Foorumiarkisto

← Painijat

Jeff Hardy

Ottelun lopussa, kun HHH on tekemässä Heelturnia, Brock Lesnar tekee paluun ja tuhoaa kaiken! Se jälkeen Goldberg saapuu yleisön seasta iskien spearin Lessulle ja poseeraa kehässä, kunnes Vader lasketaan köysillä katosta ja tämä tuhoaa Goldbergin. Sitten Vader tekee samantien faceturnin ja Jeff tekee kaksi heelturnia ja Matt tekee heel twistin. Ja...

Tai mitä jos vain katsottaisiin mitä tapahtuu? Se on paljon jännempää. Viimeaikoina WWE on ollut arvaamattomampi, joten loogisin vaihtoehto tuskin tulee toteutumaan kuitenkaan.
niin no, sen näkee sitten. on aika monta vaihtoehtoa miten lopuksi käy. mutta niin, sitä odotellessa ...
Ite pidän Jeffystä tosi paljon. Lempparini Rey Mysterion, Batistan ja Undertakerin kanssa
Kyllä on ihmettelemistä...muutama kuukausi sitten Jeffiä haukuttiin maasta taivaisiin, mutta nyt yhtäkkiä kaikki kehuvat kuinka hyvä hän on jne. jne. Mistä moinen tuuli?
Syynä voi olla se, että Jeffistä on saatu näkyvämpi ja persoonallisempi kun hänet nostettiin juonikuvioon
SpoilerTriple H'n
kanssa.
SpoilerHHH
osaa myös kantaa hyviin otteluihin, joten ehkä hän kantaa Jeffiäkin. Jeff on omastakin mielestäni kehittynyt, mutta en siltikään pidä hänestä kovinkaan paljoa. Vanhoilta ajoilta miehen painitaidoista on todisteina eri tekniikkapainin vääntöjä otteluiden aluista ja kyllähän suurelle jenkkiyleisölle spotitkin kelpaavat. Karismaahan Jeff on saanut rutosti tämän feudin aikana. Hänen vastustajansa on uhonnut hänelle useaan kertaan ja usein Jeff on kyllä jäänyt sanattomaksi, mutta hyvään suuntaan on menossa miehen tie.
"TheChosen" kirjoitti:
Kyllä on ihmettelemistä...muutama kuukausi sitten Jeffiä haukuttiin maasta taivaisiin, mutta nyt yhtäkkiä kaikki kehuvat kuinka hyvä hän on jne. jne. Mistä moinen tuuli?


Itse en ole missään vaiheessa haukkunut, toki en Jeffin suurimpiin faneihinkaan kuulu. Enkä kuulu vieläkään. Silti haluan miestä puolustaa, koska hän mielestäni todella ansaitsee paikkansa lähempänä kärkeä ja on aina positiivista, kun sinne uusia miehiä nostetaan. Varsinkin, jos he sen ovat otteillaan ansainneet, toisin kuin mm. Great Khali.
In yuour face JVDS! Mites nyt suu pannaan, kun sun lempipainijasi Jeff tälläsi itsensä Rumbleen! No jobbaushan se Ortonille tulee siellä, mutta who cares?
"Jesuli" kirjoitti:
In yuour face JVDS! Mites nyt suu pannaan, kun sun lempipainijasi Jeff tälläsi itsensä Rumbleen! No jobbaushan se Ortonille tulee siellä, mutta who cares?


No mikäs siinä. Hyvä se on muitakin painijoita pushata välillä (vitut).
"lhasafi" kirjoitti:
Jeffin suurin ongelma on se seura, jossa hän on. Ehkä olen liiankin pessimistinen, mutta niin kauan, kun hän pysyy HHH:n kaverina, hän tulee aina jäämään kakkoseksi. Ei, en usko että Hunter suostuu jobbaamaan Jeffille.


Mitä? Mitä?
"JDub" kirjoitti:
"lhasafi" kirjoitti:
Jeffin suurin ongelma on se seura, jossa hän on. Ehkä olen liiankin pessimistinen, mutta niin kauan, kun hän pysyy HHH:n kaverina, hän tulee aina jäämään kakkoseksi. Ei, en usko että Hunter suostuu jobbaamaan Jeffille.


Mitä? Mitä?


No nyt kävi niin, että HHH jobbasi kuin jobbasikin Jeffille Se ei muuta sitä tosiseikkaa, että HHH oli, on ja tulee aina olemaan > Jeff. Johan Flairkin sanoi HHH:sta hyvin SD:ssä.
Jeff = Next Cena
"jers1" kirjoitti:
Jeff = Next Cena


Cenalla on sentään lahjoja johonkin. Jeff ei ole koskaan loistanut eikä tule ikinä loistamaankaan muussa kuin ihmespoteissa. Se ei tee kenestäänkään vielä hyvää painijaa. Period. Tänään tuli katsottua loput RAW'sta ja pidin kyllä melko paljon. Vähän jännittää, että tekeekö Big Show paluunsa ensi viikolla. Oli muuten aika WTF se HHH:n lekan lyönti
"JVDS" kirjoitti:
Cenalla on sentään lahjoja johonkin. Jeff ei ole koskaan loistanut eikä tule ikinä loistamaankaan muussa kuin ihmespoteissa. Se ei tee kenestäänkään vielä hyvää painijaa. Period.

Ja lisäksi se on botchaava äpärä... Oho, 2003 meni jo.
"MutiM" kirjoitti:
"JVDS" kirjoitti:
Cenalla on sentään lahjoja johonkin. Jeff ei ole koskaan loistanut eikä tule ikinä loistamaankaan muussa kuin ihmespoteissa. Se ei tee kenestäänkään vielä hyvää painijaa. Period.

Ja lisäksi se on botchaava äpärä... Oho, 2003 meni jo.


Eipä Jeff nykyäänkään mitään painijoiden parhaimmistoa edusta. Mikissä hän on todella surkea eikä hän kehässäänkään saa juuri muuta aikaan kuin yhden spotin. Se on ainoa tapa, millä Jeffistä voisi saada uskottavaa haastajaa jopa WWE -mestaruudesta, joten tietenkin WWE käyttää juuri tätä hyödyksi hänen otteluissaan. En ole ikinä Jeffistä pitänyt ja tuskin tulen pitämäänkään.

Toivon Triple H:n voittavan ensi viikon ottelunsa, koska tuskin Rumbleen enempää otteluita ollaan laittamassa. Itse Rumble -ottelu vie kuitenkin sen verran paljon aikaa jo yksinään.
Ja lähi aikoina olet Jeffiltä nähnyt otteluita kuinka paljon? Olet ennakkoluuloinen tätä painijaa kohtaan. Hän koki selvän kehittymisen yli kuukausi sitten ja vetää nyt monipuolisia ja ei niin ennalta arvattavia otteluita. Cenaa tähän on turha yhdistää, sillä hän on tällä hetkellä sairastuvalla. Pakkohan RAW'ssakin on joku kärkihahmo olla Randyn lisäksi.
JVDS voisi joskus katsoa Rawia ja Jeffin otteluita kaveriporukassa, mukavassa nousuhumalassa. Silloin tajuaa, että Jeffi on todellakin yksi Raw'n viihdyttävimmistä ja mielenkiintoisimmista painijoista. Jos katsoo yksin pimeässä huoneessa Jeffiä ja ei hellitä ennakkoluuloistaan, niin eihän se koskaan hyväksi muutu.
"Coca" kirjoitti:
Ja lähi aikoina olet Jeffiltä nähnyt otteluita kuinka paljon? Olet ennakkoluuloinen tätä painijaa kohtaan. Hän koki selvän kehittymisen yli kuukausi sitten ja vetää nyt monipuolisia ja ei niin ennalta arvattavia otteluita. Cenaa tähän on turha yhdistää, sillä hän on tällä hetkellä sairastuvalla. Pakkohan RAW'ssakin on joku kärkihahmo olla Randyn lisäksi.


Kaiken mahdollisen olen viime aikoina Jeffiltä nähnyt. Samaa spottihuorausta hän on harrastanut jo ties kuinka monta vuotta, joten en voi sanoa olleeni yllättynyt Jeffin parin viime viikon tempauksista. Ennakkoluuloista ei tässä yhteydessä siis voida edes puhua. Ihme markkeja olette, jos ajattelet Jeffin kehittyneen oikein merkittävästi lähiaikoina. "OMG! Jeff päihitti Triple H:n, nyt hän on maailman paras painija!" Jeffiä on ainoastaan tuotu enemmän esille. Kärkihahmoja RAW'ssa löytyy vaikka kuinka ja paljon, ja heistä pääosin kaikki ovat Jeffiä parempia huomattavasti.

"What" kirjoitti:
Jeffi on todellakin yksi Raw'n viihdyttävimmistä ja mielenkiintoisimmista painijoista


Katsos, kun Jeff ei todellakaan edusta sitä, mitä painijoissa yleensä haen. Jos spottihuorailut viihdyttävät sinua, niin mikäs siinä. Turha odottaa samaa minulta.
Oletteko unohtaneet, että wrestling on urheiluVIIHDETTÄ. Viihdyttävyydessä harva pärjää Jeffille, Piste. End of conversation.
Hmm... Jeff on kyllä kehittynyt huimasti, ja kyllä minä häntä mielummin katselen kuin jopa Cenaa, koska nuo Cenan juonikuviot ovat sitä samaa paskaa vuosi toisensa jälkeen. Jeffiltä puuttuu kuitenkin vielä yksi asia. Se on mikkitaidot. Jeff on aivan kamalaa kuunneltavaa, mutta painissa hän on kehittynyt huimasti. Jeff on toisaalta vasta 30, joten kehittyä voi vielä.
"What" kirjoitti:
Oletteko unohtaneet, että wrestling on urheiluVIIHDETTÄ. Viihdyttävyydessä harva pärjää Jeffille, Piste. End of conversation.

No tästä en kyllä ole täysin samaa mieltä. Kyllähän se Jeff on ihan ok, jopa ihan hyvä nykytasolla, mutta että harva muka pärjää hänelle viihdyttävyydessä? Pyh.

Jo pelkästään RAW:sta löytyy esimerkiksi Shawn Michaels, Triple H (joka kylläkin menettää jatkuvasti mielenkiintoisuuttaan, juuri näiden naurettavien 'äijä'-juttujen takia (ks. uusimman RAW:n titantronin paskominen)), Ken Kennedy, JBL ja Randy Orton, puhumattakaan Chris Jerichosta. Smackdownista ja ECW:stä en edes vaivaudu listaamaan Jeffiä viihdyttävempiä painijoita.

Sen myönnän, että Hardysta ollaan saatu tehtyä bookkauksen myötä huomattavasti mielenkiintoisempi kuin ennen, ja kyllä hän ihan hyviä otteluita painiikin - tosin yleensä hän tarvitsee todella hyvän painijan vastaansa, jotta matsista kehkeytyy 'edes' ***:n tähden matsi. Yleisesti ottaen Jeff Hardy on ihan ok kehässä, ei erityisen hyvä, muttei erityisen huonokaan - vähän sama juttu MVP:llä, joka kylläkin on selvästi parempi kokonaisuus karisman ja viihdyttävyyden ansiosta.

Vaikken Jeffistä erityisemmin pidäkään, on hän silti ihan virkistävä uudistus RAW:n suht tasapaksuun main event -sceneen (tuolla tarkoitan lähinnä sitä, että siellä ovat pyörineet samat jannut jo vuodesta toiseen). Toivon kuitenkin ettei hänestä tule ihan vakiokasvoa mestaruuskahinoissa, sillä hänessä ei ole sitä. Sen, jota jotkut voisivat kutsua EWR-termein 'Superstar lookiksi', puuttumisesta huolimatta hänen bashaus ala JVDS on aivan naurettavaa.

Pitää tähän loppuun vielä lisätä, että kyllä Jeff Hardysta on varmaankin tulossa uusi Cena, siinä mielessä että massan mielipiteet muuttuvat hänestä alituiseen - ensin hän on loistava, seuraavaksi hän onkin aivan p*rseestä, jonka jälkeen porukat alkavatkin kutsua häntä taas todella hyväksi joka osa-alueella.

<EDIT> Erm, olisi sittenkin pitänyt postata tämä Jeff Hardy -topikkiin. Voisiko good ol' Jacko siirtää tämän?

sure. olin varmaan juuri katkaissut topikin sillä aikaa kun kirjoittelit viestiä///J
JVDS määrittelet termin 'wannabe-smark' täydellisesti käytännössä. Lisätään siihen vielä sokea jämähtäminen useiden vuosien taakse niin ei voi todeta muuta, kun että olet todella pahasti metsässä.

Ennen kun joku muu ehtii sen tuolta kaivamaan "ownatakseen" minut, laitan tähän oman viestini tästä topikista lähes 4 vuoden takaa:

""Ted" DiBiase" kirjoitti:
Ei ei ja ei. Jeff Hardy ei todellakaan osaa painia. Hänen paininsa rakentuu täysin noihin high-flying spotteihin, jotka eivät todellakaan ole kovin erikoisia verrattuna oikeisiin high-fliereihin. Jeff Hardy on hyvä esimerkki siitä kuinka tärkeää ammattilaispainissakin on omata amatööritaustaa. Jeffillä ei totisesti ole mitään kokemusta itse painista, eikä hänellä ole edes ammattilaispainikoulutusta, vaan hän nousí WWF:ään itseoppineena

Tässä myös täydellinen esimerkki wannabe-smarkista, joka uutena käyttäjänä yrittää kasvattaa virtuaalipippeliään ylimalkaisella "tiedoillaan". Tosin myönnettäköön, että tuo siihen aikaan pitikin enemmän paikkaansa verrattuna nykyhetkeen, mutta joka tapauksessa se oli lähinnä turhaa smarkkailua.

Tuon jälkeen sitä on oppinut, että show-paini on niin paljon muuta kuin hyvän perustekniikan osaamista. Jeffillä ei ehkä ole amatööritaustaa ja hän häviää tekniikassa monelle alemman kortin painijalle, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. On useita näennäisesti hyviä painijoita, jotka eivät kuitenkaan ikinä ole paininut hyvää matsia, koska eivät tiedä miten matsi rakennetaan.

Jeffin ongelma oli aikaisemmin, että hän backyard ja tag team taustansa vuoksi veti random-spotteja mihin väleihin matsia tahansa saadakseen poppeja. Tässä tullaankin siihen miksi valitsin hänet vuoden kehittyneimmäksi painijaksi. Viime vuonna hän alkoi vedellä viikosta toiseen huippumatseja ketä vain ja minkä tyylistä painijaa vastaan tahansa, koska hän oppi miten matsin kuuluu rakentaa. Nykyään hän ei enää vetele random-hyppyjä milloin sattuu, vaan kaikki on paremmin suunniteltu ja ajoitettu. Tämä yhdistettynä hänen karismaansa tekee hänestä ehdottomasti yhden tämän hetken parhaista WWE-painijoista.
Ellei Jeff Hardya olisi olemassa, WWE:n olisi ollut pakko keksiä hänet. Jeffin kaltainen spot monkey tarvitaan esim Ladder-, TLC- ja MITB-matseja varten. Vai löytyykö ihan heti jotakuta toista, jonka gimmickiin se viime Manian legdrop Edgen ja tikkaiden läpi kävisi yhtä hyvin? Aika moni siihen olisi varmasti pystynyt, mutta kuinka monen tekemänä se olisi ollut yhtä luontevaa?

Pian sitten nähdään, että miten paljon Vince&co luottavat Jeffiin. Itse veikkaan, että Jeff ottaa mestaruuden Ortonilta Rumblessa. Perusteluja:
1) Mikäli Jeff olisi matkalla suoraan takaisin upper midcardiin, niin en usko että Hunter olisi suostunut jobbaamaan hänelle. Ei liene mikään salaisuus, että Hunter ei pahemmin häviä, joten joka kerta kun hän jobbaa jollekulle, se yleensä merkitsee jotain.
2) Ellei Jeff voita nyt, hänen seuraava tilaisuutensa tulisi mahdollisesti vasta Backlashissa. No Way Out on vain väliasema matkalla Maniaan enkä usko, että siellä tapahtuu mestaruuksien vaihtoja (ainakaan koko firman ykkösmestaruuden...). Huolimatta hartaista toiveistani Jeff ei ole vielä niin iso stara, että hän voittaisi Manian main eventin (itse asiassa veikkaan, että jos hän menee sinne mestarina, hän tipauttaa vyön juuri siellä). Ja sitten ollaankin jo Backlashissa - jossa Jeff saattaa hyvinkin saada rematchin Mania-tappiostaan.
3) Vaikka Jeff olisi todennäköisesti aivan loistava Elimination Chamberissa, häntä ei tarvita siellä että matsi voi toimia. Näin ollen hänet voidaan hyvin jättää naureskelemaan partaansa backstagelle kun mestarikandidaatit tappavat toisiaan häkissä.

Toki, nyt kun olen sanonut kaiken tämän kirjallisesti, Orton hautaa Jeffin Rumblessa, Jeff päätyy No Way Outin avausmatsiin ja teloo itsensä sairaslomalle jonnekin Survivor Seriesiin saakka...
"What" kirjoitti:
Oletteko unohtaneet, että wrestling on urheiluVIIHDETTÄ. Viihdyttävyydessä harva pärjää Jeffille, Piste. End of conversation.


KÖHKÖH

Viihdyttävyydessä miltei jokainen pärjää Jeffille. No ei nyt sentään, mutta riippuu, miltä kantilta katsotaan. Promot ovat samaa sontaa, mikkikarismaa mieheltä ei vain löydy hitustakaan. Siksi älykästä onkin se, ettei häntä yritetä rakentaa mikrofonin avulla. Matseissa hän voi joidenkin mielestä olla viihdyttävä, mutta kuten jo puolimiljoonaa kertaa tässä topikissa olen sanonut, spotit ja loikat ovat minuun menettäneet tehonsa, kiitos induspottihuoraajien. Tietenkin vieläkin jaksaa innostua, jos joku isokokoinen tai tyyliltään ei spotattailija moisen vetäisee, mutta spottiapinoilta ne eivät vain kiinnosta. Sentakia mm. TNA:n X-Divisioona ei nappaa enää olenkaan ja kaikista vähiten Jeff Hardyn löysät ja leppoisat lennot.

Jeff toimii hyvin underdogina isompiakin painijoita vastaan, samalla tapaa kuin Rey taannoin, mutta ei mitenkään uskottavasti, jos pääsee ottelua hallitsemaan. Tekniset kyvyt eivät anna uskottavuutta ja kokoa ei ole tarpeeksi. Hardy on siis laiha koikkeli, jonka ainoat voittomahdollisuudet ovat juuri näissä lennokkaissa liikkeissä. Hän ei vain osaa tai hänen ei anneta käyttää niitä yhtä kyvykkäästi kuin Reyrey, joka sai niiden avulla itselleen aivan uskottavia voittoja. Ne eivät tunnu Hardyn tapauksessa vahvuuksilta, vaan ainoilta liikkeiltä. Esimerkiksi jos Hardy pistettäisiin vaikka submission matsiin ketä tahansa RAW:n rosterista vastaan, hän ei mitenkään, ei mitenkään voisi uskottavasti voittaa sitä.

Tämä luo sitten ongelman Hardyn pushille. ME:ssä ei ole ketään, jota hän voisi dominoida. Cena-tyllinen beat the odds vain tuhoaisi vastustajien uskottavuuden. Mestaruuden voisi kyllä saada, mutta kausi ei voisi olla tarpeeksi pitkä, sillä millään logiikalla Hardyn tyylinen painija ei pärjäisi muuta ME-kaartia vastaan pidemmällä tähtäimellä. Yllättäviä underdogvoittoja voisi tietenkin tulla, ne vain toisivat showhun lisää realismia, mutta pitkä mestaruuskausi täynnä voittoja olisi epäuskottava. Kuitenkin kaikella järjellä tekniikkahirmut tai isot mörssärit pesevät aina laihat hyppypojut.
Omasta mielestäni olisi juuri nyt todella hyvä paikka antaa Hardylle title-run. Päämestariksi hänestä ollaan jo kasvatettu tarpeeksi over ja hänestä löytyy sitä tiettyä Cenamaista potentiaalia mestariksi. IC-vyö on nyt kuitenkin jumittunut pahasti hänen vyötärölleen. Tappio pienemmästä vyöstä olisi pitänyt tapahtua aijemmin, kun nyt sitä on enää vaikea hävitä uskottavasti esimerkiksi Carlitolle. Jeff menettäisi siinä samalla aimo tukun overiutta, mutta jos hän olisi siinä kohtaa päämestarina niin sitten olisi eri asia. Selitin ehkä hiukan sekavasti, mutta toivottavasti ymmärrätte...

JVDS, kehitys oli tapahtunut jo ennen HHH'n peittoamista, mutta tämä kyllä kasvatti omasta mielestäni Jeffin overiutta suuresti. Mikä olisikaan parempi tapa hankkia uskottavuutta nuorelle (jo kokeneelle) lupukselle, Jeffille kuin potin korjaaminen firman ykkösmiehistä? No joka tapauksessa mielipiteeni Jeffistä on muuttunut täysin, spottailuista huolimatta. Kahdessa showssa peräikkäin tehdyt high bumpit eivät merkitse paljon mitään.

Hyviä otteluitakin on tullut kiitettävä määrä tässä lähiaikoina. Mukaanlukien tämä
SpoilerSteel Cage Umagaa
vastaan. Nykyisin ottelut eivät perustu siihen entiseen Jeffin tyyliin, jossa hän otti aluksi pienen ryntäyksen kohti voittoa, mutta jää alakynteen ottelun loppua kohden. Lopussa Hardy kuitenkin ottaa kovan kirin Jawbreackerilla ja hyppypotkuilla. Kaiken päättää Whisper In The Windin jälkeinen sarja Twist of Fatella ja Swanton Bombilla. Tätä kaavaa ei ole noudatettu pitkään aikaa, joka on otteluiden laadun kannalta pelkästään hyväksi. Vastustajien ei enää tarvitse kantaa tätä entistä spottiapinaa hyviin otteluihin vaan hän kantaa osan vastustajistaa hyvään taistoon.

Sanokaa mitä sanotte, Jeffissä on ainesta päämestariksikin.
"Jack Dibiase" kirjoitti:
JVDS määrittelet termin 'wannabe-smark' täydellisesti käytännössä.


Kiitos, Jack! Mutta ehkä nyt kuitenkin teitte väärän johtopäätöksen viesteistäni. En puhunut mistään vuoden 2003 tapahtumista, vaan lauoin omia mielipiteitäni tästä päivästä. En esitä mitään. En vain satu pitämään Jeffistä juuri yhtään. Vertailun vuoksi samalla tavalla arvostelen Cenaa harva se päivä, mutta Jeffiin verrattuna Cena on jumala. Jeffin viihdyttävyys on nolla. En kiistä hänen kehittymistään painijana vuosien varrella, mutta Jeff ei edelleenkään sovi päämestariksi. Uskokaa pois. Haastajana voisi toimia, mutten hirveästi häntä siihenkään tehtävään laittaisi ainakaan vielä. Jeffistä ei siis saa uskottavaa päämestaria tekemälläkään. Sanokaa mitä sanotte.

Miettikää nyt itsekin tykönänne. Jos kuulisitte ohimennen, että Orton ja Jeff kamppailevat mestaruusottelussa, ettekä tietäisi nykyisistä juonikuvioista mitään, niin luulisitteko sen olevan todella WWE -mestaruudesta? Itse laittaisin heidät kummatkin vain ja ainoastaan IC -vyön perään. Ortonin mestaruuskaudet jo puhuvat myös selkeää kieltään. Pelkkiä haastajia molemmat, ja kun kaksi sellaista laitetaan yhteen vuoden isoimpaan PPV:hen vastakkain päämestaruudesta, niin hallelujah!!

Asia on omalta kohdaltani loppuunkäsitelty. Kuka tykkää mistäkin. Oman kantani jo perustelinkin.
Minusta on aika turha verrata Cenaa ja Hardyä toisiinsa. Miehet ovat loppujenlopuksi aikalailla toisensa vastakohtia, enkä itse ole koskaan pitänyt Cenasta. Kaikki feudit mitä mies käy läpi menee melkein aina samaa rataa ja kiinnostus lopahtaa kun se vaan jatkuu ja jatkuu.. ja jatkuu.
Minusta Hardy osaa olla omalla tavallaan jotenkin salaperäinen, vaan nyt kun mies on päässyt mikkiin, kiinnostus herännyt vielä kovemminkin. Vaikka ei mies mikkitaitoja todellakaan hallitse (joka on tullut jo muutaman kerran selväksi).
"JVDS" kirjoitti:
Miettikää nyt itsekin tykönänne. Jos kuulisitte ohimennen, että Orton ja Jeff kamppailevat mestaruusottelussa, ettekä tietäisi nykyisistä juonikuvioista mitään, niin luulisitteko sen olevan todella WWE -mestaruudesta?

Selitäs nyt vähän tarkemmin tuota, kun mielestäni siinä ei ole mitään järkeä tai logiikkaa. Lähinnä mietin, että mitä tarkoitat tuolla "teitittelyllä". Onko kyseessä normaali kadulla kävelevä jamppa, normi amerikkalainen casual fani vai netti-smarkki, joka ei enää katso painia.

Tai oikeastaan sillä ei ole mitään väliä, koska tuosta puuttuu logiikka täysin. Kukaan painija ei ole sellainen, että pelkästään nimestä tai kuvasta automaattisesti voisi luulla hänen olevan WWE-mestaruusottelussa, jollei katsoja tiedä hänen historiaansa. Olkoon sitten kyseessä Undertaker, Shawn Michaels tai vaikka vaan Batista, he kaikki ovat joskus olleet samassa vaiheessa kuin Jeff Hardy, midcardereita matkalla ME:hen. Tälläisessä feikissä lajissa kuin showpaini, kaikki on kiinni juonikuvioista. Jos ei tietäisi juonikuvioista mitään, ei tietäisi mistään painijastakaan mitään. Sekä Jeff että Orton ovat tällä hetkellä juuri niillä paikoilla, mitkä he ovat tekojen ja juonikuvioiden yhteisvaikutuksella ansaineet.

"Riveni" kirjoitti:
Jeff toimii hyvin underdogina isompiakin painijoita vastaan, samalla tapaa kuin Rey taannoin, mutta ei mitenkään uskottavasti, jos pääsee ottelua hallitsemaan.

Vaikka Jeffia on pushattu Reyn tyyliin underdogina, heitä ei ihan voi verrata keskenään johtuen miesten kokoerosta. Onhan Jeff sinänsä muihin ME-painijoihin verrattuna onkin pienehkö, mutta hän on silti aidosti raskassarjalainen. Uskottavuusongelmia Hardyllekin varmasti tulisi, mutta hänen valttikorttinaan ei olekaan varsinaiset taidot, vaan luova hulluus ja rämäpäisyys. Vaikka Rey onkin lentäjä, on hän kuitenkin vain tekninen lentäjä, ei mikään itsemurhanhimoinen hullu, joka tekee mitä vaan voittaakseen matsin kuin matsin. Juuri tämän attribuutin kanssa Jeff pystyy haastamaan kenet tahansa uskottavasti.

Sen sanottuani en minäkään kuitenkaan hänelle mitään pitkää mestaruuskautta halua, mutta loppuvuodesta häntä voisi ainakin kokeilla, jos ei muun, niin ainakin hänen overiutensa takia. Nykyrosterista ei meinaan montaa facea löydy, keiden popit olisi edes lähellä Hardya tällä hetkellä.
Mielestäni tässä Orton vs Jeff Hardy kuviossa parasta on juuri se, että päämestaruudesta kamppailee kaksi "tuoretta" kasvoa. Iänikuiset Triple H:t, Shawn Michaelsit ja John Cenat alkavat tympiä. Mikää ei ole tylsempää, kuin että main eventissä on vuodesta toiseen samat parrat.
"meredith" kirjoitti:
Mielestäni tässä Orton vs Jeff Hardy kuviossa parasta on juuri se, että päämestaruudesta kamppailee kaksi "tuoretta" kasvoa. Iänikuiset Triple H:t, Shawn Michaelsit ja John Cenat alkavat tympiä. Mikää ei ole tylsempää, kuin että main eventissä on vuodesta toiseen samat parrat.


Aivan! Vaihtelua ja sitä tuoreutta voisi olla kyllä useamminkin.
"Jack Dibiase" kirjoitti:
Selitäs nyt vähän tarkemmin tuota, kun mielestäni siinä ei ole mitään järkeä tai logiikkaa.


Lupaan, etten ala enää hirveästi paasaamaan tästä asiasta, mutta jos lukisit viestini tarkemmin, niin puhuin siinä nykyisistä juonikuvioista enkä jostain Matti Meikäläisestä, joka ei ole ikinä painista kuullutkaan. Tuolla yritin saada teidät ajattelemaan näiden kyseessä olevien painijoiden sopivuutta ME:hen, enkä mitään muuta.

Cenan loukkaantumisen jälkeen on todellakin kuviot WWE -mestaruuden ympärillä muuttuneet melko paljon. Tuskin Jeff olisi vielä pitkään aikaan mitään titleshottia saanut, jos Cena olisi viime kuukaudet pyörinyt jatkuvasti kuvioissa mukana. En väitä, ettei uusi naamoja voitaisi tuoda aina silloin tällöin mukaan ME -ympyröihin, vaan löin mielipiteeni näiden painijoiden sopivuudesta heille annettuihin tehtäviin, missä he eivät ole kumpikaan vakuuttaneet vielä ainakaan minua.
"JVDS" kirjoitti:
jos lukisit viestini tarkemmin

Ja sinä et näköjään lukenut viestiäni ollenkaan, ainakaan toista kappaletta.
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"JVDS" kirjoitti:
jos lukisit viestini tarkemmin

Ja sinä et näköjään lukenut viestiäni ollenkaan, ainakaan toista kappaletta.


Who cares? Yhtä shaibaa kaikki.
"JVDS" kirjoitti:
"Jack DiBiase" kirjoitti:
"JVDS" kirjoitti:
jos lukisit viestini tarkemmin

Ja sinä et näköjään lukenut viestiäni ollenkaan, ainakaan toista kappaletta.

Who cares? Yhtä shaibaa kaikki.

Shaiban tunnistanet varmaan siitä, että joskus satuit vilkaisemaan peiliin.
"Meredith" kirjoitti:
Mielestäni tässä Orton vs Jeff Hardy kuviossa parasta on juuri se, että päämestaruudesta kamppailee kaksi "tuoretta" kasvoa. Iänikuiset Triple H:t, Shawn Michaelsit ja John Cenat alkavat tympiä. Mikää ei ole tylsempää, kuin että main eventissä on vuodesta toiseen samat parrat.

Vince kärsii siitä samasta vaivasta kuin kaikki muutkin bookkaajat - kun jokin toimii, siitä pidetään kiinni kynsin hampain ja sitä toistetaan niin kauan kuin vain suinkin mahdollista. Jos joku vielä muistaa WCW:n ja New World Orderin, niin sen idean kanssa kävi ihan samoin. Sitä jauhettiin niin pitkään että kenelläkään ei ollut enää hauskaa.
RAWin rosterista kyllä löytyisi porukkaa, joista ainakin jonkun voisi rakentaa main eventiin asti (Kennedy, Jericho, Marella, London ihan vaan joitain mainitakseni) mutta kun se vaan on niin kivaa että siellä on aina vaan uudestaan Michaels, Hunter ja Cena...
"meredith" kirjoitti:
Mielestäni tässä Orton vs Jeff Hardy kuviossa parasta on juuri se, että päämestaruudesta kamppailee kaksi "tuoretta" kasvoa. Iänikuiset Triple H:t, Shawn Michaelsit ja John Cenat alkavat tympiä. Mikää ei ole tylsempää, kuin että main eventissä on vuodesta toiseen samat parrat.


Tuoretta kasvoa? Orton ja HArdy ovat toki tuoreita mestaruuskuvioihin, mutta hahmot ovat olleet samoja jo ikuisuuden. Hardyn varmaan aikojen alusta saakka. Ei heitä kovin tuoreina voi pitää. Orton nyt on siirtynyt enemmän kohti sekopääheeliä, mutta Hardy on sama Hardy, mikä taannoin WWF:ään saapui. Tuoreudesta ei voi puhua mitään.

Siksi odotankin innolla sitä parasta ratkaisua, HEEL turnia. Join the dark side!
No, Orton on ollut kyllä ME-kuvioissa jonkin aikaa, mutta Jeff on nyt korkeammalla kuin koskaan aiemmin. Tätä ennen hänen uransa huippu taisi olla IC-mestaruuden vieminen Hunterilta huhtikuussa 2001. Onhan hän senkin jälkeen kanniskellut ko.vyötä, mutta jos vertaa voittoa HHH:stä hänen muihin mestaruusvoittoihinsa (vastustajina Johnny Nitro (*2) ja Umaga) niin ero on aika selvä...
"JVDS" kirjoitti:
Jeffiin verrattuna Cena on jumala. Jeffin viihdyttävyys on nolla. En kiistä hänen kehittymistään painijana vuosien varrella, mutta Jeff ei edelleenkään sovi päämestariksi. Uskokaa pois.


Kuuntele itseäsi, JVDS. Menetin kaiken uskottavuutesi sanoessasi, että Jeffin viihdyttävyys on nolla.

Miettikää nyt itsekin tykönänne. Jos kuulisitte ohimennen, että Orton ja Jeff kamppailevat mestaruusottelussa, ettekä tietäisi nykyisistä juonikuvioista mitään, niin luulisitteko sen olevan todella WWE -mestaruudesta?


Ymmärsin kyllä, mitä JVDS tällä tarkoitti. Jeff Hardy ja Orton eivät hänen mielestään ole arvoltaan kovin korkealla. Kyllä sen ymmärrän, että esimerkiksi Funaki ja Hardcore Holly eivät ole mitään main event -miehiä, mutta ettäkö Ortonia ja Jeffiä ei voisi suurimmasta vyöstä nostaa kilpailemaan? Ei huh huh...

Minusta Orton on aivan loistava painija. Kuten Jack selitti Jeffistä, minusta myös Orton nimenomaan tajuaa, mistä matsi ja koko vapaapainiskene muodostuu. Mies on kookas ja ottaa iskua vastaan toisin kuin kukaan muu. Hänen ilmeensä, eleensä, promonsa ja puheäänensä ovat täyttä kultaa. Ortonin sekopäinen Titantron-puhe, jonka aikana hän pätki Matt Hardya, oli ehkä vakuuttavinta, mitä olen koskaan nähnyt. Katsokaa hänen kasvojaan ja kuunnelkaa hänen äänenpainojaan. Nerokasta! Lisäksi miehellä on loistava entrance, hienon omaperäisiä signatureja ja vaikuttava tausta.

Entäs Jeff sitten? Jeff on tosiaan paininut hienoja matseja viime aikoina. Hänen ottelunsa ovat mielenkiintoisia ja hän on main event -kuvioissa raikas tuulahdus. Ortonin ja Jeffin feudi on ollut aivan loistava ja siitä kiitos WWE:lle, joka on sekä bookannut hyvin että uskaltanut luottaa Hardyyn tarpeeksi mestaruusmatsin antaakseen. Mahtava kuvio!

Jack sanoi hyvin, että Jeff on rämäpäisyytensä ja intohimonsa puolesta oiva mies kantamaan päävyötä. Hän on uskottavampi kuin Mysterio – joka hänkin on viihdyttävyydeltään hiton korkeaa luokkaa –, sillä häntä ei missään vaiheessa ole mainostettu underdoggina. Mieshän voitti Umagan ja Johnny Nitronkin useita kertoja silkan taitonsa ja periksiantamattomuutensa vuoksi. Jeff on varmasti mielenkiintoinen vastustaja kenelle tahansa painijalle.

Offtopiccina vielä sen verran, että Royal Rumblesta tulee aivan mahtava tapahtuma. Jerichon ja JBL:n matsi, Royal Rumble -matsi ja kaikki päätittelimatsit sisältävät mielenkiintoisia mahdollisuuksia ja raikkaita painijoita. Odotan Rumblen jälkeistä maanantaita kieli pitkänä.
"Darien Fawks" kirjoitti:
Ymmärsin kyllä, mitä JVDS tällä tarkoitti. Jeff Hardy ja Orton eivät hänen mielestään ole arvoltaan kovin korkealla. Kyllä sen ymmärrän, että esimerkiksi Funaki ja Hardcore Holly eivät ole mitään main event -miehiä, mutta ettäkö Ortonia ja Jeffiä ei voisi suurimmasta vyöstä nostaa kilpailemaan? Ei huh huh...

Ylipäätänsä on helvetin tyhmää alkaa väittelemään kys. asiasta - koska tämä on Jeffin ensimmäinen kerta suuremmissa kuvioissa. Jeff ei ole tarpeeksi suuri main-eventtiin, Jeff ei ole tarpeeksi suuri kantaakseen raskaansarjanmestaruutta jne. Ensiksi pitää antaa mahdollisuus ja sitten vasta annetaan se palaute. Turha sitä alkaa itkemään ja inisemään jo etukäteen.

Ja sen verran piti vielä mainita Jeffistä, että kaverissa on paljon hyviä puolia. En nyt ota mitenkään kantaa painillisesti tai mitä nyt mikin varteen tulee (vaikkei niissä mitään valitettavaa olekkaan) - mutta kun itse näen Jeffin, niin ensimmäisenä tulee kaikkien high-risk manuuverien jälkeen mieleen myyminen ja ilmeet. Jeff on erinomainen myymään liikkeitä pistämällä koko ruumiin peliin kun tulee osumaa. Siinä on pientä ylimyymistä, mutta kaikki parhaat liikkeiden myyjät myyvät yli (hemmetin vaikea lause - mutta yrittäkää ymmärtää) kuten Hennig ja Flair. Hän ei kumminkaan yli-ylimyy kuten The Rock aikoinaan. Sitten ilmeet ja eleet. WWE:ssä on hemmetin iso läjä ilmeettömiä lihasmuureja ja läskipalloja. Jeffin naamasta näkee kaiken tarpeellisen. Tunteiden ilmaisut ovat aivan omaa luokkaa.
"Wankie" kirjoitti:
Jeffin naamasta näkee kaiken tarpeellisen. Tunteiden ilmaisut ovat aivan omaa luokkaa.


Itse kiinnitin tuohon huomiota juuri Best of 2007 jaksossa, joka siis tuli juuri UTV:stä. "Eikä tekstityksen puute haitannut minua ollenkaan."
Noh, kumminkin Jeff juuri on mukana joka liikkeessä ja myy, jokaisen liikkeen upeasti. Hän on mukana joka sekunnissa ja naamavärkki ei ole koko ajan siinä samassa peruslukemassa. Vertasin Jeffin myymistä ja ilmeitä Ortoniin ja Hardy vei sen 100-0. Orton kun sai maistaa tuolista hän jää toljottamaan silmät auki horisonttia kuin halvaantunut äijä. Joka on aika epäuskottavaa, samalla tavalla Cena tekee hyvin usein. Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä.

Elikä siis Jeff myy liikkeet uskottavasti.
"Darien Fawks" kirjoitti:
Hän on uskottavampi kuin Mysterio – joka hänkin on viihdyttävyydeltään hiton korkeaa luokkaa –, sillä häntä ei missään vaiheessa ole mainostettu underdoggina. Mieshän voitti Umagan ja Johnny Nitronkin useita kertoja silkan taitonsa ja periksiantamattomuutensa vuoksi. Jeff on varmasti mielenkiintoinen vastustaja kenelle tahansa painijalle.


Ongelma on siinä, ettei Hardystä paista mitkään taidot. Isketään kehään vaikka Lesnar tai Benoit, molemmista uhkui teknistä taitoa, mutta Hardyn otteet eivät ole järin "taitavia". Periksiantamattomuus voisi olla se jokin, mutta ei periksiantamaton voi suoranaisesti hallita otteluita. Eli teoriassa underdogina 'periksiantamatonkin' lähtee otteluun ja hän ottaa hittiä ja damagea, voittaen kuitenkin. Tämä ei kuitenkaan voi jatkua loputtomiin ja niin ei voi käydä jokaisessa matsissa, muuten se tuhoaa muiden uskottavuutta.

Ja Hardy ei ole uskottavampi kuin Mysterio. Siinä missä Mysterio käytti lennokkuuttaan oikein hyvin omaski hyödykseen, Hardyllä ei siihen psykologiaa löydy. Hänen lennokkaammat liikkeensä eivät ole läheskään yhtä hyvin ajoitettuja ja harkittuja. Ne eivät tunnu samanlaisilta vahvuuksilta. Mysterio voi voittaa vaikka Tripsun aivan hyvin, mutta Hardy ei voi. Hän ei ole tarpeeksi taitava tai tarpeeksi iso voidakseen voittamaan HHH:n viemättä tämän uskottavuutta. Mysterio taas voi, kunhan ottelu on rakennettu niin, että hän tuo vahvuuksiaan esille. Hardyllä kun taas ei ole mitään muuta vahvuutta kuin se periksiantamattomuus, jos sen sellaiseksi voi laskea.
Siis mitä häh? Ai Jeff ei ole samalla tavalla teknisesti uskottava kuin Lesnar tai Benoit? Thank you, Captain Obvious. Kerropa minulle, kuinka moni on? Jos se on joku mittakeppi, jonka mukaan Painija A voi olla uskottava, niin ei niitä kovin montaa löydy.

Olen parantumaton Rey-mark mutta kuinka uskottavaa se on, että Reyn (käytännössä) jokainen matsi sisältää juuri sopivasti sen vastustaja-makaa-toisella-köydellä-spotin. No hyvähän siihen on 619 vetää. Eikä Reykään ole mitään sen ihmeellisempää kuin ikuinen underdog, joka vaan jostain aina saa riittävän monta spottia sisään. Varsinkin, kun Reyn koko gimmick on vain sitä, että hän on liian pieni saadakseen mitään aikaan joten aivan kaikki mahdollinen pitää tehdä jollain holy-shit-highspotilla.

Kaikella kunnioituksella, Jeff Hardy on paljon Reytä uskottavampi "tavallisesssa" painissa (siis siinä, mitä 90% matseista yleensä sisältää). Viimeksi Armageddonissa Jeff voitti Hunterin - eikä edes tehnyt sitä millään highspotilla vaan väänsi counterin Pedigreestä. Olisiko tällainen ollut uskottavaa Reyn tekemänä?
"lhasafi" kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella, Jeff Hardy on paljon Reytä uskottavampi "tavallisesssa" painissa (siis siinä, mitä 90% matseista yleensä sisältää). Viimeksi Armageddonissa Jeff voitti Hunterin - eikä edes tehnyt sitä millään highspotilla vaan väänsi counterin Pedigreestä. Olisiko tällainen ollut uskottavaa Reyn tekemänä?


Ei olisi tietenkään ollut. Mutta jollain muulla keinolla se olisi ollut aivan uskottavaa. Hardyn voitto Hunterista taas vei HHH:n uskottavuutta. Syyt siihen on tullut selitettyä jo aiemmissa viesteissä, joten turha alkaa näin samalla sivulla toistelemaan...
Mutta jollain muulla keinolla se olisi ollut aivan uskottavaa.

619 ja Dropping the Dime? Joo, tosi "uskottavaa".

Toisekseen, HHH on niin over että yksi jobi Jeffille ei vie hänen uskottavuuttaan pennin vertaa.
"lhasafi" kirjoitti:
Mutta jollain muulla keinolla se olisi ollut aivan uskottavaa.

619 ja Dropping the Dime? Joo, tosi "uskottavaa".

Toisekseen, HHH on niin over että yksi jobi Jeffille ei vie hänen uskottavuuttaan pennin vertaa.

Varsinkin kun "Roll-up" voitto kyseessä oli.
Ja Jeff on sitä paitsi yllättävänkin pitkä painija. En tiedä tarkkaa pituutta, mutta veikkaan ainakin 180 senttiä.
"lhasafi" kirjoitti:
Toisekseen, HHH on niin over että yksi jobi Jeffille ei vie hänen uskottavuuttaan pennin vertaa.


Ehh? Mitä overimpi, sitä enemmän uskottavuutta moinen tappio syö. Kai sen nyt järkikin jo sanoo? Jos tyyppi ei olisi lainkaan over, ketään ei kiinnostaisi, jos tämä häviäisi jollekkulle.
"Darien Fawks" kirjoitti:
Ja Jeff on sitä paitsi yllättävänkin pitkä painija. En tiedä tarkkaa pituutta, mutta veikkaan ainakin 180 senttiä.


Yleensä Jeffin pituudeksi ilmoitetaan 186 tai 188 cm. Jenkkimittoina pituus on useimmiten 6'1" tai 6'2". Mene ja tiedä sitten mikä on totuus. Pitkä äijä ainakin on ihan jos alkaa vertailla pituutta muihin.
"meredith" kirjoitti:
"Darien Fawks" kirjoitti:
Ja Jeff on sitä paitsi yllättävänkin pitkä painija. En tiedä tarkkaa pituutta, mutta veikkaan ainakin 180 senttiä.


Yleensä Jeffin pituudeksi ilmoitetaan 186 tai 188 cm. Jenkkimittoina pituus on useimmiten 6'1" tai 6'2". Mene ja tiedä sitten mikä on totuus. Pitkä äijä ainakin on ihan jos alkaa vertailla pituutta muihin.

Wikipedian mukaan mies on 185 cm pitkä ja painoa on 92 kiloa.
Eli suhteellisen kookas mies. Muun muassa pidempi kuin Chris Benoit tai Kurt Angle.
"meredith" kirjoitti:
"Darien Fawks" kirjoitti:
Ja Jeff on sitä paitsi yllättävänkin pitkä painija. En tiedä tarkkaa pituutta, mutta veikkaan ainakin 180 senttiä.


Yleensä Jeffin pituudeksi ilmoitetaan 186 tai 188 cm. Jenkkimittoina pituus on useimmiten 6'1" tai 6'2". Mene ja tiedä sitten mikä on totuus. Pitkä äijä ainakin on ihan jos alkaa vertailla pituutta muihin.


Onhan se Chris Herokin pitkä, mutta kun buildia ei löydy, ei isokokoiseksi vain voi sanoa. Eikä ainakaan minun logikkani mukaan pituudesta juurikaan ole hyötyä, enemmän siitä massasta.

Ja kannattaa toki muistaa, että WWE itse ilmoittelee painoja ja pituuksia aina yläkanttiin ;)
Ja kannattaa toki muistaa, että WWE itse ilmoittelee painoja ja pituuksia aina yläkanttiin

Jep, tästä on hyvä esimerkki Kurt Anglen ilmoitettu pituus, joka taisi parhaimmillaan olla jotakin 195cm.
Mikäli nyt muistini pelaa oikein.