa, jossa on pelkkää vääntöä.

Kiitokset muuten Braindeadille ja Supalle: Tätä menoa Jeff kipuaa miun painijoiden top 10 listalle! *hekottelee itsekseen*
"Koppis" kirjoitti:

Riven: Mielestäsi Jeffillä ei ole vuorovaikutusta yleisön kanssa. Niinkö, miksi sitten yleisö alkaa kiljua: HARDY, ainakun mies astelee kehään, ja myös kesken matsin? Ja että Jeff ei ole hyvä jobberi. Oletko koskaan kuullut Brock Lesnarista? Käytännössä Hardyt jobbasivat hänet siihen asemaan johon hän päätyi, elikkä next big thingiksi. Ilman heitä näin ei olisi käynyt.


Brock who..?

Sinulla on selvästi väärä käsitys vuorovaikutuksesta. Ei se ole sitä, että on suosittu yleisön keskuudessa, vaan se on sitä, että osaa tehdä oikeat liikkeet juuri oikeaan aikaan. Se on yksi syy, miksi Flair, Dusty ja kumppanit ovat edelleen minun silmissäni loistavia painijoita, sillä oikeaan aikaan tehty normi slamikin on parempi kuin väkisin ja käsikirjoituksen mukaan tehty übertappodriveri. Ja en ole sanonut etteikö Jeff olisi hyvä jobberikaan, toisen kantaminen matsiin on eri asia kuin jobbaaminen. Esimerkiksi Kennedy kantoi Batistan laadultaan ihan hyvään matsiin Royal Rumblessa. Käytännössä siis painija saa toisenkin näyttämään paremmalta kuin tämä oikeasti on erilaisin keinoin, eli 'kantaa' tätä ottelussa. Harteilla oli esimerkiksi kyky tähän, he pystyivät painimaan loistavia matseja melkeimpä kenen tahansa kanssa, saaden ottelut hyviksi ja mielenkiintoisiksi.

Ja saan siis syyttä Hardyjä siitä, että yksi bisneksen suurimmista primadonnista syntyi? Hyvä, lisäsyy olla pitämästä heistä ;)
"Koppis" kirjoitti:

Jeffkö siis ei siksi ole saanut buuauksia koska hän on face ja yleisö markkeja. Mie kylläkin pidän itseäni smarkkina, ja hurraisin silti Jeffille, jos hänen otteluaan pääsisin joskus katsomaan.
Kyllä, se riippuu myös mielipiteestä, jos haluat nähdä keskiverto spottiapinan, hurraat Hardylle. Jos taas haluat nähdä hyvää painia, tuskin hurraat Hardylle. Jeffistä ei muutenkaan Heeliksi olisi.

Tiesitkö, että jos face hahmo on tylsä, niin kyllä heille buuataan. Esimerkiksi Cena sai yleisöltä buuauksia ennen feudia Edgen kanssa, tiesitkö tätä?
Tiesitkö että Cena oli ylipushattu, yleisö tiesi että Cena osaa painia, mutta häntä oli rajoitettu, hänen gimmickkinsä oli surkea,häntä vastassa oli paljon parempi Edge, yleisö ei pitänyt siitä että Edgen title-reign oli todella lyhyt. Sitä paitsi hänellä oli siihen aikoihin Chain Gang, josta hän sai suuria poppeja. Tiesitkö tätä? Jeff ei ikinä ole ollut mitään tätä. Jeffiä ei ole pahemmin pushattu, yleisö tietää että Jeff vetää vain spotteja, hänellä ei ollut kunnon gimmickkiä, hänellä on ollut vähän parempia, teknisempiä painijoita, IC-vyötä ei olla heitelty.


Über smarkki kuulostaa miusta sellaselta henkilöltä, joka ei osaa nauttia showpainin viihdepuolesta, vaan ainoastaan teknisesti oikeaoppisesti hoidetuista otteluista.
Tuo kuulostaa oikeasti jo loukkaukselta..Et siis ymmärrä että tekninen vääntö on arvostettavampaa ja joidenkin mielestä erittäin viihdyttävää. Spottailu vaatii rohkeutta(Noh..Siis WWE spottailu), Tekniikkapaini vaatii painitaitoa. Sitä minä ainakin arvostan eniten.
Ja voihan Übersmarkkikin pitää spottiapinoista.

Ja vielä teknisen väännön painijoista, miuta rupee tympimään ottelu jo heti alussa, jossa on pelkkää vääntöä.

Hmph..Enköhän selittänyt tästä jo ylemmässä vastauksessa.


EDIT: Sitäpaitsi, ei Hardyt mitään Brockkia tehneet, Brock nyt oli erittäin taitava tähdenlento, joka hiipui egoismiin varmaankin. Joopa joo, Hardyt eivät tehneet mitään muuta kuin laittaneet Lesnaria overiksi, mutta arvaappa mitä? Sen olisi voinut tehdä kuka muukin tahansa Light Heavyweigth midcardista.
"Merovingi" kirjoitti:

Ja minua sinun ROH ja tekniikkapaini hehkutus.



En ole missään vaiheessa hehkuttanut (tässä threadissa ainakaan
) ROHIA. Tekniikkapainia olen koska mielestäni se pieksee Hardyn kaltaisen huonon spottihuorauksen.
"TheBraindead" kirjoitti:
"Merovingi" kirjoitti:

Ja minua sinun ROH ja tekniikkapaini hehkutus.



En ole missään vaiheessa hehkuttanut (tässä threadissa ainakaan
) ROHIA. Tekniikkapainia olen koska mielestäni se pieksee Hardyn kaltaisen huonon spottihuorauksen.


Kyllä se tekniikkapaini on viihdyttävää, kun on tarpeeksi karismaatinen painija (Esim. Angle). Katsoin juuri viime vuoden NWO:n Main Eventin, joka oli erittäin viihdyttävä (Ja tekninen) matsi.

Voisin sitten aloittaa vertailemaan kuka on hyvä ja kuka huono spottaaja, kun näkisin indyjä japsipainia enemmän.
Riven: Ok, hyvä kun selvitit mitä vuorovaikutus siun mielestä on. Mutta eikö yleisön suosion osoittaminenkin ole reaktion saantia?
Ymmärrän pointtisi,että liikkeet pitää tehdä oikeaan aikaan. Botchejahan sattuu joskus, mutta jos joku on liian väkinäistä se ei ole hyvää showta.
Miun mielestä jobbaaminen on samaa, kuin minkä sie ymmärrät kantamiseksi, mutta ehkä voisit selventää mitä sie ymmärrät jobbauksella.
Ainiin, edellisestä vielä unohtui kommentoida tätä huumeasiaa. Esitän siulle vastakysymyksen: mistä tiedät että Jeff on käyttänyt huumeita?

Supa hyvä, pointtihan on siinä, että minun mielestä hyvä paini on eri asia kuin siulle. Kannatan Jeffiä, ja pidän hänen otteluistaan, koska kuten olen jo aiemmin sanonut, pidän enemmän highflyereistä (ja myöskin cruisereista) enemmän kuin isoista tekniikkapainijoista. Ja mistä tiedät onko Jeff hyvä heel? Oletko nähnyt häntä heelinä? Mie olen ainakin kaksi ottelua, toisessa hänellä oli gimmickinä legendaarinen Willow the Whisp. Se gimmick Jeffillä oli jo joskus vuonna käpy, ja ihmiset kyselevät siitä edelleen. Tiesin että Cena on ylipushattu. Pidän silti edelleen hänen hahmostaan, vaikka se välillä tympiikin. Entinen räppäri oli enemmän miun makuun, mutta ei ole salaisuus, että mie pidän räppäreistä. Juu, pisteet Edgelle, teki Cenasta supertähden. *ei innostunut tuuletus*
Ai että Jeffiä ei ole pushattu? Mielestäni häntä on pushattu siitä lähtien kun hän tuli syksyllä takaisin. Tosin hänellä on ollut pari ns. heittopussiottelua, kuten Khalia vastaan. Mistä tulikin mieleeni, katsottiin n. tunti pari sitten kämppiksen kanssa se viime ma illan RAW.n Flair vs. Jeff ottelu. Mielipiteeni siitä: Ottelu oli hyvä, muttei parasta Jeffiä. Hyvää viihdettä, kyllä. Ottelua ei voi huonoksi sanoa.
Niin, edelleenkin tekninen vääntö on siun mielestä viihdyttävämpää, mutta en usko että kaikki ovat samaa mieltä. Jo tämän Jeff topikin keskustelut osoittavat että jotkut pitävät muustakin kuin tekniikasta.
Hermostuitko Supa sanasta Übersmarkki, vaikka en kohdistanutkaan sitä varsinaisesti keneenkään? Mitä se sitten siusta kertoo, en tiedä, jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä.
Arvasin että sie tai joku muu sanoo, että kuka tahansa olisi voinut pushata Brockin. Mutta sehän ei ollut pointti tuossa jutussa.

Onkohan täällä alertissa muuten jossain kyselyä minkätyyppisistä painityyleistä immeiset tykkää? Jos ei niin miusta olisi ainakin kivaa kuulla vähän tilastotietoja, niin saataisiin sekin ratkaistua ja yleistettyä. Voi elämä. XD Sitten nauraisin makeasti jos menisi tasan.


Bytheway, olisi kivaa kuulla ketkä pääsevät Braindeadin ja Supan painijat top 10 listalle. Mutta ehkä ei tukita tätä topikkia niillä tiedoilla, Jeffistähän täällä puhutaan. Pistäkää miule vaikka yksityinen viesti mielellään perusteluineen. Tasapuolisuuden vuoksi voin laittaa teille oman listani, niin pääsette haukkumaan heitä..
Mielipiteeni siitä: Ottelu oli hyvä, muttei parasta Jeffiä. Hyvää viihdettä, kyllä. Ottelua ei voi huonoksi sanoa.

Ajan mukaan turhat ja keskinkertaiset ottelut muuttuvat mielessä täysin kuraksi, varsikin jos näkee sellaisia 5 vuotta joka viikko. Mielestäni ottelussa ei ollut mitään erikoista, mutta ei ollut tietenkään huonoimmasta päästä, olisi voinut käyttää ajan vaikka naistenotteluun, joka oli yllätävän hyvä (siis naisten otteluksi).

Niin, edelleenkin tekninen vääntö on siun mielestä viihdyttävämpää, mutta en usko että kaikki ovat samaa mieltä. Jo tämän Jeff topikin keskustelut osoittavat että jotkut pitävät muustakin kuin tekniikasta.

Uskokaa tai älkää pidän todella paljon realistisesta, tekniikkapainista, jossa matossa voidaan olla vaikkapas 15 minuuttia pelkkiä liikkeitä vaihtelemassa. Tekniikkapainissa kehäpsykologia loistaa suurimmillaan, joten mielestäni teknisessä painissa on eniten järjeä. Taas toisaalta lähes kaikki vapaapaininmuodot käyvät, turhat UV-pelleilyt jätän juuri niille.

Miun mielestä jobbaaminen on samaa, kuin minkä sie ymmärrät kantamiseksi, mutta ehkä voisit selventää mitä sie ymmärrät jobbauksella.

Otetaan esimerkiksi Hogan ja Shawn Michaels -ottelu SummerSlam 2005:sesta. Kaikki tietää, että Hoganilla on erittäin rajallinen osaaminen kehässä. Shawn Michaels sellasi Hoganin iskut kuin ne olisivat olleet pommeja ja Leg Dropin hän sellasi kuin traktori olisi ajanut hänen päällensä ja näin ollen hän sai Hoganin näyttämään erittäin voimakkaalta ja loistavalta koko ottelun ajan. Vaikka HBK jobbasi tässä ottelussa, niin hän olisi voinut kantaa Hoganin hyvään otteluun, mutta silti olisi voittanut koko ottelun. Näin yleensä vanhemmat painijat tekevät nuoremmille (esim. Maven vs. Undertaker).

Ja mistä tiedät onko Jeff hyvä heel? Oletko nähnyt häntä heelinä?

En ole koskaan nähnyt Jeffia heelinä, mutta hän tuskin saisi kovaa heatia yleisöltä: a) hän ei osaa puhua kovin hyvin. b) naistet ja tytöt silti hurraisivat hänelle ja ne taitavat olla ne jotka eniten hurraavat tälle (mutta voin olla tässä täysin väärässä, sillä ajattelen, että n.75 %miehistä yleisössä on smarkkeja ja 85% naisista on markkeja.) c) ei ole järkeä muuttaa häntä heeliksi, sillä hän menestyvä tällä gimmickillä ja paikallansa.

Ai että Jeffiä ei ole pushattu?

Hänet pushattiin IC-mestaruuteen saakka, mutta se taidettiin unohtaa tag team -kuvioiden kautta. Häntä ei voi sanoa kuitenkaan liian vähän pushatuksi.
Slfx, vastailit nyt kyllä kysymyksiin jotka mie osoitin muille. Eipä silti, ei ole kiellettyä vastailla toisten kysymyksiin. (ainakaan tietääkseni? korjatkoon joku jos olen väärässä)
Mitäpäs itse olet mieltä Jeff Hardysta? Ainakin olet sitä mieltä, että suurin osa hänen faneistaan on naispuolisia.
Itse rohkenen epäillä, että suurin osa hänen faneistaan on miespuolisia. Perustelen kantaani seuraavasti: Suurin osa painin katsojista ylipäänsä on miespuolisia, joten tässä luottaisin tilastoihin. Toinen perusteluni koskee Jeffin aiempaa vakiintunutta fanikantaa, jonka hän sai "Hardy Boyzien alkuaikoina" loistavien tikas- ym.matsien yhteydessä. En usko että kovin moni nainen silloin vielä edes katsoi painia.
On oikeastaan kurjaa ajatella, että niin moni nainen ei ymmärrä hyvän päälle. Toisaalta, ehkä he eivät ymmärrä lajin hienouksia. Tosin olen ehkä huono tähän kommentoimaan, kun olen itse tämän sukupuolen edustaja (nainen siis). Ja toisekseen miun ystäväpiirin naispuoliset jäsenet tekevät, katsovat ja kuuntelevat muutenkin asioita, jotka eivät ole tyypillisiä ns. luokitellulle, stereotyyppiselle naisihmiselle. Huh, olipas pitkä lause. ^^
"Koppis" kirjoitti:
--Ainakin olet sitä mieltä, että suurin osa hänen faneistaan on naispuolisia.
Itse rohkenen epäillä, että suurin osa hänen faneistaan on miespuolisia. Perustelen kantaani seuraavasti: Suurin osa painin katsojista ylipä--

Täytyypä nyt itsekin kommentoida.. Uskoisin, että Slfex tarkoitti sitä että Jeffillä suhteessa enemmän naisfaneja.

Mutta sitten hiukan omia mielipiteitä. Itselleni Jeff on aika harmaa. En pidä mutten myöskään vihaa. Joskus on ihan mukava katsoa J. Hardyn matsi, mutteivat ne tasollisesti huippumatseja ole. Ja hänen spottinsa ovat välillä ihan ok, mutta liian samanlaisia ja loppuunkulutettuja.. ja tasollisestikin hieman niin ja näin.
Ymmärsin kyllä mitä Slfx tarkoitti, kiitos vain.
Miekin tarkoitin, että uskon Jeffillä olevan suhteessa enemmän miespuolisia faneja.
Voisin sitten aloittaa vertailemaan kuka on hyvä ja kuka huono spottaaja, kun näkisin indyjä japsipainia enemmän.


Sitähän näkee kun menet jonnekkin Lucharo(en muista miten kirjotettiin) pesään, eli Meksikoon, tai jonnekkin sinne ja seuraat niitä niin eikö siinä ole sitten spotteja?
"Wanhus" kirjoitti:
Voisin sitten aloittaa vertailemaan kuka on hyvä ja kuka huono spottaaja, kun näkisin indyjä japsipainia enemmän.


Sitähän näkee kun menet jonnekkin Lucharo(en muista miten kirjotettiin) pesään, eli Meksikoon, tai jonnekkin sinne ja seuraat niitä niin eikö siinä ole sitten spotteja?


Se on luchadore, mutta ei lucha painikaan ole mitään spottailua, vaan myös hyvin teknistä painia.
"Koppis" kirjoitti:

Ja mistä tiedät onko Jeff hyvä heel? Oletko nähnyt häntä heelinä?

Jeff ei millään toimi heelinä, hänellä ei ole lainkaan uskottavuutta pahiksen asenteeseen, hän on babyface. Salaisuuus, heelinä oloon tarvitaan edes vähän mikkitaitojakin, esimerkkinä käy Triple H. Facena riittää vain spottailu ja poppien keräily.

Ai että Jeffiä ei ole pushattu? Mielestäni häntä on pushattu siitä lähtien kun hän tuli syksyllä takaisin. Tosin hänellä on ollut pari ns. heittopussiottelua, kuten Khalia vastaan.
Ei, Jeffiä ei ole pushattu..Kun hän lähti WWE:stä, hän oli midcard asemassa ns."keskisarjavöissä", ja missä hän on nyt? Kappas, taistelee midcardissa IC-mestaruudesta. Toki Jeffillä sellaisia kahden viikon pusheja on ollut mm. Takeria ja Triple H:ta vastaan, mutta niitä tuskin lasketaan, koska niillä vain tehtiin vastaustajaa overiksi, ja Jeff toimi hyppylautana.

Niin, edelleenkin tekninen vääntö on siun mielestä viihdyttävämpää, mutta en usko että kaikki ovat samaa mieltä. Jo tämän Jeff topikin keskustelut osoittavat että jotkut pitävät muustakin kuin tekniikasta.

Pakko alkaa käyttää sarkasmia : Oho! Enkö olekkaan samaaa mieltä maailman kanssa? Eikö mielipiteeni olekkaan ainoa tällä foorumilla? Puolustan vain kantaani kunnes se vääräksi todistetaan, ja siinä ei ole mitään väärää. Mitä väittelyt olisivat jos kaikki pitäisivät samoista asioista.

Arvasin että sie tai joku muu sanoo, että kuka tahansa olisi voinut pushata Brockin. Mutta sehän ei ollut pointti tuossa jutussa.

Mikä sitten oli? Väitit että Hardyt nostivat Brockin kuuluisuuteen..Sen olisi voinut tehdä kuka tahansa.

Bytheway, olisi kivaa kuulla ketkä pääsevät Braindeadin ja Supan painijat top 10 listalle.
Siitä tiedosta tuskin hyödyt.
Brockin kuuluuisuuteen nosti todellakin Hardyt. Sen oli voinut tehdä aivan kuka tahansa. Mutta miksi sitten täysin taidoton painija joka ei osaa yhtään mitään, ja hänen veljensä tekivät sen? Eikö olisi ollut vakuuttavampaa jos Brock olisi murjonut vaikka Undertakerin?
"rotten sound" kirjoitti:
Brockin kuuluuisuuteen nosti todellakin Hardyt. Sen oli voinut tehdä aivan kuka tahansa. Mutta miksi sitten täysin taidoton painija joka ei osaa yhtään mitään, ja hänen veljensä tekivät sen? Eikö olisi ollut vakuuttavampaa jos Brock olisi murjonut vaikka Undertakerin?
Hah..Brock oli jo valmiiksi lahjakkaampi kuin Hardyt yhteensä, hän vain tarvitsi pushin. Feudi muutenkin kesti vain viisi viikkoa.
Kuka vain osaa olla ponnahduslautana..Tarvittiin vain babyface tagteam midcardista. Ei siinä vakuuttavampaa tekoa tarvinnut, kuin murskata yhden onnettoman painijan ja hänen veljensä yhtä aikaa. Sanon vielä kerran, kuka vain olisi voinut nostaa Brockin ylös. Ehkäpä bookkaajat löysivät hardyista jobberin vikaa, kuka tietää.
Minunkin mielestäni on aivan naurettavaa väittää, että Hardyt nostivat Brockin kuuluisuuteen. Kuulostaa mielestäni aivan uskomattoman typerältä väitteeltä. Jos väitetään tällaista, niin silloinhan jokainen kovan pushin saanut painija olisi noussut kuuluisuuteen jobbaajan/jobbaajien avulla. Ja kyllä siis, jobbaajien avulla noustaan rosterissa korkeammalle, mutta se ei suoranaisesti tee kenestäkään kuuluisaa sillä tavalla, mitä te kuuluisuudella tarkoitatte. Lesnar vain oli niin vakuuttava ja loistava. Ja niinkuin Supa jo mainitsikin, niin tässä todellakin olisi voinut toimia ketkä tahansa jobbereina.

Oletteko nähneet Lesnar vs RVD KOTR-2002 ottelua? Tässä Lesnar näytti aivan uskommattomalta. Ja tässäkin kuka tahansa muu olisi voinut jobata RVD:n sijasta. Okei, matsi ei ehkä olisi ollut yhtä hyvä, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Mietitäänpä vaikka Umagan huipaa pushia. Kyllä, hän nousi korkealle jobberien avulla, muttei kenenkään yksittäisen. Tiedän, että overius sanaa käytetään face painijoista, jotka ovat yleisön suosiossa, mutta käytän sitä siitä huolimatta, koska minun korvaani se kuulostaa painijalta, joka on korkealla rosterissa.

Umaga sai overiutta voitoilla:
Flairista, Kanesta, HBK:sta, HHH:sta ja Cenasta.
Ja juuri Umagan nostamisessa oltaisiin voitu käyttää ketä tahansa overeita painijoita. Esimerkiksi, jos Umaga olisi ollut Smackdow:ssa, niin hänen eteensä oltaisiin voitu laittaa vaikkapa esimerkiksi Benoit, Batista ja Undertaker.

LESNAR OLISI VOINUT SAADA KUULUISUUTTA KENEN TAHANSA AVULLA. HARDYT VAIN SATTUIVAT OLEMAAN ENSIMMÄISENÄ LISTALLA (en kyllä ole varma olivatko ensimmäisinä, mutta...)
"Supa" kirjoitti:
"Koppis" kirjoitti:

Ja mistä tiedät onko Jeff hyvä heel? Oletko nähnyt häntä heelinä?

Jeff ei millään toimi heelinä, hänellä ei ole lainkaan uskottavuutta pahiksen asenteeseen, hän on babyface. Salaisuuus, heelinä oloon tarvitaan edes vähän mikkitaitojakin, esimerkkinä käy Triple H. Facena riittää vain spottailu ja poppien keräily.

Ai että Jeffiä ei ole pushattu? Mielestäni häntä on pushattu siitä lähtien kun hän tuli syksyllä takaisin. Tosin hänellä on ollut pari ns. heittopussiottelua, kuten Khalia vastaan.
Ei, Jeffiä ei ole pushattu..Kun hän lähti WWE:stä, hän oli midcard asemassa ns."keskisarjavöissä", ja missä hän on nyt? Kappas, taistelee midcardissa IC-mestaruudesta. Toki Jeffillä sellaisia kahden viikon pusheja on ollut mm. Takeria ja Triple H:ta vastaan, mutta niitä tuskin lasketaan, koska niillä vain tehtiin vastaustajaa overiksi, ja Jeff toimi hyppylautana.

Niin, edelleenkin tekninen vääntö on siun mielestä viihdyttävämpää, mutta en usko että kaikki ovat samaa mieltä. Jo tämän Jeff topikin keskustelut osoittavat että jotkut pitävät muustakin kuin tekniikasta.

Pakko alkaa käyttää sarkasmia : Oho! Enkö olekkaan samaaa mieltä maailman kanssa? Eikö mielipiteeni olekkaan ainoa tällä foorumilla? Puolustan vain kantaani kunnes se vääräksi todistetaan, ja siinä ei ole mitään väärää. Mitä väittelyt olisivat jos kaikki pitäisivät samoista asioista.

Arvasin että sie tai joku muu sanoo, että kuka tahansa olisi voinut pushata Brockin. Mutta sehän ei ollut pointti tuossa jutussa.

Mikä sitten oli? Väitit että Hardyt nostivat Brockin kuuluisuuteen..Sen olisi voinut tehdä kuka tahansa.

Bytheway, olisi kivaa kuulla ketkä pääsevät Braindeadin ja Supan painijat top 10 listalle.
Siitä tiedosta tuskin hyödyt.


Perustelet siis että Jeff ei voi olla hyvä heel, koska hän on babyface? Mitenkäs sitten Edge? Hänhän oli vuosia face. Ja edelleenkin mainitsen Willow the Whispin. Miusta Jeff oli aika mainio heeli kyseisessä gimmickissä. Karismaakin löytyy. Ja oletkos katsonut Hardy Showta? Siellä jo ilmenee, että Jeffillä on hyvät näyttelijän lahjat. Hänestä tulisi hyvinkin vakuuttava heeli. Mikkitaitojakin löytyy.

Miekin siis käytän sarkasmia: Hyvä Supa *taputtaa päähän* Olet siis huomannut ettet ole maailman napa! X)
Jos kaikki pitäisivät samoista asioista, eihän siitä edes saisi väittelyä aikaan..

En mie siitä listasta hyötyisikään, enkä sitä sen vuoksi kysynytkään, vaan ihan mielenkiinnosta. En vedä sitä tähän mukaan. Tosin veikkaan että siun listalla on paljon teknisiä painijoita.
Perustelet siis että Jeff ei voi olla hyvä heel, koska hän on babyface? Mitenkäs sitten Edge? Hänhän oli vuosia face.

Edge oli aivan surkea face. Kyllä hän poppeja sai, mutta niinhän ne kaikki...
"finlay" kirjoitti:
Minunkin mielestäni on aivan naurettavaa väittää, että Hardyt nostivat Brockin kuuluisuuteen. Kuulostaa mielestäni aivan uskomattoman typerältä väitteeltä. Jos väitetään tällaista, niin silloinhan jokainen kovan pushin saanut painija olisi noussut kuuluisuuteen jobbaajan/jobbaajien avulla. Ja kyllä siis, jobbaajien avulla noustaan rosterissa korkeammalle, mutta se ei suoranaisesti tee kenestäkään kuuluisaa sillä tavalla, mitä te kuuluisuudella tarkoitatte. Lesnar vain oli niin vakuuttava ja loistava. Ja niinkuin Supa jo mainitsikin, niin tässä todellakin olisi voinut toimia ketkä tahansa jobberina.

Oletteko nähneet Lesnar vs RVD KOTR-2002 ottelua? Tässä Lesnar näytti aivan uskommattomalta. Ja tässäkin kuka tahansa muu olisi voinut jobata RVD:n sijasta. Okei, matsi ei ehkä olisi ollut yhtä hyvä, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Mietitäänpä vaikka Umagan huipaa pushia. Kyllä, hän nousi korkealle jobberian avulla, muttei kenenkään yksittäisen. Tiedän, että overius sanaa käytetään face painijoista, jotka ovat yleisön suosiossa, mutta käytän sitä siitä huolimatta, koska minun korvaani se kuulostaa painijalta, joka on korkealla rosterissa.

Umaga sai overiutta voitoilla:
Flairista, Kanesta, HBK:sta, HHH:sta ja Cenasta.
Ja juuri Umagan nostamisessa oltaisiin voitu käyttää ketä tahansa overeita painijoita. Esimerkiksi, jos Umaga olisi ollut Smackdow:ssa, niin hänen eteensä oltaisiin voitu laittaa vaikkapa esimerkiksi Benoit, Batista ja Undertaker.

LESNAR OLISI VOINUT SAADA KUULUISUUTTA KENESTÄ TAHANSA. HARDYT VAIN SATTUIVAT OLEMAAN ENSIMMÄISENÄ LISTALLA (en kyllä ole varma olivatko ensimmäisinä, mutta...)


Juu, ehkä rinnakkaistodellisuudessa on joku muu joka jobbasi Lesnaria, mutta pointti on että sen tekivät tässä tapauksessa Hardyt. Tarkoitukseni ei ollut väittää että Hardyt tekivät Lesnarista supertähden, vaan ainoastaan että he olivat osa sitä.

Unohdit umagan jobbauslistasta itse meidän kiistakapulan: Jeff Hardyn. Umaga ja Jeffhän ottelivat useampaankin otteeseen.
"finlay" kirjoitti:
Perustelet siis että Jeff ei voi olla hyvä heel, koska hän on babyface? Mitenkäs sitten Edge? Hänhän oli vuosia face.

Edge oli aivan surkea face. Kyllä hän poppeja sai, mutta niinhän ne kaikki...


Totesin vain että Edge on myös ollut face, ja että hän on nykyään hyvä heel. tuo sinun kommenttisi taas ei liittynyt varsinaisesti tähän ollenkaan.
"Koppis" kirjoitti:


Perustelet siis että Jeff ei voi olla hyvä heel, koska hän on babyface? Mitenkäs sitten Edge? Hänhän oli vuosia face. Ja edelleenkin mainitsen Willow the Whispin. Miusta Jeff oli aika mainio heeli kyseisessä gimmickissä. Karismaakin löytyy. Ja oletkos katsonut Hardy Showta? Siellä jo ilmenee, että Jeffillä on hyvät näyttelijän lahjat. Hänestä tulisi hyvinkin vakuuttava heeli. Mikkitaitojakin löytyy.

Jeff on ollut babyface koko uransa kunnon painifedeissä, hän on vakiinnuttanut asemansa siinä. Jeffillä ei ole vakuuttavuutta olla heel. Hän on surkea mikissä, hän tuskin saisi irti paljoakaan heattia yleisöltä, en toivo ikinä näkeväni Jeffiä heelinä.
Willow the Whisp? Joopa joo, OMEGA olikin major firma, Mattin ja Jeffin oma. Mitä siellä varmaan jotain 100-150 katsojaa. Kuitenkin, WWE:ssä Jeffiä ei paljoakaan päästetä mikkiin, tiedätkö miksi? Hän on siinä kauhea. Voin sanoa että en ole Hardy Showta nähnyt, mutta tuskinpa se nyt vaikuttaa paljoakaan mihinkään.
Juu, ehkä rinnakkaistodellisuudessa on joku muu joka jobbasi Lesnaria, mutta pointti on että sen tekivät tässä tapauksessa Hardyt. Tarkoitukseni ei ollut väittää että Hardyt tekivät Lesnarista supertähden, vaan ainoastaan että he olivat osa sitä.

No jos asia on näin, niin siinä tapauksessa jokaikinen painija (kaikki ovat jobanneet joskus isoille staroille) on ollut osana supertähden luomisessa, ja tällä voin perustella, että Hardyt eivät ansaitse minkäänlaista crediittiä jobbaamisestaan, eivätkä ketkään muutkaan, elleivät sattumoisin satu olemaan maailman parhaita jobbereita.
"Supa" kirjoitti:
Willow the Whisp? Joopa joo, OMEGA olikin major firma, Mattin ja Jeffin oma. Mitä siellä varmaan jotain 100-150 katsojaa.


Huomautanpa vain, että USA:ssa OMEGA muistetaan yhä, samoin kuin siihen osallisina olleiden painijoiden (joita oli muuten muitakin kuin Hardyt) gimmickit, kuten juuri Willow the Whisp. Melkoinen saavutus alle kaksikymppisiltä pojilta. Minä en voi muuta kuin nostaa hattua kaikille OMEGAlaisille kovasta työstä ja omistautumisesta.

Voitko sanoa itse saavuttaneesi mitään vastaavaa? Ellet ole, niin millä valtuuksilla menet haukkumaan toisten saavutuksia?
"finlay" kirjoitti:
Juu, ehkä rinnakkaistodellisuudessa on joku muu joka jobbasi Lesnaria, mutta pointti on että sen tekivät tässä tapauksessa Hardyt. Tarkoitukseni ei ollut väittää että Hardyt tekivät Lesnarista supertähden, vaan ainoastaan että he olivat osa sitä.

No jos asia on näin, niin siinä tapauksessa jokaikinen painija (kaikki ovat jobanneet joskus isoille staroille) on ollut osana supertähden luomisessa, ja tällä voin perustella, että Hardyt eivät ansaitse minkäänlaista crediittiä jobbaamisestaan, eivätkä ketkään muutkaan, elleivät sattumoisin satu olemaan maailman parhaita jobbereita.


Ja kukahan siun mielestä on maailman paras jobbari? Kysympähän vaan. Ja kyllä miun mielestä isojen starojen jobbarit ansaitsisivat kaikki crediittiä auttaessaan näitä nousemaan urallaan.

Yhdyn meredithin sanoihin.
"meredith" kirjoitti:

Voitko sanoa itse saavuttaneesi mitään vastaavaa? Ellet ole, niin millä valtuuksilla menet haukkumaan toisten saavutuksia?
Oletko sinä ollut Jeff Hardyn asunnossa? Jos et, miten voitte väittää että hän ei olisi käyttänyt huumeita?
Lapselliseen kysymykseen sait lapsellisen vastauksen. Varsin tyhmää vedota siihen mitä minä, 15-vuotias poika olisin saavuttanut painialalla.
"Supa" kirjoitti:
"meredith" kirjoitti:

Voitko sanoa itse saavuttaneesi mitään vastaavaa? Ellet ole, niin millä valtuuksilla menet haukkumaan toisten saavutuksia?
Oletko sinä ollut Jeff Hardyn asunnossa? Jos et, miten voitte väittää että hän ei olisi käyttänyt huumeita?
Lapselliseen kysymykseen sait lapsellisen vastauksen. Varsin tyhmää vedota siihen mitä minä, 15-vuotias poika olisin saavuttanut painialalla.


Ohhoh, osuinko taas hermoon,,,?

Vastakysymys: oletko sinä ollut Jeff Hardyn asunnossa? Jos et, niin miten voit väittää, että hän on käyttänyt huumeita? En toki sulje huumeiden mahdollisuutta pois, mutta koska missään ei ole varmaa tietoa asiasta, niin minun silmissäni ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Sitten kun joku lämäyttää eteeni verikokeen tulokset on asia selvä. Ja VAIKKA Jeff olisikin käyttänyt huumeita, niin se ei hänen arvoaan ihmisenä ja painijana vähennä. Piste.

Vai, että lapsellinen kysymys...ehkä niin. Mutta eipä sinunkaan vähättelevä kommentti OMEGAsta kovin aikuinen ole. Maassa maan tavalla näes. Ei sillä, että ikäsi tekisi sinusta yhtään huonompaa ihmistä kuin minä, mutta iän myötä näköalat laajenevat väkisinkin. Siksi näen asiat ehkä laajemmin ja vähemmän mustavalkoisena kuin sinä. Mutta älä ota tätä loukkauksena.
"meredith" kirjoitti:

Mutta eipä sinunkaan vähättelevä kommentti OMEGAsta kovin aikuinen ole.
OMEGA ei ollut millään tavalla suuri tai laaja promootio..Se kuoli todella nopeasti..Onhan siellä silti paninut kaiken maailman Shane Helmsit ja Mooret. Mutta pointtina oli että tuskinpa kukaan nyky-mark edes tietää mikä OMEGA on. Se on häipynyt historiaan, se oli vain surkea pikkufirma.
"Supa" kirjoitti:
"meredith" kirjoitti:

Mutta eipä sinunkaan vähättelevä kommentti OMEGAsta kovin aikuinen ole.
OMEGA ei ollut millään tavalla suuri tai laaja promootio..Se kuoli todella nopeasti..Onhan siellä silti paninut kaiken maailman Shane Helmsit ja Mooret. Mutta pointtina oli että tuskinpa kukaan nyky-mark edes tietää mikä OMEGA on. Se on häipynyt historiaan, se oli vain surkea pikkufirma.


OMEGA on kyllä jäänyt jo historiaan, muttei surkeana vaan yhtenä legendaarisimmista pikkupromootioista EVER. Eikä mainitsemasi laajuus tai nyky-markit sen arvoa juurikaan laske.
"Maxim" kirjoitti:


OMEGA on kyllä jäänyt jo historiaan, muttei surkeana vaan yhtenä legendaarisimmista pikkupromootioista EVER. Eikä mainitsemasi laajuus tai nyky-markit sen arvoa juurikaan laske.
Mitä ihmettä?? Väitätkö oikeasti noin? OMEGAssa ei ole mitään legendaarista, ei pätkääkään. Jos pystyt mainitsemaan yhdenkin asian mikä OMEGAssa on legendaarista, niin sen haluan kuulla. Laajuus ja nykyajan fanit eivät määritä kuolleen federaation arvoa? Mikä sitten? Se, että se oli lempi tagteamisi perustama?
Jos mainitaan oikea legendaarinen pikkupromootio, niin voidaan sanoa puhtaasti ECW. OMEGA ei ole tehnyt mitään legendan asemaa ansaitsevaa.
Sanotaan vaikka OMEGAa legendaarisena backyard prootiona, ja tämmönen tyhmä keskustelu loppuis...
"Wanhus" kirjoitti:
Sanotaan vaikka OMEGAa legendaarisena backyard prootiona, ja tämmönen tyhmä keskustelu loppuis...
Muttakun OMEGAssa ei ole mitään legendaarista.
"Supa" kirjoitti:
Muttakun OMEGAssa ei ole mitään legendaarista.


*repeää totaalisesti, tippuu tuolilta lattialle nauraen maha kippurassa* On se aina hyvä kun joku kertoo hyvän vitsin...
OMEGAssa ei ole mielestäni mitään legendaarista, mutta kyllä tätä todellakin katsoi mieluummin kuin jotain nykyajan backyardia. Mutta mitä huonoa sinä keksit OMEGAsta? Sano nyt siis mitä huonoa tässä oli?? Vai sanotko tuon vain siksi ettet pidä Hardyista?
Olihan se suuri mini promootioksi, ja nyt Supa hiljaa, en halua nähdä "Jeff Hardy" topiccia enään...
Kyllä se melko hyvin oli niinkin nuorilta kavereilta. Ja supa voisit olla joskus hiljaa...
Ja mitä huona siinä on jos ihminen on käyttänyt huumeita, ja vielä onnistunut lopettamaan näiden käytön? Oikeasti en näe mitään pahaa siinä. Onhan tämä tietysti väärin, mutta kaikki tekee virheitä elämänsä aikana. Ja ajattele nyt kuinka paljon kummatkin Hardyt ovat omistautuneet painille? Enemmän kuin esimerkiksi Brock Lesnar. Ja onhan se jotain kun heidän kiinnostuksensa painiin pysyi koko murrosiän läpi.
"meredith" kirjoitti:
"Supa" kirjoitti:
Muttakun OMEGAssa ei ole mitään legendaarista.


*repeää totaalisesti, tippuu tuolilta lattialle nauraen maha kippurassa* On se aina hyvä kun joku kertoo hyvän vitsin...
No...Etköhän sitten voisi jakaa faktojakin OMEGAsta, olihan se pienen aikaansa suosittu, ja onhan siellä paininut mm. Shannon Moore, Shane Helms, the Dupps, Joey Matthews, Christian York, Joey Abs, and Steve Corino. Mutta se ei todista yhtään mitään.
Muutenkin, edes Jeff ei ollut tyytyväinen OMEGAan eräässä vaiheessa, hänhän meni Japaniin v.1998 voittamaan UWA Middleweight Championshipin, sen jälkeen mies meni NWA 2000 tag vöitä hakemaan ihan muualle. Mies palasi OMEGAan vain yhden ottelun ajaksi ennen sen kuolemaa voittamaan tag-mestaruudet. Tämän jälkeen Jeff menikin WWE:hen jobbailemaan.
Mitä ihmeen legendaarista on normaalissa pikkufedessä?
Tämä jääköön ihmisten suuren valittamisen takia viimeiseksi sanakseni tästä kiistasta.
Et kai Supa tosissasi vertaa pikkupromootio OMEGAA pikkuiseen ECW:hun? Jos ECW oli pikkupromootio, niin mikä WCW oli? Keskisuuri promootio kenties. Totta helvetissä ECW lasketaan isojen promootioiden luokkaan. Ei se WCW:n ja WWE:n laajuinen ollut, mutta mm. vakituinen ohjelmapaikka (jossain vaiheessa) ja kuukautiset(?) PPV-lähetykset tekevät siitä "ei pikku" promootion. Ja jos todella sanot ECW:ta pikkupromootioksi, niin onko TNA sitten olematon pähkinän kokoinen yhtiö?
"Supa" kirjoitti:
Varsin tyhmää vedota siihen mitä minä, 15-vuotias poika olisin saavuttanut painialalla.

Hauskaa, että otit oman ikäsi tekosyyksi, huomioonottaen, että muuan Jeff Hardy paini ensimmäiset ottelunsa WWE:ssä jo 16-vuotiaana.

OMEGAsta puhuttaessa sana 'legendaarisuus' on ehkä hieman yliampuvaa, mutta promootion merkitystä wrestlingin valtavirralle on turha kiistää, eikä sen historiaa muutenkaan sovi vähätellä. Kyseinen organisaatio ehti lyhyen historiansa aikana tuottaa niin monta tulevaa supertähteä, että se voi kasvattajapromootiona kilpailla minkä tahansa indy feden kanssa.
Kiistely Of The Year!
OMEGA oli oman aikansa hieno promootio. Kyllä pitää olla asenetta ja kiinnostusta noinkin nuorena pyörittäämään tämän tyyppistä firmaa. Eikä ole Jeff:kään koskaan kovin kauan ollut erossa painista. Tiedättekö ketään muuta jolla on kiinnostus säilynyt yhtä kauan. Jeff:hän on oman tyylinsä nero, jossa ei paini tule niin kovasti esille. Lisäksi olette väittäneet ettei Jeff taida edes spottailua, joten millä hän on saanut yleisön puolelleen. Vai väitättekö, että jokainen WWE:n katsoja on mark joka ei tiedä mistään mitään?
"rotten sound" kirjoitti:
Vai väitättekö, että jokainen WWE:n katsoja on mark joka ei tiedä mistään mitään?

Et kai meinaa tällä, että jokainen WWE:n katsoja pitää Jeff Hardystä?
En, mutta monet katsojat katsovat mielellään Hardyn otteluita ja ovat niissä hyvin mukana.
Vai väitättekö, että jokainen WWE:n katsoja on mark joka ei tiedä mistään mitään?

Ei jokainen, mutta suurin osa. Jos tällä siis tarkoitettiin paikan päällä olevia, niin veikkailisin, että noin 80% heistä on markkeja. Ja kun sanoit, että Hardy saa yleisön yleisön puolelleen spottailulla, (mikä pitää paikkansa, mutta osa tulee hahmon ansiosta) niin ei siinä kyllä ole mitään kovin ihmeellistä saada yleisöä puolelleen WWE:ssä. Vertaa esimerkiksi millaiset popit Batista saa.
Jeff:n mikkitaidoista sen verran, että se ainoa promo jonka olen häneltä kuullut oli itseasiassa hyvä. Kuuntelin Peroxwhygenin muutaman biisin, ja vaikka en tästä musiikkityylistä paljoa pidä, Jeff on mielestäni ainoa joka on saanut sen kuulostamaan hyvältä. Aiemmin sanoin tosin toista, mutta olen alkanut kuunnella mitä Jeff todella sanoo. On sanottu, että Shelton on hyvä promoaja, mutta ainoa edes välttävä promo tältä oli ennen wrestlemania 21 Highlight reelissä. Tässä tosin Jericho, Edge ja Christian hoitivat koko homman, ja Shelton vain yritti.
"rotten sound" kirjoitti:
Jeff:n mikkitaidoista sen verran, että se ainoa promo jonka olen häneltä kuullut oli itseasiassa hyvä.


Mikä promo? 'Takeria vastaan? Se oli jotain ihan muuta kuin hyvä. Jeff mutisi huumehöyrissään jotakin ja Taker tuli sanomaan tälle jotakin.
Hmm, no enpä menisi sanomaan Jeffiä mitenkään huonoksi mikissä. Olen nimittäin nähnyt The Hardy Shown ekan tuotantokauden ja molemmat veljekset ovat luonnonlahjakkuuksia kameran edessä. take my word. Myönnän kyllä toki, etteivät promot kehässä ja backstagella ole olleet aina hyviä, mutta onpahan noita huonompiakin nähty.

Suosittelen muuten tuota Hardy Showta jos on mahdollisuus sitä nähdä. Jos reality-showt iskevät niin saattaapi iskeä tuokin, piti Hardyista eli ei. Sen verran hyviä ja hauskoja Hardyt ja Shannon Moore nimittäin sarjassa ovat.