Imekää perärööriä pillillä, kiitos.
Oikeasti kinaaminen mielipideasioista on ensinnäkin aivan rektaalista. Jokainen tykkää tietystä henkilöstä, syystä tai toisesta. Koko threadin argumentit ovat pirun heikkoja. Huumeiden käyttäminen ei tee painijasta huonoa ja jokaikinen painija botchaa - oli sitten Flair tai Bret. Pelkästään tuosta syystä minun täytyy puolustaa, omaa kultaa ja ikuista hypersuosikkiani / alushousujen kostuttajaa.
Mikä tekee Jeff Hardystä niin hyvän painijan?
Mistä edes pitäisi aloittaa. Noh, aloitetaan vaikka itse painitaidoista. Oikeasti. Jos nyt alkaa miettimään niitä selvästi heikompia painijoita - niin kyllä niitä on. Puhutaan yleisesti tai sitten saman painityylin edustajista. Hänet tunnetaan aikamoisena flyerina, kiitos signature liikkeiden - mutta kaverilla on myös teknisiä liikkeitä näiden ilmavien high-flying -manuuvereiden ohella. Neckbreakereja, face lockeja, sleepperejä. Aika harva cruiseri (vaikken Herra Hardya edes cruiseriksi laske) käyttää samankaltaista liikevarastoja. Yleensäkkin hänen kaltaiset kaverit keskittyvät planchoihin, somersaultteihin ja niiden yhdistelmiin. Ei siis mikään turha kaveri, sillä ensinnäkin kokoisekseen hän liikkuu hyvin ja liikkeitä löytyy mongolipataljoonan verran. Ja pitää myös antaa krediittejä pelisilmästä ja sopeutumisesta tag-työskentelyyn. Mutta, nykypäivänäkään painitaidot eivät merkitse juurikaan mitään WWE:ssä. Raha on rahaa ja jos painija ei myy, häntä ei tarvita ja tilalle hankitaan uusi räkänenä. Jeff nimenomaan myy. Katsokaa nyt tuota häryä fanikantaa. Pelkästään tämä thread on saanut enemmän huomiota kuin mikään muu thread. Tunnetusti "Even bad press is good press.". Vaikka vihaatte Jeffiä yli kaiken, hän vetää huomiota, huomio tuo julkisuutta ja julkisuus lisää myyntiä. Mutta jotta painija niin sanotusti myy, hänen pitää erottua joukosta.
Juurikin tässä Jeff on erinomainen. Jeff on hyvin artistinen kaveri. Mielikuvitus lentää ja ideoita syntyy korikaupalla. Jeff oikeasti erottuu joukosta vaatteilla, maalauksilla ja kokonaisella tyylillä. Speedojen pitäminen 'rasslinbisneksessä ei toimi, sillä 70 -luvun jälkeen huomattiin että tarvitaan väriä ja persoonia bisnekseen. Tästä saamme kiittää Billy Grahamia. Tottakai perinteisen painijan pitää myös promota... mutta c'mon, sehän ei sopisi yhtään Jeffin gimmickiin. Hän on symppis, teiniarmeijan rakas ja kalsarijuoppojen idoli. Ei se haittaa ollenkaan, ei Bretkään alkuaikoina mikkiin juuri puhunut - mutta silti oli loistava... sama Benoit'n kanssa. Jos oikeasti olette sitä mieltä - että Jeffin hahmo ei toimi, niin gahjeesus. Jos itse vetäisin verkkopaidan päälle, silkkihousut jalkaan ja tukan rusetille - niin voi sitä revan määrä. Kyseessä ei ole mikään gimmickein multihuipennus - mutta sillä ei ole väliä, sillä se toimii ja se myy. Jos gimmickit olisivat taidetta, Jeff edustaisi pelkistettyä surrealismia.
Fcuk! Ja vielä sanotte ettei Jeffin hahmo ole kiinnostava? Kiinnostavuus ja uteliaisuus kävelevät käsi kädessä. Kun ensimmäisen kerran näin Jeffin, hän erottui joukosta - niin vaatteidensa kuin painityylinsä puolesta. Tästä syystä oli pakko googlata hänestä lisää tietoa ja whoa, vaikka mitä hienoa löytyikin. Hahmo on vieläkin pirun toimiva, vaikka se ei ole mikään yliampuva avaruuskirurgi. Voisi sanoa että Conwayn hahmo on onnistunut, mutta mielummin seuraisin maalin kuivumista tai pakastimen sulamista.
Mitä muuta? No voi kyynel, vetääkö Jeff vieläkin maria? Ensinnäkin, ei varmasti enään - tai muuten monoa tulee alta aikayksikön. Sama juttu kuin armeijassa, jos kerran jää kiinni - niin sitten saa kusta kerran päivässä kuppiin... ja tuosta kyllä Herra Ylitohtori pitää huolen. Toiseksi, newsflash! Ruoho on maailman yleisin päihde. Pelkästää Suomessa joka viides on elämänsä aikana polttanut rauhanruohoa. Voitte vain miettiä kuinka suuri tuo luku on a) Amerikassa ja b) kuinka pirun montaa miljoona ihmistä se oikeasti tarkoittaa. Edes alkoholi ja tupakka yhdistettynä eivät riitä ruohon yleisyytteen. Tekeekö kaljan juominen painijasta alkoholistin? Ei. Tekeekö voitonsikarin imaisu painijasta tervakeuhkon? Ei. Tekeekö ruohon polttaminen painijasta narkomaanin? Ei todellakaan. Hän jäi kerran siitä kiinni (ehkä toisenkin)... ja järjetön älämölö. Voi helevetti. Miksi samalla tavalla ei kohdella hormoonin käyttäjiä? Näitä Jeff ei käytä, mutta onko teillä mitään käryä kuinka moni painija on jäänyt kiinni hormoonien käytöstä nykypäivänäkin? Kumpi on vaarallisempaa; mömmöt joiden vaikutusta elimistöön ei voi tietää vai oloa helpottava rakkaudenrulla? Niin, miettikään. Sama asia kuin vertaisi tupakka ja liikalihavuutta. Ainoa asia mikä peittoaa tupakan kuolemansyissä on liikalihavuus. Pitäisikö meidänkin murista naapurille, että pelkästään sun näkeminen voi vaarantaa mun lapsien terveyttä? Tai pitäisikö liikalihaville tehdä baareihin oma osio, etteivät runsaat ruokatottumukset tartu? Mainpoint: Jeff + huumeet = narkomaani. Väärin, Yokozuna + Big Mac = Pumppu pettää 34 vuotiaana.
Mitä muuta? Miksi Jeff aina muistetaan? Hulk bodyslammasi Andren, Jimmy Snuka hyppäsi häkin katolta, Foley lensi häkkihelvetin päältä... Jeff hyppäsi Swantonit tikapuiden päältä. Kaikki yhtä historiallisia hetkiä vapaapainin rikkaassa lajissa.